- Disney+
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Aliexpress tapasztalatok
- YouTube
- Bittorrent topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #100663 üzenetére
London-Párizs-Milánó-Velence-Zágráb-Pécs vonalon nem vagy véletlenül ismerős valamerre?
Egy hetesre tervezem, autópályák kerülésével amit dob a gps.
A 7 nap alatt 3 nagyobb megállót tervezek ahol eltöltök egy-egy napot a város felfedezésével, a másik 4 napon meg lehúzok 42 óra vezetést és 2400 km-en, ha el akarom kerülni az autópályákat.Még nem tudom milyen leosztásban legyen. Párizsba hamar megérkezek, lesz egy egész délutánom ott így lehet nem ott töltök el egy nap pihenőt. Olaszországban mindenképp legalább egyet, ha nem kettőt.
Svájc és Horvátország elég semleges nekem, úgy érzem majdnem mindegy melyikben tartózkodnék +1 napot.
Tipp? Ha csak az utat nézem, akkor Zágráb optimálisabb megálló lenne és másnap kipihenve hazaérni.Szóval vhogy így nézne ki:
1. nap Anglia-Párizs,
2. nap Párizs-Svájc,
3. nap Svájc-Milánó,
4. nap pihenés,
5. nap Milánó-Velence,
6. nap Velence-Zágráb,
7. nap Zágráb-Pécs.Upsz, így nem is jön ki 3 pihenőnap.
Viszont így nincsenek akkora hatalmas vezetések és talán fél napokat még el tudok tölteni mindenhol.[ Szerkesztve ]
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #100618 üzenetére
Legerősebb jelző remélem csak szarkazmus vagy irónia volt. Az a SoC lepke fing a felső kategóriás mobilok közt. Főleg, hogy a szintetikus tesztek alatt gyengén de túlhajtja a procit a rendszer, akár csak a Oneplus 6 a másik oldalon.
@z1234567 gyári kormány és markolat páros cseréje óta nekem is van ott hézag, hiába nyomkodom beljebb a súlyokat annyit nem lehet, hogy fedjen. Ez ilyen, megszokásos dolog. --ua ez a progrip van fent-- Talán egy másik utángyártott markolat hoszabb valamivel és takarna ott is. Aliexpress... occo Homasita minőség, próbálgass!
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zgospel
őstag
válasz etnies #100764 üzenetére
A rárohadt bogarakat, meg mindenféle szennyeződéseket a víz önmagában nem hozza le, szivaccsal dörzsölve meg még egy jó kis karc is összejöhet. A legtöbb motormosáshoz árult terméken fel van tüntetve hogy lebomlik és hogy ártalmatlan a környezetre.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
válasz etnies #100772 üzenetére
Figyelmen kívül hagysz néhány körülményt. A zsírt, fékport, stb a sima víz nem viszi le, legfeljebb részben.
Fürdéshez se használj semmit, a logikád alapján elég a hidegvíz is nekedVízzel leöblíteni vagy feláztatni arra jó hogy nagyjából tiszta legyen, de ha alaposan takarítaná az ember a motorját, esetleg maximalista, akkor megfelelő szerek és eszközök nélkül csak részeredményt fog elérni.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #100766 üzenetére
SoC takarja a procit nagyon leegyszerűsítve. Jó, de közel sem nevezném a legcombosabbnak. Egy egész jó hardver egy jó szoftver párossal, de bőven alul marad nyers teljesítményben.
De amit írtál, a tálalással eladják hisz a "marha fontos személyek" mind almáznak.
Nem akarok offolni bocsi geresics!
De az ott szúrta a szemem.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zgospel
őstag
válasz etnies #100797 üzenetére
Nem kell milliós forgalom a vp9hez. A YouTube algoritmus feltöltés után megpróbálja megjósolni hogy mennyire lesz népszerű az adott feltöltés. Vannak videóim amik 300 megtekintés után megkapták a vp9et, vannak amik 3-5 ezer után sem mert a feltöltés utáni napokban senki nem nézte, csak később “felkapott” lett valamiért.
Így spórolnak az erőforrásokon. Rendszeres 1-2 ezres nézettség már elég ahhoz hogy mindig megkapd a jobb kodeket, vagy az első 1-2 órában legyen rajta többszázas aktivitás.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #100867 üzenetére
E szerint az oldal szerint korlátozott a forgalom egyes területeken, "alacsony kibocsátású zónákban". Pl Párizsban már a körgyűrűre se mehetek fel ilyen matrica nélkül.
Nem tudom már hol találkoztam először ezekkel, szerintem vmilyen utazási iroda magazinjában.
Áhh, meg is van az egyik link.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #100869 üzenetére
Nem a motorozás lesz a középpontban, sőt lehet a pokolba fogom kívánni a motort már az elején.
Inkább, hogy lehetőségem lesz eljutni olyan helyekre, ahol még sosem jártam. Úgy igazából még sehol sem jártam. Körbe szeretnék nézni a híresebb városokban, meg jókat enni, meg kikapcsolódni amikor nem motoron ülök.Jut eszembe, ideje elkezdenem marokra gyúrni. Sajnos 3-4 óra után elkezd bedurranni az alkarom a kuplungolástól (új a bovden, ez van).
-
Geresics
addikt
-
Formaster
addikt
válasz etnies #100984 üzenetére
És általánosságban mennyire megbízható márka? A magasságom 175 centi, súly 95 kg, de egy kis kondi elférne, hamarosan hozzá is kezdek, bár napi szinten fizikai munkát végzek, annyira puhos nem vagyok. 31 leszek lassan, hogy mire használnám az relatív. Némi városi és városközi közlekedésre, a pályázás is szempont, viszont a sebességhatárok relatív betartása mellett, mert nálunk rohadt szigorú a szabályozás, egy gyorshajtás felér egy tarkónlövéssel. Az igazi cél a hegyekben motorozni, körbejárni az országot, de mégsem túra motort akarok elsőre, hanem egy viszonylag kényelmes Naked Bike-ra gondoltam.
(#100985) tboldi: de igen, Speed Triple R A Ducati is csábító, tetszik nagyon, de pont a napokban láttam egy ilyesztő adatot, pl vezérműszíj csere 20k km-enként kb 1500-2000 euró nyugaton. Gondolom a nem szíjasok tovább bírják, cserébe azokon még nehezebb lehet a csere.
(#100986) zgospel: Mindenképp végig fogom próbálni a palettát amint megkapom a jogsit, de az is érdekelne mik jöhetnek még szóba, illetve ki mit ajánl, érvek-ellenérvek, tapasztalatok. Az ár is szempont, de hellyel közzel azonos ársíkban mozognak +/- 1000euro kb.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz etnies #100996 üzenetére
Köszi az infokat. Mennyire megterhelő az izületenek a naked stílus? Nagyon tetszik a mozgékonyságuk és a csupaszságuk, de ettől kissé első perctől tartok. Fizikai munkát végzek, ami amugy is megterheli az izületeimet, keményebb időszakok után már ennyi idősen is érzem, nem akarok erre rátenni egy lapáttal. Titkon bízok benne, hogy a ruha kivédi ezeket a tényezőket.
-
zgospel
őstag
válasz etnies #101038 üzenetére
Neked lehet ott kezdődik, de nekem marhára mást jelent motorozni, engem hidegen hagy a táj meg a feldobozolt túrák.
Kirándulni meg nyaralni kocsival esetleg repülővel járok, olyankor érdekel a táj, de az más.Tátrát nem kell bemutatni, csomó idő mire eljutni a jó minőségű szakaszokig és amennyi jó rész van ugyanannyi a szar út is a szlovákoknál, lengyeleknél jobb a helyzet és a lengyel oldal kultúráltabb is sokkal, de ott meg keskenyebb és kevesebb út is van.
Nekem egy Horvátország például sokkal vonzóbb motoros célpont, meleg jó idő, rengeteg a jó minőségű és kanyargós út ahol lehet neki küldeni, és nem baszogatnak semmiért, lazán veszik az életet.
Évi 2-3 alkalommal utazok Svájcba munka miatt, azt sem kell bemutatni, de nem véletlen nem indultam el még csak Ausztriába se motorral.Ferdzsoo leírása után viszont észak-olasz elég szimpatikus lett
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
JóGéza
aktív tag
válasz etnies #101336 üzenetére
A tanfolyamra és a vizsgára egy kicsivel több a kötelező felszerelés, nem csak egy sisak.
Szerk.:
GKM rendelet.[ Szerkesztve ]
-
madmike
őstag
válasz etnies #101336 üzenetére
Beszéltem egy sráccal aki annál a sulinál csinálta a jogsit ahova én is megyek és azt mondta, hogy vizsgára kellett térd és gerincprotektor.
Remélem tudok majd valakitől kölcsönkérni. Mindenképpen kell majd vegyek, de az volt a terv, hogy mivel motort csak jövöre veszek, addig minden hónapban megveszek valami felszerelést, nem szeretnék most nagybevásárlást tartani...Meg azt se tudom még, hogy pl vegyek e motoros nadrágot és kabátot, vagy inkább protektorokat, amiket egy farmerral ,meg akármilyen kabáttal fel tudok venni.
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
Formaster
addikt
válasz etnies #101380 üzenetére
A benzin alapúak biztos nem. Nem tudom otthon van-e más, de amerikai fórumokon számtalan esetben előfordul ilyen eset, hogy a féltisztító lekapja, ott két félét emlegetnek, a benzines és a "non-chlorinated" verziót. Utóbbi simán lekapja, számomra ez tabu a fényezés közelében.
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #101392 üzenetére
Osztan cipő mennyi van, hány pár? Kéne selejtezni, fogy a hely a szekrényben tudod.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Formaster
addikt
válasz etnies #101981 üzenetére
Ha jól értem az történik, hogy a lánc befeszíti magát egyenesbe. Sajnos nem gyári érték volt, a hülye akitől vettem vagy csak az egyik oldalt, vagy azt jobban meghúzta. Sokat nem mehetett így vele, mert minden jól néz ki, talán ez is bizonyítja, hogy hatalmas jelentősége nincs, mégis kissé oldalra húzott a gép, ha elengedtem a kormányt. A segge akart elmenni, most teljesen szépen szalad.
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #101981 üzenetére
Vigyázz, a láncot csak akkor kell így előfeszíteni, ha lazítani akarsz a beállításon és vissza kell húzni a tengelyt!
Egyébként meg ugye csak egyik végén húzza a tengelyt, másik oldal lógni fog ahhoz képest. Ha feszítesz az állítócsavarokon, ahhoz nem kell előfeszíteni a láncot.
Ha nem jó az egyenesfutás és a rovátkák egyeztetése vmiért nem ad eredményt, akkor nincs más: ki kell mérni a kereket. Vagy ránézni lézerrel. -
Formaster
addikt
válasz etnies #102066 üzenetére
Nekem nem annyira, mert számítottam rá, hogy a rovátkára nem lehet adni, a leszorító kotyogása miatt. Bal oldalon 4-5mm, jobb oldaon 2-3mm játéka van, így elveszti a értelmét. Nyilván tucatmotorról beszélünk, valamin spórolni kell, de ez inkább arra megy ki, hogy szervizbe menj, lehetőleg egy láncállításért is.
(#102064) veze most nem mértem ki, mert az egyenes nem hazudik, a lánc egyenes, a futás is, de ha legközelebb a műhely felé megyek rámérek, ha valami nem stimmel azt uppolom.
-
julius75
aktív tag
válasz etnies #102084 üzenetére
Nincs lefotózva, hiszen szemből mértek. Elfogó nem volt, de engem amúgy sem kell, elég ha leint.
A száguldozós dologban nagyon nincs igazad. Egy hónapos motoron ülök, ami rohadt drága volt. De ha 500 ezer lenne sem vigyáznék rá kevésbé. Én dolgoztam meg érte tudniillik, így nincs szándékomban összetörni sem.
Amúgy nekem is egy életem, 2 kezem és lábam van, plusz egy szerető családom. Szóval engem nehéz lesz állatkodással megvádolni.
Ami meg a 120-at illeti, tök egyenes, forgalom mentes úton történt, még szemből sem jött senki, aki legalább villogott volna....
És igen, ez már szabálytalan volt, de az vesse rám az első követ, aki még ilyet nem csinált. A motoros előítéletekről meg annyi a véleményem, hogy butaság, általánosításon alapuló "népi bölcsesség".Micsurin: "aki állt a másik oldalon"....kifejtenéd?
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz etnies #102114 üzenetére
Köszi az ajánlást. Sikerült a te útvonaladdal egy laza 430km-t tekerni. Lillafürednél bementünk a pisztrángoshoz, de valahogy nem a lenti, pados, olcsóba sikerült, hanem a fenti menő vendéglőbe, de mikor ott voltam mondtam,hogy má mindegy. Valahogy a tábla ragadt meg bennem, az meg a fenti étteremnél volt, nem lent a pisztrángtelepes sütödénél, a padosnál. Nem vagyok egy halas, sőt kifejezetten nem eszem meg csak a hekket. Itt viszont kifogástalan volt az egész, a legjobb hal volt, amit valaha ettem, az étterem is kifogástalan volt. Igaz... kettőnknek egy 5 számjegyű összegbe volt az ebéd.
Lillafürednél viszont nem javasolom továbbmenni. Inkább forduljatok vissza. Volt olyan rész, hogy szó szerint megálltam,hogy egyáltalán van-e út. Botrány volt. Két személlyel gyök kettővel terelgetni az önmagában 250kg-os sport-túrát... tökre kikészült a csuklóm.
Amúgy tök szép volt, jó volt.... de a jövőben továbbra is szivesebben választom Szlovákiát a jobb utak miatt.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Formaster
addikt
válasz etnies #102345 üzenetére
Igen, nagyjából ez a taktika, viszont itt végig szinte állva mész. Otthon ugye 8m 8 sec alatt, itt 10m 15 sec alatt kell letudni, tehát végig szinte egyhelyben állsz, éphogy gurulsz. Nyilván nem lehetetlen, de ahhoz még sokat kell gyakoroljak, hogy 10ből 10x sikerüljön.
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #102385 üzenetére
Semmivel nem lesz kevesebb baleset...
Ettől nem lesznek körültekintőbbek a sofőrök, már pedig mindegy 110 vagy 130-nál vág a sávomba a jó ember... Mai példa. És nem voltam holttérben az is biztos.
Ez azokon se segít akik minden reggel az utolsó 25 méteren vagy kevesebb vágnak át a 2/A-n pl a káposztás felőli lehajthatóhoz.... Etc etc...The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Formaster
addikt
válasz etnies #102389 üzenetére
Az eu-ban de svájctól biztos nem Egyszerű lenne mint az 1x1, otthon is álcahálós radarok a bokrokban, majd 80 helyett 96-nál már feljelentés, jogsi 1 évre lead + 2000Fr csekk. Gyorsan kikopnának a gyökerek.
Szerk: +visszaesőknél, veszélyeztetőknél autó elkobzás, továbbiakban felfüggesztett/letöltendő
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #102389 üzenetére
"Az ügyben megkerestem a Budapest Közút Zrt. sajtósát, mivel láttam egy bármilyen irányba forgatható dómkamerát az egyik villanyoszlopon. Mint kiderült, a kamera működött és felvette az esetet, ahogy rögzíti a percenként ötösével történő szabálysértéseket is. "
Ha már Erzsébet híd.[ /L]Amíg a "tesó koma haver" neje lenne seggbe rakva a kamera miatt majd ezt gyorsan orvosolják, addig nem a sebessége határokkal lesz gond idehaza...
Na csak sikerült a link, szórakozik a gboard velem megint.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #102404 üzenetére
Hát az az utolsó rész nagyon tetszett.... Nettó baromság és nagyon tré példa.
Marhára mindegy még mindig, hogy 90, vagy 110-zel megyek mikor Gazsika nem tudja felmérni a tempomat és kikanyarodik elém az utolsó 40 méteren.
90-nes megengedett mellé ha mindig betartod még a 250-sem is bőségesen több mint elég.... Egy literesnél nem tennéd 3-as fölé gyak?
A sebesség legfeljebb a balesetek végkimenetelének a súlyosságát befolyásolja de nem azok gyakoriságát.
Németben azon néhány korlátlan szakasz mellet, hogy, hogy nem a sebesség a fő mumus?Osztrákoknál is most akarnak a pályákon korlátot növelni. Tuti drasztikusan nő majd a baleseti arány pusztán ettől... U
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
runner 125
nagyúr
válasz etnies #102404 üzenetére
Ez pedig a másik része, amitől kinyílik a bicska a zsebemben.
Kimegy a magyar dolgozni külföldre, bízom benne h jelenleg nem mosogatni, majd olyan qrva gyorsan megvilágosodik a hirtelen jött jobb anyagi léttől, h az új országának mentalitása, szabályozása lesz az Isten. ..és a csóró, buta magyarnak néha elhinti h "kintbezzegmásvanámafejekben"."Már több ilyen vitában részvettem fórumokon, nem fogják soha megérteni, hogy igazából ez a jobb. Nekik is jobb lenne, talán átérnének az Erzsébet-hídon épségben."
Egy jó párról el is üldöztek, ha jól informálódtam.
Amúgy frankón jól próbálsz hitelesenek tűnni, ha valaki csak felületesen olvassa az írásaidat, könnyen el is kezd bólogatni.
Kérlek legalább olyan esettel statuálj példát, ahol a motoros volt (gyorshajtás miatt) a hunyó. Ott egy buszsávba szabálytalanul és jogtalanul, a záróvonalon áthajtó RAV4 miatt történt az egész, felkente szerencsétlent az oszlopra.
[link]
A gyorshajtáshoz semmi köze az esetnek.Az adott országban motoros forum nincs? Gondolom te is jobban szeretnél olyanok társaságában beszélgetni, ahol mindenki szabálykövetően 90-nel jár. Vagy ha nem, legalább asszisztál alád.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest