-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #34749 üzenetére
Most komolyan azt hiszed, hogy bitpork a tekergetőket védi?
Szerintem ez senkiben nem merült fel.
Azt is megértem, mi az ellenérzése a cikkel.De azért legyünk annyira értelmesek, hogy nézzük meg, mit veszünk. Tekert autót is meg lehet venni, de a reális áron. És ha a nepper rájön, hogy nem éri meg tekergetni, mert nem nagyon talán rá palimadarat (viszont a tekerés a leírtak miatt azt is zavarja, aki amúgy állapotot vesz), akkor ez idővel megszűnik, magától.
És ezek után el fogunk jutni oda, hogy megjelennek a piacon a valós futásteljeítményű autók, ez pedig majd ráébreszti az embereket, hogy 200-on túl is van élet. És nem is rossz.
De ez egy hosszú folyamat, és valahol el kell kezdeni. Az emberek tanítása ennek az egyik legjobb módja szerintem.
szerk: csak egy kis jópofa adalék a témához: IS200-aknál rendszeresek a valós óraállások. Azért ezeket nem azok vették, akik taxizni akartak, ennek ellenére bőven van hahun 250-et, 280-at futott példány. Az ok egyszerű: ezeket nem azok veszik, akiket az óraállás meg az A-ból B-be eljutás érdekel. Akinek meg van fogalma róla, hogy mit vesz, annak felesleges tekergetni az órát.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
trassher
addikt
-
lenko
aktív tag
válasz trassher #34752 üzenetére
Csak ennek kéne lenni a gerinces verziónak, helyette van ez a gerinctelen, mondjuk részemről oly mind1, nepper által behozott autót sosem vennék/veszek. Csak M.O.-I leinformálhatót (tudom az sem 100% garancia, de nem is a 0 val egyenlő) Vagy magamnak hozok be.
Az embereknek fáj az igazság!
-
Declare
őstag
válasz Tsebacsi #34745 üzenetére
De mik ezek az alkatreszek? Pont ezt irom, hogy szerintem ilyen nincs Egy turbo, porlaszto, injektor, kettöstömegü.....minden hasznalattol függ....hogy hasznaltak, milyen üzemanyagot kapott (lehet hogy pl lesz egy dizel auto 300k km amivel jartak az autopalyakat es a ceges benzinkartyaval tankoltak az OMV gazolajat es semmi baja nem lesz se a porlasztonak se semminek, mig a 80 ezres ikarusbol leszivott gazolajjal tankolt dizelnek meg gatyan lesz az összes gazolajjal kapcsolatos eleme).
Vagy ugyan ez a turbora....ha üti, rugja vagja valaki, nem cserel gyakran olajat x az elettartama....ha gyakori az olajcsere, figyelnek ra, akkor meg 3x.
Tehat nem fogsz tudni olyat mondani, hogy 180k km van az autoban (mondjuk igazoltan es tenyleg), szoval akkor varhatoan ez es ez gatya, ez es ez meg még 180k km ig tutira jo.
szvsz
-
nagyúr
válasz Mágus2 #34749 üzenetére
Nemtudom miért is én lettem a címzett...
Sehol sem írtam, hogy 200k-tól menjen a kukába minden autó, a magyar valamiért erre van ráállva. Oka van, ahogy annak is, hogy mindenki bizalmatlan. Nahát...
A másik, hogy ritka, hogy valaki végig, 2-300k-ig tipptopp autóval járjon. El vannak hanyagolva, kihagyva fontos szervízlépések szakszervíz!!! által, mert jólvanazúgy megy mindenhol.
Innentől gyakran egy valós 200k-s kocsi lehetne 400k-s is, mert annyira le van rohadva, elhanyagolva.
Ha nem csal, nem adja el? Nem kötelező neppernek lenni!
Naná hogy megkérdezzük mennyit futott, miért nem képesek itt eképzelni sokan, hogy az ember szeretné ezt tudni, mert csak.
Komolyan ez jön le, hogy ő simán szemet huny a tekerés felett, csupán azért, mert a magyarnak ilyen beidegződései vannak. Mert minél nagyobb számot mutat a km óra, annál nagyobb az esélye, a lehetősége hogy baja lesz, mert lesz! És a magyar retteg, mert 200 éve csak szív, hol mások, hol a saját hülyesége miatt, lásd politika. Az autóval nem akar, nem szeretne... vagy kisebbet...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
#94529552
törölt tag
A képzés olyan, amilyen, de ott mondjuk inkább elméleti oktatás van, és az is kötelező, De tudjuk, hogy a gyakorlat sokkal fontosabb.
Ezek szerint nem a legjobb helyre vitted. Mert gondolom autószerelő csinálta, aki elvileg a kiolvasás/hibakód törlésen kívül többet nem nagyon tud hozzátenni. Az autóelektronikai műszerész dolga lenne az összes műszeres vizsgálat, hibakiolvasás, a gyári diagnosztikai eszközökkel vezetett hibakeresés végzése, mérési értékek kiértékelése, stb. Az egy másik szakma, amihez szintén sok gyakorlat és típusismeret kellene.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #94529552 #34758 üzenetére
Persze ezt nem vitatom. Azt nehezményezem, hogy úgy kerülnek ki az iskolából hogy modern autót még csak fényképről sem láttak... És akkor odamegyek egy egyszerű gyújtáshibával és közli, hogy biztos csak le van kormolódva mert sokat járok városban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
reggeli indításkor ebben a hidegebb időben még mindig nem akar megszűnni a fehér füstölgés a kipufogó felől. korábban az izzításra gyanakodtam, de a műszaki vizsgakor azt mondták, hogy a gyertyák rendben vannak meg úgy minden. viszont zavarni azért zavar. egy kollégám említett valami porlasztó/injektor, nemtudom milyen tisztító folyadékot, hogy azt érdemes lehet alkalmazni. erről van valakinek tapasztalata? kia ceed 2008 1.6 crdi.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
nagyúr
válasz EQMontoya #34739 üzenetére
Vidd el Gusztiekhoz Csepelre (Gustavsson Carosserie). Restauralas a fo profiljuk, multkor benn allt naluk vagy 5-6db VW 1gen transporter. Kulfoldrol hozzak nekik a melot, szerintem nagyon korrektek. Alvaz es uregvedelmet is csinalnak, a lakatosmunkajuk tenyleg jo, a fenyezest masra bizzak, azzal nem is voltam 100% elegedett.
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz Tsebacsi #34745 üzenetére
Epp itt olvastam, írta valaki, hogy ismerőse vett új Puntot. Havernal valós 15.000 után olaj es egyébb cserék, majd amikor elérte a 30.000et óra teker 14.000 es ment márkaszervizbe a 15.000-kent kötelező olajcserere.
160.000 km levő, szervizkönyves, márkakereskedésbe hordott Fiat Puntot tessék.[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
EQMontoya
veterán
válasz gzbotii #34768 üzenetére
Persze, van ilyen is, de idióta, aki ilyet csinál. Kifizetett 10 óratekerést, és mennyi az árkülönbözet egy 160-at meg egy 300-at futott punto között? 250k?
Amiért 10x tekert (tehát valaki 10x vállalt bűncselekményt), és 10x elautózott oda, ahol tekertek. Nagy biznisz volt, szerintem a Mekiben is kapott volna hasonló órabért.Same rules apply!
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #34769 üzenetére
Raadasul a következö tulaj ezzel nem jar rosszul, mert egy olyan autot kap, ami mondjuk 15k km enkent kapott uj olajat, mig az uj autok többsegebe 30k km enekent megy a markaszervizes akarmilyen elöeletü olaj
mod: es azt sem hiszem, hogy egy ujonan vett puntot 300k km ig hajt valaki . Meg a masik, hogy a csere intervallum 1 ev vagy 30 k km nem? Akkor ez azt jelenti, hogy evente 60k km menne? Egy puntoval? Vagy 2-3 evente jelentkezik markaszervizben olajcsere? Sehogy nem erzem a nagy bizniszt ebbenok, ujraertelmeztem...az oriasi bizniszt tovabbra sem ertem
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Declare #34770 üzenetére
Isten óvjon a 30k-s csereintervallumtól.
Apropó, új autók: anyáméknál 4 éves Merciben 2. szondát kell cserélni. 250cdi. Persze már nem garis... Asszem, jófejségi alapon bevállalta a felét a Merci, de könyörgöm, 4év és 67k futás mellett, ha valamit cserélni kell, az gyász.
Same rules apply!
-
rbalint88
addikt
válasz Declare #34770 üzenetére
én azon röhögök, hogy pl nagynénikém agilája 10 év alatt futott 60e km-t. oké, minden évben megjárta a márkaszervizt, de a bp táblát összesen nem hagyta el 50szer ezalatt. kis túlzással futárüzemben használta a kocsit. azóta a splash még durvább, évi kb 4ezret tesz bele... néha elviszem kicsit meghajtani, mert magától nem menne a városon kívülre. és ha ez is egyszer eladó lesz, kapkodni fognak utána, mert csak 50ezer van benne és elsőtulajos jujjuj. meg eddig még rommá törve se volt, csak körbe van parkolva...
astra ugyanez.. 13 éves, 100k-t még nem lépte át. de ez már legalább párszor ment egyben 100km-nél többet is.
egyiket se venném meg, pedig új koruk óta a mienk (splash demo volt 1év/9k km után került hozzánk), végig tisztességesen voltak szervizelve, de maximálisan használati tárgyként kezelik őket. -
Qtya123
őstag
válasz EQMontoya #34716 üzenetére
Anno én is lekérdeztem a nyilvántartásból a km állást.
A 2012. évi műszaki volt az első bejegyzés, ott 110ezer km volt benne. 2014-es műszakin pedig 155ezret mutatott, tehát évi ~23ezer km-es futása volt kb, ami szerintem reális, utána nem sokkal meg én lettem a tulaj.
Viszont 2003-as az autó és nehezen hiszem el, hogy 9 év alatt csak 110ezer ment bele. Kb 8 hónapig volt lízingcég tulajdona, utána került magánszemélyhez, de előtte pár napig ennél a kereskedésnél volt, még 2005-ben:
[link]
[link]Nem tudom milyen a híre a kereskedésnek, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy itt utazott kicsit az időben.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
-
szőröscica
addikt
Ma megjött az alkatrész, holnap megy érte a szerelőm, viszi magával az eredetit is, hogy teljesen biztosak lehessünk abban, hogy azt rendelte meg a pék, amit kértünk.
Jövő héten összerakják a váltót. Őszintén meglepődnék, ha minden gond nélkül menne és esetleg elkészülne az autó.
Már egészen a szívemhez nőtt a kis Ford, ma is lemostam és kitakarítottam a belsejét. Az utolsó két fogyasztás átlaga 4.42 és 4.92 volt. Az egyik egy 800km-es, a másik egy 600km-es etap volt. Csak egy tempomat és +100 lóerő kellene bele.
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz szőröscica #34787 üzenetére
Meg pár nm-nyi hely.
-
atos19881101
senior tag
válasz Mágus2 #34708 üzenetére
Jelen. Én voltam az említett Superb-s.
Én is féltem kereskedésből autót venni, de szerencsére sikerült egy olyat kifognom, aki nagyon korrektül állt a dologhoz. Érdemes megnézni azt, hogy a kereskedés hány éve van a piacon. A pár évente céget váltó nepper biztosan nem fog semmilyen garanciát vállalni. De aki már 10-20-30 éve csinálja, annak többet ér a hírneve, mint egy pár ezres javítás.
Magánvélemény:
Az a baj, hogy mindenki a hibátlan használt autót keresi. Ez szerintem nem létezik. (Vagy inkább nagyon kis arányban.) Általában azért kerül egy autó piacra, mert költeni kell rá, és a tulaj már nem akar. (Igen tudom, van aki csak megunja, stb. de valljuk be nem ez a reális itt MO-n.)[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
tresh
addikt
válasz atos19881101 #34789 üzenetére
Nem! Nálunk az a baj hogy mindneki azt hiszi az autót amit meg vesz arra soha se kell költeni csak tankolni. No meg ugye meg veszi 1 millióért a 5ös bmw-t mert az menő de amikor tárcsát kell rajta cserélni akkor megy a bontóba mert leszopta magát hogy nem annyiba kerül mint a swiften lévő féktárcsa...egyik ismerős pont most mesélte hogy csak bmw-ket bontanak itthon már, mert sorban állnak az alkatrészekért a tesók,falu bikái stb, mert nincs lé csak a bontott szarokra...
-
tresh
addikt
válasz atos19881101 #34791 üzenetére
Az eleje ja..én a bmw-s felét emelném ki mert nem hittem a fülemnek hogy bontott tárcsát és fékbetétet tesz az autóra. pl múltkor x5-re vitte emberünk...
-
z123456789
addikt
Az a kemény.
(#34783) TaaT
Hiába, stílust nem lehet pénzen venni.[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz tomcsi23 #34795 üzenetére
pff Az szép...sokat foghatott...
stickermajom:Az a vicc hogy ha már csak 5 ezerrel olcsóbb mint az új akkor is a bontottat veszi meg..
(#34798) stickermajom: hegeszd le 4 helyen és áruld fix lendkeréknek átalakítás nélküli.. tuti ugrani fog rá valami tehetséges
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz stickermajom #34796 üzenetére
8 eves levedlett teli gumijaimert kemeny harcok folytak a facebookon
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG Ally
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ASUS notebook topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Filmvilág
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...