Új hozzászólás Aktív témák
-
Lassú Víz
őstag
válasz Stauffenberg #1 üzenetére
Ha a két fontos kezdetű bekezdést beleteszed, félig megoldottad az összefoglalót.
(#2) L623: Csak félig fér be a topikba a kérdésed. Házon belül csak akkor van út, ha úgy tudsz rá tekinteni, hogy megveszed aztán használod amíg megy. Viszont 6-7 év (nem tudom mikor jött ki) ebben az iparban rengeteg. Akár az első Olympus MILC-em AF képességeit hasonlítom a mostaniéval össze, akár azt nézem, hogy honnan hova jutott pl. a Fuji. A magam részéről a két nagy tükrös gyártó korai MILC-eit is hanyagolnám, mert szándékosan nem akarták söntölni a DSLR piacukat. Illetve a Nikon1 ugyanúgy halott mint a Samsung NX. Olyan gyártónál keresgélj, ahol a MILC a főcsapás, és elég nevesek is. Fuji, Olympus, Panasonic, Sony. Nem rangsor, ABC sorrend.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
vond
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #1 üzenetére
Szuper!
Cimkéket ne adjak hozzá a topikhoz?
Azokkal azért könnyebb lenne idetalálni.[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #1 üzenetére
Szegény Panasonic és Nikon, nekik már csak a futottak még, nevenincs többiek hely jut. Pedig a Pana G1 volt az első milc.
-
vond
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #8 üzenetére
Dehát az miért lenne részlehajlás, ha a többi mellett megemlíted ezt is, ráadásul az egyik legfontosabb MILC szereplőt?
De mindegy is. Hajrá-hajrá a topikkal!
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #12 üzenetére
Jól van.
A kulcsszavakat hozzáadtam.
Egy kicsit sok így márkákkal együtt, de beírtam azokat is, egye fene.[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Mercutio_
félisten
válasz Stauffenberg #12 üzenetére
Pentax kijött végre aps-c vagy ff milccel?
Vagy a nyomi Q-széria miatt?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRÁK:Orient Bambino II Bigsize, Seiko SNXF05, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
válasz Stauffenberg #24 üzenetére
Egy 20-asért vitrinbe lehet én is vennék poénból, mert kinézetre tényleg egyedi, de funkcionálisan borzalom.
Ha azt kihozták volna egy vékonyabb és kisebb vázban evf-fel , csökkentett bázistávval és 2 kitzoom + 1-2 fix és mondjuk egy FA-kompatibilis adapterrel a régi lencsékhez (esetleg még az ME Super winderéhez hasonló opcionálisan megvehető markolattal) megoldható lett volna a zökkenőmentes átmenet is.[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRÁK:Orient Bambino II Bigsize, Seiko SNXF05, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #28 üzenetére
Ezt értem, engem a pro/nagy üvegek nem igazán érintenek és valszeg sokan vannak úgy vele, hogy egy bizonyos méret felett egyszerűen nemet mondanak, bármire is képes.
m4/3 vonalon (azt ismerem jobban) az 1.2-es üvegek lehet hogy másokhoz képest kisebb, (vagy nem) de már számomra túlméretesek. Viszont van néhány példának tekinthető üveg, amiből látszik, hogy egy még mindig elég jó képminőségű, fényerejű obi lehet kicsi is és 150-500$ közötti. 7.5, 14, 17, 20, 25, 42.5, 45, 60mm meg amit kihagytam. Még kéne pár ezek mellé hasonló minőségben, méretben és árban pl. 9mm ~3,5, 12mm ~/2.8, ~100/2.8 meg a 14-es lehetne kicsivel jobb is mint a kitobi, valamint pár finomítás.
A Sigma aps-c-re tervezett 19, 30, 60-as sora is mutatja, hogy lehetséges a méret, minőség, ár mentén kedvezőt készíteni. -
hemaka
nagyúr
válasz Stauffenberg #78 üzenetére
Nekem az obin levo control ring nagy kedvenc, remelem mashol is megjelenik majd.
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #94 üzenetére
A vázaknál felfelé nem változik semmi, csak lefelé, az időt nézve eltérő százalékban (ha pl. sok új modell van, az erre gyorsítólag hat, teljesen mindegy hogy keresett modell, ha egyszer van újabb, még akkor is, ha az drágább), maximum az optikáknál képzelhető el kisebb mértékű átmeneti áremelkedés, de ez sem jellemző.
Ha már az ember 500 euró alatt vesz egy 6D-t, ott már zuhanásról egyáltalán nem beszélhetünk, csak további csökkenésről, szóval modell és árfüggő ez a zuhanás dolog, és MILC gépeket teljesen ugyanúgy érint (de főleg a korábbi, kiforratlanabb modelleket, vagy olyat, ami eleve túl volt árazva, mikor megjelent). -
vihartigris
őstag
válasz Stauffenberg #114 üzenetére
"Ha pedig egy géppel csak azért képes vagy kimenni és fotózni, hogy fotózhass vele, azt nem lehet grafikonokkal meg labortesztekkel leírni."
Ez aláírásba is mehetne.
bármi reciproka a semmi
-
hemaka
nagyúr
válasz Stauffenberg #114 üzenetére
Canon gepek nekem is jobban tetszettek osszessegeben mindig mint mas konkurens gepek, mai napig a 30D a kedvenc vazam, ha lenne belole egy 30D-R verzio, mar meg is rendelnem azonnal.
-
konyi79
addikt
válasz Stauffenberg #349 üzenetére
Ebből van, ami jól hangzik. Meglátjuk, azért írtam kíváncsi leszek hova fut ki. Ebben a moduláris fw dologban mondjuk nem nagyon hiszek megvalósulhat, bármennyire is jól hangzik.
Akár tekinthetjük ennek a bétájának a Sony imént említett megoldását, amiről már tudjuk mi lett belőle. -
Mr.Csizmás
félisten
válasz Stauffenberg #349 üzenetére
eljöhet az 1000 dollár körüli FF gépek kora, nyilván fapad tudással,
na pl. helyből malacperselyt robbantanék egy analóg filmszimulációs FF-ért, csak focus peaking legyen benne, és 12-16 mpx jó nagy pixelmérettel, videó meg egyéb luxusadó hatálya alá eső dolgok nem kellenek. (lásd még miért vagyok apsc-n fujin)
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #349 üzenetére
Szerintem ez nem úgy fog kinézni, hogy a 2000 dolláros hardvert majd 1000-ért adják egy kis szoftveres butítás miatt. Hanem a hardver ára marad ugyan annyi, csak direkt kivesznek belőle majd funkciókat amit megvehetsz utána további több száz dollárért.
May the Force be with you!
-
vihartigris
őstag
válasz Stauffenberg #357 üzenetére
Vagy amit buknak a gépen, azt majd nyerik az objektíven.
bármi reciproka a semmi
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #349 üzenetére
A kábeltévés cégeknél nem teljesen őszinte saját döntés hogy csomagban adják a cuccokat, de a többivel egyetértek, és persze üzleti okokból a fényképezőgépeknél is lehet így. Nagyon jó gondolatmenet szerintem.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #357 üzenetére
Ezt a gyártók megoldják szerintem máshogy. Pl a sony kínálatban tartja a sima A7-et kitobival 1000 dollár alatt és kész. amazon.com
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #415 üzenetére
Canon-on ugyanaz az AF teljesítmény "adapterezett" üvegekkel, mint DSLR-en. 5D Mark IV és EOS R viszonylatban volt az összehasonlítás Nikon-nál valamivel gyengébb. Tesztek alapján ez a tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #417 üzenetére
Én a Sony A7III mellé egy Tamron SP AF 24-70mm f/2,8 Di VC USD Canon EF bajonettes objektívet használok, és a FW 2.0 firssítés óta minden fotós funkció működik az MC11 adapterrel is. EYE AF AF-C módban is. Én a kamerát az esetek 99%-ában AF-C módban használom egyébként.
Nem azt mondom, hogy egy natív objektív szinten működik azért, de az elvárásaimat túlszárnyalta bőven. Ha azt nézem 140e Ft ért vettem használtan (külföldről) ezt az objektívet akkor meg főleg elégedett vagyok.Videóra viszont csak a támogatott Sigma objektíveket lehet ajánlani. Vagy marad a metabones adapter ami jóval drágább.
Valószínűleg a Canon és Nikon megoldása jobb eredményt nyújt, mert a Sonynál objektívenként változik miként viselkedik adapterrel.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #438 üzenetére
Nem hiszem hogy egyenlőségjelet lehetne tenni a különféle szenzormozgatások közé. Mint ahogy Sony és Canon képérzékelők között különbségnek kell lennie, hiába az a nevük, hogy szenzor, így az Olympus ibis-e és az említettek között is kell lennie különbségnek, bárhogy hívják is. Valamiért az Olympus élen jár ebben a dologban. A Panáé saját vagy vett, de szintén nagyon ott van. Természetesen ekkor kedvező a kisebb szenzorméret, valamint annak aránya a bajonett/képkörhöz.
Az EM5-el lett valóban használható az IS, valami pluszt találtak ki a korábbiakhoz képest, mert azok inkább dísznek voltak. Talán nem is maga a mozgatás, hanem az elfordulás nagyon precíz érzékelése és az arra adható gyors processzor válasz. Elektronyos gimbalok is ekkor kezdtek megjelenni.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #438 üzenetére
Azért a Minolta kéttengelyes szenzorstabija elég messze állt a mostani pörgő-forgó-csavarodó öttengelyeshez képest.
Mondom ezt úgy, hogy továbbra is többre tartom az optikai stabilizációt.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #443 üzenetére
Nekem Konica Minolta Dynax 7D-m volt anno, ismerem a first gen szenzoros képstabikat
-
brickm
őstag
válasz Stauffenberg #458 üzenetére
Szia! 4/3ak nézegetésével kezdtem, akkor lefele beszélt róla mindenki, így lett apsc 😀
Viszont közben arra rájöttem, hogy az m50ben elég jó az automatikák, meg az AF is, amik -bár épp manuál perverz vagyok- idővel nagyon jól jöhet. A videózási képességeibis eléggé jók. Amit fel tudok hozni ellene az akkukapacitás talán egyedül. -
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #460 üzenetére
Én is csak ajánlani tudom a micro 4/3-ot. Nem is gondolkodtam olyanban, a fórumon ajánlották, kipróbáltam és maradt, nagyon bevált.
-
brickm
őstag
válasz Stauffenberg #460 üzenetére
A nagyobb crop, régebbi technológia és a gyengébb automatika miatt beszéltek le róla.
Egy ábrán, ahol FX-hez képest van kirajzolva a képméret valóban jóval-jóval kisebb a látható terület(oké apsc-hez képest arányaiban nem annyira durva, mint fx és apsc között pl, de azért jelentősnek tűnik. Bár használat közben ezt lehet kevésbé venném észre)Nem a 4k videó vonzott be, a sima fhd is tökéletesen elég lenne, ha időnként videóznék, így ez nem tényező annyira.
Néztem egyébként a Lumix G80/85öt, de abból jelenleg csak a gépváz 200k, kitobi minden nélkül. Tudásban ott van egyébként ez igaz.
A sony gépeket megnéztem, "kipróbáltam" nekem az se fogásra, se megjelenésre nem jött be(a gumírozott markolat, meg kissé ütésállóbb kivitelezés közelebb áll hozzám, mert nem egy ékszernek venném, amin fáj a ronda karc szerk.:bár látom ebből is van gumirozott, a médiában ilyen fém színű kivitel volt épp, ami inkább tűnt kompakt gépnek. )
Kivárok még kicsit a döntéssel, mert az a baj, hogy mindegyik mellett van negatívum és sok-sok pozitívum is, de még senki nem tudott olyat mondani, ami miatt egyértelműen elmenjek valamelyik irányba sajna.
Ahogy írtad egyébként, most az optika teszteket bújom ezerrel, hogy mire is van szükségem és azt melyik típushoz tudnám a lehető legjobb árakon beszerezni. Egyébként fix 30mm-esben gondolkodom, f1.2 körüli fényértékkel, meg valami 50-150mm-es vagy 200mm-ig valami "mindenes" zoom obival.[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz Stauffenberg #464 üzenetére
Azért ez az tükrös APS-C vonalon se ismeretlen a nagy gyártóknál.
Nyilván jónéhány FF objektivet árulnak még a filmes korszakból, pláne ha még FF digit vázaik is vannak.
De az APS-C kört rajzoló objektivjeik gyujtótávolsága már ezt a logikát követi.
Amúgy azt felejted csak el hogy a m4/3 és a Fuji X bajonett nem létezett korábban, mig a Minolta/Sony A, EOS, PK és Nikon bajonett hosszú múltra néz vissza.
Emiatt a m4/3nál és a Fujinál nincsenek korábbi tervezésű obik, nyilván csak a saját érzékelőre tervezik az ujakat, pláne hogy nincs FF vázuk se :-)[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Stauffenberg #466 üzenetére
Mondjuk pont kihagytad az egyik legelső APS-C Sony Zeisst, az 1,8/24mm-t
Azért van ebben ráció is, az APS-C vázakat javarészt az amatőrök veszik és inkább rétegigény a (fényerős) fix obi, ráadásul ha független gyártók lefedik ezt a sort helyettük.
Az Olynak nincs problémája, csak magának gyárt obit, nencs döntési kényszerben hogy hova fejlesszen...
Hogy a Canon mit bohóckodik a MILC vonalon, hát az megér egy misétSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #466 üzenetére
"A Canon például már év elején leszögezte, hogy most egy darabig az égvilágon semmilyen más objektívre ne számítson tőlük senki, csak EOS R-re fognak lapátolni, miközben szegény EOS M-re is ráférne némi törődés."
Tudom még erős pletyka, de úgy néz ki, hogy jön az év vége felé az EOS M500 és az M5 Mark II az M50 mellé hamarosan, hiszen az M50 elég erős az eladásokban és 2db új EF-M objektív is. Tavaly jött az EF-M 32 mm f/1.4 ugye.
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #503 üzenetére
Nem tudom, ez legyen az ő gondjuk. Sosem volt pentaxom, nem is tervezem venni, engem csak az eredeti szöveg érdekelt.
Neck: nem. Lényeges kifejezést kihagytak amitől alapjaiban változott meg a mondat értelme. Az általuk közölt mondat szerint mindenki vissza fog váltani, de legalábbis általánosságban, míg az eredeti interjú szerint néhányan. Ez elég jelentős különbség ahhoz, hogy kijelenthető legyen hogy rosszul fordítottak.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #520 üzenetére
A logot azért sem szeretem, mert a WB-t se tudom kábé sose normálisan belőni úgy. Az Eterna + DR400 annyira bejött nekem Fujin, hogy szerintem soha nem is lőttem F-Log-ban az X-T3-mal (de még HLG-ben sem).
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Stauffenberg #567 üzenetére
de a canonnak jobb a kijelzője, jutubon megmondták
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
mikrofon
addikt
válasz Stauffenberg #567 üzenetére
ezt tényleg jónak tűnik így olvasva... Milyen jó lehet használva....
-
konyi79
addikt
válasz Stauffenberg #576 üzenetére
Nem azért, mert sok van, de én nem látom annyira drágának.
Nézd meg a jelenlegi korrigált értékhez az akkori árát mibe kerültek az első FF digit vázak. A jövedelmek pedig még annál is jobban nőttek.
Abban viszont igazad van, lesz ennek olcsóbb verzója is - szóval akkor ne típusra gondoljunk most, hanem rendszerre.[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Stauffenberg #576 üzenetére
C verzió: behoznak ebből is egy "lowbudget" termékvonalat, mint a D600, 6D, vagy saját házból az XM, XA téma...akár olyat is, hogy kereső sincs alapból (meg semmi extra dolog, csak töltő akku), csak külső csatlakozók, ami kellhet (usb [c?], hdmi, lan(??), 3.5), ezt megfejelve vmi XC obit formálnak rá plasztikból, és bemondanak rá egy 3-4k$ MSRP-t...na az letarolná a stúdiótémát (főleg ha más (vintage) KF obikat lehetne rá adapterezni. anno a Pentax 645Z is nagyot ütött a 8k$-el, az első volt ami 10k$ msrp alatt kezdett.
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
p_adam
addikt
válasz Stauffenberg #580 üzenetére
Mondjuk egy GF 110/2 mostanra már egy fokkal olcsóbbá vált, mint egy RF 85/1.2 (majd kb. egyforma lesz, ha az utóbbi is elkezd csökkenni) Inkább a sokoldalúság, ami a korábbi modelleknél még nincs meg a legtöbb FF vázhoz képest, meg persze most már a FF (meg minden egyéb más) is kezd egyre elérhetőbbé válni.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #580 üzenetére
Nem kell ide lowbudget, jól fog ez fogyni. Biztos vagyok benne, hogy a legtöbb ilyen cuccot hobbisták fogják venni. Mint ahogy az összes felső kategóriás nem ipari gépeket. Ennyiért hobbiból még egy alsó kategóriás tuningolt autót se lehet igazán kihozni, márpedig még kishazánkban is ennél sokkal többet költenek feccölnek bele egy kettes Golfba vagy Ladába amivel aztán villognak találkozókon és ennél komolyabbakkal is találkozni. Vagy példának írhatnám azon magyar amatőr csillagászokat akik profin űzik családi házba kerülő teleszkópjukkal az alföldi, bakonyi, somogyi, baranyai telkükről az égbolt fotózást. Hasonlóan vannak akik meg milliókat költenek szintetizátor parkra, pedig csak baráti körüknek zenélnek, ismerek olyat akinek becslésem szerint legalább 20 milliós ez a cucca, de csak magának és barátainak készít zenét. Ezrével áldoznak sok-sok milliót, tízmilliót a hobbijukra.
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #580 üzenetére
Hát azért a 10 ezer dolcsi még nyugaton is drága
Ha tudnád, hogy mennyire aprópénz ez......A büdös nagy igazság az, hogy ez marhára nem összeg egy átlagos középosztály béli családnak nyugaton, amennyiben ez a hobby érdekli. A fotózás manapság már nincs ott a drága hobbik közt. Kisrepülő, veteránautó, utazás. Ez csak három amire nagyságrendekkel többet el lehet költeni és baromi népszerű és elterjedt pótcselekvések.
Inkább csak másként gondolkoznak. Ha nem feltétlenül szükséges, nem adnak ki egy árva centet sem. Ez a mindennapi élet felületes szemlélete alapján úgy tűnik, mintha spórolnának. Pedig nem. Alapvetően eltérő a kultúra.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #587 üzenetére
+1, vannak akik jó profitot csinálnak egy 30k-s Canon 50mm f/1.8-cal, meg egy 100k-s 85mm f/1.8-cal Nem kell top felszerelésbe verni magunkat feltétlen.
[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #587 üzenetére
De, tömegtermék lesz. Mert piszok drága, de sokat is tud. Tehát nem luxus. Még Salt Lake Cityben is meg fogják venni a tehetősebb fotósok. Én is megvenném. Te is megvennéd. Azért nem vesszük meg, mert akkora ózonjukat ütne a családi kasszában, hogy az unokánk is azt foltozná. Ne legyünk már prűdek.
-
kovsol
titán
válasz Stauffenberg #593 üzenetére
Szerintem teljesen logikus ha egy fotós megáll egy A7III vagy ha vannak olyan munkái ahol kell a magasabb felbontás egy A7RIII gépnél, vagy a Canon, Nikon ennek a kategóriának megfelelő vázainál. (vagy mivel általában két vázat szereznek be akkor egy nagy felbontású, meg egy kisebb felbontású tesó párban)
Ezek már képesek olyan képminőséget nyújtani ami digitális és nyomtatott formában is kielégíti a megrendelők döntő részének igényét. Szerintem nagyon speciális eset az ahol szükség lehet mondjuk a 100Mpixelre, és azért nem kapja meg a melót, mert neki mondjuk csak egy 42Mpixeles kamerája van, és nem 100Mpixel, így a legtöbb fotósnál nem jönne vissza a befektetett extra pénz.Az a $14.48 átlag óradíj nem tűnik valami eget-rengetőnek amúgy.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #592 üzenetére
Izé, mert a DxO-n rosszabbul áll az A9, a sok gizda meg arra izgul
Az A9 amúgy is elég speckó váz, mert oké, hogy abban van a legjobb AF, de a Sony sikeresen elhitette az emberekkel, hogy csak az Eye AF számít, semmi más, abban meg remek az A7III is.
Túl közel áll egymáshoz az A7III és az A9, míg mondjuk a GFX 50S (az elavult szenzorával, processzorával, autofókuszával) és a GFX 100 nagyon nem.
Ezzel együtt igazat adok abban, hogy drága a GFX 100, kinti pénztárcával mérve is.
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz Stauffenberg #599 üzenetére
"Hirtelen így a tájfotó és a sport ötvözete jut eszembe, mint amilyen a hegymászás (talán a Fujifilm marketingesei sem véletlenül ezt tették a promó anyagba)"
Ugyanmár
Egyrészt ismétcsak csodáltam a türelmedet amivel képes voltál higgadtan végigmenni egy olyan tökéletesen nonszensz szálon hogy a gfx100 az tömegtermék lesz... Na az kb ehhez fogható dolog lenne hogy a gfx100 majd pont a hegymászásban nyeri el az értelmét... Kb. fél éve jött ki Elia Locardi új dvd-je, immár végig gfx50nel (ez most USA nemzeti parkok és Patagónia), végig látszott hogy böszme nagy dög de a végén volt olyan rész amikor párhuzamosan használta a nikon d850-nel (amin tilt shift obi volt) úgy még jobban kijött hogy egy FF-hez képest is mekkora jószág ez. És ez a gfx50, a gfx100 még ennél is nagyobb! És ez még nem hegymászás plusz megy együtt egy egész stáb (és szponzorált dvd-t forgatnak), miközben az egyik gyaloglós (de még mindig nem hegymászós) BTS jellegű részben el is mondja hogy amúgy már egy ilyen túrához _sem_ ajánlana egy ekkora gépet... Szóval speciális helyzetben biztos lesznek akik ilyet visznek majd (kb akik eddig is valamilyen speciális célból KF gépet vittek)
Én ezt alapvetően egy műtermi gépként látom (külső helyszínen meg ami néhány száz méteren belül van a parkolóhoz képest ), és attól mert stúdiós attól még sokszor előny hogy állvány nélkül is megállja a helyét, Még régebben linkeltem a Fuji topicba Damien Lovegrove-ot aki a gfx50 + 110/2-nél mivel abban nincs stabi, kénytelen volt visszatérni a macerás állványról portrézáshoz... (amit ki is emelt a 120/4 macro-nál hogy abban viszont van stabi) Ettől persze még igazad van hogy általánosságban akik ilyen 100mp-es magasságokban értelmesen fotóznak, ott általában azt állványról is megtehetik, de van amikor jobb ha nem kell. (persze "racionálisabb" (már amikor iylen esetben egyáltalán van ennek értelme) lesz várni egy "kistesóra", a gfx50 utódjára, ibis-szel meg azokkal a tech fejlesztésekkel amik a mostani csúcsmodellbe bekerültek)
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #592 üzenetére
A "tömegterméket" azért ne mobiltelefonos szinten próbáld értelmezni. Rajzolj fel egy egyenest az egyik pontján a Sony a3-mal a másik végén a Leica Hermessel. Ebben a dimenzióban tömegtermék lesz, főleg a korábbi KF vázak használhatóságát figyelembe véve. Aki ezt a vázat műterminek gondolja az igen messze áll a fotózástól. Sem a mérete, sem a funkciói nem determinálják, hogy mire használod. Abszolút univerzális gép. Nem véletlenül. Sokat (relatív) akarnak belőle eladni. Abban bárkivel fogadok, hogy több megy el belőle, mint az Olympus regnáló "csúcs" vázából.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #599 üzenetére
A 100 megapixel csak egy dolog, a GFX100 lényege az, hogy először van igazán modern szenzor egy GFX-ben, először tud olyan autofókuszt, ami odarakható bármelyik gép mellé, először lesz normális 4K videó középformátumban, először raknak IBIS-t ekkora szenzor mellé.
Az 50S meg az 50R drága gépek voltak ezer kompromisszummal (stúdiósok nem is szerették, mert lassúak, mint a dög), a 100-as is drága, de már szinte minden kompromisszum megszűnt, szinte mindenben a csúcsot tudja.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #609 üzenetére
Mindkettőtöknek bólogatni fogok
"Csak valahogy az az érzésem, hogy nem ez, hanem az 50S/50R folytatásai fognak igazából karriert befutni a maguk kis piaci szegmensében, amint oda is lecsorog a PDAF, IBIS és a többiek."
Az lesz a FF gyilkos opció, de most le kell gombolni azokat, akik hajlandóak megfizetni a következő gép fejlesztését
b.vr: "az biztos hogy a mérete már a gfx50-et sem tette a legkevésbé sem ideális hegymászós géppé, na a gfx100 még annyira sem az."
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Stauffenberg #631 üzenetére
A munkám miatt sok médiamunkás vesz körül, még az országos médiumoknál foglalkoztatottakra (riporterek, operatőrök, újságírók) sem lehet azt mondani, hogy túl lennének fizetve. A szabadúszóknál is erősen behatárolt, hogy például rendezvényfotósként mennyit kereshetsz, lenyomja az árakat a munkát alacsony áron is bevállaló, esetleg mellékállású fotósként maszekoló konkurencia. Naná, hogy nem fog A9 mellé komplett GM-sort venni a profik többsége sem. Pénz meg csak akkor van, ha nyomod, a távollétedben, a pihenésed alatt nem termelődik. Ilyen szempontból a profi fotós lét nem tartozik az anyagilag ígéretes jövőt tartogató vállalkozások közé.
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #633 üzenetére
A Nikon-nál az a gond, hogy nem akkora óriás, mint a Canon és ezért nem engedheti meg ugyanazt a lassú fejlődést...ettől független profitot termelt még így is a Nikon, ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
-
#31733248
törölt tag
válasz Stauffenberg #661 üzenetére
Nemrég volt egy Sony MILC felmérés, 107 válaszolóból több, mint a felének volt full-frame gépe. A Sony melletti legerősebb érv a képminőség volt (73,8%) és csak utána jött a méret (63,6%) és a súly (46,7%). A társaság fele CaNikonról érkezett. A válaszolók durván felének (46,7%) négynél több objektívje van és alig van olyan, aki csak egy obit birtokol, 61,7% adapterezik is. - ezt még korábban, egy másik topicban összegeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Politikai mémek
- Építő/felújító topik
- Plazma TV topic
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Itthon is lesz Pixel telefon!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...