- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hemaka
nagyúr
válasz hibavissza #184 üzenetére
Halottrol jot, vagy semmit.
-
PuMbA
titán
válasz hibavissza #510 üzenetére
Nincs mód....mit használsz egyébként? A Canon kijelzői biztosan sokkal jobbak, mint a Sony-é, láttam egyszer YouTube videóban.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz hibavissza #510 üzenetére
Ki fogsz röhögni: letöltöm a stúdiós tesztképet a dpreview-ről, meg lövök egy képet a nappaliban. A dpreview-os képen van mindeféle szín, de sötétszürke a háttér, amin jól lehet látni a WB-t, a nappaliban meg barnás egy csomó minden, amin szintén jól lehet látni, ha zöld/lilába húz valami.
Ezek az SD kártyán is ott vannak a fényképezőben meg a számítógépen is, majd megnyitom őket a kalibrált monitoron, beülök elé a fényképezővel és szemre hozzá lövöm. Előbb az LCD-t, majd az EVF-et is. Az X-T3 pölö így van beállítva.
Biztos van valami mód pontosabb kalibrációra, műszerrel, de ez nekem elég jó eredményt ad ahhoz, hogy nagyjából ugyanúgy nézzen ki a fényképezőben a kép, ahogy a számítógépen (nyilván elég sokat lövök JPG-ben, ez is előny).
[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz hibavissza #525 üzenetére
Ismerős.
Én a szombati esküvőzésen ledobtam az ékszíjat az A7III miatt. Elkezdtem agyalni, hogy mekkora kölcsönökbe kéne vernem magam, hogy legyen egy ilyen alap szettem. Aztán szerencsére pár perc után kijózanodtam.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz hibavissza #525 üzenetére
Ezzel körülbelül teljesen ugyanígy vagyok én is.
-
kovsol
titán
válasz hibavissza #525 üzenetére
Rendszer váltás sose olcsó sajnos. Sony cuccokban sok beállítás van, de ugye sokan mondták ez csak 100Mbit 8bit 420.
May the Force be with you!
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #523 üzenetére
Videónál teljesen átálltam a piktogramos WB-re, szinte csak a napocskát vagy villanykörtét választom. CineD-ben veszem fel, ha kicsit nem stimmel ColorFasttal igazítok rajta. Az az igazság teljesen átálltam erre a pluginre, én úgy találom, hogy a Resolve a GX80-al nagyon durván bánik, hamar artifactol, míg ezzel kevésbé, meg még gyorsabban is tudok belenyúlni, csak persze ki kell tapasztalni.
-
madgie
titán
válasz hibavissza #539 üzenetére
Igazán nincs mit
Fujin, videónál mág az AWB-Lock, amit nagyon szeretek, valahol a napocska meg a műfény kap egy betyáros tintet, de ha az AWB-t hagyom dolgozni, forgok kicsit vele, hol a jó, majd ott lockolom, az nagyon hasznos tud lenni. Nem tudom, a többi gyártó tudja-e ezt, valahol logikus lenne (a Pentax képes hasonló finomságokra)
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #542 üzenetére
Egy kicsit meleg, majd belövöm az ikon milyen wb-vel egyenlő és egy kicsit korrigálom/megjegyzem az értékét.
Erről a vázról egy darabig nehéz lesz váltani, annyira aránytalanul nagyot kéne lépni pénzben.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #583 üzenetére
Most csak megfordítottátok azt, amit mondtam. Attól, mert zömmel amatőrök fogják venni, nem lesz belőle tömegtermék. A Leica is főleg belőlük él és nagyjából csak a futottak még halmazba kerülnek be a piaci részesedés mérésekor.
Egy pro felhasználó jó esetben a legjobb ár/érték arányt keresi és megtérülést, majd profitot vár a felszerelésbe invesztálásból, ahhoz meg ez drága és kevés olyan pluszt ad, amiért megéri háromszor többet költeni rá, mint egy nagyfelbontású FF vázra a 30-80%-al drágább objektívekről nem beszélve és ehhez egy izmos PC/Mac sem árt, ha fel akarod dolgozni a 102 megapixeles RAW fájlokat.
Az amatőrt nem érdekli a profit, nem ebből él, csak jól akarja érezni magát. A pro fotós meg a misztifikált nyugaton sem költ többet a nagyon szükségesnél.
-
madgie
titán
válasz hibavissza #590 üzenetére
Még Texasban is. Most írt be egy texasi srác az egyik FB csoportba, hogy milyendologmá, hogy csak 1/125 a szinkronidő. Bármilyen felmerülő kérdésre (KF szenzor, idő kell, míg lefut a redőny, mi a baj a HSS-sel az AD600 korában) csak annyi a válasz, amatőrök vagyunk, ő a profi, ne mondjuk má' meg. Szaroszkész.
Akkor inkább tényleg amatőrök vegyék meg ezt a vázat
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #590 üzenetére
Ájjunkmámeg' egyáltalán nem azt mondtam, hogy luxus, hanem azt, hogy drága. Nem csak a váz, de a rendszer is. Nem középformátumhoz képest drága, annak éppenséggel olcsó, de pro felszerelések piacát nézve ennél sokkal kevesebből lehet nem olyan sokkal kevesebbet kihozni.
Nagyon túl van gondolva az, hogy nyugaton mennyit költenek a pro fotósok vázra meg üvegekre. Te azzal érvelsz, hogy lesznek akik megveszik, tehát tömegtermék. Nem ettől lesz tömegtermék valami.
A Sony miért ad el többször annyi A7 III vázat, mint A9-et? Az A9 nem csak drágább, de sokkal többet is tud. A te logikád szerint azt kéne megrohamoznia az elkölteni való pénzben fuldokló nyugati fotósoknak.
-
b.vr
őstag
válasz hibavissza #603 üzenetére
"Aki ezt a vázat műterminek gondolja az igen messze áll a fotózástól"
mivel ezt egyenesen te írod ez bizony igen sokat jelent és egészen bizonyosan úgy is van
valamint további sok sikert a "tömegtermék" privátnyelvi definiálgatásához is
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #603 üzenetére
Most komolyan azt tekintjük tömegterméknek, amiből többet eladnak, mint egy eleve 3-5% körül mozgó gyártó egyik high-end típusából?
Ó hát jó. Úgy mondjuk könnyű vitatkozni, hogy saját szabályokat állítunk fel a tömegtermék definiálására.
Én nem neveztem a GFX 100-at műtermi gépnek, azt mondtam hova szoktak 100+ megapixelt szánni és ezen területek többsége gyakran elég keveset profitál a GFX 100 fejlesztéseiből. Ahova meg ez a G-mercis, masszív outdoor felépítés kell, ott meg sokszor éppen a 100 megapixelre nincs igény. Ha az igények mégis találkoznak, az meg hát egy akkora népességű tábor a világon, hogy a szavaiddal élve rögtön tömegtermékké teszik.
(#605) madgie: Ahogy leírtam, nem vitatom el tőle, hogy remek gép, több szempontból ipari mérföldkő. Csak valahogy az az érzésem, hogy nem ez, hanem az 50S/50R folytatásai fognak igazából karriert befutni a maguk kis piaci szegmensében, amint oda is lecsorog a PDAF, IBIS és a többiek.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz hibavissza #622 üzenetére
"Mérete/súlya nem nagyobb mint a regnáló riportergépeké"
Mert szerinted a riportergépek jelentik az ideális gépet hegymászáshoz? Vagy miért is hoztad ezt érvnek az ellen amit írtam?
Be is idéztem a Fujifilm Global Ambassador stbstb Elia Locardit hogy még egy olyan túrához is kisebb gépet ajánlana ami a dvd-n van (pedig az még baromi messze van a hegymászástól, az "csak" egy nehezebb egy-két órás gyalogtúra, Angels Landing, Zion)Valamint túl azon hogy a szövegértés láthatóan nem erősséged (szó sincs arról hogy ettől még csakis műteremben, kimondottan írtam hogy ahogy eddig is vittek KF gépeket akár hegyekbe is, majd persze ezt is fogják, na persze nem azért mert ideális hanem ha speciális szempontok ezt felülírják), de ráadásul a nagy meg- és odamondást, minősítgetést is te indítottad "Aki ezt a vázat műterminek gondolja az igen messze áll a fotózástól" , persze, nyilván, ha te mondod akkor biztos úgy is van
A tömegtermékkel kapcsolatos privátnyelvi erőlködésedet és reframinget pedig meghagyom Stauffenbergnek, neki van türelme az ilyesmihez.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
mikrofon
addikt
válasz hibavissza #792 üzenetére
van több gazdasági modell, több cél irány... Az amortizáció jelenleg mindegyik sikerorientáltnak a része és alapja......
De hagyjuk ezt.... inkább... ez nem az a fórum ahol erről valódi szakmai vitát lehet folytatni..... Ha szeretnéd, ha érdekel, akkor keresd meg azt a helyet....
-
mikrofon
addikt
válasz hibavissza #794 üzenetére
nekem ehhez nem kellett utána olvasni... eléggé a részese vagyok ennek a témának. Mondhatni ez a minden napi életem része..... hiszed vagy sem.... győzködni, bizonygatni meg pláne nem akarok senkit.
az meg hogy nehezen érthető, hát nem az én problémám....
értem én eléggé ahhoz, hogy .....pont emiatt írtam, hogy ezeknek a "nagycéges", "üzleti modelles" eszközválasztós HSz-eknek, vitáknak, itt ebben a topikban semmi értelme nincsen. Gondolom az itt jelenlevők döntő többsége ezekben nem vesz részt, maximum, a végén mint akinek használni, alkalmaznia kell....
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #1020 üzenetére
Hiába kapcsolod ki az IBIS-t, ez csak azt jelenti minden elektromágnes rögzített állapotba kerül, de erős vibrációnál (pl: autóra rögzítve) így is képes a szenzor rezonanciát felvenni.
Fotónál amúgy mindegy, nem igazán fog bezavarni a kikapcsolt IBIS, de videónál lehet olyan felhasználási mód, ahol az OFF állás sem segít.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #1022 üzenetére
Itt tesztelik hómobilon (3:15 körül indul ez a rész): [Youtube link]
Persze az átlag felhasználók döntő többsége sosem fogja ilyen körülményeknek kitenni, de attól még létező igény. Na nem mintha a Panasonic MFT vázak amúgy túlmelegedősek lennének, de az is az IBIS-mentes konstrukció mellett szól (általánosságban), hogy a szenzor közvetlenül egybeépíthető a hőelvezető bordákkal/csövekkel és jobban kordában tartható a melegedés.
Egy olyan videós, aki amúgy is gimbalt/dollyt/tripodot/glidecamet vagy bármilyen egyéb stabilizálást használ, annak az IBIS csak egy halál felesleges funkció, ami néha még hátrány is lehet.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz hibavissza #1020 üzenetére
Nahát, mindig tanul valamit az ember, eszembe se jutott volna ezek közül bármelyik is.
Én sose kapcsolom ki az én gépemnél, de látom, hogy vannak azok az esetek, amikor ki kell. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #1132 üzenetére
A piac alulról morzsolódik, így egyre kevésbé éri meg olcsó felszerelést gyártani, csökken rájuk a kereslet és az árrések is a tömeges eladásokra voltak/vannak kihegyezve. Ez a trend még csak nem is ma kezdődött.
A Canon pár hónapja nyafogta körbe a sajtót, hogy az ILC piacra nagyon komoly visszaesés vár, pár év múlva az eladott darabszámok akár a jelenlegi mennyiség felére eshetnek vissza. Itt persze nem mondta ki, hogy ettől félnivalója leginkább nekik van, hiszen a haladó és pro gépek/objektívek eladásai stabilak és leginkább a kínálat alsó felén lévő gépekre csökken a kereslet drámai mértékben, amikből viszont a mai napig ők adják el a legtöbbet és ők is tudják bukni a legtöbbet.
Sajnos vagy nem sajnos, de ez van. Egyfelől ez egy tisztulási folyamat, nem vesznek majd fényképezőgépet azok, akiknek a kezébe amúgy sem való, másfelől viszont szomorú, hiszen ezzel a réteggel lehetett megfizettetni nagyon sok mindent ahhoz, hogy egy haladó amatőr is viszonylag jó áron juthasson felszereléshez. Minden abba az irányba mutat, hogy ennek a rétegnek a szórakozása egyre drágábbá fog válni a követező években (régen is így volt ez a digitális boom előtt).
-
Lassú Víz
őstag
válasz hibavissza #1140 üzenetére
Szerintem is kamu. Ja, nem.
A kép innen van[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
kovsol
titán
válasz hibavissza #1143 üzenetére
Most így hirtelen a Olympus M.Zuiko Digital ED 25mm f/1.2 PRO nál találtam meg, hogy transmission az 1.8 TStop.
A jóval olcsóbb Pana 25 f1.4-nek is 1.8, és a pana 25 f1.7-nek 2.0[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Mercutio_
félisten
válasz hibavissza #1145 üzenetére
Kinek és miért?
T értelemszerűen mindig kisebb volt mint az F de ezek nem filmeseknek készült obik
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
válasz hibavissza #1152 üzenetére
Az aberráció, torzítás és becsillanás nyilván lényegtelen,.... ja nem
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #1152 üzenetére
Bokeh nem egyenlő szűk DOF.
Az APD pedig egy példaként jött egy olyan konstrukcióra, aminél a finomabb bokeh körök fontosabbak a transzmissziónál. A Fujifilm is csak opcionálisan tart ilyen verziót az 56mm f/1.2-ből azoknak, akik ezt igénylik.
-
Lazarus911
aktív tag
válasz hibavissza #1262 üzenetére
Videózni is szeretnék..
-
topikk
senior tag
válasz hibavissza #1264 üzenetére
Most gyorsan megnéztem az enfinity-t, a Z6 (1499 eur) egy kicsit olcsóbb mint az A7iii (1529 eur) . Akkor miért is túlárazott?
-
Lazarus911
aktív tag
válasz hibavissza #1264 üzenetére
Igen olvastam, de én inkább szakmai oldalról próbáltam a kérdezni. Azt Videóban a sony a73 nem jobb mint a fuji xt-3. Isoban rosszabb. Azt gondolom hogy a d5300 után lesz előrelépés mind a 3 gép gyanánt.
[ Szerkesztve ]
-
topikk
senior tag
válasz hibavissza #1267 üzenetére
Egyiket sem használtam, ezért nem tudok objektíven nyilatkozni, de a netes infók szerint talán egyedül CAF-ban gyengébb, de az is jó már az új FW-vel.
Ezek mind kiváló gépek, hajszálnyi különbségek vannak, ami a használat közben nem sokat jelent.
[ Szerkesztve ]
-
Mirman
őstag
válasz hibavissza #1272 üzenetére
Azért ez közel sem ennyire ilyen fekete fehér mint ahogy beállítod. Ergonómiában , kijelzőben , EVF-ben lényegesen jobb a Z6 mint az A7 III. Akinek ez szempont (vagy ne adj isten vannak Nikon objektívei) annak ez bőven lehet elég ok hogy ne az A7-et válassza.
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz hibavissza #1274 üzenetére
18-35 apsc only, sigma 105 meg ~200$/€ szintű olcsó cucc.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz hibavissza #1276 üzenetére
T3 + 16-55/2.8 + 90f2 vagy 80 makró, és heppy, és még nagyobb zsákot se kell venni a cuccoknak.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz hibavissza #1278 üzenetére
ó kenyér, ígérem legközelebb olvasok is
a7r2 nem opció? iso háborúval ne foglalkozzon, Parci megmondta jogosan a T100 teszt alatt, hogy ~10 éve bármelyik nagy szenzorral lehet jó képet csinálni, ha nem, az user error. (vagy dilettáns vloggerekre fogadás)
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
.mf
veterán
válasz hibavissza #1267 üzenetére
"Van köztük 30 Euro és mindeközben a Z6 miben nem rosszabb, mint egy A7III?"
Ergonómia, kezelés, időjárás-állóság, EVF és kijelző.
A hivatalos árak (A7m3 az edigital.de kivételével 1950 EUR, míg a Z6 az angolokat nem nézve 1700 EUR körül van sok boltban) között már 250 EUR a különbség - oké, talán lehetne még ennél is olcsóbb (24-70-nel kitben 1750-ért, amennyiért kifogtam, már korrektebb), de 600 azért elég túlzó. Az új fw-rel sokat javult, az A7m3-nál ugyan továbbra is kicsivel gyengébb sok területen, de ugyanezekben viszont az A7m2-nél határozottan jobb, ami még mindig 1000 körül megy; 600-ért az A7 classicot kapod, ami saját tapasztalatból mondom, hogy nem egy kategória ezekkel."Ha picit is komolyan gondolnák ezt a mirrorless témát kanikonék, akkor kihozták volna féláron a vázat, hogy elinduljon a forgalmazás. Most ott vannak, hogy beleállnak a földbe. Így aztán lehet jövőre törlik az egész vonalat."
Ezt most nézzük meg egy kicsit objektívebben.
A Z6 egy éve se jelent meg, a 2300 EUR-os indulóhoz képest múlt héten rendeltem meg, ha a kit obi felárát 500 EUR-nak számolom, akkor 1250-ért a vázat - ez már majdnem félár.
Ez alatt az alig egy év alatt kihoztak egy 35, 50, 85 f1.8 sort, 24-70 f4 és f2.8-ast, valamint egy 14-30-ast - tehát elég intenzíven dolgoznak az obi-kínálaton. Sonynál is az első év alatt csak a 28-70, 35 f2.8, 55 f1.8, majd 24-70 f4, 16-35 f4 és 70-200 f4 jelent meg, azaz szintén 6.
Kicsit mézesmadzag, de az 50-est is elkezdték erősen akciózni (igaz volt is honnan, indulásnál túl magasra lőtték be): a kezdő 679 helyett most 349, ami összetettségéhez képest baráti ár érte (nincs más 50-körüli f1.8 obi ilyen sok (12) lencsetaggal, a Zony 55 is csak 7, miközben bő duplájába kerül). (Az már más kérdés, hogy ugyan nagyon éles széltől-szélig és kiválóan korrigált, de eközben kicsit steril is lett).
Szóval a Nikon Z-t nem temetném ennyire, itt látok mögötte effortot - ez akkor áll földbe, ha a Nikon is.
A Canon már más kérdés, ott elég vegyes, hogy mennyire is komoly a dolog. Kihoztak pár érdekes, ámbár praktikummal szemben inkább egzotikus obit (28-70 f2, 50 és 85 f1.2 - mindegyik drága, nagy és nehéz), de a vázak legjobb esetben is meh (R), vagy pedig ugh (RP). De még ott sem hinném, hogy "beleállnának a földbe", hanem csak félgőzzel építgetik tovább. Lassan kijönnek egy komolyabb vázzal is, majd apránként további obikkal is.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
mikrofon
addikt
válasz hibavissza #1284 üzenetére
Olvastad amit írtam? Erre gondolok : "Videóhoz pedig a 10-24 objektív mert abban már benne van a stabi."
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz hibavissza #1304 üzenetére
D3xxx upgrade vonalat láttad? gyakorlatilag semmi érdemleges a wireless parasztvakításon kívül. alja vonal, mégis veszik a facebook-page fotósok, és cserélik újra.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz hibavissza #1304 üzenetére
"De ezt vajon ők maguk tudják?"
Ez tetszett.
-
Lassú Víz
őstag
válasz hibavissza #2228 üzenetére
Nincs most ennyi időm, de amikor először olvastam a sorozat felméretezéséről majd összeolvasztásáról, akkor kipróbáltam. Jobb lett mint az eredeti kép, de az a benyomásom támadt, hogy nem éri meg a vesződséget. Akkor már inkább a brenizer panoráma.
A hi-res meg egyszerűen jó végeredményt ad.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #2228 üzenetére
Miért?
Állványról egy highres és ugyan onnan kézből egy 8 képes sorozat? Ha gondolod majd elkészítem a képeket aztán azt raksz össze amit akarsz.
-
válasz hibavissza #2228 üzenetére
Én próbálkoztam egy időben fotoshoppos összedolgozással ez alapján, a részleteket nemigazán dobta meg. Viszont a dinamika-zaj nagyot javult.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #2245 üzenetére
Ez egy olyan funkció, mint a HDR vagy Panoráma, ha nem kell akkor ne használd/vegyél ilyen gépet. 80-ból leméretezve 20-ra jóval részletesebb és kb abszolút zajtalan.
Továbbra is csak ez a három képpárom van, nem volt időm/lehetőségem családon kívül mást fotózni.Staufenberg: célszerűbb lett volna azt posztolni... Engem mondjuk nem lep meg, hogy sportot bármilyen csoda DFD-vel sem fog tudni lövöldözni. Panasonic nem tudja ezt elengedni, foggal, körömmel kapaszkodnak bele, pedig a csóka jól bejárja a világot.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #2257 üzenetére
Feltöltöttem ugyan oda a rawokat is, ezzel kellett volna kezdenem.
Próbáld ki azonos felbontáson, 80-at 20mp-re méretezetten megvizsgálni, ott 1:1-ben nagy a különbség.
Ezt a Br-t csodát nem is ismertem. -
PuMbA
titán
válasz hibavissza #2353 üzenetére
Ja, hát meglátjuk hamarosan, mert a bemutató videók már készen vannak ezek szerint. Az R6 "csak" 4K 60fps-t fog tudni.
-
PuMbA
titán
válasz hibavissza #2367 üzenetére
Ha a csávó látta amit be fognak mutatni pár hét múlva YouTube-on promó anyagagot, akkor az 98% valószínűséggel létezik Az M6 Mark II hivatalos YouTube bemutató videója is itt volt fent legelőször, a többi híroldal a kanyarba sincs gyorsaságban a CanonRumors-hoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz hibavissza #2398 üzenetére
Ezek a olcsóbb zoom-ok nem a két végén szoktak jól teljesíteni.
Az L-es kit optika sokkal jobb mint ez, és méretben alig nagyobb, persze nehezebb, drágább, kisebb nagyítással.
Persze a kit felára 300$-nál nem lesz több, talán még kevesebb. -
topikk
senior tag
válasz hibavissza #2414 üzenetére
Ebben nem vagyok annyira biztos, úgy érzem eléggé etikátlan mondjuk egy érzékeny szürkületi látással megáldott bagolyt szembevakuzni...
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz hibavissza #2414 üzenetére
"400 mm-rel 3 méterről? Madárportré? Kolibri?"
Másfél hete egy madárgyűrűzésen fotóztam, kb 3-4 méterről, m43 rendszeren 150mm-en, ami ekv. 300. Nagyon kis részét (a kép magasságának kb. 40%-át, szélességre meg ugye töredékét) töltötte ki a képnek a madár, nem hogy portré nem lett belőle (egy veréb méretű madárra kell gondolni, nem griffre). Szóval az az ekv. 400mm 3 méterről nem kolibri lesz.
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz hibavissza #2422 üzenetére
Nincs 400-as obim, de hogy nagyjából el tudjam képzelni, egy fov kalkulátorba beütöttem a 400mm-et és a 3m-es távolságot, ami ha full frame-re vetítjük akkor 3:2-es képaránynál 27x18cm-es látómezőt hozott ki. Ebből következtettem arra, hogy egy 10cm-es madár ezt a képet nem tölti úgy ki, hogy azt klasszikus portrénak felfoghassuk szerintem.
(Ha például 200mm-rel és 2x-es crop faktorral számolunk akkor ugyanezek az értékek jönnek ki, esetleg kis változás más oldalarányok esetén van.)
De ha neked van 400-as obid, nézzük meg azon hogy mekkora képet ad 3m-en, kíváncsi vagyok, én csak számítani tudtam a fentiekkel.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz hibavissza #2427 üzenetére
Ezt most tényleg nem értem, én azt hittem hogy arról van szó, hogy mekkora részt tölt ki a képen 400mm-en és adott tárgytávolsággal egy madár, szóval most nekem nem jön le, hogy ehhez mint méretbeli témához hogy jön a rekeszérték.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...