-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisza25
félisten
válasz
Napfénysüti #149893 üzenetére
kia ceed, i30
-
Integrale
veterán
válasz
Napfénysüti #149893 üzenetére
Fiat Bravo 1.4 T-Jet, vagy a párja a Lancia Delta, szintén ezzel a motorral. Golf 5-6, Peugeot 308/Citroen C4.
-
Studi
veterán
-
ß3NC33
tag
-
válasz
Napfénysüti #149893 üzenetére
Hyundai i30 (csak 1 járműves, de saját tapasztalat, már 10 éve, új korától szolgál).
-
lenko
aktív tag
válasz
FrankMonzano #149878 üzenetére
Kinek mit jelent a foglalkozás...
Haveromnak azt jelenti, hogy havonta 1-2x lemossa, meg 2-3 havonta 1x kiporszívózza.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
Szar helyről származik, oda nem figyelő tulajjal, garázst nem látott, kb. ezzel
Amiket te felsoroltál most produkálja kb. a régi G3-om ami 21,5 éves most....Az enyém 2001 utáni, az égvilágon semmi nem rohad rajta, topic treffenen látták már párszor, ezt mivel magyarázod?
Alján is csak a hővédő lemez felfogatók rozsdásak. Az előző passatomon még az sem volt az ami 7 évvel idősebb volt...(full garázsos, kevés km, 1 tulaj stb...)
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Szoll92 #149886 üzenetére
A 2.0 PDTDI motorokat messze elkerülném viszont a B6 Passat 1.9 PDTDI motorral nem rossz választás. Maga az autó is jó meg az a motor is. Hátrányként annyit megjegyeznék, hogy csak kézi váltóval párosították ezt a motort és az a 105hp/250Nm nem túl fickós. [link] Persze országúton ahol nem álló helyzetből kell mozgásba hozni a közel 1,5 tonnát akkor nem érződik olyan lomhának, lehet vele normálisan előzni. Egy szolid chiptuning kell neki füsthatárig és egyből megtáltosodik a paripa. Olajcsere szigorúan 15 ezrenként még véletlenül sem kijelzés szerint és sose lesz baja a világból kimegy 6 literrel. Ideális utazóautó. 2M forint alatt bőven megáll a történet vásárlást követő szokásos szervizeléssel együtt is. Nem drága autók már ezek, mármint a gyengébbik motorral szerelt kézi váltósok.
-
Szoll92
csendes tag
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok, de nagy a dilemma! Sajnos minél többet nézek utána a dolognak, annál nagyobb... V
iszont érdekelne a véleményetek, hátha sikerül megtalálni az igazit!
Kiinduló szempontok:
- a keret max 2M Ft + 20% tartalék ráfordítás az induló szervízre (nem ragaszkodom a teljes keret kihasználáshoz)
- napi kb. 70-70 km ingázom munkába (főként autó- és főúton, minimálisan városban), váltott autóval járunk így egy évben mindennel együtt kb. 20-30.000 km kerül az autóba
- az út eléggé veszélyes és előzni is gyakran kell, így a megbízhatóság, biztonság és az erő fontos szempontok (de nem szükséges egy böszme nagy motor, ami sokat eszik)
- mivel napi minimum 2 órát ülök benne, szóval legyen kényelmes és azért nézzen is ki valahogy (ez persze szubjektív)
- üzemanyagot tekintve dízel és benzin is szóba jöhet, az adott paraméterek alapján talán a dízel jobb. De mindkettőnél megvan a pro és kontra, így nehéz a döntés.
- kivitelnél sedan felé hajlok, de a kombitól sem zárkózom elElső körben VW Passat-ot nézegettem, B5 Facelift (2000-2005, B5.5 3BG) tetszik, vagy a B6-os. Sajnos az utóbbiból szerintem nehézkes jót kifogni ennyiért...
Második körben Honda Accord, Skoda vagy Ford is szóbajöhet. De nyitott vagyok szinte bármilyen ötletre, ami tudja ezeket az elvásárokat!
Mit ajánlanátok a fenti szempontok alapján? Milyen modell, milyen motorral?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
-
SzlobiG
félisten
válasz
akooos #149880 üzenetére
Megmondtuk előre, hogy rozsda boglya lesz az egész és hanyagold ezt a típust.
Ha a mondeo tetszik, akkor keress belőle 1.8 vagy 2.0 Benzint azzal nagy gondod nem lesz pláne ha facelifteset veszed.
(#149884) Kornel A faceliftes már nem, az elődnek viszont már vannak kényes pontjai, de a mazdától még az is messze van...
[ Szerkesztve ]
-
akooos
veterán
Sziasztok!
Pár napja érdeklődtem Ford Mondeo és Mazda 6 ügyében. Ma elmentünk megnézni egy Mazda 6-ot. 2006.03. havi... [link]
Képeken gyönyörű állapotban van, eltekintve a meghúzásról, ami még részünkről belefért volna. Beszéltünk a nagyon kedves úriemberrel telefonon, hogy van-e rozsda az autón. Áááá nem, dehoooogy, csak a motorháztetőn pár pötty, kőfelverődés miatt. Oké, az nem gáz. Ezen kívül bármi hiba, ami a képeken vagy a leírásban nem szerepel? Neem, minden a legnagyobb rendben az autóval. 225 km-re van tőlünk, elmentünk megnézni.
Hát az autó szét van rohadva. A küszöb, a kerékívek, a sárvédő, minden. A féknyergek, féktárcsák szerintem csak dísznek voltak rajta, a kocsi belseje és még a kerekek is telibe vannak fújva szilikonsprayvel, de a gumikon kb 0 mintázat van már. És ezért el akarnak kérni 2650 eurót. Eddig is tartottam a Mazdától, de ezek után teljesen elfelejtem.Viszont találtunk egy B5.5-ös Passatot, 1.9 PDTDI 131 hp, highline felszereltség. Hibátlan állapotban van, vezetett szervizkönyv, sok számla a cserékről. Elkértem a forgalmit, törzskönyvet, egyetlen tulajdonosa volt az autónak, aki egy bizonyos Stefanie. Egy baj van.... Tiptronic váltó van benne
Ez két dolog miatt baj:
1. Félek, hogy akármikor baja lehet és az nagyon fog fájni
2. A páromnak így is kevés rutinja van autóvezetésben, nem kéne leszoktatni a manuális váltóról, mert a későbbiekben akkor bajos lesz az autóvásárlásEgyébként, a kettes pontot figyelmen kívül hagyva, tiptronic váltóról mik a vélemények? Tudom, hogy törődni kell vele, tudom, hogy lutri tud lenni, de van itt valakinek hosszabb tapasztalata vele? Esetleg valaki beszívta vele?
-
kelly416
veterán
válasz
Djuree #149840 üzenetére
Ez jópár JMF, mire kipofozzák, de normális javítás meg normális alvázvédelem után azért nagy bajod nem lehet, bár ha már válogathatsz, én a helyedben másikat keresnék. Nálam a 626 4 év alatt semmit nem rohadt pluszba a mevgételi állapothoz képest, de ehhez az is hozzá tartozik, hogy még az ajtókárpitokat is leszedtem, koranttal kikentem mindenhol, meg normális alvázvédőzést kapott minden tél előtt.
Most MVP-t veszek, ha majd a 626 elmegy, és nem márkafanatizmus miatt, hanem praktikum, ár, egyszerűség és helykínálat miatt. -
Kornel
veterán
válasz
FrankMonzano #149875 üzenetére
Biztos rosszul látod, egy VAG sose rohad.
-
válasz
lenko #149866 üzenetére
Vigyázhatsz te arra ahogy akarsz. A korai (2001 előtti) Golf IV zöménél a tankbetöltőnél, a hátsó ajtón több ponton, a dobbetétek alatt, a kerékíveknél, a küszöb hátsó részén belül, az ajtók alján már találsz jobb esetben csak herpeszesdést rosszabb esetben rendesen csámcsog a rozsda. Egy 2001 utánin ezzel szemben jellemzően csak a csomagtérajtó rohad semmi más pedig csak két évvel fiatalabb. Ezt mivel magyarázod?
-
-
nandow
aktív tag
Sziasztok!
Közeledve a 30 felé
, szeretném lassan megvenni életem első autóját.
~1,5 milliót szánnék majd csak a vásárlásra (átírás, szervíz ezen felül). A vétel még nem most lesz, de szeretném már most kicsit körbejárni a témát, hogy egyáltalán milyen lehetőségek vannak.Az egyik legfontosabb szempont, hogy 198 cm magas vagyok. Szeretnék egy olyan autót, amiben kényelmesen elférek a vezetőülésben. Itt egy olyan összehasonlítási alapom van, hogy szüleimnek egy 1999-es ford focus kombijuk van, abban kényelmesen elférek.
Úgy, hogy apum is be tud ülni mögém, pedig ő is 190 cm. Valami ilyesmi belső méretűt keresek, de ha hátul kicsit kisebb lesz a hely mögöttem, az sem tragédia, legtöbbször csak ketten ülnénk a kocsiban.
Budapesti vagyok, munkába járásra (ami kb 12 km) nem sűrűn lenne használva. (napi szinten biztos nem)
Inkább hétvégente használnánk vidékre utazni a szülőkhöz, vagy kirándulni menni.A Volvo S40 2004-2008 közötti verziója nagyon tetszik. Ez a típus mennyire tágas?
A másik, amire gondoltam, az 2-es Octavia, ott is jobban tetszik a facelift változat (2009 utáni), de az meg már lehet nem fér bele az 1,5 milliós büdzsébe.Amúgy ha van valami olyan, ami megéri a pénzt és ár/érték arányban jó, hajlandó vagyok még 2-300e ft-ot hozzádobni az összeghez.
Mit gondoltok?
[ Szerkesztve ]
-
Djuree
félisten
válasz
lenko #149866 üzenetére
faternak 95-ös a renault 19-e, egy deka rozsda nincs rajta, télen csak ritkán használta, ha ment is vele, otthon azonnal mosta le a sós lét róla aztán be a meleg garázsba.
ha foglalkozik az ember vele (és van garázs) akkor el lehet kapni a rozsda tökét, persze azért nem örökre...
[ Szerkesztve ]
-
Rambovits
senior tag
Sziasztok!
Sajnos meg kell válnom szeretett fabiamtól.
Keresem az utódját. Keret kb. 800k.
Havi futás ~1400 km.
Nem volt még dízel kocsim, de nem zárkózom el előle.
Természetesen minél jobb állapotót, fiatalabbat, és szebbet szeretnékMik jöhetnének szóba ezen az árszinten, amivel kisebb eséllyel ülök fel a szopórollerre?
Válaszokat előre is köszi.
-
-
-
lenko
aktív tag
válasz
kisza25 #149860 üzenetére
Azt is csak azért, mert ki kéne takarítani a műanyag doblemez mögötti részt.
Nekem szerencsére hibátlan, évente 2x mondjuk téli/nyári kerékcserekor nem árt kiganézni, 3 csavar ki és hozzá is férni, zsírtalanítottam+adtam neki egy kis spray alvázvédőt pluszba. Így sosem fog elkezdődni nálam.[ Szerkesztve ]
-
-
Djuree
félisten
válasz
AMD Power #149845 üzenetére
2007-es, már a facelfites.
SzlobiG: amúgy máshol egy deka rozsda nincsen rajta. meg is kapirgálom kicsit, mennyire gáz ott a helyzet, remélem csak felületi, bár nem annak néz ki...pedig ért hozzá, meg fel is emelték, nem értem miért nem szúrta a szemét.
[ Szerkesztve ]
-
-
ß3NC33
tag
Sziasztok!
Nemrég érdeklődtem itt a GTI-k iránt. Kicsit változott a helyzet, gondolkoztam és az éves 25-30k-s futás mellé jobban passzolna egy dízel kocsi. És rátaláltam erre. Vélemények? Ha áldásotokat adjátok rá (), jövő héten el is ugranék megnézni és megbeszélni a részleteket!
Köszi -
-
-
Gergőke88
addikt
válasz
bajnokpityu #149831 üzenetére
Az új 1.4 turbo egyelőre csak a K Astraban van.
-
Djuree
félisten
mazda 6 alja.
érdekes módon ami van 2 oldalt az a perem, ahova az emelőt is be lehet akasztani, az el van rozsdálva. amúgy nincs rajta sehol rozsda.ez hogy lehet?
mennyire gáz ez így? ezt szeretném megvenni...[ Szerkesztve ]
-
Zsir koszi. 1.2-es a kiszemelt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tboy93 #149829 üzenetére
Rozsda nem jellemző max az alján, futómű és a szokásos kopók, kormány is kopoghat tekergesd meg állóhelyben is, hogy nem ropog-e.
Az alapmotor az 1.1-es ami Seicento-ban is van 54 lóval nem leszel a belsősáv réme cserébe nagyon jól fogyaszt. Én egy ilyennel nyomtam le egy Bp-Frankfurt-Bp távot és semmi gond nem volt, a 150-et (óra szerint) hozta. Az olajat sem eszi ha nem volt rideg tartáson. A vezérlés csere se egy horror költség. Az 1,2-es motor 69 lóval már potensebb jóval, ha Anyudnak lesz érdemes nem fapadosat venni a city szervó miatt imádni fogja. A futómű kicsit billegős (kivéve a 100hp verziót) de gondolom nem a time attack-en akar indulni vele...
mod:
Integrale: Jogos, Seicentot akartam írni nem Puntót.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
bajnokpityu #149831 üzenetére
Az 1.4 láncos, az 1.6 szíjjas.
-
bajnokpityu
félisten
tudtok valamit, hogy az opel jelenlegi 1.4 és 1.6 turboja milyen konstrukció?
-
kmisi99
addikt
Sziasztok!
Még nagyon a tervezés legelső előtti stádiumában vagyok, de attól még nézelődök autók terén.
A mazda 6 1. generációjáról sok jót olvasok és nagyon is tetszik. Tudom, hogy rohadós fajta, de más téren nem szidják. Benzines 1.8 vagy 2.0 szedán érdekel 2002-2006 közti.Olyan 1M ft +15-20% az extra költségekre javításokra reális vagy felejtsem is el, hogy jó mazda 6-ost kapok ennyiért?
[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok, muternak keresunk 6 kiloig (+atiras, szerviz) kisautot, Punto 2 FL eddig talan a befuto. Rozsdan kivul mire kell figyelni ennel a tipusnal?
Ezen kivul nezten yarist, de ennyiert nincs ertelmes, wagonR tetszik neki, de errol nagyon gyorsan lebeszeltem oket, C corsa nem tetszik neki, Fiat panda-t javasolta meg a szerelonk, azt a tipust nem ismerem semennyire.
-
htomi85
tag
válasz
kemalboy01 #149817 üzenetére
Ugyanaz a vas mint az Auris HSD.
Kicsit vonzóbb kívül-belül, cserébe magasabb szerviz óradíj. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #149820 üzenetére
A led-mátrixos igen az horror drága még egy olcsóbb autónál is (pl K Astra) de ez bixenon és csak a DRL led benne mégis k. drága. Kérdezd meg Bögrét neki mennyi volt a Lexusba a kanyarkövetős bi-xenon lámpatest (ha jól emlékszem 240k/db).
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kemalboy01 #149817 üzenetére
A szokásos olajok/szűrőkön kívül érdemes az akkupakkot is beméretned márkaszervizben. Szerencsére cellánként cserélhető ha esetleg gáz van és utólag is vehető rá akkugari.
Cvt váltós azt európaiként szokni kell kicsit de engem nem zavar. A hátsó traktus szűkös a csomagtér minimális, cserébe keveset eszik városban. Amire figyelni kell hogy az akksipakk nem szereti a tartós állást (önkisülés). Motorikusan jó, megbízható de a nagy önsúlya miatt azért nem egy rakéta.
Sokáig szemeztem én is (meg haverom is) a ct200h-val végül letettem a hibridről mert én elég keveset járok városban.
mod:
Azért nem olcsó az alktrész hozzá mert prémium márka. Ritkán romlik el de pl egy kicsi kocc is húsba maró, 1 db fényszóró olyan 200k környékén van hozzá... És akkor nem beszéltünk egy futómű felújításról ami szintén nem olcsó vagy akár egy rozsdás kipufogó cseréről...
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
kemalboy01 #149817 üzenetére
Prius szerviz átvizsgálás nem árt, amúgy olajcsere (néha váltóban is), és kb ennyi
Megbízható, takarékos (üzemanyaggal, fékkel, stb).
-
kemalboy01
tag
Erről az autóról mi a véleményetek?
Lexus ct 200h
Mennyire drága a fenntartása? Illetve mit kell kicserélni benne és az mekkora tétel lehet? -
rbalint88
addikt
válasz
wttfw #149799 üzenetére
a 9,5 sec dízel gyorsulásból elég könnyen lehet 7-7,5secet csinálni
ha hasonló korú és tudású autót nézel, azokkal se lesz kevesebb szívás. vagy egyszerű macpherson+csatolt lengőkar futóművest veszel, ami se mozgáskultúrában, se kanyarsebességben nem tudja ezt a szintet vagy nagyságrendileg ugyanennyi problémád lesz a futóművel. hozzáteszem, nekem most pár apróságot cseréltek benne, az alsó lengőkart majd hamarosan kell, mert már kezd kiszopósodni benne a szilent -de még nem zörög-, aztán van benne (legalább) 304ezer km, még a gyári. a többi lengőkar is még gyári. hátul meg most lett megbontva a futómű először... leginkább azok panaszkodnak rá egyébként, akik a kínai fos lengőkart veszik meg bele, meg egyesével cserélgetnek, nem párban, esetleg még valami ordas nagy felnin járnak kotongumival.
pl ez jó lehet: [link] -
Integrale
veterán
Igazad van, a facelift szón elcsúsztam az első hozzászólásnál.
Egyébként az akkori tesztek amiket olvastam róla (hazai, külföldi), újradizájnolt Renault 19-ként hivatkoztak rá. Aztán, hogy ez kinek facelift, kinek teljesen új modell, nézőpont kérdése. Nekem nem fér bele a teljesen új modell kategóriába, mert tudod te is nagyon jól, hogy nem az. -
válasz
Integrale #149808 üzenetére
Nem kell tájékozódnom képben vagyok csak olyan magabiztosan kijelentetted, hogy az csak egy facelift (holott ez nyilvánvaló nem igaz hiszen a nulláról fejlesztettek egy teljesen új autót arra a padlólemezre), hogy kíváncsi lettem a közös padlólemezen és hajtásláncon kívül van-e valami plusz infód róla. Ezek szerint nincs. A logikádat követve ezek szerint a Fiat Coupe csak egy egyszerű Fiat Tipo facelift? A Bachetta csak egy Punto facelift? Az Uno csak egy Fiat 127 facelift?
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Lapozd fel az osszes korabeli szaklapot, turd az internetet es tajekozodj.
A 19 padlolemezet, futomuvet hasznalja, eleinte meg a motorok is azonosak voltak. Egy eros facelift mint a B6 B7 Passat.
Az autogyartok ritkan hasznalnak csak 4-5 evig egy padlolemezt.[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #149805 üzenetére
Erősen változó a motor kopottságától és a használat módjától függ. Nem az olajfogyás maga a fő probléma, mert az nem eszik többet mint egy hasonló ccm-es/korú/konstrukciójú motor de nyilván egy 2,3-as motort azért veszel, hogy odapörkölj neki és ha nem nézed rendszeresen (kvázi minden hajtósabb karika előtt/után de általánosságban minden tankoláskor) akkor nagyon könnyen kifut az "olajkeretből" ami végzetes a motor szempontjából. Ezért teszik fel rá a MPS nagyobb méretű "kádját" akkor van miből csipegessen.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #149803 üzenetére
Igen, a "mezei" 2,3-as olajtöltete alulméretezett. Az MPS-ét szokták áttenni rá (PnP tehát nem egy nagy törtétnet kivitelezni).
mod:
Amúgy ha sűrűn nézed az olajszintet és mindig rátöltesz amikor kell akkor nincs gond.
[ Szerkesztve ]
-
akooos
veterán
válasz
SzlobiG #149781 üzenetére
Néztem már jó párat, valóban ritka a rozsda nélküli. Volt egy 2006-os, az teljesen makulátlan volt. Nem tudom, hogy meddig volt típusfelszereltség a rozsda
A motorja miért foshalom?
Milyen autót érdemes akkor venni? Nagy csomagtartó, dinamikus közlekedés, klíma és tempomat a lényeg. Jobban örülné valami erősebb szívóbenzinnek (ezért is jött szóba a 2.3-as Mazda6), de a dízeltől sem zárkózom el. B5.5-ös Passat lenne a legideálisabb, 131 lovas dízellel, de lehetetlen találni a 250 km-es környezetben normális állapotút vagy nem elszállt árút.
[ Szerkesztve ]
-
Djuree
félisten
válasz
Poultier #149800 üzenetére
azigen.
hát igen, ember legyen a talpán akinek minden eszébe van olyankor. hiába alap az olajszint, lehet ilyenre nem is gondolnék h nincs benne elég olaj. legjobb többen megnézni ha van lehetőség, vkinek csak az eszébe jut az is.
meg ugye nekem most 22 éves a kocsim, abba semmi nincs, ebben a mazdában meg külön szervó olaj meg minden, nem is értek ezekhez az újabb verdákhoz.
megnézem,meghallgatom kb. ennyit tudok tenni. meg megnézem az olajat.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Mesterséges intelligencia topik
- Óra topik
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- Hatalmas szerszámcsomag Új!!!!!!!! Továbbértékesítésre is!+néhány ajándék CSERE IS!
- Xiaomi BW300 Okos Kamera Kültéri ÚJ 12 Hónap Garancia ingyen foxpost!
- Stadler Form Oscar Little Titanium hideg párásító
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó smd forrasztó
- Kukirin G2 pro csere beszámítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest