Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Siffredi #182952 üzenetére

    Mi a helyzet a 2000-es motorokkal?

    Attól tartok félreértettél, semmi baj nincs az 1.6-os és 1.8-as szívó motorokkal, de ha mondjuk 5 évre és évi 20e km-re keresel autót (ahogy én tettem például), akkor a 200e km futásteljesítmény már túl magas, esélyesen belefuthat az ember abba, hogy kikönyököl a motor a tervezett üzemnél. Én ezért nem mertem olyan autót elhozni, ahol nem éreztem / láttam biztosítottnak a max. 150 ezres futásteljesítményt.

    Függően attól, milyen áron és milyen feltételekkel nézel autót, ha például T270-es Avensiseket nézel, azokban mindhárom benzines motor a ZR családból való (1.6: 1ZR, 1.8: 2ZR és 2.0: 3ZR), ezeknél a blokk azonos, az 1ZR és 2ZR esetén leginkább csak a hajtókar és a dugók térnek el, a 3ZR-nél ha jól tudom már a hengerfej is. A ZR családra ugyanaz igaz minden szempontból, tehát amit leírtam az 1.6 és 1.8-asokra, az igaz a 2.0-ásra.

    Ezeknek az autóknak a vezérlésében van valami "okoskerék"-szerűség, ami csillagászati magaslatokba emeli a vezérléscserét?

    A ZR motorok láncosak, a tartósabb fajtából, szóval nem lesz vezérléscsere. :)
    Ami probléma előfordul náluk az az, hogy indításkor kopogó hangot hallat, ezzel együtt kell élni. A VVTi vezérlő esetleg meg tud halni, ez cserés dolog, nagyságrendileg 60-150e Ft körüli összeg lehet, függően hogy bontottat vagy gyárit szerelnek be, de a többség az, akinek sose volt gondja vele. Ezt leszámítva csak arra kell ügyelni, hogy rendszeresen (15e km / 1 év) elvigyék olajcserére, és lehetőleg 5W-30-nál ne kapjon sűrűbb olajat. Ha rendes a gazdi, akkor 100e km-ként a sebességváltóban is cserél olajat, a CVT váltósnál is célszerű erre odafigyelni. De ez amúgy nem akkora összeg, tehát ha kifog az ember egy olyat, ahol az olajcsere megvolt, de a sebességváltóolaj csere nem, és mondjuk csak 150e km-t futott, akkor ott azt bepótoltatod, és feltehetően a kocsi élete végéig kitart.

    A benzinesek tudtom szerint nem rendelkeznek kettős tömegű lendkerékkel (legalábbis az 1.6 és az 1.8 esetében), csak a dieselek.

    Egyébként sajnálnék új autót venni, városon lakok, csillaggarázsban tartom az autót, folyamatosan kapja a harci sérüléseket a parkoló bajnokoktól... Akkor már inkább egy jó állapotú használtat vennék olcsóbban.

    Ezt mondjuk meg tudom érteni sajnos... :(

    Ja, és milyen autót vettél végül? :)

    A történetem röviden annyi, hogy 2-3 millió körüli autót kerestem 3-5 évre, évi 20e km körüli futásteljesítményre. Aztán ahogy nézegettem és próbálgattam a használt autókat, és egyre inkább lelombozódtam a tapasztalatok miatt, elkezdtem feljebb srófolni az árat először 3-4, aztán 4-5 millió környékére. Hozzáteszem nem vagyok fekete öves használtautó-vásárló, de azért végigasszisztáltam párat, pro és kontra is láttam dolgokat, és talán túl türelmetlen is voltam. Illetve utólag lehet, hogy megéri a felárat a korrektebb használtautó-kereskedések és márkakereskedések által árult autók terén.

    Summa szummarum, már ott voltam, hogy megnézem ezt a Corollát, (automata váltós, aminek örültem volna, illetve elég jól felszerelt, plusz a színe is tetszik), amikor szembesültem vele, hogy innen már csak egy lépés egy új autó. Ami olyan lesz, amilyennek én szeretném, én döntöm el a kompromisszumokat és nem utolsó sorban én leszek az első gazdája, nincs ilyen szempontú rizikó benne. Meg hát sose volt még új autóm, egyszer ezt is ki kell próbálni, na. :)
    Így lett végül egy E210 Corolla Sedan 1.6 manuális váltós, ő itt. Nem állítom, hogy racionális döntés volt, de elégedett vagyok vele... :)

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák