- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- TCL LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Milyen TV-t vegyek?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Projektor topic
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hogy is néznek ki a gépeink?
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
focvis #342886 üzenetére
Csak polgárpukkasztó fogyasztásként, Zugló-Etele pláza 15,6 kilométer, oda 4,4, vissza 4,1. És dugó volt rendesen mert irányonként 40 perc... Mondjuk szerintem ez a kb ideális idő toyota hybridnek de azért szép.
Tegnap Mentes és Társaitól Mexikói úti metróig a 8,8 kilométert talán még nagyobb dugóban a T-cross 1.0 tsi 9,1-el tudta (és még mindig utálok kuplungolni pár százat dugóban...)
-
barnam_
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #342874 üzenetére
Tovább kutakodva a témában, a kapcsolási rajzon észrevettem a képen 53-as számmal jelzett izzóellenőrző modult. [kép]
Ez van a lámpa és a kapcsoló között, akár ez is lehet a ludas.
Na szóval lesz elfoglaltságom, ha az autó közelében leszek -
tboldi
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #342900 üzenetére
-
válasz
cOxeR #342895 üzenetére
Lehet, félreérthető voltam, nincs a kerületünkben Dunapart. Normafa van helyette, amit nagyon messzire kerülök a népszerű időszakokban, egy "óvatos csapatásra" felkanyarogni a KFKI-ig ugyanakkor megfelelő helyszín.
(Értelmezhető bolt, pizza, kocsma, stb. csak a szomszédos kerületekben található, leszámítva a MOM Parkot, ami szó szerint határeset. Fodrász is csak arrafelé található. Gyalogosan fél óra.) -
válasz
focvis #342887 üzenetére
Én nem is tudtam, hogy merre laksz.
Viszont védjem a régiód, kb két naponta tuti megyünk arra valamiért, játszótér Duna-part, vagy pl egy jo pizza (Hétköznapok), vagy egy jó fagyi, itt lakunk egy “köpésre” de a Duna ezen oldalán továbbra is giga lemaradásban van minden, egy-egy értelmes hely nyílt mostanában a többi katasztrófa.
-
TomDeNemm
csendes tag
Üdv!
Olyan problémám lenne ,van egy 2005-ös Skoda Fabia 1.4 Tdi autóm és többször tapasztaltam, hogy ha 1-ből 2-esbe váltok akkor reccsent a váltó. 3-4-5 nem reccsent egyszer sem. Gondoltam rá, talán van olyan cipőm, amiben "nem érzem annyira" a kuplungot, vagy nincs köze ehhez? Ha csak kisvárosban szaladgálok nem mindig hallom, de egy hosszabb úton gyakrabban megtörtént. -
válasz
Blindmouse_ #342891 üzenetére
Ha előtte nyomod, az oké, félreértettem.
-
Blindmouse_
aktív tag
-
válasz
Blindmouse_ #342888 üzenetére
Egyébként miért nyomod a dudát? Az nem arra való, hogy segítsen elkerülni a balesetet? Ugyanúgy szabálytalan vagy, mint az eléd kanyarodó srác.
-
Blindmouse_
aktív tag
Fhu gyerekek, senki ne menjen SEHOVA, ilyen szinten még nem láttam tele beszipuzott fogyatékossal a várost. az egyik fele, megengedett minusz tizenöttel szédeleg, a másikfele simán kikanyarodik eléd, de semmi bocs.. csak bámul előre.. a 20ker baross utca kb 800 méteréből 600 méteren át a dudát nyomtam, mert ott 3 ilyen játszotta el ezt hogy szemrebbenés nélkül be/kikanyarodik.
A másik csepelen, várok hogy balra kanyarodjak, jön szembe, villog.. oké, mehetek, aztán simán befordul jobbra, majdnem nekemjön a hülye.. és ilyennel van tele minden most.. sima 2 út 2 sávossá összeeresztésénél beleáll a fékbe, zöldre vált a lámpa, megmozdítja a kocsit, majd áll még ott egy 5 másodpercig... ilyenek mindenhol.Ma már nem megyek sehova, senki kedvéért az biztos.
-
Biciklisáv témára.
Délelőtt ügyeket intéztem Zalaegerszegen, biciklivel (anyák napjára virág, ATM, stb.), ugye nem egy világváros, 55 ezer lakos, olyan mint egy bp-i külsőbb kerület, pl.a XXII., csak mindent el lehet intézni gyalog 10 perces körön belül*, kb. nullahoz közelítő történelmi városmag. (Szép rendezett környezet, itt születtem, itt élnek a szüleim, de turistáskodni nem ide kell jönni.)Tele van a belváros biciklisávokkal, a külső lakóövezetekbe is biciklisávok vezetnek, érdekes módon egyik sem az autóktól lett elvéve, a járdákon alakították ki őket.
* Budapesten a XII-ben élek 20 éve, ott kerületen belül semmi nincs, semmit nem intézel el gyalog, nincs egy normális bevásárlási lehetőség, az a kevés kocsma is 22 órakor kötelező jelleggel bezár.
Ellenben pöpec a tömegközlekedés, amit csak a szomszédos kerületben lévő kocsmába jövet-menet használok. -
válasz
cOxeR #342879 üzenetére
Létezik belőle 2.0 PD TDI, azt nem szeretném se röcögtetni, se szagolni.
Fogyi más tészta.
A mostani Golf is bekap 14 liter 100-ast munkába járáskor, cserébe pukkog, utóbbi provokálása nélkül 12-ből megállna, de ennyit nekem megér a hang.
Tegnap jöttem Zegre, 30 perc dugóban araszolás az M7-en, így lett 7,4, ami viszont tök oké.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
MasterMark #342811 üzenetére
Nekem a Pingvinben 2 év a manualban a csereperiódus.
Nekem baromirég bennevan, de jó is hogy eszembejuttattátok, úgyis vettem tegnap olajat, hozzácsaptam 2 flakon fagyállót, meg egy kanna desztvizet, kicserélem azt is.
-
rbalint88
addikt
válasz
cOxeR #342881 üzenetére
Napi hasznalatra se elkoptatni nem szeretnem az S4-et, se tankolni. Helyi csapasmeronek tenyleg a villany a leheto legjobb, nalunk se vesznek ossze az eGolffal
Ha meg Hegylakosat jatszunk (csak egy maradhat), akkor meg a Golf GTI es tarsai tipusu hothatchek, esetleg kombi valtozataik a tutik, bizonyos esetben phevkent. -
Mondjuk ha az elmúlt 21e km-t nézem, én fizettem 24e Ft-ot, azzal lett volna 1,1-1,2 M Ft, óvatos becsléssel.
Én megyek vele, szóval így motorcsere után, számítok garancia időn belül egy akku cserére is 2029 év végéig simán kiadja, addigra lesz benne 150e kb még garis is lesz.
Mondjuk egyiket se szeretném zsebből 100-150e km múlva javíttatni, mindegyik költséges lesz. -
válasz
focvis #342862 üzenetére
A fogyasztás az nagyon nem hiányzik, ellenben befektetés/élmény szempontból egy ilyen autó jó döntés. Tudnék fogadni, hogy ha üzemeltetés oldal még költségesebb is lesz teszem azt 5–10 év múlva mondjuk a Teslámhoz képest az auto értéke közelíteni fog, vagy többet ér majd az S4.
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #342873 üzenetére
egyik fobicajos azzal ervelt, hogy hat de hol bicajozzon mashol, ha kedve van, ha nem a varos utcain?
pl a millenaris velodrom-ban, azt pont erre csinaltak anno [link]
Wikile van pukkanva, de tarsadalmi munkaban felujithatna az i-bike meg a tobbi bicajos szervezet....
....de ilyenkor persze mindig az van, hogy a buli erdeklodes hianyaban elmarad
-
Blindmouse_
aktív tag
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
hobizoli #342868 üzenetére
De cserébe a kivilágítatlan fúdpandás nyomorékok csilingelnek a gyalogoknak a JÁRDÁN!
De ez ilyen.. futóversenyt sem a természetben rendeznek, hanem keresnek rá egy nagyvárost, keresnek egy útvonalat ahol a lehető legtöbb környékbeli életét tudják megkeseríteni, és ODA húzzák az útvonalat. Leesik a lábuk ha nem látja őket más futkosás közben, vagy a másokkal kiszúrás a lényeg?
-
válasz
tboldi #342870 üzenetére
Igen, kb. mint a krokodilemelő,
én anno 2 archetípust azonosítottam.
Legyen normális háza, ne neked kelljen szerkeszteni hozzá, mert úgy drágábbra jön ki. Az időzítő elhagyható extra, ahogy a fokozatállító is.Nem kell félni az AliExpressestől! Imádok felesleges dolgokat rendelni onnét.
Ha gond lenne, az ügyfélszolgálat neked ad igazat és sitty-sutty visszkapod a pénzed, nagyon ügyelnek erre.
-
barnam_
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #342834 üzenetére
Lehet végül ki kell szednem a lámpát és alatta megtisztítani a test csatlakozót.
De előtte veszek egy szett új H4 meg H3 izzót, meg kicserélem az összes biztosítékot.
Ha ezek sem válnak be és a lámpa alatti testpontot is lecsekkoltam, akkor már csak a kapcsoló lehet
[kép] [kép]
Itt a W10 és W10/1 jelű pontokat ellenőriztem, a W9 a következő.
Ezen kívül nem tudom mely test pont hibázhat, ami csak a lámpára van hatással, minden másra nem. -
hobizoli
nagyúr
válasz
MrSealRD #342863 üzenetére
raadasul tul melegben azert nem, hidegben azert nem, estetol regelig kb sehol senki
...osztol-tavaszig meg eleve alig latsz
amugy meg ha vmi PR fotozas van, akkor osszeverodik ra egy klikk, hogy lehessen mutogatni
de a lezaras meg a korlatozas az az ev 365 napjan 0-24h ervenyesul a "semmire" is
akiket latsz sem feletetlenul megy vhonan vhova, vagy dolgozik, mint egy futar pl , hanem van aki csak teker egy kort par haztomb korul igazabol celtalanul -
ParmaBoy
tag
válasz
focvis #342862 üzenetére
A klasszikus szerint a v8 a pokolban is v8, ezzel viataba szallni kar.
Raadasul "allitolag" eleg egyben van ez a v8.Nekem ez a japan v8-nal utott be, h egyszer ideje lenne nem telefon arban privat kocsit venni. Az varosban csak 18 volt.
Btw: azota sem csaptam le az onkori ingyenes melygarazs helyere.
-
MrSealRD
veterán
válasz
radi8tor #342850 üzenetére
Kedden voltak nálunk a klímások. Igaz nem BP, de beszélgettünk és mondták, hogy inkább már leépítik a BP belvárosi melókat/ügyfeleket. A környékről is bőven van elég meló, és egyszerűen nem tudnak hol parkolni értelmesen... inkább skippelik.
Ha most azt nézem, hogy a felszerelés amit hozzánk hoztak mekkora volt egy kisebb melóra... hát az elég szopóroller ha még gyalogtúrázni kéne vele mert nincs hely...
Lehet azt mondani, hogy akkor majd a BP-i klímás cégek megcsinálják...persze... de ez a piaci verseny csökkenése gyakorlatilag... Az áraknak meg senki nem fog örülni a nap végén.Amúgy a fenti tervhez csak annyit, hogy én továbbra sem értem miért ilyen vakok az az emberek... Mellék utcákban csodás kerékpár sugárutakat lehetne létrehozni... De nekik minden kell... és ráül erre a politika. Simán mondhatnák azt, hogy köszi nem kell a Váci út...mert 30m-re lentebb ott egy párhuzamos utca és csendesebb, nyugisabb... Win-Win. Ehelyett megy az egymás öldöklése.
-
Tegnap ültem a tisztelt fórumtárs V8-as S4 Audijában, + Fox kipu. Állat a hangja, egész nap tudnám röcögtetni. 🏎️❤️ Város 20 liter. 🤷♂️
-
válasz
MasterMark #342811 üzenetére
A Mazdámban a gyári feltöltést (FL22 szabvány) 10 év / 200 ezer km, majd utána 5 év / 100 ezer km után kell cserélni.
-
ParmaBoy
tag
Arakban nem lattam felarat, noveremek is egy par even at epitkeztek soroksaron, volt osszehasonlitasi alap.
De tenyleg nem a "szabad piacrol" voltak a szakik, viszont panaszkodas sem. Mondjuk az evek soran felgyult rovidital keszletemet elosztogattam (csak sorozok), lehet ez is benne van. -
ParmaBoy
tag
válasz
Micsurin #342847 üzenetére
Na ez furcsa, lassan 10 eve elek az V.kerulet legbelso reszeben, behajtasi engedely kell stb, de soha nem kaptam plusz felarat, max a kifli futar meltatlankodott, h komolyat sportolt ma...
Pedig volt teljeskoru lakasfeujitas, a vezeteket ujrahuzattam a falakban, almennyezet, konyha, furdo, klima, bepitett szekrenyek, satobbi. Szoval nem aproztam el, de lehet nekem van szerencsem (meg kello mennyisegu minosegi ismeros)
-
válasz
tboldi #342854 üzenetére
Simán venne… csak aki nem tud/akar foglalkozni semennyit egy autóval annak valami igénytelen igásló kell… sajnos olyan aki nem képes vigyázni semmire, bármi ami körülötte van az vagy elromlik vagy lelakja, előbb mint kettőt pislantanál, Fox-ot úgy kapta ajándékba van rajta kettő fenék méretű horpadas egy elől egy hátul, de állítja nem ment neki semminek
-
válasz
simonjoe #342846 üzenetére
Nekem nem kell elmondani, mit jelent +1 henger.
Állandóan azt éreztem, hogy alacsony a fordulat és mintha nem menne egy henger.
- pedig nem, ez ilyen
Anyunak van egy 2003-as literes Yarisa, az is csak 3 henger de az picit virgoncabb és sokkal harmonikusabb a járása.
Anyósnak vannak tévképzetei… régen volt egy Alfa GTV-jük 2l V6 a 2000-es évek előtt - amit ropira törtek - azóta is ezt hajtogatja… nah hát ahhoz persze lehet bármit hasonlítgatni. Egy 3.0 V6-ot abból én is befogadnék duzzogva.
Splash-ben is az a baja magasan van az ülés és amúgy tényleg a fura, hogy egyáltalán nem lehet letenni benne az ülést alapból kakasülő és onnan csak felfelé van.
Persze szipiszupi olcsó, jó, menő autót szeretne.-
nehezen értettem meg vele, hogy abban a keretben amiben nézeget ha talál jó állapotút ami relatív egyszerű auto akkor azt meg kell venni… mondanám vegyen egy swift sportot… de az is bőven drágább, vagy már én nem ugranék bele, ha közelit a pénz része. -
-
Micsurin
nagyúr
Az nem lesz, nem kell. Mindenki tekerhet a többieknek meg ott a séta.
Ez jó cucc haver is tapsolt hozzá budán, aztán egy hete a villanyszerelő kiszámlázott kiszállásra +55 ezret mert 35 percig keresett helyett és csak egésznapos örzöttben talált ~6p sétára. 2x fordulóra tudott 15p alatt becuccolni majd ugyan ennyi nap végén. Azóta cimbi sötétzöldből jézuskatagadóvá vált valahogy… -
válasz
cOxeR #342843 üzenetére
Hát a kicsi három hengeres variáció maga a gyalázat. Nekünk a "nagyobb" van, egészen más a mozgása az autónak. Mindkettőt próbáltuk, az ezrest azonnal elvetettük. Érdemes lenne kipróbálnod a másikat is, tényleg nagy a különbség a két motor között. Ez sem fogyaszt többet, és az az érdekes, hogy nem befojásolja semi, nálunk megállt 5,5l-nél. Prémium 100-as benzint viszont nem szerette, azzal hat felett volt a fogyi.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Jelentés a Váci úti „élhetőségi” fórumról – avagy hogyan szorítják ki az autósokat a városból.Ellenséges hangulat, videófelvétel letiltása.Tegnap részt vettünk a BKK által szervezett Agóra Fórumon, amelynek témája a Váci út „élhetőbbé tétele” volt.Az esemény nyilvános volt, ennek ellenére a szervezők megtiltották a videófelvételt, amit jogsértőnek tartunk. Véleményünk szerint egy nyilvános lakossági fórumon minden állampolgárnak jogában áll dokumentálni, mi hangzik el.Végül a BKK szóvivőjével abban maradtunk, hogy mindkét fél utánajár, jogos volt-e a felvétel tilalma.
Szakmai és logikus szempontok helyett politikai ideológiaA BKK terve nem az élhetőség növelését, hanem az autóval közlekedő emberek kiszorítását szolgálja. A "Váci út humanizálása" szlogen alatt álcázva ismét parkolóhelyek tömeges megszüntetése, sávelvételek, biciklisávok, és a közúti forgalom szándékos visszaszorítása következik.Ráadásul mindezt nem közlekedésszakmai szempontok, hanem a fővárosi politikai vezetés akaratának megfelelően hajtják végre – ezt a fórumon a BKK képviselői maguk is elismerték. A szakmaiság helyét tehát egy ideológiai cél vette át:
„A cél, hogy az autózás aránya maximum 20% legyen, és 80% más, fenntartható közlekedési mód.”Ez tehát nem közlekedési szükségszerűség, hanem parancs a Városháza részéről - és minden döntés ennek rendelődik alá.Képviselői megszólalás – kinek a nevében?Az eseményen felszólalt Keszthelyi Dorottya, a XIII. kerület 4. választókerületének önkormányzati képviselője is. A következőket mondta: Ő a helyieket képviseli, ezért teljes mértékben támogatja a Váci út átalakítását, még akkor is, ha az parkolóhelyek megszűnésével jár.Ezzel szemben a mi véleményünk szerint a Váci út nem csak a kerületieké, helyi lakosoké, hiszen az közterület, így több kerület és előváros autósai is naponta használják – számukra is biztosítani kellene a közlekedés és parkolás lehetőségét. Ráadásul a kerületi lakosokat is sújtani fogja, ha nem tudnak a saját otthonuk közelében parkolni. Kérdés, hogy ők valóban így képzelik-e el a képviseletet?
Kérdéseink – és a kapott válaszok.Mi, a Magyar Autós Érdekvédelem Egyesület elnöke és elnöki asszisztense jelen voltunk, több kérdést is feltettünk a fórumon, ezek többségére kitérő, ellentmondásos vagy elkerülő válaszokat kaptunk.Kérdéseink:• Miért gondolják, hogy az autóval közelekedők nem emberek (hiszen a „humanizálás” egyben az autós infrastruktúra komoly korlátozását jelenti)?• Miért dehumanizálják azokat, akik rengeteg adót fizetnek a járműveik után?• Miért hiszik, hogy az autózással nem jár együtt a parkolás szükségessége?• Miért mindig az autósoktól vesznek el sávokat, parkolókat?• Miért logikus egy metró fölé villamost építeni?• Hol parkolnak majd ezután a helyi lakók?• Pontosan hány parkolóhely szűnik meg?
Válaszok, amelyeket kaptunk:• A jelenlegi parkolási rendszer „vadnyugatias”, életveszélyes, át kell alakítani – bár senki nem tudott példát mondani a jelenlegi parkolási rendszerből adódó komolyabb balesetre)• A parkolás kényelmesebb és biztonságosabb lesz – bár kevesebb hely marad.• Párhuzamos parkolás jön a járdán parkolás helyett.• Attól, hogy elvesznek sávot, még jól autózható marad a Váci út.• A metró és villamos más funkciót szolgál, ezért kell egymás fölé építeni ezeket• A pontos parkolószámokat csak a tervezés végén tudják majd megmondani.• A 80–20% közlekedési arány a közgyűlés politikai célja – nem szakmai indoklás alapján született.
Állandó minta: ideiglenesből lett végleges.Jó példa a fővárosi hozzáállásra, hogy a metrópótlás idején ideiglenesen elvett buszsávokat végül kerékpársávokká alakították, és így is maradtak, tehát a városvezetés ezzel (is) átverte az autós embereket. Tehát ami ideiglenes korlátozásként indult, végleges autós korlátozássá vált – anélkül, hogy ezt egyértelműen előre közölték volna. Ez mintaértékű: a „kísérleti” döntések valójában tartósak, és a „humanizálás” címszó alatt visszafordíthatatlan lépések történnek az autósok kárára.
Összegzés.Az esemény világosan megmutatta: a főváros nem partnerként tekint az autós emberekre, hanem akadályként, akiket ki kell szorítani. A BKK tervei nem az élhetőség javítását, hanem az autóhasználat ellehetetlenítését szolgálják – közlekedésszakmai alapok nélkül, politikai ideológia mentén.
-
válasz
kisza25 #342803 üzenetére
Én nem vagyok dátumokban erős, sőt nem is érdekel igazán, de minden be van írva a naptáromba, ami fontos, ami nem, arról meg kapok értesítést időben. Ellenben nem tologatok semmit, ha valamit el kell intézni egyből elintézem.
Ma mentem ezzel a csoda kölcsöngépjárművel, csak itt a környéken.
Suzuki Splash, anyós panaszkodott nem megy egy VW Fox 75 Le-s (124nm) csodagépjármű után, hát mondom nosza rajta, megyek egy kört.Szó mi szó, hát ez mindent csinál csak nem megy, literes 65 Le (90 nm), talán a nyomaték igazán ami hiányzik, vagy nagyon meg kell forgatni hozzá, amit az ember nem igazán szeretne. Amúgy 84e km-es egészen egybelévő autó, fék futómű teljesen patika, a hővédő lemez zörög, de a kipuff se volt rozsdás, egész meglepő volt, hogy a motortér belső részéből egy csomó része látható a futóműnek, hajtásnak, mondjuk ez abszolút pozitív. A csónakos mozgása nekem júj, nagyon elszoktam ettől, de ami a legfurább volt, hogy egyszerűen kormányzás után nem akart egyenesbe állni, állandóan korrigálnom kellett, hogy helló maradj már ott ahova kormányoztam.
Amúgy simán női városi autónak tuti jó szerintem, pici 5 ajtós, elektromos ablak, volt rajta hátul sötétítés, persze pár karc, elöl lököst valamikor megnyomták, de bent semmi javítás nem látszik, megnéztem tüzetesebben, mert eladó is az autó és km, állapothoz képest relatív olcsó volt 1,4M jómagyar Ft. 5,4l-es átlagot írt a fedélzetije, teljesen reálisnak is tartom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #342841 üzenetére
Arat majd ird meg. Nekem most 25k vt a toltes, igaz sok kellett bele.
-
grizlisandor
veterán
Hétfőn viszem az autót klíma ellenőrzésre, majd a szükséges karbantartások elvégzésére, kíváncsi leszek a helyre, a céges kocsikat is ide hordják.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #342836 üzenetére
Itt amugy is muszaj, mert csak ugy fersz hozza a vezermuhoz, hogy ki kell szedni a hutoradit.
-
tboldi
nagyúr
De egyébként valamennyi gáznak és nyomásnak kell lennie még a rendszerben, különben nem indulna be a kompresszor, ha megnyomom a hópihe gombot. Amikor 2023-ban először javítattam a klímát, akkor tök üres volt és nem is volt hajlandó behúzni a mágneskuplungot, hogy védje magát.
Az érintett terület a mai nap állása szerint:
Csak azért szedtem szét, hogy lássam, milyen szárítószűrője van gyárilag, de inkább megrendeltem a komplett hűtőt, az a biztos. Aztán csak annyira szereltem vissza a dolgokat, amennyire feltétlen muszáj. Van egy nagy műanyagelem, ami a hűtőkre tereli a levegőt, azt ki is iktattam ideiglenesen.
-
Blindmouse_
aktív tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #342811 üzenetére
24-ben kapott Motul-t. Akkor raerek majd a vezerlessel.egyutt. Thx.
-
tboldi
nagyúr
Ha jól emlékszem, a kedves topiklakók közül van néhányatoknak ózongenerátora. Van ajánlott modell, vagy a legeslegolcsóbb is jó?
Nemtom, drágult-e a kedvenc kozmetikámban a tisztítás, és ha igen, mennyivel, de mivel 3 autót kellene megcsinálni, szerintem legkésőbb a következő klímás szezonra visszahozná az árát.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
MasterMark #342812 üzenetére
Nyilván az én 33-35 éves autóimon sem öntöttvas a radiátor, meg a hengerfej, meg a termosztátház.
Azért kell 24 órán belül végigcsinálni a kört. és azért kell bele kevés. -
barnam_
nagyúr
válasz
hobizoli #342815 üzenetére
Ezt pontosan nem tudom, erre a ChatGPT azt írja:
"NINCS relé a tompított és helyzetjelző lámpák között – közvetlenül a lámpakapcsolón keresztül megy az áram.
Ez az oka annak is, hogy:
A világításkapcsoló egy elég robusztus (de mára öregedő) mechanikus kapcsoló, ami hajlamos belül elégni vagy oxidálódni, mert nagy áram megy rajta keresztül."
Azt is írja, hogy a feszültségesés az lehet test hiba is. A lámpa alatt is van egy testpont, bár elég nehéz hozzáférni anélkül, hogy ne szedném ki a lámpát.
De mondjuk a "helyzetjelző kikapcsol tompítottra" inkább kapcsoló hiba lehet.
A generátor tölt, múltkor néztem, 14V felett volt járó motornál. De pontosan nem tudom mennyi. -
hobizoli
nagyúr
válasz
MasterMark #342816 üzenetére
a blokk nem mindenhol aluminium, keszulnek vasblokkos autok ma is
a hengerfej az alu volt mar evtizedek ota, de a ket aluminium kozul a hutoe sokkal kisebb falvastagsagu, azon elobb kijon ha "elfogy" az anyaga, mint a hengerfejen
sot, nem is kell teljesen elfogyjon, mert a viznyomas mar kiuti -
hobizoli
nagyúr
válasz
MasterMark #342812 üzenetére
nyilvan nem kell napokig jarni vele
amugy ha a huto attol kilukad, akkor az mar szar is volt -
barnam_
nagyúr
Öreg autós kérdés, 1993-as 300D W124:
Most, hogy a váltó megjavult (alsó kuplung munkahenger volt a ludas, annak cseréje után feszesen működik a kuplung), a fényszórók vannak terítéken.2019-ben raktam mindkét oldalra új Depo lámpákat kompletten. Úgy emlékszem akkor működött minden, de a ködlámpával régebben is volt gondom, hol működött hol nem.
Legutóbb a helyzetjelzőket és a tompítottat cseréltem ki, akkor ezeket mértem a lámpára menő vezetéken:Jobb oldal:
Helyzetjelző: 12,36V
Tompított: 12,48V
Távolsági: 12,46V
Köd: 11,85V
Bal oldal:
Helyzetjelző: 12,43V
Tompított: 12,47V
Távolsági: 12,46V
Köd: 6-7VAz látszik, hogy a ködlámpa meg sem kapja a 12V-ot. Akku új, sarukat és testpontokat megcsiszoltam. Biztosítékok rendben vannak. Ez volt márciusban, akkor a ködlámpán kívül a többi ment.
Most a következő a jelenség a bal oldali lámpán: helyzetjelző világít, ha arra kapcsolom (bár az se mindig). Ha tompítottra, akkor a helyzetjelző kikapcsol, a tompított meg úgy világít, mint a gyertyaláng. Jobb oldalt minden oké.
Még két dolgot tudok megpróbálni:
- kicserélem az összes biztosítékot: szakadás nincs, de elvileg oxidálódni tud mert a biztosíték alumínium, a foglalat meg réz.
- okozhatja a hülye működést a lámpa kapcsoló hibája? Érdekes módon néha menet közben megjavult 1-1 pillanatra, akkor kialszik a műszerfalon a világításhiba visszajelző. -
MasterMark
titán
válasz
Blindmouse_ #342805 üzenetére
A trisó oldja az alumíniumot, szóval modern motoroknál azért óvatosan vele...
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #342806 üzenetére
Én most 165-öt fizettem a Denso kompiért, de úgy saccolom, a legvége olyan 300-400k lesz. És én még a másik hobbimnak akartam hódolni. Nem baj, lett helyette 2 kínai homage, a káposzta is jóllakik és a kecske is megmarad.
-
tboldi
nagyúr
válasz
KAMELOT #342798 üzenetére
Neked is FCA/Mopar autód van, nemde?
Itt onnan indul a dolog, hogy ~1 éves korában volt az autónak egy kisebb balesete Svájcban, szinte 100%-osan helyre is állították, de a jobb első lámpa alatti klímacsövet érintetlenül hagyták, pedig volt a rajta lévő préselemen egy repedés, ahol idővel, szép lassan elszökött a gáz. Én ezt megcsináltattam, levágták a régit és tettek rá egy új csatlakozást, de ami a hollandi alá megy O-gyűrű, már másodjára okoz gondot, egyszerűen ilyen gyatra minőségűek ezek sajnos.
Kicsit én is hibásnak érzem magam, mert nem vettem észre előbb, hogy eleresztett, és akkor nem indítottam volna rá kenés nélkül a kompresszort. Így most annak hiányában megsínylette az egész rendszer. -
Emunem
őstag
Ezt csak úgy itt hagyom a kapuba állás elleni védelmet.
FB Videó alert! -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
Steve_Brown #342762 üzenetére
Na én ezt a klasszik trisós mosással oldottam meg a saját verdámon..
2-3 evőkanál trisó egy kis melegvízbe, azt be a hűtőrendszerbe egy olyan napon amikor sokat megyek...
éjjel hagytam pihenni, másnap mentem egy bemelegítőkört, majd úgy ahogy van leengedtem a hűtőfolyadékot, termosztátházat is szétszedtem, két fő hűtőcső le.. addigra lehűlt a blokk annyira hogy bele lehetett nyomni a slagot, átöblít alaposan, majd minden feltölt desztvíz+fagyálló kombóval.. na ez volt kb 15 éve, azóta nemrozsdás a rendszer..
-
kisza25
félisten
válasz
cOxeR #342752 üzenetére
A nők és az autók🫣 anyóst megállította a rendőr, lejárt a műszaki, és a kötelező sem volt befizetve. Megkért, hogy intézzem. Rákérdeztem, hogy majdnem 2 éve vettük az autót (segítettem neki) azóta volt-e vele szervizben? Mondja nem, minek nem volt semmi baja. (Olaj csere miegymás minek az, az autó megyen
)
Párom szintén zenész, biztosítást elfelejtette, aztán a műszakit...
Nekem van két autóm, de napra megmondom fejből, hogy mikor van a biztosítás fordulója és melyiket mikor és hány km-nél vittem szervizre
Meg azt is mi volt cserélve (mondjuk az könnyű, mert mindkét autón szinte minden folyadék, szűrő és vezérlés+pumpa)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nők, nőügyek (18+)
- Politika
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Suzuki topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- TCL LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- OpenWRT topic
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! R5 3600 / RX 570 8GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD + 1TB HDD
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Számítógép PC Játékra! Intel I7 6700/ RX 580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- BESZÁMTÁS! Dell Optiplex 7050 SFF asztali számítógép - i7 7700 16GB RAM 256 SSD Intel HD 630 Win10
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest