-
IT café
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Itt pedig két fotó a saját arzenálról:
Sajnos csak porosodnak, kisgyerek és napi 12 órás munka mellett sosem marad időm és energiám rá.
Plusz még mellette mindíg van valami javítani, felújítani való a lakásban is, és még egy öreg autót is újítok fel.
Polikarbonát, vagy plexi fedőt akarok a polcok fölé készíteni, hogy láthatóak legyen a modellek, de portól védve.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #5553 üzenetére
Sokáig nekünk is úgy volt, igaz, nem porosodott, de nem is láttuk, így meg, ha nem is hajtom őket, de minden nap gyönyörködhetem bennük.
Nálad, a különböző méretarány egymás mellett különösen érdekes lehetne !
Egyszer majd csak lesz rá lehetőséged !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
Egy kis vásárlás. Kell az a 60 db vágánymező. A nyomógomb sorok meg de pláne. Az asztal átépítése már eljutott odáig, hogy a vezérlőpulttal is foglalkozni kell. Az asztalszélre kihozott kötegnek ideje bepasszintania magát a kapcsolók és nyomógombok csatlakozásaira. Ha ez megvan, indulhat az üzem, a terep befejezése pedig csak megtörténik legkésőbb karácsonyra...
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Nos. A vezérlő pult is átalakult egy picikét, az aktuális kívánalmaknak megfelelően.
Szerintem sokkal "Marklinesebb" lett a kinézete.
A színezés még hátra van, kék öntapadó fóliával be lesz vonva az egész vezérlő és természetesen kap egy piros Märklin feliratot is, tuti ami tuti ugye...Van még némi befejezni való a terepen és egy alapos vágánytisztítás is megtörténik a munkálatok végén. Azután pedig jön a kényelmes világ, amikor már csak csinosítgatok fákkal, bokrokkal, egy két apróbb épülettel, épül majd még jó néhány fényjelző, illetve a bejáratokba alakjelzők vásárlása is tervben van. Köztéri világítás, múködő sorompók és fénysorompók. Na és persze a felső vezeték, ami nem kis munka, de szépen lassan készül a dolog.
Vagyis csak szépen nyugodtan, türelmesen, előbb, de inkább utóbb minden el fog készülni.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5556 üzenetére
Ezt mind befejezed még a Temofesztig, vagy ez az asztal nem jön oda ?
Ez még igen komly munka, ha innetől kezdev minden nap csak a terepasztalon dolgozhatnék, semmi más munka nem lenne, akkor tudnám mindezt kivitelezni !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #5557 üzenetére
Ez nem megy a Temo-ra. Ez a saját privát kis aranyos. Temora a már ismert asztal megy idén új érdekes kiegészítésekkel. Háromfős csapattal leszek kint, lesz Märklin 1935-től a digitális csodákig, és lesz Vörös Szikra, lesz MEJA, és minden működni fog! Naponta kétszer, 11 és 15 órakor gőzmozdony parádé a Märklinarium terepasztalán! Van kb 15 féle gőzmozdonyunk, a fordító korongon megforgatjuk őket és néhány mondatban összefoglaljuk az eredeti mozdonyről és a modellről a legfontosabb adatokat. Illetve lesz még gyorsulási verseny is a gőzösökkel.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Több hónapos szünet után újra elindult a forgalom a Märklinarium terepasztalán. Bár van még mit csinálni az asztalon nem kevés, a menetrend szerinti forgalom el tud indulni. Egyelőre a villanygépek csak a külső pályakörön mozoghatnak és a belső pályakör egy rövid szakaszán. De a gőz és dízel gépek korlátlanul tudják használni a teljes vágányrendszert.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz malomszék #5561 üzenetére
Elvileg szét lehet szedni. Ragasztva van tehát valami nagyon finom módszerrel talán szét lehet választani az alvázat és a kocsiszekrényt. A súlyozás engedhette el az alvázat, az zöröghet benne. De ez csak az én ötletem-meglátásom.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Eltomi
tag
Üdv!
Technológiai jellegű kérdésem lenne. Van itt valaki, aki foglalkozik/foglalkozott DDW-vel (Digital Direct for Windows)? A helyzet a következő: ROCO 10764 megfelelő pinjei ráforrasztva a COM port megfelelő pontjaira, szóval erről az oldalról működőképes, a DDW-Server viszont azt jelzi, hogy a COM1 off állapotban van. Valaki tudja, hogyan lehetne a portot működésre bírni?
[ Szerkesztve ]
Namtai PS2 EyeToy kamera PC-n: http://bit.ly/12kgl77 | Fotóim: http://on.fb.me/16YHk5d
-
iday
aktív tag
válasz YanezTTrain #5562 üzenetére
Kérünk képeket hogy milyen volt!
3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu
-
YanezTTrain
tag
A Temofeszt vége: A Märklinarium terepasztalán elment az utolsó vonat...No. Temofeszt megvolt. Mondhatnám, átestünk rajta, mint vak Elemér a talicskán.Képek lesznek természetesen, csak még rendszerezni, válogatni kell a képeket, videókat. Ha valakinek van idege, akkor megkeresheti a videót amit a Vasútmodell TV csinált. Állítólag egész jó és a Märklinarium is szerepel pár másodpercig.
Jöjjön egy kis összegzés az egész kiállításról. Mint minden Magyarországon, ez is évről évre szarabb, hogy egyszerűen fogalmazzak. 3-4 éve még volt valami színvonal, volt normális szervezés, minden egész jól üzemelt. Tavaly előtt óta egyre hulladékabb az egész. Nagyon sok kiállító és árus otthagyta a kiállítást, ennek gondolom leginkább pénzügyi okai vannak, de morális problémák is akadtak szép számmal.
Nemtudom ki hogy van vele, de szerintem nem szerencsés dolog a politikát belekeverni egy kiállításba, ha nem kimondottan az a téma. Történt, hogy a Temofeszt oldalára tévedve megpillantottam a hirdetést, miszerint az Élet Menete Alapítvány holokausztos vagonja Október 6-án! az iskolás csoportoknak kedvezményes belépő biztosításával látogatható. Na itt b...ta le a biztosítékot a rendszer! Egy! A holokausztnak a világon semmi köze a vasútmodellezéshez. Kettő! Október hatodikán Magyarországon a tizenhárom aradi vértanúra és Batthyány Lajos grófra kell emlékezni! Ha már annyira kardoskodott a főszervező, hogy a holokauszt történelem, akkor kardoskodhatott volna amellett is, hogy 6-án délben leáll minden asztal és egy perces néma tiszteletadással emlékezünk a Haza hőseire. Pont.
Az első két nap, mikor építettünk mondhatni negatívum nélkül telt el, összeraktuk az asztalokat, elkészült a pálya, minden flottul működött. Bevallom én több szívásra számítottam az asztalok összekapcsolásánál. Végül is szerencsénk volt mint mondtam előbb.
Eljött a kiállítás első napja, jöttek a látogatók, nem túl nagy számban jegyzem meg. Iskolás csoport is csak egy vagy kettő jelent meg összesen, vagyis a tavalyi látogatottságot bőven alúl multa az idei első nap. Ebédig minden rendben ment, a kaja viszont állítólag botrányos volt. Többen mondták akik még voltak sorkatonák, hogy a Honvédség híresen szar legénységi étkezdéiben sem ettek ilyet, pedig oda se a Gundelból viszik az ebédet! Ettől eltekintve kellemesen telt a nap, jól elvasutazgattunk, többnyire magunknak, mert mint mondtam nem taposták egymást a látogatók.
És akkor jött a szombat! Juhééééé! Fél tíz előtt három perccel álltam meg a hátsó bejáratnál. A kapus meg közölte, hogy nem enged be!!! Na lett nem kis botrány, mivel hogy a világ végén kellett parkolni külső parkolóban, onnan loholjunk be a nyakunkon hátunkon a rengeteg cuccal. Gratulálok a Vasúttörténeti Park vaskalapos idióta vezetőségének. Már csak azért is mivel 9 óra 30-ig lehetett behajtani a területre vagyis 9:27-kor még kurvára be kellett volna tudnunk jutni. Mert hogy nem én voltam az egyetlen aki hét percet állt a sorompónál az esztergomi vonalon töketlenkedő két Desiro miatt.
Bejutottunk, jót káromkodtunk és egyre kisebb kedvvel vasutaztunk. Az ebéd ezen a napon egész türhető volt az előző napi lázadást követően. egy hármas alá szintű lencsegulyást villantottak.Látogató a szombati napon és a viszonylag kellemes időben volt szép számmal, így mi sem unatkoztunk az asztalok mellett. Volt kinek villanyvonatozni és a szánkat is rojtosra beszéltük.Az utolsó nap megint csak egy csendesebb időszak volt délig volt nyüzsgés utána fokozatosan csrendesedett a dolog. A kaja állítólag megin csapnivaló volt, öt órától pedig gyakorlatilag megint csak magunknak villanyvonatoztunk.
Rengeteg ismerős arc jött el a kiállításra, jókat beszélgettünk. Kaptunk egy két felajánlást és eladási ajánlatot Märklin vasút témában, illetve meg akarták venni a BR03-as gőzmozdonyomat nem is kis pénzért, de nem adtam! A piros rakéta kell a gyorsvonatok elé!
Kaptunk szokás szerint egy üveg bort,(hárman) és szevasz tavasz. Emléklap már második éve nincs.Összegezve a dolgokat, lassan nincs értelme kimenni kiállítani, mert a színvonal jó magyar szokás szerint a béka segge alatt. A fűtőház kisebbik fele megint az RC autókról, kamionokról, munkagépekről szólt, de már csak fele méretben és mennyiségben a tavajihoz képest. Nem volt LEGO vasút(már második éve nincs) és több kiállító is hiányzott, akik évek óta megszokott szereplők voltak. Persze jöttek újak is de az 1950-es évek beli amerikai Lionel vasúton kívül újat nem hozott senki. A megszokott műanyag digitális mütyürkékkel szöszmötölt mindenki.
Felmerült a lehetősége annak, hogy valamikor mi magunk csináljunk egy kiállítást, ahol csak és kizárólag régi vasutak, lemezjátékok és más retro dolgok lesznek kiállítva. Dolgozunk az ötleten.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Szólista
senior tag
válasz YanezTTrain #5566 üzenetére
Teljes mértékben egyetértek veled.Szombaton voltam nekem úgy tünt kevesebben vannak mint tavaly mint látogató mint kiállitó részről.
A LEGO-nak most volt egy kiállítása Soroksáron a hétvégén.Nem vagyok normális. Na és?!
-
ezsolti
tag
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni az amerikai témában utazóktól.
M43 alá ennek a két mozdonynak lenne jó a hajtása nagy eséllyel:
Bachmann Trains GE 70-Ton
Bachmann Trains GE 44-TonPontos méreteim nincsenek a csaptávolságról a tengelytávolságokról, alvázkeret méreteiről (a komplett hajtás fő méretei a kasztni nélkül) és a forgóvázak hossz-kereszt méretéről, magasságáról.
Ha van valakinek a kettő közűl bármelyik mozdonya (esetleg mindkettő) megtenné nekem, hogy a felsorolt méreteket lemérné és megadná.
Világításuk vajon van?Próbáltam méretezett rajzot keresni a neten de én nem jártam sikerrel.
[ Szerkesztve ]
-
ezsolti
tag
válasz YanezTTrain #5569 üzenetére
Köszönöm!
-
prime_adam
aktív tag
Helló!
Látom egész nagy élet van a topikban, így ha nem probléma megpróbálkoznék egy kérdéssel.Régebbről (5-6 év) vannak H0-ás mozdonyaim, a Piko Taurust és egy Mehano motorvonatot leszámítva szépen kidolgozott, minőségi darabok Sajnos idő hiányában csak a polcon álltak, de most szerettem volna őket újra elővenni. Akkor szembesültem vele, hogy nem igazán akarnak menni... akadoznak vagy el se indulnak. A csikos szerviz jó megoldás lenne, de 5 mozdonyra egyből vagy egy 20-as lenne a nagygenerál. Ami egyszer duzzogva belefér, de nem szeretnék évente odajárni, sőt még veszek 1-2 mozdonyt és a gatyám is rámegy a karbantartásra
Szóval az lenne a kérdés, hogy hogyan csináljátok? Szoktam bütykölgetni otthon, de ezekhez a vasutakhoz egy árva leírást sem találok. Még odáig sem jutok el, hogy a tetejét leszedjem. Nincs valami adatbázis, ami modell szerint tartalmazza az anyagot? Illetve az, hogy ennyire nem működnek, az csak a sok állás eredménye, vagy 5 évente mindenképp kell nekik egy szétszedés? Ha egyáltalán most kell nekik és nem tudom orvosolni egy kis motorolaj csöpögtetésével a megfelelő helyre (motorolajom kivételesen van hozzá).
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #5566 üzenetére
Hali! Sajnálom hogy idén nem jutottam ki a kiállításra, valamelyik videón láttam pár kockát, elég tekintélyes asztallal voltatok kint. Már a múltkor akartam kérdezni, hogy az asztalokról éjjel nem tűnt el semmi? Gondolom a gördülő állományt vittétek magatokkal naponta?
-
YanezTTrain
tag
válasz hanzohattori #5573 üzenetére
Nem túnik el semmi. Van aki minden este elcsomagolja a cuccokat, van aki nem. Mi ott hagytunk a sínen mindent. Külön őrség van ilyenkor a csarnokon belül. Mikor az utolsó kiállító is elhagyja a területet, mert kiállítás zárás után kezdünk el komolyan villanyvonatozni, az őrség bezárkózik a csarnokba és reggel 8-ig se ki se be senki. Még soha egy szög nem tűnt el mikor zárva volt a csarnok. Az már más kérdés, hogy 2014-ben vagy 15-ben az egyik fremo asztalról megdurrantottak egy Búvárt a nyíltvonal közepéről egy gyorsvonat elejéről. De az szombat délután a kiállítás nyitvatartása alatt volt. Látogatónak megtetszett a mozdony és a nyíltvonalon haladó szerelvény elejéről lepattintotta. Na ehhez kell a vér a pucában.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz hanzohattori #5573 üzenetére
Öt évente szétszedés??? Ötven üzemóránként illik benézni a gépházba, kis zsírzás, olajozás esetleges elvégzésére. Az áramszeő lemezek alól is illik időnként kiszedni a dzsuvát és a motorok keféit sem nem árt ellenőrizni.
Étolaj , disznózsír kerülendő. Műszerolaj és szilikonzsír már annál inkább használható.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
prime_adam
aktív tag
válasz YanezTTrain #5575 üzenetére
Ezt jó tudni Mentségemre szóljon, hogy sok üzemóra nem lehet bennük, nincs itthon asztal, csak néha ad-hoc össze van rakva egy pálya.
Étolajat, ilyesmit természetesen kerülöm/kerültem, ilyenem van itthon: [link] . Sebbenzinnel szoktam a kerekeket tisztogatni, meg amelyiknél lehetséges volt lecsavaroztam a kerekeknél a fedőt (nem tudom mi hivatalosan a neve) és az ottani fogaskerekeket megolajoztam. A motorhoz egyáltalán nem volt hozzáférésem, mert a műanyag vázat eddig képtelen voltam leszedni. Boltban láttam, hogy csak le kell pattintani, lehet az évek alatt nálam megmerevedett a műanyag. Bár ha ilyen sűrűn kell ezeket karbantartani, nem értem miért nem lehetne valami felhasználóbarátabb, akár valami csavaros módon kivitelezni ezeket.
[ Szerkesztve ]
-
YanezTTrain
tag
válasz prime_adam #5576 üzenetére
Nálam a Märklinek mind csavarozva vannak, kivétel a játék mozdonyok, azok itt is egyszerű bepattintós kivitelek. De ez egy teljesen más világ.A zárt osztályon belül is valami intenzív elkülönítő. Az olcsóbb kivitelezhetőség így a szélesebb közönség elérése a cél. Harminc negyven évvel ezelőtt millióan vasútmodelleztek-tünk. A túlnyomó többség NDK-s TT meg PIKO vonatokkal nyomult, Märklinje csak az igazgató úrnak, doktor úrnak, mérnök úrnak, ügyvéd úrnak, stb. úrnak volt ugye. Vagyis a mai gyártók próbálnak minél szélesebb rétegeket megtalálni a termékekkel és ehhez kell az olcsóság. Ami sajnos a Märklineknél is jelentkezik.
Mikor szétszedsz egy új Märklin mozdonyt és a megszokott német precizítással készült hajtás és vezérlés helyett találsz benne egy kínai villanymotort és egy dzsunkán tákolt elektronikát. És a föld megnyílik alattad, mein gott hegyek...A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
prime_adam
aktív tag
válasz YanezTTrain #5577 üzenetére
Ezek után nem is akarom tudni mi hajtja szegény piko Taurusom Nah mindegy, akkor majd próbálkozok a szétszedéssel, meg egy-kettőt beadok a csíkos műhelybe, hogy egyáltalán mi bajuk van. Úgy is van egy régi Fuggerth M41-es, amit gondoltam elviszek digitalizálni.
-
ArthurShelby
addikt
válasz YanezTTrain #5577 üzenetére
"Vagyis a mai gyártók próbálnak minél szélesebb rétegeket megtalálni a termékekkel és ehhez kell az olcsóság."
Azért a vasútmodellezés sosem volt egy olcsó sport/hobby, sosem volt a szegények sportja. Én nem érzem, hogy árban olcsóbb lett.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
pirosvilamos
tag
válasz prime_adam #5578 üzenetére
Szegény PIKO Taurusodon húzd ki az ütközőket, és lejön a szegény kasznija
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
prime_adam
aktív tag
válasz pirosvilamos #5580 üzenetére
Ez komoly?
-
ArthurShelby
addikt
válasz prime_adam #5581 üzenetére
Igen, nálam így van legalább is.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
pirosvilamos
tag
válasz prime_adam #5581 üzenetére
Komoly.
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
prime_adam
aktív tag
Köszi a tippet, ezt valamelyik nap ki is próbálom!
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5566 üzenetére
...Az Aradi vértanúk kapcsán maximálisan egyet értek !
Amúgy szomorú olvasni, hogy még azoknak a kedvét is elveszik a szervezők (a kapust is beleértve) az egésztől, akik még mennek !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz prime_adam #5572 üzenetére
Szevasz
Nekünk is ilyen szokott lenni a helyzet, ha üzemre akarjuk fogni az állományt.
Minden dörzsölődő, friss fémfelület oxidálódik, méghozzá igen hamar, úgyhogy már lehet 1-2 hónap állás után is hasonló lenne a helyzet, nem hogy 5 év után.
Ugyanez érvényes a pályára is (legalább is a régi ónozott U profilos sínre biztosan).
Továbbá minél kevesebb kereke van a mozdonynak, azokból minél kevesebben kapja az áramot, annál több a hiba, annál nehezebben, darabosabban indul meg.
A kerekek csúszóérintkezői alól már pár kör megtétele után lehet szedni a cuccot, az az első, hogy az tiszta legyen.
A szénkefe és kommutátor felülete is oxidálódik és hosszú (évek) állás alatt maga a kenőzsír is megsűrűsödhet. leragadhat az egész hajtásrendszer.Szerintem specifikus, tematikus szerelési útmutatót sehol sem fogsz lelni, esetleg egy két példát valami régi, mondjuk NDKs vasútmodell anyagban (könyv, brosúra).
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
Elkészült egy kisebb összefoglalás az idei Temofesztről. A teljesség igénye nélkül. Ami a közelünkben volt videóra vettük, na és persze a saját vasutunkat is filmeztük kissé.
Jó szórakozást, vagy éppen kitartást a filmhez.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #5589 üzenetére
Jó, de igazán 6' 45 után király mikor elszabadulnak a régi vasak.
-
YanezTTrain
tag
Piciny forgalom van. Közben a drótosok sem pihennek épül a vezeték a belső körben erőteljesen.
Még néhány hét és 100 százalékos lesz a pálya villamosítottsága.
A két pályakör mellett egy harmadik trafóval a villanymozdony felsővezetékről szabadon hözlekedhet a teljes vágányrendszeren.
Egy negyedik egyenáramú trafó beállításával pedig a DC villanygépek is üzemelhetnek tetőáramszedőről a három sínes AC pályán!Lesz itt ereszdd el a hajam!
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz ArthurShelby #5588 üzenetére
Küzdeni, ebben az esetben szerintem semmivel nem lehet az oxidáció ellen, én nem próbálkozom.
A takarítás abban áll, hogy mind a pályát, mind a mozdonyok kerekét denaturált szesszel meg szoktam takarítani, a kerekek és az áramszedők közé akadt esetleges szöszöket eltávolítom.
Ha sokat állt a mozdony, több éve nem járt, akkor szétszedés, az esetleges zsír maradványok letakarítása, akár benzines, nem szöszöző ronggyal, majd újra zsírozás friss anyaggal.
Először mindig kicsit megjáratom a mozdony motorját és hajtásláncát külön, közvetlen a motor pólusaira adva az áramot, mindkét irányba, utána lehet összerakni, majd mehet a pályára.A pályát elég kicsit átdörzsölni alkoholos ronggyal, az csiszol rajta eleget, nem kell hozzá fémradír, mert lejön róla az ónozás, mivel nekem a régi U profilos, ónozott rendszer van.
A mai réz síneket sem igen kell nagyon dörzsölni, szerintem egy hasonló tisztítás elég neki.Ha a motor közvetlen a pólusaira adott árammal is nagyon akadozik és kézzel áthajtva a hajtáslánc nem akad, szabadon mozog, akkor jöhet a szénkefe ki és kommutátor pucolás ecsettel, vagy valami nagyon finom, kicsi drótkefével, és ki kell fújni a port a motorból.
Ha a szénkefe már túl kopott, akkor vagy tudsz szerezni, vagy marad a faragás, valami hasonló anyagú, nagyobb darabból összehozni, de elég nehéz.
A szénkefét nyomó két fém lap feszességére is figyelni kell, ha gyenge, döcög a motor, nem érintkezik, ha sok, felmelegszik a motor és elkopik szénkefe és kommutátor is.
Azokat is mindig ellenőrizni kell, szabadon mozognak e.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
prime_adam
aktív tag
válasz Batman2 #5592 üzenetére
Ez az írás nekem is nagyon hasznos volt
Viszont az még nem világos, hogy a motorolaj mikor használatos, illetve hova kell pontosan nyomni?Egyébként a leírásotok alapján sikerült szétszednem a Taurust és egy Mehano-s mozdonyt is (csak egy csavar tartotta). Utóbbi kerekeit és áramszedőit letisztítottam és a tengelyen is elég zsírt találtam. Ennek ellenére kicsit döcög (motorhoz nem merek nyúlni, de keveset futott, így nem hiszem, hogy nagy kopás lenne ott), talán pont a motorolaj hiányzik neki. Taurus elég zárt, még erősen gondolkozom, hogy lehetne normálisan megtisztítani.
-
YanezTTrain
tag
Alakul a világítás is. Az összes lámpás be van üzemelve, jöhet egy újabb adag közvilágítási lámpa készítése is. A felső vezeték is szépen halad, a héten elkészül a belső pályakör. Akkor már csak a hurokvágány és a kétvágányos tároló villamosítása lesz hátra. Na meg a hegyoldal és a domboldal befejezése, sziklásítása, stb. Az igazi apró pepecselős dolgok. Na és persze fényjelző hegyek! Úgy nagyjáből 20 darab és a fénysorompók. Van még mit fejlődni...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Pityu89
senior tag
válasz YanezTTrain #5595 üzenetére
Nagyon frankó.
Hagyományos izzós, vagy már ledes világítás?
Minden alkalommal mikor képet raksz fel elindul a gondolatom egy start szett felé. :-D -
HellGreg
őstag
Sziasztok. Nem tudom ide illik-e a téma, de a gyerekeknek szeretnék karácsonyra vasutat venni. Még kicsik (3 és 5 évesek), úgyhogy komolyat még nem szeretnék. Viszont találtam ilyet: link
Mennyire érdemes ezt megvenni? Nem túl részletes, viszont strapabírónak tűnik a videók alapján. -
YanezTTrain
tag
válasz HellGreg #5597 üzenetére
Mindenképpen jó a gyerekeknek! Nincs 220 volt, bővíthető, variálható, stb. Tölthető elemekkel gazdaságosabb a dolog. Láttam működés közben ilyen vasutat, jól és megbízhatóan fut. Nekem picit komolyabb Märklinjeim vannak, de hajlok rá, hogy veszek egy ilyen szerelvényt ökörködni.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz prime_adam #5593 üzenetére
Szevasz
Én motorolajt nem igazán javasolnék kenésre.
Egyrészt ezek nagyon finom műszerek, csak lakásban, 20-30 fok körüli környezetben mozognak, inkább akkor már a műszerolaj jönne szóba, de az olaj kifolyik, így sokkal inkább zsírt, még hozzá leginkább Lítium bázisu, jó minőségű, lágy zsírt javasolnék. Ahová nagyon nem férsz, vagy a zsír nem tudja bevonni a teljes felületet, max oda lehet nagyon pici műszerolajat cseppenteni, vagy inkább csak kenni.
Különben a sok olajat szét is csapja forgás közben.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5595 üzenetére
Micsoda szép esti városi hangulat !!!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Jeorjosz7 károsultjai
- Elektromos autók - motorok
- TCL LCD és LED TV-k
- Suzuki topik
- Lightyear - befektetési app
- OLED TV topic
- További aktív témák...