- AliExpress tapasztalatok
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Facebook és Messenger
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Batch programozás
- Nem tetszik az EU-nak az új díj, amit az Apple a fejlesztők vállára tesz
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- ZyXEL NAS520 – felhős, kétfiókos NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
gyakorlatilag semmit nem tudunk arró, hogy ki és hogyan lopta el az adatokat, csak azt lehet tudni, hogy miért. És azt sem tudjuk kiknek az adatai vagy mely országot érinti. Csak az uszítás megy megint a sajtónak.
Az EGT jogos, de az össze-vissza dobálózás nem, az csak hangulatkeltés.
A szerviztechnikus gondolom jelenthet db admint és fizikai szerver karbantartó melóst is. Akkor lehet jól tippeltem, hogy feltolta magának a diszket.[ Szerkesztve ]
-
worxland
addikt
"Btw olyan adatokkal dolgoztok, ami a kutyát nem érdekli, nem pedig személyes adatokkal. Márpedig, ISO audit szokik lenni még a 30 milliárdos helyi leányánál is."
Partnerek velünk kapcsolatos adatai se érnek kevesebbet, mint Csirkenyak Gézáné született Farhát Gizella telefonszáma. Audit meg évente van (belső, külső, infosec, amit akarsz).[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
Hány fős a helyi leányvállalat? - Többezer.
Milyen adatokhoz férsz hozzá a cégednél? - Informatikusként? Adatbázis-hozzáféréssel az általam támogatott rendszerekhez? Szerinted?
Van pótolhatatlan adat a szervereken, amiről nincs mentés - Természetesen van mentés''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
Sanya
nagyúr
Hány fős a helyi leányvállalat? Milyen adatokhoz férsz hozzá a cégednél? Van pótolhatatlan adat a szervereken, amiről nincs mentés, és bármi pénzt megadna érte a 30 milliárdos? Haverom kérdezi .
Btw olyan adatokkal dolgoztok, ami a kutyát nem érdekli, nem pedig személyes adatokkal. Márpedig, ISO audit szokik lenni még a 30 milliárdos helyi leányánál is.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
worxland
addikt
Ez az r=1 userre igaz, de valakinek a cégnél lesz ennél sokkal komolyabb hozzáférése.
Érdekes lenne így dolgoznom, a felhasználók meg elvárnák, hogy a szerveren tárolt adatokból készítsek nekik riportokat, amit utána tároljak a közös meghajtón, ahonnan még másolgatják ide-oda, további felhasználásra. Szóval a terv szép, de csak néhány max security cég veszi ennyire komolyan a dolgokat. "Magára valamit adó cég" - hát, a munkáltatóm nemzetközi éves forgalma majd' 30 milliárd euró, valószínűleg még nem tartozik ebbe a magára adó körbe.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
vicze
félisten
Ez lényegtelen kb. 5 azaz 5db file másolása felett mass copy warning és security incidens. 5éve alatt 1db felfüggesztés és 1db "megegyezéses" elbocsájtás lett belőle. A személyes és érzékeny adatok kezelése nem vicc. És lehet a GDPR-t komolyan venni, meg lehet leszarni és a következményeket bevállalni.
Jelenleg aktívan nem akadályozzuk a mass copy-t(lehetne), de csak céges alapból titkosított és engedélyeztetett tárolót lehet csatlakoztatni, ez nagyon alap minden nagyobb cégnél, már egy alap 27001-től. Nyilván van online kerülőút, de arra van az RMS. És még sorolhatom a védelmi vonalakat elég sokáig.Még egyszer az hogy a Teslát mekkora felelősség terheli, majd az ügyvédek lesakkozzák. Ezt mi az ég világon sehogy nem tudjuk eldönteni vagy következtetni, mert rengeteg információ hiányzik hozzá.
-
bteebi
veterán
-
Sanya
nagyúr
Magára valamit is adó cégeknél az USB-s tárolóeszközöket nem tudod bedugni a gépbe, vagy ha bedugod, akkor nem csinál semmit.
Az internetet nem éred el belülről, hogy feltöltsd bárhova az adatot (gdrive)
Amennyiben vpn-el dolgozol, akkor a vn-el csak a saját géped asztalát éred el és nincs megosztott vágólap.
satöbbi-satöbbi. De még is kikerülnek adatok.A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
dabadab
titán
Gdpr vs social security number?
Nincs ellentmondás, az egész világról voltak ott személyes adatok, ugye konkrétan Muské is, meg nyilván EU-s állampolgároké is, de ez mindegy is, mert egy EEA-s országban működő cégnek a külföldiek adatait is védenie kell.
Vagy várjunk csak, norvégia nem is eu tagállam.
A GDPR az EEA-ra érvényes, annak meg tagja Norvégia.
Legalább minimálisan nézz utána a dolgoknak az ilyen "debunking" előttÉs a volt dolgozó bűncselekményét bizonyítja, nem azt, hogy a tesla kezelné hanyagul
Hát ha egy helyettes senki simán hozzá tud férni ennyi adathoz az de, a Tesla hanyagságát jelzi, lásd fenn mások beszámolóit arról, hogy más cégeknél hogy megy ez.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
worxland
addikt
-
bteebi
veterán
Ránéztem a naptárra, de nem sokat segített. Oké, lehet jóval gyorsabb a másolás, de az, hogy ne tűnjön fel, hogy valaki nagy tételben másol le érzékeny adatokat, már jóval problémásabb. És valószínűleg nem is 1 db 100 gigás ISO file-t másolt, ráadásul talán nem is egyetlen helyről.
Nekem is van USB3-as pen drive-om, amire talán 70-80 MB/s-es írási sebességet is ráhazudtak anno (ADATA fogalmam sincs micsoda), aztán 40-50 megánál (USB 3-as porton) feljebb sohasem ment igazán. Ha meg bármi miatt átlagban csak 20-30 MB/s az adatátvitel (mert a szerveren nincs Lightning port, csak mondjuk USB 2.0, vagy a gagyi flash nehezen kezeli a több százezer pár kB-os file-t), akkor az a 10 Gbps-es átvitellel bő másfél perces másolási idő felugorhat akár közel 1,5 órára, ha nem még többre. És ekkor még nem kellett "válogatnod" a mappák, file-ok között, hanem csak nyomtál egy "Select all"-t. Ami sokszor hasznos, de akkor nem, ha mondjuk Elon ugyanabban a mappában tartja a 4K BluRay filmjeinek az image-eit is.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
azbest
félisten
onnan ismerni meg legkönnyebben a kamu híreket, hogy ellentmondások vannak benne...
Gdpr vs social security number? [link] na most akkor amerikában vagy európában történt?
Vagy várjunk csak, norvégia nem is eu tagállam.Az meg nem whistleblowerség adatvédelmi kérdésben, hogy a db admin az ánuszában kicsempész egy diszket adatokkal. Ha anál motozást vezetnek be a dolgozóknak, akkor meg az lesz a baj, hogy emberi jogokat sért.
Megint egy kirúgott dolgozó bosszúja, ami ráadásul erősen bűncselekmény.
És a lopott fájlok közzététele pedig végképpen nem whistlebloweség, mert ez nem a tesla vélt bűneit tartalmazza, hanem a dolgozók és ügyfelek adatait. És a volt dolgozó bűncselekményét bizonyítja, nem azt, hogy a tesla kezelné hanyagul. Azt lehet vizsfálni milyen módok kezelik az adatokat, de van minden cégnél olyan pozíció, ahol hozzá kell férni adatokhoz és mozgatni azokat. Ha valóban a teslánál talált volna bűnt, akkor a hatóságokhoz viszi, nem pedig közzéteszi a személyes adatokat.
Az újságirókat sem védi végletekig az, hogy írogatnak az internetre. Előbb utóbb valamelyik le lesz csukva hazudozásért és károkozásért. Nem találtok valódi problémákat, amit lehetne oknyomozni,csak az ingyen bulvárfosra van igény?
-
cucka
addikt
válasz kardkovacsi #78 üzenetére
Minden nagy cég folyamatait szoftver vezérli, mindenki használ egyedi szoftvert és mindenkinek van valamennyi szoftverfejlesztési kompetenciája házon belül. Ettől még ők nem szoftvercégek.
Most zajlik épp az átalakulás az autóiparban, egy autó egyre kevésbé mechanikus gép, és egyre inkább kerekeken guruló számítógép. A szoftver már nem egy alkatrész, amit egy beszállítótól megvesznek, hanem az alapvető alkotóeleme az autónak, amivel egy gyártó differenciálni tudja magát a többitől.
A Tesla annyiban különleges az autógyártók közül, hogy náluk a házon belüli szoftver kompetencia a nulladik naptól kezdve adott. Így épült fel a cég. Nem kell szoftvercéggé átalakulniuk, mint ahogy a VW szeretné ezt gondolni magáról, mert már alapból azok.
Az önvezetés pedig továbbra is egy szent grál. Egy rendkívüli nehézségű, 100%-osan szoftveres probléma, amit erre szakosodott szoftvercégek hada próbál megoldani, és még nem sikerült nekik.
Szóval arra nulla esély van, hogy a Mercedes vagy a VW saját kútfőből képes lesz megoldani azt a rendkívüli szoftveres problémát, ami még a Google-nek sem sikerült. -
bteebi
veterán
Mondjuk nagyon érdekelne az, hogy egy olyan cégnél, mint a Tesla, hogy az istenben lehet 100 GB-nyi adatot kilopni. Bedugom az USB 3.2-es külső SSD-met a menzán az italautomata melletti konyhaszekrényben lévő szerverre, 2-3 óra alatt lemásolom a "CONFIDENTIAL, DON'T COPY" mappát, aztán meg hazamegyek vele??
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Sanya
nagyúr
válasz kardkovacsi #79 üzenetére
Több ember meg meghalt úgy, hogy egy olyan személy vezette a kocsit, akinek erről hivatalos papírja volt, hogy vezetett. Egy profi élő személy levizsgáztatta.
Az önvezető autók ehhez képest a balesetek elhanyagolható százalékáért felelnek.
Emellett nyilván oda kő figyelni, hogy attól, hogy valamilyen szintű önvezetésre képes a rendszer, még ezek nem autonóm önvezető rendszerek, nemhogy lvl3 (ami nem önvezető, csak bizonyos körülmények közt), hanem max lvl2.
Az én kocsim befékez, ha valami elé kerül, de nem kezdek el könyvet olvasni, hogy majd sípol a gép, meg majd fékez az autópályán. Elég erősen debilnek kell lennie az illetőnek, hogy önvezető kocsival megölje magát, de sokaknak sikerült.
Amikor meg éjszaka a fekete homeless csávó az autópályán ténfergett tudatmódosító szerekkel teletömve, na azt még te is elütötted volna, meg mindenki.Önvezetés lesz. Az utast fogja megvédeni, nem a gyalogost. Mert a legfontosabb kérdés mostanság már ez, hogy a 2 éves gyermeket el fogja-e ütni, ha kiszalad az útra, vagy levezeti magát a szakadékba?
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
sirály12
őstag
válasz kardkovacsi #78 üzenetére
"Hát ugyanez itt is. Szóval szerinted ha egy rendszert elnevezel Full Self Driving-nak (teljes önvezetés) majd ezután az emberek elkezdik eszerint használni, mert ugye ez a neve, nem mondjuk Driving Assistant (vezetési segéd, BMW), Driving Assistance (Merci), aztán szépen gyilkolja őket sorban az autó, ez OK. "
Mert szerinted mindíg a név jelzi egy rendszer tudását? Tehát a repülőgépeken a robotpilóta akkor minden szituációban elvezeti a gépet? Szerintem nem, és bolond az aki egy név hallatán bármit is belemagyaráz egy rendszerbe, mert annak a működését kell érteni és nem a nevét kell tudni! Ezért is van az ilyenekhez használati utasítás, amiben le van írva mit tud és mit nem! Ez minden autó minden vezetéstámogató rendszerére igaz!
"Szerinted a modern gyártásban meg tervezésben nincs szoftver? Szerinted azokat a szoftvereket nem maguk írják? Persze más probléma, probléma halmaz, de ettől még azt kijelenteni, hogy nem tudnak szoftvert gyártani, elég nagy ostobaság."
Ebben nagyobbat nem is tévedhettél volna!
Elég visszagondolni az VW ID3-ra és a szoftverének fejlesztésére és egyből kitűnik, hogy igenis nem értenek hozzá! Majd1 évig nem voltak képesek összerakni az autó rendszerét, ami miatt a már legyártott autók parkolókban porosodtak és utána manuálisan kellett egyenként frissíteni a szoftvert rajtuk, mert még OTA frissítést sem tudtak! Emiatt a fejlesztőpgárdában is voltak annó változások, mert nem tudták produkálni a kívánt szintet. Régebben a legtöbb autógyártó külsős partnertől vette az autóihoz az egész infotainment rendszert, ami most változik meg, mert egy elektromos autóban hogy hatékony legyen érdemes azt magának lefejlesztenie.Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Polllen
nagyúr
válasz kardkovacsi #43 üzenetére
Mindeközben a Samsung-nál volt nem rég, hogy chat GPT-ben validáltatta valaki a kódját...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
kardkovacsi
senior tag
"A bétát jelenleg a tesla dolgozói próbálhatják ki, én úgy olvastam. Te hogyan tesztelnéd a bétát? " - nem. Bárki jelentkezhet rá az USA-ban.
De most nem a bétáról van szó hanem arról, hogy útra engednek egy rendszert ami tele van hibával és ami a legfontosabb elneveznek egy level 2-es rendszert teljes önvezetésnek. Miközben mindenki tudja, a Tesla is, hogy gyilkos rendszer, több ember is meghalt miatta. Amúgy erről szól a cikk is, hogy tudja a Tesla is csak próbálja elsikálni. Ezért nem volt szabad válaszolni emailben csak szóban a panaszokra, hogy ne legyen nyoma, hogy ők bármit is állítottak. -
kardkovacsi
senior tag
"Amit mondok, hogy az amerikai néplélek alapköve az egyéni szabadság. És ezzel együtt jár az egyéni felelősségvállalás fontossága, továbbá a nagyobb kockázat-tűrő képesség. Ez az amerikai néplélek." - ja persze, vagy inkább mondhatjuk azt is a jóval nagyobb szabályozatlanság és az abból eredő össze szar. Tudnék neked mesélni, hogy a 2008-as válság minek a következménye, aminek még a mai napig is nyögjük (most épp az infláción keresztül) az utóhatásait. Az is egy teljesen hasonló "majd az egyén vállaljon" kockázatot dolog volt. Aztán érdekes mód amikor rájöttek, hogy mekkora szart raktak össze, bedöntve vele a fél világ bankrendszerét akkor hirtelen mégse volt érdekes az egyéni szabadság és jól beszabályozták őket.
Hát ugyanez itt is. Szóval szerinted ha egy rendszert elnevezel Full Self Driving-nak (teljes önvezetés) majd ezután az emberek elkezdik eszerint használni, mert ugye ez a neve, nem mondjuk Driving Assistant (vezetési segéd, BMW), Driving Assistance (Merci), aztán szépen gyilkolja őket sorban az autó, ez OK. Majd figyeld meg ott is jönni fog a szabályozás csak előbb meg kell hallnia pár száz embernek.
Szoftver.
Vicces, leírod szoftveres probléma majd elmagyarázod, hogy nem tudja lefejleszteni neki ez vagy az a cég. MIÉRT?
Szerinted az első verziói a Teslának honnan voltak? Konkrétan vette őket a Mobileye-tól. Csak amikor mondta a Mobileye, hogy ő nem akarja a nevét ehhez a hatalmas marketing átbaszáshoz adni akkor szakított a két cég.Millió cég foglalkozik azzal, hogy ilyen rendszereket fejleszt, nem kell hozzá autógyártónak lenni.
"És saját kútfőből képtelenek megoldani, mert a 100 évnyi dugattyú gyártási tapasztalatból nem következik a nagy léptékű szoftveres innováció képessége." - ahogy pistike elképzeli az autógyártást. Ennél nagyobb butaságot elő se adhattál volna. Szerinted a modern gyártásban meg tervezésben nincs szoftver? Szerinted azokat a szoftvereket nem maguk írják? Persze más probléma, probléma halmaz, de ettől még azt kijelenteni, hogy nem tudnak szoftvert gyártani, elég nagy ostobaság. -
Sanya
nagyúr
válasz kardkovacsi #74 üzenetére
A bétát jelenleg a tesla dolgozói próbálhatják ki, én úgy olvastam. Te hogyan tesztelnéd a bétát?
A saját kocsidat nem saját felelősségre használod? A láncfűrészedet? A présgépedet? A fűnyíródat?
Ha nem vagy retardált, akkor pont jó kezekben lesz az a cucc.Másik: Ha fegyverrel ölsz meg valakit, az emberölés. Ha kocsival, akkor az baleset. minden országban. Ha önvezető kocsi, ami hibásan működik, ugyanúgy rossz, mint a csávó, aki elüti a két óvodást a zebrán és hazautazik angliába. Mi a különbség? Az emberek meghalnak a marha sofőrök miatt is elég szép számmal.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
cucka
addikt
válasz kardkovacsi #74 üzenetére
Nem azt írom, amit mondasz, mert amit mondasz, az a szokásos szocialista bullshit a társadalmi felelősségvállalásról.
Amit mondok, hogy az amerikai néplélek alapköve az egyéni szabadság. És ezzel együtt jár az egyéni felelősségvállalás fontossága, továbbá a nagyobb kockázat-tűrő képesség. Ez az amerikai néplélek.
Tehát megveheted a fegyvert, és megveheted a tesla fsd-t is, de te vagy a felelős, ha valami baj történik. És ha a Tesla olyat igér, amit nem tud, és emiatt meghal valaki, akkor ők lesznek a felelősök. Ezért nem igérnek semmit az fsd-vel kapcsolatban.
Ezzel szemben áll, amit ti is leírtatok - a Mercedes rendszerének nincsenek meg az engedélyei. Nem tudom, milyen hivataltól, de a lényeg, hogy itt az autóvásárló nem használhat veszélyes dolgot saját szakállra, mielőtt a hivatal be nem vizsgálta, az ellenőrző bizottság nem ellenőrizte, és a papírpecsételő főigazgatóság le nem pecsételte a papírt.
És ha kiderül, hogy mégis szar az az önvezető rendszer, és meghal valaki, akkor mindenki nyugodtan széttárhatja a kezét, hogy hát ő nem hibás, a hivatal a hibás, meg a bizottság, meg a főigazgatóság.Na ez a különbség.
A másik hsz-re: az önvezetés az egy tisztán, 100%-osan szoftveres probléma. Teljesen mindegy, hogy a Mercedes milyen fasza dugattyúkat tud gyártani, milyen az ülés az Audiban, és milyen király a BMW-k fényezése. Az is mindegy, hogy milyen HUD-ot rendeltek a Denso katalógusából, és az is, hogy egy alvállalkozó sikeresen lefejlesztette nekik indiában a Carplay integrációt.
