-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
KRISSTUS
tag
Sziasztok!
5-8 éves (2013-2016) autók között keresgélek, ami érdekelne:
Skoda Rapid 1.2TSI 105LE/110LE
Ford Focus 1.5 / 1.6 Ecoboost 150LE, 1.6 125LE (szívó)Melyik motor a megbízhatóbb a turbósok közül?
-
válasz molnarpeter #201501 üzenetére
Valamit mondaniuk kell ,ha nem találják meg , na persze ha van ugye rá erőforrás a keresésére ..
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
ngaben94
csendes tag
Sziasztok!
Nemrég írtam már ide,de akkor nem találtam megfelelő autót. Szóval a következők alapján keresnék újra:
- dízel
- alacsony fogyasztású, megbízható
- 2 millió forintig
- nagyrészt országúti, kevés városi használat
- helyre nincs szükségem, hogy pakolni tudjak bele
Előre is köszönöm a válaszokat -
N.Szil
tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #201501 üzenetére
Megtalaltak. Csak kulonallo alkotoelemekkent.
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz Integrale #201507 üzenetére
Hát én F2/fl és F3 akban amikben ültem/vezettem, elég ratyik voltak. Zajszigetelés, ajtókat izomból kell bebaxni (főleg kombi csomiajtót), illesztési hézagok tömkelege (kisujjam vagy nagyobb is sok műanyag találkozásáhiz befér, főleg F2nél), sorja (F2, főleg hangerő szabályzó). Kurvaszar ülések, amikkel 20km múlva is fájt a hátam (Rapidokkal és Toledokkal nem volt gond az 1000+km). Hiányzó akasztók, rekeszek/hátsóvilágítás beltéren, ratyi klímaszabályzás (egy és kétzónás automata klímánál is, a vagok manuálisok voltam), fejegységek és BC-k között is 10 év különbség érződik(belértve a magyar nyelv meglét/hiányát), izzó csere dettó (F2, F3nál nempróbáltam). Én ugye háklis vagyok a világításra, abban elmegy a ford, de leginkább feláras fényeket kell választani hogy jó legyen, és akkor végre lesz drl is, mert a k..a ford spórolt egy *** 21Wattos izzón(cserébe gyorsan kiégnek a tompítottak) -F3on természetesen, nem a kettestől kérem számon. Ködlámpa vag-nál hasznos volt fókáknál dísz, középkonzol vágta a térdet, beltéri anyagok (sztem) gagyibbak. Hátsó utasoknak még térképzseb sincs! Persze egyéb helyre se fogod rakni az innivalókat...
A belső amúgy sztem vizuális környezetszennyezés, nem egységes. Nem tartom magam túl konzervatívnak, F1 belseje is tetszett kminősége isbjobb volt) sok próbálkozást díjazok ami nem lett közönségkedvenc, de ez nekem nem áll össze. Főleg amilyen szinten karcolódik (lentebb) és kopog, nyöszörög. Rapidokban semmi meglepi, normális, kész (tudjuk rólam hogy egyébként nem a német belsőépítészet és ergonómiana kedvencem, de nem zavar).Értem hogy a Rapid(/Toledo) egy nyújtott B szegmenses olcsóbb autó, de tisztességesebb a kivitelezés, holott a fókának jobbnak kellene lennie mindenben egy árnyalattal legalább.
Ok, kormányzás jobb, futómű jobb (de meglepően ügyes a Rapid, főleg kis úthibákkal), lehet rendelni bele komolyabb extrákat, de valahol a kettes Auris meg a korábbi Daciak szintjén van.
Motorok terén bármelyiket javasolnám Rapidba, míg a Fordoknál hullottak nálunk az 1.6 szívók (a gyengébbb
régebbi), ecoboostok meg... na. Ha rendbetetted és nem gyulladt ki (nekünk az egyik szívó egyhatos is leégett mondjuk(F2)) akkor sem kellemes: [link] A Ti-VCT 125 lovas kb amivel nyugodt lennék, vagy a (ebben rohadt hangos) HDi-k. Dobfékkel . Kisautónál nem zavar, sőt; de bizonyos felszereltség/motorizáltság felett nem tetszik egy ez kompakt kombin.Szal kövezzetek meg, de nekem jobban egyben van a Rapid/Toledo. Keveset ígér, és azt (jobban) hozza.
Vezess: "A belső téri minőségérzet főleg a modellfrissítés előtt, Ambiente, Trend és egyéb gyéren felszerelt modellekben szomorú." De fentebb sem olyan amit várnék.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Integrale
veterán
válasz MC Pite #201511 üzenetére
Na ez az, felszereltség függő a belük.
Van egy 1.6 TDCi C-Maxunk (családi), 2012-es. Talán Titanium felszereltségű, alapvetően a minőség nem rossz, bár amit már írtam többször is, hogy hátul azt hiszik nem emberek ülnek, ott kopogós a műanyag, nincs kilincsvilágítás, a tekerentyűk nem krómszegélyesek stb, az szerintem ultragáz, de ez szinte általános.
Hátul a gördülési zaj szerintem elviselhetetlen hosszú távon.De egy Rapdid nekem bőven ez alatti szint volt érzetre, ajtónyitás és csukódás milyensége, anyagok, általános zajszint stb.
"Bad reklám is reklám too"
-
3L1T3
addikt
Most egy Hyundai Tucson hybrid van nálam.
Hát tévedtem, hiába tetszett a CX-5, ez a Hyundai bitang jó, és egyáltalán nem bazári mint azt gondoltam képek/videók alapján. Simán ez a befutó jelenleg!ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
KRISSTUS
tag
válasz MC Pite #201511 üzenetére
Először a Rapid és Toledo volt a cél, de mivel hallottam/olvastam rosszakat a TSI-kről így elvetettem.
Majd képbe került a Focus 3 és 3.5 (Facelift) az 1.6-os (125LE) szívóval (ezek állítólag megbízhatóak). Kersgélés közben sokszor látok elképzeléseimnek megfelelőt de Ecoboost motorral - sajnos ezekről is lehet olvasni bőven rosszakat.
Jelenleg egy 2007-es 1.4-es 86LE-ős Cordobám van és azt szeretném ha a következő autóm: főképp kényelmesebb / tágasabb, esetleg dinamikusabb lenne.
És persze, hogy egy megbízható benzines motor legyen benne (főképp rövid távokra használom és néha autópálya).Volt egy II.-es Octáviám elötte, ami mondhatni mindenben megfelelt volna, csak az 1.4 75LE-ős motor nagyon kevés volt a kasztnihoz.
-
MC Pite
veterán
válasz Integrale #201512 üzenetére
A C-Maxok valamiért normálisabbak voltak (amikben ültem egyes és fl-es), jobban szerettük őket.
Ó, a C Maxban így is jobb az élet (hátul is) mint a fokákban, ahol a fullosok kaptak csak világítást, meg középen, khm, nem érdemes ülni, és hordozót/gyerekülést se nagyon lehet bekötni. És 130nál kiabálni kell hogy halljuk egymást elől/hátul.
Bár a régebbi Turneo Connectnél már az első sorban így úgy néz ki nem emberekre számoltak, főleg a feláras lecsukható anyósülésselKRISSTUS: Ezekben nem a korai TSI-k vannak már
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ngaba
aktív tag
válasz KRISSTUS #201516 üzenetére
Ecoboostot ne!
Hobizoli megmondta a választ: A turbósok közül az 1.4 t-jet jobb ezeknél.
Szívóból én legalább 1.8-ast néznék (Opel, Toyota, Mazda), de azt így kapásól nem tudom, hogy mi maradt meg 2013 után. Igazából a LE/tömeg arányt érdemes nézni, nem a LE-t önmagában, amikor a 86 LE-höz hasonlítasz. (Meg a nyomatékgörbét is pl.) Sajnos a mai kocsik nehezebbek... -
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz kisza25 #201521 üzenetére
Egyetértek.
Az a baj ezekkel a kompakt SUV-okkal, hogy nem elég hosszú a csomagterük. Nem véletlenül szokták a kombikat és egyterűeket családi autóként aposztrofálni. A nagy SUV-ok legalább ebben jók, hosszú a csomagtér, döntött üléssel meg mindent is elnyelnek.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
válasz vzsryl #201522 üzenetére
A tucson az mondjuk 1850*4500 és 620 liter a csomagtartó, 2680 a tengelytáv, csak a santa fe/sorento még egy szint lépés minőségben
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
KRISSTUS
tag
válasz ngaba #201518 üzenetére
Ami szűkíti részemről a kinálatot az az, hogy "csakis" szedán vagy lépcsőshátú érdekel.
Ezért a J Astrát is nézegettem, ott az 1.6 szívót szidják az 1.4T 140LE-sről nem tudok sokat, 1.8-ban még nem láttam. De állítólag a gyári adatokhoz képest jóval nehezebb az autó, így az is c-vágányra került.
Corollák közt is keresgéltem 1.6-ost, csak azok nekem drágábnak tüntek az eddig említettekhez képest.
Úgy látom az 1.4TSI is elég ritka a Rapid/Toldedo kinálatban.
Akkor még várok és böngészek, hátha felbukkan valami.
Köszönöm a segítségét mindenkinek!
-
-
MC Pite
veterán
válasz KRISSTUS #201524 üzenetére
Akkor Rapid/Toledo. Bónuszként nem olyan unpraktikus mint az igazi szedánok.
Egy Astra 1.6 többletfogyasztásából egy motorgenerál kijön, plusz lomhább is.
Esetleg C Elysee/301 vagy Fluence, abba van még jóféle szívó, meg szedánok. Alsópolcosak, de szedán, szívó és nem esznek sokat. Esetleg Tipo, de kevésbé virgonc.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
vzsryl
nagyúr
válasz bitpork #201526 üzenetére
GLS-re gondolsz? (X167)
Az tényleg nagy csomagterű, de ha ugyanebben a méretben egyterű vagy dobozos-egyterű lenne, akkor 1,5x nagyobb lenne a csomagtere, mert olyan bakancs orra van, hogy surranónak becézem. A Maybach verziójával jött most errefelé (borász oligarchához) lagzizni Majka papa.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
simauser
tag
Are you threatening me, Master Jedi?
-
KRISSTUS
tag
válasz MC Pite #201527 üzenetére
Igen a szedánba "nagyobb" dolgokat nem egyszerű vagy lehetetlen bepakolni, de ritkán van rá szükség.
80%-ban munkába járok vele, ezért számomra a megbízhatóság a legfontosabb, nem állhat az autó napokat vagy heteket szervízben. Inkább lemondok és lemondtam a dinamikáról egy szívóval (nagyon nehéz szívvel).
A Cordobát 7 éve vettem és csak 45e. KM-t mentem vele (kb évi 7e. km-t megyek). Éves olajcserén és 10 évesen vezérlés cserén kívűl nem igazán volt szervízben (+ műszaki v.).Hát valami hasonlót szeretnék a következő autómnál is, ezért a nagy kérdés turó vagy szívó.
-
MC Pite
veterán
Nem azon múlik hogy turbó vagy szívó...
Amúgy ennyi törődés az relatív ridegtartás, de tudom, itthon akkor cserélnek valamit az autón, mikor kb mozgásképtelen lesz... Fékolaj (abs tömbből is), szűrők (beleértve klíma, üzemanyag), váltó olaj, futómű állítások/alkatrészcserék, fényszóró beállítások, és egyéb típusfüggő preventív kezelések/karbantartások(egr, fojtószelep, fékmechanika, hátsó lámpa tömítések, stb takarítások) alap kellene hogy legyen szerintem.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
passatgt
aktív tag
A 6 milliós kisautó téma. Gondoltam megnézem használtakat, max 1 éves kevés km-el. Ez a Nissan Micra? [link]
Mondjuk furcsa, hogy 2020. 10. hót ír, de műszaki csak 2023-ig van rajta(új autóra 4 év van). Szóval gondolom 2019-es igazából.
Igazából újonnan is van 6 alatt Nissan Micra és ránézésre ez kb az i20 méret, 4 méter hosszú. Arról vélemény? Pl ez nem néz ki rosszul.[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Gombinyó #201535 üzenetére
Clio jo kis auto, tavaly Spanyolorszagban beletekertem par szaz km-t egybe, szinte vadi ujat kaptunk berautokent, teljesen elheto volt. Az egyetlen dolog, amire nem tudtam rajonni es az oruletbe kergetett, hogy a carplay hangerejet hogy lehet csokkenteni, barmit csinaltam, a Waze fajdalmas hangerovel uvoltotte az utasitasokat.
-
KRISSTUS
tag
válasz MC Pite #201533 üzenetére
Levegő és pollenszűrő az hozzátartozik az olajcseréhez, gyertya, benzinszűrő az inkább km függő (utóbbi 2x volt). Fékolajat ha jól tudom 2-3 évente illene, ezt külön kérésre cserélték 1x.
Tavaly elvittem egy másik szerelőhöz, hogy nézze át és mondja meg mit kell cserélni (főleg futómű), de csak rezonátort cserélte. Pedig mondhatott volna "bármilyen" alkatrészt én "elhittem" volna, 6 év használat után.
4 hibája volt idáig az autónak.
Egy hűtőviz szivárgás (na itt levert a víz), amit szerencsére sikerült még másnap kijavítani igaz úgy, hogy a szakszervízben elárulták, hogy gyárilag nincs a gombánál tömítés (így is volt).
A km órában a csipogó (buzzer) csere.
A tipikus WV ajtózár (elektromos) hiba és a csomagtér ajtónál egy vezeték sérülés/szakadás.
Ezek közül az első az ami miat az autót nem tudtam használni 1 napig .Én nem vagyok szerelő és nem is értek hozzá (részben), ezért csak a szerelőre tudok hagyatkozni. Kivéve ha én érzékelek valami hibát.
-
simauser
tag
válasz BigBlackDog #201531 üzenetére
De, kicsit tényleg magas . . .
Are you threatening me, Master Jedi?
-
aktív tag
Sziasztok,
Skoda Superb vs VW Passat
2.0 TD 150 / DSG
Mi az érdemi 'finom' különbségek a két kocsi között, ami a katalógusokból nem kiolvasható?
Nézegetem mindkettőt folyamatosan, illetve beültem, megkopogtattam, lemeóztam, etc. mindkettőt, de mindennapi használatban nem volt alkalmam 1on1 összehasonlítani őket.
Amire én jutottam, illetve amit sejtek:
Passat:
- sedan-ban jól néz ki, kombiban suta
- amolyan jó értelemben vett 'igazzy' passenger car: ülj be, menj el A-ból B-be és közben a pulzusod is változalan marad; nem a bugira gondolok, illetve annak hiányéra, hanem az általános zen állapotra
- belül az elrendezés, formák, az anyagok (imitálása) kellemesen komoly, de nem nyomasztó
- picit talán komolyabb (értsd: autópályásabb) a futómű hangolása
- valahogy sokkal jobbnak tűnik a hangszigetelés
- mindenféle kütyük vannak benne, de semmi sem nyilvánvaló...
- konzervatív lounge benne ülveMindennapi egyszemélyes (értsd: 1 fix meg időnként +1) közlekedésre a sedan tetszik.
Superb
- kombiban jól néz ki, amolyan 'shooting brake' szerű
- a sedan kvázi egy 'upscaled' Octavia, belülről kifejezetten
- a belső tényleg egy felskálázott Octávia, minden ugyanúgy, ugyanott van, csak nagyobb...illetve a középkonzol és 'kardánbox' testesebb, 'nagyautósabb'
- nagyobb hátsó lábtér, illetve az egész autó tágasabbnak érződik minden dimenzióban: ebbe valahol belejátszanak a becsalt centik minden irányból, illetve az ablakok elrendezése
- menet közben szerintem zajosabb
- futómű puha, amolyan 'igazzy Mo és annak úthálózata' barát: sohasem érezem úgy, hogy fáj bele-, illetve áthajtani valamin
- esztrádműsort csinál a felszereltségből, ami meglehetősen teljes már alapjáraton is
- ő lenne a utilitárius sportos avantgárd?Életmódautónak ideális: akár négy ember kényelmesen és két heti túlélésükhöz a csomagok lazán-faszán beférnek, és még marad is hely...alternatívaként: hátsó ülés ledönt, bicikli be keréklevétel nélkül, és irány a vízparti bicikliútak bárhol az országban.
Köszi szépen előre is.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
aktív tag
válasz LZs?! #201540 üzenetére
Pontosítás:
- ami gondolatban jelenleg játszik: Passta sedan vs Superb kombi
- MY22 modellekre 'spekulálok' a mostani felhozatalból; amit a szalonokban, illetve a netről megtudtam: Passat minimálisan változik, az is inkább felszereltség tekintetében, és '22 után nem lesz, legfeljebb kombi; Superb talán jobban változik, de az is inkább csak felszereltségben, és talán itt-ott átrajzolják (gondolom, hogy igazodjon az új Octavia-val behozott külcsínhez).PS: sry, kifutottam az előző hsz szerkesztési idejéből.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
vzsryl
nagyúr
válasz LZs?! #201540 üzenetére
Esetleg a Skodás “okos” megoldásokra (esernyő, jégkaparó stb…) lehet azt mondani, hogy különbség.
Vedd azt amelyik jobban tetszik. Szvsz. a Superb inkább politikus/cégvezető autósabb, a Passat meg inkább területi képviselős, de valószínűleg ez egy rossz beidegződés nálam.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz KoVee84 #201544 üzenetére
A Puma még csak-csak, de a CX-3 miben nyújt többet egy kisautónál? Hátulra nem fér két felnőtt, tehát pl. egy Swift is megveri ebben.
És akkor még nem is esett szó a magasság és plusz tömeg miatti fenntartási költségekről, pl. magasabb fogyasztás, drágább gumi, gyorsabban kopó fékek stb…[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
passatgt
aktív tag
válasz vzsryl #201545 üzenetére
Akárhogy nézem, i20 premium-nál nincs jobb ajánlat... Ez lesz a befutó szerintem, csak kb 1 db létezik belőle egész országban, az is még rendelés alatt van.
A 6 millió tényleg sok, de hát mit lehet csinálni... Igazából ez még nem olyan nagy összeg, hogy sokat bukna rajta az ember. 4 év múlva eladom mondjuk 4 millióért, akkor került kb havi 30e Ft-ba, ennyit bármilyen használtautóra rákölt az ember ilyen-olyan hibák miatt. És akkor itt van garancia, assistance, meg mégiscsak én fingtam bele először
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz szőröscica #201547 üzenetére
De ha egyébként se fektetné be akkor mindegy.
Autóvásárlásnál hülyeség ilyenekkel számolni, neked is van autód, hozzászámolod a km költséghez az elbukott (sose létezett) hozamot? Hagyjuk már.... -
Kickass
őstag
válasz szőröscica #201549 üzenetére
Szakmai ártalomnak nevezném nem realitásnak.
Átlagember ilyet soha nem tesz és ez igy van jól.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen