- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen routert?
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
válasz Francia91 #75301 üzenetére
Többiektől bocsi, kicsit hosszú lett...
Hát a sajátomról sajnos még nem tudok túl sok dolgot mondani. 87-es évjárat, tehát a legelső példányok egyike, sajnos még nem a "gömbölyített" verzió, amire amúgy kamaszként rákívántam. Ellenben kvázi ingyen kaptam, asztalos és egyéb apró munkákért, szívességekért cserébe, de mivel 7 évig állt a motor, így eléggé leharcolt, kifakult állapotban került már hozzám.
Azóta rengeteg dolgot megcsináltam rajta (elektromos kábelezés és eszközök (duda) javítása és cseréje, hibás alkatrészek cseréje, újragyártása, javítása (pl. vízpumpa dekli csonkja törött volt, újat kellett esztergálnom), teljes karburátor tisztítás és generál). Sajnos mindezek ellenére sem akart beindulni a motor 5-15 másodpercnél tovább, nekem viszont elfogyott a szabadidőm az év végére, nem tudtam több időt rászánni és amúgy is úgy éreztem hogy elakadtam (még mindig nem készültem el a karbiszinkron ellenőrző alkalmatosságommal sem), ezért odaadtam egy szerelőnek, hogy foglalkozzon vele ő tovább. Festés és egyéb kozmetikai dolgok addig feleslegesek míg nem működik a gép, így ilyen munkákkal nem is foglalkoztam.
Azért tudok véleményt mondani a típusról. 3 példánnyal is mentem már (egy "gömbölyített" 94-essel, majd ugyanezzel a motorral "túrásítva" és egy "kocka" 88-assal). De hangsúlyozom, hogy ezek csak "kölcsön motorozások" voltak, tehát pár száz kilométer tapasztalat alapján írom amit írok.
Először kezdem az egyetlen igazán nagy (és végül számomra sorsdöntőnek bizonyuló) különbséggel a gépek között. Ez pedig nem más, mint hogy a "túrásítás" (de szép...), vagyis a szélesebb, magasabb és picit hátrébb csúsztatott kormány teszi igazán helyre nálam a gépet közúton (a magasabb plexi viszont nagy no-no részemről). Ez nálam is biztosan meg lesz lépve, kivéve ha a hosszútávú, vagy pályás tapasztalat mást mutat (beszéltünk itt már erről a topikban)... Van különbség futóműben és motorban is a generációk között, vagy például ott a kombinált fékrendszer megléte, vagy nem megléte is (legtöbb dologban természetesen a későbbi példány a jobb). A későbbi generációs osztott lámpás verzióknak nagyon-nagyon jók a lámpáik, kifejezetten jól lehet velük éjszaka menni és persze látni is, ezt magam is kipróbálhattam.
A többi dologról alapvetően egységesen tudok nyilatkozni mind a két általam próbált generáció esetében. A futómű nem igazán állítható és nekem elég puha volt mind a kettőn. A motor maga majdnem 300 Kg megtankolva + ott a vezető súlya ami az én esetemben 100 Kg (+ esetleg utas + csomagok), ezért ha kicsit kanyargósabb kisebb tempójú részen próbálsz haladósan menni, akkor olyan érzésed támad mintha egy "tankkal" próbálnál keringőzni. Nem egy supermoto na. Túrázni ellenben nagyon jó és kényelmes, elég alacsony az ülés és a lábtartó is mélyen van. Hihetetlenül stabil, csendes és "szélmentes" nagyobb sebességnél is, olyan rajta 160-al menni, mint más motoron 80-al. A motorja erős (~130 LE), de nem olyan "agyeldobós" fajta. Nagyon lineáris a teljesítményleadás. Nekem anno gyengébb motorról átülve (GS500) bőven megvolt a "hűha" faktor (bár nagyon amatőr vagyok, tehát ez nem meglepő). A motor karaktere gyorsan szokható és hamar (pár óra alatt) elmúlik a "meg akar ölni" érzés még egy olyan kezdő számára is, mint én. A fékek is nagyon jók, a motor tömegéhez képest jól megfogják a gépet, nem éreztem hátrányosnak magam más motorok mellett sem. Nagyon strapabíró kiváló minőségű motor (ez egyébként az aktív tulajok véleménye, de egyetértek). Az enyémben 69.000 Km van és az indítási mizérián kívül minden más eleme jól funkcionál és lényegében gyári, de láttam már 170.000-et futott példányt is a neten, szóval hihető a dolog. A korai példányok viszont szenvedtek a gagyi vezérműlánc-feszítőtől (az enyémben ha minden igaz cserélve van), ez a későbbi példányokra (1989+) már nem annyira jellemző. De ha teheted majd a jövőben mindenképp újabb verziót keress (1993+).
Ha egyszer elkészül az enyém, akkor szívesen odaadom majd, de én is kérem az MZ-t, hadd nosztalgiázzam egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Francia91 #75305 üzenetére
most majd költözés és ház lesz az elsődleges dolog, amire pénz kell
Át tudom érezni. Ugyanebben a cipőben járok. Most vettünk pár hónapja egy építési telket és úgy volt, hogy építkezésbe vágunk, de most végül mégis használt ház lesz, mert szembejött velünk "az álom" egy használt ház személyében és ilyen kedvező áron (8 M) nem hagyjuk ott. Szóval a műhely és motor projektem megint tolódik egy kicsit. De legalább már látom az alagút végét, az új telekre (2600 m2 - ) csont nélkül rá fog férni a közel 150 m2-es műhely. Arról nem is beszélve, hogy az építkezésen megspórolt pénz mehet majd ezekbe a projektekbe, mert a házon végzendő felújítási munkákat úgyis magam végzem így a teljes felújítással is meg fogunk állni úgy 13-15 M körül.Bár tudom, hogy az MZ sem egy izomgép, de szerintem a GS500-at hamar megunnád. Nekem legalábbis nem tartott sokáig. Az MZ a maga "elmaradottságában" is sokkal érdekesebb motor. Persze ez szigorúan magánvélemény és mivel érzelmi szálak kötnek faterom 250-eséhez, ezért abszolút nem elfogulatlan.
télen még 2 elem felkerül a motorra, ami ritkaságnak számít, de gyári dolog
Csak nem egy gyári lábvédő és egy csomagtartó rendszer?[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Francia91 #75308 üzenetére
Ahh... Figyelmetlen voltam. Pedig még a cikkedet is olvastam...
Amúgy akiknek valamilyen okból kimaradt a közvetlenebb és "tömeges" MZ tapasztalat, azok nem is tudhatnak ilyeneket szerintem. Ezek tényleg nem túl elterjedt dolgok, manapság meg pláne nem. Még restaurált gépeken is ritkán láthatóak a gyári fejidomok, féktárcsaburkolatról pedig aztán tényleg alig-alig lehet egy két képet találni. Nekem is inkább csak gyerekkori emlékeim vannak erről (fateromén sem volt egyik sem).
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz Francia91 #75339 üzenetére
Majd kérünk képeket a kész gépről!
(#75340) kcsa:
Amennyire én tudom elsődlegesen a víz, sár, felverődő homok/kavics és az úttalan utakon tapasztalható egyéb dzsuva és törmelék stb ellen voltak, de eséskor is védték valamennyire a tárcsát (elsősorban a fémek, volt valahol egy vidi, ahol a srácnak a levegőben átfordul a motor és pont az első féktárcsával veri oda egy vastag fához a gépet verseny közben, a féktárcsa alumínium takaróeleme elgörbült (végül le is törte), de a tárcsának nem lett baja és tudta folytatni a versenyt.A versenygépeken, mint például az Africa Twin-en is sokszor lehet látni, de igazából elég sok féle van belőle szinte minden terepre kicsit is alkalmas motorra és bicajra, a műanyagtól egészen a mart aluig. Szerintem jól is látszódik, hogy melyik verziónak mi az elsődleges szerepe. A tárcsa biztos valamivel jobban melegszik (fórumban ugyan nem találtam rá panaszt), de verseny közben, vagy egyedül az erdőben más szempontok is vannak.
Hátulra is szoktak rakni, de ide szinte mindig valami izmosabb strapabíró fém darabot raknak, hogy például amikor áttolod a gépet egy farönkön, vagy durván sziklás területen amin van egy kiálló ág, vagy kő, akkor abba lehetőleg ne a féktárcsa akadjon fenn, hanem ez.
SZERK.:
Itt érdemes nézni azt a bazi nagy követ ami kirepül a hátsó keréktől. Gondolom versenyszituációban, amikor egyszerre akár 30-40 versenyző is elindulhat, akkor az ilyenek ellen is véd a burkolat... 4:17-től pedig jól látszódik az említett köves/sziklás terület...[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Francia91 #75880 üzenetére
Hát nagy respect, hogy mz-vel nekivágtál. Én pont a végén olvasható szívás miatt nem mertem volna vele nekivágni. Mindig van ezekkel valami. Mondjuk ejnye bejnye, hogy drága szülővárosom, Kézdivásárhely-t, kihagytátok. Pedig Szent-Anna tótól alig pár km. Én gyerekkoromban kerékpárral jártam fel a tóhoz fürdeni a barátokkal. Mondjuk nem is értem,hogy voltam akkora állat...ma már neki se indulnék cangával.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Francia91 #75882 üzenetére
Akkor jobban bírod, mint én. Másfél évig viseltem el a hülyeségeit a 125-ösnek.
Legtöbbször az elektromos rendszerben lakó és időnként zavart okozó szellemmel gyűlt meg a bajom (megszakító, gyújtótrafó 2x, feszszabályzó, oxidált vezetékek és saruk, kiégő izzók, zárlatos duda...).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Francia91 #75894 üzenetére
A végén már én is cseréltem elektronikusra.
De az is érdekes sztori, hogy hogyan lett a 400 Ft-os ollórugóból (ez húzza vissza "középre" a váltókart) 40000 Ft-os generál.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Francia91 #75909 üzenetére
Az mz, hibak tekinteteben egy teljesen mas liga. Nem lehet csak a kokanyra fofni.
Tobb dolog is kozrejatszik, ezek kozul az egyik a szakszerutlen szereles.
Az esetek tobbsegeben nem egyezik a kup szoge a fotengelyen es a kuplungharangon. A felfekvo felulet ilyenkor alig nehany mm. Es ilyen alkatreszeket kapsz ujonnan boltbol.
Semmi sem stimmel. Meg a legegyszerubb nyeregvas, vagy egy uszo, amit ma kaphatsz, biztos problemaforras, mar a beszereles pillanataban.
Ha normalis motort akarsz belole csinalni, le kell cserelned a felet, valamilyen mar kitalalt, kiforrott megoldassal helyettesitened kell az eredeti alkatreszeket.
Csak ezutan lesz teljesen uzembiztos.Neztem a ragadasos kepeidet, es beugrottak az emlekeim, plane hogy nalad ugyancsak meg veletlenul sem a terhelt sikban, illetve atellenes oldalon dagadt a hotol a dugo, hanem "atlosan"
Ez annyira tipikus. Semelyik masik motornal nem lattam soha ilyesmit.
Hasznalt alkatreszeknel, amikhez hozzajut az ember, alap, h felre van furva a henger, de volt olyan is nalam, h nem a terhelt sikban kopott a dugattyu, es a terheletlen sikban letort a dugattyuszoknya egymas utan 3x. Maig nem tudom hogyan, csak tippelem.
A kulonbseg a modern motoroknal az, h ha valami ennyire nem stimmel, azok el sem indulnak, vagy azonnal tonkremennek.Meg azon gondolkodtam, hogy eleg sok km-t megtettel ezzel a karburalassal. Tulajdonkeppen addig nem is huztal neki nyelgazt? Vagy hogy uszta meg addig egyaltalan?
Egyebkent rengeteg, kizarolag rossz emlekem van vele, az egyetlen motor, amit nosztalgiabol sem kivanok vissza.
Ettol fuggetlenul megertem azokat, akik turaznak vele, normalisan szerelik, karbantartjak, es hasznaljak a mindennapokban, baratokat szereznek vele, stb. Egy jo buli.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
TommyNagz
senior tag
válasz Francia91 #75914 üzenetére
fhúúha ezekt így olvasva elment a kedvem az MZ vásárlástól, pedig godnolkodtam rajta Meg én aztán ki tudom fogni a szar motorokat, a CBF-en kívül mindegyik az volt (és volt vagy 6-7 darab 2 év alatt....), egyszer majd talán kifejtem
[ Szerkesztve ]
encapsulation dot1q
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Francia91 #75914 üzenetére
az, hogy meg mindig kopi a gyertyat kis tolozarnyitasnal, az tipikusan alapjarati rendszer es reszterheles rossz beallitas. (meg meg egy csomo mas dolog is akar egyszerre) egy emelt subertu altalaban nem nem eleg ehhez, egyszerre tobb tenyezo kell hozza, pl uszoszint, nagy alapjarati fuvoka.
a fofuvoka valamennyire huzza magaval a reszterhelest, de alul ha valami nem stimmel, ez a ket rendszer lesz a ludas.
es ahogy latom neked csatos binged van. azon a kehelycso meg van furkalva, nem ugy mint a szimpla etz-n, ami nem tudom mennyire szol bele, nekem a simaval vannak tapasztalataim.az erosen sipolo hang az nalam allando jelenseg volt, inkabb a valtofogaskerekek csinaljak.
hengerfuras utan sosem jarattam, bar volt, hogy egy ragadas utan kiraktam fel orara alapjaraton menni, azutan nem volt vele semmi gond.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Francia91 #75926 üzenetére
ezt nem tudom hova rakni, mert a legszuro csak fojtani tud, keves levegot enged at, ezert kopi a gyertyat.
a fals levego plusz levegot ad, attol nem fogja kopni.
az also gazallashoz az alapjarati fuvoka is hozzadolgozik, nem csak a tu.
egyetlen rovatka allitassal a tunel nem tudsz lekopetni egy gyertyat, tobb dolog egyuttes hatasa kell.
de nem ugatok bele, ugyis azt mondod jol mukodik, tehat nincs mit megoldani.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Francia91 #75948 üzenetére
Nah, hat pont erre celoztam.
Az uzemeltetes pont olyan egy ilyen gepnel, mint egy szofisztikalt szakacsblognal a rantottasutes.
Ket tojas,
Csipet so,
Es akkor vegyuk elo a piritott fustolt fenyomagvakat is, amig elokeszitjuk a kihalofelben levo feherszarvu rinocerosszalonnakat.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Francia91 #86876 üzenetére
Én a 125-ös ETZ-mmel egyszer hagytam el a várost, akkor is tolhattam haza kb. 6 km-ről.
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz Francia91 #86880 üzenetére
Anno ennek az ETZ-nek 99200km tettem a blokkjába anélkül, hogy meg lett volna bontva. csak a kuplungtárcsákat kellett felújítani ez alatt, meg a normál fogyóeszközök , gumi, lánc, lánkerék fékbetétek stb
Nem is értem, már 30ezer után miért kellett másoknak felújítani. Horvát tengerpartig el mertem vele menni több alkalommal Ott aztán jól megnézték, mert ilyet alig láttak arrafelé
Idehaza meg főképp Pécs környéke és a Bükk hegység stb[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz Francia91 #97550 üzenetére
Ennyi infó alapján csak ez van, de próbálkozhatsz az Unix-nál is.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
tboldi
nagyúr
válasz Francia91 #97587 üzenetére
Én is megcsináltam rajta sok mindent, vadásztam a gyári alkatrészekre, de meguntam, plusz közben jött a CB500X, úgyhogy értelme sem nagyon volt tovább megtartani. A kedvencem az volt, amikor a 400 forintos váltókar visszahúzó ollórugóból lett egy 40000 forintos generál, és még egy hengerfúrás is ráfért volna.
Nálam egyébként Müller Szabolcs-féle elektronikus gyújtás, fesz.szabályzó és indexrelé volt. A trafó bontott gyári volt.[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz Francia91 #99964 üzenetére
Nekem régebben, sok évig volt etz250, (98e km ment a blokkjába felújítás nélkül) sokszor olvastam róla olyanokat, hogy megbízhatatlan stb , de nálam sosem volt semmi baja, se a gyújtással, se az elektromos rendszerrel se a váltóval, se a fékkel. Soha nem hagyott az uton, pedig tengerpartot is jártam vele nem egy alkalommal ( horvát ) országon belüli csavargásokra , és napi szinten volt használva. Sokáig azt hittem, valami csoda folytán csak az enyém az, ami ilyen jól lett összerakva az NDK-ban :-) de nem. Karban kell tartani rendszeresen, ( ahogy minden más vasat is, mert különben nem lesz megbízható. ) Ismertük a képességeit és határait,és aszerint használtuk. De jóóvooolt az akkor, 18 évesen nagyon ! . MOTOR volt !! a sajátom volt ! :A motorozást ez szeretette meg velem úgy, hogy soha többé nem tudom már letenni
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- GoPro Topic
- Steam Trade (csak csere!)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- Fujifilm X
- Távcső topik
- Ülésezik a hardveregylet
- További aktív témák...