Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz laskr99 #5980 üzenetére

    A régi U sínek azok anyaga alapanyag vas, horganylemez formájában, ami ónnal vagy cinkkel van bevonva, az teszi korrózió állóvá a vasat.
    Ezzel az a baj, hogyha a felülete megkopik, tehát lekopik róla a horgany, akkor előkerül a tiszta vas felület, ami már a levegő páratartalmától is rozsdál, a rozsda meg nem, vagy legalább is nem jól vezet.
    Ha az ilyen sínt csiszolod, azzal csak azt éred el, hogy a már amúgy is vékony, vagy hiányos horgany anyagot teljesen eltávolítod, marad a színvas, ami ideig-óráig vezet, aztán később már össze-vissza, így akadozni kezd rajta a mozdony.
    A savazás hasonló eredménnyel járhat, az sem segít tartósan az biztos.
    Ha csak az a horgyan felülete lenne oxidos, de még sértetlen, összefüggő a bevonat, akkor egy sínradír az segíthet, ez nagyon finomszemcsés csiszolásnak felel meg.
    De a rossz sínek egyetlen gyógyszere az lenne, ha újra horganyoznád őket, legjobb a tűzi horganyzás, de itt még a galván horganyzás is jó lehet.
    Előtte persze a vasat megfelelően tisztítani (savazás) és zsírtalanítani kell, nem biztos, hogy házi körülmények között sikeres lesz.
    Sajnos nekem is vannak ilyen sínjeim, az egész terepasztalom U profilosból áll, rengeteg sín, biztosan nem cserélem az egészet.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák