- DIGI kábel TV
- Windows 10
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- Milyen NAS-t vegyek?
- Linux kezdőknek
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Proxmox VE
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Siffredi #182952 üzenetére
Mi a helyzet a 2000-es motorokkal?
Attól tartok félreértettél, semmi baj nincs az 1.6-os és 1.8-as szívó motorokkal, de ha mondjuk 5 évre és évi 20e km-re keresel autót (ahogy én tettem például), akkor a 200e km futásteljesítmény már túl magas, esélyesen belefuthat az ember abba, hogy kikönyököl a motor a tervezett üzemnél. Én ezért nem mertem olyan autót elhozni, ahol nem éreztem / láttam biztosítottnak a max. 150 ezres futásteljesítményt.
Függően attól, milyen áron és milyen feltételekkel nézel autót, ha például T270-es Avensiseket nézel, azokban mindhárom benzines motor a ZR családból való (1.6: 1ZR, 1.8: 2ZR és 2.0: 3ZR), ezeknél a blokk azonos, az 1ZR és 2ZR esetén leginkább csak a hajtókar és a dugók térnek el, a 3ZR-nél ha jól tudom már a hengerfej is. A ZR családra ugyanaz igaz minden szempontból, tehát amit leírtam az 1.6 és 1.8-asokra, az igaz a 2.0-ásra.
Ezeknek az autóknak a vezérlésében van valami "okoskerék"-szerűség, ami csillagászati magaslatokba emeli a vezérléscserét?
A ZR motorok láncosak, a tartósabb fajtából, szóval nem lesz vezérléscsere.
Ami probléma előfordul náluk az az, hogy indításkor kopogó hangot hallat, ezzel együtt kell élni. A VVTi vezérlő esetleg meg tud halni, ez cserés dolog, nagyságrendileg 60-150e Ft körüli összeg lehet, függően hogy bontottat vagy gyárit szerelnek be, de a többség az, akinek sose volt gondja vele. Ezt leszámítva csak arra kell ügyelni, hogy rendszeresen (15e km / 1 év) elvigyék olajcserére, és lehetőleg 5W-30-nál ne kapjon sűrűbb olajat. Ha rendes a gazdi, akkor 100e km-ként a sebességváltóban is cserél olajat, a CVT váltósnál is célszerű erre odafigyelni. De ez amúgy nem akkora összeg, tehát ha kifog az ember egy olyat, ahol az olajcsere megvolt, de a sebességváltóolaj csere nem, és mondjuk csak 150e km-t futott, akkor ott azt bepótoltatod, és feltehetően a kocsi élete végéig kitart.A benzinesek tudtom szerint nem rendelkeznek kettős tömegű lendkerékkel (legalábbis az 1.6 és az 1.8 esetében), csak a dieselek.
Egyébként sajnálnék új autót venni, városon lakok, csillaggarázsban tartom az autót, folyamatosan kapja a harci sérüléseket a parkoló bajnokoktól... Akkor már inkább egy jó állapotú használtat vennék olcsóbban.
Ezt mondjuk meg tudom érteni sajnos...
Ja, és milyen autót vettél végül?
A történetem röviden annyi, hogy 2-3 millió körüli autót kerestem 3-5 évre, évi 20e km körüli futásteljesítményre. Aztán ahogy nézegettem és próbálgattam a használt autókat, és egyre inkább lelombozódtam a tapasztalatok miatt, elkezdtem feljebb srófolni az árat először 3-4, aztán 4-5 millió környékére. Hozzáteszem nem vagyok fekete öves használtautó-vásárló, de azért végigasszisztáltam párat, pro és kontra is láttam dolgokat, és talán túl türelmetlen is voltam. Illetve utólag lehet, hogy megéri a felárat a korrektebb használtautó-kereskedések és márkakereskedések által árult autók terén.
Summa szummarum, már ott voltam, hogy megnézem ezt a Corollát, (automata váltós, aminek örültem volna, illetve elég jól felszerelt, plusz a színe is tetszik), amikor szembesültem vele, hogy innen már csak egy lépés egy új autó. Ami olyan lesz, amilyennek én szeretném, én döntöm el a kompromisszumokat és nem utolsó sorban én leszek az első gazdája, nincs ilyen szempontú rizikó benne. Meg hát sose volt még új autóm, egyszer ezt is ki kell próbálni, na.
Így lett végül egy E210 Corolla Sedan 1.6 manuális váltós, ő itt. Nem állítom, hogy racionális döntés volt, de elégedett vagyok vele...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen