-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
veze
őstag
válasz Geresics #85725 üzenetére
Nemrég vettem egy tíz éves Honda cbf500, 58e km..
Az összes használt kínálat a tipusban, kb ebben a korban, főleg külföldről behozott, kereskedőnél, 25-38ezret futott csak. Ez itthon üzembe helyezett, második gazdától ( az elsőtől visszavette a bank amikor 2e km volt benne, szval gyakorlatilag olyan mintha első tulajtól való lenne, az összes előélete nála zajlott) remélem sokáig jó lesz, nem egy túlbonyolított blokkszerkezet ,igaz nem is annyira korszerű[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz vendingo #86385 üzenetére
Én olajat, olajszűrőt évek óta innen rendelek, kocsihoz, motorhoz ( a Total Quartz Ineo ECS 5W30 olajat pl mindig hologramos matricával lezárva küldi, a Motul 5100 10W40 nem hologramos, de ettől függetlenül rendben van )
[link]
Egyedül motorhoz valo levegőszűrője nem volt eddig
Ez csak egy lehetőség, nyilván mindenkinek megvan a sajat bejaratott forrása.. -
veze
őstag
-
veze
őstag
válasz Francia91 #86880 üzenetére
Anno ennek az ETZ-nek 99200km tettem a blokkjába anélkül, hogy meg lett volna bontva. csak a kuplungtárcsákat kellett felújítani ez alatt, meg a normál fogyóeszközök , gumi, lánc, lánkerék fékbetétek stb
Nem is értem, már 30ezer után miért kellett másoknak felújítani. Horvát tengerpartig el mertem vele menni több alkalommal Ott aztán jól megnézték, mert ilyet alig láttak arrafelé
Idehaza meg főképp Pécs környéke és a Bükk hegység stb[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz Moleman #87304 üzenetére
Az én kipufogóm szerintem nem E jelű mert műszakira visszatették a gyárit ( így vettem, hogy rajta volt, de kaptam vele az eredeti gyárit is) és papirom sincs rola
[link]
Akkor jobb ha leveszem? mire számíthatok? bírság? rendszámot levehetik?
Olyasmit olvastam hogy ha bizonyos decibel értéket meg nem halad 2/3 névleges fordulaton akkor papir nélkül sem kifogásolható. Viszont ilyesmi mérőműszert ritkán hordanak a rendőrők magukkal. Akkor viszont marad a szubjektivitás.. Bele akar kötni vagy nem..
(A korábbi gazdája szerint nem háborgatták a rendőrök emiatt)
Eredetiség vizsgalaton nagyon fikazta a csávó, hogy ő ugyan levetetné, meg megbüntetné az ilyeneket ( pedig be sem indítottam azt se tudja milyen a hangja)
nekem egyszer EÜ alkalmassági vizsgalaton szolt a doki hogy a jogsimmal mi van mert már 10 hónapja lejart ( nála ujítottam azt is mindig ( Addig ugy jártam kocsival, motorral egész nyáron át)[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz V.Stryker #87328 üzenetére
Az enyémben lehet valamilyen furulya, mert egyébként nem olyan hangos, csak ha húzom
na jó, még akkor sem elviselhetetlen ( szerintem) csak nem annyira halkan duruzslós.
Hogy milyen a gyári, nem tudom mert még soha nem tettem rá, :-) (eddig én még nem vizsgáztattam.) -
veze
őstag
válasz yodamastah #87883 üzenetére
Ez pl jo lehet?
[link]
nincs vám, egy hét alatt itt van 17650 ért -
veze
őstag
válasz baboss #87902 üzenetére
Majd kiderül..nyomtam egy entert a Buy opcióra
Nyilván nem sokat ér, három doboz cigi ára... ( lenne.., ha szívnám, de nem szívom) aztán majd elválik.
Ha kuka lesz, akkor így jártam. ha megjön majd csinálok róla képet
(komolyabb kabátot meg tényleg nem szabad próba nélkül venni, ezt magam is belátom)[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
megjött 2 hétre (rendelés jul.15, szallitas: registered airmail) a 2100 forintos nyári kesztyű
[link][ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz Lomha 8V #88613 üzenetére
Az anyaga Lycra, kézfejen bőr erősítéssel (ez elég vékony kb 0,6mm lehet a vastagsága ) csuklon tépőzáras.
A protektor kemény műanyag hab, a tenyerében kemény műanyag lemez, a tenyerében a fekete potok tapadósak. könnyű hajlékony kényelmes
Nyilván nem egy kategória a márkás drágább kesztyűkkel. Városi használatra vettem, kb ennyit megért.
elég passzos a mérete rám de valamennyit biztos nyulik is majd viselés közben -
veze
őstag
válasz Lomha 8V #88617 üzenetére
robogónál nagyobb vas, de nem a pályák kiralya és pont erre szántam, boltba, postára stb elugrani
néztem a Shoxban ( meg egyéb, nálunk elérhető helyeken) én is milyen olcsobb nyári megoldást találok amit ha esetleg elhagyok akkor se fáj , de bármi legalabb 2x ennyibe volt -
veze
őstag
válasz horvathkrisz #88715 üzenetére
Én bizony, van úgy, hogy elugrok a boltba és csak kesztyűt húzok..
túl bátor vagyok , mert már sok évet meg km-t megúsztam baj nélkül
bár rövidnadrágban sosem motorozok, városban sem -
veze
őstag
Olajszintet hogyan szakszerű mérni? ki hogy méri? középsztenderre állitva előre billentve, középsztenderre állítva hátra billentve, hátsó motoremelőre állítva, első motoremelőre állítva, semmilyen sztenderre/emelőre állítva, csak egyenesen valaki megtartja,
esetleg oldalsztendrerre állitva, így kevesebb olaj is elég[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz RAiN91 #88873 üzenetére
Kék -sárga bejelentőt töltöttetek ki?
[link]
ott aláírta hogy elismeri felelősésgét ?
hatulról belémszaladás lámpánál ( elbambult a mögöttem lévő) esetem volt nem olyn rég, ezt kitöltöttük alárírtuk, (elismerte a károkozó a felelőségét ) pár nap mulva jött a biztósitó kárszakértő felvette a jegyzőkönyvet képeket csinalt, majd pár nap mulva küldött egy ajánlatot. Ha azt elfogadom akkor az abban ajánlott összeget azonnal kifizeti, és ugy meg ott lesz megcsinálva festve stb ahol akarom.
Ha nem akkor szervizbe viszem, a javitás megkezdése előtt a javitásról a szerviznek árajánltot kell adnia, mit mennyiért stb, azt eljuttatni a kárszakértőnek, az jóváhagyja ( vagy kifogásolhatja esetleg ) utána csinálhatja a szerviz a javítást (K&H biztosító volt érintett ott így zajlott az ügymenet)[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz RAiN91 #88875 üzenetére
Ha nem tudod, hogy ott volt e valami az esés oldalán, annak előtte, akkor az nem volt ott és kész ragaszkodni kell ehhez az állásponthoz
A kárszakértőnek emlegetni kell a felni rejtett sérüléseit erősen.. és ha nem is látszik rajta semmi, lehet ráír majd a javaslatban arra is valamit. Utána sztem minimum meg kéne nézetni a felni futását padon, aztán mond majd rá valamit a szaki, ennek függvénye lehet az hogyan tovább. Lehet azt mondja kifogástalan, akkor ha írtak rá valamit az már haszon, esetleg annyira minimális, hogy kigörgözhető, vagy cserés..
Ha elfogadod az ajánlatot akkor neki mindegy hogyan lesz javítva, ugy is lehet hogy a felnit szervizben bevizsgáltatod, az egyéb dolgokat meg eleve magad csinálod
hátulról, ( vagy a talaj felől) pont az az irány amerről a legtöbbet elvisel a felni. oldalról sokkal rosszabb lenne a helyzet. és ott volt még a gumi .ha az nem durrant szét, akkor csillapitott. Szerintem a gumin keresztül, ami nem durrant ki, nem tud akkor a ütést (kapni) átadni a hátulról érkező erőhatás hogy az felni deformálódjon. Az elmondás alapján feltételezem a sebesség sem volt valami jelentős . De majd a tapasztaltabbak megmondják.[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz RAiN91 #88880 üzenetére
mivel szinte tisztán radiális irányból érte erőhatás a felnit is a villát is jó eséllyel meguszhattad
Ha ugyanez oldalról éri több kárt tudna csinálni
Ha tudnál egy mérőórát a villára tenni, közvetlen a felni széléhez , ( vagy valami más mérőeszközt)
megforgatod 1x és máris látszik van e benne ütés
De még ha semmid sincs, akkor is ha valamit rögzítessz a villára ugy hogy a felnit szinte érintse, hagysz pár tized mm távolságot,körbeforgatod lassan és ha közben nem ér hozzá, akkor ott nagy baj nem lehet -
veze
őstag
válasz tboldi #88994 üzenetére
Szerintem nem kell, Én is vágattam már nem 1x, Azzal vittem vizsgára is de a kutya se kérdezte milyen a tükörlap.. csak legyen benne
a domború lapot én is jobban szeretem, de azt nem vágnak mindenhol és joval drágább is. Kérdeztem egyszer az üvegest, miért.. Elmondasa szerint egy domboru üveglapbol ( nem tudom mekkora az üveges nyersanyag domboru lap méret) ha kivág nekem, akkor abból már nem tud másnak dolgozni.. De ez nyilván kamu volt csak. Mondom, akkor ha az már ugyis selejt akkor a második, harmadik lapot már ingyen vágja belőle? Mindenesetre háromat vágattam és így "jóárasítva" lett a dolog -
veze
őstag
válasz 3psilon #89784 üzenetére
Engem már szop@tott a szeleptű..
kicsavartam megtörölgettem nyálas ujjal azt a kis gumis vackot rajta ( pfejj, tudom, de se szilikon spray se jobb nem volt hirtelen) visszacsavartam és utána jó lett. És ezt már nem egyszer bevált, kocsinál is biciklinél is ez az első azóta, ha lassan ereszt[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz 3psilon #89787 üzenetére
mindig van rajta szelepsapka nekem is de ez nem zavarja abban hogy ereszteni tudjon. Van olyan szelepsapkám, amit megfordítva ki lehet tekerni a szeleptűt vele. visszatekerem és lehet nyomatni a levegőt bele. De.. nekem van kopmpresszorom ( más miatt elsősorban) ami a tömlö nélküli köpenyeket gyorsan telenyomja ( meg rányomja a felnire) Ha kézzel kezded pumpálgatni lehet nem lesz elég gyors.. Szóval igazat adok az előttem szólónak, hogy a szeleptűt egy magara valamit adó gumis ingyen megnézi, és inkább oda vidd. Lehet , nekem azért annyira egyszerű ez, mert a gumit is lekapom a felniről ha kell ( autón azért nem, azt csinálja a gumis
-
veze
őstag
válasz Laca1212 #89991 üzenetére
Nekem van pont ugyanez.. kb olyan vastag mint amilyen az ára.
Porvédőnek jó lenne a garázsban, de nekem majdnem kicsi a motorra. főleg hosszra.
pedig elvileg (ebből a fajtából) már csak egyel nagyobb méret van, ami 10cm-vel hosszabb és szélesebb ennél.
Nincsen szabva a formája, pl hogy a tükrök miatt felül ki lenne szélesitve. ha olyan lenne akkor elég lenne a méret is talán.
Csak olyan a szabása mint egy óriási zsák, a tükrök miatt széthuzza széltében , emiatt aztán rövidül a hossza -
veze
őstag
válasz baboss #90399 üzenetére
szerintem igen, az is finom és semleges olaj.
Én vékony kis darab puha ruhát az ujjamra feszítek , csavarom, és azt az üveg szájára fogva, az öveget megfordítom, ( a lényeg hogy valahogy olajos legyen) és bekenem meg az apro varrások által határolt hajlatokat is beitatom. aztán másnapra jól beszívja és ha nem találom elégnek, kap még egy kezelést
Nem csak kesztyűt, egyéb bőr cuccokat is így kezelek.
Nekem bevált. Lehet vannak profibb bőrápolo szerek, mint a paraffin olaj, ami esetleg imprtegnál is jobban, de mindegyiknek alkotóeleme valamilyen finom semleges olaj -
veze
őstag
válasz imrufo #90421 üzenetére
Elvileg a Gore tex ből készült bármit a varrásnál lezárnak ( le kell zárni) valami müanyag kötéssel, mert ott tud nedvesség alászivárogni.
Egy kesztyűnél ezt igényesen folytonossági hiány nélkül nyilván macerásabb megcsinálni, mint egy kabátnál, ahol többnyire hosszú egyenes varrások vannak, nem 3centis kanyarok a varrásban. Lehet itt vérzik el a dolog annál ami beázik -
veze
őstag
mértem zajszintet ilyennel [link]
fél méterre , 45 fokos szögben a kipufogo végéhez mérten, 2/3 névleges fordulaton 102-103 dB ( na jó, 104 is volt kicsit )
ez most sok vagy pont jó?
lehet, a műszer nincs olyan pontos mint amit a NASA használ, de valahol érzem hogy nem sokat tévedhet[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz dugynok #90747 üzenetére
Érdemes a papírokat lerendezni ha eladta az ember..
Én három éve jártam úgy hogy a kocsit eladtam.. Már eleve a vevő nem akarta csak ugy "megvenni" hogy üzembentartói szerződést írjunk..volt rajta majdnem két év érvényes műszaki még. Ebbe nem mentem bele, azért megszületett a szabályos 4 példányos adásvételi. Én lejelentettem ahogy kell, kb 3 hét mulva meg is kaptam a biztosítótól az előre befizetett kötelező időarányos részét.
Majd egyszer két hónap múlva csöngetnek, két rendőr az.
Rendszám szerint emlegették a kocsit , hogy az én nevemen van és belekeveredett valami ügybe..ráadásul nem is az általam ismert "vevő" személyével, hanem egy harmadik személlyel kapcsolatban.. és biztosítása sincs..( amikor lejelentetetm az enyémet szabályosan megszüntették. átiratva sem lett, igy újat sem kötöttek rá)
Mondtam hogy én eladtam, mutattam az adásvételi nálam maradt példányát, az adatokat lemásolták róla, majd visszaadták. Rá egy hónapra én kaptam egy papírt, hogy a gépkocsimat kivonták a forgalomból..( papíron még mindig én voltam a tulajdonos a hatóságok szemében, ?? az én adtaim szerepeltek a forgalmijában, azért nekem küldték meg..
Azóta nincs fejleménye az ügynek, eltelt már egy kis idő , gondolom lezárult..
De olvastam én már olyat hogy biztosítás nélkül jelentős kárt okoztak ilyen járművel , és mivel az új " tulajdonos" aki át sem iratta, nincstelen volt ( papíron) az okozott kárt biztosítás hiányában a forgalmiban (átirás híján) szereplö " tujadonoson" perelte a biztosító, lévén az fizető( behajtható) képes...[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz XFishboneHUN #90931 üzenetére
nekem N87 van, de nem hordok szemüveget..
mit nézzek meg rajta?
kerestem egy szemüveget (családtag) és felpróbáltam azzal,
Felvettem a sisakot és simán betoltam a szemüveg szárát a fülemre.
Nem nyomja a szemüveg szára az ember fejét, a bélés nem nyomja rá oldalt, mert a sisak bélése úgy van kialakítva, hogy külön hely van a számára és oda besimul. Ez annyira tartotta a száránál, hogy az orromra szinte rá sem ült a keret csak úgy tartotta szemem előtt ( megnéztem egy régebbi sisakom, abban nincs ilyen, a szemüveg szárának külön) A napellenző is akadás nélkül működtethető, átlagos méretű keret elfér alatta simán, nem érnek össze[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
-
veze
őstag
Ennyi ember (akik szerint a motoros a hibas) nem ismeri a kressz szabályait és mégis közlekedik?
egyenes haladó járműnek mindig elsőbbsége van a kanyarodóval szemben ha egymás útját keresztezik, kivéve ha ezt más tábla vagy szabály stb felülírja ( pl megkülönböztető jelzését használó jármű )[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
-
veze
őstag
Tegnap kérdeztem a közelemben lévő gumis szervizben hogy motor kereket ki tudnak e egyensulyozni.. Mndta hogy , igen, kérdezem géppel, vagy kézzel ? Azt mondja géppel, de kézzel pontosabban lehet kiforgatni.
Hmmm . ez tényleg így van? Én azt gondoltam a gép pontosabb ( meg persze gyorsabb) mert különben én is ki tudom forgatni egy pl ilyennel [link] Mivel a gumit magam tudom szerelni így aztan végképp elkerülhetném a gumist meg a sorban állást időpont kérést oda vissza zarándokolást egy kiegyensulyozás miatt -
veze
őstag
válasz Topiccsendőr #91777 üzenetére
Valahogy észrevétlenül belenőttem a gumiszerelésbe. Régen fel sem merült az, hogy gumishoz viszem az ETZ kereket,( meg a kerékegyensúlyozás se ) egyszerűen erős bakanccsal letapostam a felniről a 80-as 110 ;120as gumikat és kézi szerelővassal levettem ( pl békebeli, régi Lada gumiszerelő vasakkal ami kb. 50-60centis és jó anyagból van, még most is használható) Utána haladtunk a korral, mert a 160-180as gumikat már nem olyan könnyű letaposni ( meg nem is lehet) bakanccsal és a neten milliószámra fellelhető mintára hulladék vasakbol, csövekből hegesztettem egy karos állványt. Annyira nem elegans mint egy gyári, de egy kis festés csodákra képes, mindjárt jobban néz ki Utána már jön a rég bevált technika, kézi vas rendes hosszúsággal, hogy legyen erőkar is , felnire teszek felnivédő müanyagot (ilyesmit [link] és állítom hogy jobban ügyelek arra, hogy ne sérüljön meg, mint egy gumis, mert 2x is megnézem mielőtt ráfeszítek. Új guminál a jelzés a szelephez forgásirányt nézni szelepcsere ( ez is filléres dolog, 60-70 Ft de ha jo, nem is kell) , samponos víz ecset hogy csusszon kompresszor..és már csak a kiegyensúlyozás volt hátra , van vele munka de nem vészes és megszoktam. a köv. szezonban már két motor lesz, (23án sikeres vizsga volt A korlatlanra a családban) az már négy kerék. és komolyan elgondolkodtatott hogy minek vergődjek a kegyensúlyoztatással mikor a többit megcsinálom.
Ugy van ahogy imrufo is írja, nem gyorsabb de otthon van nem kell senkihez igazodni menni. és szeretem csinálni ezeket. Kérdeztem tegnap azt is a gumistól mennyiért cserélné le a gumit , (csak hogy mit sporolok meg 4 gumival) 3000ezer körül emlegette, de ugy, hogy vigyem oda kiszerelve a kereket..ebben már benne lett volna a centirozás is meg a felhasznált súly (!) is (ami szintén filléres dolog, ahogy az előbbi hozzászólás linkjében is látható) nem tudom igy komplett mennyire reális ár ez most, mert lehet erre mások az árak mint pl a fővárosban. A szervizháttér is szinte nulla. Van Yamaha márkaszerviz is, de gumit oda tuti soha nem vinnék szereltetni mert köztudottan drága itt a térségben. Egyébként nem a fillerbszas miatt csinálom, ha valaki motorozik az köztudottan nem filleres dologrol szól, szeretem csinálni, nem mellesleg minden kerék ki be szereléskor az ember óhatatlanul ránéz a láncra a fékekre, stb is megtakaritja megvizslatja lát e rendellenest a környékén . -
veze
őstag
válasz Topiccsendőr #91780 üzenetére
Igen, ilyen mintájára készült bár a karja az meg olyan mint amit imrufo linkelt, ( nincs külön az a megtámasztó ami tartja a pofát és még egy ötnegyedes csövet is rá lehet huzni meghosszabítandó az erőkart ha kell, mert én nem vagyok 100+ kiló és tényleg kell az erő) csak felülről lehet rajta állítani , bár azt se állítgatom mert mindig 17-es kereknek van beállítva. A közepén a tengely is olyan hosszú, amikor sikerült leszakitani a peremről, már akkor lehet kenni samponos ecsettel (habfürdős szappanos kinek mi van könnyebben átugrik, es utána egy jo hosszú nyelü szerelővassal nem probléma levenni. Ha valakinek nem sikerülaz csak a gyakorlat hiánya miatt lehet, amit gyorsan meg lehet szerezni pár próbálkozással
Ez amit linkeltél teljesen jó, ha nem akar az ember otthon barkácsolni vele ( meg a másik is)[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
Detto ugyanígy jártam tavaly.
alló sor mellett mentem előre , lépésben. hölgy vezetző hirtelen ugy gondolta nem vár a sorban, hanem befordul balra, csak nem pékség volt ott hanem pizzázó
a lábtartók jól benyomták kilukasztották a vékony pléhből készült ajtaját, én nem sérültem, a motor se
Nem ismerte el a felelőségét mondván ő kitette az indexet balra , és kérte hogy én ismerjem el hogy a biztosító kifizethesse a kárát.( lehet hogy kitette, de én már azt nem láttam, egyébként irrelevans hogy kitette vagy nem akkor is meg kell győzödnie arról hogy végrehajthatha e a manővert , nem akadályoz e mást)
nem ismertem el, ezért rendőrt hivott.
kijöttek, kérdezte a rendőr , ki keresztezte ( vagy akarta keresztezni) az egyenesen haladó jármű nyomvonalát ?
ez egyértelmű volt,a csajszi a kocsijával..
kapott egy kis büntit a manőverért, és vihette a kocsijat javittatni a sajat költségén.[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
Nekem még van benne kb 6 liter 95 ös azt elgurulom .Csütörtökön is tök jó idő volt még délután, igaz csak a városban ( meg közelében) voltam, de teljesen jó volt
Utána OMV MaxxMotion 100plus megy majd bele.+ le lesz kicsit törölgetve.
Lidles motor takaró alatt pihen majd felemelve, akksit télen lidles töltövel idönként csepptöltés töltögetem Mivel a garázsban sosincs fagypont alatt nem veszem ki belőle, csak lekötöm az egyik sarut. kb ennyi ) -
veze
őstag
válasz vendingo #93173 üzenetére
[link]
Az aldis lidles ajánlott, csak nem kapható folyamatosan, de előbb utobb mindenki kifoghatja magának évente kb 2x van kinálatban , 5ezer körül van az ára. full automata digitalizált, teszi a dolgát. Én az elsőt már vagy 5+ éve vettem, azóta sincs semmi baja. a másikat az idén,
Persze léteznek más alternatívák is, én ezeket ismerem[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz Geresics #93179 üzenetére
Nekem lidles mind a kettő, az aldis ránézésre hasonlatos, nem gondoltam hogy a beljeseje más, de ezek szerint igen.Nálam a csepptöltéssel se volt sosem probléma , A motoron rajta volt már kb 3 hete a régebbi 5-6 éves 4 ledes lidles tipus, és ma első forgatásra indult ( ugyanis annyira f@sza volt az idő itt, hogy elővettem és mentem egy kisebb kört) a másik lidles lcd kijelzős, azt az autóra szoktam tenni. Abban van már olyan funkció is ami a tulmerült (vagy kissé szulfátos) akksit éleszti is, de hááááát attól nem kell csodát várni , mert az csak egy opció benne, de szerintem arra nem jó, amire hivatott (szerintük) Mivel eleve csak három A-os, (az még rendes töltéshez is vékony egy dieseles auto akksijához, de azért feltölti azt is csak lassabban) a szulfátos akksi élesztését (lebontását) meg sokkal nagyobb áramerősséggel meg fesz-el kell lökdösni (tehát szakaszosan) és vagy 24 órán át , nem pedig 15 percig ahogy ez csinálja ( kiprobáltam)
-
veze
őstag
válasz Topiccsendőr #93186 üzenetére
Én is ezt tapasztaltam, szóval ez a része inkább csak marketing fogás. a régebbi változatban nem is volt ilyen. Arra jó, amire való, akkut töltögetni, szinten tartani, ezzel megőrizve az állapotát. Most én sem tettem vissza, át van rakva egy másik motor akksira. Azon lesz pár napig 7,5 - 10,5 volt alatt számít mélykisütöttnek, 7,5 alatt már a kuka kategória (vagyis azt leadjuk a veszélyes hulladék gyüjtőben
jóféle régi orosz töltöből ami 16-17 voilton tolja a 15 A -t . na abból már lehet szulfátmentesítő regenerálót csinálni megfelelő elketronikával kiegészítve ( és ez már akkor az 55 - 80Ah akksikra értendő kategória)[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz Kolondrum #93188 üzenetére
A jól beállított feszszabályzók is 14,4 Volttal töltenek max, ha magasabbra emelkedne ez a feszültség könnyen megindulna gázképződés is akár, ami egy gondozásmentes zárt akkunál nem lenne egészséges dolog :-)
Ez normális lefutása a töltési ciklusnak, a jó töltö nem küldi az utolsó pillanati max áramerősséggel, az az akkut is jócskán károsítaná.
Az elején tölt nagyobb áramerősséggel majd utána kisebbel, de erre is ugyanugy szüksége van, különben a gyorsan nagyobb áramerősséggel beletöltött kraft gyorsan le is meríthető lenne -
veze
őstag
válasz Kolondrum #93201 üzenetére
Az teljesen jó. fesz szabályozók is normál fordulat mellett 13,6-13,8 volton töltenek menet közben Ez elmehet akár 14,2 ig is de 14,4 fölé sosem szabad mennie, ha igen, akkor rossz a feszültségszabályozó. Töltés után egy két órával beáll az akku nyugalmi feszültsége, akkor kb 12,7 Voltot kell mérni rajta. (cellánként 2,12V x 6 cella = 12,72) ha ennyi, akkor az akku jó és teljesen fel van töltve.Használaton kívül folyamatosan veszít a kapacitásból az önkisülés miatt, ez normális dolog ezért kell időnként rátölteni, és ezt hivatott ellensúlyozni a csepptöltés mód, ami kb semmit nem tölt bele csak ellensulyozza az önkisülést
( lásd, hogy 2,2watt fogyasztás lett mérve a töltöre és ebben benne van már a sajat vesztesége/hatásfoka is) de ha valakinek nem cseptöltös az töltője , az se katasztrofa, akkor rátölt havonta picit, A lényeg, soha semmilyen körülmények között hogy ne essen le 12,3 -12,0 volt alá . Utána már felgyorsulnak azok a folyamatok az akksiban, ami az idő előtti tönkremeneteléhez vezet
edit:
én azt tapasztaltam az ilyen multimétereknél hogy a mérési "pontossága" attól is változott, mennyire volt benne elhasznált az elem. De nyilván ez vicc , mert nem lenne szabad.
Viszont azért mert akksit mér az embern , nyilván nem vesz huszonöt harmincezerért multimétert ( és akkor az még mindig belépő szint körüli) nekem is más miatt (munka) van a háznál ilyen[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok