2017. június 23., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5351) Daywalker válasza YanezTTrain (#5349) üzenetére


Daywalker
(HÁZIGAZDA)

Hmm, hát igen, aki szereti a kihívást, és nem zavarja, ha esetleg bukó a sztori vége :D :R

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#5352) YanezTTrain válasza Batman2 (#5350) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

A tetők fognak kapni egy egy réteg matt piros és zöld festéket. Jelenleg ki vagyok fogyva belőlük. A falak csillogása egy érdekes dolog. Akváriumba való nagyon apró kő és faragasztó keveréke a vakolat. Normál világítás mellett nem csillognak, valszeg a vaku csinálta ezt a dolgot. Valamikor megkísérlek vaku nélkül csinálni egy két képet, mondjuk a szabadban a tanyáról, akkor sokkal hitelesebb lesz a kép.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5353) YanezTTrain válasza Daywalker (#5351) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Nagyot bukni nem igazán lehet ezekkel a régi vasakkal. Ha netalán tán nem jön össze a project, nem kel életre a mozdony, akkor gyarapodik az alkatrészbázis, magyobb esélyt teremtve a következő páciens reanimálására.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5354) YanezTTrain


YanezTTrain
(Topikgazda)

Az öreg vas témához egy kis video az asztalról még ez év januárjából. A fentebb említett BR23-as is látható a felvételen.

Egy kis vonatozás a Märklinariumban, a teljesség igénye nélkül. Sok minden nem volt fent az asztalon, az átmeneti helyhiány miatt.
[link]

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5355) YanezTTrain


YanezTTrain
(Topikgazda)


Budi Buiding... :DD

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5356) pumukli93


pumukli93
(újonc)

Sziasztok!

Még régebben tettem fel egy kérdést azzal kapcsolatban, hogy polarizált vagy szigetelt váltót érdemesebb használni.
Sajnos pont polarizált váltót szereztem be és van egy kis gondom vele. Hogyan is kellene bekötni úgy a digitális rendszerbe, hogy a váltónak mind a két részén legyen áram, illetve a polaritások ne ütközzenek.

Üdv!

(#5357) OceanStorm


OceanStorm
(tag)

Rég fejlesztettem már a gördülő állományt, ma viszont két jó ajánlatot is találtam az eBayen amire kénytelen voltam lecsapni. :) Még mindig az intermodális felhozatalt próbálom bővíteni, lehet hogy unalmas már de nekem nagy favoritom. (Hirdetésekhez mellékelt képek!)

https://www.youtube.com/watch?v=2frJ3e0hxPE

(#5358) Daywalker


Daywalker
(HÁZIGAZDA)

Újabb bizonyítéka, hogy a használt modell mindig tartogathat csontvázakat. Mint mondottam, vettem egy V110-et nem is oly rég, német ebay, dobozos, papíros, mondhatni tip-top, az ára is jó volt. Mikor megjött kívülről megnéztem és este feldobtam tényleg csak egy pillanatra, jól ment, de nem foglalkoztam vele, nem volt időm. Időközben aztán egyszer szétszedtem, kitakarítottam, bár nem volt retkes, ha már ott jártam mégis megcsináltam, végén megolajoztam. Aznap este megint feltettem gyorsba, ment 2 métert, hogy az olaj eljusson mindenhova és ennyi, nem figyeltem semmire különösebben.

Na ma volt időm megnézni jobban, amikor kettő mozdonyt akartam járatni, jött a meglepetés, hogy bizony fordítva halad a V110, mint a többi :W Pedig anno nem tűnt fel taknyolás, minden szépen elvezetve, tekercs, kondi a helyén, gyári motor. Na, valami jóképességű azért mégis belenyúlhatott, mert a jobb áramszedő lemez tekercséről a vezeték átment a motor alatt balra, míg a bal jobbra. De olyan gyárinak tűnt, hogy nem gondoltam volna, hogy barmoltak, de jobban megnézve az egyik vezeték tényleg odébb volt forrasztva, legalábbis nem hiszem, hogy a gyárban rontották volna el :W (a V110-ben eléggé kicsi a hely, nem a klasszikus belseje van, tehát az, hogy a motor alól jönnek a vezetékek, ráadásul duplán szigetelve, az normális, első ránézésre tehát gyárinak tűnt) Ennél nagyobb baja ne legyen, amúgy szépen jár, gyors, csendes, nem kopott, tehát örülök. Mondjuk egy kis szerelés mindig felvidít, főleg, ha a végeredmény kedvező, így abszolút nem lehetek mérges, ez ezzel jár. :C

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#5359) YanezTTrain válasza Daywalker (#5358) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Nincsen avval semmi baj. Valszeg automata üzemben használta éllenirányú menetre a többi vonathoz képest. Analóg korszakban ez teljesen bevett szokás volt, hogy az ember csinál ilyen apró kis trükköket, ha nem akar a pályába egymillió kapcsolósínt, rellét, stb beiktatni a feszültség pólusfordítására.
Ezért csipázom én nagyon analógban a Märklint, mert ezt a dolgot beépítették a mozdonyba gyárilag.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5360) Daywalker válasza YanezTTrain (#5359) üzenetére


Daywalker
(HÁZIGAZDA)

Mindig tanul újat az ember :R Persze én is gondoltam erre, de valahogy nem találtam annyira logikusnak, mégis van ilyen.

"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

(#5361) YanezTTrain


YanezTTrain
(Topikgazda)

Tervezzünk pályát TT ben.

130x130 cm alapterület, a sarkításoknak köszönhetően egy érdekes forma alakul ki. 360 fokban körbejárható az asztal, minden oldalról minden tereptárgy, terepalakulat, műtárgy szemrevételezhető.
A sínek alá kerül farost lemez, a többi rész kizárólag hungarocellből fog készülni, illetve legy egy 5x2 cm-es váz-keret, ami a berendezést tartja.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5362) MÁV 480


MÁV 480
(újonc)

Sziasztok! Az index fórumáról jöttem, de összevesztem a bunkó moderátor, és külön szabályokat állítottak fel nekem, amiket csak nekem kellet betartanom. Remélem itt jobb lesz a társaság. Üdv.: Szabolcs

(#5363) rita7107 válasza MÁV 480 (#5362) üzenetére


rita7107
(tag)

Üdv a Topikban!

Egy kicsit laza a csoport. Eléggé egyoldalú a hozzászólás, mondjuk úgy hogy csak egy személy (YanezTTrain) írogat folyamatosan!

[ Szerkesztve ]

(#5364) YanezTTrain válasza rita7107 (#5363) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

De legalább én írogatok illetve próbálok életet lehelni a topicba. :((

A bunkózás egyébként nem egyedi eset, pl. Facebookon lévő modellező csoportokban is már felütötte a fejét egy két ilyen stílusú emberke. Sajnps Magyarországon divat a bunkóság. Még mindíg. De ne foglalkozzunk velük, itt ha lassabban is, de folynak a vasútmodellezés patakocskái. Ugyan egyre inkább javul az idő, azért a vasutazásra aki akar szán időt akkor is. A kedves topictagok, már akinek kedve van hozzá, tehetnének fel egy-két képet az asztalukról, gépparkról, stb, már csak a hangulat kedvéért is, no meg akár egy jó kis beszélgetés is kerekedhet a látottakból. sajnos ide videót nem lehet felrakni, de ha Youtube-ra tesz valaki azt itt be tudja linkelni, hogy a többiek megnézhessék.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5365) Pityu89 válasza YanezTTrain (#5364) üzenetére


Pityu89
(fanatikus tag)

Én csak némán figyelek és irigykedem. :-)

(#5366) YanezTTrain


YanezTTrain
(Topikgazda)

Lehet már feltettem ide ezt a videot, akkor bocsesz. De idén még csak ez az egy termett, de ígérem, még a héten előállok egy újabb filmmel is. Péntekre ugyanis bé van tervezve egy kis vasutazás, az időjárástól függetlenül. Akkor készül egy pár perces új film megint, méghozzá úgy, hogy a lehető legtöbb jármű rajta legyen a filmen.
Addig is egy kis Märklinezés a nagy hidegekben, még januárban:

[link]

Kellemes nézelődést! :))

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5367) MÁV 480 válasza YanezTTrain (#5364) üzenetére


MÁV 480
(újonc)

A tagok kiutáltak mert "kezdő" vagyok. Belémkötött az egyik "minta tag" aki a moderátor kedvenckéje volt ,és nem tetszett neki amit írtam a minta tagnak. Egyébként ,hogy lehet ide képet rakni?

(#5368) rita7107 válasza MÁV 480 (#5367) üzenetére


rita7107
(tag)

Itt senki nem fog lebunkózni! Itt mindenki (vagy majdnem) amatőr. Itt nincsenek "okoskodók". Ha kérdés van feltesszük, ha tud valaki válaszol.

Én pld. most egy Atmega16 mcu-val szórakozom jelenleg. Nem vagyok igazi szakember, így nehéz fejből megcsinálni a feladatot. Biztosan van a neten megoldás, de az nem az enyém! A feladat nyomógombok+mcu+lcd kijelző összehangolása. Lényeg: a gombok megnyomásával az lcd kiírja a menetirányt és a sebességet is. Az mcu-t "C vagy C++" ban kell programozni. Ami a gondom, az a 2 feladat összehangolása. Tehát vagy lcd-m van, vagy motor forog. A kettő együtt nem. A pályám ha úgy vesszük analóg rendszer. Ezt is azért csinálom így, mert olcsóbb mintha egyéb alkatrészekből raknám össze (kb. 2000 Ft) ha kínából rendelem lehet még olcsóbb. Nem is tervezem a digitalizálását a pályának, mindent relével akarok megoldani! Szeretem hallani a relé kattogását.

Képet a hozzászólás alatt van egy olyan rész hogy képfeltöltés szöveghez. Ott minden meg van ahhoz hogy képet töltsél fel. De ha további segítség szükséges írj, és segítünk.

(#5369) rita7107 válasza YanezTTrain (#5352) üzenetére


rita7107
(tag)

A tanyához hozzá szólva:

- Én mindent akril festékkel festenék. LIDL szokott akciózni potom pénzért nagy tubusokat. teljesen megfelelő hozzá, könnyű keverni a színeket, és víz festék.

- Ha javasolhatom, akkor a színek keverésénél próbálj meg egy képszerkesztővel megnézni épületet. Kiválasztasz egy házat, amin kijelölsz vagy pipettával felveszel egy színt. Ennek megnézed az RGB arányait. Utána megpróbálod ecsettel felvenni ezeket az arányokat. De még jobb ha egy makettes újságból megnézel egy épületet, és onnan veszed az arányokat. Ha kell segítek nagyon szívesen. Igaz nem naponta de kb. 3 naponta itt vagyok.

- Az épületek fala kívülről: Ne akvárium követ, hanem sokkal finomabb sódert használjál hozzá. Elmész egy tüzép telepre, megkéred az ottani "főnököt" hogy szükséged lenne egy vajas doboznyi nagyon finom 0,2-0,3-as sóderre. Biztosan fog segíteni. Én tészta szitával szoktam átszitálni. Bekened az alapot faragasztóval, majd arra rászóród a sódert! Tartós, kemény felület lesz! A talaj nálam jól kiszárított lefőtt kávézacc! Az akváriumba való kő inkább ágyazat, vagy hegy építéséhez jó!

(#5370) MÁV 480


MÁV 480
(újonc)

Itt a terepasztalom: (a domb javítás alatt)

(#5371) YanezTTrain válasza rita7107 (#5369) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Erre az akril dologra majd ránézek jövő héten. Auchanbaan is láttam ilyen akryl víz festáket, sőt van is belóle, de csak fekete. A szitált sóder az egy nagyon jó dolog, pl. a kútgyűrű avval lett betonosítva. Sóder beszerzése nem probléma 300 méter a vízpart. A házat direkte csináltam ilyen anyagból. Nem vakolat akar lenni, hanem az a megmondhatatlan anyagú fal, amit egyes régi parasztházaknál lehet látni, van benne vájog, égetett tégla, meg a bánat tudja mi minden. Azt a hatást élőben jobban visszaadja a makett mint fényképen. Nem is akvárium kavics ez, most néztem az üveget amiben van, valami dekor kő. Az akvárium anyag még finomabb, abból van barna és vörös. Valóban jó ágyazat anyagnak, csak nagyon le kell ragasztani, mert ha bekerül egy hajtásba, akkor hazavág mindent. Ezért oda inkább a fa vagy műanyag alapút használnám. Mondjuk a Märklin M sínekhez nem kell túl sok ágyazat, esetleg csak a terep többi részével történő találkozásnál.

A következő project ami indul az egy kicsi tároló állomás rész építése a Märklin asztalhoz, mert akkor több szerelvény vehet részt a játékban és nem kell a dobozokban kuksolni a mozdonyoknak, kocsiknak. Az asztallap már készen van, hamarosan indul az építés. Persze erősen dokumentálva itt is!

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5372) YanezTTrain válasza YanezTTrain (#5371) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Több kép is jöhet! Felülnézetből, meg mindenhonnan! Én is foglalkozom a gondolattal, hogy beszerzek egy Taurust és egy Traxxot. Sajnos Märklin AC-ban MÁV színekben nem nagyon gyártanak mozdonyokat. Gondolkodom, hogy beszerzek PIKO AC gépeket, kíváncsi vagyok mit virítottak pikoék a váltóáramú rendszerben. A sima egyenáramos tauk és traxxok nagyon jól futnak ahogy én láttam. Gondolom az AC verzió is hozza azt a szintet.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5373) MÁV 480 válasza YanezTTrain (#5372) üzenetére


MÁV 480
(újonc)

Én itt vettem: https://vasutmodell.com/tillig-4908-villanymozdony-traxx-480-mav-vi
Majd akor teszek még képet. :))

(#5374) rita7107 válasza YanezTTrain (#5371) üzenetére


rita7107
(tag)

Én kb. 2 éve kezdtem neki a saját (a gyereknek) asztalomnak. Sajnos nagyon lassan haladok. Mint mindennel...
Hét közben lenne 10-15 percem foglalkozni vele, hétvégén meg kb 30. Az hogy reggel elmegyek 6-kor dolgozni és este 9-kor bedölök az ágyba az még jó is. Néha 10- 1/2 11.
De ha egyszer kiveszek 2 hét betegállományt majd felgyorsítom a dolgokat.
Az enyém ilyen lesz 1xxxxx talán esetleg.


(#5375) MÁV 480


MÁV 480
(újonc)

Itt a többi kép. :C

(#5376) OceanStorm válasza YanezTTrain (#5364) üzenetére


OceanStorm
(tag)

Nálam az előző hozzászólásomban lévő két kocsiból jött meg ma az egyik, érdekességképpen ugyanazon a napon rendeltem őket, amelyik megjött azt az USA-ból hozta a GLS a másikat pedig a Posta kéne hozza Ukrajnából, utóbbi még nem ért ide. :D Minden esetre fél szemmel folyamatosan figyelem mit érdemes beszerezni, egyre jobban be van népesítve az ablakpárkány, :) a terepasztal projekt viszont egyelőre stagnál.

https://www.youtube.com/watch?v=2frJ3e0hxPE

(#5377) YanezTTrain válasza OceanStorm (#5376) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Hát... Ukrajna ma sok esetben messzebb van mint mondjuk Los Angeles.
Az utóbbi helyen kevésbé lőnek...

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5378) MÁV 480


MÁV 480
(újonc)

Na itt egy pár videó a modelleimről: https://youtu.be/MZtxGwymnQ8
https://youtu.be/FGxl5i-xJaA

(#5379) YanezTTrain válasza MÁV 480 (#5378) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Aszongya ja kereső, hogy nem találja!

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5380) MÁV 480 válasza YanezTTrain (#5379) üzenetére


MÁV 480
(újonc)

Probáld meg a youtube-ba berakni.

(#5381) YanezTTrain válasza MÁV 480 (#5380) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

továbbra sincs találat. :-(

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5382) rita7107 válasza YanezTTrain (#5381) üzenetére


rita7107
(tag)

Keressed, mert én látom mind a 2-őt!

(#5383) YanezTTrain válasza rita7107 (#5382) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Nem és nem. Próbáltam három féle keresővel is és nem akarja az igazat. Valaki betenné mint linket? Hozzászólásban link hozzáadása módszerrel, hátha akkor müxen fogja magát. :O

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5384) Szólista válasza YanezTTrain (#5383) üzenetére


Szólista
(senior tag)

[1] [2] így megtudod nézni?

[ Szerkesztve ]

Nem vagyok normális.Na és?!

(#5385) YanezTTrain válasza Szólista (#5384) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Igen, köszönöm! A linket bemásolva bárhová, mindenhol error 404 hiba volt, de így tökéletesen működik. :DD

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5386) Batman2 válasza rita7107 (#5363) üzenetére


Batman2
(őstag)

Én meg rendszeresen olvasom a fórumot, még ha nem is írok, mert egy jó ideje már semennyi szabadidőm sincsen.
Csak annyit újítottam, hogy a modellek kikerültek a lakásban polcokra, szépen elrendezve, előtte dobozokban pihentek. Igaz, így porosodnak, majd eszkábálok valami fedőt föléjük, de legalább látom nap mint nap ! :)

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#5387) Batman2


Batman2
(őstag)

Ugyan nem modellvasút, de a minap este, hazafelé menet arra lettem figyelmes a Debrecen-Apafa állomás mellett elhaladva, hogy megy lassan egy teknő, egy jó hosszú teherszerelvény élén, és igencsak szikrázik folyamatosan az áramszedője, pedig nem látszott gyorsítani !
Még hosszan a tükörből visszanézve is látszott, pedig ónos eső, jég ráfagyás már rég nincsen, plusz 10 felett volt este is.
Hibás lehetett valami ? :U

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#5388) YanezTTrain válasza Batman2 (#5387) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Jobbat nem tudok kitalálni, mint, hogy a szedő hidraulikájával, vagy bármi is tartja stabilan fent a dróton, történhetett valami. Esetleg valami szoftver hiba? Már, hogy meddig engedje fel a szedőt, vagy mekkora nyomással feszüljön neki a drótnak? Ezekben a modern agyoncomputerizált gépekben akármi lehet. Mondom ezt anélkül, hogy értenék hozzá, csak ötletelgetek itt jobbra balra...

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5389) pirosvilamos válasza YanezTTrain (#5388) üzenetére


pirosvilamos
(tag)

Az áramszedőnek van egy fix nyomása, a mozgatás pneumatikus, teleszkópokkal van csillapítva.
Teleszkóphiba, pályahibák, fesővezetékhiba, kitört csúszó is okozhat szikrázást.

pirosvillamos ***eladó egy Dvarw K,drip nélkül, érdeklődj pm-ben***

(#5390) YanezTTrain


YanezTTrain
(Topikgazda)

Megkérdeztem egy mozdonyvezetőt, akinek van Tau vizsgája. Ő három dologra tippelt, vizes, nedves, párás munkavezeték, agyonkopott szedő, illetve a kenőanyag hiánya az áramszedő érintkezőjéből.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5391) ezsolti


ezsolti
(tag)

Elkészült a kb 100-ik terv ugyan arra az alapra, ez véglegesnek mondható. Persze biztosan fog még változni de a lényeg kialakult. Helyére került a kétvágányos fővonal a lehető leghosszabb állomási vágányokkal komoly kompromisszum nélkül. Nagy hangsúlyt fektettem a tolatásra, rendezésre. Ezzel is a játszhatóság és a minél hosszabb élettartamra törekedve. A megépülés után vagy 7-10 évig nem igazán szeretném elbontani mert irdatlan összeg fog belemenni a munkáról nem is beszélve.

A 2d-s terven a bal "alsó sarokban" egy gabonasiló lesz (az épületek közül még csak ezzel készültem el) van gabonaszállítóm bőven így ez adott volt. A jobb "alsó" sarokban az alagútból kibújó látható szakasz fölött egy konténerrakodó lesz a 2 szélső vágányon. Konténeres kocsikból van egy szerelvény, (7db 4 tengelyes vagon) így ez a téma is adta magát. A jobb "felső" sarokban a mellékvonalból leágazva egy fatelep lesz, onnan is lehet majd toligálni le föl a rakoncás vagonokat, bár rakodni nem lehet mert az asztal azon része egy sarokban lesz sajnos. Az asztal alakjából az is látszik, hogy limitált a hely. Bár így is ~4,8m2-es lesz. A konténerrakodó és a gabonasiló között pedig kedvünkre rendezhetjük az ott lévő vagonokat. (tegnap beszereztem egy quabla féle A26-ost tolatónak)
Az állomás szemben lesz a rendezőpályaudvarral a 4 harántvágány túloldalán a csonkavágány előtti részen. A mellékvonali motorvonat is oda fog befutni. A két középső vágányra befér egy-egy 4 kocsis szerelvény pl ACME CAF 303mm/db + a mozdony. A 4-ikre egy tehervonat

Piko A sínekből építkezek költségkímélés céljából. Roco sínekből kereken 100 000Ft-tal kellene többet fizetnem ugyan ezért a pályáért. Abból a +100E-ből inkább majd később tárolóvágányokat építek az alsó szintre, a helyet előkészítem neki és beépítek 2db kitérőt előre aztán majd egyszer beépítem a vágányokat is. A hosszabb alagút rövidebb szárba lesz berakva a két váltó, a terven még nincs rajta.
A vágányzat 20%-a megvan a többit havonta szerzem be. Kb 1,5 év múlva fog állni az asztal a vágányzattal a vezérlés még + fél év mire összejön és már 2,5 éve gyűjtögetem a tervezett gördülőállományt. Ez utóbbi már 90%-os a tervezetthez képest. Csak magyar téma, az asztal is az lesz a szükséges kompromisszumokkal.


Lenovo ThinkPad T430

(#5392) Batman2 válasza YanezTTrain (#5390) üzenetére


Batman2
(őstag)

Kenőanyag hiány ?? :U

Az áramszedő meg lenne "zsírozva" ? :U

Én annyit tudok róluk, hogy valami grafitos réteg az áramszedő csúszófelülete, maga a grafit nagyon puha anyag, kenődik, mint ha valami zsír lenne, de ugyanakkor az áramot is vezeti.
Elektromos kontaktusok esetleges kenésére szilikonzsírt szoktak használni, de áramszedő esetében nem tudok róla.

Az áramszedő vezetékhez feszülésének elégtelenségére tippelnék ebben az esetben, eső biztosan nem esett akkor, és köd sem volt, így a nedvességet kizárnám.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#5393) ezsolti


ezsolti
(tag)

Pár kép a tolatosról:


Lenovo ThinkPad T430

(#5394) YanezTTrain válasza Batman2 (#5392) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

PECO sínanyagból is érdemes lenne kiszámolni. A Piko sínnél klasszisokkal jobb.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5395) ezsolti válasza YanezTTrain (#5394) üzenetére


ezsolti
(tag)

Szerintem ezt nekem címezted.
Azzal is próbálkoztam. Nem jönnek össze ugyan ezek az ívek. Kevés a kitérő is és azoknak sem jók az ívei számomra.

Lenovo ThinkPad T430

(#5396) YanezTTrain válasza ezsolti (#5395) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Kevés a kitérő??? Több mint 40 típust gyártanak PECO-ék. Ívekhez ott a flexisín. Ne a mediker oldalán nézelődj peco ügyben, hanem a gyári angol oldalon. ott van választék rendesen. A magyarországi kínálat egy nulla.

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5397) ezsolti válasza YanezTTrain (#5396) üzenetére


ezsolti
(tag)

Ha a hazai kínálat ennyire silány akkor mindenképpen megnézem a honlapjukat. A kitérők miatt nem jönnek össze az ívek nem a flexi miatt! : )
+4 cm-ert kellene az asztal szélességén növelni ami már nem fér bele.

Lenovo ThinkPad T430

(#5398) YanezTTrain válasza ezsolti (#5397) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Ha pedig még ez is kevés és valami nagyon speciális váltó kell, keresd a börzén, vagy a netes topikokon a váltógyártó nevű emberkét! Olyan nincs amit nem csinál meg. Komolyabb kiállításokon is ott van mint pl. a Temofeszt.

[ Szerkesztve ]

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5399) ezsolti válasza YanezTTrain (#5398) üzenetére


ezsolti
(tag)

Közben eszembe jutott, hogy a hazai kínálat nem lényeges mert nem onnan hanem a scarm listájából választom a vágányanyagot. Egy féle íves váltó van a code 83-as készletben. A 100-as és a 75-ös készlet nekem nem jó. Ez az egyik gond. A másik, hogy ha az angolváltójával elkezdem a rövidebbik váltót összerakni a rendezőpu. részhez akkor a peco geometriájának köszönhetően nincs párhuzamos vágány csak ha a hosszabbik váltóját építem be. A hosszabbik meg ~6mm-rel rövidebb mint a piko, ezért a rendezőpu mászik el nagyon a sok váltó miatt. A roco váltói jók lennének de az áruk kizárja őket.
A geometria tekintetében a piko hibátlan a tervemhez.

Váltógyártó a következő 1 évben nem vállal munkát.

Lenovo ThinkPad T430

(#5400) iday válasza YanezTTrain (#5398) üzenetére


iday
(fanatikus tag)

A váltógyártó már nem csinál váltókat.
Fb-n posztolta hogy abbahagyja. :U

3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu

(#5401) YanezTTrain válasza iday (#5400) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Nagy veszteség a modellvasutas társadalomnak! :(

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5402) Batman2


Batman2
(őstag)

Apropo váltók!

Lehet kapni a nagyobb gyártók kínálatában y illetve illetve 3 ágú y váltót, vagy ez is csak maszek gyártmányban létezik?
TTben lenne nekem jó.

Létezik ilyen a valóságban?
Én még nem láttam.

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#5403) YanezTTrain válasza Batman2 (#5402) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Üdv!

A nagyvasúton létezik összefont kitérő, hármas váltó néven emlegetik. TT-ben nem tudom létezik e. H0-ban Märklinék csinálnak az biztos, valszeg más gyártók is. Megpróbálok utána kérdezősködni...

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5404) YanezTTrain válasza Batman2 (#5402) üzenetére


YanezTTrain
(Topikgazda)

Nos! Jött is válasz, hogy ne jött volna. Létezik a dolog, nem két fillér, de modellvasútban ma már semmi nem az.

[link]

[link]

Szóval, van. Ez csak a váltó, állítóművek nélkül. Azt még hozzá kell számolni ugye.

[ Szerkesztve ]

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

(#5405) athomi


athomi
(PH! kedvence)

Üdv!

Ilyen papucsokat lehet valahol kapni? [link] [link] [link]
Sajnos 3 db elveszett és pótolni szeretném.

Valami ilyesmi a modellvasút trafója. Még a 80-as években lett véve.

[ Szerkesztve ]

(#5406) rita7107 válasza athomi (#5405) üzenetére


rita7107
(tag)

Ránézésre sima Piko sín, és egy sima összekötő papucs. Ha megfordítod a sínt akkor rajta kell lennie hogy Piko. Ha nem, mert esetleg más a márka kkor is lehet még kapni.

Bármelyik modellboltban tudnak segíteni.

A trafó pedig egy sima Piko FZ1 trafó. A jobb oldali csatlakozókra a pályát kell kötni, és a középső gombbal tudod előre-hátra irányítani, a bal oldali csatlakozópár pedig a váltók, és egyéb elektromos eszközök csatlakozója.

(#5407) pirosvilamos válasza rita7107 (#5406) üzenetére


pirosvilamos
(tag)

Szerintem meg Mehano, de ez nem 100% :)

pirosvillamos ***eladó egy Dvarw K,drip nélkül, érdeklődj pm-ben***

(#5408) athomi válasza pirosvilamos (#5407) üzenetére


athomi
(PH! kedvence)

Szerintem igazad lesz. Így megtaláltam a mozdonyt, meg találtam sínt is ezzel a szóval, tuti ilyen mint a képen.

rita7107: Ezek szerint fogok hozzá találni papucsokat, ez jó hír, köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#5409) rita7107 válasza athomi (#5408) üzenetére


rita7107
(tag)

Szerintem ha elviszed magaddal a modellboltba biztosan kitudod próbálni.
Ha Bp-i vagy akkor a vasútmodell centrumba menjél. Ott rendesek az eladók, és segítenek mindenben. Ha nem Bp-i, akkor meg hívd fel őket. Hozzáértő kollégák.

