-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
czappa
aktív tag
Sziasztok!
2008-as Octavia, korához képest kevés futás teljesítménnyel.
Az alábbi képeket fotóztam az autó aljáról (azt hiszem hátsó híd, meg a 3. és 4. képen nem is tudom minek nevezik azt). A kérdésem az, hogy ezzel a rozsdával kell kezdeni valamit?
Ha az alváz lenne rozsdás azt nyilván azonnal orvosolni kellene, de ezeknél az alkatrészeknél mi a javasolt?
Illetve néhány csavar eléggé rozsdás, az gondolom már nem javítható, csak cserélhető.A válaszokat előre is köszönöm.
https://ibb.co/187tVwj
https://ibb.co/xFMrf0t
https://ibb.co/1Z8nCMx
https://ibb.co/ZgD34MK[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bulikavagyok #178241 üzenetére
Golfban, ugyanolyanban, volt nekem fix és állítható keménységű futóművel szerelt GTI:
- a fix az elég kemény
- az állítható sportban feleslegesen kemény; comfortban még mindig ráz valamelyest, városban ezt használtam főleg; normálban kb. megegyezik a fixszel.
Viszont van az állíthatóban egy finom remegés kisebb úthibákon, ami kissé furcsa és nekem nem az örökkévalóság ígéretét hordozza (53 ezer km-rel vettem, 94 ezerrel adtam el).@ Kiskokó: Szép! 👍
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz focvis #178252 üzenetére
Az a “remegés” 0km-es koruktól megvan az élettartamuk végéig. Nem hiba hanem ez ilyen, mert folyamatosan szabályoz.
Nem merül ki abban a dolog, hogy állítható a keménység, ugyanis a kasztni dőlését is próbálja minimalizálni, stb.
Sokkal stabilabb ezzel a megoldással az autó mint a sima csillapítókkal. -
őstag
válasz Richard #178256 üzenetére
Adaptív futómű-szabályzás (DCC)
Az Adaptív futómű-szabályzás (Adaptive chassis control; DCC) kívánságra áll rendelkezésre, s a pillanatnyi menethelyzetnek és útviszonyoknak megfelelően alakítja a csillapítást, mindenkor magas fokú kényelemmel és az élvezetés vezetés élményével szolgálva. Gombnyomásra hangsúlyosan sportos, kényelmes vagy normál hangolás választható. A DCC folyamatosan reagál a változó menethelyzetekre, amely során a fékezési, kormányzási és gyorsítási manővereket is tekintetbe veszi. Fedezze fel a vezetés teljesen újszerű élményét - amikor még a kormányzás is az Ön igényeinek megfelelő beállítás szerint működik.
-
Reggie0
félisten
válasz Richard #178250 üzenetére
Az s-line-ban 30mm az ultetes, legalabbis A4 B8 eseten.
Szerintem focvis nem szabalyozas miatti remegesre gondolt, hanem fix beallitasnal is csinalja. Az adaptiv uzemmod csak annyit tesz, hogy a sport-normal-comfort kozott valtogatja az uzemodot, nem azt, hogy a kilenges merteketol fuggoen szabalyozza onmagat. Tehat ettol nem lesz semmilyen extra remeges, foleg, hogy eleg lassan valtogat, masodpercnel gyorsabban nem valt at. Csak a gazpedal-fekpedal-kormany mozgasat figyeli a sebesseg fuggvenyeben.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Richard #178265 üzenetére
Pl a tehénnél is a strut úgy van megoldva hogy a lufi csak súlyhordó. Rugó is lehetne mert a lengéscsillapító maga rendelkezik egy plusz kamrával amibe szeleppel külön szabályozhatóan megy v nem megy az olaj. Márpedig ha megy a kocsi nem csak lágyabban megy hanem nagyobb úton is jár. Lágy rugózás nagyobb út. Kemény rugózás rövid út. A lufi hogy ott van az annyiban játszik csak hogy mennyivel feljebb lesz a felütés végpontja.
MOD Ne mondd h a tehenedben nem vetted észre h a comfort és a dynamic az már csak a lengéscsillapító állásban különbözik de mégis mozdul a kocsi
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Reggie0
félisten
válasz Richard #178263 üzenetére
Senki, csak leirtam milyen 3 opcio van a vw csoportnal. A legrugosnal fordulhat elo, ha beremeg, mert az szabalyoz magassagot is, az adaptivnal nem(az enyemben se remeg), fixnel meg nincs mirol beszelni.
Amire te 1ms-re gondolsz, az a felfuggesztes-feszesseget szabalyozo korenek a beavatkozasi frekvenciajabol adodik, ami nem meglepo, az ABS is 1ms-os(amivel szinten ossze van kotve).
Viszont az uzemmodot, auto(#178258 kommentben adaptivat irtam auto helyett, de azert a szovegkornyezetbol csak kiderul, hogy az autorol beszelek) modban baromi lassan valtogatja, szoval azt nem erzet meg 1-1 kis katyun atmeneskor, mert joval utana valt, ha egyaltalan valt(comfort->sport valtasnal ugy erzed, hogy remeg utana az auto, mert a kavicsokat is megerzed a katyuk utan).[ Szerkesztve ]
-
válasz Richard #178267 üzenetére
Is - ezen van a hangsúly! 5ből 3állásban lufit fúj és ereszt kettőben meg lengéscsillapítót állít A Touaregben vettem észre mert az allroadnál nem így volt.- Ott mindig állítgatta a lufikat még lámpánál is ha nem egyenesen állt a kocsi.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
BK87
senior tag
Sziasztok. Szeretnék venni egy 2016-os Octavia RS-t, műszakilag rendben van, de egy kis dolog zavar, mégpedig, hogy a légbefúvó rács körüli króm utánzatú kereten leválik a króm fólia. Van valakinek hasonló tapasztalata, ki lehet javítani a komplett rács cseréje nélkül? Előre is köszönöm a segítséget.
-
veterán
Amiről írtam, az a 7-es Golfba rendelhető cucc, asszem' DCC-nek hívják, kb. 350 e Ft. Én nem venném meg pénzért; a 3 egyformából volt ilyen a kedvencemben (a 2.-ban).
Nem tudtam, hogy adaptív, érezni sem éreztem; de tény hogy a linkelt gyári youtube videókból ez derül ki. -
őstag
-
DJ. Ru$y
félisten
Sorry a dupláért, de az előbb hívott a szerelőm, éves olaj és szűrőcserén van az autó (Audi A4 B7 1.8T), azt mondta, szerinte túlságosan is sötét a leengedett olaj. (12500 km van benne, 10000-nél akartam cseréltetni, de nem fértem be hozzá) Azt mondta, hogy szerinte túl alacsony a meleg oldali viszkozitása a beletöltött olajnak. (Castrol Edge Titanium FST LL 5W30 jött le és most ezt is tettük vissza még egy 10000-es körre.) Ő azt javasolta, hogy minimum 5W40 vagy efeletti olajat tegyünk bele következőnek, vagy még magasabb akár hideg oldali, akár meleg oldali viszkozitású olajat. Tudom ez nem az olaj topik, de ti mit javasoltok? Napi 2 x 15 km-t megyek vele, szóval a hideg oldali viszkozitása szerint maradhatna alacsonyan, viszont lehetséges, hogy túlságosan szétesik az olaj melegen és érdemesebb lenne emelni a meleg oldali viszkozitást? Mágus esetleg vélemény? (175.800 km van az autóban, ami legjobb tudomásunk szerint valós.)
Köszi mindenkinek!Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz aero. #178277 üzenetére
+ Qru
Először is köszönöm srácok, másodsorban pedig ajánlanátok esetleg márkát is vagy maradhat a Castrol?
Castrol olajválasztója motor szerint, az EDGE 0W-40 A3/B4 és az EDGE 5W-40 olajakat ajánlja, gondolom akkor utóbbi. Ez az olaj megfelel a VW konszern által előírt szabványnak ami ehhez a motorhoz kell? (Nem találom a szabvány kiváltókat és leírásokat tartalmazó weboldalt, amit itt linkelt valaki régebben. )Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
DJ. Ru$y
félisten
-
nagyúr
-
mamboo
tag
Helloka, szeretnék új féktárcsát és fékbetétet. Kinek mi válik/vált be?
Az érintett alany egy 2007es RS octi. Köszi -
MunezXBK
nagyúr
válasz daniel2121 #178288 üzenetére
Moly.
-
freaghill
őstag
válasz molnarpeter #178287 üzenetére
Ez mehetne akár összefoglalóba is, olyan sokszor feljön ez a kérdés. :)
-
Doki16
addikt
Most írt a GTE csoportba valaki, hogy elvitte a kocsiját 180-as szervizre és azt állították neki, hogy a DSG-ben nem kell kicserélni a szűrőt soha csak ha gond lenne a váltóval. Komolyan mondom nem hiszem el, hogy márkaszervizben ennyire hülyék lennének, vagy direkt csinálják, én nem tudom. Azt mondták neki, hogy különben is macerás cserélni mert ki kell venni a féltengelyt hozzá. Erősítsen vagy cáfoljon meg valaki, hogy ez mennyire igaz
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
yodamester10
őstag
válasz Doki16 #178293 üzenetére
Jövő hét szombaton megmondom,már itt a cucc csak be kell dobni.Az enyémből mindenképp ki kell venni a féltengelyt mert ereszt a szimering az is cserélve lesz de jelzem,hogy akkor is ki kellene e venni ha az nem cserés.Majd dobok ide képet.
Ez fb csoport?[ Szerkesztve ]
-
Kiskokó
veterán
válasz Zizmand #178297 üzenetére
Mintha BMW-nél is láttam volna gyárilag.
Hát nem tudom.
Nekem az ATE kerámia betét , gyári tárcsával kombó a legjobb, vagy Ate Kerámia betét Ate magas széntartalmú tárcsávalMost az A7 is csikorog valahol, nem néztem még mit tettek rá, pedig az elsőket az Audi szalonba cserélték nemrég. Bár lehet a hátsó ad hangot az meg elég végét járja lehet azá csikorog néha
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban