-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
akos3
addikt
válasz _seth_ #11814 üzenetére
nagyjából mindent elmondott DigitXT, de azért kicsit hozzáteszek. 1,5l-es fogyasztás nincs. egy normál állapotú robogú ha nem csutkán mész 2,5-3,5l-el szaladgál kb. (most nem a tuningra gondolok) scarabeo nem rossz választás, de hamár nagykerekű akk libertyt vennék. (vagy a drágább aprilia sportcity-t).
Igen, külön kell az olajat önteni a 95-ös benya mellé és ő majd összekeveri a megfelelő arányban. kb 1000-1500km-t lehet 1l olajjal menni, persze ez is függ a motor állapotától.
Robogókon csak húzni kell a gázt, más dolgod nincs. A két kar meg a fékkarok (vigyázz mert forditva van mint a biciklin --váltós motorok miatt) Jah és az csak jó, ha van berugókar, engem már nem egyszer húzott ki a csávából -
DigitXT
nagyúr
válasz _seth_ #11814 üzenetére
Főúton óvatosan. A nagytestűség tényleg nem rossz,
a nagy kerék is előnyös, csak elveszi a csomagtartót.
Ha 45-tel mész, letolnak az autók, neked veszélyes...
A 72 jó végsebesség, csak kérdés, milyen gyorsan éri
el, ha 50-60-at jól tudja tartani, azzal lehet közlekedni.
100 forintért én is veszek. Kettőt. A 1,5L szerintem
kamu, esetleg iszonyat nagypapisan, hosszú távon...
(Városban, dinamikusan közlekedve kizárt: 2-3-at tuti
benyel, ha 4T. A 2T többet, de ezért jobban is megy.)Hátsó dobozt különböző áron lehet venni: gyártmány
s méretfüggő, de általában 10K környékéről indulnak;
ha tartókonzolt is kell venni, az rádobhat - nem kicsit.
(Ha már rajta van, az jó, mert nem kell vele vacakolni.)Ha 12V rendszerű, akkor 12V akku van benne. Naná,
hogy van benne generátor, hiszen lemerülne az akku.
A berugókar pont lemerült akku esetén jön jól, mikor
nem tudja (vagy éppen tudja, de nem eléggé) forgatni
az önindítót... Berugókar nélkül egy akkulemerülés a
motor mozgásképtelenségét jelenti: sz*r ügy... (Ugye
a legdurvább terhelés az akkunak épp az indítózás...)
Van aki szinte mindig a berúgókart használja, mert pl.
azt szokta meg, vagy azt tapasztalja, hogy úgy inkább
indul a motor, mint önindítóra. Van, aki fordítva: én pl.
a korábbi robogómat sosem rúgtam be, pedig volt rajta
berúgókar. A mostanin nincs: lemerült aksim már volt.
(Mondjuk konkrétan sz*r aksi volt: nem a motor sara.)Ha jól tudom, a modern 2T-be ugyanúgy simán kell a
95-ös benyát tolni (nem is igen lehet kapni keveréket
kúton manapság), és az általad említett olajtartályból
magának adagolja a szükséges mennyiséget. (De én
csak 4T-t hajtottam, szóval erről majd mások írnak...)
Benzinhez külön keverni tuti nem kell, max. ha valami
felújítás után bejáratós a henger, akkor szokták írni...Szinte minden robogó automata váltós: nincs kuplung-
kar, ún. röpsúlykuplung van ezekben, tehát ahogy írod:
gázt adsz a motor felpörög, erre a kuplung fogni kezd.
Twist-and-go, ahogy a művelt német mondaná.
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- ASUS routerek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sweet.tv - internetes TV
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Sorozatok
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest