-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Coyot
őstag
válasz Rivaul #178193 üzenetére
Felhasználási mód szerint, nekem dízel autó optimális. Csak hosszútáv és minmum 40-50km, de ennél mostanában csak messzebb megyek évi 25-30k km körül. Jártam ezt az utat hibriddel, köszi 9-10litert a zsigulim is tud fogyasztani, max nem olyan kényelmes (de legalább már OT-s ).
Szerintem amugy nincs akkora pánik már régóta, nem olyan olcsók azért még a dízelek. Ebben bíztam én is, de igazából semmi extra.bitpork:
Én még mindig a régi 1.9PD-vel járok Bécsbe, nincs ott semmi látnivaló[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Jim-X
őstag
válasz K Norbi #178191 üzenetére
Latom mindenhol betalalsz...
(#178194) 1stVikman : Ha nekiallok, akkor biztos nem 40 lesz belole
(#178202) MunezXBK : Van az ugy nekem is amikor a legkisebb gondom, hogy a kocsi koszos...meg nagyreszt arra kell, hogy vigyen el engem meg a csaladot A-bol B-be es kozben kenyelmes es biztonsagos legyen az ut
Traffic Jam Assist-et szoktatok hasznalni? En baromira elvezem
A játék az nem játék!
-
Doki16
addikt
-
nagyúr
Sziasztok,
Adaptív lengéscsillapítással kapcsolatban van vkinek közületek (szervizes) tapasztalata? Egy használt Audi Quattrót szeretnék vásárolni, kb 50 ezer van benne, és max 100 ezerig lenne nálam. Soha nem volt még ilyen futóművel szerelt autóm, és nem szeretnék belefutni egy költséges felújításba.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
papg79
tag
Sziasztok! Féltengely gumiharangból milyet ajánlanátok? Az autó egy 2003-as Sharan 1.9 pdtdi, ASZ motórkodos. Előre is köszönöm a segítséget!
-
válasz bulikavagyok #178206 üzenetére
Szia!
Ezt nem lehet előre megjósolni. Tervezve úgy van hogy kb 7-10 évig jó, de ez felhasználás függő is. Bármikor megfáradhat a gumi köpeny, egy cső vagy egy vezérlő. Ha az autó még benne van az Audi garanciában és volt Assist is rá akkor meg lehet h még érinti gari - de mivel erről és az autó koráról nem írtál ...https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Kiskokó
veterán
válasz bulikavagyok #178206 üzenetére
Ilyen km állással szinte biztos hogy nem lesz bajod vele.
De milyen autó ?
Drive Selectre gondolsz vagy csak simán légrugó? (mondjuk nem sokban számít)A régi A6-omban(4F) 300ezret ment és az egyik első most adta meg magát a másik még jó.
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Coyot
őstag
válasz yodamester10 #178207 üzenetére
Azt kiemelném újra, hogy arra amire én használom nem jó, de ugye magamnak keresek autót nem általános megoldásról beszélek.
Tapasztalat a Toyota féle hibriddel van. Jártunk eggyel elég sokáig (1,5 év), ez a fajta felhasználás egyáltalán nem volt kedvező neki, egy átlag bécsi utat nézve 9-10 liter/100km rendes pályatempóban (130-140 km/h) - tudom hogy suv és magas homlokfal sem kedvez neki. De ezt hasonlítottuk annó, egy 2002es CRV-hez (2.0 benzin) - az is pont ennyit kért ezeken a távokon - ezt így csak érdekességként. Mindemellett városban nagyon jól tud fogyasztani ezt is el kell ismerni.
Plugin más tészta, viszont azt meg nem tudom hol tölteni. Bár megnézném a Golfodat ilyen 150-200km es távokon, tempósan - vagy amit a forgalom enged - haladva hogy alakulna nálam a fogyasztása.
Má' nem
-
Doki16
addikt
válasz Coyot #178211 üzenetére
Olyan távon a GTE kb 7-8 között eszik. A Hibrid városban és országúti tempóban jó csak. Pályán az Auris HSD és a Corolla HSD állja csak meg a helyét.
Országúton töltés nélkül mentem már a Golf-al és a Passat-al is 400km körül. Mind a kettő elvolt 4-5 liter/100km-el. Pályán 130-at tartva nincsenek csodák akárki mond bármit. Egy kis 1.4tsi mozgat 1600+ kilót. Benyeli a 7 litert. De ha hosszabb távra nézzük nem csak szigorúan pályára hanem egész útra vetítve akkor 7 alá is belehet menni. SUV meg lehet akármennyire hibrid az mindig sokat fog enni 130-nál.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Doki16
addikt
válasz bitpork #178213 üzenetére
Yodamester 1,8-as fogyasztáshoz képest sok bármilyen suv hibrid pályán. De még egy HSD-hez képest is sok. Nincs ezzel semmibaj. Egy magas felépítésű autó nyilván többet eszik. Ezért is felesleges párhuzamot vonni teljesen különböző autók között. Most az én kocsim már 1,5-öt ír az elmúlt 1500 km-re. Teljesen baromság bármihez hasonlítani.
SUV 10 litert eszik, ennyi, nem sok a saját ligájában. Sőt..
A Q5, 2.0 CRTDI evett 8 litert pályán haladva, teljesen rendben van. Ugyanez a Passat B7-nél már megállt 5,5 körül. Az 1.4TSI (GTE) meg Golfban is megeszi a 8-at.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz bitpork #178209 üzenetére
És Kiskokó: Köszi a gyors válaszokat!
Őszintén szólva elég nagy zavar van a fejemben ezzel kapcsolatban! A5-ös Audit szeretnék venni, Németországban és itthon is nézelődök, és elég gyakran találkozom adaptív futóműves autókkal. Van pár amit Magnetic Ride-dal hirdetnek, és van pár olyan amit csak simán adaptívnak. Azt látom, h a Drive Select benne van az összes ilyen autóban, de ha jól tudom alapból csak a csillapítás erősségét lehet állítani.
Az a vicces, h a konfigurátornál is csak két extra opció létezik az A5-nél, a sport futómű, és a komfortos csillapítás. De a komfortra csak annyit ír, h "szabályozással". Nincs részletes leírás róla, h ez pontosan mit is jelent.
Az autó amit tegnap néztem ki, egy három éves S5-ös, tehát még egy év gari van rá. De mivel én két évre terveznék vele, így egy évig gari nélkül lennék. Viszonylag régen hallottam "rémtörténeteket" A8-as Audikról amiknek 100 ezrenként szüksége volt egy elég költséges futómű felújításra (több mint 1M ha jól emlékszem) - ezért tartok ettől egy kicsit.Kiskokó: Ez a 300 ezres futás több mint biztató!
[ Szerkesztve ]
-
Coyot
őstag
válasz Doki16 #178212 üzenetére
A Passat is GTE volt? nem olyan veszélyes fogyasztás ez szerintem, egyedül az 1.4 TSI től félnék. Összehasonlításképpen van egy Golf7 1.6CRTDI is, az 5körül elvan ezeken az utakon.
Ha lenne hol tölteni el is gondolkodnék egy ilyesmi járművön, ellenben jelenleg a 20 éves dízel szaromat kéne lassan cseréni valami jobb alternatívára, emiatt megyek a 2.0cr dízelek felé Passat és Octavia vonalon - ha minden igaz idén csere lesz, csak oldalborda a városit is ki akarná cserélni az meg hazavágná a büdzsét rendesen. Szóval pending a dolog még.
Má' nem
-
Doki16
addikt
válasz Coyot #178219 üzenetére
Ha a B7-re gondolsz az nem GTE. B8-ból csináltak csak. Passat-al van pályás tapasztalatom, az olyan 7-8 között fogyaszt ha szigorúan csak pályára nézzük. De ha már egész útra, mert úgyis valami településre ér be az ember, úgy már hibrid módban sokat vissza tud hozni. Hosszabb pályázás után a vége mindig olyan 6,5 körül alakult inkább mire elértük a célt.
Ha nem tudod tölteni nincs értelme megvenni. Töltés nélkül csak hátrány a sok plusz súly. Egy friss 150 lovas B8 dízellel nehezen tudsz mellélőni. Simán azt venném hosszabb távra. És könnyedén kijön egy GTE árából. A TSI-től meg ne félj, nincs ezekkel már semmi gond.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
i-sti
senior tag
-
Coyot
őstag
válasz Doki16 #178220 üzenetére
Így van ezért is maradok a sima 150lovas 2.0CR mellett. Ezekből egy 4-5 éves a cél, aztán majd kiderül hogy hozza a sors.
Mindenkitől kérdezném, ha már ide irogatok:
Mi a vélemény az erősebb 190lovas CRTDI-ről? Megbízható annyira mint az alap 150 lovas?i-sti:
A Corsám még mindig 10 körül kajál városban. Ellenben a paszuly 6-6.5 ből megvan tempósan pályázva, ha megyek közúton akkor 5.5-6 között szokott enni.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Coyot #178222 üzenetére
Nálunk ami van, még csak 3k km-t futott, eddig méltó utóda a 170 lovas cbbb-nek. De hát majd ha ez is elfut 300k km-t különösebb gond nélkül akkor mondom a végső verdiktet.
A nagy átlag eddig 8,56 l /100 km, igaz főként városban van használva (a CBBB ugyanezt 8,11-el abszolválta).
#nincsbennetarcsi
-
Kiskokó
veterán
válasz bulikavagyok #178216 üzenetére
Hát általában úgy van (ha csak nem Q7 vagy Allroad), hogy van egy emelt állás (Comfort) és van egy alacsonyabb (Dynamic) ezeknél a keménység is változik.
A régi légrugósaknál volt Automata állás de lehet az újabb A6/A8 stb-ben is van vagy én nem tudom, de nekem most az A7-ben nincs külön magasság állítás megnevezés, hogy comfort vagy dynamic hanem csak van egy Opció ami vagy Emelés/leengedés tehát Automata nincs (nem is látom sok értelmét).Amíg nincs nagy simi simi meg takarítás addig bedobom ezt a képet a közönségnek
(Már le van sötétítve)
Városi fogyi 10L ha már ez a téma, ebben meg is van néha kergetve.
Ugyan annyit eszik mint az A6 (BMK 3.0TDI -225Le), ha nem kevesebbet 1-2L-el, de még nem tudok teljesen pontosakat.De nekem annó a 2.0PDTDI 140 Ló Multitronickal is simán 8L evett.
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kiskokó #178227 üzenetére
Automata állás allroad esetén pl életképes dolog lehet szerintem, alacsony tempónál felemelni (ha van akadály, lassan mész), haladva pedig le (pályán stabilabb legyen, kevesebbet egyen, stb). Földszintes modellnél szerintem sem a magasság a lényeg, inkább a viselkedés/keménység.
-
nagyúr
válasz Kiskokó #178227 üzenetére
Gyönyörű az autód!
Megnéztem "pár" A5/S5 tesztvideót, illetve letöltöttem a kezelési útmutatót is, ezeken az autókon Dynamic, Comfort és Auto mód választható a Drive Selection-ön belül (a felfüggesztésre). De végül is ez tényleg nem fontos. A lényeg, h elvileg 100 ezer kilométer alatt viszonylag kis eséllyel futhatok bele vmilyen problémába (kopp-kopp).
Köszi a segítséget még egyszer![ Szerkesztve ]
-
válasz bulikavagyok #178216 üzenetére
Ez bonyolult. A sima állítható két fajta lehet felfüggesztés tekintetében. A magneticnél könyörögni fogsz a golyóért lengéscsillapító cserekor. A lufis megoldásban sem olcsó de ott a lufik sokat fognak. A különbség az alkalmazott technológia. A lifis légrugóval és elektronikusan keményíthető lengéscsillapítóval van szerelve, míg a másik csak utóbbival. pl mercinél amg mind magnetic lengéscsillapító darabja olyan 300k és nincs utángyártott. A légrugósnál van lufi ami kíméli és ott néha elég a lufit cserélni 100k árban. Viszont ha tönkremegy mindkettő leszalad a papírról te mega a világról
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
L1ZRRR
senior tag
sracok, otlet? km/h mutato piciket kileng. golf6
[ Szerkesztve ]
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
L1ZRRR
senior tag
válasz molnarpeter #178238 üzenetére
nem, az fix.
Csak a mutato.
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
nagyúr
válasz bitpork #178233 üzenetére
Köszi a részletes leírást! Őszintén szólva új autó vásárlásnál messze elkerülném ezt az opciót. Csak mivel magamnak általában (mindig) használt autót veszek, ezért legtöbbször nem 100%-ban olyan a konfiguráció amilyennek szeretném.
Illetve azt még mindig nem tudom, h egy adaptív futóművel hirdetett 2017-es S5-nek milyen felfüggesztése lehet?! Durva, h az Audi hivatalos honlapján sincs erről semmi infó.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz bulikavagyok #178241 üzenetére
Erősen kétlem, hogy az S5 légrugós lenne. Az csak A6 és afelett van tudtommal.
Elektromosan állítható keménységű lesz az az adaptív.
Mikor utoljára néztem a CC-re pl 550 ezer volt a 4 db lengéscsillapító márkaszervizben munkadíjjal együtt. Baja nem volt, csak én is kiváncsi voltam mennyi lenne, ha kompletten mindet cserélni kellene.
Állítólag sokat bírnak. (250+ ezer km)
Persze ez függ azért elég sok dologtól[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Richard #178242 üzenetére
Jól értem, h a Te CC-d futóműve is elektronikusan állítható? Megtennéd, h írsz róla pár szót?! Utasként számtalanszor ültem már ilyen autóban, (sőt már vezettem is), de nem sokat éreztem az előnyeiből. Sajnos fogalmam sincs arról milyen előnyei lehetnek hosszútávú használatnál.
-
-
őstag
válasz bulikavagyok #178243 üzenetére
Volt benne, most a superbben szintén azon az elven működő adaptív futómű van.
3 állás: comfort, normal és sport
Általában normal állásban használom és használtam az eddigi autókat (18-as kerékkel), de jelenleg a 19-es kerekek miatt sűrűbben teszem comfortba. Egész jól kisimítja az utat
Általánosságban elmondható, hogy a normal 90%-ban tökéletesen megfelel mindenhova.
A sport túl kemény. Szó szerint minden kavicsot megérzel
Ezeknek a futóműveknek akkor lesz hátránya, amikor hozzá kell nyúlni. Amúgy nagyon jó találmány
Pedig ennyi gyári alkatrészekkel. Audinál gondolom van az árak előtt egy szorzó, de nagyon sokkal több nem lehet
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Emlékeim szerint itthon némelyik műhely foglalkozik adaptív lengéscsillapító felújítással is, nem csak hagyományossal - aztán, hogy VAG is benne van-e a szórásban, passzolom.
-
válasz molnarpeter #178246 üzenetére
Kerek szepen linket mert en sokaig kerestem de meg a felvasarlok sem tudnak mondani.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Reggie0
félisten
válasz bulikavagyok #178243 üzenetére
Nekem A4 S-line-ban van. Szerintem nagyon jo, a gyarilag sullyesztett futomunel es 19-es kerekeknel eg es fold a comfort es sport kozotti uzemmod. Az utobbinal minden kavicsot erezni, az elobbinel sokkal lagyabban rugorzik. Mar amennyire egy sportos futomu lehet lagy.
(#178242) Richard: Amelyik ultetve van, abban a tipusban nincsen legrugo, legalabbis 2015-os szeriaig igy volt, ezert RSx, Sx-ben es S-line verziokat jellemzoen elkerulet a legrugo.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Így építsd a billentyűzeted!
- Stellar Blade
- Autós topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen házat vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...