-
IT café
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
marciart11
aktív tag
válasz hanzohattori #5750 üzenetére
Jaja csak elég régiek(ez nem az ő hibája), közben rájöttem ha veszek még C sint csak 2011 utánit fogok.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz marciart11 #5751 üzenetére
Metal forever, amit most veszek C-t azt sem tudom 10év mulva nem pattan e el mint a ropi.
-
marciart11
aktív tag
válasz hanzohattori #5752 üzenetére
M-sin örök de könnyen gorbul és nem tul precizen csatlakozik.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz marciart11 #5753 üzenetére
Jaja, az M est piszkosul kell válogatni az illesztéseknél ha tükörsima pályát akarsz és csavarozni kell rendesen. A nappaliban a srácokkal mi is a Ct pakoljuk le egy kis száguldáshoz.
-
futár
aktív tag
Üdv.
Digitális rendszerrel kapcsolatban kérdeznék. Z21 központ és aránylag hosszú pálya esetén mikor kell erősítőt beiktatni?Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz hanzohattori #5754 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
válasz hanzohattori #5756 üzenetére
Csinos kis cucc! Gratula! Gyereknapon csinálunk egy kis Märklinezést, ha van kedved látogass meg minket. Nyílt nap lesz, a kocsibeállóban összeröffentünk egy szép nagy pályát és hajrá! Lesz analóg és digi pálya is, hogy mindenki kiélhesse magát. NA meg a törpéknek egy nyüstölhető szerelvény külön pályán, trafón.
Írtam privit is!A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #5760 üzenetére
Ja, ja sajnos nekem a doboza nincs meg, szaloncukros dobozban pihen anyáméknál egy ilyen szettem, de szerettünk öcsémmel vonatozni vele.
-
viewdetails
addikt
Sziasztok, szőnyegvasutas H0 Gützold BR118 egyik napról a másikra elvesztette a tapadását. Pontosabban pár kör után megáll és elkezd helyben kaparni. Vonatról leakasztva, esetleg kis előre-hátra járatás után gond nélkül megy.
Valakinek esetleg ötlete, hol keressem a hibát? (Középmotoros, két kihajtású)Köszönöm!
Great Dane rulz : http://goo.gl/TiJ6O
-
YanezTTrain
tag
válasz viewdetails #5763 üzenetére
A motoron van két műanyag fészek a tengelyre húzva amibe a kardán csatlakozik. Szerintem ezek a műanyag fészkek a hibásak, megforog bennük a motor tengelye. pillanatragasztót csöppents bele a fészek lyukába és úgy nyomd fel a motor tengelyre mindkettőt. Ha megszűnik a hiba ok, ha nem folytatjuk a felderítést.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Hát nekifogtam szép lassan. Persze folyamatosan alakul a dolog, már van egy iparvágány és még egy sorompó beépítve. Ez nem mechanikus, mint a hídnál lévő, amit a vonat súlya zár le, hanem elektromágneses, amit szintén a vonat vezérel, de szigetelt sínnel. Ha már háromsínes rendszer, használjuk ki az apró előnyök némelyikét.
A baj ott van, hogy már nem olyan izgalmas az egész terepasztal építés, mint régen volt. Persze azért nem rossz. Ez különösen, mivel kimondottan bemutató céllal készül, így próbálok minél több régi vackot rászerelni, na és persze egy jó kis automata üzem analóg rendszerben, még mindig izgalmas.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
ArthurShelby
addikt
válasz YanezTTrain #5765 üzenetére
Direkt nincs átjárás a felső és az alsó sínek között?
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
YanezTTrain
tag
válasz ArthurShelby #5766 üzenetére
igen. Tül kicsi az asztal hozzá. A pálya feladata nem a komplexitás bemutatása, hanem minél több régi dolog felvonultatása az 50- 60- 70es évekből. Teljesen automatizált üzem lesz, az pedig így a leg egyszerűbb megbízhatóbb, legkevésbé mozdony gyilkos megoldás.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Kezdenek a dolgok a helyükre találni. A felső pálya is szépen alakul. Már csak egy rész alá kell legyártani az alaplemezt és a tartólábakat, utána jöhet a r9gzítése a pályának, elektromos szerelés és a teszt üzem. Ha minden rendben a vágányrendszeren, indul a terepépítés. Ez még nem eldöntött, hogy milyen módszer lesz. Az 60.as években uralkodó papírmasé, fűrészpor, vagy a későbbi hungarocelles ás sztatikus szóróanyagos megoldás legyen e?[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #5769 üzenetére
Mekkora helyed van most?
-
YanezTTrain
tag
válasz hanzohattori #5770 üzenetére
Semmivel sem több mint idáig. Ez a cucc egyelőre hol itt, hol ott állomásozik a szobában. Már készül neki egy tartókonzol kb két méter magasságban. Viszonylag kicsi asztal, 185x93 cm. Tök automata üzem lesz, gyakorlatilag egy működő dioráma, kimondottan kiállítási célokra. Még rugózom a pályaterven, elvileg egy fordítókorongot is bele tudok fésülni, a marklin 7051-es daruja alap követelmény. Lehetőleg minél több eredeti Märklin bumót akarok rátenni, Märklin jelzők, közvilágítási lámpák, stb, persze mindent az 50-es 60-as max 70-es évek gyártmányaiból. Na és persze itt ott egy két saját építésű dolog is feltűnik, mint azokban az időkben általában a házi terepasztalokon.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz Oposzumtoszó #5710 üzenetére
Ez a bekötése az FZ-1 régi NDK vasúti trafónak.
A váltakozó áramú oldal 0, vagy föld pontja az egyen áramú oldal negatív, vagy 0 pontjával kell összekötve legyen, hogy a jelzők áramkörei és a megszakító vágányok rendben működjenek, kapcsoljanak a mozdony elhaladására.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5760 üzenetére
A doboza ugyanígy nézett ki az enyémnek is, csak abban egy kis kéttengelyes, 9V-os, alapkészleti, lebutított gőzös modell volt, asszem BR92-es eredetileg, és kettő szintén lebutított kéttengelyes zöld személykocsi, ugyanezzel a sínkészlettel és táppal.
Bizony, nekem is a megboldogult gyerekkoromat és a gyerekként érzett nyugalmat, gondtalanságot juttatja eszembe.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5759 üzenetére
Csak nem valami NOHAB találkozóra, vagy dolgozni ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Szólista
senior tag
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #5775 üzenetére
Csak az több évtized hogy beszerzed ezt a rengeteg anyagot, le a kalappal a türelem elött. A gördülőállomány mekkora lehet.
[ Szerkesztve ]
-
YanezTTrain
tag
válasz hanzohattori #5777 üzenetére
Több mint ötven éve építi a doktor úr. Kétszáz fölött a járműszám. Az asztal belső kétszintes része analóg, kívül van egy komoly digitális rendszer kettó CS2-es hajtja.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Készülnek a jelzők. Természetesen az 50-es, 60-as években alkalmazott típusok. A képeken még nincsenek fent az árnyékoló lapok a fények fölött. Azokkal más sokkal dögösebbek. Persze az egész hurok végig ilyenekkel lesz betelepítve, némi vonatbefolyásolás eszközlésével.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Märklin falván is zajlott az élet, egy kicsit digitáloztunk. A két vendég:
Märklin DB ET420 S-Bahn és Roco AC Nohab Máv M61 014 két Fuggerth kocsival a háta mögött. Finom kis száguldozás volt. Persze azt se felejtsem el, hogy elkészült a hurok igencsak majdhogynem teljesen, már csak apróságok hiányoznak. KRESZ táblák, korlátok és hasonlók.
Következik a további elemek építése a hurok és az alapasztal közé.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Pityu89
senior tag
válasz YanezTTrain #5781 üzenetére
Márklin digital hogy müködik? A régi analóg tud párhuzamosan futni az újjal?
-
Milán13
tag
Sziasztok!
Lomtalanítást tartottam a hétvégén és a következő régi TT vasutakba botlottam. Anno gyerekkoromban, mintegy 20 éve vettük elő. Ezek képviselnek értéket? Amennyiben igen, hol tudnám eladni? Van még jó pár váltó, jelzőlámpa, figura...stb. Mind új állapotban.
Képek:
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv, Milán
-
Szólista
senior tag
Az elmúlt 1 évben halottam olyat,hogy az idei Temofeszt az utolsó a Vasúttörténeti Parkban.Lehet tudni valamit,hogy ebből lesz változás vagy marad minden a régiben?
Nem vagyok normális. Na és?!
-
Batman2
őstag
Temofeszten ki járt idén?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Úgy látom, megállt az élet vasútmodell téren.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
rita7107
aktív tag
Keresem a Scarm 0.39-es változatot! Az ennél újabb már kódot kér. Valakinek?
-
István331
újonc
Üdvözlök Mindenkit! Újból feltennék egy kérdést, amiről pár éve már volt szó, de azóta hátha változott valami! Sajnos, nem találtam, elsősorban magyar nyelvterületen, gyakorlati összehasonlítást. H0 méretben, melyik típusú vágányt érdemes választani? Piko A 2,5mm? ( Hallottam róla negatív véleményt is.) Peco Stream Line 2,5mm ? ( Ez tűnik a kedvezőbb árfekvésűnek és jó véleményeket hallottam róla. ) Roco 2,1mm ? ( Nem olcsó.) A 2,1 mm-es Roconál még mindig probléma a Piko kerekes jármű ? Pl. a Tillig 2,1-es sínjein nem kattognak, csak a Rocón ?
-
Batman2
őstag
válasz hanzohattori #5791 üzenetére
Akkor majd az utolsó kapcsolja le a lámpát itt ...
én nem megyek f.aszbukra.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
rita7107
aktív tag
válasz István331 #5795 üzenetére
Szia.
Én 2 fajta tippet kaptam:
Piko A - magyar járművek miatt Fuggerth / Piko és társai Vannak hibái én ebből kezdtem most építeni. Igaz a teljesen az elején járok. Küzdök a magasság problémával. 3 szintes lenne, de nem nagyon tud felmenni a "hegyre". Legalábbis 4%-os lenne az emelkedőm és ezt nem szeretik a mozdonyokTillig Elite - Jobb minőségű, de drágább is. Tudtommal nem szereti a magyar "vonatokat". Eddig 3-an javasolták ezt a rendszert.
A többi szerintem felejtős.
-
Core2duo6600
veterán
Helló,
Gyerek számára 5 , éves múlt , vonatot.
Legtöbb helyen azt látom a gyüjtüknek, stb.., és irreálisan magas az ár.A h0 méret túl finom a gyermek számára úgy vettem észre, jobb lenne valami nagyobb maszivabb felépítés ami megfelelően áll a padlón, és nem igényli, hogy le legyen rögzítve a sin pl egy fa lemezre.
Mit javasoltok ?
Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
Batman2
őstag
válasz Core2duo6600 #5799 üzenetére
Szevasz
Az én nagyobbik gyerekem 4,5éves, és van terepasztalunk, ennek ellenére egyelőre semmiképpen sem adnám a kezébe, elő sem vettem még mióta a gyerek meg van, mert túl fiatal még az ilyen érzékeny, sérülékeny dolgokhoz.
Ellenben fa sínen futó, elemes vonatot már 3 éves korában kapott az bírja a strapát, még akkor is, mikor kézzel akarja tolni vagy éppen haladás közben rátenyerel és kereszttől kezdve váltóig (értsd egyszerű elágazás), hídig minden van hozzá, azóta már bővítettük is a sín állományát és nagyon jól el lehet vele játszani, most nekem is csak az a vasútmodell, én ezt javaslom !Amúgy 0-ás méret az, ami már elég nagy, strapabíróbb a valódi modellek között.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979