-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
veze
őstag
válasz z123456789 #100499 üzenetére
a késöbbiekre szerezz be egy ilyet ( vagy mindjárt kettőt )
[link]
én is ilyennel csinálom + petróleum + jóó sok rongy
mostanában már azt is csinálom hogy törlés után kompresszorral lefujatom a petroleum maradékot, de ez már csak úri huncutság. Hagyod megszáradni és mehet a fujás
van mikor ilyennel fujom [link]
egész baráti az ára , (és itt a helyi kereskedésben is ugyanennyi, és nincs postakltsg) lehet sűrűn fújogatni nem számít ha fogy, mégse kétezeröccáz mint a fehér láncspray ártani biztos nem árt ellenben használ ez is szerintem, De ilyet fujok az oldalsztender csuklójára is ha már alig bírom lerugni
de egyébként MOL láncspray is van itthon, szóval hol ez hol az... )[ Szerkesztve ]
-
nTom
aktív tag
A jutúbon láttam régebben egy videót, hogy melyik lemosószer benzin/gázolaj/petróleum stb mennyire árt az O gyűrűnek : van amelyiktől jobban dagad, van amelyiktől kevésbé, de jót nem tesznek vele. Nem érdemes túlzásba vinni ezekkel a lemosást.
-
etnies
senior tag
Szia, belinkelem neked a WD40 chain cleaner összetevőit:
Más, valaki itt értett a búvárkodáshoz, neki címezném: milyen búvárszemüveget kell venni nem túl mély merüléshez? Ami nekünk van, az 10-20 perc után párásodni kezd. Max. merülés 3 méter.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
z123456789
addikt
-
Micsurin
nagyúr
válasz Teasüti #100488 üzenetére
6-os állásban:
[kép]
1-esben:
[kép]Nem akarok hülyeséget mondani de ha kopik a betét akkor kijebb jön a munkahenger is ergo beljebb fogna a fék esetleg, nem?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Shad0w
senior tag
válasz Teasüti #100488 üzenetére
CBR600F4i-m van, Karasnában csinálták rá a fém fékcsöveket és tövig tudom húzni a gyári fékkart, eléggé gumis érzés, pont ilyen volt a gyári fékcső is. Fékezés közbe még soha nem nézegettem a fékkart, de nem kell sokat huzni rajta, hogy stopizzak (mármint nem olyan igazi stopi, hanem olyan amikor csak elemelkedik a végén egy kicsit a hátsó kerék. Nyuszi vagyok...)
-
Shad0w
senior tag
válasz -Mike- #100483 üzenetére
Pisti egy nagyon kedves ember. Rám nézett (100+ kg) meg a motoromra aztán betekerte az első felfüggesztést a legkeményebbre, hátsót hozzáigazította, hogy a motor elöl hátul ugyanazzal az erővel/sebességgel rugózza ki magát. Aztán leengedte elöl/hátul a kerekeket 1,9 bar-ra. Ezután lett egy teljesen más motorom.
Aztán ezzel az új motorral erőlködés nélkül lett kakucson a 0:49.5-ös körömböl 0:48, euroringen 1:30-ból 1:27. Plusz előtte 10-12 kört tudtam menni kakucson egyszerre, azóta 18-20-at, mielőtt elfáradok. A kakucsos eredményeim egyértelműen ez miatt javultak. Euroring már másik napon volt, de egy része biztos ebből jött. Persze ezek a köridők még nem elegek, hogy a "gyorsabb" csoportba kerüljek, de a javulás attól még látszik.
Szal szerintem érdemes kipróbálni, max visszatekergeted a régi állásba ha nem tetszik
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Köszönöm a válaszokat!
Ma kiderült, hogy levegős a fék. Apámmal beszéltem, kiveséztük A-tól Z-ig a lehetséges dolgokat. Ő a levegőre tippelt és megjósolta, hogy menet közben a nyergekben lévő levegő ahogy forrósodik úgy fogja nyomni kicsit a betéteket. Ez végül be is igazolódott, egyik oldalon forrósodott a tárcsa és fokozatosan keményedett fel a fékkar. Majd újra elengedett, ahogy visszahűlt.
Se elsőre, se másodikra, se harmadikra nem tudtam lelégteleníteni rendesen.
A probléma az, hogy a légtelenítő csavarokon nem jön már ki több levegő. Apám a nyergekre tippel, hogy azokban lesz a bubi. Csak fogalmam sincs abból hogy fogom kiszedni, ha nem jön fel magától a magas pontra a légzsák.
Jobb híján még próbálkozom vele, hátha kidobja a bubit egyszer... -
zgospel
őstag
For your info: most hétvégén a Mátrában a felújított szakaszon hegyiverseny lesz, reggel 7-től este 6-ig le lesz zárva mindkét nap ez a szakasz.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #100515 üzenetére
nem tudok róla. Haverom műhelyében csináltuk, neki van ilyen fékolaj-cserélő gépe. Egy sima "szivattyú" jellegű cucc, ami szépen lassan átszívja az olajat. Lehetett látni a csőben, hol ér véget a régi, és hol kezdődik az új olaj!
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #100517 üzenetére
Hát ha lehetett látni, akkor arra már nagyon-nagyon ráfért a csere!
Enyém ez előtt tavaly októberben volt cserélve. Aztán most úgy folyt le, hogy semmi elszíneződés nem volt benne. Meg se tudtam különböztetni az új olajtól. Még a féket se kellett húzni neki, magától átfolyt nyitott tartállyal.Amúgy benzinfogyasztáshoz:
Ugye szoktam naplózni a tankolásokat is a szerviz költségek és egyéb kiadások mellett.
Tavaly eléggé nem értettem hogy jöhetnek ki "tipikus" felhasználásom mellett több literes különbségek az egyes kutak benzinjei között. Úgy tűnt a prémium benzin látványosan jobban fogy.
Nos, azóta eltelt egy kis idő és 43 tankolásból 419 nap alatt azt tudom leszűrni, hogy nem lehet különbséget tenni a kutak közt, se a prémium és nem prémium közt. Van mérésem minden lehetséges kombinációban, így az egyetlen következtetésem, hogy semmi sem számít annyira, mint az átlagsebesség.
Ez a mutató úgy látom teljesen értelmezhetetlen diagnosztikai szempontból.
Legalább lett egy pontosabb képem és megtudtam, hogy gyorsforgalmi utakon 5,5L alatti átlaggal számolhatok. Városi tötymörgésnél meg 8L felettivel. Azért nem mindegy, hogy egy 3000 km-es túrát melyik mutatóval becsülöm meg utazási költség címszó alatt.
És külön fun fact, hogy haverom 2011-es ER6-osa többet fogyaszt az enyémnél. Tegnap kirándulni voltunk. Kétszer tankoltunk, odaút előtt és visszaút előtt. Másodjára ő többet tankolt 5%-al.
Pedig azt hittem az ER6-osok tipikus postás motorok.[ Szerkesztve ]
-
doddencs
senior tag
"A" korlátlan kategória elvégzéséhez van ajánlott suli Budapesten? Motoros előélet nélkül
-
Micsurin
nagyúr
válasz doddencs #100522 üzenetére
A1, A2, SpuriSuli, a Duna plázánál van, hatalmas arc az oktató (Ludman) ő az iskola vezető/tulaj is amúgy.
CBF600-ak vannak és azt hiszem két ER6-os.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zgospel
őstag
válasz Teasüti #100521 üzenetére
Nekem városban 5.5-öt eszik ha nem finomkodok lámpától lámpáig, ha meg lazábban megyek vagy túl nagy a forgalom akkor 4,5 - 5 liter. Ha felmegyek autópályára az viszont látványosan megdobja már a 130-at tartva is, végig 180-200-zal meg pláne, akár 8-10-re is felmegy Egy Euroringes nap vagy egy mátrai szerpentinezés nem igazán emel a fogyasztáson, marad 6 környékén.
Idén mondjuk már nem mérem, tavaly még számolgattam, nem a költség miatt, hanem hogy nagyjából milyen távolságra merjek elindulni benzinkút nélkül, vagy hogyha villog akkor kb mennyit tudok még elmenni.
MT-10-es ismerősöm erre panaszkodik leginkább, hogy 120-140 km-ként kutat kell keresnie a 10 literes átlaga miatt, miközben a tankja 17 literes, ami 14 körül elkezd villogni hogy üres.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #100527 üzenetére
Hétköznapi felhasználásban, ilyen kímélő fordulatszámokon utazótempóban (országúton, autóúton 6-7k-t forog) jön ki az 5,5L. A 8 meg inkább munkába járáskor és városi szaladgáláskor, mikor kicsi fokozatban vagyok vagy húzom a bajszát a nagy igyekezetben. (Ugye a motor ugyanannyit fogyaszt egy adott fordulaton, ha hússzal megyek egyesben, vagy százzal hatodikban. Viszont a megtett út nagyon nem mindegy. )
Amúgy ez a tank kapacitás nekem még mindig elég homályos. Specifikáció szerint 17-19 literes tankok vannak a motorokon általában. Viszont én még egyik motoromon se tudtam közel se ennyit tankolni. Mikor nekem kigyullad a sárga lámpa, akkor tudok belerakni ilyen 11-12 liter körül. Ezzel csak annyi a bajom, hogy ha valóban ekkora tankok ezek, akkor mi a frászért mutat csont üres tankot úgy, hogy kell legyen benne még néhány liter?? Így fogalmam sincs a valódi hatótávról, ami mondjuk utazás közben tényleg nem mindegy, ha mondjuk 30-40 kilométerenként vannak kutak egyes országokban.
[ Szerkesztve ]
-
KoVee84
senior tag
Csupaszseggű motortalan kis csíra lettem
Tudtam, hogy az első ember aki megnézni el is viszi, így is lettPár év múlva jövök vissza, addig is széles utat mindenkinek!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Teasüti #100528 üzenetére
A tank mérete a GS500-amon is átverős:
- katalógus szerint 20 literes a tank, ebből kb. 3,5 liter a tartalék.Tavalyelőtt, a tank tisztítása, kimosása címén leengedtem, majd teljesen teli (a belső peremig) tankoltam.
A végeredmény:- a tankba pontosan 19 litert lehet tölteni, a "maradék" 1 liter az a légtér (tágulási tér, vagy mi a fene) a benzin fölött;
- ebből a 19 literből valójában 5,0 liter (!!!) a tartalék, ekkor kell a benzincsapot átváltani, mert leáll a gép.Szóval a "normál" rész csak 14 liter - ezt a fogyasztási adatok is alátámasztják: 310 - 370 km után kéri a tartalékot, és ekkor - teli tankolás után - 3,8-4,5 liter/100 km-es fogyasztást mérek.
szerk: az viszont nagyon megnyugtat, hogy tartalékra váltás után több, mint 100 km-t megtehetek még - volt is már erre példa egyszer-kétszer.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #100531 üzenetére
Én nem terepezek, autópályázni is csak tavaly Erdélybe menet. Országúton, egyedül
motorozgatokmotorral kirándulok, 100-120 körüli tempóval - így 4,0-4,1 a szokásos fogyim.szerk: a kiugróan legtöbb épp az említett autópályázáson volt, ahol egy Ducati Multistradás (1000 köbcis?) házaspárral társulva, 140-170-es tempóval (nekem kb. végig nyélgázzal) mentünk végig pár száz km-t. Na, ott 5,5-et tankolhattam 100 km-re vetítve, plusz 3 deci olajam is odalett, ami egyébként 3-4000 km alatt szokott elfogyni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #100521 üzenetére
Annak idején 55.000 km-ig vezettem az egyik motorom fogyasztását.
Számolgattam, nézegettem és végül arra jutottam, hogy hibahatáron belüli eltéréseket produkálnak a különböző kutak, benzinek.https://www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html
Ezt volt az utolsó motorom, aminél a fogyasztást méregettem, semmi jelentősége nincs, hogy Mol, OMW vagy Shell..."önmagam hite vagyok magamban"
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz etnies #100534 üzenetére
Én sem vettem észre semmi különbséget - 90%-ban az itthoni OMV-nél veszem a legolcsóbb 95-öst (itt van a szomszédban), de ha idegenben tankolok, akkor sem észrevehető a különbség. Sőt, a télen használt OMV 100-assal sem fogyaszt kevesebbet, és nem is megy jobban tőle - cserébe 2 hónap állás után is legfeljebb második indítózásra gond nélkül beröffen. 3 éve, 22 ezer km óta van nálam a GS, de még a karbik nem voltak tisztítva vagy szétszedve. Ugye: hibátlan motort nem javítunk!
szerk: fékfolyadék csere. Múlt héten cseréltem elöl (a fékbetétekkel együtt) és mindenféle spéci szerszám nélkül, 15 perc alatt meg volt. Ja, és nem levegős.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
emre
veterán
válasz Teasüti #100536 üzenetére
Az enyémen teszteltem, hogy a mutató a benzincsap tartalék helyzetével és a tényleges fogyással dialektikus egységet alkot-e.
És szerencsére pont akkor kerül pirosba amikor célszerű tartalékra váltani, illetve valóban akkor fogy ki mikor a a mutató a piros vonal aljához ér. A tartalékom 4 liter ami kb. 60km-re elég.
Nem vittel flakont, egy benzinkúton tankoltam egy ott kunyerált olajos dobozba, mivel menet közben jutott eszembe a kísérlet.A benzinpumpa simán feltolja, nem gond ha kifogy. Volt rá példa, hogy sötétben nem figyeltem a műszert és át kellett volna váltanom, kicsit gurult de pár másodperc után elkapta és ment tovább.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
vendingo
veterán
Egyszer én is kipróbálnám, mennyit megy el a mocim. 380-400-at tuti, kb 440 lehet a vége.
Maraton tank szettel 1300 km körül tudna.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #100528 üzenetére
Szerintem ez motor függő is.
Nekem papíron 17L az SV-n, és fejből nem tudom, mennyi volt a max, amit tankoltam bele, de egészen biztosan volt már, hogy 15L belement úgy, hogy még nem volt tele.... (Előre fizetős kút volt.)Általában amúgy én sem szoktam 12-14L-nél többet elfogyasztani, nem szeretem tolni, ha nem adja ki.
(#100531) geresics: Nekem a pálya 4,7L/100km-re jött ki felpakolva, hol gyorsabban, hol komótosabban.
-
emre
veterán
válasz Teasüti #100541 üzenetére
Van ilyen pedig.
A pumpa 0,8 bar-al tol, csak ha sok a benya akkor tudna ejtőtartályosként funkcionálni, mert a tank leér a karbisor alá. Yamaha FZ750-em van, ezen gyárilag van üza szintjelző, benzinpumpa és valami elektromos tartalék izé ami nem volt bekötve.
A benzincsapon nem volt gyárilag tartalék. De bontottam egy FZR1000 üza csapot ami pont jó a tankomba.
Az FZR1000 gépen meg hiába van tartalékkal rendelkező csap, nincs üza szintjelző.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
RAiN91
őstag
Sziasztok
3 napos osztrák túrára milyen assistance és biztosítást tudnátok javasolni? A motor 2004-es.
-
etnies
senior tag
-
Laraxior
titán
Van valami különösen ajánlott kamera amit érdemes a motorra, vagy a sisakra szerelni?
Egyedül a gopro-ról hallottam, abból látom, hogy a hero6 a legújabb de azért csak 400EUR.. hát nem tudom.
esetleg várható hogy beakciózzák vagy hasonló, vagy van valami minden szempontból megfelelő, de olcsóbb kategória.[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Tanácsotokra vettem egy pár ProGrip markolatot. Egyéb okok miatt végsúlyt nem tudtak adni, csak egy féle volt, ami elvileg gyári, de az könnyű volt mint egy selyembugyi. A mostani Ariete-k nehezebbek, ráadásul feketék, nem ezüst színűek.
Ma viszont bemegyek majd a másik üzletükbe (mert ma odaérek annak zárási ideje előtt), és próbálok kotorni a markolathoz passzolót.
A kérdésem az, hogy általában többféle markolat létezik, és a végsúlyokat is ehhez megfelelően kell választani, máskülönben nem passzolnak?
Csak mert az egyik oldalra felhúztam a markolatot, és a kormány vége kicsit túl lóg a markolat végén. (ld. kép)
Visszatekertem a régi súlyokat, amik úgy passzoltak a markolathoz, hogy a markolat végén volt egy-egy gyűrű is, ezzel megtoldva úgymond a markolat hosszát. Így valamelyest passzol a végsúly is. A másik oldalon a gyűrű nem rászorítható, és hát a videón látszik is az eredmény. Ezzel mit lehet kezdeni? Hagyjam a faszba, és majd ma adnak hozzá rendes, odaillő végsúlyt?Előre is köszi.
Előző markolat(rendszer)om.
Előző végsúly. (Akurva de drága! ) Sajnos ez már bukott az előző tulajnál, szóval nem szép, mindenképp cserés. :/[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz z123456789 #100549 üzenetére
Kifutottam...a linkek fel vannak cserélve. Video, és korábbi markolatom.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Úgy tűnik, hogy befellegzett a The Division Heartlandnak
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nők, nőügyek (18+)
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Villanyszerelés
- Dragon Age: Origins
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Windows 10
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen