- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz parandroid #188800 üzenetére
En csak leirtam, hogyan lehet megbizhato hasznalt autoja az embernek. Az, hogy mennyibe kerul, teljesen mindegy, mert a fenti leiras gyakorlatilag minden 5 evnel idosebb autora illik, es azok nagyon nem ebben az arkategoriaban mozognak, de ugyanugy lehet lutri.
Ha valakinek 5 kiloja van autora, akkor nincs penze autot fenntartani.
-
dj79
senior tag
5-6 kilóból is lehet venni autót, csak akkor nem érdemes válogatni szín, ajtók száma és egyebek alapján....
Én is nézek néha, hogy a kékgalléros munkavállalók némelyike olyan kategóriás autóval mászkál, hogy egy szett tisztességes gumi a fizetésének nagyrészét elvinné.... aztán egyre kevesebb jut karbantartásra, eladja és így jutunk el a 2-3 milliós prémiumhoz, amivel valaki orbitálisan nagyot fog szopni. -
Ádám16
addikt
Mivel nem aktuális, off-ba írom.
A következő autómon gondolkodok egy jó ideje (ki ne tenné), amit az MX5 mellé tervezek venni. Lassan családalapítás lesz (1-2 év), így jó lenne egy olyan autó, amiben többen elférünk kettőnél. 2,5m-ig megyek el, ebben benne van a "nagygenerál"+névre írás is. Szedán vagy kombi jöhet szóba (típusa válogatja, melyiknél melyik kivitel jön be jobban).
Szeretem az autókat (ne legyen antiautó, legyen stílusa), szeretek vezetni (értelmes futómű, jó motor, jó ergonómia, az anyaghasználat se legyen bóvli), és szeretnék megbízhatóságot, és biztonságot. Rendben tartom az autóimat, nem ijedek meg, ha pénzt kér, de volt már lyukas persely típusú autóm, ami elvett az életemből 2-3 évet, többet nem kérek belőle.
Az MX-szel 10/8-9x munkába járok, 2*22km, szinte végig új állapotú országúton. Erre a célra ideális lenne egy dízelüzemű jármű is, így attól függetlenül, hogy ódzkodok tőlük, erősen képbejöttek a gázolajos autók is.Addig jutottam el nagyon erősen, hogy számomra a 159 2.0 jtdm lenne ideális.
Emellé tetszik a C5 kombi, az 508 szedán/kombi is. Mondeo (Ford alapvetően) nem, Insignia csak egy jól felszerelt Faceliftes esetleg (FL előtti beltere nekem nagyon nem jön be).
Toyota kínálatában nem látok nemantiautó autót (bátyámnak T25 Avensise van, apának E13 Corolla. Hibátlan A-B autók, de én nem ezt keresem), az Accord nem tetszik a nejemnek. VW-ből szép-szép a Passat, de tucatjármű. BMW-ből jól néz ki az E46, de csak a kupét venném meg, gyerek mellé nem ideális, E90 szériából pedig nem kérek.
Korabeli Mercik, Audik inkább nem.
Esetleg egy Superb lehet ajánlott? Lexus IS?Egyéb tippetek, ötletetek van?
-
Tin
veterán
Akkor is eros kivetel 5 kilobol ilyet talalni, hiszen neked is 6 kiloba kerult az, hogy menjen, es akkor ki tudja meg, mikor mennyit kell ralocsolni. A kerdes pedig a megbizhato auto vasarlasa volt, nem "valaminek" a vasarlasa. Kijossz nemetbe, kb. ingyen elhozhatsz olyan kocsikat, amiket otthon penzt kernek, es lehet, hogy meg jobb allapotban is van, de egy autot megbizhatova tenni akkor is ott kezdodik, hogy csereled a vezerlest, az olajakat, szuroket, folyadekokat, ami mar onmagaban lesz vagy 2 kilo, hacsak nem akarja az ember ezt is elcsalni, es mindenbol a legolcsobbat beletenni. Es akkor meg nem nyultal a fekhez, nem vettel ra gumikat, es igy tovabb. De ha csak 2 kiloval szamolsz rakoltesben, akkor is 300e-ert kell autot venned, hogy beferjen az 5 kilos keretbe.
Szoval persze, lehet 5, sot 3 kilobol is venni autot ami gurul, de nem garantalja semmi, hogy nem fog szethullani fel even belul, es nem kell rakoltened a gyatyad. Ezert is irtam, hogy nem sok ertelmet latom a kivetelekkel igazolni egy teoriat, foleg nem ugy, hogy kozben a tobbseg, aki itt autot keres, nem ert hozza. -
Stylewars_kp
senior tag
válasz parandroid #188800 üzenetére
400k-ért vettem a Pezsit. 250k-t költöttem rá és csak minőségi alkatrészeket vettem bele. Amit nem volt muszáj cserélni, de már kicsit lógott azt is kicseréltem. 4 új Michelin CC gumi, Brembo fékek (első-hátsó), olaj, szűrő, futómű apróságok, elektronikai alkatrészek stb, átírás, műszaki (műszaki nélkül vettem). Most szerintem 500k körül ér.
200k gumira meg egy teli tankra? Kicsit túlzó kalkuláció.
Lekopogom, de soha nem hagyott ott sehol pedig 260e km van benne és 18 éves.
3 éves Fiat Punto: menet közben eltört a rugó, kihasította a gumit. Nem tudtam vele egyszerűen tovább menni. Próbáltam összetákolni a rugót, de szétcsúszott. Szóval tréler... Ez nem mai sztori, akkor 10 esért vittek el a szerelőmhöz aztán haza, persze számla nuku.
Bármi előfordulhat sajnos.[ Szerkesztve ]
-
mandleee
tag
válasz Ádám16 #188808 üzenetére
Saját tapasztaltomat írom le, nekem az MX elött volt aktuális a nézelődés.
Az Alfa 159 nagyon szép, de azért akadnak típushibák amire figyelni kell. A dízelekből valóban az egyik ajánlott motorként van számon tartva a 2 ezres dízel. Viszont én egy üléspróbát csinálnék, elég nehéz kilátni belőle. A csomagtere és a belső tér is a méretéhez képes elég kicsi lesz. Én is sokat nézegettem, végül nem mellette döntöttem. Én a térképre felraknám még a Megane III/Laguna III 2.0 dci-t is, Nissan motoros. Ennyiért már nagyon szépeket lehet kapni.edit:
biztos a dízel a legjobb választás erre a távra?
edit2: most látom országút végig.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Ahogy Te is írtad, 500ból lehet venni autót. A fenntartás más kérdés, én ezt már évek óta nem merem írni.
A megane 2 kombi is egy kifejezetten szép állapotú, végigszervizelt, de tizenéves autó volt.
Vásárlás után vezérlés, gumizás, olajcsere. A nálunk levő egy év alatt kellett bele 4 trafó, 2 hátsó rugó, kézifékbovden, volt egy kábelszakadás a csomagtérajtónál, szívósor-tömítés csere, utastéri fűtőmotor meghalt (azt mondjuk én cseréltem ki), fojtószelep, kormányszalag-szakadás és persze az egyik kártya behalt. 15 hónap alatt kb 350 ment rá. Ugyanannyiért tudtam eladni, mint amennyiért vettem, ráadásul egy környékbeli srác vette meg (egy vásárlónk). Nála azóta meghalt az akksi, a bal első elektromos ablakemelő, a jobb első fényszóró magasságállító motorja és a kuplung a végét járja. Gyakorlatilag 700e volt az autó, de a harmadik évre mindennel együtt még egyszer elkéri a vételárát.A megane 1 ilyen szinten sokkal költséghatékonyabban üzemeltethető autó volt, az háromszázat kért el 3 év alatt.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz parandroid #188800 üzenetére
Én anno már meg lettem kövezve, mert azt mertem mondani, hogy "1M alatt biciklit vegyél, ne autót."
Alapvetően tartom a véleményemet, kivéve, ha az a kocsi tényleg mindig megkapja a törődést és az új gumikat (+ van benne ABS) de ismerve a mai viszonyokat, ez a legtöbb esetben sajnos nincs így.
