Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
Anyag és sok lencse az agyonkorrigált steril obikhoz kell, nomeg azoknak akik "a méret/súly a minőség garanciája" mantrát tolják.
vond: 20/1.7 még durvább, az f2-2.2-n már büntet
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Hagyjuk a butácska csúsztatásokat én arról beszélek, hogy a kisebb bázistáv a modernebb lencsék/bevonatok és alapanyagok mellett lehet kicsi/kisebb könnyebb obikat csinálni. (De a lentebb linkelt Pentax obik is jó példák, de van dögivel Fuji X (f2.0 időjárásálló) és Panasonic/Olympus fényerős fix és még zoom is akad néhány)
A másik, hogy kevered a munkaeszközöket aminek extrém igénybevételt is el kell viselni az átlagos felhasználással.
És hahó látod amúgy milyen topicban vagy?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
MrChris
nagyúr
Hsz-emben direkt le akartam választani a pro kategóriát, direkt nem is írtam pro üvegekről, nekem az nem éri meg, se méret se súly miatt nem érdekel és ezzel valszeg mások is így vannak.
Amit írtam apsc Sigma sor mutatja, hogy nagylátótól kisteléig lehet kicsit alkotni ráadásul pro-hoz képest 10-30%-os áron. A régi OM100/2.8-asom nagyon jó képminőségű nyitva is és FF képkört tud, mégis alig nagyobb a 45/1.8-nál ~60mm hosszú!
Itt egy FF 40/2-es tudtommal egész jó a képe, itt pedig egy modern highend pro 40/2-es, hát én az előbbit vinném általában magammal. 35 év objektív gyártás fejlődésével megfejelve talán sokaknak elégséges lenne ma is a képe, pár száz dollárért vinnék mint a cukrot. Aps-c verziója talán nem lenne sokkal nagyobb.Stauffenberg: Ebben a m4/3 viszonylag jól áll, de a többi kevésbé, Canon és Sony eléggé hanyagolja a kropposait, talán valahára változtatnak majd ezen. Nagyon jó meg profi a FF, de ugye a legtöbben pont a méret miatt hagyják otthon a dslr vázat, batár obikat és fotóznak mobillal. Kicsit öncsonkítós ez a túlméretezés.
-
Mercutio_
félisten
Most őszintén, mennyi milc rendszert ismersz/használtál, beleértve akár az általad sokat emlegetett Canon R(P)-t?
Azokat a belinkelt Pentax fixeket megnézted mekkorák, milyen súlyúak (pedig azok még tükrös bázistávra lettek tervezve, sőt asszem van ami még FF filmes vázra készült ), vagy mondjuk a Fuji X f2.0-ás WR objektíveket (1, 2, 3, 4), de az 1.4-eseik se nagyok/nehezek (1, 2)
De mutatok egy 1000 éves példát milyen előnye van a kisebb bázistávnak és technikai fejlődésnek M.Zuiko 9-18 (ff ekv. 18-36 akár az aps-c 12-24-es obik, amiből kicsi-könnyű nem igazán van még a consumer szegmensben se) vs. Zuiko 9-18 a 28 dekát le lehetett faragni 15,5-re és a képminőség nem romlott. (tudom, nem pro, nem f1.2, nem rajzolja ki az ff szenzort, nem is erről volt szó, hanem a súly, méret = minőség, punk-tum mantráról, lásd. még a "DSLR-t azért veszünk mert az komoly és profi" még ha 1000D is van ráírva)
Btw a technikai fejlődés adta súlycsökkentés az általad úgy látom nagyon kedvelt Canon fényős fixeknél is látható, 29 év alatt az eredeti 44%-ára tudták faragni a 400/2.8 L-t úgy, hogy javultak a képességei és IS-t is kapott. pedig a tele irány felé haladva a méretcsökkentés lehetősége kisebb (fény)technikai és lencsetervezési okokból. (Erről annó DIE ROBOTER írt, de most nem találom, talán neki elhihetjük )
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Matska
senior tag
Értem én, úgy általánosságban szólt a költői kérdés, mert a Fuji vázakban (az összesben) azt hiszem éppen 5 éve van, és olyan módban amilyenben csak akarom. Ebből kiindulva úgy gondoltam, hogy ez nem egy olyan nagy extra amitől hasra kellene esni.
(#52) OPiiPO: akkor érezzem magam különlegesnek?
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
mikrofon
addikt
Ettől én még utálhatom.... és azért teszem, mert elég gáz dolgokat is meg tudnak fogalmazni.... sőt olyat is, ami nem igaz vagy legalábbis nem úgy...
De mindegy is... ez is csak egy vélemény....Ebben a videóban viszont jól bemutatják, hogy milyen is az új Sony szem fókusz és ez micsoda előrelepés az eddigihez, aminek már eddig is szinte mindenki örült és a csodájára járt... Az is igaz, hogy ez ilyen szinten nekik sikerült először..... Tehát nekik köszönhetjük....
Most, hogy olvastam a HSz-edet az "utálom" szót javítanám, hogy "nagyon nem szeretem".......
[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
Dehogy biztos pont. Nagyon más a látószög, és bezavar a más nap- és évszak is.
Olyan tesztoldalról sajnos én sem tudok, ahol minden rendszerből lennének legalább a népszerű objektívek, és nem csak számokkal, hanem valós tesztképekkel bemutatva.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Mercutio_
félisten
Elég belegondolni a kép mekkora területét tartalmazza a másik is, ott hány pixelnyi infó áll ugyanazon területről rendelkezésre, szemben a másik fotóval és máris látható, hogy nem igazán van értelme összehasonlítani őket.
Itt mindkettőt letesztelték (1, 2), de egyiknél sincs olyan tesztfotó (3. oldal) ami azonos helyen készült volna.
Egyébként külterületen elég életszerűtlen, hogy azonos fény- és légköri viszonyok, páratartalom mellett készüljenek tesztképek, még ha a helyileg azonos pontból történő fotózás eltérő időpontokban megvalósítható lenne is...Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
mikrofon
addikt
Valahogy meg kell magyarázni...
Persze, tudom a következő meg a Canon színek....
Azért a legtöbb esetben az ember leméretezi a kész képet így a 24 vs 30 nem nagy különbség. Ezzel szemben a Nikon-nak is ott a Z7 40 MPx feletti képességgel, pont úgy mint a Sony a7riii. Ez előrelepés a 24 MPx-hez....Ráadásul van különbség a Dinamikai tartományban is. Persze ilyenkor az a reakció, hogy ezen a szinten nem számít. Pedig DE! Nagyon is. Nemrég váltottam Sony a7RIII-ről a9-re képzeld el előjött egy nagyon bosszantó hiba, ami eddig nem volt probléma.... Nap sütésben túlcsordul a piros csatorna pink felőli része. Egyszerű csúcsfény korrekcióval nem javítható... Én embereket fotózok "akcióban" Így az a9 fókuszrendszere sokkal jobban bejön. De a fiatal lányok és a gyerekek szeretik a pink cuccokat. Ott pedig ez zavaró. Minden egyes képen vissza kel húznom a piros csatornát, ráadásul maszkolva, hogy ne másszon el a fehér egyensúly..... Csak és kizárólag ezt a színtartományt érinti....
Semmi mással nem tudom magyarázni csak a 10%-os dinamikai tartomány csökkenéssel.
Ráadásul ez csak a nehezen korrigálható hiba. Ugyan akkor ott van, hogy ez a 10 %-os DR csökkenés igen is jelentkezik a csúcsfények kiégésében vagy az árnyék bebukásában....
Persze ha van jobb ötleted és elmondod, hogy mit csinálok rosszul, akkor szívesen megpróbálom...
Persze korrigálhatnám negatív irányba az expo-t de már hozzászoktam a világosabb és részletesebb árnyékokhoz....Itt van két példakép, ami szemlélteti.
Azt is el tudom képzelni ez olyan egyedi igény mint Jancsó úr igénye a Sony pontos giroszkópjára...
[ Szerkesztve ]
-
-
-
kovsol
titán
-
Mr.Csizmás
félisten
akkor elég balfék az illető, ha kalibrált monitorral tolja, de az eszközök nincsenek hozzáigazítva - imho ilyenkor a "táplálkozási" láncnak végig egyformának kellene lennie. az oldalsó betekintés meg irreleváns a minőség ügyében.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
kovsol
titán
Mi van kiégve annak mi köze a színekhez? Zebrát be kell kapcsolni, és az adott profilhoz kalibrálva kell nézni.
Egy Slog2, vagy HLG3-hoz igazított zebra beállítás pontosan mutatja majd a sony kijelzőjén a problémás területet.
De ugye ha utána ezzel a beállítással nézed a zebrát és utána átváltasz egy normál profilra akkor ott kisebb a dinamika tartománya a videónak, így a zebrát ahhoz kell állítani akkor.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
Topikgazda
"mert volt, aki nem mutatta, csak elmagyarázta, hogy az LCD-n nem tudta megmondani, hogy mi van kiégve és mi nem a videón, amit felvett, mert máshogy nézett ki a végeredmény a kalibrált otthoni monitorán"
Zebra? A Sony vázak tudják, ez nem Canon, hogy hekkelt firmware kelljen hozzá. Eleve elkezdesz egy kilapított, vagy egyenesen Log profillal videózni (pláne kültéren, nehezen látható LCD-n) és az isten sem mondja meg szemre, mi van kiégve.
(#505) lugosi: Nekem egy Pentax K200D volt az első DSLR-em és később is örömmel figyeltem az igazi fejlesztéseiket (nem az ilyen K-01 szerű ökörködésekre gondolok) és ezen a kategórián belül amúgy borzasztóan jó vázakat tudtak készíteni és a Canon-Nikon konkurenciához képest az adott szolgáltatási szintet egy árlépcsővel lejjebb odaadták (időjárásállóság, fejlettebb kezelőszervek, státusz LCD, fókuszrendszer, kereső minősége és lehetne sokáig sorolni, nem megfeledkezve az IBIS-ről sem, amíg ezt mások "csak" stabilizálásra vagy Hi-Res módra használják, ők megoldották vele a csillagkövetést is asztrofotóhoz).
Ha a K-1 nem egy Full Frame DSLR lett volna, hanem inkább MILC, akkor most tök másról beszélnénk. Az egyik legpatinásabb japán fényképezőgép gyártó, fáj látni ezt a vergődést. Nem azért, mert a K-1 vagy a K-1 II rossz DSLR-ek lennének, hanem mert behajtottak egy zsákutcába és kérdés, hogy tudnak-e még korrigálni ezen mielőtt falnak csapják az egész céget.
-
Mercutio_
félisten
Nem bántásból, de mi lenne ha ilyen-olyan YT videók alapján történő okoskodás helyett befáradnál a szaktopicba és ottani rutinos tulajdonosoknál érdeklődnél mielőtt messzemenő (téves) következtetéseket vonsz le.
Vagy esetleg szerezz be egy ilyen vázat, ha nincs forrás/szándék menj el topictalira, vagy írj a topicba, hogy ki érne rá 1-2 sör mellet megmutogatni pár dolgotKezd már kicsit kínos lenni a fotelszakértés ennyi váztulaj jelenléte mellett.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Ennyike (btw a zebrát még a fapad Pana GX80 is tudja és még egy rakás milc az utóbbi pár évben.)
Ez valami terelés? Miért, hol és ki írta, hogy DSLR-en kevésbé talál a fókusz? (Az viszont, hogy front és/vagy back-focus sűrűn van - ami kihat a fókusz pontosságára -, nem kérdés )
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Nem tudom, mert azt a topicot 10
00éve nem követemA zebrával a "nem látja mi ég ki és mi nem"-re reagáltak, a színekre pedig a leírt LUT-os/LOG-os hsz-ek relevánsak. Aki pedig komolyabban filmezik (és/vagy kevesli a hátsó LCD-t) általában külső LCD-t használ.
szerk.: Szerintem aki nem amatőr, az ismeri a rendszere képességeit, határait és annak megfelelően paraméterezi azt (pl. ha a sötét részek húzhatóak, a világosban nincs tartalék, akkor alapból - korrekciót tolsz rá, stb.) az ilyen alapból melyik váz merre lő alá/fölé demózás arra jó, hogy legyen kattintásszám egy hangzatos címmel, (és dőljön a szponzori lé) és azok akik sose használták az adott/egyik rendszert se bedőljenek a marketingnek.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
mikrofon
addikt
azért a sony-nál sok minden múlik a kiválasztott fénymérési módon. (azért a sony-t említem mert nekem ehhez van gyakorlati tapasztalatom) Pl a Highlight beállítással ez egész jól kiküszöbölhető. Olyan jól, hogyha utólag szerkeszteni akarja a felhasználó, akkor pl.: fotózásnál +1,3 és +2 FE- vel lehet korrigálni fényképkészítésnél mert részletvesztés nélkül visszahúzhatod....
Tehát ez a kiégés ez amolyan megengedhető is, ha számolunk vele..... De nagyon egyszerűen korrigálható, még a felvétel készítés előtt....
A zebrával, pedig tökéletesen látható, hogy mi is fog vagy éppen még nem fog kiégni a képen.......De mint ahogy mások is írták ez minden váznál kitapasztalható és kezelhető.....
Persze tudom a legegyszerűbb, ha minden magától tökéletes beavatkozás nélkül.... Csak akkor minek a fotós, videós......
-
konyi79
addikt
Szerintem felesleges egy-egy hülyén összerakott videóból folyamatosan messzemenő következtetéseket levonni.
Kijelző: A belinkelt videóban egy 1Dxm2 van berakva a 7m3 mellé. Egy dolog messze nem egy kategória a két váz, 3db 7m3-at veszek a Canon árából, de a Sony kijelzője legalább kihajtható. Innentől van jelentősége, hogy jobban csökken szögből nézve a fényereje? Hogyne, a Canoné matt így nem tükröződik az tény. Annak minden előnye és hátrányával, meg a fix beépítésével együtt. Akkor se lenne értelme a két gyártó kijelzőire általánosítani ebből, ha az A9-et teszi mellé, ami hamarabb vele egy árszint, amiben persze nem is az a kijelző van, mint a 7m3-ban. De inkább tegyünk egy fakuló invertálódó kijelzős a5000-et mellé, ott jobban lehet a különbséget szemléltetni. Vagy a 6D-ben is ugyanaz a kijelző van mint az 1Dxm2-ben? Ja nem...Kiégés: Az a fajta fénymérés nem is létezik, ami nincs benne a Sonyban. Azon se kell szerintem vitatkozni, hogy jelenleg a legjobb dinamikájú szenzorok vannak bennük. Szóval maradjunk abban, ha valaki olyan kiégett szar anyagot képes gyártani vele, az nemigen érti használni. S-logolni se kell, ott a HLG már benne alapból..
Persze ettől még jó a Canon kijelzője, meg jó ( jó croppos ) videót csinál az EOS-R, de ne általánosítsunk rossz példán.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Lehet azzal is jó profitot csinálni, de azért (legalábbis a nyugati) pro fotós közeg ennél egy kicsit igényesebb, szóval nem azt mondom, hogy mindenből a legolcsóbbat okoskodja ki, de nem véletlenül lett a 6D például az egyik legnépszerűbb Canon váz. Elég fapad, de a fotózás sokféle területén bőven elég is. A 6D érkezése előtt, meg az éppen aktuális csúcs APS-C volt ebben a szerepben. Nem nagy dolog egy drágább vázat sem kitermelni, de akkor már előjön az, hogy valóban szükséged van-e rá az üzlethez, vagy csak a magad szórakoztatására akarod-e megvenni.
Itt válik el igazából az amatőr és a pro:
Az amatőrnél ez egy hobbira elköltött pénz, ahol nincsenek olyan szempontok, hogy mikorra térül meg, mekkora az amortizáció, mennyi profitot termelsz ki vele, mennyiért tudsz rá biztosítást kötni. Annyit költesz rá, ameddig a takaró enged nyújtózkodni és jól akarod érezni magad vele. De ez az autózásban is így van, hobbiból megveszel egy M3-es BMW-t akkor is ha csak évente 2x tudod úgy igazán meghajtani, de nem fogsz vele taxizni/Uberezni.
A pro viszont nagyon is figyeli a fenti szempontokat (már ha van egy minimális gógyija a vállalkozósdihoz) és tudja jól, hogy az összes ki nem használt funkció és képesség kifizetése csak ablakon kiöntött pénz, ami hasznosabban termel profitot ha másra költi el (objektív, világítás, terembérlés, stb). Mindenkinél máshol van az a határ, ami az ésszerűségbe még belefér, biztosan lesz bőven olyan is, akinél a GFX100 lesz a "sweet spot", de a valóság sokkal inkább azt mutatja, hogy az A7 III, A7R III, 6Dmk2, 5Dmk4, D850 árkategóriájú gépek jelentik ezt a nagy többségnél, nem figyelmen kívül hagyva az objektívek árát sem. Ezek az igazi tömegtermékek és nagyon sokat fotóznak/videóznak esküvőt, rendezvényt, utazást valamilyen csúcs crop vázzal (pl: X-T2, X-T3) is és egyáltalán nem azért, mert ennyire hülyék. Ez a "profinak a legprofibb felszerelést illik megvennie" felfogás egy totális félreértés, ahogy az amatőrök elképzelik a pro létet. De egy pro is addig gondolkozik így amíg falhoz nem csap egy vállalkozást és a nulláról kell újrakezdeni.
Az itteni adatok mutatják mennyi az USA-ban a fotósok éves jövedelme. Nem gondolom, hogy egy "mid-level" fotós évi 30 ezer dollárjából majd beleinvesztál 20 ezret egy GFX 100 + pár objektív kezdőcsomagba.
-
-
p_adam
addikt
A Nikkor S 50/1.8-at már elég nyomott áron vesztegetik, a vázak árát szintén csökkentették, ez is mutatja, mennyire nem jók az eladásaik az EU-n belül. A szoftvere sokkal kevésbé kiforrott, mint a Canon esetében, kéne még reszelni rajta, persze utóbbi kevesebbet is tud. Az XQD (SD nélkül) szerintem nem volt jó döntés, de ugyanúgy, ahogy a Sony rendszere kiépült, a többieké is ki fog - még a Panasonic is Előbb-utóbb másoknak is jönnek majd az olcsóbb vázak és objektívek.
[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
Igen, ez valodi elony. Mondjuk nekem az R kijelzoje az, ami a legjobban tetszik. De azert IBIS nelkul nem latom indokoltnak, hogy tobbet fizessenek az emberek erte, mint pl. a Z6-ert.
Na mondjuk az RP-t meg foleg nem ertem.
(#660) mikrofon
"A Canon színeket meg kell fizetni"
No igen... Lehet..."Egyébként meg a Nikon most vitte le az árakat."
Szerintem hatott, hogy vesztettek a poziciobol. Jol van ez igy.
Es meg software update-et is csinaltak.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
grigo
őstag
Sokáig így is lesz még szerintem. Nagyon sok berögződés van még. Főnököm mindig mondja, hogy a tükrös az a rendes fényképezőgép, csak az az igazi akármilyen hóbort is van. Az új vásárlók nagy része pedig évekig tükröst látott a profik kezében, öntudatlanul is arról asszociál a jó gépre.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
madgie
titán
És "hagyományos üzemmódban" meg dupla terhelést is kap a MILC redőnyzára, mert az előkép miatt előbb zárnia kell, majd megint nyitni és megint zárni... majd az élőképhez megint nyitni
Mégse láttam még megpusztult zárszerkezetű MILC-et, illetve a francokat, most az X-T3-nál néha látom a második redőnyt, pont azután fagy le a gép
-
konyi79
addikt
(#722) PuMbA
Az autós példa pont nem a jó példa. Kb 5x annyi alkatrész van egy autóban ma, mint 20 éve. Nézz rá p egy EUROII vagy ma egy EURO6d dízel kipufogójára.(#729) brickm
Tény, talán a legbotrányosabb akkuidejű MILC az M50 amit valaha láttam. Talán nem véletlen, hogy pont így jött a Canontól. Ettől függetlenül tényleg filléres tétel bele egy 3rd party akku. Amire meg azt írják 1800-as, na a lesz a még kisebb kapacitású. Nem szabad az ilyenre felülni.(#736) tvamos
Erre való az akku töltöttség kijelzés. Ha látod, hogy merül, csere. Nem kell megvárni, míg kikapcsol.(#740) 80hun
Ekkora felüdülés egy tükrös a 7m2 után?(#742) brickm
A6000 utániak mennek USB-ről, a 6000 is még csak tölt.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Akkor valszeg csak tényleg (alig)telefonálsz vele, nálam simán lemerülne egy nap alatt, kizártnak tartom, hogy estére ne merüljön le. A mostani Sony Z3C-t ha úgy használom 4 napot kibír, ha szokásos módon használom egy nap. Mindenféle spúrolós funkcókat se használok, mert nem azért van hogy ne használjam. Ugyan így a kamerámon sincsenek energiatakarékos beállítások, világítson az a kijelző és ne kapcsolgassa ki magát 1-2 perc után. Így jóval kevesebbet bír mint egy DSLR behajtott/kikapcsolt kijelzővel, szinte filmesként használva, de ez engem nem érdekel, nem szempont. Azért vettem, hogy használjam, amilyen kevés időt tudok a fotó videó hobbira fordítani huszad rangú kérdés, hogy egy akksival lövöm végig a 300 képet, két óra videót vagy mind a hárommal.
tvamos: DSLR-nél és MILC-nél is volt olyan, hogy kiveszem a tatyóból és pár kép után jelez, hogy hamarosan vége. Akkor kicserélem az akksit. Pana elve szar ebben és lehet tudni ha egy egység hiányzik a kettőbő akkor lehet ~15%-on. Mint egy autóban a tartalék jelzőlámpa.
brickm: Erre van már megoldás a dummy battery!
-
Neck
veterán
Már bocs, de megnézném, mi megy tönkre hamarabb, miután földhöz vágtuk: egy tükrös gép, a bonyolult mechanika, tükör, penta prizma, etc, vagy egy milc, amiben a záron kívül nem mozog semmi.
Az "elpusztíthatatlan" kinézet meg erősen szubjektív, és simán tönkre tud menni valami attól, hogy erősnek néz ki.
A Lada Niva is kiforrott régi technika, lásd DSLR, elpusztíthatatlan kinézet pipa, erre tessék...An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-