Az önvezetés egy megoldatlan probléma. Nem tudják megvásárolni a Denso vagy a Harman katalógusából. Az indiai szoftver-alvállakozó nem tudja nekik lefejleszteni. És saját kútfőből képtelenek megoldani, mert a 100 évnyi dugattyú gyártási tapasztalatból nem következik a nagy léptékű szoftveres innováció képessége. -
kardkovacsi
senior tag
"hogy hosszú évek szenvedése után sikerült végre megcsinálják az OTA update-eket, meg végre van angry birds a mercedes infotainmentben." - meg van HUD, van Carplay, van Android auto, van normális ülés, normális adaptív LED, rendes ülés, normális festés az autókon, autókban amikre képtelen a Tesla.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Igen, ott leszarják az ilyeneket (kérdezz csak meg Amerikában élő barátod, rokonod és meglátod). Szerinted ahol félautomata fegyvert vehetsz úgy mint itt a kenyeret a boltban érdekel is bárkit a testi épséged. Beleírják az apróbetűsbe és csá, onnan le van tojva.
Látod, a következő mondatodban pont leírod azt amit én is mondok.
"Ezért ad ki a kezéből a Tesla egy FSD bétát, ami használat előtt elmondja neked, hogy ez egy félkész termék, és saját felelősségre használhatod." - tehát pont leszarja, hogy félkész terméket ad ki, hogy akár meg is hallhatsz tőle esetleg megölhetsz vele másokat. Erről beszélek, köszi, hogy megerősítettél.
Amerika az ilyen. Ezért vannak fegyvereik, mert mélyen bele van ívódba az emberek tudatába, hogy senkire sem számíthatsz, az államra sem. Még abban sem, hogy olyan kereteket biztosít, hogy egy cég az autójával ne öljön meg. Nem fog vele maga az állam se foglalkozni, legyen ez a kettőtök dolga.
Európa teljesen más kávéház, az európai ember felfogása is teljesen más és emiatt az európai autógyártó hozzáállása is teljesen más.
A társadalmi szolidaritás Amerikában közel zéró, ott simán meghagy dögleni az állam ha mondjuk nem tudod fizetni magadnak a biztosításod (kb. a társadalom 20%-nak nincs biztosítása), vagy mondjuk lesz egy koraszülött ikerpárod. Simán odaállít a kórház a 6 hét PIC-en lét után a fél millió dolláros számlával (mert erre konkrétan semmilyen biztosítás nincs ami fedezné).
Ezután leírni azt amit leírtál, hát enyhén szólva vicces. -
cucka
addikt
válasz kardkovacsi #68 üzenetére
Nem ez a különbség, nem is tudom, honnan szedted ezt az elképesztő zagyvaságot, hogy amerikában nem fontos a felhasználó testi épsége. Főleg amerikában, ahol bármilyen fiszfasz panaszod van, egy teljes iparág áll rendelkezésedre, hogy segítsen neked obszcén összegekre beperelini az adott gyártót/szolgáltatót.
A különbség az, hogy a német autógyártók hagyományos autógyártóként gondolkoznak. A termék jó kell legyen, véglegesre kell csiszolni. Ez egy hagyományos mérnöki szemlélet.
A Tesla meg úgy gondolkozik, mint egy szoftvercég. Egy szoftvercég teljes mértékben tudatában van annak, hogy amit leszállít, az bugos, és a fontos bugokat későbbi update-ekkel javítani tudják.
Ezért ad ki a kezéből a Tesla egy FSD bétát, ami használat előtt elmondja neked, hogy ez egy félkész termék, és saját felelősségre használhatod.
A Mercedes meg ezért nem ad ki ilyet, az ő működési kultúrájukba nem fér bele egy ilyen lépés, a vevői nem erre számítanak.Mindenki tudja, hogy szigorúan véve az összes önvezető rendszer egy nagy határ szar, mert ez egy nagyon nehéz probléma, aminek a megoldása egyfajta szoftveripari szent grál. Aki ezt a problémát képes megoldani, az azonnal gyökerestől átformálta a teljes emberiség közlekedését.
Nyilvánvaló mindenkinek, hogy a Tesla rendszere nem tökéletes. És az is nyilvánvaló mindenkinek, hogy egy ilyen horderejű szoftveres mérföldkövet nem a Mercedes vagy a Volkswagen szoftveripari agytrösztje fog kitermelni magából, akiknél a hot new shit az, hogy hosszú évek szenvedése után sikerült végre megcsinálják az OTA update-eket, meg végre van angry birds a mercedes infotainmentben.
[ Szerkesztve ]
-
worxland
addikt
válasz kardkovacsi #68 üzenetére
"Mert más a felfogás az európai gyártóknál meg más a Teslánál." - nézd meg a repülőgép-ipart, emberek ezreinek halálával fejlesztik a repcsiket. Kapitalizmus. Nem Elon találta fel.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
válasz kardkovacsi #68 üzenetére
Majd szólj, ha a Merci/bömös is már egy-két éve minimum több tízezer autóba berakja a lvl 3-at és nem lesz egy halálos baleset sem. Mert az én autómban az európai engedélyt kapott level 2 már akart átmenni szembesávba, meg nézett már bitumenes javítás csíkját sáv-felfestésnek. Az asszony autójának (sokkal jobb) level 2-je is csinált érdekes dolgokat, amellett, hogy a napokban ment 2x140 kilométert az autópályán úgy, hogy csak előzéshez kellettem én, az adaptív tempomat meg a sávkövető végigvitte az autót a sztrádán.
[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
-
kardkovacsi
senior tag
Mert más a felfogás az európai gyártóknál meg más a Teslánál. Az európai a felhasználót és annak az épségét nézi a szem előtt. Tehát ha bármilyen, igen értsd bármilyen apró probléma van, elengedi magát és visszaadja a vezetést. Pont ezért van a műszerfalban kamera ami a szemed nézi.
Ellenben a Tesla megy mint a hatökör tovább, ami persze az esetek 99.9%-ban be is jön, mert pár másodperc múlva visszatérnek a megfelelő paraméterek (mondjuk lesz újra sáv stb.) de az a kicsi...hát akkor meg meghal az ügyfél. Őt nem érdekli a felhasználó élete, mert az Amerika, leszarják (minden ilyen szabály sokkal de sokkal megengedőbb mint Európában). Ezeket látjuk a fenti listában.Persze az átlag usernek ebből csak az jön le, hogy húú de ügyes a Tesla. Ha pedig ránézel, mondjuk szoftveres szemmel akkor meg fogod a fejed azokon a videókon amikor csak úgy benézi a sávot és bemegy a szembe sávba vagy amikor van egy kisebb megnyitás és szépen betéved és a sofőrnek kell kicibálnia onnan, hogy ne bontsa le a szalagkorlátot.
De ugye pont ilyen az is, hogy jellemzően a keresztbe fehér kamiont simán felüljárónak nézi bizonyos fényviszonyok között és úgy gondolja, hogy akkor ő átmegy alatta -
dabadab
titán
Mármint erre kapott engedélyt.
Ezt tudja a level 3-as rendszer, amiről szó van. Ennyit. Nem mást, nem többet: ennyit.
Ehhez képest meg a Tesla FSD teljesen nyilvánvalóan többet tud.Hogy mit tud a Mercedes, azt láttuk, amikor az első autóutat megtette teljesen önvezetve normál forgalomban.
Arról lehet tudni, hogy mit tud, ami tényleges kereskedelmi forgalomban van és ténylegesen ott a usereknél. Ami nincs, arról csak marketinganyagok vannak.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Tehát olyan szuper a cuccuk, hogy jobb, mint a hivatalosan lvl 3 szintet tudó cuccok, de mégsem kérik ki neki legalább ezt a szintet.
Jelenleg egyedül a Mercedes level 3 rendszere az, ami ténylegesen létezik és ebben az esetben egészen pontosan erről van szó.
A Mercedes-féle Drive Pilot annyit tud, hogy a német autópályák meghatározott szakaszain tud haladni maximum 60 km/h sebességgel abban a sávban, ahol van.
Ennyi.
A level 3 certificate-et úgy érték el, hogy radikálisan leszűkítették azoknak a szituációknak a körét, amit tud kezelni, de azokra nagyon felkészítették.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
Noukoum
veterán
válasz kardkovacsi #61 üzenetére
Kifogás kifogás
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
kardkovacsi
senior tag
"A Tesla még két éve tesztelte a Nürburgringen a Model S Plaidet, de a hivatalos köridőket csak most tették közzé." - ez ugye cseppet sem gyanús
[link] Konkrétan elmondja a srác (a tulaj), hogy azonnal cserélni kellett a gyári féket és a fékfolyadékot mert három-négy fékezés után annyira beesik a pedál, hogy többen összetörték magukat vele. Nem tudom voltál-e versenypályán valaha de annál dermesztőbb érzés nincs amikor nyomod a féket és nincs semmi. Game over.
Mellesleg nézd végig a videót, már a kör végén kampó a plédnek. Túlmelegszik az akkumulátor és leszabályozza a teljesítményt, nagyon durván.Ja és Mischáról (ő az akinek az autójával Kubica ment pár kört) minden elmondható csak az nem, hogy villanyautó gyülölő lenne, mert egy Polestart vezet a hétköznapokon, ha jól tudom
-
dabadab
titán
válasz kardkovacsi #59 üzenetére
Ugyanolyan ez is mint a Nordschliffés kör, hogy majd leverik a Porschét, ment a nagy arcoskodás és szépen elhúztak a sunyiba és azóta se jött ki kör, pedig lett pléd.
Wut?
(Aztán persze a Porsche nem hagyta annyiban, egy kicsit faragott az idején.)DRM is theft
-
kardkovacsi
senior tag
Vagy azt jelenti, hogy nem tudja megcsinálni.
Ugyanolyan ez is mint a Nordschliffés kör, hogy majd leverik a Porschét, ment a nagy arcoskodás és szépen elhúztak a sunyiba és azóta se jött ki kör, pedig lett pléd. Egyszerű az oka, a pléd se tud egy kört se végigmenni a Nordschliffén anélkül, hogy ne melegedne túl az autó akkumulátora.
-
Noukoum
veterán
válasz kardkovacsi #57 üzenetére
Azt hiszem ennyi elég is volt belőled.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
kardkovacsi
senior tag
-
vicze
félisten
Próbáltam hasonlóan bombasztikussal válaszolni a kommentre, de igazad van alálőttem.
"Amiket ugyan még senki se látott, de trust me bro"
Nyilván azért vannak L3-ra engedélyezve mert senki se láttam. Elég régóta egy elég meddő vita ez, amikor homokba dugod a fejed minden más rendszer videója láttán, amit nem egészen tudok megérteni. Értem, hogy a FSD promó videók szépek és jók, csak néha embert ölnek, végül is megesik trust Musk... -
Fex
tag
Üzemeltettünk informatikai rendszert olyan cégnek, aki kezelt hitelkártya adatokat is.
Hát, nem gyenge audit (PCI-DSS) volt fél évente, szóval nem tudom mit csináltak ott a Teslánál, de a valamit elk...ak, de nem gyengén.... Hogyan mentek át egyáltalán az auditon???"...Az emberi tényezőt minden rendszer működtetésébe bele kellene tervezni, mint egy olyan random hibagenerátort, ami mindenképpen működésbe lép, csak nem tudjuk, mikor, hogyan, miért és milyen kaotikus belső logika alapján...."
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Gitáros topic
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Akvarisztika
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AliExpress tapasztalatok
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- CNC Fémmegmunkálás és AWI, MIG hegesztés
- Akció! Dell Latitude E6320 laptop (14/i5-G2/8GB/320HDD) - 1 év garancia, 27 % számla
- CNC Forgácsolás / 3D tervezés / Műszaki rajzolás / CNC program készítése, modernizálást
- 256GB 2400T (8x32GB) SAMSUNG DDR4 RDIMM ECC memória - 10e Ft / modul!
- 3D Nyomtatás, 3D tervezést - PETG, PLA, TPU, ABS, PC,