-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
-
csiga8
senior tag
Értem, vitatkozni nem szeretnék, a "megégettel" viszont nem értek egyet.
Versenysportban ( technikai) nem vagyok járatos, de a nagy(obb) fordulat és a nagy(obb) mindennemű terhelés miatt általában a "lazább" illesztések szoktak lenni, emiatt a nagyobb viszkozitású és a magasabb HTHS értékű olajokkal üzemeltetik. ( F1-re pont nem igaz, de ott az élettartam sem sok)
Nem vagyok Sustina barát, 5W30-as olajakat sem részesítem előnyben, számomra túl "vékony" ( csak használt autóink vannak).
Az alapolaja az adatlapja szeirnt azért jobb lehet, a viszk. indexe alapján:
Eneos Sustina 5W30 ( ILSAC-GF-5)
Azért a 100 C fokon mért kin. viszkozitáson látszik, hogy az Eneos "vékonyabb", ezért többet is ehet is belőle.
Mivel az alapolaja - adatlap szerint - némileg jobb, szerintem nem megégett, egyszerűen csak túl vékony volt hozzá. Ugye motorkárosodásról nem szóltál.
Részemről - ilyen terhelésnél - inkább a Sustina 5W40-et használnám. Tartós, nagy terhelésű, spiccen járásnál meg jóval a gyári előírás előtti cserével. A márka ízlés és szimpátia kérdése a jobb olajok közül.
A M16A motor - tudtommal- nem túl finnyás olaj terén.
Nem vitatkozni szeretnék, biztosan úgy történt, ahogy azt leírtad, csak a "megégett"-re reagáltam saját elgondolásom szerint.
Mindamellett az LM olajai kitűnőek, szóval rosszabbat biztos nem tettél bele.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Ennyit találtam hirtelen az Ecstarról:
Legördíted a második oldalra, ott az 5W30 olaj alatti tulajdonság fülre kattintva egy-két adat előjön.
A HTHS érték nem látszik, de lehet viszonyítani saccra. A 170-es viszk indexxel a 100 C fokon mért 10,55 cst-vel biztos nem lesz a HTHS értéke 3,5 feletti. Gyenge saccom szerint 3,1-3,2 mPas lehet.
A minősítéseknél szoktam nézegetni a Lubrizol oldalát is, ahol össze tudom hasonlítani az olajok teljesítmény szintjét.
( Hátha valakinek segít, vagy új): Lubrizol
Egyébként jómagam is a magasabb HTHS értékű olajokat preferálom, az a 2 dl többlet fogyasztás nem érdekel
( Persze egyéb más tényezők értékelése mellett)[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz AMD Power #189 üzenetére
Idősebb autókba próbálva, semminek semmi baja.
Saját részről ( 1.6TD II Golf) próbálva a 10W40-ből a Diesel extra és a molibden Diesel is. Baj nem volt velük, de télen a mínuszokba nehezen tekerte az önindító a motort.
Utána próbáltam az 5W40 Enenergy Formula PD-t, Energy PD 5W40 érezhetően könnyebben tekert télen, most meg az Elite 5W40 Elite 5W40 van benne, és szerintem ennél meg is maradok.
Féltesó ezeréves Expert HDI motorjában is tán a PD olaj van, gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Melóhelyen vagyok, futtában válaszolok, bár kifejezetten nem akartam reagálni, nem szeretnék ellenszenvet, vagy vitát kiváltani. ( főleg, hogy nem vagyok tribológus )
A biztonsági adatlapján : Motul X-clean 5W30 biztonsági adatlap a 3-as pont az összetevőkről szól.
Nem mindig írják a nevét, de CAS számot általában igen.
Desztillátum, hidrogénezett nehéz paraffin olaj ( C20-C50) az alapja, olvasatomban ez HC olaj.
Az adatlapján: 8100 X-clean 5W30 a 166-os viszkozitási index is erről árulkodik.
Tudtommal már nem igen van 5W-30, 5W-40 viszkozitási osztályban teljesen szintetikus olaj, inkább csak a 0W osztályokban. Ez persze nem jelenti azt, hogy az rossz lenne, ma már nincs akkora különbség egy HC olaj és full szint olaj ( PAO, group IV) között hétköznapi használatban.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz simonjoe #259 üzenetére
Részemről bejártam a magam útját, nem is akarok vitatkozni, sem ajánlani semmit.
Farkas Kálmán részére minden tiszteletem, de ugye Te sem gondolod, hogy maga ellen fog beszélni...
A magasnyomású rendszerekből az egyik legérzékenyebb pl az 1.5 dci ( Delphi).
Kérdezz a dci-sektől. Sokan másképp vélekednek, majd mint Farkas úr.
Amelyik dci-s már egyszer pórul járt, az utána kínosan vigyáz.
Gyakorlati tapasztalatuk alapján a legkevésbé hibásodik a rendszer ( kenés hiánya miatt nem morzsolódik a magasnyomású pumpa) az a premium üza, abból is az OMV. Jónéhányan használnak 2T-t, van aki videot is készített, hogyan indul a dci a -10 fokban 370.000 Km-nél, végig 2T-vel járva, bontatlan üza rendszerrel.
A 2T olajból JASO FD minősítésűt használják . ( nem mindegy mit használsz) Van aki 1:200, van aki 1:300 arányban. 2T olaj miatti meghibásodásról egyik sem fog beszámolni.... Meg szivattyú hibáról sem...
Az üza kénmentesítése miatt jócskán veszít kenőképességéből, ami helyett utólag, adalékot tesznek. Van jobb és kevésbé jó adalék. (Nézhetsz angol, német oldalakat, a probléma ugyanaz.)
A Castrol TDA jóféle adalék, de nagyon drága. Mágus a VIF-et ajánlotta, a CR-be azt teszem az OMV premium mellé.
Az ellenzők tábora sosem próbálta a 2T olajat, ők általában elméleti hibákat generálnak. Aki használja, az meg inkább nem vitatkozik. (A DPF azért lehet némi akadály)
A Spurit évente kétszer, rendszer takarítás gyanánt érdemes használni.
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #273 üzenetére
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #276 üzenetére
Megnéztem, valóban az etremet dobja hozzá, ettől függetlenül még mindig az elitet ajánlom.
Igaz nincs GM LL A/B-025 jóváhagyása, de azért az nem is kell ( szerintem)
Ez nem egy fiatal motor, az A3/B4, a 3,5 HTHS érték és a "magas" TBN az elvárás.
Az Elite olajnak jobb a viszk. indexe ( jobb alapolaj), magasabb a lobb. pontja, jóval alacsonyabb a dermedéspontja ( téli hidegindítás), ráadásul rendelkezik valódi MB approval 229.5 ( ajánlással) is.
Az alapelvárást bőven teljesíti.
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #276 üzenetére
Ismerem a fimolt, használtam, ( nagyon régen) próbáltam.
Nem vagyok tribológus, - szerintem Te sem - ezért maradjunk a józan paraszti gondolkodásnál.
Az olajban a MoS2 ha gyárilag jelen van, akkor az feltehetően vegyi, vagy kémiai úton oldott állapotban lehet.
Az utólag beöntött pedig szilárd állapotú.Ami kémiailag kötött állapotban van az olajban, az vele együtt tapad a kenendő helyre, a lebegtetett adalék meg nem tapad a felülethez. Másrészt a mai szűrők igen hatékonyan néhány mikronra szűrnek. A szilárd fimol nem tudom mekkora méretű, hogy megakad-e a szűrőben, vagy nem.
Feltételezem, hogy nem, különben csak nem árulnák. Na de. Egy átlagos olaj a tömegének max 2,5%-át tudja dzsuvaként lebegtetni, az LL olajok max 5%-ot. Ha nem kötődik kémiailag az olajhoz, így azt lebegteti, ergo lehet, hogy dzsuvaként kezeli. ( tehát hamarabb telítődik az olaj, hamarabb kell cserélni)
Mindez egyszerű feltételezés, lehet nagy hülyeséget írtam, de érdemes elgondolkodni rajta.
A mai átlagos magyar autózási szokásokat nézve az olaj inkább a rövid távok ( bolt, iskola, óvoda, melóhely, mindenhol megállsz, stb..) miatti használat miatt telítődik, ezért jóval idő előtt érdemes cserélni.
A rövid, ( hideg üzem ) miatt jóval több üza+ égéstermék+ vízpára jut az olajba. Ezt egyféleképpen tudom eltávolítani, az olacserével. ( ok, a víz + úza hosszútávon elpárolog) Az új olajban 100%-os minden adalék, az oxidációs védelemtől a szimering duzzasztó-puhító adalékig minden. Előszőr mindig az adalék fog kikopni és az olaj telítődni. Ezt a folyamatot utólagos adalékkal nem lehet befolyásolni.
Amikor egy autó az olacsere után elkezdi jobban csippantani az olajat, akkor kezd kifáradni benne a viszkozitás módosító adalék. Feltehetően a többi is erősen fogyóban...
Ilyenkor kell(ene) lassan felkészülni a következő olacserére.Az olaj "kopás" erősen függ a motor típusától, állapotától, a használat módjától.
Részemről úgy cselekszem, amit nagyon régen még tanárom mondott: Az olajat nem akkor kell cserélni, amikor elhasználódott, hanem előtte.
Ebben az esetben, ha valaki így gondolkodik és cselekszik - szerintem - nem kell plussz adalék.
Van ezért kivétel. Ilyen pl az eladás előtti "kozmetikázás", illetve a végsőkig nyúzás esete, amikor az utolsó lehelletéig használom a verdát, felújítani gazdaságilag nem érdemes, és azt a kis időt, míg összeszedem a másik autóra a pénzt, életben tartom a régit. A plussz adalékok időtartama általában max 3-4 ezer km, utána észrevehető a hiánya. ( már amelyik használ valamit)
-
csiga8
senior tag
Akiknél LL olaj van, 30.000 km-es periódus van és a computer figyel, ott bizony az óvodajáratos gépeknél 12-15.000 km-nél többet nem mennek, köpködnek is miatta a tulajok...
A gondos gazda megközelítést pedig Qru fórumtárs már megválaszolta, én is hasonlóan gondolkodom.
Annyival kiegészítve, hogy ha nem csak óvodajárat van, hanem 20-30% hosszabb táv is, akkor a 10.000 km-t szoktam mondani. Az könnyen követhető is, a gazdiknak csak arra kell figyelni, mikor fordul az óra 10-20-30 ezer stb. km-re, akkor célszerű cserélni. Nem kell felírni, könnyen megjegyezhető.
-
csiga8
senior tag
válasz Miertvansote #304 üzenetére
Rendszeresen rendelek tőlük ( meg más ismerős is) semmi baj nincs velük.
-
csiga8
senior tag
válasz Miertvansote #311 üzenetére
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #341 üzenetére
Jelenleg is használom és tudom ajánlani - főleg ha nincs DPF- a Mannol Elite 5W40-et. [link]
Magas TBN, magas Viszk Index ( jó alapolaj) , -30 C fokon nagyon jó folyósság, ( alacsony dermedéspont) valamint 100 C fokon is elég "vastag" 13,5 cst értéke van, engedtet arra következtetni, hogy magas a HTHS értéke.( kopásvédelem, olajfogyasztás)
Ráadásul valós MB ajánlása van. Ja, és nem drága... [link]
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #348 üzenetére
Nem fogod megbánni. Főleg idősebb, kopottabb motornál igaz, hogy hidegindításnál az üzemanyagból, melegüzemben az égéstermékekből ( tömítetlenség miatt) többet kap az olaj, ezért hamarabb telítődik.
Szóval sűrűbb olajcsere....
Egyébként én próbáltam 1-2 10W40-et, a PD olaját a mannolnak, most meg az Elitet. Maradok ennél. Nem eszik belőle ( mérhetően) többet belőle a gép ( 31 éves), viszont a téli hidegindítás látványosan jobb lett, hamarabb bekussolnak a hidrotőkék. És ez A3/B4 olaj, nem C3-as, valószínűleg a ZDDP értéke is magas, ami jó. ( indításkori határ, vagy vegyes kenés állapotában erős kopáscsökkentő adalék, csak a DPF nem szereti)
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #352 üzenetére
Jó az a Tescos olaj, a szerelők szeretik.
Tán 20 évvel ezelőtt 2 okoska is volt, aki saját, hozott Tescos olajjal kérte az olajcserét. Néhány ezer km után volt 2 turbó csere is, szóval hozza a melót, nincs vele baj.
Én semmiképp nem választanám a 10W-40 molibdénes olajat. [link]
Jóval alacsonyabb viszk index ( gagyibb alapolaj) a dinamikus viszkozitása az 5W-hez képest csapnivaló ( hidegben nagyon sűrű, nehezen fog tekerni az önindító, lassan kezd el keringeni az olaj, stb)
Az 5W olajnak magasabb a lobbanáspontja ( mert jobb alapolaj), magasabb a TBN száma.
-
csiga8
senior tag
válasz Miertvansote #530 üzenetére
Csatlakoznék az előttem szólóhoz, inkább egy 5W40 olaj.
Ha már nézegetted a Mannolt, ajánlom figyelmedbe az 5w40 Elite-t. Mannol Elite 5w40
Nem drága [link].
Én is ezt használom, ( II Golf 1.6 TD) merem ajánlani.
-
csiga8
senior tag
Az Elite magasabb TBN számmal és alacsonyabb hideg viszkozitással bír, másban nagyobb lényegi különbség nincs. ( emiatt - szerintem- jobb is)
Hidegben érezhetően kevésbé fogja meg a motort az Elite.
Próbáltam mindkettőt, az Elite-nél maradtam. Használhatod bátran. Nagyjából egy közepes szintű, de jó ár/teljesítményű olaj. A sűrűbb olajcserével többet érsz, mintha drágább olajat tovább használsz a gépben.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
MB 229.5 jóváhagyás: Mannol Elite 5w40
-
csiga8
senior tag
Mivel az egyik boltjuk itt van a közelemben, rendszeresen járok hozzájuk. A boltban a pultnál nagyjából 4 fő szolgál ki, ( + 1 fő a webes kiszolgáló) így is sorba állás van néha.
Azt a Mannol olajat úgy viszik, mintha ingyen lenne. Rengeteget. Voltam a ZS+U-ba, na azok is Mannollal vannak kitapétázva...
Ismerősi körben is használják, egyre több helyen a szerelők is. Ha annyira rossz lenne, már zengene az internet a bedöglött verdáktól. De nem...
Vannak - számomra - kevésbé használható és jobb olajok a mannolnál is.
Az Elite nem véletlenül kapta meg a MB 229.5 jóváhagyást. Azt nyugodt szívvel ajánlom.És még valami. Én használom is.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Vannak ott nagyobb tudású arcok, kétségtelen. Nagyjából 2006-2010 között valahol kettő TÉNYLEG tribológus is írt. Nagyjából ahhoz tartom magam.
Ami p.nci szőrszálhasogatás megy ott a gyártőművi előírásokkal, az inkább vicc kategória, mint a valóhoz való közelítés. A gyakorlatban, ha tudnák mi megy, és mégis minden működik, nem hinnének a saját szemüknek sem.
-
csiga8
senior tag
Az alapolaj ( Mannol ) minősége ( viszk. index) némileg kisebb, ( adatlap szerint) mint az Ecstaré, de lényegi különbség nincs.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy egy esetleges garanciális gond esetén hogyan és mivel azonosítják be az olajat. Gondot az olajzás hiánya okozhatja, ha nincs benne olaj. Hasonló tulajdonságjellemzőkkel bíró olajjal, akár Mannollal, vagy Eneossal, nyugodtan lehet járni.
A kényes(ebb) helyek a turbó és a vezérműtengely bütyök. Először mindig az adalék "fogy" el, elnyíródik az olaj, telítődik, stb. A 7.500 km-el ezt a lehetőséget kizárod.
-
csiga8
senior tag
Csodák nincsenek, az üzemanyagtakarékosság a HTHS rovására (is) megy.
Ahogy nézem a 0w-30-as olaj cst értékei ( 40 és 100 C fok) és a hozzá tartozó 207!-es viszkozitási index a legjobb. A 190 feletti viszkozitási indexűek már valószínűleg teljesen szintetikus olajok. A három közül ezt választanám, bár nem tudom mi az ára.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz MPowerPH #835 üzenetére
Nem ismerem.
A metabondot próbáltam, semminek nem lett baja, az előző motorját ( 1.6D) a Golfnak még 2-3 évig életbe tartotta a (tán) Gold adalék.
Lassan megint időszerű lesz majd megint bele a metabond, ( 1.6 TD) ha ki tudok húzni még 2 évet ( "gané szállító munkásautó"+ kutya szállító), az jó, aztán az egész autó kuka, majd egy ( előreláthatólag) Suzuki lesz helyette.
A Xado adalékot is favorizálják. Nem csodaszerek, a végét járó motorba használ valamit, kicsit elodázza a "véget".
Ha jó állapotú a motor, akkor inkább az elfogadható minőségű ( vagy jobb) olaj és sűrűbb olajcsere híve vagyok
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Érdekességképp:
Totalcar égéstér, beszélgetés olajokról: [link]
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Markizmark #1818 üzenetére
Szia!
Egy 30+ éves 1.6 TD Golfba próbálva az Extreme, az Energy Formula PD és az Elite.
Az Elite olajnál maradtam. Nézd meg az adatlapját, az Extremhez képest jobb a viszk indexe ( jobb alapolaj), nagyon alacsony a hideg ( alacsony) hőmésékleti viszkozitása ( 5250 centipoise) , és a Golfnál nagyon érezhető volt a hidegben, hogy könnyebben tekert az önindító.
Ráadásul az Eite szerepel a Mercedes honlapján ajánlott olajként:
-
csiga8
senior tag
Buta kis teszt, de azért nem bukott meg az Elite 5w40...
-
csiga8
senior tag
válasz Graphics #1931 üzenetére
Nem akarnék vitát indítani, de csak pusztán érdeklődnék, hogy mely részei lettek, lehettek egycsapásra a gépjármű motorok szorosabb illesztésűek? Polgári, nem verseny célú járműmotornál igény, hogy +35 C fokban és -20 C fokban indítás után egyből lehessen menni vele.
Egy verseny motornál - ami tényleg szorosabb illesztésű - külön procedúra a bemelegítés.
2000-es évek óta milyen ötvözőket, gyártási technológiát alkalmaznak, ami miatt az anyagok hőtágulása kisebb lett?
Egy vezérműtengelynek - szerintem - kifejezetten jobb a nagyobb HTHS-ű olaj.
Egy hidrodinamikus csapágynak kifejezetten jobb - szerintem - ha alacsony fordulaton nagyobb HTHS-ű az olaj, nagyobb terhelésre éri el a vegyes súrlódási állapotot.
A henger-dugattyú oldalról nézve szintén a nagyobb HTHS ad nagyobb motorkopás védelmet, de említhetjük a szelepszárakat is.És a jó öreg turbó... Na annak aztán tényleg jobb a vastagabb kenőfilm.
Hőelszállítás? A mai motorok alig akarnak bemelegedni, sokkal kisebb a veszteséghő, mint a régebbi motorokban.
Igen, nagyjából 2 dl üzemanyag többletfogyasztás az "ára". Hogy pont emiatt csökkentik a viszkozitást? Így (is) tudják lejjebb vinni a károsanyag kibocsájtást ?
Érdekes, pl ha vesszük a motorom, egy Yamaha Fazer 600-t. Az R6 utcaisított változata, változtattak a vezérlésen. 10W40-es olajat kér... De szinte vehetjük az össes Japán motort, nagyjából a 10W40, esetenként ( néhány más típus) akár 20W50-et is kérhet. A Fazerem 14.000-et pörög, nem hinném, hogy "szar" illesztésű lenne...
Nem vitázni akarnék, de érdemes elgondolkodni azon a "szoros" illesztésen meg az anyagok hőtágulásán, hogy mi változott...
-
csiga8
senior tag
válasz BlacKSouL #1933 üzenetére
Részemről másképp közelíteném meg a 10W40-e s Jazz problémát. A 10W40 olaj alapolaja eleve kevésbé jó ( minőségű?) hőtűrő képességű, és alacsony viszkozitási indexű. A dugattyú tűzgát résznél és a turbónál ég meg leghamarabb az olaj szerintem. Egy 5w40-es jobb viszk. indexű olaj lépcsőfokokkal jobb lett volna , egy 0W40 meg pláne. Sokkal jobban bírják a hőt. Szerintem a 10W az csak az egyik gond, az alapolaj az igazán gond, és nem a …W40.
Nézzél meg egy adatlapot 40C fokon egy 5W40 olaj cirka 75-90 mm2/s kinematikai viszkozitású.
A 0W40-es olajok 40 C fokon kb 70-80 mm2/s kinematikai viszkozitásúak.
A 0W30-as olajok 40C fokon kb 65-75 mm2/s kinematikai viszkozitásúak.
A 0W20-as olajok 40 C foon kb 45-50 mm2/s kinematikai viszkozitású.
A 10W40-es olajok 95-105 cst értékűek.100 C fokon a különbség már JÓVAL kisebb, de van és SZÁMÍT.
Kb 8,5 cst a 0W20-as olaj
10-12 cst a 0W30-as olaj
12,5-13,5 cst a 0W40-es olaj
13-14 cst az 5W40-es olaj.Abban –valószínűleg- egyetértünk, hogy az olaj jóval később melegszik fel, mint a hűtőfolyadék.
Vegyünk egy átlagos magyar hideg hónapokat. Nagyjából 5 hónap lesz az, amikor 0-5 C fok között van a reggeli indításkor. Az olaj „sűrű”, de néhány sec alatt körbeér és ken. Elindulsz,jó pár Km és perc, mire felmelegszik a víz, de az olaj még mindig nem, majd csak később. Szóval ez idő alatt elégtelen lenne a kenés? Szerintem nem…A hidegindításkori olajzás pár mp alatt körbeér, addig grízes csak. ( ok, nem MDC olajjal) Ekkor azért még ne beszéljünk hő elszállításról.
Szóval 40-60-80 cst értéknél és alatta is! van olajhozam, keringés és kenés. Akkor 13cst értéknél miért ne lenne?? Amikor egy 0W20-as olaj cst értéke jóval több, mint 50, mert hidegebb 40 C foknál, pl 10 C fokos, akkor nincs kenés? De van. És az ugyanekkora cst értékű, de más viszkozitású olajnál is van.
A kérdés, hogy az a másik olaj milyen alapolajból van. Ha megég, attól lesz koksz, ráégés, gyűrűberagadás, stb.Tehát a kérdésre visszatérve, egy minimum közepes minőségű 5W40, vagy 5W30 olajjal, normálisan cserélve – szerintem – nem lett volna semmi gond.
A doktorüzemben – amikor szinte be sem melegszik a motor- én is a 0W20-at használnám. Városban – és egyébként- már inkább 0W30-at.
-Igen, motor és váltóolaj is ugyanaz.
-Értem, hogy vannak idióták, az ellen nincs gyógyszer, de a kicsit magasabb HTHS érték nagyobb motorkopás elleni védelmet ad, cserébe pici többletfogyasztásért. Én ezt szoktam választani. Egy viszkozitási osztályt büntetlenül lehet ugrani. Magyar klímához a hidegoldali 5W teljesen jó, a 0W a meg a legjobb. A melegoldalon meg – szerintem télen a W30, nyáron a W40. Mondom ezt úgy, hogy 4 db VW van az udvaron, Japán egy sincs. (egyenlőre)
Nincs meg a legújabb Würth Wow! , 2013-ig a Honda Jazzbe ezek az olajok mehetnek a program szerint:
Japánéknak még hiszek is, de az ökölszabályként elfogadott egy viszkozitási osztállyal ellépéstől nem félnék, HA jó az alapolaj. Feltételezésem szerint a viszkozitási osztály meghatározás inkább annak szól, hogy 0w20-as rissz-rossz ásványi olajat nem találsz, ezért nem is tudsz beletölteni.
-
csiga8
senior tag
Erre akartam kilukadni. Egyszercsak, hipp-hopp, hirtelen jöttek az alacsonyabb viszk. olajok és épp akkor, amikor nem tudták tartani a környezetvédelmi normákat. A könnyű futású olajokkal X gramm CO-t nyertek, aztán egyre inkább ebbe az irányba megyünk.
A fillérb..szó autógyártók nem igazán költenek milliárdokat új gépsorra, új technológiára, hogy az emissziós normákat teljesítsék. Minden az élettartam rovására megy. Az új olajok a DPF miatt (is) kellettek.
A magasabb HTHS olaj a kopottabb, vagy nagyobb olajfogyasztású autóknál ( is) jobb. Nem csodaszer, de némileg segít. A viszkozitási osztály nem minden, mert az egy tartomány, sáv. Van amelyik a sáv alján, van amelyik a tetején van, tehát azonos viszk. osztályon belül is vannak különbségek.
-
csiga8
senior tag
válasz Motion_Blur #2829 üzenetére
Nézd a jó oldalát. Legalább nem csöpög sehol az olaj.
-
csiga8
senior tag
válasz stickermajom #3136 üzenetére
Ha nincs 4T kisgép olajad, A3/B4 10W-40 is teljesen jó bele.
Nálunk a MOL Dynamic 4T 30/40 van elérhető közelségben, az is jó.
Ami fontos, az a kb 20 üzemóránkénti csere.
-
csiga8
senior tag
válasz stickermajom #3150 üzenetére
Ebay, ha nem sürgős.
Egyébként őt ajánlom: kertmotor
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #3152 üzenetére
A Briggs egy egyszerű, olcsó, de tényleg használható motor.
Nekem lassan 10 éve van meg, kétszer kellett membránt kell cserélni a karbiba és ennyi a hibalista....
( Állítólag az új Briggsek sem ilyen jók már)Lassan kiöregszik, ha lesz lehetőségem, akkor egy Honda motorosra cserélem. Ha nem lesz, marad a Briggs.
Az 5W40 jobb alalpolajú, de csökkentett ZnDDP tartalmú, ezért mertem ajánlani az A3/B4 olajat.
A lényeg, hogy időben cseréld. Anno a suliban az oktató azt mondta, hogy : "olajat nem akkor cserélünk, amikor elhasználódott, hanem előtte."
-
csiga8
senior tag
A Power1 Racing 2T-t sokáig használtam 2T gépekbe, motorba, tényleg hibátlan és tényleg full szintetikus.
Ami nem tetszett benne, hogy nem színez eléggé és büdös. Emiatt az Elf moto 2 tech-et használom már néhány éve. [link] Nagyjából fele annyiba kerül, nem büdös és jól színez. Nagyfordulatú fűkaszákba, láncfűrészekbe, ill hobbi szinten használt krosszmotorba ( egyéb 2T motorba) is ez van használva.
Jó pár éve figyeltem fel rá, mert a hazai Simson verseny szakosztály erre állt rá ( költséghatékony és hibamentes üzem) és teljes megelégedettséggel használták.
Kisgépeket szedtem szét ilyen amik olajjal vannak üzemeltetve ( konkrétan a sajátok) és nincs semmilyen kokszosodás, megégés. Üzemmódtól függően 1:40 ( teligázas, fűkaszás, ill. vastag fák, ) és 1:50 közötti keverési arányban használva ( gallyazós, nem percekig tartó teligázos üzemmód)
A régi 1.6TD Golfba is ezt teszem a gázolajba. ( kb 30L/ 1 deci)
Egy 125-ös ETZ-be több mint elég.
-
csiga8
senior tag
válasz Tothgera30 #4864 üzenetére
A hajtóműolajnál nincs akkora szabad mozgástér. A 75W90 jónak tűnik, de a GL5-el vigyáznék.
Gyakorlatilag a GL4 és a GL5 szabvány van ma használatban. Szintetikus/részszintetikus olajok.
A GL5 EP ( extreme pressure) adalékai agresszívabbak, nagyobb nyomástűrő képessége van, de a színesfémeket korrodálja.
Amelyik olajnál feltüntetik hogy GL4-hez is jó, ott az adalék kevésbé agresszív, az alapolaj a jobb minőségű ( full szintetikus).
Elvileg itt írják, [link] de én gyanúsan olcsónak találom.
Papírforma szerint jó. Ha az enyém lenne a robogó, nézelődnék más ( ismertebb) márka után, és elég a GL4.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Tothgera30 #4868 üzenetére
4T motorolajként ismerem, szerintem elfogadható, ( nem volt még vele gond) de érdemes előbb cserélni.
Egy ismerős műhelyben komplett (kézi) váltót kellett cserélni a Mannol olaj miatt, azóta onnan ez a márka száműzve van. Néhány éves a történet, pontos részletekre nem emlékszem. ( lehetett más is az okozó, de erősen az olajra gyanakodtak)
A GL5 olajban jóval több a kén és foszfor, azok a réz/bronz, puhafémeket zabálják.
Minél jobb minőségű egy GL4 olaj, annál inkább nincs benne kén és foszfor. Ennek ára van...
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- További aktív témák...