-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
emre
veterán
válasz z123456789 #88949 üzenetére
A motorokhoz nem értek, de a fórumlakók eddigi véleménye alapján csak és kizárólag SV lehet a megfelelő motortípus. (vagy bármi más ami tetszik de ebben az esetbe leszedik a keresztvizet rólad)
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
-Mike-
addikt
válasz z123456789 #88949 üzenetére
Elég sok típus szóba jöhet így.
Ha leszűkíted mennyi pénzed lesz/van rá akkor talán egyszerűbb lesz. -
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #88949 üzenetére
Hali itt is!
demars beszélt rá vagy én?
Hogy segítsek is:
Ha utassal szeretnél gurulni, szerintem a supermotók és az endurók kiesnek. Lőj be egy árat és arra szűrve nézz körül a hahu-n. Ha valami megtetszik, jegyezd fel a típust és akkor mehet a keresés pontosabban (véleményekre, tapasztalatokra is akár az egész interneten).[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz z123456789 #88958 üzenetére
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Geresics
addikt
válasz z123456789 #88949 üzenetére
Nos, mivel úgy látom, még Te sem tudod, hogy mit is szeretnél pontosan, megpróbállak picit elrontani!
Létezik a Hungaroringen egy olyan, hogy Földpályás DIRT oktatás. 15eFt, ők adják a motort (125ccm), ha nincs felszerelésed, akkor azt is, de azért egy bukót vigyél. Fél nap alatt próbálják a terepen motorozás alapjait megmutatni, ami nyilván lehetetlen, de azért piszok jó móka (itt a piszok szó szerint értendő), és így is kellően fárasztó!
Nem egy komoly kiadás, még akkor sem, ha nem Bp.-ről mész! Ráadásul az ott tanultakat bizony a mindennapi motorozás során is használni fogod!
Van egész napos "Enduro" oktatásuk is, dupla ennyiért, de azt nem javaslom. Igazából semmi pluszt nem kaptunk, amikor arra is elmentünk...Miután mókáztál egy jót, utána lehet elkezdenek majd érdekelni az olyan gépek, amikkel a túrázás mellett akár enyhébb terepre is kimerészkedsz, és magadat is megleped majd, hogy milyen jól érzed magad! Vannak ilyen szervezett mókák is, mint pl. a Touratech Travel Event, amiről tavaly csináltam videót is (kezdő és haladó csoportban egyaránt). Piszok jó móka volt - leszámítva a délelőtti szüttyögést, de délutánra mindkét csoport atomjól érezte magát!
Idén is volt Touratech Travel Event, ami legalább 10x jobb lett, mint tavaly, de erről a videót még nem készítettem el (csak az előtte tartott oktatásét).Szóval a DIRT képzésre szerintem MINDENKÉPP menj el, kevesebb biztos nem leszel tőle!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz z123456789 #88961 üzenetére
Egy jó túraendúróval kényelmesebb motorozni a cimbikkel közúton, mint egy sportmotorral!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #88949 üzenetére
Szia!
Ez a túra attól függ mit takar, napi 250-300 kilométert Supermotoval is simán le lehet motorozni.
Viszont nagy előnye neki hogy ha kedved támad vele akkor komolyan terepezhetsz is ellenben a többi típussal.
Én is azt javaslom terepen kellene jól megtanulnod motorozni, utána a közút egyszerű.
Ezért is ajánlom inkább a SM-et, lassan az idei szezonnak vége, most felraknád rá az enduró szettet, tavaszig olyan rutinra tehetsz szert hogy közúton is simán tudsz motorozni.
700 ezerért DRZ-E amit érdemes lenne venni, főleg első nagy motornak.
Terepen sosem fogod kimotorozni, SM szettel pedig simán jókat fogsz tudni motorozni a többiekkel.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Teasüti
nagyúr
válasz z123456789 #88961 üzenetére
Egyszerű ez mint az 1x1.
Legalább két fajta motorra lesz szükséged. -
runner 125
nagyúr
válasz z123456789 #88949 üzenetére
Szia,
Ismerős a nicked, autós topik talán?
Első körben azt kell tisztázd, h mire kell a motor. Hol szeretnél menni, mennyit, milyen a vezetési stílusod, mit vársz egy motortól, stb.
Javaslom első körben - kellő rutin után - próbálj ki pár stílust, s úgy könnyebb lesz dönteni, h melyiket érzed magadénak.
Ha sportos gépek tetszenek, de számít a kényelem (utasnak is), mégis szeretsz tempósan, jókat kanyarogva közlekedni, s még emellé elvárod, h jól pakolható, dobozolható is legyen a gép, akkor a VFR vonallal jól jársz, sokszor írtam már róla, objektíven, a gyenge pontjait is kiemelve, keress rá ha érdekes számodra."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz z123456789 #88995 üzenetére
Azt vedd, ami tetszik.
Masok nem mondhatjak meg neked, mi a jo. Ha sm a szived csucske, akkor nem veszel, mert a topicban azt irtak, hogy az sm nem jo? Vagy ha gyorsasagi?
Megveszed, orulsz, jarsz vele, eladod, kiprobalsz mast, orulsz, kialakul a kep, hogy mi az amit akarsz, orulsz. Ezt botlas nelkul nem lehet negcsinalni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #89001 üzenetére
Tavaszra talán (???) már nekem is lesz valamim, úgyhogy akár egy motoros talit is megbeszélhetünk majd.
-
demars
addikt
válasz z123456789 #89004 üzenetére
Jövő héten még szabin leszek, egyeztetünk, oda gurulok hozzád és csapatsz egyet a cbf el. Vagy legalább is megnézed élőben mekkora, milyen tartani stb.
Persze ha érdekelAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Geresics
addikt
válasz z123456789 #89024 üzenetére
kell egy jó olasz...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
demars
addikt
válasz z123456789 #89024 üzenetére
Akkor marad amit Persu ajánlott, Ducati.
tboldi: ha jó idő lesz, lehet megyek mocival, max öcsém hozza a civicet.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
runner 125
nagyúr
válasz z123456789 #89024 üzenetére
Jah én erre magasról teszek, nálam 3 Honda van. Egy HR-V, a VFR és egy fűnyíró.
vendingo
Ez mind jól hangzik, de szerintem amilyen mértékben felkapják most a 300-as kategóriát, pont olyan gyorsan fog kimúlni.
Gyengék, átlagos futóművel, nincs mit kertelni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz z123456789 #89024 üzenetére
konnyen ki lehet deriteni, hogy hondabuzi vagy -e
- ugy gondolod, hogy sosem fog elromlani egy ilyen gyartmanyu jarmu?
- soha nem neztel meg utana, hogy milyen hibak fordultak elo egy adott-, a szoban forgo marka tipusaval, ennek ellenere szendvicsemberkent promotalod mindenkinek?
- pocskondiazol mas markat, a megjelolt markaval szemben, megbizhatosagra hivatkozva?ha mindharom kerdesre igen a valasz, akkor kijelenthetjuk, hogy tajekozatlan markabuzi vagy.
egyebkent, ha a honda tetszik, akkor vegyel hondat, ne csinald mar
elso korben sm-enduro vonalat probalnam, ha fikalsz vele, csak a kormanyveg er le, idomok, ilyesmik nem. joval olcsobb dolog. es az elejen lesz fika. ez biztos.
90 szazalekban elkovetik az emberek a hibat: megveszem a nagy, draga, serulesmentes motort kezdesnek, mert le van tudva az egesz problema. mindenkepp karcmentes, toresmentes eloelet johet szoba. ilyenkor csak annyi tortenik, hogy veszunk egy serulesmentes motort, amit mi fogunk megtorni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz z123456789 #89034 üzenetére
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Chrys_
addikt
válasz z123456789 #89034 üzenetére
Tavaly kezdtem, 38 évesen
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #89034 üzenetére
Persu jól mondja, én is így tanultam motorozni, érezni a gépen az egyensúlyt, kanyarba jól bemenni, íven tartani, abból jól kijönni ezt minden bátrabban fogod földúton csinálni.
Eleve sokkal jobban megfogsz tanulni egyensúlyozni, a változó terepviszonyok végett, hogyan merre kell majd helyezned a testsúlyod, ha véletlen esel is nem mindegy hogy homokos, füves talajon fogsz vagy betonon.
Volt szerencsém mindkettőhöz, hidd el az utóbbi sokszorosan szarabb.
Meg azt azért leszögezem neked itt és most terepezés után marhára fogod unni a közutat.
Én is most kezdem a Pegasora megvenni a cross gumikat, mert szeptembertől megyek ki vele, ott fogom gyűrni.
1 hónapja voltam kint vele jó 1 órát, több élményt adott mint előtte 3 havi közúti motorozás.
Pedig a Pegaso nagyon messze van egy jó SM/Enduró terepképességeitől.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
vendingo
veterán
válasz z123456789 #89385 üzenetére
Milyen motorral használnád őket?
Én ennyiért max robogóhoz vennék cuccokat. Normális utcai cipő kezdődik 15 ezernél, nem a motoros csizma, aminek védelmi szerepe is van. A jobb biciklis sisakok is 20-30 ezrek. Szerintem 1x vegyél normálisat. Én spóroltam legutóbb a csizmán, a legolcsóbb márkásat vettem, jelenleg táppénzen vagyok miatta. A sisak jó fajta volt, ezért a buksim egyben van.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-Mike-
addikt
válasz z123456789 #89389 üzenetére
Próbálj meg kölcsön kérni valakitől bukót és kesztyűt, csizmát, nem annyira fontos az, hogy sajátban gyakorolj. Ennyiért én sem vennék semmit.
[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
válasz z123456789 #89389 üzenetére
Ez igazából pénzkidobás. Ha mégis ragaszkodsz hozzá, akkor a Győr Szent Imre út 69/B-ben a City Bike-ban felpróbálod, ami tetszik és innen megveszed, ha van belőle: sportsbikeshop
Egyik ismerős ilyet vett: Lazer, ez alá nem mennék!
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
vendingo
veterán
válasz z123456789 #89389 üzenetére
Az nem opció, hogy a 2 olcsó cucc helyett veszel az egyikből drágábbat, és csak csizmát, vagy bukót kell kérned? 40-45 körül már kapni jó csizmákat. Sisakot meg veszel kédöbb, de 60-65 alatt nem nagyon nézelődnék.
Teasüti: óvatosan haza lehett volna jönni vele. A bal kormányszilent volt meggyengülve, illetve a tárcsán amit ütésnek hittem az csak a tárcsán egy kis felületi sérülés volt, ami miatt még járóképes, csak ordenáré hangot adott menet közben. A legnagyobb gond a lábammal van.
Tegnap beadtam a kárigényem ~500 ezerről cuccokkal együtt. A túradobozt előző nap szereltem fel, eséskor kiszakadt az alja, számla megvan szerencsére, illetve sikerült előkerítenem a sisak számláját is. Remélem fizetik, látható sérülés nincs rajta, mert felázott sáros talajt fejeltem, de 330 eurot nem nyelek csak úgy le, mert használni így már nem merem. Csizma is elég ramatyúl néz ki, gps-ben kiszakadt az akku, bekapcs gomb, csak töltőre dugva működik. A ruhák, táskák csak koszosak lettek.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Geresics
addikt
válasz z123456789 #89385 üzenetére
Örök téma, hogy 1 millió dollár alatt nincs biztonságos sisak. Én a másik táborhoz tartozom: megnéztem a Sharp tesztet, és vettem egy MT Flux-ot, mert az:
- napszemüveges,
- felnyitható állú,
- 4*-os töréstesztű (az istenített Schubert C3 pl. "csak" 3*-os)
- olcsó
Csináltam is róla egy videót: MT FLUX őszinte bukósisak tesztu.i.: csak azért akarom eladni, mert nem fér bele a kommunikációm, márpedig az nekem fontos...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz z123456789 #89410 üzenetére
Szerintem a sisakot ne csak a jogsiszerzés idejére nézd ki, hanem már eleve úgy hogy utána is használni fogod, és ezeknek az igényeknek megfelelően.
Az oktatásra/vizsgára meg nem kötelező a motoros csizma, magasszárú cipőben is engednek. Én is abban mentem. Addig tudsz pénzt félre rakni, alakulnak az igényeid is és jobban megismered a kínálatot, aztán amikor megvan a jogsid veszel egy olyan csizmát amit hosszabb távra tervezel.Újonnan 15 ezerért én sem vennék motoros csizmát, mert fene tudja hogy milyen minőség, és valóban mint írták egy utcai cipő kerül ennyibe. És valószínűleg szarul is néz ki ami nálam azért fontos tényező
Továbbá jó opció lehet a használt cucc is. Barátnőmnek 18 ezerért vettünk használt Alpinestars SMX-5 csizmát, teljesen jó állapotban. Kipucoltuk és azóta is boldogan használja. Arra az évi 7-8 alkalmra amikor motorra ül nem akartunk mi sem feleslegesen sok pénzt kiadni.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz z123456789 #89413 üzenetére
"azért a motoros társadalomról azt gondolom igényes csoport"
Tízmillió kendácsmester országában ez egy nagyon hízelgő és utópikus kijelentés. Plusz elég végigpörgetni 2 oldalnyi használthirdetést, amennyi ipari hulladékot árulnak "motoros ruha" címszóval az kész röhej.Én használtan pont azért nem vennék bukót, mint amit vendingo is ír. Külsérelmi nyom nem látszik a sisakon, de a franc se tudja hogy mennyire verte oda, és hogy deformálódott-e a belső szerkezet. Továbbá sok 7-8 vagy tizenakárhány éves sisak kering a használthirdetésekbeni is.
Sisakból mindenképp újat vennék a helyedben, de ez csak én vagyok, természetesen a te döntésed hogy mit veszel végül.Bőrruhából, csizmából be merném vállalni a használtat simán, ki lehet szépen tisztítani, illetve ha nincs rá időd vagy nem akarsz vele vesződni vannak erre szakosodott cégek is akik szépen rendberakják. A noname cuccokat azonban használtan is kerülném, mert ugyanúgy semmi értelmük mint újonnan. Szerintem
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
boogie84
veterán
válasz z123456789 #89413 üzenetére
Használt bukót? Ez majdnem olyan mint a használsz óvszer.
Az általános vélekedés szerint a polikarbonátból készített sisakok héja öregszik, és emiatt egy idő után nem látja el feladatát: 3-4 év után ki kell dobni őket, függetlenül attól, hogy elestek-e velük vagy sem.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Geresics
addikt
válasz z123456789 #89410 üzenetére
Van zárt sisakom is, amit úgy rendeltem, és kicsi lett! Mondjuk nem hiszem, hogy ezt a stílust keresed!
Természetesen erről is csináltam videót: Acerbis Active Graffix őszinte bukósisak teszt*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz z123456789 #89417 üzenetére
Sisakot látatlanban ne rendelj online, mert fel kell próbálni a méret miatt. Gyártónként, de akár azon belül modellenként is eltérhet hogy milyen fejformára készül az adott sisak. Az én fejemre például 3 éve egyik Shark sisak sem passzolt, pedig ki volt már nézve hogy melyiket akarom. Az AGV amit végül vettem pedig tökéletesen illeszkedett mindenhol.
Barátnőmnek ugyanez volt a baja, ő is először egy Sharkot nézett ki, de semelyik sem volt jó a fejére, végül egy HJC IS-17 volt az ami tetszett is neki és tökéletes volt méretben is.
De egy haveromnak például kicsit kerekebb feje van, neki a Shark tök jól passzol a fejére.Szóval sisakot azt fel kell próbálni élőben. Mindenhol szorosan kell illeszkednie, de nem szabad hogy nyomjon. De ha értelmes az eladó a boltban akkor úgyis segíteni fog és tudni, látni fogja hogy jó-e a fejedre az adott sisak vagy sem. Jobb helyeken nem engedik hogy megvedd ha nem jó a fejedre
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
vlevi
nagyúr
válasz z123456789 #89413 üzenetére
Használt bukót én sem ajánlanám. Ugyanazokból az okokból kifolyólag, mint amit előttem írtak.
Ráadásul, 30-35 körül már kapsz új bukósisakot is, jót. Persze, nem karbon rossi replica agv-t, hanem teljesen átlagosat.
Csak egy példa. (Nem ismerem ezeket a sisakokat, csak az első feldobott találatot linkeltem be, mint olcsóbb fejfedő) [link] -
Topiccsendőr
addikt
válasz z123456789 #89424 üzenetére
En vettem hasznaltan sisakot.
Egy 120 000 forintos suomy t vettem 25 e forintert, es egy kb ugyanilyen arsavban mozgo hjc hq1 et 20 e forintert.
A suomyt leejtette a tulaj, es azt hitte kuka. A serules az allresznel volt, az uteselnyelo reteg sertetlen. Volt melle egy masik suomy spec 1R em, amit boltbol vettem 120 ert regen, annak az uteselnyelo retege nyaknal serulve volt gyarilag, az uvegszalhejba behelyezes soran. Szoval annyira nem kell tulgondolni a dolgokat.Ilyen sisak vasarlasnal szet kell szedni a helyszinen, es megvizsgalni. Az elozo uvegszalas hjc-m uteselnyelo retege osszeomlott esesnel, nagyon jol lehet latni.
Namost a hjc hq1 el ugy vagyok, mint uvegtigris gaben a napszemuveggel. Ezzel speciel atbasztak.
(Egy patent hianyzik a belsejebol, amugy hasznalhato, serulesmentes)
Etrol fuggetlenul nekem megerte, mert a ket sisakbol megsporoltam az RSt tulajdonkeppen, es a hiresztelesekkel ellentetben meg elek.Termeszetesen hasznalt sisaknal korultekintonek kell lenned. Az uj sisak vasarlasa a legidealisabb.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Gaboman
nagyúr
válasz z123456789 #89436 üzenetére
Ne is próbáld ki mert utána rabjává válsz.
Első motornak nem is ajánlanék SM-et, főleg nem a nagy cm3 egyhengeresekből.
Nem kezdőknek való motorok.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz z123456789 #89436 üzenetére
En voltam az egyetlen, aki neked semmit nem ajanlott
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
imrufo
tag
válasz z123456789 #89426 üzenetére
Hali!
Én tudok adni neked egy Lazer sisakot, amit kifejezetten csak a jogsiszerzés idejére ajánlok. A sisak M-es méret, van már jópár éves, és sérülésmentes. Arra jó, hogy feleslegesen nem kell venned egy gagyi bukót amíg levizsgázol, hanem rászánhatod a pénzt egy korrekt sisakra. Ha érdekel, töltök majd fel róla képet.
Csizmát is tudok adni, mondjuk az 44-es...
Full ingyen mindent, mert nincs szivem kidobni őket, de már csak a polcon porosodnak.Mellesleg én is használtan vettem most egy HJC RPHA10-est.
Full karcmentes, két plexi, zsák, doboz, minden. 45-ért. Nekem is addig kell, amíg összegurítok egy vadiúj kalapra, aztán irány a polc. De ennyit simán megért. -
Topiccsendőr
addikt
válasz z123456789 #89454 üzenetére
Ebbol nincs RR,
Az 1 gen nel volt mille es mille R, aztan jott az R a mille helyett, majd az R helyett a FactoryNem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mike-
addikt
válasz z123456789 #89454 üzenetére
Ezek a Mikeok csupa jo fejek latod.
Csak nekem tuonom van de mar a v4 1100es. -
Horvi
őstag
válasz z123456789 #89477 üzenetére
Hát a magyart passzolom, de sok esélyt nem látok rá. Az angol sem annyira vészes, igazából pár oldal kell belőle neked ha nem akarod magadnak otthon berhelni. A kötelező szerviz intervallumokat lefordítod magadnak és kb ennyi
Hello darkness, my old friend...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz z123456789 #89479 üzenetére
Ne a szövegre koncentrálj, hanem a táblázatokra és a rajzokra!
Nekem az első vasam egy japán belpiacos, 125-os Honda csopperke volt, MF topiktárs guglizott hozzá japánul (!) japán nyelvű service manualt. Annyi k. jó ábra és adat volt benne, hogy az alapján szakszerűen szét- és össze lehetett rakni minden részét, még a blokkot is.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kisninja
őstag
válasz z123456789 #89477 üzenetére
Ha hajtod 20-25k Km-ként szelep hézag állítás ha lazán akkor 40k Km. 6000Km olajcsere.
Ez a motor egy eléggé megbízható igásló, nekem az S verzió van.
Enyémbe 29k Km van és kellet a hézagot állítani.powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
Horvi
őstag
válasz z123456789 #89498 üzenetére
10w40 jó bele a gyár csak tudja mit csinál Amúgy ezt így, hogy motul olaj jó/nemjó ezt így nem lehet kijelenteni Majd jön persu aztán kiosztja itt a népet Amúgy én Motul 7100 MA2 10w40-s olajat használok az enyémben semmi bajom nem volt vele.
Hello darkness, my old friend...
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #89498 üzenetére
Van, aki isteníti a Motult, van, aki nem.
Nekem a 7100-assal van ~1400 km-nyi tapasztalatom (olajcserétől a balesetig), jó volt, finomabban kapcsolt a váltó, mint az előző Mol olajjal. -
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #89507 üzenetére
Egyébként szerintem én is Motult fogok tenni a Jazz-be legközelebb.
-
BoB
veterán
válasz z123456789 #89507 üzenetére
Itt is nagy varázslók vannak, akik szemre analizálják az olajat. Ja meg érzik.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz z123456789 #89498 üzenetére
A marka mindegy. A teljesitmenyszint a lenyeg. Barmelyik marka jo! Miert kellene vastagabb olaj az eloirtnal?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tarill
őstag
válasz z123456789 #89522 üzenetére
Minél magasabb annál jobb, api-ból jelenleg sn a max azt csak a legdrágább fullszintetikus olajok tudják célozz meg egy sm-et túl sok szerintem abból se lesz a legtöbb átlag olaj sl az alattit annyira ne nézegess
-
Topiccsendőr
addikt
válasz z123456789 #89522 üzenetére
A vastagabb olaj nem nyujt nagyobb vedelmet magas homersekleten.
Barmilyen vastag lehet az olaj, egy bizonyos homersekleten (pl palyahasznalatnal nyelgazuzemben) ugyanolyan folyos az 50 es olaj, mint a 30 as. A vastagabb olajjal bizonyos alkatreszek jobban melegednek, illetve felnyomja az olajnyomast, de a siklocsapagyaknal az olajaramlas a lenyeg, illetve az alkatreszek hutese. Egy vastagabb olajjal kisebb lesz a hutese az alkatreszeknek. A vastagabb olaj hidegen is surubb, hiaba adnak ugyanolyan hidegoldali viszkozitaserteket meg, mint egy higabb melegoldalinal. az alkatreszek kopasanak 90 szazaleka hideginditasnal keletkezik.Egyebkent teljesen mindegy, hogy 40 vagy 50 es megy bele, mindegyik valahol jobb, valahol rosszabb lesz. Nem fog tonkremenni ettol a motor, es a mai olajokkal maximum kopadekvizsgalattal lehetne megallapitani, hogy melyik okoz hol kart. De en a gyar altal javasoltat raknam bele, mert a gyarnal nem lehet senki okosabb.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #89522 üzenetére
Én sem. De ha jók a tapasztalataim a márkával, akkor miért ne?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz z123456789 #89528 üzenetére
A markolatnak kb. 2 paramétere van ami eldönti hogy jó-e a gépedre: a kormánycső külső átmérője és a markolat hosszúsága. Ha ezek stimmelnek, akkor fel tudod rá tenni. Hogy kényelmes vagy tartós lesz-e, az már más kérdés...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #89532 üzenetére
Most éppen Mobil1 van benne, amivel szintén nincs semmi baj, bármikor beletölteném újból.
persuader: Valahogy úgy.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok