Új hozzászólás Aktív témák
-
Rapid136
őstag
válasz Mr.Csizmás #1099 üzenetére
Azért meglepő módon van egy olyan (nem kicsi) vevőkör is amelyik nemcsak az obi árát nézi
A Sonys facebook csoportban csak úgy repkednek a jobbnál jobb vázak és obikSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz Mercutio_ #1093 üzenetére
Nem kell elfogadni, nem veszel Sony-t és kész. :)
Én azt mondtam, hogy a Sony FE 50mm f/1.8 jobban rajzol, mint a konkurencia low-budget ötvenesei, cserébe van némi kompromisszum vele, ami amúgy mindegyikkel lesz valamilyen formában. Szerintem meg jobb, hogy a piacon van, mintha nem lenne és egy teljesen reális árat kapott.
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #1103 üzenetére
"Én azt mondtam, hogy a Sony FE 50mm f/1.8 jobban rajzol,"
Ez alap Kicsivel több, mint 2x drágább a Canon verziótól, de jobb is. Rendben van az ára.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz Mercutio_ #1089 üzenetére
Ez azért a Sony tulajoknak nem olyan meglepő. Nem is az 50F18F sajátossága, az 55Z is F4-en állít élességet. Meg az összes.
Mert a váz dönti el, hogy kell-e neki több fény. Egy sötét szobában ki fogja nyitni 1,8-ra, egy világosabb szobában pl f2,8-ra, napsütésben meg marad F4-en, mert bőven elég neki.
Ettől ugyanúgy éles lesz a kép, de akkor mi a gond vele, ha F4-en állít élességet?
Az a baj sokan teleszemetelik az internetet ilyennel, aztán úgy ez a vége, hogy szar, így töredék információ alapján.Az 50F18F ettől függetlenül egy zajos lassú mókuskerék mindenki szerint aki használta már. Ebben aztán megint közrejátszik, hogy mivel hasonlítjuk. Nincs a rendszerben egyetlen más (az 50m28 macro az egy más tészta, célszerszám) ilyen zajos, külső af lencsés objektív. Szóval ezekhez nézve vacak. Azonban a legolcsóbb üvege a rendszernek, nifty-fifty szinten pedig már más a fekvése, képe meg teljesen rendben van.
Aztán persze mikor egy más rendszer konkrét üvegével akarunk valamit pontosan megfeleltetni, máshol is falakba ütközhetünk. Itt van egy olcsó, meg egy 55Z -amire a 300k azért költői túlzás, én pl 210-ért vettem 220V-ban. Használtan már néha 150-ért megy. Kicsit néha érdemes várni rá. Szóval itt az van, a többség standard ötvenesénél van egy olcsóbb gyenge af-el, meg az 55Z.
Az 55Z nem a belépő alapobi akar lenni, pl a Zuiko 25 F1,2 pro ellen indítsuk. Kisebb, könnyebb, élesebb nyitva, olcsóbb. Csak épp szenzorból kell behoznia, ha épp a fény miatt kell f1,2.
Szóval ez is majdnem felel csak meg. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz konyi79 #1105 üzenetére
Egy barátom csapott le egy nagyon alkalmi vétel A7 II-re (csak váz), de semmilyen objektíve nem volt hozzá. Még aznap elsétált a legközelebbi fotós boltba ahol volt raktáron FE 50mm 1.8 és elhozta.
Ő például optikailag teljesen kielégítőnek találta, csak egyéb aspektusaira használta az "öreges" és a "nagyon retro" jelzőket. De ez neki tökéletesen kiszolgált amíg nem kezdte el jobb darabokkal feltölteni a készletét. Azt mondta a zajos AF őt is zavarta, de legalább volt AF, másik lehetősége az adapterezett manuális lett volna.
Én a kezdő fotós ismerősöket akik Canon DSLR-t vesznek (és sokan vannak a mai napig) is arra bátorítok, hogy ha már kiköltekezték magukat és már csak az fér bele, akkor a legolcsóbb szembejövő 50mm 1.8-at vegyék meg hozzá és kezdjenek el kreatívan fotózni, fórumok közelébe még véletlenül se menjenek és majd cseréljék le, amikor lesz pénz jobbra és/vagy önmaguktól rájönnek, hogy kinőtték (és nem egy kvázi idegen fikázása miatt kell szaladni a kofidiszhez gyorshitelért).
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #1106 üzenetére
Most már van egy samyang 45 F1.8 is. Igaz drágább, mint az 50.
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az sem egy hű de nagy összeg és szintén elég kompakt darab, de ha csak pár hónapra kell valami átmenetileg és úgyis továbbpasszolás a sorsa, azt kell venni amiben potenciálisan a legkisebb bukó van. Azt mondjuk nem tudom milyen benne az AF, Samyangoknál ez még eléggé újdonságnak számít.
Nincs Sony rendszerem, így nem vagyok érintett benne, nem is túl rég jelent meg, nem nagyon olvastam róla teszteket, de pár sample fotót megnéztem vele és emlékeimben úgy él, hogy az meg optikailag retró, mármint tud éles lenni meg minden, de a karaktere úgy általában véve nem az a nagyon krémesen mosott, agyonkorrigált steril világ, amit manapság jó objektívnek szoktak mondani, hanem az a régivágású karakter és a peremek felé mintha még egy kis bokeh örvénylést is produkálna (ez nálam nem hátrány amíg nem viszi túlzásba).
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #1108 üzenetére
A Samyangnál ezt szeretem, a mirrorless APS-C 85/1.8-uk is nagyon szeretnivaló karakterű, éles is, de kicsit macskaszemezik is... csak hát a francé' nem raktak bele AF motort
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én anno Canon FF DSLR-en használtam a Samyang 35mm F1.4-et és a 85mm F1.4-et (mindkettő még az oldschool manuális) és csíptem a karakterüket. Szóval szerintem ők érzik azt a kellemes átmenetet a retro karakter és a modernség között, amitől nem lesznek sterilek a fotók, de azért olyan túlzásokba sem esik, amire az adapterezett szovjet vetítőlencse örvénylésére gerjedők maguk alá pössentenek.
-
Mercutio_
félisten
válasz konyi79 #1105 üzenetére
OK, de amíg nem Sony tulaj nem fogja tudni
Szóval azt mondod nem igaz, hogy fényszegény helyen az 50/1.8 nem 1.8-on hanem a beállított rekeszértéken mér fényt, ad kereső képet és vezérli az AF-et az expogomb féliglenyomására?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Stauffenberg
Topikgazda
Sony Unveils a7R IV: The World’s First 61MP Full-Frame Camera
A Sony hozza a kötelezőt, megint teletolta technológiai aktualitásokkal, reszelt az eddigi formulán, így első olvasatra egy elég kiforrott gépnek tűnik (aztán majd persze várjuk ki a felhasználói véleményeket is). Mondjuk nem az én gépem, engem ez az ultra nagy megapixelesdi sosem fogott meg. Egy A7 IV az A7 III-nál kifogásoltak javításával/fejlesztésével már inkább felcsigázna.
Canon officially announces the RF 24-240mm f/4-6.3 IS STM
Maga az objektív semmilyen érzelmet nem vált ki belőlem, ahogy a többi hasonló szuperzoom okosság sem, inkább csak az az érdekes amit a Canon üzen vele, hogy a Full Frame a jövő és ezt tessen mindenki úgy érteni, hogy szépen beeszi magát a formátum a tökamatőr szintre is.
Lehet belőle EOS RP kitet csinálni, aminek elvileg 2200 USD lesz az ára, majd karácsonyi cachback akcióval utánad dobják 1800 dollárért és vinni fogják, mint a cukrot. A Canon mintha elkezdte volna érteni, hogy a mobilok előretörésével melyik réteget veszíti el (a pénztelen amatőrt) és kik maradnak (a pénzes amatőr és a profi).
-
konyi79
addikt
válasz Mercutio_ #1111 üzenetére
Függ attól, af-s vagy af-c, mekkora a fény, mekkora a beállított rekesz, az AF-Priority AF, Relase, vagy Balance-ra van állítva. Meg persze az élő nézet be van-e kapcsolva? Sőt, ezen belül se mondom, hogy más vázon nem mást csinál.
Meg azt mondom, ne ülj fel minden hülyeségnek.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #1112 üzenetére
Annyi kiderül belőle, hogy az A7SIII egyel kevesebbet ugorhat (a váz tekintetében kb. ugyanezek lesznek benne, mint a IV-ben, az A9II is valami ilyesmi összegyúrva a plusz vezérlőtárcsával, az A7IV-be meg akkor majd a kifutó 3.69M képpontos EVF kerülhet majd. Kár, hogy egyéb korábban említett hibákkal továbbra se igazán foglalkoznak, hagynak még bőven az V. generációra is, de soha nem lesz semmi sem tökéletes,a méret pedig bár diszkréten, de egyre csak növekszik.
Majd eljön az idő, mikor elkezdik ezeket még jobban "okostelefonosítani", az AI még jobban átvehet mindent, és eltűnik ez a sok kezelőgomb (A Canon gépeknél ez már most is működik a fizikai gombok mellett), a melegedés és fogyasztás csökkenhet, és akkor akár még a Sigma fp-nél jöhet picivel kisebb, kifinomultabb FF gép (bár kompakt AF-es optika nem sok lesz hozzá). -
konyi79
addikt
válasz Stauffenberg #1112 üzenetére
Az a7rm4 az új szenzort hozta ugyan, de a 2-3. gen. lépcsőihez mérten ez azért visszafogottabb update lett szerintem.
-
konyi79
addikt
válasz Stauffenberg #1116 üzenetére
Ez igaz. Bár én továbbra sem értem, miért váltotta le az R3-at 20 hónap után.
Meg akkor tavaly ősszel mit rántott vissza a pult alá a Sony, biztos nem az akkor 1 éves R3 utódát?A 4k 60p amivel adós maradt a piacnak a Sony. Lassan lehetne FF-ben is 16bit a RAW, legyen hova temetni a szenzor tartalékát stb.
Én valójában azt sajnálom, az A9 kiváltsága maradt a fókuszmód választó plusz tárcsa. Nem azért, mert ilyet akartam venni, de így az A7m4 se fogja megkapni.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz konyi79 #1117 üzenetére
Hasznos az az AF-módválasztó kettős tárcsa (sok gyártó alkalmazza), de a Panasonic megoldását jobban csípem, kb mindegyik kicsit is haladóbb vázon a hüvelykujj alá van téve a kapcsolója, ami egyben az AE/AF Lock gombnak is helyt ad:
Már teszteltem télen-kesztyűben is, zseniálisan jól működik. Nem kell hozzá reteszelni a főtárcsát, hogy ne állítsd el véletlenül azt is.
-
tvamos
nagyúr
válasz Stauffenberg #1112 üzenetére
240.8 million pixel... nem semmi.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
konyi79
addikt
válasz Stauffenberg #1118 üzenetére
Bénán írtam kicsit, nekem nem is a fókuszmód része, hanem a drive mód választó része kellene igazán, ugye az kettős tárcsa.
Sony vázon c-af és kész, sok obin van af-mf kapcsoló, meg egy gomb nekem af-mf váltóra van állítva, szóval az a része ritkán hiányzik.
Szemben a drive móddal. Az is egy gombnyomásra felugrik, de annál azért sokkal jobb tud lenni, ha csak átpattintom, nem kell kotorászni vele. Ezt váltóra sajnos nem lehet programozni sehova, pedig már az is jó lenne, ha két mód között váltani lehetne. -
Sancza
tag
válasz konyi79 #1117 üzenetére
Pletykák szerint hamarosan jön a Canon és a Nikon nagy felbontású profi gépe. A Sony-nak nem lett volna abban a kategóriában gépe. Ezért jött az A7RIV és azért most jött, hogy a piacon megelőzze a Canont és a Nikont (ez egy megelőző csapás).
Ha nem lennének a Canonnak és Nikonnak ilyen nagyfelbontású profi gép tervei a közeljövőre nézve, akkor valszeg az RIV-et se most mutatták volna be. Ez szimplán verseny a fényképezőgép gyártók között és ez nekünk fogyasztóknak jó
-
lugosi
MODERÁTOR
Ha már szó volt erről a 61 megapixeles gépről, akkor szerintetek, m43 váz jön még? Mondjuk jövőre? Tudom, fogjam be, idén jött ki a panasonic G90, de a 100 Ft-os kérdés a részemről, hogy fognak-e még fejleszteni a m43 gyártók?
Szóval, vegyem meg a második m43 vázat, vagy hagyjam a fenébe? Mondva ezt úgy, hogy tudásban, minőségben amit nyújt nekem az én szintemen az nekem kellemesen elég. -
Stauffenberg
Topikgazda
Szerintem egy darabig még lesz ellátás és az Olympus esetén nincs semmi jele annak, hogy gondolkozna bármi másban. A Panasonic már necces, szerintem náluk ez csak attól függ, hogy mikorra sikerül felfuttatni az L-bajonettes FF portfóliójukat (de ebben nem állnak olyan fényesen).
Az már csak az én személyes véleményem, hogy lehet még most is MFT-ben gondolkodni, de én már nem tennék bele vagyonokat. Anno nem egy fotós került szopórollerbe, hogy rámentek elég komolyan a Four Thirds rendszerre, aztán egyik pillanatról a másikra a földbe állt az egész a Micro Four Thirds érkezésével.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #1123 üzenetére
Ezt a történetet ismerem, 4/3 cuccom is van
Ezek után persze fel lehet tenni a kérdést, hogy miért vettem idén m43 cuccot, valószínűleg nem jól időzítek, ha lehet így fogalmazni. -
Lassú Víz
őstag
válasz Stauffenberg #1123 üzenetére
Földbe állt... Az E5 után 3 évvel jött az E-M1 ajádék MMF adapterrel. Használható maradt minden objektív továbbra is. A mai napig 14-54 és 50-200 párost használok. Új funkciók nem mennek velük, és pl azt sem értem, ha van lassú sorozatfelvétel mellett CAF+Tr FT obival, akkor miért nincs Pro-capture L, de nem merek szólni, mert még azt is elveszik ami van. Az FT rendszerből sokan hiányolták a kicsi, fényerős fixeket, ezt az m4/3 megadta.
Oké, aki ki akart szállni az FT DSLR szettből azon rajta ragadt, de a legtöbb 3 számjegyes vázas DZK kit szerintem addigra rendesen leértékelődött amúgy is, mint ahogy a 12 Mpixeles E5 is.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MrChris
nagyúr
Ahogy írod, mostanra jött ki mindhárom/négy szegmensükbe a 20mp-es szenzor. GH5/G9/GX9/G90, talán még valamelyik pici gépükben is váltanak. Szerintem idén már nem jön semmi, (max 20mp-es GM1) talán jövőre a GH kap újat az olimpiára, de gyanús, hogy a 8k-t bár ígérték, túl nagy falat (valódi 8k közel 45mp 4/3 szenzoron), vagy 6k-s lesz, vagy interpolálós, de utóbbi azért gáz lenne.
Nem látom ilyen borúsan a m4/3 jövőjét. Szerintem sokan vagyunk akik nem csak kicsi vázat, de kicsi objektíveket is szeretnének használni. Vannak méretes darabok is a rendszerben, de vannak picik is.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #1126 üzenetére
Szerintem az Olympusnak az a terve, hogy az MFT-vel megmarad ezen a rétegpiacon és benyomul a Panasonic által esetlegesen üresen hagyott térbe is. Nem kell leuralni a világot a szép üzleti sikerhez. Erre jó példa a Leica, megtalálta a maga szűk vevőközönségét, ami gyönyörűen eltartja őket (és nem azért, mert drágák, elég megnézni a nagy öreg középformátumú gyártókat hányszor cseréltek gazdát csődhelyzetben, a magas arrés és borsos árcédula nem tud semmire garancia lenni).
Az más kérdés, hogy ennek a szűk rétegnek szenzort fejleszteni és gyártani arányaiban mennyivel drágább, mint a tömegigények kielégítése.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vihartigris #1128 üzenetére
Ja, hogy bejött ez a Kodaknak is. :)
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #1129 üzenetére
A Fuji is ezt csinálja, kis pénz, kis foci. Nyilván ott a GFX, meg anyámkínja, de marginális gyártók, 5% talán, amit kiharapnak az egészből. Ahogy mondtad: nem kell leuralni a világot mindenkinek.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Pont ezt mondtam mindig, amikor azok az álmok kerültek elő, hogy majd az MFT átütő üzleti siker lesz, leuralva a világot és a fotósok többsége majd jól rájön arra, hogy a pici váz + pici objektív mennyire király dolog.
Valóban az, kb 10-ből 1 embernek (ez úgy nagyjából tükrözi az ILC piacon az MFT részarányát). Az üzleti siker meg ugye relatív, ha a saját kis piaci szegmensedben jól teljesítesz, attól még lehetsz sikeres, hogy egy Canon vagy Sony éves árbevétele mellett labdába sem rúghatsz.
A Panasonic nagyobb akar lenni ennél és az egyébként hatalmas és tőkeerős cégcsoport háttérrel van is rá esélyük ha nem bénázzák el. A Sony is megcsinálta 10 év alatt.
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #1123 üzenetére
Azt mond meg nekem, hogy a Sony szenzoros gépeikben miért tiltották le a PDAF-et Panáék.
A Sony APS-C-re miért nincs egy épkézláb kit objektív. Meddig tartana gatyába rázni a jelenlegit?
Olympus...hagyjuk.
Fuji. Itthon megvásárolva az mft-hez képest teljesen irreális árakon lehet összekaparni egy alap szettet.
Canon, Nikon...hagyjuk.Nekem az az érzésem, hogy mindegyik gyártó húzott egy vonalat és a 2000 eurós vázak és 1000 eurós obik alatt leállítottak mindent. Akinek nem tetszik, hogy egy sokoldalú és haladó fotós-videós hobby setup nem áll meg 2-4 ezer Euró alatt az fáradjon át a prémium kompaktokhoz.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #1132 üzenetére
A piac alulról morzsolódik, így egyre kevésbé éri meg olcsó felszerelést gyártani, csökken rájuk a kereslet és az árrések is a tömeges eladásokra voltak/vannak kihegyezve. Ez a trend még csak nem is ma kezdődött.
A Canon pár hónapja nyafogta körbe a sajtót, hogy az ILC piacra nagyon komoly visszaesés vár, pár év múlva az eladott darabszámok akár a jelenlegi mennyiség felére eshetnek vissza. Itt persze nem mondta ki, hogy ettől félnivalója leginkább nekik van, hiszen a haladó és pro gépek/objektívek eladásai stabilak és leginkább a kínálat alsó felén lévő gépekre csökken a kereslet drámai mértékben, amikből viszont a mai napig ők adják el a legtöbbet és ők is tudják bukni a legtöbbet.
Sajnos vagy nem sajnos, de ez van. Egyfelől ez egy tisztulási folyamat, nem vesznek majd fényképezőgépet azok, akiknek a kezébe amúgy sem való, másfelől viszont szomorú, hiszen ezzel a réteggel lehetett megfizettetni nagyon sok mindent ahhoz, hogy egy haladó amatőr is viszonylag jó áron juthasson felszereléshez. Minden abba az irányba mutat, hogy ennek a rétegnek a szórakozása egyre drágábbá fog válni a követező években (régen is így volt ez a digitális boom előtt).
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #1131 üzenetére
Ilyen m4/3 álmok max az induláskor lehettek, de a két gyártó nem árasztotta el f1-es, kicsi, nem túl drága obikkal a fotósokat. A pro óriás obikat annyira nem értem, de annak is van piaca. Ha nem lenne jövedelmező számukra akkor nem is lenne már a rendszer. Városi legenda, hogy veszteséges hobbiból csinál az Olympus fényképezőgépeket.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #1134 üzenetére
Legyen f/1.0, legyen kicsi, legyen olcsó (de legalább nem túl drága). Mondjuk nem mondtad, hogy rajzoljanak szépen és AF is legyen bennük, de sejtésem szerint ez is elvárt igény lenne.
Hát nem tudom. Biztos, hogy csak az akarat hiányzott és nem az, hogy ez így ebben a formában irreális, egymásnak ellentmondó elvárások?
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz Stauffenberg #1135 üzenetére
Kimaradt, hogy ne legyen CA, peremsötétedés és torzítás
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Mercutio_
félisten
válasz Lassú Víz #1136 üzenetére
Én még hianyolok egy Korben Dallas világjegyet
Szvsz ott szúrta el a Pana-Oly, hogy nem osztották fel az obikat/lefedendő gyutáv/fényerő tartományokat, hanem beleöltték az energiát közel azonos obikba.
A másik a marketing hiánya, tolni kellett volna az ilyen jellegű reklámokat és nem várni az a5100 megjelenésére ölbe tett kézzel...
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #1135 üzenetére
Hát te írtad, hogy vérmes remények voltak, hogy leuralja a világot. Máshogy ez nem ment volna. Amúgy meg ja, éles is legyen meg CA mentes, ez kimaradt.
Vannak objektívek amik azt mutatják nem lehetetlen megközelíteni, 7.5-es Laowa, 14-est is ide venném, 20-as, 42.5 45-ös, 60as Sigma. A mobilok optikája hihetetlen felbontásra képesek, fillérekért, ami azért mutatja, hogy a gyártók technológiája mire képes. -
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #1139 üzenetére
Akkor legyen f/0,95. Azt meg lehet csinálni kis méretben is
(#1138) MrChris: mennyivel egyszerűbb az f/1,2 obikat horror árban adni. Beleteszik egy jó nehéz fémtubusba, elejére egy méretes fake frontlencsét és már rá is repültek a "pro" userek.
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz hibavissza #1140 üzenetére
Szerintem is kamu. Ja, nem.
A kép innen van[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
kovsol
titán
válasz hibavissza #1143 üzenetére
Most így hirtelen a Olympus M.Zuiko Digital ED 25mm f/1.2 PRO nál találtam meg, hogy transmission az 1.8 TStop.
A jóval olcsóbb Pana 25 f1.4-nek is 1.8, és a pana 25 f1.7-nek 2.0[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Mercutio_
félisten
válasz hibavissza #1145 üzenetére
Kinek és miért?
T értelemszerűen mindig kisebb volt mint az F de ezek nem filmeseknek készült obik
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
kovsol
titán