-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz Kolondrum #69088 üzenetére
Nem akarom mosdatni oket, de a tulajt nagyon jol ismerem, szomszedom, igy latom mi a helyzet naluk.
Epp tegnap este beszelgettem vele, panaszkodott hogy embertelen sok melojuk van, lassan 8 honapja keresnek szervizes alkalmazottakat, de nincs egy normalis jelentkezo sem. Legalabb 4 szervizes kellene most, hogy birjak a munkat rendesen, de igy most az maradt, hogy be vannak tablazva nagyon durvan es o is bedolgozik, meg vasarnap is estig.
Az utcarol surgosben "beeso" melokat meg sajnos nem tudja egyszeruen fogadni. -
nyogo83
senior tag
válasz Polemius #69105 üzenetére
Megfizeti rendesen, de jelentkezo sincs abszolut.
Akik meg voltak, par napon/heten belul elbucsuzott toluk, mert megbizhatatlanok voltak(nem ment be, telefonon nem lehett elerni), igenytelen munkat csinaltak.
Mondta Feri hogy kapcsolatban van par motorszerelo sulival, ismer tanarokat is onnan akiknek leadta hogy ha van olyan vegzos akinek van a szakmahoz affinitasa,szereti csinalni, erdekli a dolog akkor kuldjek hozza, mert alkalmazna oket. Nem gond ha be kell tanitani, soot sokszor jobb is.
Motorszerelore van szuksege, a gumizas betanithato.Egyebkent annyit mondott meg, hogy kapasbol tudna mondani meg vagy 3-4 ismeros szervizt, aki ugyanezekkel a gondokkal kuzd.
Megtehetne, hogy alkalmazza azokat akik "szarnak bele", nagyjabol megcsinaljak amit kell, de nem igenyesek a sajat munkajukkal szemben(pl fekfolyadek cserenel szarik ra, hogy mellemegy az idomra, jovanaz, ugyhagyja), de az meg az altala felepitett johirenek a rovasara menne, amibol nem enged.De emelle tudnam meg mondani akar az autoszerelot is mint jelenleg hianyszakmat. Ismeros 250k netto fizu ajanlattal (full bejelentve) nem talal normalis szakembert, akinek ne kellene felugyelni a munkajat es onallo igenyes munkavegzesre kepes.
-
nyogo83
senior tag
válasz Polemius #69115 üzenetére
Fizetesrol nem tudok konkretat, de ahogy en tudom fizetes miatt meg ember nem ment el tole.
Itt a hangsuly azon van, hogy jelentkezo sincs, tehat meg odaig se jut el a dolog, hogy fizetesrol targyaljanak."Majd ha összemérhető lesz a külföldi fizetésekkel, akkor lesz itthon is olyan jelentkező, aki önállóan, jól, precízen dolgozik. És nem külföldre megy, vagy saját maga uraként dolgozik."
Ez szerintem itthon barmelyik szakmara elmondhato sajnosMindegy is, nem volt celom vitat gerjeszteni sem a fizetesekrol sem egyeb dolgokrol, csak leirtam hogy mi a helyzet, miert nem fogadtak Symbit.
De ez mar tenyleg nagyon off, szoval nem gorgetem tovabb a temat.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Polemius #69216 üzenetére
En nemreg csereltem, ragaszto szerintem attol fugg, mennyire megy ra szorosan a markolat.
Ha alapbol kicsit szorulosan, akkor nekem azt a tanacsot adta a srac a Motostyling-ban, hogy fujjam be hajlakkal a markolat belsejet, eleg az.
Konnyen felcsuszott, majd kicsivel kesobb mikor megszaradt, meg se tudtam mozditani. -
nyogo83
senior tag
válasz Godmax #72625 üzenetére
Nekem 2 haverom javittatta ott a motorjat (kb 5 eve) illetve egy motorszervizes jobaratom szokta hozza vinni a ketutemu motorokat ha komolyabb javitasra/gepmunkara szorulnak.
A negativ tapasztalatokat en itt forumon olvastam, fokent robogokkal.Pedig bizom benne, mert telen en is szetboritom a motort es ha ugy alakul, oda vinnem gepmunkara a blokkot.
-
nyogo83
senior tag
-
nyogo83
senior tag
válasz petersonal #80401 üzenetére
Szerintem a robogos/kismotoros topicban tobbet tudnak segiteni.
De hogy a kerdesre valasz is legyen mi a kulonbseg: egyik rosszabb mint a masik
Ott majd kifejtik miert. -
nyogo83
senior tag
válasz zsolti_20 #84567 üzenetére
Az a forgalmi egyedul keves lesz.
Meg egy ketnyelvu adasvetelit valahogy csak megold az ember egy kis kreativitassal.
De ha jol tudom, kell melle meg egy papir a kinti forgalombol kivonasrol.
Megkerdezheted az okmanyirodat, tudnak segiteni ilyen ugyben.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz -Mosquito- #86552 üzenetére
Azert gyonyoru. Az elso video utan gondolom az RMC tulaja eleg fenyegeto hangnemben hivta fel Tasit, mert utana a videokban probalta tisztazni magat, hogy nem vadol senkit stb stb.
En siman elkuldtem volna Tasi helyeben az RMC-s tulajt hogy egyen meg vacsorara egy szatyor futyit.
Alvazszam nem stimmel, kw-forgalmi nem stimmel, 3 motorbol osszerakott, ferde a vaz a nyaknal, km nem stimmel,stb.
Persze RMC nem tehet rola, ok "csak behoztak". Aha. Es annyira naiv szuz kislanyok, hozza nem erto ceg, hogy semmi nem tunt fel nekik.
Srac helyebe ugyveddel egyutt tolnam vissza a motort.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Teasüti #92232 üzenetére
Nem tudom milyen motorod van, de nagy valoszinuseggel Hall szenzoros a sebesseg jeladod(nezd meg hany vezetekes). Ketton kapja a tapfeszt fixen, a harmadik a sebessegjel.
Mukodesebol adodoan a jel amplitudoja fuggetlen a kerek forgasanak sebessegetol, negyszogjelet general aminek az amplitudoja nagyjabol megegyezik a tapfeszultseggel. Szoval nyugodtan raakaszthatod a szkopot es megforgatod a kereket. Van ahol a szenzorra feszultsegosztoval nem a teljes tapfesz kerul, tehat kevesebb mint 12V lesz a jelszint.
Sajat aramkorhoz (gondolom valami atmega alapu arduinos vagy egyeb okossag lesz) meg csinalsz egy szintillesztes 5V-hoz, programban pedig figyeled a felfuto elek kozotti eltelt idot es meg is van a fordulat.Szerk: majd Persu kijavit ha tevedek(ami elofordulhat), eddik csak par robogo sebessegjel szenzorat piszkaltam. Inkabb autokkal van tapasztalatom, de ott ugye ABS miatt ilyet hasznalnak, igy mukodik.
Mindenesetre egy szkopos meressel kiderul. Ha nem negyszogjel, akkor szintillesztes es egy egyszeru 555-os kapcsolassal negyszogjelre alakitas kell.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Ha mar az utobbi idoben ugyis offroad volt a tema, akkor egy kis tutorial
(sorry ha volt mar ) [link][ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Nem mentem annyira bele a temaba, hogy megkeressem amcsiknal milyen szinten megy a kepzes, de ez szerintem egy szinttel komolyabb [link]
Mindenesetre szamomra is furcsa, hogy szeles, dog nehez vasakkal rohangalnak, de hat egy amcsi atlag zsaru megse maszkalhat Yamahaval
Mintha a rendorautoikat lecserelnek Toyotara meg Hondara -
nyogo83
senior tag
válasz Teasüti #94137 üzenetére
Minimalisan utanaolvasgattam es akad azert boven BMW (RT 1200) meg Victory is (na az meg brutalabb ).
Igazabol szerintem nincs csodalkozni valo ezen. Amcsi motor, egyertelmu hogy ezt fogjak nyomatni, gondolom olcsobban kijon mint barmi mas markat venni. Ha a Harley gyartana valami franko SM-et, tuti az lenne
Kb mint Olaszban az Alfa, Fiat rendorsegi autok, na motorokban pont nem hazai kinalat van. Jelenleg nem tudom mi a rendszeresitett, de regebben Moto Guzzi California meg BMW volt (F650GS meg R1100 talan).Szerk: Na ennek gyorsan utananeztem mert erdekelt. Olaszoknal tenyleg regen voltak a fent emlitett gepek, tavaly Multistrada 1200 S meg Enduro lett a hivatalos rendormotor.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Geresics #94522 üzenetére
Ez azert annyira nem relevans pelda, mivel a lezeres futomuallitasnal sokszor alapbol a szofver generalja a mert ertekekbol az "elotte-utana" dokumentaciot, szoval az annyira nem a futomuves erdeme.
Kb mikor bevizsgalasra/tisztitasra beadsz egy injektort, gepbe berakjak es automatikusan kinyomtatja az elotte/utana mert ertekeket.Kicsit off: Arrol nem beszelve, hogy sokszor pont a lezeres futomu allitassal lehet a legnagyobbat bakizni, mert sok helyen egy gyengebb kepessegu csimpanz is megtudja csinalni amit a gep ir, viszont nagyban fugg attol is, hogy a szaki ismeri-e az adott futomutipus beallitasat es trukkjeit. Ebbol adodtak mar problemak, mikor gep szerint beallitotta viszont tovabbra is felrehuzott az auto - " Ez uram ilyen" pingvinezessel feladta.
Vagy szinten a gep alapjan beallitotta az egyenesfutast, viszont a kormanykozep nem volt pozicioban elotte. A kormanyt akarta leszedni, hogy "egyenesbe" allitsa a futomuhoz.Szoval a fenti dolgokkal csak azt akartam szemlelteni, hogy hiaba kapok doksit rola hogy "Kedvesuram feszes ez, itt vannak a papirok", ha a vegeredmeny nem tukrozi.
Ertem en hogy mit szeretnetek, de az ugyfel sokszor nemvaloszinu hogy megfizetne azt a plusz dokumentaciot/magyarazatot amit elvar olyan reszletesen.
Vagy Taschnerhez kell vinni, o ingyen dokumental
[ Szerkesztve ]
-
-
nyogo83
senior tag
válasz XFishboneHUN #94828 üzenetére
En hasznalok, ha nem tudom elpakolni a laptopot, cuccokat.
A klasszikus hatizsakot nem birom, sose szerettem. Feloldalas "messenger" tipusu taskakat hasznalok evek ota.
Kb 5 eve csinaltattam a Bagaboo-nal taskat (olyan amit fokent bringasok/futarok is hasznalnak).
Cordura kulso, teherauto ponyva szeru belso anyagbol van, pantja marhara kenyelmes es olyan a kialakitasa ha felveszed, nem fordul el menet kozben rajtad.
Sokszor volt, hogy szakado esoben jottem, egy csepp viz nem jutott be, de meg nedves se lett szinte a taska.A vastag anyaga miatt 5 ev alatt kb nulla elhasznalodas latszik rajta.
Egyedileg megtudod tervezi, szin/felirat/minta komboban, fenyvisszavero csikkal kutyafulevel.Persze ez fugg attol, hogy neked melyik tipusu hatizsakok jonnek be, meg mi a szempont. Nekem a strapabirosag, idojaras allo kivitel volt a lenyeg, illetve ha nem motorral maszkalok akkor is siman ezt viszem magammal meloba.
-
nyogo83
senior tag
válasz etnies #95013 üzenetére
"Figy, én elég csóró voltam fiatal koromban, nem gáz, ha valaki világot akar látni kispénzből."
Szerintem nem ilyen fekete-feher kategoria ez, nem vagyunk egyformak. Kicsit tul van egyszerusitve.
Van akinek mast jelent a turazas, es ezzel lehet egyutt jar az, hogy reggelente/este letudja maganak megfozve a kajat, vagy nem pont a szallassal kapcsolatos igenyei a nagyok.Egy Bogyoba' altal felvazolt turazas pl. nekem hangulatosabb.
-
nyogo83
senior tag
válasz Topiccsendőr #95613 üzenetére
Khm...
"szekunder levego membrant" -> akarod mondani utánégető szelepet -
nyogo83
senior tag
Nem tudom volt-e mar, de a csavora konkretan egy egesz hadseregnyi angyal vigyazott
[link] -
nyogo83
senior tag
válasz Graphics #97447 üzenetére
Hali!
Fater CG125-osehez nagyreszt eBay-rol rendelgettem a dolgokat, legalabbis ami nem szuro/olaj/fekbetet jellegu.
Itt a talalati lista hozza [link]
Annyi, hogy merd le mindenkepp a hosszat, mert lehet hogy elter minimalisan a kulonbozo evjaratoke.Masik megoldas, hogy csinaltatsz.
-
nyogo83
senior tag
válasz runner 125 #97633 üzenetére
A legujabb hulyeseg, amibol eleg sokat latok a varosban: ezekkel az elektromos robogonak kinezo valamikkel "csapatjak" az emberek Pesten a Thokolyn, Hungarian marha nagy forgalomban bukosisak es mindenfele vedelem nelkul.
Nem tudom mit gondolnak, az amper megvedi majd?Kcsa: szerintem a bukosisak mellett...
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz z123456789 #97790 üzenetére
Jol tudod, ki kell vonni a forgalombol ha sajat maganak bontja el.
Viszont magat a roncsot eladhatja.
Amugy egyszeru a dolog, eladja "kulfoldre" a motort, eleg sokan csinaljak eztA biztositos roncsborzes aukcion nagyon nevetseges osszeget szoktak osszehozni, szerintem ha a blokkot eladja belole, mar kb penzenel lesz.
-
-
nyogo83
senior tag
válasz Ferdzsoo #97932 üzenetére
Az oem-parts.hu-n nezted?
Ha esetleg megtudod oldani, akkor en inkabb a helyedben Ebay-en szednem ossze a szukseges dolgokat (rengeteg hivatalos motorbolt is rak fel termeket, szoval gyariak is vannak).
Rendszerint minimum 20 de van ami 40%-al olcsobban kijott eddig ami motorhoz kellett. Raadasul sok esetben ok is kulfoldrol rendelik be, amire van hogy naluk tobbet kell varni, mintha te megvenned. (Pl legutobb tuszelep+feszek gyari Yamaha, Oem-parts 33k, ugyanazt 15k-ert megkaptam)[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Sracok, nem tudom mennyire offtopic (semmi agresszio nem lesz a postban ), de nem erdekel valakit motorszerelo OKJ kepzes?
Szegeden inditanak ingyenes motorszerelo OKJ kepzest : ket eves es egyelore ugy nez ki hetkoznap lennenek orak.
De...
A keves jelentkezo miatt egyelore kerdeses, hogy elindul illetve sokan pont a hetkoznapi orak miatt nem tudjak bevallalni. A szervezo azt javasolta, hogy akit erdekelne hetvegi/levelezo formaban, jelentkezzen es irjon neki, akkor megprobaljak atszervezni es megtartani hetvegi oktatas formajaban.Elokepzettseg nem szukseges, minimum 10 ev iskolai vegzettseg kell, valamint hogy eddig meg nem vegeztel el semmilyen ingyenes OKJ kepzest.
-
nyogo83
senior tag
válasz tboldi #98096 üzenetére
Ezt nem tudom pontosan, hogy emelt szintu vagy nem.
Igazabol nekem is messze lenne Pestrol, de ha hetvegen megoldhato a dolog akkor lehet erdekel es kb 3-an lennenk leutazni, szoval koltsegben nem gaz, csak idoben. (Mondjuk 3 evig jartam le minden hetvegen Kecskemetre suliba, megszoktam )
Igazabol a MAMI az 5 percre lenne tolem, de azert az megis 650k a minimum 1 eves esti vagy ez ingyenesen.Ha erdekel, kerdezz ra : [link]
Szerk: most neztem utana, a Motorkerekpar szerelo az 34-es szamu.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz runner 125 #99951 üzenetére
En a sima klasszikus nyomatekkulcsot ajanlanam. Hasznaltam egy ehhez hasonlot egyszer es engem zavart, hogy csak hangjelzessel jelezte a beallitott nyomatekot.
Hagyomanyos nyomatekkulcs ugye "lekattan" a nyomatek hatarnal, es megszunik a feszites egybol a csavaron, eleg nehez tulhuzni/tulfesziteni. Ennel az adapternel nem.
Egyebkent otthon egy kicsi 5-25 Nm-es meg egy 28- 120Nm-es nagy nyomatekkulcsom van(sima Lidl-s AutoXs), muhelyben meg Proxxon. Az olcsobb kulcs siman jo otthoni felhasznalasra, nem pontatlan a profihoz kepest.
Az olcsot mindenre hasznaltam mar amit el lehet kepzelni egy motor/auto szerelesenel (motorgeneralnal is), semmi gond vele.
Ha teheted, inkabb vegyel egy kicsi es egy nagy nyomatekkulcsot kulon akar olcsobb fajtat (Extol, BSG). A pontossagat utana otthon is letudod nagyjabol ellenorizni, hogy tudjad csal-e vagy nem.Szerk:
"szeretem fizikailag érezni, hogy kattan"
pontosan[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz etnies #99959 üzenetére
Szerintem itt maximum azert nem ajanljak, mert ha szar minosegu a toldat, nem passzos, ki tudja milyen anyagbol van, akkor amiatt elterhet a csavarra juto nyomatek. Pl a toldat "csavarodik" szar minosegu eseten.
Nyilvan ez nem a 25 -30Nm/es nyomatek tartomanynal fordulhat elo, hanem a 100 felettinel es tenyleg szar minosegu toldatnal.
Hasznalok en is sokszor toldatot, de jellemzoen a 40Nm alatti kisebb csavaroknal fordul elo. Elterest en meg nem tapasztaltam toldat vs toldat nelkul, de normalis toldatom van.
Kicsi az eselye, de inkabb beleirjak tiltasnak.
-
nyogo83
senior tag
válasz Teasüti #101737 üzenetére
"ergo lyukas a kipuf."
Nem feltetlen. A lenyeg, hogy mennyi ideig van befogva. Egy szarabb kompresszioju (tok mindegy mi miatt, szelepzaras, vagy henger kopas) motor kipufogojat ha befogod, akkor par masodperc alatt elkezd lefulladni.
Ha van kompot es jo eroben van a blokk, akkor azert kell neki egy kis ido, mire elkedi erezhetoen ejteni a fordulatszamot es lefullad.De ez igazabol azert egy elegge "saccolos meres". Ez arra jo, hogy vasarlasnal aki nem ert annyira hozza(vigyen magaval hozzaertot ), ki tudja szurni a nagyjabol torka veres blokkot.
-
nyogo83
senior tag
válasz máyköl #103777 üzenetére
13.-ban nem,de kicsit messzebb tudok.
Furedi uton egy telephelyen van a Vizsgaklinika Kft., egy fiatal korrekt vizsgabiztos sraccal, evek ota odajarok.
Idopontot kersz (en melo utan szoktam menni), es kb 20 perc alatt le is zavarja az egeszet.Legutobb aznap vittem mikor lejart volna a muszaki
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest