-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz T.Peter #3481 üzenetére
Jó kis demók.
A hajasról az jut eszembe, hogy bárcsak olyan hajak lennének már ma a játékokban, amilyen Nalu-nak volt a Gef6, vagy olyan, mint Luna-nak a Gef7 techdemókban (személy szerint ez nekem jobban tetszett akkoriban).
Vagy legalább 1 játék használná már a Physx-et ténylegesen fizikát számolni, rombolható környezetben az UT3 techdemo mapokon kívül.
A raytrace-nek meg egyelőre nincs értelme...TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
nagyúr
válasz T.Peter #26464 üzenetére
Szerintem a többség ennyit is vár. Amit b. szóvá tesz, hogy kissé egyoldalú a kommunikáció. Megértem azt, ha egyszerűen Abuék számára az AMD ad csak elérhető információkat, mert a zöldek csak egy szűk körnek tolnak ki belsős információkat, és nekik se sokat. De mivel a piaci dominanciájuk jelentős, igazából ostobaság is lenne előre kiteríteniük a kártyáikat.
Ami b.-t, és például engem is zavar, hogy a cikkekben és a hsz.-ekben is azt olvassuk, hogy az nVidia mennyire mellényúl, míg az AMD mennyire tudja a tutit. Megértem, hogy az RDNA majd akkor fogja kifutni magát, ha a wave programozás végre átveszi az uralmat, de addig azt látjuk, hogy az RDNA 7nm-es gyártástechnológiával is csak olyan teljesítmény per fogyasztás szintet tud nyújtani, mint a Turing 12nm-en.
Vagy a Ray-Tracing jelenlegi RTX 2x00 kártyákon megjelent alkalmazása egy zsákutca, mivel a következő DXR elvágja a kompatibilitást ( [legalábbis tavaly októberben még erről volt szó] , sőt, [2023-ban majd a most még csak érkezőket is kivághatjuk a kukába] ).
Ehhez képest meg azt látjuk, hogy nem, az nVidia a Turinggal konkrétan lefektette a consumer piaci dVGA-kba a Ray-Tracinget, utat mutatott, és a jelek szerint az AMD követi ezt az utat, a Microsofttal együtt.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz T.Peter #26477 üzenetére
Nem lehet. Az a lényege az új futószalagnak, hogy olyat lehessen benne csinálni, amit a régiben nem lehet.
A level dizájn annnyiban egyszerűbb kérdés, hogy ott csak annyi kell, hogy lestoppolod a játékot egy loading felirattal, hogy utolérhesse magát. Az Oblivion és a Skyrim is tartalmaz ilyet, de amúgy megfelelő gépen végig lehet baktatni töltés nélkül is a térképen. A gyengébb gépeken, viszont dob be időnként egy betöltést. Ebből a szempontból ez nem akkora gond.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz T.Peter #37648 üzenetére
Mert milyen erkezo unreal 5 cimtol kellene elhasalnom,ami ravenne hogy nekem 500 ezerert kell uj VGA 500 W fOgyasztassal?
Konkretan a Matrixot megneztem kifejezett csalodas ahogy az kinez.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GeryFlash
veterán
válasz T.Peter #37650 üzenetére
Az eredeti UE5 demonsk a latvanyat. Ez a multkori The Coalitionös techdemo ez viccnek is rossz. Ilyet egy UE4-gyel hoztak korábban. De tényleg rakjuk már oda a most érkező játékokat a 2015-s Order 1886 mellé. 7 év és 6szoros erőforrás növelés erre volt elég.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
félisten
válasz T.Peter #37653 üzenetére
Nincs ezzel baj. nem rossz az UE5 kinézetre és jönnek vele jó játékok. DE egyéni véleményem az róla a kinézete alapján, hogy ÉN speciel nem látom benne azt a nagy méretű előrelépést amivel 5-8 évig ki tudja szolgálni a nextgen pc. játékokatés ezzel hardvereladást generáljon, ahonnan tekintettem rá elsősorban. Még a techdemókban sem.
Például az összes érkező UE5 játékban, pl Hellblade, Black Myth , Redfall, az a jellegzetes plasztikusság ,a csillogó fényes textúrák. életre kelt műanyagbábu effektusa mozgásban is. AZ mellett persze szép a grafika meg van egy két úgy mond látványos effekt de nincs a részemről semmi extra hogy ez mennyire valósághű vagy extra nagy előrelépés pl a Hellblade 1 hez vagy az öreg God of War ps4 pro verzióhoz.
Amúgy például az ( GOW)nem volt plasztikus és annál éreztem jó párszor azt a wow effektet. amiért mondjuk 2018 ban vettem volna új generációs kártyát
A hangzásról ne is beszéljünk, mert azt mondom hogy az utóbbi pár évben 2-3 játék volt méltó arra, hogy a belépőnek azért nem nevezhető házimozi rendszeremre rá merjem kötni. Az a GOW és a GOW volt God of War és a Gears of War( Gears 5) volt[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz T.Peter #38229 üzenetére
jah igen. rákerestem YT-n csak a link miatt anno megjelent az UE5 tel készült rajongói / művészeti mod, anno erről beszéltünk. [link]
A CPR már U5-engine-t használ a Witchernél is . [link]
Igen ezt fog használni sok stúdió mert könnyen munkaerő kíméletesen használható, de nekem az UE motorok soha nem jelentették a csúcsot és egy játékban sem kerestem tőle az államat. Egy általánosan szép de jellegzetes kialakítású, kisé sablonos megjelenítésű,. Nem az a grafikai motor amitől új kártyát fogok venni szerintem és realisztikus ábrázolástól keresni fogom az állam. Remélem tévedek. Ez az én problémám, nem is akarok itt offolni vele, csak leírtam. Nem feltétlenül jó tendencia szerintem,hogy ezek az egyedi motorok megszűnnek, mert mindegyik számomra igazán előremutató grafikával rendelkező játék egyedi motort használt többnyire. RDR2-rage, Cyberpunk-Red engine, Metro-4A,DL-Cengine.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
prime77
aktív tag
válasz T.Peter #38390 üzenetére
Tényleg UE - azaz Unreal Engine - valahogy az Unreal Torunamentel azonosította az agyam, nem tudom miért.
Ambivalenciák az írásomban - tisztában vagyok vele.
De, ha jól elolvasod, akkor az van, hogy igazából csak arra gondoltam, hogy ez a játék is elmarad az tényleges csúcsgrafikától - amit ugye az UE5 kínálna.
Ezt akartam csak írni csupán.
A stílusa pedig - na az tényleg totál érdektelen, egy majompasival ugrálni meg püfölni az ellent, egy "bottal" - biztosan jó ez.
De kinek?
Tudom, az ízlés egy teljesen egyénre szabott dolog.
Egyébként tegnap néztem egy játékot, PS5-ön - ne kérdezzétek a nevét, csak belekaptam a youtubeon.
Valahogy jobban néz ki mint a PC-s grafika - de ezt már más PS5 gammáknál is tapasztaltam.
Bocs a pesszimista hangvételért srácok - egyszerűen csak bosszantó, hogy egy értelmes jó játékot alig adtak ki a Witcher 3 óta.
A hardver árak meg az egekben.[ Szerkesztve ]
-
DudeHUN
senior tag
válasz T.Peter #38399 üzenetére
Persze, hogy megtérülnek alapból a konzolos kiadások ezeknél a játékoknál. Főleg a 1st party játékok. Ott ugye minden bevétel a platformholdernél landol. Nem úgy a 3rd party esetében, ahol lejön X százalék a platform részére.
Simán azért hozzák ki, mert jól fogy, olcsó a portolás (főleg, hogy vettek rá egy egész stúdiót). Milliók mennek el ezekből a játékokból. Valami tavaszi hír, hogy eddig a Days Gone, God of War, Horizon trió 4-5 millió közötti eladást produkált... becslések szerint 100+ milliót hoztak csak a Sony-nak eddig. Szóval ja. Megéri a PC port. Főleg ilyen játékoknál.Gamer for Life
-
félisten
válasz T.Peter #38497 üzenetére
1440p re elégnek kell lennie a 16GB alatt is sajnos, mert alig lesz kártya annyival vagy az fölött. Nem fognak készíteni játékot a piac 1% részének , inkább visszafogják majd a textúrákat vagy a motor képességeit a készítők .AMD-n sem lesz túltolva a dolog.
ha csak nem válik be az Nvidia Vram csökkentő algoritmusa. vagy egy SSD a kártyához rendelve, Directstorage, nem tudom[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz T.Peter #38724 üzenetére
Ha jól értelmeztem( majd kíjavítasz ha nem így van én nem vagyok programozó) Aaron Lefohn-t, akkor lehetőségük van egyedi technológiát használni a szabványos API-k keretein belül a PathTracinggal például a ReSTIR-t [link]
Itt a z Unreal is hasonlóra építkezik ( ez tök érdekes cikk [link] hogy oldották meg a Lumen-t a gyengébb hardverekre és mennyi nehézségbe ütköztek)és ez a lebutított geometriás módszernél valószínűséget számolnak majd abból a nagy eséllyel bekövetkező és látható ütközésekre számolnak ,de kevesebb mintával . [link]
Megemlítenek tensor alapú algoritmus számítást, annak mondjuk nem örülnék ha továbbra is speckó hardver kellene hozzá.
Nem tudom hogy erről beszél a RedGaming-es srác, átültethető e és hogy valóban erre építiw fel az Nvidia a 4000 -es szériát, csak ha igen akkor valószínűleg ez áll majd mögötte.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz T.Peter #38726 üzenetére
Én is nézegettem most egy csomó anyagot de nagyon sok szakmai angol van benne sajnos, nem hiszem hogy én meg tudom magyarázni sajnos. Abu talán jobban rálát.
Amit kihámoztam:
Alapjában a PT erőforrás igényesebb lenne mint az RT mert nem egy "sima" oda vissza sugárpattanás hanem szétszórja és finomítja a sugarakat
A fenti ReSTIR módszerrel könnyebb csoportosítani. és kevesebb zaj keletkezik, fals számolás.Ha jól értettem akkor nem számolja ki minden háromszögre az ütközést hanem csoportokat alkot és következtet az miatt 1 pixelre alkalmazott ütközéseket és visszaverődéseket alkalmazza a környezetében lévőkére.
Itt [link] ebben a videóban 45-től azt demonstrálják, hogy mennyivel kevesebb számolással hozzák ugyan azt a minőséget gyorsabban. Mondjuk végigondolva ez nem feltétlenül azt jelenti hogy gyorsabb lesz hanem ugyan azzal a sebességgel részletesebb vagy fordítva.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz T.Peter #40087 üzenetére
Persze ez világos, fejlesztői és kiadói szemszögből ez az ideális. De a grafikai felődés így hosszú távon szinte zéró a PC hardverek tudásához nézve.
pont feljebb írtad ezt PuMbAnak leegyszerűsítve végső soron. Nekünk attól hogy multiplatfom egy cím ugyan úgy ki kell perkálni 70-90 eurot egy konzolos címért még ha félkész és bugos akkor is.( szinte az összes cím az mostanában) Switchre ami különálló platform sokkal minőségibb címek jönnek jobban optimalizálva és kevesebb buggal ugyan ezért az árért.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
őstag
válasz T.Peter #40258 üzenetére
> A hardware decompression nem azert van hogy kevesebb
> ram-ot hasznaljon a jatek hanem hogy terhet vegyen le a cpu-rol.én úgy értettem, hogy a PS5-nél a "hw-es kitömörítés és az m2"
másodlagos következménye, hogy kevesebb VRAM-kell egyes játékokban.
A hw-res Kraken támogatás - kb 9 Zen2-es CPU magot vált ki, és ez az 5.5Gb/s m.2 -vel
8-22Gb/s outputot tud lehetővé tenni - adattól függően.
és emiatt kevesebb adatot kell előre cachelni ..
Vagyis a meglévő VRAM-ot jobban ki tudja használni."""
....
It's certainly possible for a level to use more than 16GB of assets, but not all on screen at once. The technical term here is working set: how much memory is really being actively used at once. What the SSD changes somewhat is the threshold for what can be considered active. With a fast SSD, the assets that need to be kept in DRAM aren't much more than what's currently on screen, and the game doesn't need to prefetch very far ahead. Textures for an object in the same room but currently off-screen may be safe to leave on disk until the camera starts moving in that direction, whereas a hard drive based system will probably need to keep assets for the entire room and adjacent rooms in RAM to avoid stuttering. This difference means an SSD-based console (especially with NVMe performance) can free up some VRAM and allow for some higher-resolution assets. It's not a huge change; it's not like the SSD increases effective VRAM size by tens of GBs, but it is very plausible that it allows games to use an extra few GB of RAM for on-screen content rather than prefetching off-screen assets. Mark Cerny has approximated it as saying the game now only needs to pre-fetch about a second ahead, rather than about 30 seconds ahead.
""" ( via )
de amúgy PC-n a cachelés elég érdekes tud lenni néha ...
pl. a Microsoft Flight Simulátor nVidia 3090 - 24GB VRAM -os GPU-val csak akkor fut rendesen, hogyha 64GB RAM van a gépben és 32GB biztos nem elég ..
"The 3090 ships with 24GB VRAM and if you fill it with buffer data or textures, you’ll certainly also duplicate a large amount of the VRAM buffers in RAM, and there you are: with 32GB RAM you probably really don’t have enough room to fit both the buffer data copy in RAM and the game working set!
Conclusion: everyone with a 3090 might really benefit from 64GB and this might even be the minimum recommended amount of RAM to use with a 3090."
( via )persze ez nem annyira probléma, mert aki 3090 / 4090 -et vesz,
az nem spórol a CPU RAM-al és általában megvan a 64GB RAM is mellé ..És mindig lesz szük keresztmetszet a rendszerben .. mert ha az egyiket megoldod .. a szük keresztmetszet tovább vándorol ..
Mottó: "A verseny jó!"
-
Devid_81
nagyúr
válasz T.Peter #40873 üzenetére
Nekem csak az a bajom a Fortnite / Borderlands tipusu jatekokkal, hogy nehez megmondani mi a szep benne.
Majd ha lesz valami PS5 only jatek ami nem egy rajzfilmre hasonlit talan konnyebb lesz megmondani, hogy mire kepes a vas.
Horizon Forbidden West DLC mar talan PS5 only, de nem neztem meg rola videokat, hogy lassam szebb-e az alap jatektol.
Majd valamikor ranezek...
-
félisten
válasz T.Peter #41544 üzenetére
Hogy nem általánosítasz az idén megjelent "'A" kategóriásnak kikiáltott játékok minősége alapján?
Ezeknek a minősége kis túlzással. DLSS / FSR nélkül akár játszhatatlan szintet is elérhette volna kiadáskor.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz T.Peter #41546 üzenetére
Ok hogy valójában nem, de a játékosok szempontjából ezt jelenti több esetben már sajnos indokolatlan grafikával is. Belegondolni is rossz, vajon mi lenne DLSS/ FSR nélkül több címben a megjelenés napján?
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
szasanyi
félisten
válasz T.Peter #42401 üzenetére
A végeredményt látjuk, ezért pont az a lényeg! Az átlag gamert nem érdekli a technológiai rész mivel a legfontosabb szempontja, hogy mennyi FPS és milyen minőségben jelenik meg a szeme előtt. Esetleg még az, hogy mennyit kell(ett) azért kifizetnie, és talán még az közbeni fogyasztás.
-
szasanyi
félisten
válasz T.Peter #42404 üzenetére
Meg lehet említeni, de én nem arról beszéltem (sót, képet is linkeltem az összehasonlításról). Már nagyon unom, hogy az AMD ~20 éve képtelem utolérni az NV-t, de amúgy k*vajó technológiát használnak.
Inkább lenne fordítva, és lenne nagyobb árverseny és 2 szinte azonos választási lehetőség. Mert most kábé két területen kicsit jobb, de minden más téren rosszabb helyzet van.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- BMW topik
- Spórolós topik
- Politika
- Lightyear - befektetési app
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Witcher topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-