Párom VW Polóját (2004, 1.2 benzin, 105k km) 2 hete adtuk el 600k-ért, mivel kapott céges kocsit. Városba szaladgálni ideális volt, de mivel nem volt benne ABS, párszor adódott meleg szitu.. pedig a gumik is új Hankookok voltak. Hiába nem hagyta ott soha sehol, nem mertem volna már elhagyni vele az országhatárt, de még a Budapest táblát sem igazán.."Less but better" - Dieter Rams
-
Tin
veterán
Pontosan, de ezert is irtam a listaban, hogy kevesbe problemas modellt kell keresni. Nekem az elso kocsira rament a kocsi aranak 2x-ese, es vegul csak az eredeti aron tudtam eladni, azt is nehezen. Masodikra olyat valasztottam, ami fiatalabb es megbizhatobb, sokkal kevesebbet is kellett rakolteni. A mostani elotti 2 kocsinkkal, amit 5-6 eve vettunk (egyik uj volt, a masik hasznalt) majdnem nyertunk, mivel olcsok voltak a kocsik, most meg dragak, amikor eladtuk az elmult fel evben.
En tartom ezt a dolgot, hogy vasarlas utan "nullas szerviz" a kritikus dolgokra (kiveve ha biztosan ismert az eloelete), es nem szabad az alkatreszen sporolni. Igy ugyan van egy +200e kiadas induloban, de ha az ember 5 evre tervez a kocsival, es evente megkapja a szervizt, akkor nem lehet nagy gond. Persze ehhez normalis tipus kell, es rendszeres karbantartas. Anelkul nem megy. -
Ádám16
addikt
válasz mandleee #188811 üzenetére
A Laguna III. egy jó ajánlat, felírom a listámra, mert tetszik is (s ha jól tudom, ajánlott is a típus az előző két szar generáció után). A Megane-ból inkább az aktuális széria jön be.
Ha egy 508-cal/C5-tel vetem össze a Lagunát, mindkettőt a jobbik (ajánlottabb) dízellel venném, merre billenne a mérleg, és miért?A 159 típushibáit ismerem már, eléggé sokat olvastam róla. Tény, lehetnek vele gondok, de nem annyira veszélyes. Azt is tudom, hogy szűkösebb a többitől. Viszont egy MX5 után, ami konkrétan rám van öntve (és imádom) szerintem bármi mást tágasnak éreznék. A csomagtérrel is ugyanez a helyzet. Ha egy babakocsi és egy vásárlás együtt elfér, nekem elég. Max veszek egy tetőboxot nyaraláshoz. Persze egy Superb kombi esetén nem kéne logisztikázni, 1 körrel lehetne költözni nyugatra, de talán az már feleslegesen nagy lenne nekem.
Te mit válaszottál végül?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Ádám16 #188808 üzenetére
Van tipp, az hogy ne írd off-ba ami a topik témájához tartozik.
Ha dízel kell az IS-t felejtsd el annak elég problémás a motorja. A 2.5 V6 viszont jó konstrukció.
Superb az egy olcsósított Passat, abból egy 2.0 CR TDI az elég strapabíró, viszont a benzines motorjait messze kerüld el. Pont ellentettje a Lexusnak.
mod:
Laguna III az jó, azt csak az előző generációk rossz híre ölte meg. De jó hír hogy emiatt az áruk is alacsonyan van.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
mandleee
tag
válasz Ádám16 #188815 üzenetére
Megnéztem szerintem vagy 4-5 Alfát, (én mondjuk a 1.8TBi/2.4 JTD motorokat kerestem), de végül a Lag III/Megane III vonalon indultam el. Végül az döntött, hogy a garázspróba alapján a Megane III fért be kényelmesen, a Laguna bár egy picit hosszabb, épp elég problémás lett volna minden nap bejárni. Így nem titok Megane III GT lett, 2.0 dci motorral. (csak ilyen motorral kerestem) Valamint szerintem nagyon alulértékelt a Renault és a dízelek ára meredeken lefelé zuhant. A Megane IV bár valóban szép, de én nem cserélném le rá, annyival nem nyújt többet, mint amennyit tud és amennyivel többe kerül. A motorpalettával sem vagyok kibékülve.
Ha egy 508-cal/C5-tel vetem össze a Lagunát, mindkettőt a jobbik (ajánlottabb) dízellel venném, merre billenne a mérleg, és miért?
Király kocsi az 508, nekem nagyon tetszik, de nagyon széles. Volt kollégámnak volt, nekem bejött belülről. Egy kicsit drágábbak is, nem vagyok képben sajnos a PUG-gal, de így gyors ránézésre hahun 2,5-ért csak a kínálat alsó harmada van. -
Ádám16
addikt
IS-t csak benzinnel gondoltam én is.
A Superb lehet még protipp számomra. A helyi DasWelt kereskedés értékesítési vezetője jó barátom, és tudna olyat mutatni/szerezni a típusból, ami igazoltan rendben van. Persze van egy kis felára baráti kedvezménnyel is, de ott nem kellene nagyon félni. Annyi a bajom a Superb-bel, hogy egy rohadt nagy limuzin, és nekem egyből egy taxi/sofőrautó jut eszembe arról a szériáról. Viszont tényleg nem lehet rossz. Egész mást adhat, mint egy 159, de meg tudnám szokni. Vezetni jó ezeket? Jó a futómű? Jól mozgatja a kasznit ez a motor?Még a Mazda 6 van eszemben, de a rohadás miatt mindig elvetem.
-
Bdanyy
addikt
Én ott tartok, hogy többet költöttem a kocsira 6 év alatt, mint amennyiért vettem (1m volt 14 évesen, octavia). Mivel keveset megyek, kilométerre lebontva nem valami szép számok jönnének ki, de a rozsdát, vezérlést, gumikat stb az évek érdeklik, nem a megtett km. Tudnék még locsolni rá, fel kéne újítani a kopott illetve néhol mostanra elszakadt bőrt egyebek mellett.
Mióta a fék miatt trélert kellett hívnom, azóta bennem van, hogy ideje lenne cserélni, csak fél évtized alatt megyek annyit mint más egy év alatt. Utóbbi időben ráadásul váltakozva bp (igaz legtöbbször legalább 10kmre) plusz autópálya, méretben ez is kicsi (főleg ha le kell hajtani a hátsó üléseket, annyira előre kell húznom a vezetőülést, hogy fél óra után megfájdul a lábam), szóval a fiatal olcsón fenntartható kisautó nem járható alternatíva, mert egyszerűen nem férek bele, vagy amit vinnék.
Szóval nem tudom, hogy járnék a legjobban.[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Tin
veterán
válasz Bdanyy #188819 üzenetére
Hat merlegelni kell. En altalaban evi 10-20e km-eket mentem a kocsikkal, ez a magyar atlag, nalam, ha evi 150e-nel tobbet kellett kolteni a 10+ eves (vasarlaskor rendberakott) kocsira, akkor ideje mennie. Ezen a ponton azt kell eldontened, hogy olcsobb-e fenntartanod, mint cserelned.
Evi 2-3e km-es futas mellett, ha nincs sok dolog vele, en lehet hogy inkabb addig hajtanam, amig vegleg bucsuzik, de ha van penzed, vehetsz ujabbat is. Csak tenyleg, ekkora futasteljesitmeny mellett elegge gazdasagtalan fenntartani egy autot.(#188820) inf3rno: ha rejtett hibaja van, nyilvan. Peldaul szetesik vagy beszarik valami. 1000 km alatt azert ki kell jonnie a nagy problemanak, 1 het utan meg szerintem siman visszaviheto egy auto, es kerheto a visszavetel vagy az arcsokkentes.
-
inf3rno
nagyúr
Ja közben utánanéztem. Szóval az a lényeg, hogy kereskedőtől kell venni úgy, hogy a kereskedő nevén kell, hogy legyen. Magánszemélynél nem lehet visszavinni, kereskedőnél viszont van 1 év szavatosság, és abból fél évig neki kell bizonyítani, hogy nem volt meg a hiba a vételkor. Szóval minden esetben érdemes rákérdezni, hogy a kereskedő nevén van e a kocsi, nem pedig valami cégnek vagy magánszemélynek a nevén. Ezen kívül érdemes megnézni, hogy a kereskedés milyen értékeléseket kapott. már ha kapott.
Ha innen nézem annyira nagyon nem is kell érteni hozzá, mert elviszem egy szervizbe vagy a vásárlás előtt vagy közvetlenül utána, és maximum a vizsgálat díját, esetleg az átíratást bukom, de mégsem milliós összegeket. Gondolom azzal szoktak trükközni a kereskedők még, hogy ráírják a szerződésre az összes létező hibát, úgyhogy el kell olvasni, hogy mit írok alá. Nem is tűnik így már akkora parának ez a használt autó vétel.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
válasz Stylewars_kp #188810 üzenetére
10k-ért taxi nem megy ki érted, nemhogy tréler. Német autópályán ledob a ló, 10 perc múlva villog mögötted valami kéken, kb fél órát kapsz, hogy odaérjen a trélered, különben ő hívja az adacot. 400-500 eur alsó hangon, ha nem vagy klubtag, és akkor még csak a kiszállási díjnál tartunk.
Amúgy a másik kedvencem, hogy vagy mindenki magának szerel, vagy fusiműhelyes, számla nélküli árak vannak. Persze a Jóskát mindenki ismeri a faluban, régen az audi szervízben dolgozott, ismer minden trükköt, jobban is, mint a méregdrága szakszervíz, azok csak ahhoz értenek, hogy egyben cserélni mindent.
250k egy komplett szervíz, fékcserékkel, új gumikkal, szűrőkkel, folyadékokkal, meg még apróságokkal? És ebben még a műszaki is benne van? Ez még anyagárban is neccesen jön ki, óradíj mennyi volt? Csak a guminak 20-30k darabja, és azt még centirozni kell, fel kell szerelni. Lehetőleg rendes műhelyben, nem a szomszéddal, kalákában, azért ez mégsem bicikli.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
inf3rno
nagyúr
Okés. "Magánszemély tulajdonos esetén elfelejthetjük a fogyasztóvédelmet, (nem kereskedő) céges tulajdonos esetén pedig nagy baj lehet belőle, ha a cég felszámolás, végrehajtás alatt áll." Akkor csak fogyasztóvédelem nincs hozzá. [link] Nem mintha sokat érne, mert legtöbbször csak elhajtanak békéltető testülethez és csak tömeges esetekben vagy szolgáltatóknál van némi esély, hogy büntetnek.
Buliban hasznos! =]
-
Tin
veterán
válasz inf3rno #188826 üzenetére
Attol, hogy a jogaidat nem tudod vagy nem akarod ervenyesiteni, meg megvannak a jogaid.
Ha veszel egy autot es beszarik az elso 1000 km-en, felhivod az eladot, es kozlod vele, hogy visszavinned, visszaadja a penzt (esetleg valamivel kevesebbet), es rendben vagytok. Vagy elviszed a szervizbe, kersz hivatalos szakvelemenyt, aztan pedig beperled, neked van idod, de evekkel kesobb nem a vetelarat fogja visszafizetni, hanem az osszes hozza kapcsolodo kesedelmi kamatot, plusz a szakerto koltseget meg a perkoltseget is. Olyantol meg eleve ne vegyen az ember autot, akirol ordit, hogy ugyis elhajt a francba kesobb. Nem veletlenul irtam, hogy az elso 1000 km-en nem erdemes rakolteni egy fillert sem, ha amugy nincs a hasznalatot akadalyozo baja.
Egyebkent kb. a kovetkezo esetekben van ertelme visszavinni a kocsit: motorhiba, valtohiba, futomu kiesik alolad, lerohad a kocsi, elektronika fossa ossze magat, de ezek tipikusan olyan problemak, amik biztosan megvoltak az eladaskor is, csak eppen "kikozmetikaztak" oket.
Ha meg extrem az olajfogyas, 1000 km alatt az is kiderul, en ott siman kernek atcsokkentest, magyarul fizesse a motorgeneralnak legalabb a felet, ha mar vissza nem akarja venni. -
Bdanyy
addikt
Az első 4.5 évben semmi nagyobb nem jött elő. Aztán indult be, pár havonta valami húzósabb. Csak most, hogy ennyit ráköltöttem, én is úgy vagyok vele, hogy ezt le kéne autózni. Legtöbb évben valóban csak 3-4000 körül mentem (de ez időben rengeteg spórolást jelentett tömegközlekedéshez képest), az idei évem rekord, hogy kb 6500 már belement. Ami tök nagy előrelépés lenne, az a zöld rendszám, mert parkolásra is szép összegek tudnak elmenni (ha mindig csak egy helyre kéne menni, akkor garázs megoldás lenne).
Gondoltam én is az újabb octaviara, de abból főleg a 2013 utániak tetszenek. Vezettem is már, sokkal nagyobb a hely az MK1-hez képest bennük elől.[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
inf3rno
nagyúr
válasz parandroid #188825 üzenetére
Amúgy ez az abroncs csere is érdekes. Még télen néztem, hogy a 4 évszakos gumik némelyike még jobb is, mint a téli gumik. Igaz hamarabb elhasználódnak már csak azért is, mert egész évben csak egy szett van fent.
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
Én tuti az egész generált kérném, nem csak a felét. A kereskedéseket azért egyszerűbb utolérni, mint a magánszemélyeket, ha odáig fajulna a dolog, hogy perelni kell. Egyedül akkor van gond, ha jogutód nélkül megszűnnek, mint az AAA állítólag. Ahogy nézem a fogyasztóvédelem csak annyit ellenőriz náluk, hogy nem e számláznak túl, van e vásárlók könyve, stb. De a fele mindegyiknél megbukik.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
Tin
veterán
válasz Bdanyy #188828 üzenetére
Sajnos az autok ilyenek, es ha csak all, akkor is penzbe kerul, es amortizalodik. Aztan pont beut valami utazas kozben, es ki is huzta a zsebedbol a penzt. Az olcso/oreg kocsira sokat kell kolteni, a draga/ujnal meg az araban fizeted meg ugyanazt. Egyik sem jobb.
Villanyauto az egy jo dontes, csak rohadt dragak. Es most mar a nem otthoni toltes ara is ugy felment, ahogy az egyebkent is sejtheto volt. En mondjuk tuti venni fogok egyet 2-3 even belul varosi/elovarosi hasznalatra, ha lesz otthoni toltesi lehetosegem. Mert amugy kiraly dolog. -
Tin
veterán
válasz inf3rno #188830 üzenetére
Jo hat nyilvan az egeszet, de maganszemelynel is siman van az az eset, amikor ugy esett szet a kocsi, hogy szerencsetlen elado sem tudott rola, ez esetben viszont az a jo benne, hogy van mibol fizetnie, hiszen kapott penzt. Maganszemely meg nem tud jogutod nelkul megszunni.
Eleve szar szitu az egesz, ha mar idaig fajul. De az biztos, en minden eladasnal elmondok minden hibat, es bele is irjuk a szerzodesbe, hogy kesobb ne jojjon azzal, amirol ugyis tudott. Ha meg olyan jon elo (szerencsere nem volt meg ilyen), kenytelen lennek besegiteni. Sokszor ezek az osszegek amugy is osszemerhetoek azzal, amennyit egy alkuban az ember engedne.
A masik helyzet viszont, amikor aron alul veszel egy kocsit, nehezebb ott ertekcsokkentest kerni. -
Bdanyy
addikt
Plugin lenne az igazi Csak félek idővel elvesztik a zöld rendszámot, akkor már nem érné meg. Teljesen elektromost meg valós 200km alatt nem szeretnék venni, amíg nincsen bőven villámtöltő a pályák mentén. Télen mentünk e-golffal párszor, sokszor nem működtek a töltők a külvárosban, vagy egész éjjel rajta hagyták az autót.
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
#00700928
törölt tag
Sziasztok!
Használt autó vásárlása előtt állok. A rászánt összeg maximum 800.000 Ft, de ha ennél olcsóbban van, akkor jobb.
Szempontok:
-Legalább 2004-es évjárat, 5 ajtós
-Nem kell, hogy túl nagy legyen, olyan közepes méretű
-Benzines
-Olcsón fenntartható
-Megbízható
-Városi használat
-Klíma
-Nem kombi!
-Nem napi szintű használatKöszönöm!
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz parandroid #188825 üzenetére
Ismerősöm volt. 30km-t vitt el. Szerencsénk volt. Sárga angyal legombolt volna 150k-val tuti. Viszont ez nem Németország, hogy legomboljanak egy ilyen műveletért 1000 ojróval. Ezzel arra akarok célozni, hogy egy 3 éves autó is lekotlik alattad, de szerintem egy felső kategóriás autóban is letud kotlani valami. Persze kisebb rá az esély.
Vagy arra gondolsz, hogy kockázatos nekivágni a nagyvilágnak egy öreg autóval? Kockázatos! De ha nincs ló...
Vagy most arra célzol, hogy a Punto és a 206 is shit? Szívesebben járnék prémium autóval, de nem telik rá, vagy ha telik nem erre.Vannak jó kedvezményeim illetve bejáratot szerelőm, műhelyben, korszerű gépekkel, számlaképesen. 18 éves autó és francia. Egy gömbcsukló 1500 HUF. Szett tárcsa 10 eHUF.
Izzócserét is szakszervizbe csinálod? Szélvédő mosó folyadékot azért még bevállalod?
Műszaki 16 500 huf. Drága?
Szomszéddal gumizni? Raktál már fel kézi erővel autó felnire gumit? Elvittem rendes gumishoz. Itt a városban 5 ezerért a legtöbb cég felgumizza még le is centirozza. Viszont még ezt se fizettem ki, mert a gumistól vettem a gumit és felrakta "ingyen".Nem akarlak megsérteni, félre ne érts. Én lennék a legboldogabb, ha csak le kéne adnom a kulcsot a munkafelvevőnek. Viszont jelenleg erre nincs keretem. Valamivel meg közlekedni kell. Üzemképes, jó autóról beszélünk. Nem tákolmány.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Bdanyy #188833 üzenetére
Plugin hibrid jo dolog, de akkor legalabb 50km legyen a hatotav, ami lesz majd inkabb 30km sokszor, plusz toltheted. Igaz, ott a benzines resz is, de ekkora hasznalatnal lehet, hogy egy sima nem toltheto Toyota hibriddel is jobban jarsz.
Elektromosban persze csakis 200+km-es hatotav, alatta beruhazni is felesleges egy ilyenre (legfeljebb varosi puttyogora). Az ujak most mar egesz jok, szerintem ilyen 300 km koruli valos hatotavval az ember kepes lefedni az igenyei nagy reszet, es ha van otthoni toltesi lehetoseg, akkor kepes par naponta toltessel mindig eleg naftat hagyni benne. -
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #188837 üzenetére
800-ért? Ennyire azért nem vagyok elvakult, egy jó Jazz legalább 1,5x többe kerül.
[ Szerkesztve ]
-
Bdanyy
addikt
válasz molnarpeter #188836 üzenetére
igen golf gte talán a legolcsóbb ami kényelmesnek tűnik. Ampera belső méretétől tartok fotók alapján. Az igazi persze egy passat gte vagy v60 lenne, de az még nagyobb beruházás
Ahogy Tin is írja, ilyen kevés kilométernél nem érnék meg. Nagyon sokat kéne ahhoz elparkolni Jelenleg az üzemanyag a kiadásoknak apró szelete csak, a mostani 7.5-11l fogyasztásnál valszeg minden újabb autó jóval kevesebb lenne.http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
veterán
Realitas talajan maradva, errol a kettes cliorol velemeny?
Everybody lies.
-
inf3rno
nagyúr
Nem, de leléphet külföldre, vagy átköltözhet az ország másik végébe, ismeretlen helyre, stb. Autókereskedéseket meg nem szoktak összepakolni, aztán odébb vinni olyan sűrűn.
Amúgy ha magánszemélytől vesztek (vagy annak adtok el), akkor mennyire jellemző, hogy elviszik előtte szervizbe a kocsit átvizsgálásra? Mennyi egy ilyen költsége?
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
Ismerős 2m körül vett használt elektromost, olyan 120km-es hatótávval. Újan 8m, de már nem emlékszem melyik volt. Szomszéd városba megy vele vásárolni ilyen 40km-eket oda-vissza. Azt mondja nagyon sok visszajön, annyival olcsóbb árammal, mint benzinnel, és a parkolás is ingyen van, de nem tudom, hogy visszahozza e a különbözetet egy használt benzineshez képest. Neki mindenesetre bevált második autónak, hosszú távra nyilván nem ezt használja. Szerviz költsége is jóval kevesebb, mint egy robbanó motorosnak. Egyedül az aksival lehet gond, de azt mondják, hogy talán 20%-ot veszít a kapacitásából sok százezer km után.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
válasz Stylewars_kp #188838 üzenetére
Pont erről beszélek. Nincs mindenkinek tréleres ismerőse, akinek beleteszed a zsebébe az útiköltséget, és ugrik neked. Az a 150k az majdnem a német 500 eur, szóval a szolgáltatói árak kb a fele az itteninek, én is ilyesmiről tudok, sőt, inkább 2/3 lesz az lassan, márkaszerviznél meg szinte nincs is különbség, ami van, azt elviszi a 27% áfa. Már ahol
fizeted, ugye.Nekem mindig viszonylag új autóim voltak, utoljára 20 éve, a már akkor is öreg, problémás skodákat hordtam ismerős szerelőhöz, de az már akkori mércével is tákolás volt csak, az volt a lényeg, hogy működjön. Utána új autók jöttek, gari lejárta után is mindig szakszervizbe ment az összes, már amikor Mo-n laktunk is, gumit meg mindig gumisnál cseréltettem. Izzót cserélek magam, bár pl a miniben a xenonhoz nem mertem nyúlni, azt a márkaszerviz csinálta, amúgy tényleg fel szokták tölteni az ablakmosó tartályt is, meg kicserélik a lapátot is, ha nem új. A mostani autómban meg ledes a lámpa, szóval vége az otthoni csereberének. Fékhez, olajhoz, motorhoz, elektronikához, de bármi máshoz akár meg soha nem nyúlnék, mert nem értek hozzá. Műszaki vizsgát anno csináltam, kereket cserélni tudok, ha kell, de pótkerekem az utolsó pár autóban úgysem volt soha. Defektem igen, meg defektmentesítő készletek is, megoldottam, de ha hasadt volna a gumi, akkor tréler (adac klubtag vagyok, benne van az árban).
Amit mondani akarok, hogy az autóvásárlók között a nagy átlag nem rendelkezik a megfelelő kapcsolati körrel, szereléshez szükséges hellyel, felszereléssel, és az évek előrehaladtával egyáltalán egyre kevesebb dolog szerelhető saját kezűleg az autókon. Emellett egy autószerelésnek nekiállni sem ötperces meló, ha nincs rá egy napod legalább, nem fogod szétdönteni az autót, ha meg elkezdesz osztani-szorozni a saját órabéreddel, hamar kijön, hogy nem is éri meg annyira, és akkor még a (mű)helyről, felszerelésről, vagy a dolog környezetvédelmi oldaláról nem is beszéltünk. Meg arról, hogy a kifehérített szolgáltatói szektor hosszú távon egy hól működő jóléti társadalom egyik alapfeltétele.
Hajat is vághatsz otthon, a bútoraidat is megcsinálhatod magadnak, vagy veheted a gázolajat feketén, egy csomó mindent meg lehet oldani okosban, kérdés, hogy hosszú távon megéri-e, meg hogy tényleg azt kapod-e, amit szeretnél, meg olyan lesz-e, amilyet akartál. A dolog lényege, hogy ha nincs alkalmad fusizni, vagy ügyeskedni, vagy ha eljutsz arra a szintre, hogy az autó megbízhatósága a megélhetésed egyik forrása, akkor az az autó 500k-s vételár mellett nagyon nem 500+250k-ba fog kerülni neked.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Stylewars_kp
senior tag
-
szotyika77
aktív tag
Sziasztok!
Autókeresésben vagyunk a cél, hogy 5 ajtós legyen, egy babakocsi elférjen a csomagtartóban. Isofix, klíma alap. Megbízható bztonságos kis családi autót keresünk, melyre nem kell a megvétel utáni hónapokban az autó árát mégegyszer rálocsolni.
Érdeklődnék, hogy mik a vélemények az alábbi autóról: Mercedes B 180 CDI [link]
Vagy esetleg ugyanez a típus automata váltóval? [link]Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv!
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest