- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Linux - haladóknak
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Programozási versenyek
- Windows 11
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shreky
tag
válasz molnarpeter #201200 üzenetére
Ebben az árkategóriában tényleg csak az játszana. Ráadásul annak is nagyon jól áll a távolság, mert nem egy szépség.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! :D
-
Integrale
veterán
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Shreky #201201 üzenetére
Sokkal olcsóbb egy használt tetőcsomagtartót lőni aprón, mint egy nagyobb autót megvenni és fenntartani, csak azért az évi pár alkalomért Újonnan is nagyok a különbségek, ahogy egyre nagyobb kategóriát nézünk, szerintem a hahu találatokhoz lenne érdemes alkalmazkodni inkább, és venni egy fiatalabb, jobb állapotú kocsit. Sajnos a chip hiány és általános áremelkedés miatt nehezebb a helyzet, de hát ez van
-
Shreky
tag
válasz szabonagyur #201202 üzenetére
Én elfogadom, de ha három év alatt szedsz össze ennyi pénzt, akkor azért próbálod jól elkölteni, hogy ne az ablakon kidobott pénz legyen, az autóiparnak meg a jó édes anyját, hogy ilyen árakon csak eldobhatós autókat gyártanak.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! :D
-
Shreky
tag
válasz molnarpeter #201204 üzenetére
Benne van a poszomban hogy nézegettem a 10 éves kettes Twingókat is, mert abba is beleférhet előre döntött ülésekkel a bicikli, azok meg körülbelül a legfiatalabb autók amiket lehet kapni ennyi pénzért.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! :D
-
szabonagyur
félisten
válasz Shreky #201205 üzenetére
Nem ilyet gyartanak, de ennyibol 14+ eves auto lesz nagyreszt (kivetelek vannak) soknal az elettartam felen tul vannak (rozsda), ebbol nehez meg 10 evet kihuzni. Sajnalatos dolog, aterzem, hogy jol skarod elkolteni a penzed. De barmit is veszel szamolj vele, hogy kolteni kell ra az allapot megtartasert boven.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Shreky
tag
válasz szabonagyur #201207 üzenetére
Azzal nincs baj hogy a kopó/mozgó alkatrészeket cserélni kell, mert az egyértelmű, és azt nem is sajnálja az ember, de az nem esik jól az embernek ha van egy ritkábban használt autója, ami csak úgy szétrohad előbb-utóbb. Jó tudom, ott a garázs nevű intézmény, ami sokat segít ebben, de az megint plusz kiadás havonta. Lehet hogy ha ritkábban lesz tényleg és keveset használva, akkor egy jobb motorikus állapotú alu karosszériást kellene inkább nézegetnem.
Igazság szerint tavasszal akartam már venni autót, amikor a tetőpontra hágott a maszkos bohóckodás, mert nem akartam négy órán át szívni, amikor hazamentem meglátogatni a szüleimet tömegközlekedéssel. Viszont mire elkezdtek körvonalazódni a dolgok, meg összejött a pénz, addigra eltörölték a marhaságokat, de most megint előjött hogy lassan újra le akarnak zárni mindent.Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! :D
-
szőröscica
addikt
válasz Shreky #201208 üzenetére
Most en leszek a kocsog, de ha 1.3 milkat 3 ev alatt raktal ossze, az havi 40 rugo megtakaritas sincs. Tudod mivel jar egy auto fenntartasa? Egy szett gumi, a kotelezo, a muszaki, az eves szervizek, egy varatlan hiba vagy serules… ha mindenkepp kocsi kell, ilyen megtakaritasi tempo mellett lehet inkabb egy 500k-sat kene nezned.
-
Shreky
tag
válasz szőröscica #201209 üzenetére
Írtam lentebb, hogy minimális használatra kell, lehet hogy lesz olyan hónap, hogy 100km-t sem megyek vele, nem véletlen hogy a rohadástól félek inkább, mint a sok műszaki hibától.
Több pénzem is akad, csak ennyit szánok rá maximum. Minek rohasszak egy 2 millás autót ilyen kevés használat mellett?
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! :D
-
molnarpeter
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #201200 üzenetére
Psszt! 🤫
A végén meg elviszi előlünk a kinézett példányt.szerk.: Amúgy itt egy egész jónak tűnő és olcsó ajánlat a parkolómból.
Renault ScénicIlletve nekem most ez az egyik kedvencem, egy az egyben Suzuki Splash K12B motorral, még Esztergomban is készült, viszont valamivel olcsóbb, mint a tesója. Hülye osztrákok már utalhatnák az adóvisszatérítést, apummal rögtön indulnánk is megnézni szerintem...
[ Szerkesztve ]
-
Shreky
tag
válasz molnarpeter #201212 üzenetére
Gondoltam arra is, de mivel nem fővárosi vagyok hanem debreceni, így az kiesett.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! :D
-
szabonagyur
félisten
válasz Shreky #201208 üzenetére
Nekem van egy hasonlo erteku autom, aminel amugy koponal sem jott elo meg semmi komolyabb tetel (bar most van egy kerdeses). Csak arra, hogy szinten legyen tartva elmegy eves szinten bo 300.000 forint, es amik cserelve voltak nem is annyira km fuggvenye, inkabb kortol.
Vedd meg a Jazzt pl. teljesen jo auto es figyelj ra, elmehet 10 evet is, de szamolj vele, hogy lehet 5, lehet 7 lesz belole.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Rhino666
őstag
válasz Shreky #201205 üzenetére
A szabad piacon a kereslet/kínálat határozza meg a dolgok árát/értékét, nem az anyagi helyzeted. Azt meg felejtsd el, hogy 10 évre veszel autót, mert a vadi új autókat se 10 évre veszik. 5 év múlva úgyis le akarod cserélni és jobb esetben meg is fogod tudni engedni magadnak. Ha 1,3M a keret rá és kész, akkor 10-15 év között találsz valami 1M körülit, ami simán kibír 5 évet. Számolni kell még egy év KGFB-vel, teljesítményadóval, átíratási költséggel, egy garnitúra korrekt 4évszakossal, ablaktörlő lapáttal, olajcserével és már el is ment a maradék 300k.
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok! Van vállalható hybrid 3000 euróért Németországban? Köszi!
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
vzsryl
nagyúr
válasz tboldi #201219 üzenetére
Azt vedd figyelembe, hogy túl sok alkatrész/extra sincs benne, tehát kisebb is az esély a problémákra.
A régi mergákat is azért dicsérik az újakkal szemben, mert azok is faék egyszerűséggel voltak megáldva.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
ZolkoW
őstag
válasz tboldi #201221 üzenetére
Én is nagyjából öt évre terveztem a most 20 éves Focusommal, aztán most járok 12-nél. Ha az adagoló felújítást és a küszöbcserét+alvázvédelmet visszaosztom évekre, még akkor is valahol bőven 100e alatt vagyok karbantartási költségben / év, olajcserékkel együtt sőt, lehet, hogy tényleg ki kéne számolni, mert sokkal alacsonyabb jönne ki..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
Rhino666
őstag
válasz tboldi #201219 üzenetére
Ez azert ritka. Es nem csak azert mert keves auto birja 5+ evig hiba nelkul, hanem azert is mert 5 ev alatt egy auto el tud avulni fogyasztas, kenyelem, biztonsag stb. teren es/vagy ennyi ido alatt konnyen valtoznak az igenyek is (nagyobb tavolsag, gyerekulesek, bicikli stb.)...
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
-
nagyúr
válasz Rhino666 #201225 üzenetére
Szerintem nem ritka, hogy 5+ évig megtartja valaki az autóját, az általad felsorol avulások ellenére. A pénztárca faktor erős érv.
Ráadásul minél újabb az autó, annál nagyobb az általános karbantartási/karbantartási költsége (jellemzően).Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
vidocq
csendes tag
Erre valakinek meglátása van esetleg?: 201137
-
vzsryl
nagyúr
válasz vidocq #201230 üzenetére
Az internetes influenszereknek köszönhetően néhány típusról elterjedt, hogy a világ legmegbízhatóbb autója (Jazz, i30, Ceed), ezért a magyar használt piacon lévő mennyiség kevésnek bizonyult, tehát elkezdték behordani őket nyugatról. A behozott autók nagy részét kamillázó nepperek árulják/ták, és ők előszeretettel tekerik vissza a km számlálót.
Konklúzió: Nagyjából azonosak a futásteljesítmények, de Megane-okat valószínűleg nem tekergették annyit.
Esetleg még egy olyan tényező is közrejátszhat, hogy a Megane-okból több volt flottás, de ehhez nincs statisztikám.Szvsz. egy 3-as Megane közelebb áll a 3M+-os 2. generációs Ceed/i30 pároshoz, mint az 1. generációsokhoz, tehát azonos áron sokkal jobb vételnek mondanám.
Eddig sajnos csak fullos/bőrös Megane 3-hoz volt szerencsém, de az letaglózott teljesen.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Biqci
aktív tag
válasz Csaby25 #201218 üzenetére
Mennyire hibrid érdekel? Majdnem napra pontosan egy hónapja vettem egy Honda CR-Z-t. Mindennapi használatra valami tényleg egyedit akartam, de a kalandvágy is besegített. 3500 volt, ez volt akkor és azóta is a legolcsóbb a mobile-n. Gyári fénnyel, egy elem fényezett, akksi okés, rozsda nincs, friss műszakival, minden, de minden működik. Belül ganaj, lehet sose takarították, a tetején az utólagos karbon fólia agyon van repedezve, valamint a bal fényszóró igényelt egy kis melót. De... A Honda márkaszervízben, ahova a többi kocsit is hordom, a szervízvezető mikor kipróbálta, nem győzött álmélkodni. A szelephézag beállításon és a fék-kuplung-folyadék cserén kívül nem volt szükség semmi beavatkozásra...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Paxker315
addikt
válasz ngaba #201233 üzenetére
Nem mindig. Van ismerős, aki megtehetné, hogy vesz, és különösebb gond nélkül fent is tudná tartani. De nem teszi. Vonatozik, tömegközlekedik, és nem tartja életbevágó fontosságúnak, a "presztízsszimbólumokat" meg zsigerből elutasítja. De tudom, ez a ritkább, és, sokszor inkább az ellenpéldába futunk bele.
Az én gerincem puhább volt, pedig mondhattam volna nemet. Így meg kaptam egy kétélű kardot, egyrészt komfortosabb-rugalmasabb így az élet, másrészt kötelezőbiztosítás, üzemanyag, teljesítményadó, időszakos karbantartások "sok kicsi összeadódik". Ami értelmesebben is fel lehetne használni. Ezért is igyekszem a lehető legkevesebb km-t megtenni vele, plusz, továbbra is utálok vezetni
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
szabonagyur
félisten
válasz Paxker315 #201236 üzenetére
Attól függ merre jár a tömeg közlekedéssel. Jártam anno olyan útvonalon ami vonattal egy bő 3 órás volt ha nem késik (mindig késett és 2 csatlakozás így egyiket tuti lekéstem), autóval meg 50 km és 1 óra út.
Ilyen helyzetben pl. nem nehéz eldönteni mit választ az ember (plusz ugye mivel a vonattal megtettem 150 km-t kb. így árban is diákkal is 1500 Ft/út volt, ami oda vissza 3000, teljes áron meg 6000, azért abból lehet autózni egy darabig).
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #201237 üzenetére
Nekem a hobbim volt a tömegközlekedés (szinte rendszám szinten ismertem a Kapos Volán buszállományát stb. - ami egyébként nem nehéz, mert sok az egymás utáni rendszám), úgyhogy tőlem talán hiteles, hogy Magyarországon az autóval max a budapesti / agglós tömegközlekedés veheti fel a versenyt háztól - házig eljutási időben (a dugók miatt). A környezetvédelmen túl fel lehet hozni pár érvet a tömegközlekedés mellett még (lehet dolgozni/pihenni közben, lehet előtte alkoholt inni, egy gyakorlatlan sofőrhöz képest biztonságosabb a hivatásos sofőr + nagy jármű), de alapvetően pénztárca szempont / rákényszerülés / elhivatottság kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Érdemes lenne megkeresni a Vitarát ezen a listán
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz vidocq #201137 üzenetére
Sok szempontot nem adtál meg...
A Megane 3 jó lehet, bár 2ért még nem sok szimpatikus van, a szebbek, fl-esek felette mennek (fl előtt még az elektromos kézifék vezérlője nem egy golyóálló szerkezet). Meg mint kb minden magyar autónál, fos félásványi olaj használata miatt a vezérlésmódosító kerék cserés lesz a vezérléscserével valószínű.C4 II-őt is megnézném, ha praktikum mindenek felett akkor C4 Picasso (bár két személyre városba már már túlzás); ha tetszik a C3 Picasso is jó lehet. Akár H Astra is szóba jöhet (1.6). Ahogy említették a Ceed/i30 is megérhet egy megnézést =ha tetszik), de itt is előfodul ez-az a Kappa mocikkal, de nem vészes. Más kérdés hogy jónak a 2012 utáni modelleket nevezném, a korábbi nekem nem kellene.
Jazz (túlárazott, H4-es világítás amit szar cserélni), esetleg Bravo/Grande Punto, Clio3 (Grandtour)...
Nincs (főleg ebben az ársávban) olyan modell, aminek ne lenne 1-2 gyengébb pontja, ezt fogadd el. Ha megvan melyik tetszik (praktikum, kinézet, vezetés, ár, felszereltség, stb), akkor majd abból az adott változatok gyengébb pontjait érdemes megnézni/megkérdezni. Amit szeretsz, szívesebben tartod majd karban.A normális belevaló olajra szinte mindegyik érzékeny, van ami kicsit (Renault, Opel, Kia), van ami jobban (Honda, PSA).
dj79: Miért, olyan olcsó a Vitara (főleg ahhoz képest amilyen)? Vagy ha normális kompaktot, igényesebb Crossovereket kapni hasonló áron másutt, de itthon nem azt veszik a szuzi ellenében, az a forint hibája? Szokott menni itthon a fanboykodás suzukikra, de azért európai/nem elfogult piacon nincsenek olyan előkelő helyen.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz MC Pite #201245 üzenetére
Ha megvan melyik tetszik (praktikum, kinézet, vezetés, ár, felszereltség, stb), akkor majd abból az adott változatok gyengébb pontjait érdemes megnézni/megkérdezni. Amit szeretsz, szívesebben tartod majd karban.
Ez egy olyan megjegyzés, ami akár összefoglalóba is bekerülhetne. Nagyon jól summáztad (szerintem).Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
tboldi
nagyúr
válasz MC Pite #201245 üzenetére
Kiegészítés:
Csak a GD-ben szar cserélni, a későbbiekben már egész könnyű. Illetve a GD-ben is elviselhető, ha nem a kerékdob felől támad a kedves user.
A túlárazottságnak meg van egy jó oldala is, eladáskor több pénzt kapsz vissza.
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz tboldi #201247 üzenetére
GD Jazz tulajként egyetértek.
Figyelembe véve, hogy én pl. 15 év alatt három H4-est cseréltem ki összesen (az egyiket csak azért, mert a párja kiégett, és úgy gondoltam, hogy nemsokára az is ki fog), ennyi igazán belefér.
Egyébként meg sosem járt a kötelezőket leszámítva szervizben. Úgyhogy ez legyen a legnagyobb bajom, hogy a lököst leszedem izzócseréhez 6-8 évente. -
dj79
senior tag
válasz MC Pite #201245 üzenetére
Nézz meg mondjuk egy osztrák Vitara árlistát és hasonlítsad a magyarhoz. 6m alatt milyen suv jellegű alternatíva van, amihez minden görbe fa mellett van márkaszerviz, olcsó a cascó, jónak mondható a finanszírozás illetve be van építve az árba a 10 év “garancia”? Egy fapados hokedli 208 árából kapsz egy kicsit nagyobb autót, ami családi használatra is megfelel.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Hát ja, itthon az hazai pálya suzukinak. Ha nyugati ár arányban (tehát jóval közelebb árban a többihez) menne és nem lenne ennyi szerviz itthon sem lenne sehol... Mikor vettem az scross automatát majd dupláznom kellett volna máshoz. Persze jobb lett volna de nem volt annyi rá.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Telekom mobilszolgáltatások
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- BMW topik
- Milyen asztali médialejátszót?
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs