Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    válasz TommyY2 #8645 üzenetére

    Elolvastam.

    Amivel nem értek benne egyet, az az, hogy a hideg motornak is 10 cst olaj kellene.
    A belső égésű járműmotorok üzemmeleg állapotában és hideg állapotában nem ugyanazok az állapotok vannak, nem ugyanazokkal a „hézagokkal” ( hőtágulás). Tehát hidegen lehetne bőven több, mint 10 cst.

    A cikk írója említette a viszkozitási index módosítót, de az olaj viszkozitási indexéről nem tett említést, pedig érdemes lenne!


    Szintetikus olajokról van benne szó, de…
    A szintetikus ( full) olajok régen a PAO Group IV., és az észterek Group V. volt. Valamikor, nem tudom én sem mikor, de az API (American Petroleum Institute) a hidrokrakkolt olajokat a szintetikus olajokkal egyenlővé tette.
    Egy cikkben találtam rá utalást, az itteni olajguruk, majd pontosítanak. [link]


    Nagyon ajánlom Gajdán tanár úr videóit, érthetően magyaráz el mindent.

    Adalék: [link]

    olajmagyarázó1: [link]


    olajmagyarázó2: [link]


    olajmagyarázó3: [link]


    Mint egyszerű olaj felhasználó a következőket szoktam nézni:
    Mit ír elő/ajánl a gyártó viszkozitás és gyártóművi előírás szerint.
    Ökölszabály, hogy 1 lépcsőt a viszkozitásban el lehet térni bünti pontok nélkül.
    Ezt inkább lefelé szoktam megtenni a „hideg” oldalon, tehát pl. 10W helyett 5W.
    A cikk is jól leírja, Gajdán is jól elmondja a miérteket.

    Az alkalmas olajok közül úgy választok, hogy megnézem a pdf-ben közzétett adatlapjukon mit tüntetnek fel. Ami számomra fontos, hogy a viszkozitási index legyen minél nagyobb, a -30, vagy -40 C fokon megadott dinamikai viszkozitása minél kisebb, és a 100C fokon mért kinematikai viszkozitása minél nagyobb. ( 12 és 14 közötti)

    A viszkozitási index minél nagyobb, annál jobb minőségű az alapolaj. A folyóssága hidegen annál jobb és kevésbé vékonyodik el magasabb hőmérsékleten. Van több előnye is, ez csak ez egyik.

    Ha meg vannak a kiszemelt olajok, nézem az árakat, meg a személyes szimpátiát. Kategórián ( minőség és ár) belül borzasztó különbségek nincsenek.

    Sok hidegindításnál, ha nem PD a motor, én a 0W-30 felé hajlanék.
    Abból most egész jó – szerintem – a 204-es viszkozitási indexű Shell Helix ultra.
    Ha jól értesültem, a VW a Shellel kötött most szerződést ez első töltetre [link]
    Ami valószínűleg a Shell Helix 0W-30 ultra lenne..

    [link]


Új hozzászólás Aktív témák