-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz etnies #99685 üzenetére
Noh meg létezik kifejezetten matrica oldó spray. Megfújja az ember körbe, de legfőképp a tetejét és pár perc alatt beszivárog majd kb. leválik magától.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HSM
félisten
válasz etnies #99651 üzenetére
Szóval, megnéztem a dolgokat... A 18000-es cserénél ment bele a 10W30 még tavaly nyár végén, azóta 2000km-t futott, és egy deci sem hiányzik, pontosan a full jelzésnél van, mint amikor betöltötték.
Csináltam neked két felvételt, milyen hangja van nálam egyből indítás után hidegen és megérkezés után melegen, így felvételről azt se könnyű megmondani, mikor volt felengedve a kuplung... Közelsem olyan durva a hangja, mint a videóban a DL amit küldtél.
[link]
Ráadásul nem vettem észre, hogy nagyon jelentős hatása lenne a hangra, hogy éppen 30 fokos az olaj vagy 90 (azaz még viszonylag magas vagy alacsony a viszkozitása).
A csilingeléseket és a madárcsicsergést a mikrofonom ízlése erősítette fel.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz etnies #99707 üzenetére
Ezres power nakedeket hasonlítottam egymáshoz (meg a sajátomhoz, mert azt ismerem a legjobban, és hogy érezhető legyen a szintkülönbség is). Szóba se került másik kategória.
Hogy HSM mit hasonlít mihez az az ő dolga, én az egyik felét amúgysem értem annak amit leírEgyébként én simán nekiindulnék ezzel az Apriliával egy hosszabb távnak, de még a BMW-vel is, a CB1000R-rel viszont még 150 km-re se (vagy a tesztmotoron volt valami elszabva).
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
HSM
félisten
válasz etnies #99707 üzenetére
Szerencsére vannak kompromisszumok, amikor a túrás motor is megkapja közel azt a műszaki színvonalat, mint egy SS gép. Persze, az ellenpélda azért gyakoribb.
Nem írtál semmit erre [link]. Vélemény a "10W30-as" kuplung hangomról?
(#99725) Juliuska: Én még nem a legújabb 2018-as modellt próbáltam, hanem az elődjét, a fényezése alapján tán 2013-asat.
Ebben tuti nem volt még ABS, és azt hiszem, nem volt még kipörgésgátló (TCS) sem, és a pillangószelepeket is még szerencsére bowden húzta (nem volt S-TFI sem), ha jól emlékszem, még ez a SET-A kipufogó szervós okosság sem volt.
Szóval, azt hiszem, kijelenthetem, hogy nem az elektronikák tartottak az úton.
Én amúgy jobban is szeretem az ilyen gépeket, amik nincsenek agyig elektronikázva, az egyszerűség engem gyönyörködtet, ez csak egyszerűen magában mint mechanikai alkotás szuper, nem kell hozzá annyi idióta rövidítés, aminek a felét is sok megjegyezni. Oké, fakezűeknek nem való, azoknak ott a tömegközlekedés, mindenki úgy jár a legjobban.Az biztos amúgy, hogy egy ilyen gép kb. a legdurvább önfegyelem tréning, észnél vagy, vagy rögtön jön a bünti. És sajnos nem feltétlen az önkéntes jótékony adózásra gondolok itt.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #99742 üzenetére
Az első néhány másodperc a tank felett, utána egyből oda raktam, mint a videóban volt, amit küldtél, a kuplung háza mellé, ha ez segít. Érdekes, hogy nálam nem volt hatása, hogy sűrűbb-e az olaj. Mert ugye a 10w30 hidegen nagyobb viszkozitású azért, mint akár a meleg 15w50.
A túragépeken legtöbbször az a baj, hogy spórolnak. Mindenen, de leginkább a féken, futóművön az olcsóbb kategóriákban. Ez pedig közúton is komoly hátrány. Oké, nem kell egyujjas fék túrázni, amivel 200-ról is földbeáll a kerék, de a négyujjas erőből húzós tompa gagyit se kéne erőltetni. Ugyanúgy, nem kell agyig állítható teleszkóp, de legyen már benne normális bél meg rugó...
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99743 üzenetére
Na várj csak, MCE-ről eléggé lehangolóak a vélemények!
Gyakorlatilag egybehangzóan azt javasolja mindenki, hogy rögtön erre szakosodott jogászhoz kell fordulni baleset esetén. Gyanítom nem véletlenül.Mondjuk itt nem szarral gurigáznak az is igaz. Szerelőm mikor először odamentem kerek perec kijelentette, hogy kizárólag OEM alkatrészekkel dolgoznak.
(#99746) Pocee
A biztosítok sehol sem a saját pénzük ellenségeik. Kifizetik, de ütni kell őket érte. Odahaza is kifizetik, de vagy ügyvéddel mész oda, vagy hónapokat küzdesz érte. És ügyvéd nélkül nem tudod maximalizálni a kártérítést sem, hisz a legtöbbünk azt se tudja milyen jogcímeken lehet kérvényezni. Pl a nem vagyoni kártérítés. Nem tudom ki hogy van vele, de nekem csak halvány fogalmam van erről és csak hallomásból tudom, hogy akár a többszörösére is rúghat a járműben keletkezett károk értékének. Pl nem is olyan rég egyik fórumtárs repült át a motorháztetőn és utána azon tanakodott vajon eleget kap-e az öreg vasra, hogy a görbe villákat cserélni lehessen. Na most nem vagyoni kártérítésnél még ki lehetett volna facsarni szerintem egy szép kis összeget akár. Gondolom ilyenről nem esett szó, pedig még ha fel is kelt és leporolta magát, a biztosítónál lehet dráma királynőt játszani egy ügyvéd kíséretében.Ha a barátod németben csont nélkül ki lett fizetve, akkor úgy gondolom ez egy kellemes ellenpélda.
[ Szerkesztve ]
-
-
nyogo83
senior tag
válasz etnies #99959 üzenetére
Szerintem itt maximum azert nem ajanljak, mert ha szar minosegu a toldat, nem passzos, ki tudja milyen anyagbol van, akkor amiatt elterhet a csavarra juto nyomatek. Pl a toldat "csavarodik" szar minosegu eseten.
Nyilvan ez nem a 25 -30Nm/es nyomatek tartomanynal fordulhat elo, hanem a 100 felettinel es tenyleg szar minosegu toldatnal.
Hasznalok en is sokszor toldatot, de jellemzoen a 40Nm alatti kisebb csavaroknal fordul elo. Elterest en meg nem tapasztaltam toldat vs toldat nelkul, de normalis toldatom van.
Kicsi az eselye, de inkabb beleirjak tiltasnak.
-
tboldi
nagyúr
válasz etnies #99959 üzenetére
Én simán rárakom, ha kell. Sőt, a Jazz szívósorához még egy ilyen csuklós adaptert is kénytelen voltam használni. A Lincos 3/8"-os dugókulcs még elfért a szívósor és a zárhíd között, de a nyomatékkulcs feje már nem.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99972 üzenetére
Felőlem mindenki azt rak a motorjába, amit akar. Akár bele is hugyozhat, ha neki az tetszik.
Az én véleményem viszont, hogy a mérnök okkal ajánl akkora viszkozitást, amekkora elő van írva.
Bizonyára van különbség a 40-es és 50-es olaj viselkedése közt üzemi hőmérsékleten mondjuk egy .02 tűrésű dugattyú-henger illesztésnél, illetve a csapágyaknál. Mivel átlag halandók nem fognak labovizsgálatot végezni és a kopadékvizsgálat is elég ritkán merül fel a topikban , ezért ami engem illet én elhiszem, hogy a gyártó okosabb nálam és nem hasraütésre ír elő 40-es olajat. -
Gaboman
nagyúr
válasz etnies #100091 üzenetére
Pontosan, terepezés közben sokszor, blokkoló hátsó kerekekkel irányítjuk a motort elesés nélkül, persze néha eleséssel is kell számolni.
Van hogy túlfékezzük és kimegy a segge úgy hogy már nem lehet irányítani és hopp.
Van hogy a kanyarba is úgy megyek bele hátsó satu, testsúlyommal pedig irányítom a csúszó gépet arra amerre szeretném hogy menjen.
Videón 3:24-nél ha nem is látszik igazán, de itt is a hátsó féket és a testsúlyomat kellett használnom ahhoz hogy elkerüljem a srác lábtörését.
Persze lehet úgy is hogy ne blokkoljon a kerék csak lassítsa, bár azt nem tudom ebben a helyzetben amiben a baleset szerepel ellehetett e volna kerülni.
Nem voltunk ott, ki tudja.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz etnies #100136 üzenetére
A jó tanácsokat mindig is megfogadtam, az okoskodásokból nem kértem soha.
Nem voltak ott, nem tudták pontosan mi történt mégis verték a nyálukat hogy így meg úgy kellett volna.
De hát kérem szépen, tehénszaron nehéz korrigálni, aki húzott féket utcai gumival fagyos füvön ahhoz tudnám hasonlítani.Aki nem hiszi el próbálja ki, garantálom azonnal csendben is marad.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
laccczka
tag
válasz etnies #100135 üzenetére
Nem akarlak megbántani de hetente kb tucatnyi ilyen esetem van mint a videódon.
Debrecenbe járok dolgozni. Mostanában már a tömegközlekedés is érdekes arrafelécanniball #100130:köszi a tippet, ha nem lenne a bajom akkor is érdekelt volna.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #100214 üzenetére
650-esről csak és kizárólag szelepszár szakadásról tudunk.
Népítélet linked: "A legkeményebb hiba ami előjött, ( és ez szériahiba!!!! Visszahívás is volt miatta,csak a forgalmazó b*szott rá...) a hátsó hengerben szelepszár szakadás."
Mint írtam is. De a módosított hengerfej azonnal feltűnik ha ránézel.
A forgalmazó (Spirro) meg nem szart rá... nem azonnal de mindent gariban javítottak akár gari túllépés esetén is. (Túlfutott a 3 év)
Korideren is csak a szelepről találok infot mint széria hiba a régieknél. És facen is csak erról tudnak a tulajok.
Válasz hozzászólás szerkesztése - Téma: Motoros topic
650-esről csak és kizárólag szelepszár szakadásról tudunk.
Népítélet linked: "A legkeményebb hiba ami előjött, ( és ez szériahiba!!!! Visszahívás is volt miatta,csak a forgalmazó b*szott rá...) a hátsó hengerben szelepszár szakadás."
Mint írtam is. De a módosított hengerfej azonnal feltűnik ha ránézel.
A forgalmazó (Spirro) meg nem szart rá... nem azonnal de mindent gariban javítottak akár gari túllépés esetén is. (Túlfutott a 3 év)
Korideren is csak a szelepről találok infot mint széria hiba a régieknél. És facen is csak erról tudnak a tulajok.
#100216 Ha javítva volt a hengerfej, és átlagos törödést kap teljesen vállaható. Hidd már el... van ismerősi körben 650 is.... Használt teszt.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #100216 üzenetére
Jeleztem ha van japán vegye azt, de öreg japán, fiatal koreai akkor utóbbi. Eleve írtam... Hyot csak és kizárolag a HyoClubból vennék, ott lekérdezehtő az előélet is... és az ottaniak ismerik a gyermeknek a kényeit és jól tarják őket... GT250R - 140.000km de van 650-es is közel százzal....
Hmm miért is offolunk? Ez bőven befér a topikba szerintem. Ha már az ABS is befér....
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
vlevi
nagyúr
válasz etnies #100229 üzenetére
Nem lesz az kevés?
Neked V-Strom van, igaz?
Ahhoz (mocsok módon) a Suzuki 3.1L -t ír a cseréhez.
Nálam mondjuk mindíg van egy bontott, mert sajnos közel 15 év és 70ezer km után, már igényli az utántöltést. De azért annyira nem, hogy 1liter elfogyjon 2 csere között.
Én eddig Castrolt raktam (rakattam) bele, de lehet, hogy bepórbálkozok majd legközelebb a Motullal.
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #100347 üzenetére
Nincs abs-em. Sima faék egyszerűségű primitív fék. Rendeltem fém fékcsövet, meg hozzá egy felújító készletet (upgrade egyelőre elmarad, először meglátom mennyi változás lesz az új fékcsővel). Ahogy nézegetem neten, ha ragad a főfékhenger akkor ideje felújítani. Nagyon egyszerű művelet, hála az égnek még a motort sem kell szétszedni hozzá. Most komolyan: csavarok kiszed, gumiharang - maradványai - kiszed, seeger gyűrű kiszed és dugattyú kihúz. Ennyi az egész. Az újat meg vissza fordított sorrendben. Fékcső meg szintén egyszerű, pár alátét és csavar az egész. Kit-ben veszem, még faragni se kell hozzá (eredetileg azt hittem nekem kell összerakni a csövet is).
Még különösebb szerszám igénye sincs, egy fogó a seeger gyűrűhöz, meg egy nyomaték kulcs ha van.
A légtelenítésbe is belejövök lassan, szóval megy ez.
Ilyen apró munkákkal azért nem megyek szerelőhöz. Egy szervizóradíjból megvettem a fém fékcsövet.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz etnies #100374 üzenetére
Csak azért írtam, mert 3 éve például az Edigital forgalmazott ilyen "klónt" is, 4 GB memóriával, és lassabb CPU-val. Tök ugyanolyan kinézetű házban, mindössze 2-3 ezer forinttal olcsóbban. Az meg sz*rt sem ért: nem fért fel rá az iGO teljes Európa térkép, meg sok baj is volt vele. Szerencsére már nem látom a kínálatukban.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Teasüti
nagyúr
-
z123456789
addikt
válasz etnies #100463 üzenetére
Azt mondja minden 500 km után, vagy szar idő után, vagy ha versenyzel. Nyilván ahogy én vezetek az sehogyan sem mérhető a versenyzéshez, de ha mondjuk gyakorlom a kereket, vagy mondjuk nyelezem neki, az már közelít az erős igénybevételhez talán, és az után is érdemes ezt megcsinálni?
Haverom minden út után befújja. Bár ő úgy közlekedik, ahogyan azt te nem szereted. (Gyorsan, magyarul van igénybevétel.) Meg 3000-enként cserél olajat, meg fóliáztat minden szart. Nem biztos hogy jó az ahogy csinálja, de igyekszik óvni a dolgait.
Ezért érdekelne. Illetve azt mondta, hogy lánctisztító helyett használhatok petróleumot a lánc takarításhoz.
Vélemény? -
z123456789
addikt
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz etnies #100534 üzenetére
Én sem vettem észre semmi különbséget - 90%-ban az itthoni OMV-nél veszem a legolcsóbb 95-öst (itt van a szomszédban), de ha idegenben tankolok, akkor sem észrevehető a különbség. Sőt, a télen használt OMV 100-assal sem fogyaszt kevesebbet, és nem is megy jobban tőle - cserébe 2 hónap állás után is legfeljebb második indítózásra gond nélkül beröffen. 3 éve, 22 ezer km óta van nálam a GS, de még a karbik nem voltak tisztítva vagy szétszedve. Ugye: hibátlan motort nem javítunk!
szerk: fékfolyadék csere. Múlt héten cseréltem elöl (a fékbetétekkel együtt) és mindenféle spéci szerszám nélkül, 15 perc alatt meg volt. Ja, és nem levegős.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
mm89
őstag
válasz etnies #100533 üzenetére
Én meg nem értem minek hozzá szerszám
Z750 ABS 2008
Simán kipumpáltam fékkarral a régit az egyik nyeregből, teljesen, amennyit csak bírtam. Aztán a tartályba új olaj, pumpáltam addig hogy az meg is jelenjen a légtelenítő csavarnál. Aztán a másik nyereg. Ha kész akkor egyesével légtelenítés: elzárt csavarnál 2-3 pumpa, majd erősen szorítva a kart megnyitom a csavart. Ezt addig kell amíg bubimentes olaj nem jön. Utána másik nyereg.
A hátsó ugyanígy de az egyszerűbb mert ugye csak egy van.ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
tboldi
nagyúr
válasz etnies #100618 üzenetére
Mint Apple-felhasználó, válaszolnék néhány kiragadott mondatra.
- Az Adobe cuccok qrva szarul vannak optimalizálva Mac-re, eszik a RAM-ot, és pörgetik a procit, sokkal jobban futnak egy azonos hardverű Windows PC-n. Szerintem a többség, aki Mac-en vág videót, inkább a Final Cut Prót részesíti előnyben. Illetve inkább fordítva, a FCP miatt használnak Mac-et.
- Nem kell 1 milliót kiadni egy új MacBook Próért, az én 2017-es, alap 15"-esem is csak 800k volt. Egyébként pont a napokban frissítette az Apple a palettát.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #100641 üzenetére
Jut eszembe, korábban raktál fel képet a motorodról túrára megpakolva. A kép apropója volt, hogy egy tanktáskába és egy tail bag-be belefért minden.
Te miket viszel magaddal egy több napos, több ezer km-es kirándulásra?
Feltételezem ágyban aludtatok és én is így tervezek, így a kempingcuccok nem érdekelnek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #100646 üzenetére
Intercom gps-hez fontos? Társam nem lesz, szóval max csak fülhallgatónak lenne jó.
Eddig elvoltam csak vizuálisan.
A töltő jó tipp, arra nem gondoltam! Bár lesz a motoron 2x1,5A USB aljzat, gondoltam az elég.
De igaz, a szálláson se ártana ha kéznél lenne.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Router gondok
- Anime filmek és sorozatok
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Linux kezdőknek
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- E-book olvasók
- PlayStation 5
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen