-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gombinyó
őstag
válasz
TrollBalint #212799 üzenetére
Ez a Kamiq egy emelt Scalanak tűnik nekem a képekről. Nem akarsz annyi pénzt kiadni egy ilyen autóért sztem. Nekem Scala van, de tőrbe dőlnék, ha ennyit kellett volna lerakni érte.
-
TrollBalint
addikt
Megnéztem őket, de elég drágák, ami elfogadható áron lenne az meg már le van foglalózva
A garancia megléte miatt nagyon az új felé hajlok, ott a Hyundai i30 mellett eddig a Skoda Kamiq-ot találtam 1.5-s motorral. Egy ilyet néztem ki: Skoda Kamiq
A csomagtartója "csak" 400 literes, de ha ez tényleg 400, nem úgy, mint a régi V60-nál, akkor az nekünk szerintem elég, de majd megpróbáljuk valahol megnézni élőben. Az autót kb. 4 évre tervezzük, hogy még legyen rajta garancia mikor eladjuk / leadjuk.
Ha esetleg van más márka, amit ajánlani tudtok, élhető méretű hosszabb utazáshoz / nyaraláshoz esetleg, az szívesen meghallgatom, és a maximum valahol 9M körül lenne, 10 alatt szeretném megúszni mindenképpen. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
TrollBalint #212794 üzenetére
Benzines Mazda nem rossz, ott a dizel ami bajos.
-
TrollBalint
addikt
válasz
BigBlackDog #212795 üzenetére
Tanultam volna inkább autószerelőnek, most nem lennék ilyen "nehéz" helyzetben
-
BigBlackDog
veterán
válasz
TrollBalint #212794 üzenetére
"Hibrid igazából azért tetszik, mert az jól tud gyorsulni..."
Hát, az 1.8-as C-HR után pont nem ezt mondanám.
Megindulás jó volt mindig, de gyorsulás azért visszafogott tudott lenni, főleg országúton-pályán. Hibridek esetén is erősen számít szerintem a rendszer összteljesítménye, illetve, hogy ezt hogyan tudja leadni.
-
TrollBalint
addikt
válasz
rbalint88 #212787 üzenetére
Azzal könnyedén együtt tudok élni, hogy ha "jól megy", akkor "eszik". Ez minden autónál így van. Már annyi oldalról hallottam ötletet meg tanácsot, hogy még annyit se tudok, mint mikor nekikezdtem a keresésnek.
Ha új, akkor azért 10M fölé nem tudok menni. Az alatt, meg nem fogok kapni Octavia-t, pláne nem Superb-t.
Ha használt, akkor leginkább Octavia, Superb, főleg az újak nagyon tetszenek, de ugye a mostani autónkkal is azt jártuk meg, hogy a szakértő azt mondta, hogy jó lesz, aztán sorra jöttek ki a gondok, mert az előző gazdái szartak bele. (gyújtótrafó csere, aztán hengerfelújítás dugattyúcsere... Most a váltó kezdett el szarakodni... )
Hibrid igazából azért tetszik, mert az jól tud gyorsulni, száguldani nem akarok, de azért nem haragszom, ha elférnek hátul a csomagok. Váltó az mindegy, de ha lehet választani, akkor manuálisA garanciánál biztos vagyok benne, hogy mindenhol van apróbetűs rész, de még mindig több, mint a semmi. Hyundai-ét próbáltam elolvasni, de belefáradtam
bandus: Az Mazda, ugyan rettentően tetszik az is, de a motorjait nem annyira dícsérte az autószerelő, meg félek, hogy ezek az újak is rozsdásodnak. És ha már 7-10M-ért veszek egy autót, nem azzal akarnám kezdeni, hogy még költök az alvázvédelemre is.
-
rbalint88
addikt
válasz
eastsider #212790 üzenetére
Alapvetoen jo valasztas, zajossagat szoktak csak fikazni. A tobbi marka hibridjere neznek meg ra. Audi Q5 phev, BMW X3 phev, Ford Kuga fhev, phev, Hyundai Tucson fhev, phev, Kia Sportage fhev, phev, Lexus NX300h, Mazda CX60 phev, Opel Grandland phev, VW Tiguan phev.
-
eastsider
nagyúr
Sziasztok,
Új autót nézegetünk, rav4 hybrid comfort Stylet nézem, ami már élhető felszereltsegben.
Mi az amit érdemes lehet megnézni meg az arkategoriajaban?
17-28m körül van ahogy néztem... Most is Toyota hybridunk van és szeretjük, csak kinottuk, marad 2. Autónak városban (de lehet eladjuk, meg nem döntöttünk). 3an vagyunk a családban, a lányunk 8 hónapos tehát van bőven cucc, és lesz majd egyszer tesó is...
Autópálya és város a felhasználás
Előre is köszönjük -
footy
addikt
válasz
TrollBalint #212785 üzenetére
En vennem. Ha biztosra akarsz menni es sokaig megtartod az autot, akkor egy uj/alig hasznalt garancias auto siman jo megoldas lehet.
-
bandus
veterán
válasz
TrollBalint #212785 üzenetére
ennyi penzert mar kapsz rendes autot rendes belterrel, lasd mit vett xero peldaul.
-
rbalint88
addikt
válasz
TrollBalint #212785 üzenetére
Nekem ilyen motoros i30 a ceges autom. Jol megy, de akkor eszik, cserebe esszel hasznalva egesz baratsagosan is tud enni. Marciusra pont az a tervem, hogy igyekszem kimeletesen menni, hogy kideruljon, a napi ingazasban mennyi idot bukok es ez milyen fogyasztasbeli valtozast okoz, illetve nyugodtabb vagy feszultebb leszek-e a kimeletessegtol. Hatso labter nem tancterem, a mhev kivitelekbwn nem fer el a 48V akku miatt potkerek es amugy is eleg lapos a csomagtarto (en siman bealdoznam a sekelyebb also rekeszeket a csomagtarto alapterfogataert cserebe). Infotainment big nem nagyon van, neha a wireless carplay eldobja a jelet (katonai ojjjektum mellett pl) es sima BT kapcsolatra valt, de ezen kivul stabil. Savtarto eleg agressziv, birkozos, a rafutasgatlo meg neha kicsit tulparazza, neha viszont elbambul.
Szvsz belteri minosegben elmarad a Kiatol, de foleg a VW csoport termekeitol, nem teljesen problemamentes es a gari azert eleg sok aprobetus reszt tartalmaz. Emiatt en sajat penzbol nem ezt vennem, de ez egyeni szoc problem.
6,5-ert (vagy amennyiert epp van) neznek egy jol felszerelt, 2017 utani faceliftes 1.4tsi-1.5tsi leon, golf, octavia kombit kezivaltoval (vagy ha must have az automata, akkor felreraknek egy misit valtofelujitasra a szarazkuplungos dsg miatt), vagy full monty es akkor leon cupra, octavia rs kombi olajos dsgvel. Golf GTI is tok jo, csak abbol nincs kombi sajnos, nalunk meg a ket gyerek melle csaladi autonak kicsi az otajtos Golf, helyi csapasmeronek tokeletes asszony eGolfja, de nem csak a 200km hatotav miatt nem mennek azzal nyarani -
Qru
MODERÁTOR
válasz
TrollBalint #212785 üzenetére
Mennek ezek rendesen. 170 lovas szivobenzinnel mentem es siman lehagyott az autopalyan. Igaz az Ceed kombi volt de egykutya.
-
TrollBalint
addikt
Az új Hyundai-okról mi a vélemény? És a hozzájuk tartozó garanciáról?
Konkrétan ezt néztem ki: Hyundai i30
Illetve, mennyire jó egy MHEV autópályázni? EGyszer vezettem egy kis 1.0-s Fordot, az egész jól tudott gyorsulni, az a része tetszett, és a fogyasztása is baráti. Igaz ennek az ára erősen kereten felül lenne, viszont 5 év garancia, és mivel új, kopásból eredő gondok nem lesznek. Max kis elektronikai zűrzavar -
kisza25
félisten
válasz
szabonagyur #212756 üzenetére
Itthon normál használatra elég a 100 ló is, ha nem túl nehéz az autó A-B- be jutásra, kisebb autónal meg a 75-85 ló. Ahogy Göbi szokta mondani, személyenként 250 kg/25 lóerő mindenre elég a hétköznapokban.
-
Xero
nagyúr
válasz
tibbike01 #212777 üzenetére
En ugy voltam vele, hogy talan a hibridek utan ezt tiltjak ki a legkesobb, szoval talan maradando. Mivel en is rohangalok varosban talan jobb dontes mint a turbos tarsai. A fogyasztasban jelentkezo ar difit meg betudom annak, hogy talan kevesebb lesz az ilyen-olyan nyugje.
Vicces egyebkent, hogy 10+ eve a szivo benzinbol turbo dizelbe vagyodtam most pedig vissza.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #212774 üzenetére
Meg van a mondás?! A jól megcsinált Outback az az XC70.
XC70 nem lenne elég? Minek bohóckodnál a villannyal?
-
molnarpeter
nagyúr
Titkos mesterterv az pont ez, össze legózni egy dízel PHEV Cross Country-t
Mondjuk élnék egy A4 Allroadot is. Sok mással egyetemben
Mostanában nézegettem egy 10 év körüli Rangert is, motorhibás, jól össze lehetne kalapálni egy mechanikus adagolóval, hogy megbízhatóbb legyen, műszakit meg ki nézi... de terepjárónak ott a traktor, futót elhúzza az SDI is, nem nagyon indokolt.
-
Xero
nagyúr
válasz
rbalint88 #212768 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy nagyon sulyos volt a felhozatal ami ott volt.
Ez pont bizomanyosan volt ott ismeros emberketol aki messze koltozik. Egybol kuldtek a teljes digitalis szervizkonyvet, a kotelezo olajcsere periodusok le voltak felezve az elejetol es igen at is lett nezetve. Magyar elso forgalomba helyezesu. Meg van 2.5 ev hosszabbitott garanciaja is, szoval a kovetkezo lepes tenyleg az uj lett volna, de nekem nem er 16M-t a szalonauto, es varni sem akarnek.Amit meg meg tudok tenni az egy kiados alvazvedelem minel hamarabb es onnantol keresztet vetek ra. Legyen 5 evig auto es akkor bekeben leszunk.
Mondjuk bevallom annyira impulzus volt a dolog, hogy a helyszinen tunt fel, hogy jee van tetoablak is.
-
rbalint88
addikt
Ez tenyleg jonak tunik. A kereskedes egyebkent sok szamomra velemenyes autot arul, sok az amerikai darab, azok nekem mindig gyanusak (toreskar, vizkar). De ha tiszta az eloelet, akkor nyugodtan meg lehetett ezt venni. Ha jol veszem ki a szavaidbol, at is nezetted, ennel kisebbre csokkenteni a kockazatot csak ujauto vasarlassal lehet
-
Xero
nagyúr
válasz
diegho #212759 üzenetére
Egeszen konkretan erre csaptam le. Sajnos pentekig nem tudom kimozogni az elhozast, addig marad a nyaladzas.
Szepen papirozva minden, leellenorizve, korbeszagolva/szagoltatva.
szerk: Bar teszem hozza, hogy eppen hazaertunk sielesbol szoval 850km utan pont hianyzott meg hetfore egy 300+km-es karika. Tiszta szerencse, hogy volt annyi eszem, hogy meg hetfore szabit vegyek ki piheno gyanant. Hat jol "kipihentem" magamat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #212756 üzenetére
A-bol B-be menni eleg a 60 is. Van, hogy a Jazz-el megyek a telekre, autopalyas elozesen kivul az is eleg mindenre.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #212754 üzenetére
Awd miatt meg arra is jo lenne. Nemi hasmagassag emeles utan.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #212756 üzenetére
Persze, reálisan nézve nem számít, van +10 sec-em várni. De akkor hol marad az adrenalin?
szerk.: Még ha csak 50-60-ig gyorsítok, akkor is szeretem a turbós karaktert. A kis dízel Ypsilont is emiatt élveztem vezetni, pedig az még gyorsabb sem volt a szopóbenzin Jazz-nél.
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #212753 üzenetére
Yep.
155 paci és 230 (206) Nm nem sok igazából, rengeteg autó tud legalább ennyit, de azért 7,8-8 sec-nyi 0-100 azért nem olyan rossz ma sem. Ennyire jó lenne a hirhedt M32 áttételezése?
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #212749 üzenetére
Az S-Cross Euro 6-os, ez meg még csak Euro 4, nincs annyira leszedálva.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #212749 üzenetére
Akkor rossz varosban elsz.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #212747 üzenetére
Ugyanarra, amerre a Hondával is, főként Móvár belterület. Sokkal-sokkal könnyebb kislisszolni a kereszteződésekből, majd felvenni a tempót csúcsforgalom idején is. A Jazz-zel többször is meggondoltam egy-egy ilyen manővert.
Ja, és újra előjött az az érzés, mint amikor még aktívan motoroztam: potensebb járművel még zavaróbb, ha szüttyögnek előttem.
-
-
kisza25
félisten
válasz
BigBlackDog #212734 üzenetére
Kis kedvcsináló dusterhez
-
tboldi
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #212734 üzenetére
Dusterrel ne buntesd nagad.
HSD kellesz/lesz. Sajnos ezek a nagyon uj platformok csupa bughalmazok.
-
kisza25
félisten
válasz
cappa72 #212736 üzenetére
Itt pl csak a felfutásban van különbség, max lóban/Nm-ben nincsen
-
Hm... így a csiszes meg az Alfás dolggokon gondolkodom.
Ugye ezeknek az alfáknak van DAN módjuk.
Vajon lehet olyat, hogy csak a D módban (dumb, hülyegyerek mód) hozza elő a megnövelt teljesítményt, N, normál módban meg maradjon a 105 ló?
Csak olyan elméleti eszmefuttatás szinten... -
kisza25
félisten
válasz
TrollBalint #212713 üzenetére
Az Insigniaába az 1,8 is kevés, mert kb 2tonna (forgalmiban kevesebb van írva, de még a j astra kombi is 1790kg mérlegen)
-
BigBlackDog
veterán
Erre én nem költök semmit extrát már. Örüljön, hogy kap olajat, meg mosást! Még az első fél-egy évet meg tudtam volna bocsájtani neki, ha befejezi a folyamatos picsogását, de nem tette, azóta is kísért a legváratlanabb pillanatokban változatos okból kivert hisztivel. Így járt, vessen magára, nincs csipsz, nincs prémium üzemanyag! Már sajnálom a következő gazdáját, ahová kerülni fog lízing után.
Legközelebb meg több ésszel választok autót magamnak, ha lesz rá lehetőségem (pl. egy Dustert
).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #212728 üzenetére
Kell ra egy chippeles.
Nekem vt kollegam aki megiratta a cegeset, csak mondom...
-
válasz
molnarpeter #212723 üzenetére
Na de addig... addig azért volt fejfájás, meg ilyenek.
Most a kiengedés időszaka van, és a megyzőzés arról, hogy
már nem nézzük a hahu-t
kivesz minden autót a parkolból
Ez a két mantra váltotta fel a "milyen autót vegyek" kérdéskört. -
BigBlackDog
veterán
-
bandus
veterán
én tényleg nem értem, valami nagyon nem lehet rendben BBD autójával
egyáltalán nem okozott nekem gondot a golffal a 180-200+ közlekedés. nem tudom mit értetek elfogy alatt, de ezekre a sebességekre sem döcögve 10 km alatt gyorsult fel a kocsi, és az ráadásul kombi is volt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #212717 üzenetére
Na ne mar, azert az csak nem olyan hurka motor. Bubi is meg egesz jol elvan x60-ig.
-
válasz
TrollBalint #212716 üzenetére
Egyetértek a bejegyzésed csillagos részével.
-
bandus
veterán
válasz
TrollBalint #212710 üzenetére
bérautó volt, egy év alatt jött meg a golf8 amit rendeltem, addig ezt kaptam a flottás cégtől. ahogy írtam szerettem, de azért a g8 sokkal jobb autó volt nekem, főleg az extra felszereltségek miatt (mátrix led, dsg, adaptív tempomat).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
TrollBalint #212719 üzenetére
130-140-es tempóig bőven vállalható. Valószínűleg 145-150 körül lustul be.
-
TrollBalint
addikt
válasz
BigBlackDog #212717 üzenetére
Pedig az esetek 90%-ban autópályán megyünk
-
BigBlackDog
veterán
válasz
TrollBalint #212713 üzenetére
1.5 eTSI Golf, 150 lóval érzetre nagyjából hozza azt, amit a 2.4 D5 S60 tudott 184 lóval. Tömegben kb. 1200 kg a Golf, Volvo 1500-1600 kg körül volt. Szerintem egyáltalán nem kevés az 1.5 eTSI, de azért 130 felett már biztos elfogy (gondolom én
).
Viszont az újabb, IV. generációs Octavia esetén azért én felkészülnék a sok apró, idegesítő hibácskára. Nem biztos, hogy előjön, de ahogy olvasom és tapasztalom, azért jellemző az újabb Golfok-Octáviák esetén.
-
TrollBalint
addikt
Ezért nem szeretem* ezt a topikot. Nagy nehezen kitalálom mit is szeretnék, majd jön valaki (vagy többen) akik észérvekkel és logikus dolgokkal eltántorítanak és a vége megint az, hogy nem tudom mit is akarnék
*de, szeretem
-
tibbike01
őstag
válasz
TrollBalint #212713 üzenetére
1.6 Insigia a legrosszabb példa...az egyik legroszabb konstrukció súly-motor-nyomaték-erő viszonylatában. Ne hasonlítsd össze.
Az 1.5TSI nagyon jól van megsegítve a turbóval, alulról húz, kb mint egy dízel és 250nm a nyomatéka, szóval tök más világ. Ráadásul a 1.8tsi-re szokták mondani, hogy annyival nem megy jobban mint az 1.4/1.5 tsi, viszont cserébe sokkal többet eszik és egy hajszállal több a karbantartása is. -
TrollBalint
addikt
válasz
tibbike01 #212711 üzenetére
Ez jobban is tetszik, viszont ez 1.5-ös. Most egy 1.6-os Insigniát hajtok és nagyon nem vagyok elégedett a motorral, 1.8 alá nem szeretném adni. (De az autó tényleg szép, csak ha ebbe az irányba megyek el, hogy még egy kicsi, meg még egy kicsi, akkor jelentősen feljebb fogok kúszni
Most már néha ott tartok, hogy nézegetem a vadi új Yaris Cross-t, ami élőban (kívülről) jól nézett ki és árban is 8,2 és az vadi új, garanciával mindennel... ) (de abban is 1.5-ös a motor...
)
Eredetileg 6-6,5-ben határoztuk meg a maximumot... de ha "biztos", hogy nem kell rá sokat költeni, akkor hajlandó vagyok 2M-t még rádobni, csak ugye használt autónál ez eléggé lutri... -
SzlobiG
félisten
válasz
SzlobiG #212702 üzenetére
Meg is van a feketeleves...A ford szerviz semmit nem lát az autóról, azaz nem járt hivatalos szervizbe, ezt bizonyítja a szervizfüzet is, hogy ugyan be voltak pecsételve, de nem hivatalos szervizbe. Egyetlen visszahíváson járt 2019-be akkor 60e km körül volt a bejegyzés.
Nem tudja valaki az olaszoknál ez a módi? Mert olaszból lett behozva 2020-ba.
Mert adódik a kérdés, hogy miért viszel kis szervizbe egy autót és bukod el a garanciát, ahelyett hogy márkaszervizbe vinnéd?
-
tibbike01
őstag
válasz
TrollBalint #212704 üzenetére
Kicsivel többért már mk4 Oktávot is kapnál.
-
-
bandus
veterán
válasz
TrollBalint #212704 üzenetére
én használtam egy ilyen skodát egy évig (bár az 1.5 tsi volt), nagyon szerettem, nem tudok róla rosszat mondani, azon kívül, hogy az ülései nem voltak a legkényelmesebbek. persze ettől függetlenül horvátországba menet nem volt vele gond egyáltalán.
-
Grekooo
csendes tag
Valaki tudja, hogy hahun a hirdetésfigyelő napi értesítések időpontját hogyan lehet módosítani? Nekem délután 2 körül van és reggel szeretnék kapni értesítést. A jó árú 6 milliós autóra is délután 2-re már 4en jelentkeztek...
-
SzlobiG
félisten
válasz
BigBlackDog #212703 üzenetére
Igen duplakuplungos, de ez már jobb egy fokkal mint az előd rossz híre.
-
TrollBalint
addikt
válasz
SzlobiG #212702 üzenetére
Eddig kiestek nekünk a Fordok, és valószínűleg ki is fognak, de egy ilyen az tetszetős és az ára is baráti*
Én továbbra is ezen gondolkodom nagyon: Skoda octaviaSzerelő megnézte, gyertyacsere kell, meg az olaj a minimumon van, meg az első fékbetétek lesznek kb. 10.000 km múlva cserések. És van hozzá téli / nyári gumi. Reggel volt megnézni, de vissza se kellett állnia a garázsba, mert már mentek mások is nézni, szóval ha emellett döntünk, akkor gyorsan kell
Nem szeretem az ilyen helyzeteket...
*azokhoz képest, amiket én találtam, de azok Skodák
-
SzlobiG
félisten
válasz
TrollBalint #212700 üzenetére
Egy Passat volt megnyerő ajánlatként, 2 nap alatt elvitték.
Viszont ezt a Mondeot megnéztem délelőtt és meglepő módon ígéretesnek tűnik. Körbe mértem a jobb ajtón tükör alatt volt vele valami, de szemre meg se mondtam volna. A probakör is teljesen jó volt nem tapasztaltam semmi különös dolgot, ezen felül a km is szerintem rendben van a kopásokból ítélve.
Egyenlőre alvázszám szerint lekérdezés folyamatban van a Fordnál. Ugyan volt szervizkönyv, de jobban hiszek a lekérdezésbe hogy mit látnak.
Ezen most komolyan elgondolkodok, mert az ár is megfelelő lenne.
-
kerxy
senior tag
válasz
Tothgera30 #212690 üzenetére
Többen valaszoltatok, köszi mindenkinek, elkezdek utána járni az említett típusoknak és beállítok hirdetésfigyelőket
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Ez nem futótűz, inkább csak égés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Friss trailert kapott a Devil May Cry anime sorozat
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen autót vegyek?
- Asztalos klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest