-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pahli
tag
szóval most csinálom az A katot, és van ez a jobb mag bal nyomon való haladás. Kérdésem az lenne hogy ennek van bármilyen gyakorlati haszna? Mert sajnos nem igazán értem hogy miért kéne a padkához "közel" motoroznom.
kösz -
Teasüti
nagyúr
válasz Pahli #101301 üzenetére
Azért motorozol ott, mert a Kresz így írja elő.
A valóságban viszont kb soha nem motorozunk ott, hacsak nem akarsz lehúzódni mondjuk egy szembejövő biciklis miatt (akit előzni fognak). Többnyire kanyarodás előtt sem érdemes (úgy magyarázzák, h így véded a nyomvonalat, de ez hülyeség: senki nem fog elmenni melletted sávon belül jobbról). Én inkább éppen a sáv ellentétes oldaláról kanyarodok minél nagyobb íven. A mögöttem jövő így is úgy is le kell lassítson, vagy kielőz sávváltással. (Nem még arra buzdítani, hogy sávon belül menjen el mellettem, mert lehúzódtam és ő pont úgy gondolja elfér).A másik kedvencem a balos kanyarodó sáv lámpánál, hogy a bal szélére kell állni oktatáson. Idióta egy gyakorlat, kb soha nem teszünk így, max ha egy társunk áll be mellénk a lámpánál. Azért gáz, mert egy lámpás kereszteződésben aki jobbról fordul a mi irányunkba, annak az útjában leszünk. Én oktatáson is jártam úgy, hogy a csuklós busz nem fért el tőlem. Pont nem adta ki neki, de ha sáv középre álltam volna ne, ne adj isten jobb a keréknyomba, akkor mindenki elfér. (Kár, h nem kétirányú a rádió, elküldtem volna az oktatót az anyjába. Mutogattam is neki, ezért kell b.zd meg beállni oda a bal sarokba, hogy más ne férjen el tőlem. )
Szóval egy szó, mint száz: tedd azt amit az oktató mond! Akkor is ha hülyeség!
Haladó szinten úgy is másképp oktatnak majd később.Egyébként rettentő fontos a helyezkedés az úton.
Tréningeken el fogják magyarázni, hogy a defenzív vezetés egyik fő eleme. Egyrészt oda húzódsz, ahol a legjobban látsz. Másrészt ahol téged a legjobban látnak. Harmadrészt meg távolság tartásra a potenciális veszélyforrásoktól.Ezért is tartom személy szerint butaságnak a zipzár elvet, amit Geresics említett: én a teljes sávot használom, illetve akár a szembejövő sávot is. Ha együtt motorozok vkivel, mindig elmondom, hogy soha de soha ne jöjjön mellém menet közben, mert simán átvágódok sávon belül egyik oldalról a másikra, ha úgy látom jónak. A zipzár elv jól mutat a filmekben, de a valóság más. Nem lehet rögzített pozícióban motorozni, az veszélyes.
Nem tudom MO-n mi a szokás, de angol honban (hatalmas motoros nemzet) senkit nem láttam zipzár elven motorozni. Normál módon, normál követési távolságokkal megyünk. (Mentem már motoros találkozókra, akár 5-10-es random csoportok is alakulnak odafelé és mindenki normál követési távolsággal motorozik.)[ Szerkesztve ]
-
Pahli
tag
válasz Teasüti #101305 üzenetére
köszi, igen kicsit lehangoló az vezetési rész, hogy a kresz az nem csak a szabályos közlekedésre akar 'tanítani' hanem egyfajta gondolkodásmódot akar átadni hogy biztonságos legyen a motorozás, legalábbis ezt állítja magáról, közben már párszor rám szólt az oktató hogy húzódjak a padkához közelebb és így most wtf. És oktatáson nem az van hogy legyen skill meg élvezzem, hanem ilyen illogikus baromságokra kell odafigyelni. A másik kedvencem forgassam a fejem a belátható gyalogátkelőnél hisz akkor látja a vizsgabiztos, hogy megnéztem nincs e gyalogos. totál dedó. Jó nyilván kis szar vagyok még meg mit tudok még a motorozásról de azé ez má hungarikum vagy nem tom.
-
-Mike-
addikt
válasz Pahli #101308 üzenetére
Nekem is életem leghosszabb és legunalmasabb órái voltak kezek, főleg ez a hátranézegetősdi rutinon. De úgy voltam vele, főleg vizsgán, hogy ne hogy már emiatt ne sikerüljön. Mondjuk az néha jól jön a városban autók között amikor nem vagy biztos benne, hogy van e valaki a holtteredben vagy inkább az autós felé mutatod hogy figyelve vágtál be elé nem vakon.
Majd amikor Bp-en vagy nagyobb városban motorozol ne adj isten robogózol (mint én anno) akkor megtanulod a 2. piros lámpánál, hogy csont középen kell menni és megállni is, ha csak egy kis helyet is hagysz magad mellett oda fognak állni a térded mellé a lökössel és még le is fog utána gyorsulni v. szorítani.[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
válasz Geresics #101307 üzenetére
be-be, persze, inkabb a rutin hianya miatt egy panikhelyzetben ha megsem sikerul a fekezes, arra gondolok. Nekem oktato egyebkent ezt korabban mondta is, hogy reszben ez is az oka
Pahli, a fejforgatas zebranal marhassag, az kifejezetten eleg a vizsgazasig, egyebkent szerintem minden iranyvaltas elott kotelezo. Tukorbol sokszor nem latsz eleget
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz -Mike- #101309 üzenetére
Ahj, ez a zebrás körbenézegetés...simán látok mindent periférikus szögből. De nekünk még rá is kellett hasalni a tankra, és mint egy kibaszott zsiráf, úgy tekergetni a nyakunkat. Vasútnál is.
Aztán mikor vége volt a vizsgának, és mentük vissza a kiindulópontra, az oktató egyből mondta, hogy maradjunk a sáv közepén, és ezt ezután is így csináljuk, ahogy te is írod. Ugyanezeket mondta ő is. -
Teasüti
nagyúr
válasz Pahli #101308 üzenetére
Nem, a fejed itt kint is forgatni kell. Tudom, végig asszisztáltam egy motoros A kat. oktatást, ott voltam harmadik keréknek a gyakorlati képzésen is.
Oktatója válogatja, van aki megköveteli, hogy ficamítsd ki a nyakad és 20 centiről nézz a tükrökbe, hogy lássa még a szemközti gyalogátkelőnél is a nagymama a szodásüvegen keresztül, h mi történik. Van aki sokkal lazább és nem követel ilyen hülyeségeket. Havernek kijutott mindkét fajtából, a lazább oktató meg csodálkozott mi a szart tornázik a gyerek. -
vlevi
nagyúr
válasz z123456789 #101312 üzenetére
Volt egyszer egy vezetéstechnikai oktatás, amit motorosrendőr tartott.
Az elején megbeszéltük hol kell (érdemes) menni. Elmondta, hogy szép dolog a jobbra tartás, de az út jobb szélén ott az összes törmelék, a beszakadt údpadka, döglöttmacska, satöbbi, szóval azt hanyagoljuk inkább. Meg, ha valaki szemből rád előz, mert látja, hogy az út szélén haladsz, már nem tudsz hova jobban lehúzódni.
A sáv közepe pedig azért nem az igazi, mert ott az összes csatornafedél, az autókból oda folyik ki az olaj.
Maradt a sáv bal széle. -
CyberPunk666
senior tag
Nekem az oktató azt mondta, hogy a kresz szerint jobbra kell húzódni, de eszembe se jusson, mert 5 percenként lesz egy barom, aki felhívásnak veszi és bemegy mellém.
Az oktatáson olyan is volt, amikor az elsőbbséget meg nem adva (mi jobbra kis ív, ő szemből balra nagy ív) bejött egy autó a motorok és az oktatóautó közé...
-
Micsurin
nagyúr
válasz CyberPunk666 #101315 üzenetére
Dettó, sőt nekünk... lehet nem jól rémlik az út de nem isbez a lényeg gyöngyösin (sáv, bicikli sáv, parkoló sáv) ha nem mentünk elég középen mellénk jött az autóval, hogy érezzük milyen szar lesz ha nem figyelünk
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
veze
őstag
Volt itt már linkelve video arról is ( de most nem találom hirtelen, da ha valaki tudja, ujra beteheti) ami akár halálos is lehetett volna, hogy ha meg kell állnuk forgalmi helyzet lámpa, stb okán akkor a sáv szélében tegyük mert a mögöttünk ( akár később érkező) elbambuló autos hátulról belénk szalad és még az előttünk állónak is nekinyom.
(megállás esetéről beszélek, nem sávban való folyamatos haladásról)
Akkor most melyik a követendő példa? Met elbambulós hátulről nagy sebességgel belénk rohanó autós kevesebb van, mint aki bepofátlankodik mellénk ha a szélen álltunk meg -
Pahli
tag
kösz hogy így megosztjátok a dolgokat, fellélegzés hogy nem csak nekem vannak/voltak problémáim ezzel.
Lenne még 1 kérdésem.illusztráció: [link]
Szóval megyünk, nénike gyalog, balról akar átmenni a túloldalra, keresztez minket, nincs elsőbbsége, előttem lévő tag megáll, akkor én is megállok átmegy a kis tempójába a mamóka (ugye a 10 méterre lévő zebrát minek is használná de mind1), oktató mondja forgalom veszélyeztetése, mögöttem lévő nem számít rá hogy megállok stb. Ugyan ez a szitu én megyek elől, mamóka lelép a járdáról rá a szembejövő sávjára, természetesen nem engedjük el, oktató megszólal ha már lelépett akkor el kell engedni mert gyalogosra fokozottan kell ügyelni.
Szóval a kérdés az az hogy mikor kell megállnom, lelépett az útra a szembejövő sávjára, de ott áll egy helyben, vagy ha már eléggé közel jött. Ez nem egészen világos -
Formaster
addikt
válasz Pahli #101318 üzenetére
Amennyiben a gyalogos az útra lépett a nem erre kijelölt helyen, fokozott veszélyforrást teremtett. Ebben az esetben lényegében neked kell felmérni a veszély súlyosságát, nyilván ha a túloldali járdasziget szélén táncol és szemből nem jön semmi, nem indokolt, hogy megállj, de ha egyetlen jármű is közeledik szemből, akkor már legalább az út szélére húzódj ki, hogy a szemből érkező autós biztonságosan ki tudja kerülni. Ha a járdaszigetet elhagyja, akkor indokolt megállnod, mert a szemből érkező jármű nem fogja tudni kikerülni.
Egyébként a kresz azt hiszem úgy szól, hogy ha lelép, akkor meg kell állnod, mert a gyalogosnak nem kötelessége a kresz-el tisztában lenni, legalábbis anno mikor én vizsgáztam még úgy volt, hogy el kell engedned, ha van, ha nincs gyalogátkelő.
szerk: Ami biztos, hogy hülyeség: "oktató mondja forgalom veszélyeztetése, mögöttem lévő nem számít rá hogy megállok stb"
A mögötted haladó úgy kell közlekedjen, hogy minden esetben biztonságosan meg tudjon állni! Nyilván motorosként ez sovány vígasz ha nem állt meg, de a kresz ezt mondja, vizsgán ilyen miatt nem buktathatnak meg, ezzel ugyanis nem veszélyeztetsz senkit, ha indokoltan álltál meg. Az indokoltság esetét pedig nem bírálhatják felül, az is lehet indoklás, hogy pl begörcsölt a lábad. Szóval ez bullshit.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Pahli #101318 üzenetére
Apumat ezért húzták meg egyszer D-ből. Gyalogos lelépett a járdáról körülnézés nélkül, apum nyomott egy satuféket, majd a vizsgabiztos szólt, hogy veszélyeztetés miatt vége a vizsgának, mert ha utasok is lettek volna a buszban, akkor össze-vissza röpködtek volna. Apum meg marhára fel volt háborodva (teljesen jogosan), hogy nem üthet el egy hülye gyalogost sem, ha szabálytalanul lép a busz elé...
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Pahli
tag
válasz tboldi #101321 üzenetére
Formaster: azért kérdeztem mert csak ennyit találtam a felkészítőből. A többi lakó pihenő, hogyan közlekedjünk csoportosan stb. És ez is csak a gyalogos átkelőhely.
"A gyalogos-átkelőhelyre vonatkozó tilalmi szabályok:
1.Természetesen a gyalogosok nem élhetnek vissza a gyalogos-átkelőhely adta jogszabályi védelemmel: nekik is mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy ne következzen be baleset.
2.A gyalogos az úttestre csak akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.
Váratlanul nem léphet le az úttestre, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni, és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművezetőket megzavarhatja vagy megtévesztheti.
3.Olyan helyen, ahol a járművekkel szemben nincs elsőbbsége, az úttestre lépés előtt köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja.
4.Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül nem tud az úttesten átmenni."tboldi: nekem haver mesélte, hogy (B kat.) padlófék miatt buktatták meg, gyalogos miatt és én sem nagyon akartam elhinni neki.
-
#31733248
törölt tag
Meg tudnátok mondani, mennyire jó ez a sötétített plexi gyakorlatban és melyik motoros boltban érdemes ezt venni?
-
Teasüti
nagyúr
Csak nem egy robogós, akit hátulról telibe vertek és seggbe qrta a saját motorja?
Nem találom így hirtelen én se.
Eeegen. Sáv középen csak akkor állok meg, ha én vagyok elől. Ha jármű mögött állok meg, akkor kizárólag egyik, vagy másik sarkánál két okból is:
- mindig legyek látható neki tükörből,
- és mert amint szó volt róla: ne szoruljak be két autó közé, ha elb@sznak hátulról.(#101318) Pahli
12 éves jogsival erre annyit mondanék, hogy nem kell nagyon rágörcsölni!
Ha az úttesten van, akkor megállok és megvárom amíg átszenvedi magát a túloldalra. Ha emiatt vki beszól, annak megmutatom a középső ujjam.
A mögöttem jövő miatt sosem aggódom. Motorosként hátrafelé is szokás figyelni, de jogilag ha vmi történik, az minden esetben a mögöttem jövő hibája.
Ha a járdán van, akkor meg nincs miről beszélni.
Ha látom, hogy ostoba és le fog lépni, akkor meg ugye klasszikus dynomen helyzet.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz dellfanboy #101325 üzenetére
Köszi!
-
Horvi
őstag
válasz Teasüti #101326 üzenetére
Egyetértek, hogy motorral figyelni kell hátrafele, amúgy autóval sem ártana, nem úgy kéne menni mint a szemellenzős lovak(ahogy nagyon sokan csinálják). Amúgy az ok, hogy jogilag az ő hibája mert ő jött mögöttem, de ha telibever és te motorral vagy az sovány vígasz.
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
Winne
nagyúr
Ezekről az MT sisakokról tudni valami jót? Használ innen valaki ebből a márkából sisakot?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
z123456789
addikt
válasz Winne #101331 üzenetére
Barátnőmnek ilyet vettünk. Értékelése jó volt. Kinézetre nekem nagyon tetszik (jobban mint az AGV K3 SV). Néha fel szoktam venni én is, viseletre is OK. Szélzajt meg nem tudom, füldugót használok. Szellőzők faszák rajta, PinLock ezen speciel nincs, de ca. 22 000 Ft volt átszámítva.
[ Szerkesztve ]
-
madmike
őstag
Sziasztok!
Most kezdem az A jogsit. Eddig csak robogóztam, egy zárt bukón kivül más ruházatom nincs.
Elfelejtettem a suliban megkérdezni,hogy a gyakorlati vezetésre, vizsgára kell e motoros ruházat vagy elég ha zárt ruhában vagy?Sisak ügyben lenne még kérdésem, mert az eddig használt az megy a szemétbe.
30 körül vennék valamit. NZI bukókat nézegettem, egy Totalbike-os cikkben jókat írtak a márkáról. Nektek mi a véleményetek? Ebben az árban milyen más gyártókat érdemes megnézni? Ja, ami még fontos,hogy elsősorban felhajtható állasat szeretnék."Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
etnies
senior tag
válasz madmike #101335 üzenetére
Magyarországon a kötelező felszerelés a bukósisak, minden más opcionális.
Nem kérhetnek a jogosítványszerzéshez mást, mint ami kötelező.Ha vezetéstechnikai tanfolyamra mész, ott kérhetnek plusz, pl a Honda Safety kér kesztyűt, térd és könyökprotektort.
(#101326) Teasüti Engem ütöttek már el hátulról, zebránál megálltam a gyalogosnak.Azóta tükör és ha nem lassul velem az autó, akkor leszarom a gyalogos jogait.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
JóGéza
aktív tag
válasz etnies #101336 üzenetére
A tanfolyamra és a vizsgára egy kicsivel több a kötelező felszerelés, nem csak egy sisak.
Szerk.:
GKM rendelet.[ Szerkesztve ]
-
Mentolka
senior tag
válasz dellfanboy #101325 üzenetére
Jé, ilyen is van?
De ennek kicsit lehúzás szaga van, nem? Legalábbis, sima felhajthatós sisaknak tűnik, csak éppen a felhajtható rész egyben van - amikor cserélni kéne a plexit, az jó drága lehet. -
Remi1234
aktív tag
Sziasztok. Felboritottak a motoromat (2016-os Hayabusa) a garazsban, a vetkes elismerte a karokozast. Nagy baj nem lett, de a bal oldalan csunya karcok keletkeztek. Tudtok Budapesten olyan szervizt (markaszerviz is jatszik), ahol vallalnak karugyintezest is? A legjobb az lenne, ha nekem nem kellene zsebbol kifizetni a koltsegeket, hanem a szerviz a biztositoval lerendezne a dolgokat.
Elore is koszi!PSN ID: RemiFungus
-
Winne
nagyúr
válasz z123456789 #101332 üzenetére
Köszi a választ, a szélzaj érdekelne leginkább, de ahogy hallom 150-ig egy átlag zárt sisak úgyis jól kiszűri, gyorsabban meg nem valószínű, hogy a közeljövőben haladni fogok.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #101342 üzenetére
Kocsival volt nekem ilyen. Fékeztem a zebra előtt a gyalogosnak, de közben végig a visszapillantót néztem. A mögöttem jövőt láttam hogy egyáltalán nem lassít, ekkor a szemem sarkából láttam hogy a gyalogos még nem lépett le, én felengedtem a féket és rá a gázra (addigra alacsony fordulaton volt szóval minimálisat se gyorsult a kocsi kb). Eddigre észrevette a mögöttem jövő is hogy baj van és hallottam hogy csikorog a gumija aztán láttam a tükörből hogy félrerántotta a kormányt is. Végül 20-30 centire sikerült engem kikerülnie, mellém érve már mutatta is hogy bocs.
Ha nem nézem a tükröt és nem lépek le a fékről és adok gázt akkor belém jön.
Ha a gyalogos már lelépett volna és előttem van akkor fogalmam sincs mi lett volna, pláne így utólag. Ahogy épp abban a tizedben döntök, valószínűleg tapostam volna a féket tovább, de remélem ezt soha nem kell megtudnom.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
CyberPunk666
senior tag
Szakaszosan nyúlt a láncom, de a lánckerék nem tűnik nagyon elnyűttnek még.
Mennyire eretnek dolog csak láncot cserélni?[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz Teasüti #101326 üzenetére
megtaláltam, ez az , nem robogós, de durva. ha nem a sáv szélén áll meg ...
az előtte lévő motoros is sáv szélén állt meg, ha nem, akkor az is kapott volna.
[link]
most akkor a sáv közepén álljunk meg, hogy ne tudjon mellénk pofátlankodni senki, vagy mégsem?[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Ez kicsit más mint a lámpánál megállás szerintem.
Itt mondjuk lazán elmentem volna a kocsi mellett, ha meg is állok, akkor is az álló kocsi előtti részen. Akkor is kaphatsz, de az már véd valamennyit.
Jól tette, hogy felreallt az uton, nem lehetett számítani ott megállásra.
Lámpánál elől középre, a sorban a bal szélre állok.Amúgy volt már motorral, hogy a csikorgó kerekek hangjára azonnal előrébbgurultam, és megmentett, de ott mondjuk elől álltam szerencsére...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Minecraft
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Asztrofotózás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EAFC 24
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen