-
IT café
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
peppe79
senior tag
válasz Speeedfire #13851 üzenetére
Hmmm. Nálam a legtöbbet használt obi egy 50mm-es Konica, kiváló portréfotókat lehet készíteni vele. Eszembe nem jutna 135mm-es objektívet használni.
-
-
peppe79
senior tag
válasz Speeedfire #13853 üzenetére
Hát, az már biztos. A 135-ös obival egy egész alakos képet például legalább 20-22 méterről kellene lőni. Pont "ideális" portréfotózáshoz. :-)
"...mikor a 40-150 pro-t használtam, akkor azért tudott még dobni rajta rendesen."
Mire gondolsz pontosan?
[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
válasz Speeedfire #13855 üzenetére
Hát, ha te mondod, akkor biztos úgy van. Vedd meg a 135mm-es Pentacont, jó lesz az portrézni...
[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
válasz Speeedfire #13857 üzenetére
Bocs, nem az volt a célom, hogy megbántsalak! Csak véleményem szerint teljesen rossz irányba tapogatózol. De a puding próbája az evés...
-
peppe79
senior tag
válasz Speeedfire #13859 üzenetére
Hát, kíváncsi vagyok, hogy mire jutsz majd vele. Én próbálgattam több vintage obit, de végül mindig ott lyukadtam ki, hogy ehhez az érzékelőhöz az alapobjektívek passzolnak leginkább. Árban sem vészesek, kellően éles képeket lehet velük lőni, megfelelő kistele látószöget adnak portrézáshoz, és némelyikkel kellemes bokeh is elővarázsolható. Arról nem beszélve, hogy pont a kis méret, és az alacsony súly miatt váltottam m4/3-ra. A kedvenc 50mm-es objektívem mindössze 206 gramm. A teljes "menetfelszerelésem", hátizsákkal, több objektívvel, videokamerával, állvánnyal, minden marhasággal egybevéve sincs meg 4 kg. Nyaraláskor, kiránduláskor egyáltalán nem megterhelő magammal vinni.
Ahogy korábban írtam, az egyetlen vintage telém pillanatnyilag egy 105-ös Takumar, de azt csak végszükség esetén használom, természetesen szabadtéren. Kivételesen most lőttem vele egy pár fotót beltéren is. Nem túl igazságos egy 50-es objektívvel összevetni, csak azt akartam megmutatni, hogy miért is szeretem jobban a kis Konica-t. A beállítások ugyanazok, csak a tárgytávolság változott. Volt egyébként a Takumartól élesebb teleobi is a kezemben, de m4/3-on igazából az sem remekelt.http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=22101takumar.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=79201konica.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=87602takumar.jpg
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=42202konica.jpg
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
válasz peppe79 #13860 üzenetére
Mint írtam a fő objektívem továbbra is a sigma 56 1.4 marad. Ennél jobb nincs árában, de kint a szabadban akarok egy hosszú telét. Úgy néz ki, hogy a jupiter 37a lesz a vége, este hozom el.
Ha pedig kint fotózok, akkor úgy is kocsival megyek, egy +400g-os obi nem fog földhöz dobni.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
szazbolha
addikt
válasz Speeedfire #13838 üzenetére
Sonnar, mert nyitottan is jó.
-
Speeedfire
nagyúr
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Speeedfire #13863 üzenetére
Nem rossz ez a jupiter, de ellenfényben nem annyira jó. Olyankor elég kontraszttalan.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
.mf
veterán
Régi manuáloknál fókuszgyűrűről leváló gumiburkolatot mivel érdemes / szokás visszaragasztani?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
INTELligent
senior tag
Sziasztok!
85, ill. 200 mm körül milyen fényerősebb obikat tudtok ajánlani (portré., utóbbi természetfotózáshoz)? A vázam G85.
A 85 esetében 1.8 a cél (jelenleg a Canon 85 1.8-at nézegettem), míg a 200-asnál 3.5-tel/4-gyel is megelégszem, de 2.8-ra is szívesen fogadok javaslatokat.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Matska
senior tag
válasz INTELligent #13867 üzenetére
85 kapcsán pl Jupiter 9, Muerte fórumtársnak van is egy szépen rajzoló ami az enyém volt, van még asziszem minolta md 85 1.7 meg F2-ese is van talán, a többit nem ismerem. 200-asból vannak a Carl Zeiss 2.8-as középformátumú üvegei, van Jupiter 6 180mm f2.8, Jupiter 200mm F4, Pentax is gyártott 2.5-öst, 2.8-ast, F4-est, meg asziszem a Pentaconnak is van 200-asa.
A 85-ösök nem olcsók, a 200 F4-esek igen, ahogy nő a fényerő úgy az ár és a súly is.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
Muerte68
addikt
válasz INTELligent #13867 üzenetére
Van Jupiter 9-85/2-esem, jó ár érték arányú obi.
(Éppen eladó, nem mintha valami bajom volna vele csak nincs időm manuálozni)
Nagyon jó kis bokeh-t lehet vele csinálni de rekeszelve elég éles is.
Az aláírásomban lévő flickr linken vannak képek is vele.
[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
jmakk
őstag
Egy kis érdekesség, Hispan interjú Phillip Reeve oldalán.
[ Szerkesztve ]
-
tailor
őstag
Sziasztok!
Nem kapcsolódik szervesen a topikhoz, de egy picit azért igen
Szóval keresek optikai elemek nélküli / hibás - koszos - törött lencséjű objektívet 100-135 mm között (egyelőre 1 darabot). A lényeg, hogy a fókuszgyűrű működjön, ha esetleg a blendék is életképesek, az plusz öröm.
A kép csak illusztráció, de örülnék valami igazi régi fémtubusnak Az árát megbeszéljük.Előre is köszönöm!
-
#56474624
törölt tag
Helló!
Van egy Pancolar MC 50 mm 1.8-as objektívem, illetve Nikon tükörreflexes gépeim (aps-c, film). A probléma ismert ezzel a felállással, hogy a bázistávolság miatt igencsak korlátozott a használhatósága. A lencsés adapter sem jött be, egyszerűen nem jó a méretezése ehhez az objektívhez, így 2-3 méter a max. távolság, ahová még fókuszálni tudok. A Komáromi Domonkos nevezetű szaki megcsinálná az átalakítást Nikon F-re 15 ezerért. A kérdés a következő. Megéri-e ez, vagy inkább egy 50 mm-es Nikon AF 1.8D (nem a G, a D)? Árban végeredményben kb. ugyanannyira jönnék ki. Hogy manuálisan kell fókuszálni a Pancolarral (illetve fénymérés is van rendesen), az nem szempont, csak a képminőség szempontjából érdekel.
-
Rapid136
őstag
válasz #56474624 #13873 üzenetére
Felesleges széllel szembe pisilni
A Nikonon kivül bármelyik tükrös gépen gond nélkül mennek az m42 objektivek, a MILC-eken meg pláne.
Bérelj ki egy napra egy MILC vázat hogy kipróbáld az obit, olcsóbb lesz mintha átalakíttatnád a Pancolart, amit aztán igen nehezen fogsz eladni mert már csak Nikonos tudja használni.
Amúgy meg nem hinném hogy markáns különbségek lennének a képminőségben, a régi obikat nem feltétlenül az élességük miatt szeretik hanem a térbeli hatásuk és az extra fény effektek miatt.
Ha éleset akarsz akkor meg Takumart érdemes keresni m42-ből.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
-
Rapid136
őstag
-
robi1979
aktív tag
Sziasztok!
35-85-100-135 tartományban keresek nyitottan is éles, szép rajzolatú portré objektívet. Egy Sony a6300-on használnám, ez lenne az első manuálisom, fogalmam sincs hogy mi kell hozzá hogy megfelelően működjön. És fogalmam sincs hogy hogyan működik a MILC-en, bár a focus peakingről már olvastam. Így minden segítséget, ajánlást szívesen veszek.
Találtam itt a fórumon egy ilyen objektívet, ez melyik pontosan? Olvasom hogy a kollégának nem tartott sokáig az öröme mert az objektív foglatával volt valami gond, ebből a típusból milyen végűt érdemes beszerezni amivel biztosan nincs probléma? Igaz hogy zoom, de tetszik ez is.
-
Rapid136
őstag
válasz robi1979 #13879 üzenetére
Először is kell hozzá kínai adapter, egy m42 mindenképp, minden más meg annak függvényében hogy mit sikerül szerezni. A régi filmes obik bajonettjével nincs baj, a kínai adapterekkel előfordulhat.
A fixek fényerősebbek, élesebbek és drágábbak. APS-C vázon 50-essel érdemes kezdeni.
Én a belenagyitást használom élességállításhoz, pontosabb.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
peppe79
senior tag
válasz Matska #13881 üzenetére
A Rolleinar 2.8/135 sem marad el nagyon a Sonnartól, csak sajnos nem vagyok benne biztos, hogy a kis Sony-n lenne vele végtelen.
Lehet, hogy ez csak az én vesszőparipám, de MILC-re inkább a könnyű lencséket próbálom összeválogatni. Szerencsére 135-ös objektívre nincs szükségem. Volt nálam rövid ideig néhány, de végül eladtam őket. Egy 85-ös hiányzik nagyon, de itthon sajnos ezek tényleg ritkábbak. -
peppe79
senior tag
válasz Matska #13883 üzenetére
Lehet, hogy rosszul emlékszem rá, de mintha pont egy Sony tulaj írta volna, hogy végtelenre nem tudott fókuszálni.
A Rolleinart pár éve többnyire még olcsóbban kínálták, mint a Sonnart. Mostanában fordult a kocka, de azért annyira nem szálltak el vele az árak. A jófogáson pill. 30 ezerért kínálnak egyet. -
peppe79
senior tag
válasz Matska #13885 üzenetére
Na, megtaláltam. Rosszul emlékeztem: FF vázon tesztelték.
-
MrChris
nagyúr
válasz peppe79 #13884 üzenetére
Ezt a végtelen problémát én se értem MILC-en egy DSLR objektívvel. Még a Sony SLT rendszere lehetne probléma, de a srácnak A6300-a van.
robi1979: Ilyen régi manuál obikból olyat nem nagyon fogsz találni ami fényerős és nyitva is éles, gondolom még drága se legyen. Alapvetően mindegy milyen a csatlakozása, olyan adaptert kell a végére venni, 2500ft-on ne múljon egy használható objektív. Meg érdemes mindegyikre külön-külön adaptert tenni, feltéve ha legalább két objektíved is lesz amit használsz is.
50mm alattival régebben próbálkoztam pár darabbal, de azok hamar kiestek, nagyon elmaradnak a mai élesség és becsillanás igényektől. Nekem az Olympus OM MC-os 50/1.4 (nem ezüst 'orrú') bevált, picivel jobb mint a népszerű Takumar 50/1.4. De ezek se úgy muzsikálnak mint a natív 50-es! 135-ből meg az említett Sonnar a király, nem kell rekeszelni. Konica Hexanon AR 135/3.2 még szintén jó. Ezen kívül ami nálam még jó az az OM100/2.8, van egy Pentax 135/2.8 is, az nem túl jó. Még vagy 5 másik 135/2.8/3.5 megfordult (Albinar, Vivitar...) de egyiket se ajánlanám.
Ha natív Sony objektív olcsó kiváltására szeretnéd a manuált azt inkább felejtsd el.[ Szerkesztve ]
-
tvamos
nagyúr
válasz robi1979 #13879 üzenetére
Itt van egy tok jo forum, ahol a 135-osokrol beszelgetnek: [link]
Inkabb vennek barmi bajoneteset, mint meneteset. Cserekor csavargatni kell, ami unalmas, a bajoneteset levenni egy mozdulat. Raadasul, ha szorul valami rajt, mondjuk a fokusz, akkor letekeri magat az adapterrol, a javitas meg egy rakat penz, ha nem magadnak csinalod. De mindenki maga tudja, en, csak ugy irogtok...
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
robi1979
aktív tag
válasz MrChris #13888 üzenetére
Köszönöm az ajánlásokat.
"Ha natív Sony objektív olcsó kiváltására szeretnéd a manuált azt inkább felejtsd el." - miért is? 80-135mm gondolom egy jó minőségű régi objektívvel csaknem hoz olyan rossz eredményt portréban? Egy Sigma 56 1.4 fix kintre, bentre valószínűleg lesz mellé még egy Sigma 30 1.4 illetve zoomban tervezek mellé egy Tamron 28-75 2.8-at (mondjuk ez FF ha később váltok fölfelé). Illetve egy Godox TT600 2db-os vakuszett kioldóval. Ezek mellé gondoltam valamit, esetleg halszem, nagylátó, 30mm (ez a Sigma helyett), 85-135 fényerősbe, éles és szép rajzolattal. Leginkább portréra használnám, bár fogalmam sincs hogy Sony a6300 vázon hogyan is néz ki a használatuk és hogy a fókusz visszajelzés, fénymérés hogyan működik illetve a mauál vakuzás és a HSS. A manuál móddal nincs problémám, a régi Nikonon mindent manuálban fotóztam.
Egyszóval, valami szép, éles, fényerős vintage objektívvel szeretném kiegészíteni a szettem, kültéri, beltéri, kis stúdiós portré fotózáshoz.
Nézegettem ezeket a fotókat, ennek a Vivitarnak tényleg ilyen szép a rajza és az élessége zoom létére?
-
jmakk
őstag
válasz robi1979 #13891 üzenetére
"Nézegettem ezeket a fotókat, ennek a Vivitarnak tényleg ilyen szép a rajza és az élessége zoom létére?
Ezek a képek A7-en készültek, ahol a pixelsűrűség kb. egy 10MP-es APSC gépének felel meg. Azon teljesen másképp viselkednek az obik és gyakorlatilag még a szódásüveg alja is egész jó képet ad. Egy a6300-n más lesz a helyzet.
-
Matska
senior tag
válasz robi1979 #13891 üzenetére
50mm alatt nem érdemes vintage objektívet vásárolni, mert gyengék, sötétek, drágák, kontraszttalanok. Ha mindenképp manuális fókuszt akarsz, akkor nézegesd a 7artisans, Kamlan meg hasonló kínai gyártók termékeit 50mm alatt.
85-ből a Jupiter 9-et ismerem, az éles volt, kontrasztos már kevésbé teljesen nyitva, szép egyedi képi világ. 4-5db-ból általában 1-et ki lehet fogni, ami tényleg éles és nem full homály. Ezek 30-50.000Ft között mennek. Kb a legolcsóbb régi 85-ös. A többi márkából nagyobb eséllyel fogsz ki éleset, bár minimum másfél-kétszeres áron - pl Minolta Md, Canon Fd, Pentax/Takumar, Helios stb., Google a barátod.
A Carl Zeiss 135/3.5-el nem lehet mellényúlni, a többivel igen. Próbáld ki mind, ha van rá erőd/türelmed.
Legyen minden objektívnek saját adaptere. Megkönnyíted az életed.
Az megvan, hogy a Tamron 24-75 az FF-re való, Apsc-n meg amolyan semmire sem igazán jó, de legalább nagy és ormótlan?
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
robi1979
aktív tag
No, ezeknek a képeknek valahogy van mélységük. Azt honnan lehet tudni hogy melyik fotó melyik objektívvel készült? C.Z. Jena 135mm-essel nincs véletlenül fotózva valami? Az egyik képen láttam egy 100-as 2.8-as Pentaxot, az milyen?
U.I.: te ugye nem a XI.-ben laksz?
[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
válasz robi1979 #13879 üzenetére
Az a legendás Vivitar S1 70-210 széria egy darabja. 5 féle készült az idők során (illetve 6 az arannyal együtt)
https://www.pentaxforums.com/userreviews/vivitar-series-1-70-210-line.html
.
Ebből 4 darabot sikerült begyűjtenem jópár év alatt. Még a leggyengébb V4 cosina is ingen jó objektív volt, de a sorozat első 3 elemét csak ajánlani tudom mindenkinek.
Mindaddig amíg nem szerez be egy EF-70-200-at + AF-es adaptert. A használati komfort ég és föld egy tolózoomhoz képest, nyitottan is sokkal jobb. Persze az igaz, hogy f/5,6-tól alig van már különbség képminőségben.
A Vivitarból 3 Nikon végű volt, mert könnyen adaptálható (caninra és onnan milcre), és elég sokáig Nikon SLR/DSLR-eim voltak. Sokáig a polcon álltak, de amikor Sony A7mk2-vel, stabival kezdtem használni szinte mindig magammal vittem. Megszünt a záridő kényszer. Kb 180-200mm-ig mind elég éles és mivel nehéz objektívek stabival az 1/30 sec-es felvételek is jók voltak. De egy korszak lezárult. Legalábbis nálam. A kényelem, lustaság nagyúr.
.
Mechanikailag mind robosztus, sosem volt vele, gondom, talán a V3-at használtam leginkább, mert az nyitottan is elég éles képet ad. Nemrég egy börzén adtam el az utolsót, igen olcsón, talán a felért sem, mint amennyiért 5-6 éve japánból megérkezett TOP állapotban. Remélem jó kezekbe került.... -
MrChris
nagyúr
válasz robi1979 #13891 üzenetére
Egy OM85/2 MC egy elég jó üveg, 80-100e. A natív Sony 85-ös persze kétszer ennyi, de új és valszeg jobb is. A 85-ösök elég drágák, 135mm-es a budget, ezekből a 2.8-asokat legalább 1fé-vel kell rekeszelni, ha éleset és becsillanás mentest szeretnél. 100mm árban a kettő között van és nyitva 2.8-on is tűrhető. Tehát lehet ilyen manuális obikat venni, csak válogatni kell (vesz-elad-vesz...) és sajnos mára már jól leszelektálódtak a jobb darabok. Az eleve jó típusok meg drágák.
A régi zoom objektívek nagyon elmaradnak mindentől. Mint ahogy az a Vivitar is gyenge élességben, viszont nem mentes a képi hibától, ami miatt érdemes mégis használni, főképp FF-en. -
szazbolha
addikt
válasz robi1979 #13891 üzenetére
Van még valami amit érdemes kipróbálni 135mm-es objektívekkel: Focal reducer. (speed booster)
Számomra megmagyarázhatatlan módon a legtöbb kistele a látszólagos vagy szubjektív képminőséget javítja.
Még az olcsóbb kinai FC is. És az 1 fényerő plusz is sokat segít, a térérzet a mélység élesség is más lesz a képeken (szerintem jobb)
Végig próbáltam sok objektívet focal reducerrel. A 20 asoknál vignettál, vagy kivág, a 35mm-nél semmi különös (ok +1 fényerő), de a képminőség "javító" hatása 50mm-től kezd látszani és 135 mm-nél szinte mindegyik objektíven láthatón dob valamennyit. (épp a Sonnar 135-ön nem sokat... hmm)
APS-C szenzoros gépekre van tervezve a Focal Reducer. A 135mm-es objektív látószöge annyi lesz mint FULL szenzoron és az 1 fényerővel lehet játszani.
Egy f/2.8-as átlagos kistelénél lehet 0,5-1 blendét rekeszelni és még mindig f/2,8-nak megfelelő záridővel lehet képet készíteni. Nagyon nem mindegy... mert a szélek is jók lesznek. Ha meg nyitottan használjuk, akkor a mélységélesség érzet javul és persze a záridő korlát.
Érdemes kipróbálni.... -
szazbolha
addikt
válasz MrChris #13898 üzenetére
Teljesen egyetértek veled, de itt mindig megjegyzem, hogy milcre (főleg Sony milc+AF adapter) adaptálok megfeledkeznek a kiváló Canon EF objektívekről. Pl. EF 85/1,8 USM. Kicsi könnyű és árban már a jobb manuál 85-ösök alatt van.
Sokáig nem csak portréra, hanem közgyűrűvel makróra is használtam. -
szazbolha
addikt
válasz MrChris #13898 üzenetére
"A régi zoom objektívek nagyon elmaradnak mindentől."
.
Ezzel nem értek egyet teljesen, főleg nem a Vivitar S1 70-210 szériánál. Vagy a 70-150, vagy a 28-90. De ebben a ligában játszik még pár régi zoom is minoltától (35-70) Canontól (20-35), stb.
A képen látható hibával én nem talélkotam. Elég durva.
Egy ilyen durva képi hiba filmen is látszott volna, ez inkább egy hibás darab lehet. -
robi1979
aktív tag
válasz szazbolha #13902 üzenetére
Egy ilyen EF 85/1,8 USM + MC11 működő képes lehet az a6300-on is megfelelő AF-el? Nézegetem már egy ideje ebayen, 250 körül mennek jelenleg. Az bizonytalanított el hogy a Sony topikban meg azt írják hogy ne adapterezzek (MC-11) és ne Cannonba gondolodjak. Pedig a 70-200/4 is tetszik és az áruk is elérhető tartományban mozog egy Tamron 28-75 2.8-hoz képest. Most akkor mi az igazság a Sony Milc+mc-11el kapcsolatban?
Illetve ez a speedbooster hogyan működik? Nem ront az objektív képminőségén?
Bár a manuális objektívek már régóta tetszenek, ennek a Vivitarnak a képe is, bár portéhoz keresek inkább.
Nálam is fullframe a cél, ezért nem nagyon rendezkednék be egy objektív parkkal APSC-re a mostani E bajonettes kínálatból.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz robi1979 #13906 üzenetére
Lámpafénynél a7ii-n
Az a6300 csak jobb lesz és persze több fénynél mégjobb.[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
válasz robi1979 #13906 üzenetére
"Most akkor mi az igazság a Sony Milc+mc-11el kapcsolatban?"
.
Az hogy működik. Még nem találtam olyan objektívet ami ne ment volna vele (biztos van ilyen), sőt a régi "halott" sigma objektívek is életre kelnek és mennek vele.
Hogy milyen lesz az AF sebessége? Az a fgéptől függ. Nekem teljesen megfelel A7-II-ön, lehet A6300-on még jobb.A speed booster (focal reducer) nem mostani találmány, a csillagászati távcsöveknél régóta használják, csak most készítettek milcekhez is passzoló darabot. Fontos a bázistávolság tartása. Magam is készítettem vagy 5 féle focal reducert, pl. gukkert szétszedve (neten van rá diy videó), de a minősége gyenge volt.
Amit a kínaiak csinálnak/ebayeznek 20-50,000 Ft között az már jó.
Úgy képzeld el mint egy fordított telekonvertert (fókusznyújtót), de ez egy fókusz csökkentő optikai szerkezet, és általában úgy csinálják meg, hogy kb, 1,4-el csökkenti az objektív fókusztávolságát. (1/0.71 = 1,4)
A telekonverternél fényerő veszteséged van, itt meg fényerő nyereséged, hiszen a belépő pupilla nem változik, csak a fókusztáv csökken. Az 1,4 fókusz rövidítés kb. 1 blendényi fényerő nyereség.Minden elmélet szerint a plusz lencsetagok rontják a képminőséget. Ezzel szemben sokak tapasztalata, hogy a régebbi 50-135mm fókusztávú közepes objektívek esetében szubjektív minőség javulást látunk focal reducerrel.
Lehetne ezt magyarázgatni vonalélességgel, feloldóképességgel, vagy hogy a gyűjtő lencse kisebb felületre vetíti ugyanazt a képet (Full frame helyett APS-c-re), de inkább fogadjuk el a tapasztalást. 4-5 random választott objektívből 3-nál biztos láthatóan javítja a képminőséget. A 135-ösöknél szinte bármelyikét.
Occó kinai MF: [link]
Közepes kínai AF: [link]
A Lens Turbo - II kicsit jobb optikailag, de MF: [link][ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
Sikerült beszereznem egy objektívet, enyhén benyomódott szűrőmenettel. Soha nem szoktam ilyeneket megvenni, még töredék áron sem, mert ki tudja, hogy mitől bumbikálódott meg. Az eladó viszont sajnos "elfelejtette" közölni ezt a tényt. A horpadás legmélyebb pontja max. olyan 1mm lehet, egy rövidke szakaszon. A kérdésem az, hogy a menetkinyomón kívül van-e valami más megoldás, amivel orvosolható ez a hiba? Vagy esetleg van-e valaki Szegedről, akinek van otthon menetkinyomója?
-
Mega Bass
tag
válasz szazbolha #13908 üzenetére
Nekem volt egy régi 90-es évek elejéről származó Tokina 20-35 AF-es na annál megbolondult a Sigma MC11. Azóta már nincs meg egyik sem.😁 Sokáig csak manuális objektíveket használtam a Sonyhoz most már van nativ 55mm f1.8 ill 85mm f1.8 de manuális gyűjtemény megmarad!
SERTZUIL
-
Bullitz
aktív tag
Sziasztok!
Úgy érzem idővel végül minden fotós topicban kérdésem lesz.. de hát beszippantott.
3 hete vásároltam egy használt Sony A6000-et, majd egy használt 16-55 Kitobit. Tök jó, meg minden, de már most érzem, hogy nem tudok vele olyan éles képeket lőni, mint amilyeneket szeretnék, egyelőre megtartanám, mert bármikor jól jöhet, de igen csak sok obit néztem át mostanság, és mivel elsősorban táj/astrofotót lőnék, ezért egyértelművé vált, hogy a Samyang 12mm f/2-t megveszem, no question.
Viszont, szeretnék mellé egy másik obit, amolyan mindenest?!Ezért kezdtem el nézelődni régebbi lencsék iránt, mert úgy látom egész jó áron mennek. Szeretnék szép bokeh-t, az asszony munkáját (sminkes) pedig megörökíteni, illetve nem lenne rossz ha egyúttal előkapom és lövöm a képet az utcán-hoz is jól működne.
Így tulajdonképpen a sok által méltatott, de néhol lehurrogott sony 35mm f/1.8-at lőttem be, viszont a 12mm-es samyang mellett ez most elég nagy beruházás lenne.. így gondolkoztam el régi lencséken, 35 vagy 50 mm-eseken.
A fentiek tükrében, inkább próbáljak meg türelmes lenni, gyűjteni és megvenni a Sonyt, vagy esetleg ugorjak bele bátran egy takumar, vagy helois lencsébe adapterrel? Vagy bármilyen más alternatíva más bajonettcsaládból?
Még egy kakukktojásom van, a Sony 55-210, ami nagyon bejön, de attól félek az 55mm túl nagy ahhoz, hogy csak úgy bárhol-bármire jó legyen. (az ennél szélesebb tartományú zoom obik meg k*va drágák. )
[ Szerkesztve ]
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
Matska
senior tag
válasz Bullitz #13911 üzenetére
Heliostól ne várj élességet. Érdekes, hangulatos képeket lehet vele csinálni, de nem is éles nem is kontrasztos, amolyan "dreamy".
A régi 35-ösöket nem ismerem, de pl érdemes lehet ránézni a 7artisans 35 1.2-re, af-esből meg a Sigma 30 1.4.
Takumar jó de túl van árazva, Pentax 50 1.4 ugyan az, csak más a bajonett, de a többi nagy gyártó 50-ese sem rossz (Minolta Md, Canon Fd, Carl Zeiss Planar, Yashica stb), de nagyjából általános, hogy mindnél kell fél vagy 1FE-t rekeszelni ahhoz, hogy tényleg éles legyen.
A Samyang 12mm-t ha használtan veszed, akkor csak személyesen, mert decenteresség előfordulhat (a kép mező egy része éles, többi nem, és akkor sem lesz éles az egész, ha a fejed tetejére állsz. Ez pl astronál bosszantó amikor próbálsz végtelenre élesre állni). Ha újan veszed és decenteres, akkor élj a visszaküldési jogoddal.
Vintage objektívek kapcsán keress rá a "focal reducer" szóra, akár itt a topikban is.Így hirtelen ennyi jutott eszembe
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
Bullitz
aktív tag
válasz Matska #13912 üzenetére
Szia!
Köszi ismét a segítséged!
Időközben láttam egy használt Sigma 16mm f/1.4.-et, most bajba estem, hogy ez.. vagy a Samyang 12mm f/2.
Erről a 7artisans 35mm-ről nagyon jókat olvastam, tetszenek a képek is, és legalább nem 140e mint a sony 35 mm-ese.. elgondolkodtam rajta.HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
Rapid136
őstag
válasz Bullitz #13913 üzenetére
Voigtlander 1,4/35-öm van 125000 volt használtan, az se rossz. Leica bajonettes de ez a legkevesebb.
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Matska
senior tag
válasz Bullitz #13913 üzenetére
A 16-os azért méretre lényegesen nagyobb mint a Samyang.
Én Samyang 12mm után vettem Fuji 16 1.4 - et. Tejút fotózáshoz a legjobb és kellett az időjárás állóság is (a Sigma viszont nem időjárás álló), de másfél év Samyang használat után furcsán szűk a 16.
A Samyang látószöge megszokást igényel, de ha ráéreztél akkor nagyon jó dolgokat ki lehet hozni belőle. A magam részéről az első fél évben konkrétan utáltam... Mostmár hiányzik.Most biztos sokkal előrébb vagy
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
Bullitz
aktív tag
válasz Matska #13915 üzenetére
Igen, így a kommented végére pont sehova nem jutottam, először előre léptem 1,5-et, aztán 2-et vissza, a végére meg megfújt a szél, szóval most ugyanott állok =D
Akkor beszéljünk az árról, meg autofocusról, a sigma AF, a samyang MF, mivel nem sokat videózom, szerintem az MF jobb, mégha nincs is tapasztalatom MF-vel, mert ugye a kitobi AF-es..
Samyang 90e használtan (Miskolc.. nem túl jó.) És 120e újonnan.
Sigma 110e használtan (2 év gari) és 133 újonnan.Asszem most se vagyok előrébb bakker.
Az a baj, hogy a kitobi is 16 mm, és bár a Sigma képe biztos fényévekkel szebb, jobb, élesebb, de maga a látószög néha úgy érzem kevés, és 110-ért ez a sigma garival nekem jó vételnek tűnik most.HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
-
robi1979
aktív tag
Ma életemben talán másodjára sikerült megértenem az a6300 focus peakingjét, pontosabban a bele nagyítást. Ez már nagyon nem olyan mint régen volt a Nikon D50-en a manuálozás. Sigma 56 1.4 normásl napvilágos szoba körülmények között, iszonyat jó az MF. 2004 óta szinte kivétel nélkül mindent M módban azaz manuálban fotózok, a beállításokkal nincs gondom. Csak amíg a Nikonnal elbabáztam 1-1 expo között manuálban, addig a Sonyn pofon egyszerű minden. Tetszik.
Van egy Tamron 28-75 2.8-am Nikon véggel ami ilyen:
Ehhez milyen adaptert kell beszereznem (tudom az AF-es drága) ami olcsó és jó, megbízható, nem vágja tönkre a Sony bajonettjét, amivel manuálisan tudom használni? Ezekből is annyi féle van mint égen a csillag. Gyűrűs meg gyűrű nélküli, Ai, G stb.
Szazbolha: köszönöm a tippet!
MC-11+Tokina 11-16 2.8+Sony a6300-al van valakinek tapasztalata? UWA-ban mi lenne a megoldás?
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
-
szazbolha
addikt
válasz Bullitz #13924 üzenetére
Korábban volt egy tipp: Voigtlander 1,4/35 - tudom az drága... de igazán jó MF 35mm-est nem kapsz olcsón... Talán kicsit drágábban a Contaxos Distagon, vagy az orosz 35/2, vagy a Zeiss 35/2,4
De egy 50-esre mindenképp ruházz be. Nagyot tévedni nem lehet Szinte mind jó, Adapterrel sem több mint 15K. És még egy 135/2,8-at... csak... mert olcsó és gyakori.
Új hozzászólás Aktív témák
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)