-
IT café
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz OceanStorm #5300 üzenetére
Nem az a lényeg, mekkora a terem. Jóval kisebb, mint a Temofeszt területe. Viszont! Jól van berendezve! No és arról szól, amit hirdetnek! A modellvasútról. Nincs tele a terem RC modellekkel, meg nagyvasutas cuccokkal, stb. Ez tényleg a modellvasútról szól....
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Đusty
őstag
válasz YanezTTrain #5301 üzenetére
A temofeszt nekem elég nagy csalódás volt, főleg ár-érték arányban. Egy darabig biztos kihagyom.
-
OceanStorm
tag
válasz YanezTTrain #5301 üzenetére
Na meg a nevesebb boltok, márkák, mind képviseltetik magukat, bemutatják a legújabb gördülő állományt, stb. Ahhoz képest hogy az amerikai nem egy akkora vasutas társadalom mint pl. a német, a modellvasútazást meglepően sokan csinálják.
-
YanezTTrain
tag
válasz OceanStorm #5303 üzenetére
Nem meglepő. A jenkik picivel többen vannak, mint a fritzek. Így akár a kevesebb is tűnhet többnek. Viszont az nagyon bejön, hogy az amcsik szeretnek 0-ás méretben nyomulni és van is hozzá anyag amiből építsenek, na meg gördülő állomány. Európára ez már egyáltalán nem jellemző, pedig biztosan lenne kereslet a 0-ás méretre. Ma már rengeteg ember van akinek lenne helye a 0-ás mérethez, viszont az 1-eshez nincsen.
Egy 0-ás méretű kisebb pályát még én is összekalapálnék valahogy 1-es vagy másként G méretben erre esélyem nincs.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
OceanStorm
tag
válasz YanezTTrain #5304 üzenetére
A 0-ás az a határ eset, amit még a szobában össze lehet rakni. A G-t viszont már úgy hívom hogy garden train (kerti vasút) mert azt ha van rá módod a kertben érdemes összerakni. Ha egy profi modellezőnek nagyobb örömöt jelent a terep kialakítása mint maga a játék, akkor a G az már egy következő szintje ennek ahol természetes alapanyagokat is felhasználhatsz az építéshez. Aki G -ben akar modellezni az nyugodtan előszedheti az ásót és a barkácsfelszerelést.
Na meg időnként a havat sem árt letakarítani a pályáról.
Érdekesség képpen azért van aki HO -át is a kertben modellez.
[ Szerkesztve ]
-
YanezTTrain
tag
válasz OceanStorm #5305 üzenetére
No, majd ha bejön a jóidő, lesz videó kerti vasútról. Lesz nagy meglepődés!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Đusty
őstag
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #5295 üzenetére
A régi hagyományos meglátás ugye az volt, hogy pályaméteremként maximum 3 cm-t emelkedjen a vágány. A legtöbb szobai kis terepasztalon ez alapból tarthatatlan.
Még mindig ez a meglátás. Nagyjából tartható is, ha az ember jól választja meg a méretarányt. Ha meg nincs elég hely akkor síkpályát kell építeni. A túl nagy emelkedők szembántóak és véletlenül sem élethűek.valami
-
Daywalker
addikt
Üdv!
Kéne egy kis segítség. Vettem egy klasszikus Zeuke Bahnen TT-s Nohabot (doboz, leírás stb). Namármost a mozdony kívülről tip-topnak mondható, és belül sem látok semmi különöset. Viszont alig akar menni, akadozik, ugrál, vagy nem megy. Van, hogy a lámpa világít, de nem megy, zúg, lökdösöm elindul, megakad, vagy kanyarnál megáll, mintha megszorulna, de a lámpa is lekapcs. Egyik irányba jobb, mint a másikba, de messze nem tökéletes. Ha kicsit megemelem akkor van, hogy elkezd szaladni mint a bolond. Tehát valamilyen érintkezési hiba lehet (ív jó, sín jó, más mozdony tökéletesen halad). Persze szétszedtem, kiszedtem a port az érintkezők alól, kontakt spray-el is pucolgattam az érintkezőket, majd megolajoztam, nem volt igazán nagy retek (porcicán kívül persze). Igaz a forgózsámolyt nem vettem le, illetve belül sem nézegettem túl sokat, mert első pillantásra nem láttam semmit. Ötlet, hol menjek neki így hirtelen? (Persze kiméregetem majd, meg a zsámolyt is lekapom, meg szénkefét is cserélek, de hátha valakinek van egyből ötlete). Köszi.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz pumukli93 #5315 üzenetére
A kereket megpucoltam alaposan, áztattam kontakt sprayben és kifényesítettem. A sín régi, még kalapos, de másik két mozdony is tökéletesen megy rajta, így nem csiszoltam, ezt a fajtát tilos meg csiszolni. Időközben zben megint szetszedem. Egy kerék érintkező nem volt teljesen okes, kicsit igazítani kellett, plusz legszedtem a forgóvázat és az érintkezési pontokat megpucoltam. Szerintem itt volt a bibi, ránézésre. Kontakt spray, kifenyesitettem, végigmértem multival, 1-2 forrasztást megerősítettem a Lámpáknál, csekkoltam a szénkeféket, és már jó is. Világít és korához képest most már faszán halad alacsony feszültségnel is.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
pumukli93
csendes tag
Lenne két kérdésem.
Az egyik az, hogy a polarizált és szigetelt váltók között mi a különbség? Melyik a jobb? Melyiket érdemesebb venni?
A másik az, hogy a PECO Streamline felxibilis sineknél mikor ívet hajtok előfordulhat, hogy a sín távolság elcsúszik? Vagy a hajtáshoz van valami célszerszám? Magyar webshopban nem nagyon találtam.
Előre is köszönöm a válaszokat.
-
YanezTTrain
tag
válasz pumukli93 #5317 üzenetére
Nekem ugyan nincsenek polarizált váltóim, mert Märklin AC-ban ilyenre nincs szükség, de gondolom a csúcssínek és a keresztezési darab éppen megfelelő és szükséges árampólusra kapcsolásáról van szó. A nem polarizált váltókon nincsen ilyen kapcsolás ott a kerekek és az alkatrészek egymásra ható nyomása biztosítja az elektromos kontaktust, hogy a csúcssínek és a keresztezési darab áramot kapjon.
Flexibilis sínt nyugodtan lehet hajtogatni nem fog elmászni a nyomtáv, legalább is nem érzékelhető mértékben, a vonatok futását sem befolyásolja. Azért egy bizonyos ívsugár alá nem ajánlatos menni, mert siklás, szorulás lesz belőle. A Peco nagyon frankó vágányanyagot gyárt egyébként.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Két nap meló után itt tart János Tanya építése. Most egy kicsit a ház belsejével kell foglalkozni, falak festése, nyílászárók elkészítése, üvegezés, világítás beépítése. Utána pedig a tetőszerkezet elkészítése.
Ha készen van a lakóház és a melléképülete, akkor jönnek a további melléképületek. Istálló, kukoricagóré, esetleg egy félig nyitott gépszín, kerekes kút(vagy gémes) és az elmaradhatatlan pottyantós.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
zümzümm
senior tag
válasz Quasi_modo #5323 üzenetére
És a kevés kb mennyit jelent?
5 vagy 10 ezret megér? 5nél biztos nagyobb az eszmei értéke számomra. -
OceanStorm
tag
válasz YanezTTrain #5322 üzenetére
Jóféle, lesz is helye a Marklináriumban ?
-
YanezTTrain
tag
válasz OceanStorm #5325 üzenetére
Hi!
Ez most nem a Märklinariumba készül. Egy ideje foglalkoztat a gondolat, hogy a gyerekkori TT vasutamat újra összeszedjem. Már elég jól áll a dolog. Megvettem a BR92-es készletet a három kis csemélykocsival, a CSD gyorsvonatkészletet a fehér\kék Skodával és a három zöld gyorsvonatkocsival, vannak sínek, váltók, kereszt, stb, ami a pályaépítéshez kell. A pályaterv is megvan, már csak az asztallapot kell elkészíteni és indulhat az építkezés. Ezt a János Tanyát oda készítem.Na meg elsősorban azért épül, mert egy facebookos csoportban meghirdettek egy épület építő versenyt, amit nem lehet kihagyni. Az alapkiírás csak egy tornácos parasztház, de én mindjárt tovább gondoltam a dolgot, összerakom a teljes tanyát.
A TT projecthez szinte minden megvan már. Néhány jelző és egy szerelvény hiányzik. Egy dán Nohabot kell vennem és néhány teherkocsit. 4-5 darabra gondolok, 4 tengelyesekre legfőképpen. Ha az is megvan, akkor teljes a nosztalgia felszerelésem.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Daywalker
addikt
válasz YanezTTrain #5327 üzenetére
Ugyanezt csinálom én is TT-ben Összegyűlt egy MÁV-os Nohab flotta (M61.001 és két négytengelyes személy, egy négytengelyes posta(?)kocsi) most a korábbi BR221+tehervagonok és BR92 szett mellé, illetve jön egy BR110 amihez kétemeletes kocsik lesznek, és egy BR130-at szeretnék, szintén tehernek.
A sínekkel nem vagyok megbékélve. Van egy csomó régi kalapos sínem és kitérőm, teljesen jó állapotú, de nem tudom, cseréljem-e tilligre vagy kuehn-re...de nincs kedvem annyi pénzt kiadni.
Szép a "tanya"...bár csak lenne időm nekem is ilyenekre[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
YanezTTrain
tag
válasz Daywalker #5328 üzenetére
Ha retrot akarsz építeni, akkor semmiképpen ne cserélj sínt. Mert ugye anno a kommunista érában a Zeuke és a BTTB nem gyártott modellsíneket. Modellsínekkel elveszik egy része a nosztalgiának. Kicsit macerásabb egy jó pálya építése kalapsínnel, de nem lehetetlen. Ha viszont csak a szerelvényekkel akarsz nosztalgiázni, akkor érdemes a modellsínekre váltani, mert sokkal jobb, biztosabb az áramvezetésük, mint a kalapoknak.
Tanyát eddigi állapotáig két délután alatt dobtam össze. Most jön a pepecs meló, az ajtók, ablakok, üvegezés, világítás, tető! Na és utána egy-két melléképület, amik elmaradhatatlanok egy tanya udvaráról. De remélem hamarosan(mondjuk egy hónap) elkészülök vele.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Daywalker
addikt
válasz YanezTTrain #5329 üzenetére
Igen, én is erre gondoltam...van is egy rakás eladó, csak az állapot kérdéses, de hát keresni kell. Egyébként a nekem meglévő régi sínek sugarán (545/104) elég bután fordulnak a négytengelyes kocsik, azért is merült fel bennem, hogy más kéne, csak nehéz összevadászni.
Ma megjön a 110-es mozdony, kíváncsi leszek mit tud. Remélem nem kell annyit szervizelnem, mint a Nohabot (ami viszont azóta mindent leköröz )
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz YanezTTrain #5331 üzenetére
Közbe körüljártam a témát, lehet Zeuke-BTTB-től más ívet is kapni, szóval maradok. Sajnos nincs olyan sok egyelőre, egy nagy ovál, két kitérő, szakaszoló, pult stb. De tele van vele a net szerencsére, németek is szórják ki. Ma megjött a 110-es tőlük, szép darab, még időm nem volt próbálni.
Nagyon szép a tanya!"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
YanezTTrain
tag
válasz Daywalker #5332 üzenetére
Bizony van ám 4 vagy 5 féle ív a BTTB korszakból, azért annyira nem volt gázos az a vágányrendszer. Mikor már gyártottak íves és keresztváltót is akkor már elég komoly pályákat lehetett építeni a BTTB anyagból. Én mindenképpen a régi U profilos sínből építkezem, mert akkor lesz korhű a dolog. Picit több a munka vele, ha komolyan jó pályát akar az ember, de nem gond, végül is nem egy szoba méretű asztal lesz építve.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
hanzohattori
csendes tag
-
OceanStorm
tag
válasz hanzohattori #5336 üzenetére
A zöld gőzös gyönyörű.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz OceanStorm #5337 üzenetére
Köszi, abból van kettő is, az egyik szinte érintetlen.
-
YanezTTrain
tag
válasz hanzohattori #5338 üzenetére
Igen szép fogás! Gratula!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #5339 üzenetére
Köszi, még töltök fel, úton van kb. 20 vagon. Lassan boltot nyithatok.-)
-
Batman2
őstag
válasz hanzohattori #5336 üzenetére
Azt hidtem, eladóak, azért mutogatod !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
OceanStorm
tag
válasz hanzohattori #5342 üzenetére
Én egy éve kezdtem újra bele a modellvasutazásba, immáron egyedül, de eléggé maximalista vagyok. Minden részletre, apróságra figyelek, és ha valami már nem úgy áll, gyárilag hibás és én nem tudom javítani akkor adom is el, majd akinek kisebbek az igényei annak meg fog felelni. Emiatt lassabban is megy a gyűjtés mint kellene, de hát ez van, "a modellvasutazás nem a kapkodós elmebetegek hobbija".
-
hanzohattori
csendes tag
válasz OceanStorm #5343 üzenetére
Mostanâban én is rászoktam a dobozos holmikra amik szinte 0 km-esek, de nem feltétlenül kell a boltból egyenesen.
-
YanezTTrain
tag
Alakul a János Tanya. Elkészült az istálló és a képen ugyan még nem, de a valóságban már a helyükön vannak a kerítés oszlopok is. Találtam megfelelő anyagot a kútgyűrű elkészítéséhez is, így hamarosan a kerekes kút és a pottyantós wc is a helyére kerül. Kell még egy kukoricagóré, és pár apróbb kis kiegészítő, hogy igazi legyen a kép. Na és persze néhány fa, bokor és egyéb növény.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Daywalker
addikt
válasz hanzohattori #5344 üzenetére
Detto, csak dobozos érdekel. Max ha leírás nincs meg, az nem akkora baj. Kicsi patina nem gond (régi Zeuke cuccok azért 40 év alatt megkopnak a dobozban való lötyögtetéstől is, még nem volt akkoriban olyan jó minőségű festés), de alap, hogy játszós nyomok ne legyenek rajta. Épp tegnap lőttem egy dobozos BR130 Ludmillát (TT méret, még BTTB korszak, tehát olyan 84-85 körüli lehet), leírás nem volt, de doboza igen, és annyira új a mozdony, hogy én tekertem ki először a csavartokat, hogy megolajozzam - ellenben olyan makulátlanul tiszta volt, hogy csak lestem, egy porszem sem volt sehol, tényleg csak olaj kellett és szinte némán fut. A Zeuke-féle 70-ből származó Nohabbal több baj volt, ahhoz képest olcsó sem volt, de azt is megszereltem, kívülről pedig jó állapotú. Abban is van élvezet, hogy szétszedni, kitakarítani, olajozni stb. Romot viszont nem érdemes venni...
YanezTTrain:"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
YanezTTrain
tag
válasz Daywalker #5346 üzenetére
Ez a Märklin esetében nem teljesen igaz. Vettem én olyan mozdonyt, hogy ki se látszott a rozsdából a hajtás, vagy éppen három dobozban meg zacskóban volt a mozdony. Több hetes meló után, ezen értsd a teljes fém alváz petróleumban áztatását, rozsdátlanítását, újrafestését, vagy éppen egy törött fő csatlólúd többszöri újraforrasztását, amíg sikerült tökéletesen összeilleszteni.
Az összeszerelés után viszont meglepően jó futású, kezesbárány működésű gép lett belőlük. Igaz, itt most a 40-es 50-es évek teljesen fém mozdonyairól beszélek, ahol még a mozdonyszekrény is fém öntvény, műanyag legfeljebb szigetelőként van benne, de az is inkább még bakelit.
A teljesen műanyag gépek esetében azonban igaz a tétel, a használt, régi darabok nagyon meg tudják szivatni az embert. Az esetek többségében játékként használták őket, vagyis hajtották, mint Singer a varrógépet. Karbantartást, szervízelést nem kaptak a gépek, vagy ha igen akkor teljesen szakszerűtlenül. Az étolajtól ments meg Uram minket! Így vagy szarrá van kopva a hajtás, lógnak a tengelyek, szorulnak az áttételek, vagy a besűrűsödött étolajtól kissé megerőétetett, vagy félig leégett forgórésszel küszködnek szerencsétlenek.
Szóval a nagyon használt dolgok tényleg neccesek.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Daywalker
addikt
válasz YanezTTrain #5347 üzenetére
Hát, én azért a nagyon rommal nem akarok szívni, nem éri meg a befektetést. Egy picit szerelés, pici karbantartás még oké...a használt tényleg lutri.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
YanezTTrain
tag
válasz Daywalker #5348 üzenetére
Ezek között a régi gépek között sokszor talál az ember olyan dolgokat, amik tényleg irgalmatlanul sok munkát kívánnak. De van amikor megéri egy kicsit szenvedni. Például a BR23-as gépet totális romos állapotban vettem öt ezer forintért. Az alkatrészbeszerzés ami hiányzott nem volt több 2-3 ezer forintnál. A munka végére viszont egy kb. 40 ezer forint pillanatnyi értékű modell gurult az asztalon. Koránál és a mára viszonylag kevés példányszámnál fogva viszont tartja az értékét, sőt az idő múlásával az értéke még emelkedni is fog. Az eszmei értéke ugye már most megfizethetetlen, miután saját kezüleg keltettem életre a gépet.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5345 üzenetére
Szevasz
Nagyon jópofa a kis major, viszont a fényes festés miatt kicsit számomra műanyag hatású.
Érdemes lenne lefújni matt lakkal, mattan természetesebb, a valóságban még a vadi új cseréptető sem fénylik, a vakolt falról nem is beszélve.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Feltámad a Hellgate sorozat
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Politika
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...