(#5410) Batman2 válasza YanezTTrain (#5403) üzenetére


Batman2
(őstag)

Szevasz

Köszi az infókat ! :K

Közben én is nézelődtem, leltem is két gyártónál, arra már nem emlékszem én sem, hogy volt e TTben.
Viszont nagyvasúton még sohasem láttam ilyet, tudnál e esetleg egy fotót feltenni, vagy linkelni valahonnan, hogyan is néz ki ez a valóságban ? :U

Előre is köszi !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#5411) Batman2


Batman2
(őstag)

Egy kicsit érdekes körülmények között mennek a vonatok !!! :Y
[link]

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#5412) Batman2


Batman2
(őstag)

Ezek az Indiai vonatok elképesztőek, ott még virágkorában van a vasút!!!
[link]

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#5413) Quasi_modo válasza YanezTTrain (#5403) üzenetére


Quasi_modo
(PH! nagyúr)

N-ben biztosan létezik több gyártónál is. Illene, hogy hogy legyen
TT-ben is.

3330 > 3510 > 3510i > 3650 > 6630 > N73 > N82 > i8910HD > N808 PV > Z3 Compact

(#5414) pumukli93


pumukli93
(újonc)

Hátha valakit érdekel egy Roco digitális központ. :)

[link]

[ Szerkesztve ]

(#5415) br120 válasza MÁV 480 (#5370) üzenetére


br120
(újonc)

Helló , hogy sikerült összekapcsolni a tartályvagont a villanymozdonnyal ? Elvileg ki lehet cserélni a vagonon a régi BTTB-s pajzsos kapcsolót új típusú Tilligre. [link]

(#5416) YanezTTrain


YanezTTrain
(Topikgazda)

Jön a nyári szabadság. Végre nekifoghatok a tervnek, ami egy ideje már kivitelezésre vár. A csupa dilikör terepasztalt kissé átépíteni, hogy valamivel játszhatóbb pálya jöjjön létre végre. A felső terepszint teljes egészében megszűnik, a vasútvonalat felszámolom, a város leköltözik az alapszintre illetve az újonnan épülő részre, a vasúti alagút fölé. Létesül egy második vágánykapcsolás, hogy a szerelvények üzemszerűen tudjanak átjárni egyik pályakörről a másikra, illetve néhány tároló és csonka vágány. Az összekötő vágánnyal létre jön egy dupla hurok a pályában. Ennyi plusz lehetőséggel már valamennyire feledhető a dilikör jellege a dolognak talán. Minden esetre elég sokféle tolatásra és más vonatmozgásokra lesz majd lehetőség a jelenlegi körbe körbe vonatozás lehetőségével szemben.

Két pályakör marad összesen, az alapszinti legbelső dilikör is eltűnik. Így lekerülnek a pályáról az 5120-as ívek, amik igazából csak a rövid kis mozdonyok kocsik futását teszik lehetővé a 300 mm-es ívsugáron. Három transzformátor fogja kiszolgálni a pályát, kettő a két pályakört, egy pedig a felsővezetéket, ami természetesen a teljes vágányzat fölött ki fog épülni. A felsővezeték trafóját megtoldom egy egyenirányítós pólusváltós kapcsolással illetve egy átkapcsolóval a válakozó és egyenáramú üzemek lehetősége között. Így a Märklin villamosmozdonyok mellett lehetőség lesz egyenáramú villanygépek üzemére a felsővezetékről
táplálva.

Némi 3D megjelenítés a körülbelüli kinézetről. A külső pályakör és az azon kívül levő dolgok nem nagyon fognak változni. Azon belül viszont komoly átalakítás fog történni.

[ Szerkesztve ]

A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.