-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
dssport
tag
Sziasztok!
Munkába járni + vezetni tanulni szerintetek így hirdetés alapján megéri erre futni egy kört? (helyben van, ilyen árú autóért nem is mennék ki a városból, mert 3 lyukra futás és elment az ár harmada)
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/renault/clio/renault_clio_1_4_16v_dynamique-14654339
Mire kell leginkább figyelni? km és kor tekintetében mi az ami instant kiadás lehet vásárlás után?
Van valakinek tapasztalata az adott modellel?
Előre is köszönöm!
-
dssport
tag
válasz gergo5991 #69950 üzenetére
tanulni/tanítani a páromat gondoltam ezzel. Az elmélet az volt, hogy ha elakad itt-ott érintőre vesz egy fát vagy oszlopot parkoláskor akkor nincs dráma. Én lassan 14 éve nap mint nap vezetek.
Munkába járásra (ha megbízhatóan jön megy indul megáll a városban) azért lenne ez opció mert nyilvános utcai parkolót használunk jelenleg is és ezt szintén nem annyira sajnálnám ha reggelre éri valami.
Plusz jelenlegi TDI városban pikk pakk televeri a DPF-et korommal és unok pályára járkálni vele. Meg unom, hogy nem lehet 2 percenként leállítgatni ha úgy van dolgom. Hiába nem fogyaszt, mindenhova körgyűrűn megyek... (belvárosban élek, nem vagyok autó függő amit lehet gyalog vagy biciklivel intézek, de esőben hóban cipekedés közben nem akarom szívatni magam ha nem muszáj)
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
válasz #89309696 #69954 üzenetére
Az a baj, hogy van 1000 szempont amit figyelembe lehet/kell venni.
Én azt is értem amit emre írt. Egy új autó nagyobb, magasabb több biztonságérzetet és ilyen szempontból több magabiztosságot ad átláthatóbb a forgalom. Sokban van lefulladás gátló, visszagurulás gátló, puhább a kuplung és ott fog ahol kell, könnyebb a szervó stb stb...
Ugyan akkor pont azért mert új, jobban is félti az ember. És amit féltünk azzal mindig történik valami.Lefulladás... lényegre tapintottál. Az alap koncepcióm az, hogy automata jobb lenne neki. (ez sokak szerint rossz ötlet de én ismerem). Nem szégyen az, pusztán egy lépcsőfok. Amivel megtanulja a forgalom ritmusát. Hol fér be, hogy kell parkolni, hogy kell a forgalomban előre legalább 3 autót figyelni, mások mozgásából olvasni, hogy mire számíthatunk tőlük, stb stb... Ha ezek mennek ösztönből, szerintem rá lehet menni a technikai részre is aztán váltós kocsit venni/próbálni.
~4-5 éve lett sok próbálkozás után jogsija. Megutálta. 400 métert vezetett azóta egy TDI-vel. 400 méter = 2 lefulladás, mert ilyen távlatból az nem volt meg technikailag, hogy ha felkapcsolunk másodikba, akkor nem engedünk el a kormányon kívül minden mást.
Lehet, hogy nem is jó ötlet ez a családon belüli oktatósdi. Lehet, hogy keresünk egy JÓ oktatót aztán utána meglátom, hogy milyen kocsit veszünk.Ha akkor éppen lesz. ((pl. automata ebben az ársávban ((nem a lerúgott 530d vagy E merci)) mondjuk millió alatt olyan mint a fehér holló)) + automata benzinesek fogyasztása városban huhhúúú mint ha lyukas lenne a tank Egyszer rám akartak melegíteni egy Focus CC-t 2.0 benzin ~140 ló nyitható tető miatt mint egy ólomdoboz, olyan nehéz. 30 fokban klíma nélkül országúton (nem kimondottan vertem neki mert nem volt üzemmeleg és más autójával sem vagyok bunkó) ~20 km alatt sem ment vissza 13 liter alá az átlagfogyasztás............
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
Egyébként most rákerestem HAHU-n és akad pár automata benzines Clio, Megane, Laguna is. ~2007-ig Korábbról esetleg Scénic. Gondolom ezekben még valami régi 4 sebességes van. Ilyenre érdemes lehet ráröppenni, vagy problémás szerkezetek?
Gondolom ilyen korban már leginkább azon múlik, hogy rendesen karbantartották-e.
Japán automata kortársak kizárva. Elvétve lehet még Golf IV, Focus I, Astra G, Ignác vagy vasaló Swift is alternatíva. (Mondjuk vasaló swiftre úgy emlékszem, hogy amikor vezettem, nem tudtam eléggé hátratolni a vezetőülést.)
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
válasz rob210 #69968 üzenetére
Ne fogadd el. Nem vagy köteles. Szerintem ha nem is a teljes árat (utánajárás bosszúság kiesett munkaidő) de 100 körül minimum ki lehet belőlük sajtolni. Ha jönnek szemlézni akkor is hozzáértő módon elmagyarázni hogy ez így úgy amúgy, nézted nincs bontott stb stb...
Valahol megértem a biztosítót is.
Menj be pl szélvédőt cserélni egy átlag autóra: 35.000,-
Menj be úgy, hogy van cascod ugyan az 135.000,- lesz.
Az ügyfélnek egy aláírás, a szélvédős kaszál.Csak az ilyen visszaélések miatt a normális ember szív... Akinek kicsapnak sztenderd 30-50 ezret ami még a nettómutyi javításra sem elég. Csak mert nem mai az autó.
Most volt egy Ducatónkon oldalajtó csere, mert nekitolattak. 650 nettó. Úgy, hogy kilincsekből, belső panelből, görgőkből gyanítom visszament az eredeti mert semmi nem sérült és sima fehér az autó. Márkaszervizben. Ez van. 4 éves hiteles autó így intézik.
-
dssport
tag
sziasztok
Megane I 1.4 16V vásárlásakor mire érdemes odafigyelni? Arra, hogy ne vegyük meg?
Képen nem látok ABS kockát: Egyáltalán ezekben már van? vagy csak elírás? (2002)
Plusz a kép bal oldalán a szélvédő alatt úgy nézem, hogy hiányzik egy műanyag fedél. Az alatt mi van? Gondolom pótolandó dolog.
Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
-
dssport
tag
válasz Quasi_modo #76283 üzenetére
Nagyon jól néz ki. Gratulálok! Majd kérünk használati tapasztalatokat.
-
dssport
tag
Így hirdetés alapján szerintetek ennek lehet még jövője? (munkába járni, vezetni tanulni,(((tudom kilátás rossz hátra))) hétvégén belföldön elmenni ide-oda évi 15k km erejéig)
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
válasz #89309696 #76493 üzenetére
Ezzel alapvetően én is így vagyok. Sokkal jobb ha írnak pár dolgot és sokkal több kiderül annál, mint amit szó szerint olvasni lehet. Főleg ha valaki jó emberismerő. Szóval én ezeket a hirdetéseket meg sem nyitom. Plusz nem vagyok hajlandó 30km-nél távolabb menni autót nézni, mert nem fér bele a fejembe, hogy a sok lyukrafutás árát/idejét kidobom az ablakon. Ha megindulnék egy távolabbi autóra az csak akkor fordulhatna elő, ha az valami nagyon nagyon biztos tipp lenne. Így volt kb 4 éve a becsületessel is. Győr-Gödöllő letudva azt gondoltam vannak még csodák egyszerűen megoldom a vásárlást aztán egy vödör csavart vettem.
Szóval igen, ragaszkodni kell az elvekhez. Erősen, makacsul, foggal-körömmel úgy mint én... Aztán egy esős szombat estén egy pohár Glenfiddich mellett rájönni, hogy 3 éve nem vettem semmit, aminek 2-nél több kereke van. Se jót, se rosszat.
-
dssport
tag
válasz Gombinyó #76522 üzenetére
egyébként... így, hogy megvan az első tulaj, van közvetlen visszajelzés az olajcserékre stb... Megérheti a dolog. Biztos forrás nélkül inkább új, kicsit többért...
A kemény alkuval viszont vigyáznék. Nyilván Te tudod, hogy mennyiért vitte el tőled (ne írd le, nem lenne etikus) de pont az ilyen ,,kemény" alkuk eredményezik, hogy a normális kereskedők kedve elmegy az egésztől, a mutyisok meg szárnyalnak, mert egy jobb terméken kevesebb a tartalék!!! Lehet, hogy Mo. nem itt tartana, ha az emberek az alku helyett a gondolkodásba fektetnének több energiát.
-
dssport
tag
válasz sparklyth #76524 üzenetére
Ezzel a 2 tétellel csak akkor kell foglalkozni amikor hibajelenséget produkálnak. EGR-t ha úgy van elhelyezve, (ehhez típusspecifikusan nem értek) a szívócső eltávolítása után elképzelhető, hogy lehet szemrevételezni, diag műszerrel megmozgatni, ha nagyon kormos, olajos, ragad akkor éppenséggel ki lehet tisztítani, de szerintem ezért kár leszerelni. Előfordulhat, hogy a takarítás nem segít, vagy akár ront a helyzeten. De ismétlem ha rossz, azt megérzed. Főleg egyenletes tempó után, gázadásra torpan, rángat, nem megy, hibakód stb...
Ha valaki nagyon nagyon nagyon precíz akkor az EGR takarítás úgysem jelent semmit. Olyan mint egy parlagfüves telken lekaszálni a gazt közvetlenül a tuja körül. Csináltál valamit, de attól még rohadtul tüsszögsz tovább... Fojtószelep, szívócsonk ettől még ugyan úgy áll a retekbe. Geometria leragad stb....
Kettőstömegűt majd kuplungcserekor kell ellenőrizni, ha jól vezetsz bőven 200k felett. Indításkor, leállításkor nyomd ki a kuplungot, ne használd túlzottan alacsony fordulaton az autót, plusz ne járj sok gyorsulásira résztvevőként.
Azt hogy ennek az autónak az olaj illetve üzemanyagkörében vannak-e olyan specifikus ,,rejtett" szűrők amiket kell takarítani, cserélni (1.6 HDI-hez hasonlóan) majd megmondják a guruk, én nem tudom.
-
dssport
tag
Sziasztok!
Tegnap néztem egy 2007/10. havi, 3 ajtós cliot, városi csapásmérés lenne vele a cél.
~130k km, végig vezetett könyv, olajcserék évente 10k, max 2 évente 15k kilométerenként.Szép állapotú az autó, egyedül talán a kuplungot éreztem keményebbnek az általam megszokottnál.
Motor: 1.2 16V 75 ló D4F740Van esetleg valami akna, amire illik odafigyelni az adott típusnál megvásárlásakor?
A motor azon kívül, hogy gyenge remélem, hogy nem elromlós fajta és jó olajjal, szűrőkkel, bemelegítve, bírja a ,,sportos" használatot.
-
dssport
tag
válasz rob210 #81621 üzenetére
Köszönöm szépen a tanácsot, nagyon hasznos volt!
Remélem, hogy a szelepek csattogó, kopogó hangja adott esetben elégé feltűnő ahhoz, hogy észrevegyem. Bár attól tartok, hogy ezt is el lehet fedni különböző mézekkel, ha olyan a nepper. Illetve gondolom ennek is vannak árnyalatai és amire te gondolsz, hogy szétverte a szelepüléket az már valami végső stádium és azt egy süket is meghallaná. Az a baj, hogy 11 éve csak diesellel járok, ahhoz képest pedig egy légkompresszor is csendes.
32.000km-ig vitték márkaszervizbe, (gondolom addig élt a garancia) aztán mindenféle gumi és gyorsszervizekbe, majd 97.000-nél kapott ismét márkaszervizben egy nagyobb karbantartást vezérlés vízpumpa összes szűrő. Aztán megint következtek a gyorsszervizek, ergó remélem, hogy legalább 32.000-nél és 97.000-nél elvégezték rajta amit kellett...
A 2006-os 1.4 16V 98 lovas változatban is kell szelephézagot állítani, vagy azzal is van valami hasonló feature amire illik odafigyelni?
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
válasz rob210 #81624 üzenetére
Na megnéztem időközben 2006-os clióból egy 1.4 16V változatot is, és mentem a 2007-es 1.2 D4F740-nel is.
Igazad volt, az 1.4 sokkal jobban viszi, stabilabb szebb járású motor pedig 100k kilométerrel több volt az adott példányban, mint az 1.2-ben.
DE.... Sajnos az 1.4 fapad edition volt és nem férek el benne mert nem állítható az ülés magassága. A kormány brutál húzott jobbra, erőből kellett tartani balra minimum egy negyed fordulatot, hogy ne essen le az útról. Rá akarták fogni az egyébként kuka gumira de parkoláskor/tekeréskor valami egyszer egyszer kattant is... Bal első sárvédőt cserélték, szóval tartok tőle, mi van ha meg volt ütve. De igazából mindegy is mert nem férek be normálisan...
Az 1.2-ben (2007) félbőr, jól állítható ülések vannak, azt legalább magamra tudtam szabni.
Viszont, jól éreztem már elsőre is, hogy a kuplung nem oké. Próbakörön végleg kiderült, hogy a felső 2-3 centin fog, Majdnem felengedett pedállal indul meg az autó, baromi zavaró, azonnal cserélném, gondolom attól javulna. Levettem az olajbetöltőt próbakör után, sajnos a motorba nem látok bele, mert ezen az a hülye műanyag csöves megoldás van, de az látszik, hogy a betöltő csőben áll a hab. Gondolom, sokat városoztak vele. Bár a lexikon szerint most volt olajcsere...A kérdésem az lenne, hogy szerinted elképzelhető, hogy csak abban a műanyag csőben a betöltő sapka alatt van hab, mert a pára ott csapódik ki igazán, vagy ha leszedném a szelepfedelet, akkor azt látnám, hogy a veztengely meg minden abban a habos trutyiban úszik és a betöltő tetejéig felnyomja? (Amúgy szerintem olaj is sok van a motorban)
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
válasz Somatom #81719 üzenetére
Szerintem ezek már csak akkor jelzik, hogy épen regenerálnának amikor baj van. Javítsatok ki, ha tévedek de VW-ből kiindulva gondolom a gyárak szemlélete közös: alap esetben a felhasználónak nem szabad tudnia erről, mert ez gond. Nem kell kijelzés, nem kell tömítettségi állapot. Persze jelekből lehet olvasni: Látszólag ok nélkül megy a ventilátor, magas pillanatnyi fogyasztás, más a hangja, dől belőle a meleg, büdös a kipufogógáz, füstöl, vw pl máshogy megy. (baromi idegesítő, teljesen eltolódik a megszokott, használható fordulatszám tartomány... kezdetben azt gondoltam, hogy basszus megszorult a geometria aztán egy fenét ,,csak" regenerál)
Nem tudom kinek milyen élete van, de nekem ennél sajnos sokkal sűrűbb, hogy lyukra kocsikázzak regeneráció miatt. Illetve persze, néha be lehet iktatni de velem már volt olyan, hogy több mint egy héten keresztül nem tudott ez végigmenni, mert folyamatosan időpontokra mentem aztán meg az ágyba. Vagy olyankor kezdte el amikor volt 3 liter gázolaj a tankban... kösz... vagy megtöltenek egy repülőről menet közben vagy megállok tankolni és megszakad... De hozhatnék olyan példát is, hogy szinte megállás nélkül letekertem 600km-t pályán és amikor beértem a városba akkor kezdte el... Nem, nem mentem tovább, örültem ha hazaérek... Ez a megyek pár kört a ház körül általában nem játszik. Ehhez folyamatos haladás kell, akkor az igazi és ha nem egy oválpálya közepén laksz akkor nehezen fog végigmenni a városi forgalomban. Egyre gyakrabban kezd bele, nyírja az olajat stb... Hangsúlyozom ezek VW tapasztalatok...