Új hozzászólás Aktív témák

  • Nortonor

    csendes tag

    Sziasztok!

    2007-es karbis Aprilia SR 50-emmel történtekre keresek magyarázatot.

    Előzmények:
    2017-ben vettem a motort, azóta sok mindenhez nem kellett nyúlnom mert gondos gazdája volt, remek állapotban került hozzám. Tavasztól őszig, napi használatban (száraz napokon) melóbajárós, vidéki ingázósként használom, oda-vissza napi 20-22 km. Idén tavasszal úgy gondoltam pár apróbb javítás ráfér. Az első telók új olajat és szimeringet kaptak, a nagy légszűrőbetét is cserélve lett, a karburátor elöregedett gumi-alkatrészei egy karburátor javító készlet segítségével lettek lecserélve. A félig kopott, kissé rozsdafoltos kipufogó, le lett szerelve és újra lett fújva hőálló festékkel, a tömítését is cseréltem. Az első pár napban észleltem, hogy némiképp változott a hangja, bizony a visszarakott kipufogó csavarjai a jó magyar utaknak köszönhetően lelazultak. Megvártam míg kihűl a rendszer, újrahúztam a csavarokat, majd másnap melegen ismét meghúztam őket, azóta nem mozdul.

    TL : DR
    A minap hazafelé menet az utolsó kb. 5 km-en, vettem észre, hogy jelentősen megváltozott a motor hangja. Ahogy hazaértem észleltem is a hiba forrását, a másodlagos (szekunder) légszűrőház fém fedeléből hiányzott egy csavar és így félig felnyílt a fedél. Leszedtem a másik csavart is, a fém fedél a helyén maradt, ugyanis a tömítés ráégett. Sikerül lefeszíteni, ez a látvány fogadott:

    Leszerelés és a műanyagház szétpattintása után:

    A szűrő szivacs szinte teljesen eltűnt, tavaly ősszel szedtem szét utoljára ellenőrzés céljából, akkor még teljesen ép volt, tisztítani sem kellett. A membrán külső műanyag/gumi pereme is szemmel láthatólag teljesen szétolvadt. A karbiba csatlakozó szívócső szerencsére ép maradt, ahogyan a másik felén, a kipufogóba csatlakozó levegőcső is.

    Mivel a szűrőház külső része is eldeformálódott/megolvadt, ezért egy az egyben rendeletem egy teljesen új komplett házat, ez kb. a jövő héten érkezik. Viszont addig szeretném kideríteni hogy mi okozhatta ezt a maradványokból jelentős hőhatásnak tűnő jelenséget, ehhez kérném segítségeteket. Nem szeretném ha az új alkatrész is így járna. Tudom, a "karbicsonkot tömd be szivaccsal, a kipufogónál meg vágd le, hegeszd be", de én szeretném továbbra is gyári állapotban megőrizni, használni ezért az ilyen jellegű válaszoktól tekintsünk el. A teljesítményre nincs panaszom, 80-nál fennakad a mutató, gyorsabban meg amúgy sem húznám ezeken a fain vidéki utakon, szóval további fojtáseltávolításra nincs szükségem.

Új hozzászólás Aktív témák