-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
etnies
senior tag
Szüleim autóztak a főúton, M0-lehajtója előtt mentek el úgy 90-el, mikor telibe verte őket egy autó úgy 60-al, oldalról. Hatalmas mázi volt, senki nem sérült meg, csak két autó ment totálkárra. Kérdezték, hogy miért nem állt meg a stop táblánál, válasz ez volt: "Pécsről jövök"
Szóval óvatosan arrafelé
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Francia91
veterán
válasz Teasüti #99973 üzenetére
"Az én véleményem viszont, hogy a mérnök okkal ajánl akkora viszkozitást, amekkora elő van írva."
Nagyrészt egyetértek, de ne felejtsük el, hogy volt olajtémában pl melléfogás a gyár részéről, mint gyári és ajánlott olaj, ami megrövídítette a motor élettartamát. Ékes példa a Mazda RX-8-as Wankel motorja, ahol a gyárialg ajánlott olajjal kevesebb volt a motor élettartama, mint más olajjal. Nem motorkerékpár meg Wankel, de tiszta példa, hogy azért nem 100%-ig követendő állandóan a gyári ajánlás. Valamelyik BMW autó kapcsán is olvastam ilyet anno
[ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
emre
veterán
válasz z123456789 #100159 üzenetére
Köszi!
Egyenlőre nem kell rákérdezni. Csak érdeklődtem érdemes-e vele vacakolni.
Van egy tartalék ülésem amivel majd valamikor elbohóckodhatok.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Pahli
tag
Hali,
Szóval jövőhéten kezdem el az A kat jogsit és az van hogy kell szerválnom egy "magas szárú lábbelit". Nyilván protektoros csizmát kéne venni, de milyet? Stylmartin Rocket/Ace csizmákat néztem de nem valami occók, meg lehet nem is "jó nekem". Nem is tudom jó cuclikat nézegetek egyáltalán. Utánaolvasgattam, vidiztem a témáról de nem lettem okosabb.
Szóval a kérdés, milyen csizmát kéne venni?
kösz előre is
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz Pahli #100161 üzenetére
tüzoltásként, a gyakorlati vezetés megkezdéséhez nálunk elfogadták a egyszerű téli téli magasszáru bakancsot is. Ezt felhúzva már nem utasították el az oktatásról a tanulót. Persze ez nem helyettesiti a 40-60-100 ezres motoroscsizmákat de arra jo hogy elkezdhesd a gyakorlati oktatást . aztán menet közben , nem elkapkodva, szorítva a határidőtől olyat vegyél amit aztán később megbánsz
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz Pahli #100161 üzenetére
Szia! A legjobb motoros csizma a Sidi vagy a Daytona.
Ezek a csizmák tényleg vízállóak, 5+ évig is, napi használat mellett.
Az első Sidi-m 6 évet bírt ki, ebből másfél évet futárkodtam, végig vízálló maradt. Azért cseréltem le, mert elkopott a talpa. Most goretexes Sidim van, kb 4 éves, mint ha új lenne, természetesen vízálló. Daytonával még nincs személyes tapasztalatom, de nagyon dicsérik azok, akinek adok a szavára."önmagam hite vagyok magamban"
-
laccczka
tag
válasz Pahli #100161 üzenetére
Ideiglenesen, míg nem találod meg az igazit addig tényleg elég egy jó minőségű túra bakancs.
Vizet bírja, apróbb balesetet megoldja (lásd esetem).
Ha viszont megvan a "célszemély" akkor törekedj a mielőbbi beszerzéséről.
Az orvosok szerint rohadt nehezen gyógyul pl. egy bokatörés (ha egyáltalán 100% vissza lehet bűvölni)"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
zgospel
őstag
Voltam ma a Yamaha roadshown az Ivanicsnál, kb 20-20 percet az MT-09 SP-vel és a 2018-as MT-10-zel, utána pedig Héreg - Bajna szakaszon az előző MT-10-zel mehettem párat (ez már nem a roadshow keretein belül hanem haverom mondta hogy próbáljam ki )
TLDR poszt következik
A 09 SP kapcsán: nem illik egy ilyen rövid menet után amiben ráadásul kanyar is alig volt ítéletet hirdetni, de pár dolog azonnal kiderült. Próbáltam a technikás egyenesekben szlalomozni illetve gyorsítani és nagyokat fékezni, hogy valami azért kiderüljön.
A fékkart nem lehetett beállítani rendesen, 3-as pozícióban két ujjal húzva egyből leütközött a másik két ujjammal, 4-es pozícióba rakva meg annyira messzire került a markolattól, hogy nem lehetett elérni. Biztos orvosolható aftermarket fékkarral de miért ne lehetne jó gyárilag?
A féke ruganyos nagyon, fém fékcső sokat segítene ezen, de a fékerőről nem vagyok meggyőződve, kéne egy hosszabb próba hozzá.
Nagyon könnyű és keskeny, úgy dobáltam mint egy biciklit, baromi könnyű volt irányítani és dönteni.
Az ülése lejt a tankig és nagyon csúszik. Zavaró és 2-3 percenként azon kaptam magam hogy a tankon ülök. Amúgy aki a supermoto stílust keresi annak szerintem ez való. A könyökök nagyon magasan vannak, 10 perc után fárasztó volt rajta ülni. Ami nagyon tetszett hogy a fejidom úgy van megcsinálva, hogy 170-nél kb semmi menetszél nincs, úgyhogy észre se vettem mennyivel megyek, azt hittem 100 körül amíg le nem néztem. A kijelzője nagyon jó, első szempillantásra egyértelmű és informatív, de mondjuk ez egy legutolsó szempont nálam Ez a 3 hengeres blokk kurva jó, nem nagyon értettem amiket írtak róla mostanáig, de most már minden világos, nagyon megy, mindemellett nagyon kellemes és precízen kezelhető. A váltója nyelezve nagyon finom, egyenletes gázzal vagy enyhe gyorsításnál viszont nagyon durván ránt. Ride módokból pedig csak az A amit használnék, a standard elmegy, de a B módban mintha meghalna a motor.Ez alapján a 20 perc alapján nem venném meg, csalódott vagyok 10-15 perc után már rossz volt rajta ülni, pedig én nem vagyok az a kényelmes fajta. Azt mondták ha véget ér ez a roadshow akkor lesz majd lehetőségem hosszabb időre elvinni, úgyhogy egyelőre még nyitott a téma.
A 2018-as MT-10-ről nem derült ki még ennyi sem, magasan és egyenesen ültem rajta, nehéz motornak érződik de tempónál relatíve könnyű irányítani, gázra tol mint a hülye, a féke gyenge, pedig lecsutkáztam, el is szomorított.
Aztán a haver mondta hogy az övén is gyenge volt a fék, betétet kellett benne cserélni másik típusra és érezhetően jobb azóta a fékhatás. MT-10 fórumokban is többen beszámoltak erről, és amikor kipróbáltam az övét akkor tényleg sokkal jobban megállt és nagyobb volt a fékhatás is. Cserébe ezen is gumicsövek vannak ami miatt ruganyos a fékkar, de legalább jól adagolható. Nagyon finom a gázkar is, hibátlan.
Ami viszont ijesztő az a motor ereje. 1-2-3-ban lóg az első kerék, aztán az elektronika durván beleszól és lerakja, amíg újra el nem emelkedik, ez kicsit darabosan működik. Kanyarból kifele kisebb gázra egyből a felezőn találtam magam. Azt éreztem végig miközben mentem vele, hogy ez a motor nekem sok, túl erős. Vicces de a Tuonon ezt nem éreztem egy percig sem, pedig az papíron mégerősebb.
Az üléspozíció nem tetszik nekem, de valakinek meg pont ez fog tetszeni: elég túrás, magasan és egyenesen, nagy kényelemben ülni rajta
Összességében nagyon jó motor, nyílván, ráadásul még elfogult is vagyok picit mert Yamaha, de alattam nem állt össze. Az ereje brutális és úgy is adja le, észnél kell vele lenni, a futóműve sportos és kemény, eközben meg túrásan és magasan ülni rajta, nálam ez képzavar. Egy Tuonos vagy S1000R-es testhelyzettel jobb lenne szerintem, de én nem értek hozzá, csak mint átlaguser írom.Arra amire én használnék és ahogyan használnék egy motort a Tuono Factory elég magasra rakta a lécet 2 hete és bár az S1000R-rel szerzett emlékeim már megkoptak, de az volt ami ugyanezon a szinten volt. Dizájnban meg a Tuono a Factory fényezésével viszi a prímet (az alap RR verzió elég csúnya szegény ).
Az MT-10 bármennyire is jó, úgy érzem nem nekem való, a CB1000R pedig a legcsiszolatlanabb azok közül amiket eddig próbáltam.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
HSM
félisten
válasz zgospel #100165 üzenetére
Köszi a beszámolót! Voltam olyan kelekótya, hogy teljesen elfelejtettem, hogy ma lesz ez az event, pedig amúgy kigurultam volna MT09-et tesztelni. Viszont hála a WoT hsz-ednek, a lényeg azért átjött. Maga a gép príma, de az üléspozíció nem 100%-os. Éppen ettől tartottam, magas könyökös dolog. Mondjuk a nagysebességű szélvédelem az eléggé pluszpontos nakedbike létére.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz zgospel #100165 üzenetére
Azt nem tudom, mert csak utólag láttam a Youtube-on, hogy a Tracer ülése emelhető, pontosabban az elejét lehet megemelni kb 2 centit. Lehet, hogy gyári állapotban az alacsonyabb állásban van? Mert tul.képp nem sokkal alacsonyabb, vagy magsabb, mert csak első csatlakozási pontot emeli 2 centivel, az meg kb annyi, amennyit előre lejt. Nem tudom, mert csak utólag láttam ezt a dolgot, kipróbálni nem tudom.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Francia91 #100158 üzenetére
És ha még egy komplett tervezőcsapat is elqrja néha (esetleg szándékosan), akkor majd pont átlag Józsi bácsi fogja megszakérteni otthon a fotelben, hogy ő biza "úgy érzi" a vastagabb olaj kell bele. Esetleg még bele is szagol, vagy ujjbegyes vizsgálattal állapítja meg, hogy igen igen ezt szereti!
Elméleti síkon megvannak rá a módszerek, hogy Józsi bá' is bevizsgáltassa a leengedett olajat, de hányan küldik el laborba? Én senkitől sem hallottam még ilyet.
Meg ahogy Persu is írta volt annó, attól, hogy egyik olajjal csontosabb a váltó, vagy zajosabb a motor mint a másikkal, az egyáltalán nem jelenti, hogy nem látja el a feladatát, mint a kenés, hőelvezetés, korrózióvédelem.
Az olajnak nem feladata illúziókba ringatni Józsi bácsit.[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz zgospel #100165 üzenetére
Lassan elfogynak a márkák, ideje lesz dönteni.
Kawa Z-ezer? Esetleg MV Brutale Dragster LH Edition? -
Lomha 8V
addikt
válasz runner 125 #100174 üzenetére
Szerintem is túltolták.
-
veze
őstag
válasz runner 125 #100174 üzenetére
De Hamilton aláírta! mert az nagyon fontos, egyébként ki a tköm az a Hamilton??? ( na jó, tudom...)
Legalább stílusosan, pl Valentino Rossival írattál volna alá[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
Ennél jobb reklám egy túraenduronak nem kell. Ezeket is tanítják a széftihángerin?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
d.sophie
csendes tag
Sziasztok!
Olvasgatok visszafelé, de még mindig kicsit tanácstalan vagyok.
Adott egy Honda CBR 125R és nem tudok dönteni, hogy milyen zárt/riasztót/láncot érdemes rá venni.
Három helyre tenném le, itthon kerten belül garázsban van (Bp, kertváros), ott nem is zárom, jó környék.
Ami érdekes lehet: munkahelyre Bp. belváros, Bazilika mellett, elég forgalmas környék, én úgy gondoltam, hogy elég lenne rá egy riasztós tárcsafékzár, pl. Abus Trigger.
Rossz környékre nem járok, viszont a 14. ker kertvárosi részén néha éjszakázna, és ott nincs mihez hozzákötnöm, max kicsi fához, szóval a lánc kiesik. Ellenben tudok kamera alá állni...
Kicsit félek a könnyű súlya miatt csak a tárcsazárra bízni...Túlaggódom?
Van jobb alternatíva 30e alatt riasztós tárcsazár kategóriában?
Köszi a segítségeteket
-
runner 125
nagyúr
válasz Lomha 8V #100175 üzenetére
A küllős felni is tök stílusidegen rajta, meg hiába olasz, azért a Ducati designt meg sem közelíti. Sem ízlésben, sem stílusban, sem mértékletességben. H a teljesítményről ne is beszéljünk..
Ha már ilyen kategóriában gonolkodnék, akkor simán beérném egy alap V4-es Panigale-val, de ha az ember el akarja ezt a pénzt motorra költeni, a Special-lel jobban jár, mint azzal az MV-vel.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
CyberPunk666
senior tag
A hét második felében megint pályamotoros idő lesz, lehetne majd kakucsozni.
-
PRDZsolesz
aktív tag
Sziasztok!
Eddig read only voltam, most csinálom az A jogsit, jövő héten kezdem a forgalmi órákat. Nincs kb semmi motoros tapasztalatom, 10-12 éve simsonozgattam jó pár évet, azóta autózok. Első motor vásárlás előtt állok, igaz van még időm, de már nézegetem a kínálatot, és sikerült leszűkíteni pár típusra. CB500-as honda, SV650-es suzuki, kawa er-5 és a 600as hornet, bár utóbbi lehet már nem fér bele. Nem száguldozni akarok, valószínűleg autópálya is kevés lenne, viszont mivel Pécsett lakom, és a környék jobbnál jobb lehetőségeket ad motorozásra, ez lenne a fő, illetve a barátokkal a nyuggeresebb túrázgatások Balaton körül, később talán messzebb is. Kínézetre, hangra a suzuki visz mindent számomra, nyilván a v2 miatt. CBF600-on tanulok, annál erősebbet nem is akarok elsőre, előbb tanuljak meg motorozni. Az említett típusokkal kapcsolatban szeretnék tőletek kérni véleményeket, illetve ha valaki tapasztalatból tudna írni pár sort, azt megköszönném!
Bocs a regényért!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz PRDZsolesz #100186 üzenetére
Az ER-5-öt hagyd ki, a többségük mára már rettenetes állapotban van, de új korukban sem voltak igazán jó gépek.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Lomha 8V
addikt
válasz runner 125 #100182 üzenetére
A küllős felni a legfurcsább, ahogy mondod. Mintha házasodott volna egy Yamaha Drag Star meg egy Ducati Monster. Nem jó egyveleg...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz PRDZsolesz #100189 üzenetére
Ha a CBF600 kényelmes, nyugodtan vegyél olyat: nem drága, és jó is.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
CHIPman
nagyúr
Üdv.
Van egy lábtartós, nagy üléses 50ccm-es robogóm, és egy B jogsim. Ezekből kiindulva mi a legegyszerűbb megoldás, ha 2 személlyel szeretnék motorozni?
(A félreértések elkerülése végett nem az érdekel, hogy mit nem lehet, hanem az, hogy mit igen, és ez mivel jár.)hardverapro.hu/tag/chipman
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz CHIPman #100192 üzenetére
A1/B125 jogosítvány megszerzése, és 125cm3-es motor vagy robogó vásárlása. De ez 2 személlyel a városban is gyenge lesz.
Életképesebb (de drágább és időigényesebb) variáns: rendes A2 vagy A jogsi megszerzése, és ennek megfelelő gép választása.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Chris0321
addikt
válasz CHIPman #100192 üzenetére
Ha megvan legalább 2 éve a B jogsi akkor meg kellene tudakolni mi a módja, hogy rendszámot kapjon. Elég gyenge lesz két személlyel de ha nem nagy távolságot kell megtenni még beleférhet és kell csináltatni ha lehet még idén egy B125 vagy inkább egy A2-es jogsit mert azzal is várnod kell két évet mire személyt szállíthatsz vele és azzal már nagyobb távra is nyugodtan el tudtok majd indulni.
-
veze
őstag
válasz PRDZsolesz #100191 üzenetére
alacsonyabb vagyok 182nél és sulyban sem annyira tekintélyes , mégis jól tudom terelgetni a cbf600at, ha csak ez riaszt el, nem lesz probléma, gyorsan megszokod
ha megvan legalabb 2 éve a B jogsi, nem kell varni hogy 2 személlyel járjon. Egy csaladtagon több mint két éves B jogsira most szerzett A korlatlant ( előtte semilyen A-s nem volt neki) mégis két személlyel járhat azonnal.[ Szerkesztve ]
-
PRDZsolesz
aktív tag
A CBF-eknél az ár is kicsit neccesebb tényező, 500-550k-t tudok/akarok magára a motora szánni, ezen felül jönnek ugye az átírás költségei, biztosítás, kötelező szerviz stb. Ezért is írtam az első hsz.-ban azokaz a típusokat, nagyjából azok közül tudok válogatni, és azok is 2000 környéki példányok. Első motorra, amit akarva,akaratlanul eldöntök stb, nem akarok többet szánni. Majd a következőre!
-
Micsurin
nagyúr
válasz PRDZsolesz #100197 üzenetére
Hyosung alkatrész ellátás minden csak nem problémás ....
Ellenben ha veszel, ne légy a magad ellensége a HyoClubba lépj be facen, és onnan válogass egy naked és egy burkolt is cserélne most gazdát ha minden igaz. Szürkevázasok, de a szelepes sztori javítva lett.Azért hallani sztorikat mert megvették occón újonnan de a szervi árakr szívták a fogukat, eladták... kövi tulajnál széthullót -> szar. Nem lennének rossz motorok ha nem olcsón akarna mindenki motorr venni, és utána csak tankolni.
Egy valós hiba volt van, a régi szürkevázasok szelep szakadása, de az visszahívás alatt javítva lett a legtöbbön, ahol a tulaj vissza vitte persze... . De ez könnyen ellenőrizhető.
GT250-em van, már harmadik éve, ~20-22k-t tettem bele, most fordítja az 50,000-ret, hibátlan még mindig... nem nem volt költség mentes apróságok voltak. De fater sz*p*roller Hondájával több gond volt szintén 50 ezerrel. (98-as... elvégre mindenki évi 2500km-et gurul. )
De ha van árban valami japán... persze érdemes azt választani. Azt akartam csak jelezni, hogy a mik terjengenek róluknak is van azért háttere... //haters gonna hate...// de sokan úgy fikázzák, hogy még életükben nem ültek egyen sem. Szélsőségesebb esetben azt se tudják Korea =/= Kína.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
vlevi
nagyúr
válasz PRDZsolesz #100191 üzenetére
"Ráadásul ezek a cbf-ek elég drágák is, ahogy néztem."
Nem csoda. Népszerű darabok, és, ahogy felületesen ismerem a típust, nem nagyon vannak hibái. Nem egy élménymotor, (mint pl. a kb 100lovas CB600 Hornet), mert a Hornet blokk visszább van fogva benne, de a világ végére is elvisz, és vissza is hoz onnan.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs