- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189945 üzenetére
Minden azon múlik, mi az "olcsó" és mi a "biztonságos", bocsi ha maradt a keret, akkor én bedobnám továbbra is az SDI motort (eszik 5 litert, nincs se dízel nyűg, se trafó-gyertya-stb csere, viszont autópályára nem való), csak nagyobb karosszériában. Golf 4, Bora, Leon, Toledo, Octavia kaptak belőle, nem gyakori. Ha szerencséd van, ki lehet fogni sok légzsákkal és ESP-vel. Rozsda a legnagyobb gond igazából, a motor meg azt tudja, amit te eddig leírtál - bírja a ridegtartást, akár várost, és totál minimális a költsége.
Szokásos háromból kettőt választhat:
-benzin: megy, sokat eszik, de olcsóbb szervizelni;
-turbó dízel: megy, keveset eszik, de javítások drágábbak;
-szívó dízel: nem megy, de nem romlik el, és keveset fogyaszt. -
molnarpeter
nagyúr
válasz WasabiTrsr #189949 üzenetére
1.5-ért mk3 Focusból a 250-300 ezret futott dízel a reális, vagy beleférhet fapados 1.6 TDCI példány a széria elejéről 200k alatt esetleg, akkor viszont egyből vezérlés cserével stb kell kezdeni. Szerintem az sem elveszett ötlet, viszont akkor kell valamennyi hajlandóság javításra. Ha a minimális törődési igény a cél, akkor mk2.5 1.6 100 ló szerintem jó irány, találni kell egy szépet belőle és hajrá
Ceed esetén más motorikus kockázatok vannak, Koreai topikba nézz be esetleg. Hátsó futómű egyszerűbb benne, annyiból olcsóbb tud lenni hosszú távon.
Astra J: nehezebb (=plusz fogyasztás), szívó motorral az is vállalható azért. Vagy ott az Astra H, ott nagyobb a választék egyszerű benzinesekből.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz diegho #189946 üzenetére
+sky11, molnarpeter: Köszi szépen!
De nehogy úgy vegyétek, hogy panaszkodom, tudom, hogy autóra ennyi pénz kb. a vicc kategória. Pályára nem nagyon mennék vele, szóval a szívóbenzines jó lesz, de a biztonság számít szerintem a mai világban, ahol minden 3. ember 2 tonnás SUV-vel járkál.
Nyilván nem bombabiztos sem a Mégane, sem a Focus, de azért többet nyújtanak utasvédelemben, mint egy Suzuki vagy Clio. Hiába jó autók ezek, amikor a Suzuki tudomásom szerint kb. a Ladával egyenlő biztonsági szempontból.[ Szerkesztve ]
-
kisÁdi
aktív tag
válasz molnarpeter #189933 üzenetére
Automata benzines kivitelben melyik konstrukciót érdemes nézni? 2015-16-tól nézem őket.
-
szabonagyur
félisten
válasz IMIIKE1998 #189953 üzenetére
Amelyik nem rohad azt vedd, ha egy Swift vagy Clio akkor azt.
Lehet veszel egy Focust, de ha szét van rohadva akkor sem nagyon beszélhetünk biztonságról.
Arra készülni meg, hogy beléd jönnek szerintem felesleges. Nem kell idióta módjára hajtani, figyeld a forgalmat és próbáld megismerni az egyes vezetői szokásokat, reakciókat, mindig legyél egy lépéssel előttük és próbáld elkerülni a hülyeséget vagy ne vedd fel velük a harcot.
Ha ezt megteszed akkor már félsiker megvan.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
veterán
válasz molnarpeter #189952 üzenetére
Ceedet szerintem nem veszes fenntartani, nem egy nagy szerviigenyu cucc. Nekem ugye az 1.6 crdi van, es mivel se kettostomegu, se reszecskeszuro ezert nagyon nagy szopoba nem lehet belefutni. Egy lancos vezerlescsere esetleg, vagy egy turbofelujitas, de 200-bol ezek is megvannak, szoval nem fog befigyelni meglepeteskent 400-500 ezres javitas.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tboldi
nagyúr
válasz WasabiTrsr #189949 üzenetére
Honda Jazz?
Bár csak B szegmens, nem C, de simán van benne akkora hely, mint az általad említettekben, és a többi kritériumnak is megfelel.
-
8th
addikt
válasz IMIIKE1998 #189953 üzenetére
-
veterán
válasz diegho #189958 üzenetére
A 115 le valtozatok is igy vannak, legalabbis amiket magyarorszagon helyeztek uzembe. Az osztrak behozottakban van reszecskeszuro. Fogyasztas nagy atlag 6.5-6.7 liter korul, de sokat varosozom. Most epp egy alpok roadtripen vagyunk, eddig 650 km-t jottunk szuper vegyesen: palya, foutak, hegyi utak, a bc 5.3–at mutat, de lassan tankolni kell akkor megszamolom.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
zraw
csendes tag
válasz molnarpeter #189942 üzenetére
Ebben igazad van, avagy lenne, de nem "úgy" céges. Alanyi adómentes katás vagyok, és felmerült bennem is, hogy lehet így már megérné nem ennek lenni, de utána számolva továbbra is elvileg bőven a KATA a jobb. Más költségem az autón kívül nem lenne, és annyi áfát sosem számolnék el, hogy jobban jöjjek ki, mint most a fix havi 50 adóval.
tboy93: Igen, az Accord is logikus választás lenne... csak a Civic kompaktabb 4,2m-es hossza és 1190 kilója jobban tetszik, mint a 4,7 m-es, 1600 kilós Accord-monstrum. És a Civic 2 irányba dönthető hátsó ülései miatt abban is rengeteg hely van, ha kell.
-
dangerzone
addikt
Sziasztok srácok! Első autó vásárláson töröm a fejem. Sokat vezettem már, céges autókat is használtam, de most ideje egy sajátnak.
Mivel városban lakom, ezért a kis / közepes(kompakt) autók között nézelődöm. Leginkább hétvégente (200-400km), hosszabb nyaralásokra (2000 km) lenne használva.
A keretem 2.8 millió ft, ebből pedig szeretnék egy max. 6 éves, max. 80.000 kilometert futott autót vásárolni. Első körben a benzines, szívó kisautókat nézegettem, mint a 1.25 literes mk7 faceliftes Ford Fiesta (82LE) és a Hyundai i20 gen. 2 (84LE), valamint az 1.4 literes 90 lóerős Opel Corsa E.
Ezekről a kocsikról van valami tapasztalata / véleménye valakinek? Melyiket lenne érdemesebb eközül a 3 közül, vagy ha esetleg van valami alternatíva/javaslat, azt is szívesen meghallgatom.
-
veterán
válasz dangerzone #189963 üzenetére
Szerintem ilyen felhasznalasra a kis kobcentis szivo benzin a leheto legrosszabb valasztas.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Gombinyó
őstag
válasz dangerzone #189963 üzenetére
Ez a 200-400 km hogy jönne össze hétvégén? Városban, rövid utakkal? Akkor nem rossz úton indultál el, de ha hosszabb távokat mész én inkább valami jó kis dízelt néznék a helyedben. A szívóbenzines kisautók ára az egekben van és ha alapvetően hosszabb távokat mész, akkor nem éri meg semmilyen szempontból szvsz.
-
dangerzone
addikt
válasz Gombinyó #189965 üzenetére
Hétvégén környező városokba, Alpokba kirándulni, hazajönni. Németországban élek jelenleg. A városban való futkozásra valószínűleg keveset lenne használva, mert a tömegközlekedés jó, meg bringával is sok mindent el lehet érni.
@bandus: Igen , ezt valahol én is kezdtem érezni, miután összeírtam, mire is használnám.
[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz dangerzone #189966 üzenetére
Itthon vennéd és magyar rendszámmal használnád? Csak mert a keretet forintban adtad meg.
-
Gombinyó
őstag
válasz dangerzone #189968 üzenetére
Ha ez az i20/fiesta méret elég, akkor nézz rá a Clio 4 (akár grandtour) 1.5 dci-re sztem. A keretedből bőven kijön egy keveset futott példány. Ha komfortosabban utaznál akkor ott a Megane 3 is 1.5 dci-vel vagy a Focus 1.5/1.6 tdci-vel.
-
oliwire
őstag
Már korábban kérdeztem az i40-ről, de 1.6-os motorral. Mi a véleményetek a 2.0-es benzines motorral és automata váltóval szerelt verzióról? [link]
-
olajbogyo
aktív tag
Sziasztok!
Talán, .......eldőlni látszik, hogy ezen autók közül már valamelyik a miénk lészen. Megannyi nézelődés járkálás után, már egy kissé rá is unva az egészre, ha törik, ha szakad ezek közül megvesszük az egyiket. De melyiket ugye?!
Nos, a Jazz elég érdekes, bár lehet igaz az amit a tulajdonos állít, hogy ő aut.szerelő, és ő maga cserélgette az olajat állandóan, és ezért nem látok/találok én róla semmiféle szerviz számlát, és ő sem tud mutatni ilyet. Hát emiatt azért egy kissé, én veszélyesnek gondolom a megvételét. Ezért őt talán töröljük.
A narancsos színű fiesta, jónak tűnik, lekérve minden adat ok. számlák megvannak mindenről, ad hozzá új gumival téli+nyári kerekeket,patent állapot. Magánszemélytől vásárolnám, ez azért talán nem akkora gubanc, bár azt mondják, hogy jobb cégtől venni pont emiatt, de én azért ezt vehetőnek gondolom.
A másik fiesta mellett szól, a fiatalabb kor, a szintén lekövethető adatok rendben vannak, magasabb/titanium felszereltség, ajánlott kereskedőtől lehetne megvenni, aki állapotlappal+festék réteg vastagsági jegyz. könyvel adná át az autót. Gondolom, ez valamit lehet érne, ha én el hozatal után átnézetném az autót.....
Szóval a két fiesta közül ti melyiket gondolnátok jobb vételnek? Tudom az egyik 200-al olcsóbb, de azért a másik ad hozzá plusz kerekeket+meg volt a vezérléscseréje, új fékek, és még pajzs is van benne. Valószínűleg rá elméletileg nem kellene költeni egy buznyákot sem. Az olcsóbbik, magasabb felszereltségűre azért igen.
No, ezek után ti hogyan döntenétek? Vagy magamnak, már meg is válaszoltam a megoldást?[ Szerkesztve ]
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
Pist@bácsi
őstag
válasz dangerzone #189968 üzenetére
Azért az 5-6 éves dízelekkel mellé lehet nyúlni, ott egyre több helyen vannak/lesznek kitiltva városokból. Ezt érdemes előtte kicsit körüljárni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dangerzone #189963 üzenetére
Clio 1.5 dCi 75? (2015-től Euro 6, azt még egy darabig nem fogják piszkálni)
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Szerintetek ha hónapokra leosztjuk a költségeket, akkor havonta mennyibe van mindennel együtt egy faék egyszerű autó, pl. egy Opel Astra F fenntartása?(Átlag felhasználást nézve.) Ismerősök szerint túlzás, de én 30k-ra saccolom. Ennél tényleg olcsóbb? -
tboldi
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189974 üzenetére
Attól függ, milyen állapot a kiindulási pont. Illetve az elején biztosan többet fogsz költeni rá (folyadékcserék, gyertyák, vezérlés, esetleg fékek, gumik), majd később ez csökkenhet, ha minél tovább tartod meg.
Na, meg a biztosítás biztos, hogy nem lesz kevés, ha ‘98-ban születtél és viszonylag friss a jogsid. Én ‘95-ös születéssel és 2012-es jogsival 90k-et fizettem az első évben egy 2006-os Honda Jazzre, most, 3 évvel később már csak a felét.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189974 üzenetére
Szerintem 20-40k elmegy egy autóra a minimum karbantartást feltételezve (minél többet csinálsz magad, annál kevesebb nyilván, de fiatalon biztosítás drága pl). Km függvényében pedig tudsz számolni üzemanyagot még erre. Ha már rozsda vagy bármi javítás szükséges, akkor néha le kell tenni egy szemmel látható összeget, ami aztán évek során eloszlik fajlagosan. Ezért mondom annyira az SDI-t, ha nem változott a keret, és azon felül van első szervizre tartalékod. Olcsóbban már szinte kizárólag állapot játszik. Ha az eddig említett pénzzel kéne kihúzni mindent, vezérléstől biztosításig, akkor olcsóbban lenne érdemes körülnézni, 1-2 százas tartalékot hagyva.
MunezXBK: akkor már csak 95-öst kéne tankolni
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz molnarpeter #189977 üzenetére
mennyi mo-n a kötelező? itt sk-ban friss jogsisként 0 tapasztalattal olyan 100-120 euró /év (megane 3 1.6 16v 81kw, 2010-es), de sok keresgéléssel van még olcsóbban is asszem
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz molnarpeter #189977 üzenetére
Meghagyom focvisnak.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz IMIIKE1998 #189974 üzenetére
Ahogy mások is írták több tényezőtől függ, futásteljesítmény, fogyasztás, biztosítás, jármű állapot...
Csak a példa kedvéért, nálam egy szintén faék egyszerűségű 2005 -ös Swift, 0km -es kora óta hajtva folyamatosan szervizelve/karbantartva az összes javítás/karbantartás/műszaki vizsgák/gumi költsége visszaosztva eddig havi 3300 forint volt. Vagy kilométerre vetítve, ami relevánsabb 6 forint 40 fillér. Erre jön rá az üzemanyag, a biztosítás és a teljesítményadó. Viszonyítás képen ez bónusz 10-el budapesti lakcímmel a 92LE-s kocsira még havi 4000. Havi 5-600 kilométert autózva (második/harmadik autó) 16-19.000 + a 4000 fix költség.
Azaz mondjuk ugyanez egyedüli autóként évi 15 ezret autózva már (ez az enyém duplája)
havi 43.500 ft.
Egy bizonytalan eredetű és állapotú használt autónál ez ennél csak több lehet. -
,
addikt
válasz gergo5991 #189978 üzenetére
Lakhelytől és a sofőr bonus-malus besorolásától függ leginkább. Én még 60ezer Ft/év körül kezdtem fizetni, a mélypont 6ezer Ft/év volt. Aztán az utóbbi években durva drágítások voltak, egyik évről a másikra megduplázták (nekem kb 10ezer Ft/év lett), majd utána évben megint kb megduplázták (18ezer Ft/év jelenleg amennyit fizetek). Balesetet soha nem okoztam.
(Köbcentinek és lóerőnek nem igazán van jelentősége biztosítás szempontjából, nagyon minimális eltérés van csak. Egyébként 2000 köbcenti, 136 lóerős az autóm.)[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz gergo5991 #189978 üzenetére
Bár a magyar díjat kérdezted, arra nem tudok mit írni, de a németről tudok írni. A fiam 2017-ben 17 évesen szerzett jogsit, tavaly vett kocsit. Kia Proceed, 2 literes benzines. Az éves díja 1200 Euro. És csak azért ennyi, mert egy összegben fizette ki. Egyébként drágább lenne. A lányom 23 évesen tavaly óta van jogsija, és tavaly vette az autót. Honda Jazz 1,4, havonta kb. 90 Euro.
Ezek mind a legolcsóbb árak, ezektől csak drágább van..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
-
nagyúr
válasz Pist@bácsi #189982 üzenetére
0km-es autonal ott van azért még pluszban az esetleges hitel kamat koltsege, illetve az ertekvesztes.
-
válasz Biqci #189984 üzenetére
Annyi, hogy a németeknél benne van a díjban a voll-, vagy teilcasco is, meg ott se mindegy az önrész, meg az autó értéke, szóval így nehezen összehasonlítható. Én most a drága autóra valami 270 eurt fizetek negyedévente nullönrészes vollcascoval (nyilván sokéves bónusszal, de ez így kb 90 eur havonta), de ehhez még jár egy rakás szolgáltatás, a kisebbik autón teilcasco van, 150 eur önrésszel, az 150 eur alatt van negyedévente (tehát havi 50 alatt).
gergo5951: Frankfurtban egy helyi bérlet (minden közlekedési estközre) havonta 91,80 eur. Ahogy Munez írja, zónás, plusz irányos, ez a belső zóna, az agglomerációból drágább, tőlünk most olyan 150 lenne az, amivel ezen a vonalon bejutok a városba, és bent akárhol használhatom (de a túloldali agglomerációig már nem jó).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Biqci
aktív tag
válasz gergo5991 #189985 üzenetére
Azt hiszem, 2,50 a buszjegy (itt nálunk csak busz van), de megmondom őszintén, soha nem utaztam még vele. Ha van valami, akkor inkább taxi, az egyik cégnél 7 Euro, és mindegy hova, merre utazol a város/környék viszonylatban
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Pist@bácsi
őstag
válasz tboy93 #189986 üzenetére
Valóban, de az értékvesztéssel előre nehéz számolni, és típusonként is nagy a szórás. Meg volt bőven infláció is.
Így 15 évesen már tudható, hogy eddig 1.3-1.4 millát veszített az értékéből. Ez jó értéktartásnak mondható, bár kis autók között nem kiemelkedő. Havi 7200-7800 ft.Van olyan kocsi is a családban, igaz az nem újonnan került ide, aminek nem csökkent az értéke két év alatt, hanem nőtt. De ez kevésbé jellemző egy használt autónál.
-
Biqci
aktív tag
válasz parandroid #189987 üzenetére
Na, kicsúsztam...
Igaz, teilcasco/150 Euro van. De anélkül sem sokkal olcsóbb. A fiamnak kb. 150-nel lenne olcsóbb csak, de az is még 1000 felett van. A Jazz-re kb. 10 Euro/hó a különbség. Nekem az Accord-hoz is hasonló.
A motorom meg se néztem casco nélkül, mert 5 Euro havonta teilcasco-val"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
IMIIKE1998
őstag
Köszi mindenkinek!
Akkor ezek szerint kicsit sem túlzás, sőt, alul is becsületem. Nem baj, amíg tanulok, addig marad a bicikli meg a busz. -
[CS]Blade2
addikt
válasz IMIIKE1998 #189974 üzenetére
Én pont 5 éve írom a költségeket. 27.000km-t mentem ez idő alatt 100%-ban közeli városokban. Focus mk1 2001.
1.509.810 Ft-ba van benzinnel, KGFB-vel (utóbbi években már B10), műszakikkal, javításokkal, 8 új gumival, 4 lemezfelnivel.
Legnagyobb tételek:
843.136 Ft - kb. 2165 liter benzin
86.845 - 5 év KGFB
43.480 - a 2016-os és 2018-as műszaki
84.000 - Goodyear Ultragrip 9 téli gumik
62.500 - nyári gumik
16.400 - 4 használt felni
nem írom le mindet, de vannak itt szétvédőmosók, ablaktörlők, defektjavítás, festékspray, centír, izzók, stb.
82.000 - 4x-i olajcsere Castrol 5W30, meg a rátöltések
25.000 - generátor felújítás
35.000 - gyári ford ezüst kalciumos új akku
14.890 - gyertya csere
13.000 - üzemanyagszűrő csere és diagnosztika
17.000 - hosszbordás + görgők
6.149 - kerékcsapágy
114.000 - kuplungcsere és váltóolaj (ez most volt kb. 2 hete)Én átlag alatt megyek, a magyar átlag ennek a 2-3x-a, így az üzemanyagod lehet 2-3x is ennyi. A többit vissza tudod osztani, átszámolni a sokkal magasabb KGFB-vel.
A 8 gumim felnin van, magam cserélem, mindkét szett 5 éves. A kuplung nincs két hetes, így ezek a költségek még eloszlanak. Most beleszámolom, hogy 5 év alatt kellett, de még 5 évet elmenne ezekkel a gumikkal, és ezzel a kuplunggal már el lesz bontva az autó.
Ja, és a görgőket, aksit, kerékcsapágyat, olajat, kereket magam cseréltem. Ha mindenre munkadíjat fizetsz, akkor úgy jóval több.Benzin nélkül durván 666.000Ft/60 hónap, úgy, hogy a magyar átlag 1/3-t futom km-ben. Nagyobb futás mellett több cserés alkatrész lenne, de nem hiszem, hogy 3x ennyi.
Most lesz majd stab. pálcák, és hátsó fék. Novemberben műszaki, dec 31. pedig vonják a kötelezőt.
Szóval havi 30K-ba súlyos hibák nélkül még 500km-re elég üzemanyag is befér. Ha benzin nélkül kérdezed, akkor ilyen 5 éves távon 2 komoly fődarab felújítás is beleférne.
Ami fontos, hogy nehogy úgy számolj, hogy ennyid van rá, mert akkor lesz, hogy gyalogolni fogsz. Ugye jöhet egy ilyen 114.000Ft-os tétel is egyben 1 napra, meg sokszor van, hogy ez is kell, az is kell, ezt is fel kell tölteni, amaszt meg befizetni.
Máskor van, hogy hónapokig csak tankolni kell. -
őstag
válasz IMIIKE1998 #189993 üzenetére
Vagy egy robogó. Sztem a tanulmányaid alatt felesleges az autó, ha neked kell fenntartanod. Luxuskiadás. Nincsen annyi hozzáadott értéke. Persze, ha a szülők átvállalják a költségeket, akkor mindegy.
Én is nagy autókeresésben voltam. De végül úgy döntöttem az MSc végéig hanyagolom a témát. Ezt a 2 évet még kihúzom robogóval, busszal, biciklivel jelentős összeget megspórolva. Alternatív megoldásként el tudom kérni fater kocsiját, ha szükség nagyon úgy hozza.
-
Somatom
veterán
válasz molnarpeter #189996 üzenetére
Az sem mindíg megoldás. Én el tudnék ugrani ide-oda a céges, 500 lovas, kétajtóssal, de egy csomó utcába még úgy sem férnék be, hogy ha leakasztanám a pótkocsit.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ReFleXx
addikt
válasz [CS]Blade2 #189994 üzenetére
nem szabad ezeket kiszamolni
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
oliwire
őstag
Passat VII van itt valakinek? Az is 2.0 TSI-vel? Konkrétan ezt találtam, és nekem mindig is tetszett külsőre ez az autó, és most számomra elérhető áron látom: [link]