-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
zack
nagyúr
válasz SzlobiG #29958 üzenetére
Nekem valahogy az mk4 szűk belül.
V6 ennyi. Sőt. A többség azért még többet is szürcsöl, nem kiugró a fogyasztása V6-hoz képest.
De az a morajlás...Minden fillért megér.
Nem mai autó, de azért az utakon komoly tekintélye van még mindig. Ehhez hozzájárul a xenon, és a szigorú pacek. De jobb áron nincs univerzálisabb autó, ami ha kell családi sedan, ha pedig sietős, akkor kifejezetten sportos. Futóműve remek nagy tempónál is.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
w333
félisten
válasz Kornel #29956 üzenetére
Nem ezt mondtam ... hanem azt hogy aki mindig a fogyasztást nézi az olyan autót fog vásárolni ami többet lett szervizben mint benzinkúton !
Kezdjük ott hogy egyből kiesik a k .tömegű + turbó + porlasztócsúcsok, ezeknek az árát mikor spórolod vissza ? hány év alatt ? szóval ez a nem mindegy
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
-
Qtya123
őstag
Ezt a tekintélyt parancsol a xenon már oly sokszor olvastam. Ez miért van? Én egy tekintélyparancsoló autónál sosem a xenonra gondolok, hanem a formára. Az, hogy valami megy mögötted és xenon van benne, sosem a tekintély jut róla eszembe, gyakorlatilag észre sem veszem, főleg manapság, mikor lassan minden 10. autóban kínai utólagos xenon van.
-
zack
nagyúr
válasz Qtya123 #29962 üzenetére
Kell hozzá forma és pacek. De írtam is. Úgy gondolom a 2db xenon izzóm többe kerül (36k), mint egy kínai utángyártott xenon szett. Csak jobban pislákol, mint a kínai vackok.
Ezeken felül teljesen más a lámpatest, foncsorozás, fényvetés a gyári xenonos autóknál, hiszen ezeket eleve így rakták össze a gyárban. Az utólagos beépítésűeket, pedig halogénhoz tervezték.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #29961 üzenetére
Elég, ha egy elromlik. Már 100k-s difit is nehezen hozol vissza.
De a poén, hogy ha anno vettem volna egy 1.5 dci-t, mikor az IS-t veszem, kb. ugyanitt tartanék. Akkor is, ha semmi nem romlik el.
Ugyanis az akkor elköltött 1.7M-ért kaptam volna egy 3-4 éves Megane-t mondjuk, ami most, 7-8 évesen érne mondjuk 900-at. Az IS meg ér mondjuk 1.4-et.
Ha 3 literrel többet fogyaszt az IS, akkor az a megtett 63000km-re jelen benzinárak mellett 580e különbség az üzemanyagáron, tehát kb. ugyanitt vagyok. Viszont érzésem szerint közel sem lehetek biztos abban, hogy ott is csak izzót cseréltem volna.Same rules apply!
-
stickermajom
addikt
válasz EQMontoya #29964 üzenetére
Már 100k-s difit is nehezen hozol vissza.
Én úgy számoltam, hogy azonos gázolaj és benzinár esetén, 2 lityós fogyasztás különbséggel, évi 20 ezernél olyan ~150k marad meg. Valószínűleg több is lesz ez mint 20 ezer, szóval nekem egyelőre megéri.
Aztán persze, ha egyszerre kell majd nagynyomásút, kettőstömegűt és turbót cserélnem, akkor beszoptam. De akkor megmarad a rohadék 10 évre -
nagyúr
válasz stickermajom #29965 üzenetére
Én most ugyanígy vagyok. Annak az esélye, hogy kíméltebb városi használat mellett 15k max futással nekem évente beszarjon valami sokszázezres alkatrész, igen csekély. Ha meg mégis, hát tuti, hogy én se cserélem le mikor minden tiptopp vadiúj lesz benne
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
zack
nagyúr
válasz stickermajom #29965 üzenetére
Én max azon agyalok, mikor lesz a V6-ból V8.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
lenko
aktív tag
válasz stickermajom #29965 üzenetére
Kb. reális. 20e az még pont határ, alatta nem érdemes dízelt tartani.
Az embereknek fáj az igazság!
-
válasz EQMontoya #29964 üzenetére
Sokadjára mondom el: annak az esélye is megvan, hogy a házból kilépve elüt egy vagon. Ami egy repülőből hullott ki.
Semmit nem lehet kizárni. Ismerve a magyar egységsugarú keményen drogozó júzer mentalitását meg is történnek rossz dolgok. De azért csak a rosszat feltételezve minek pl neked autó? Úgy is csak a pézt viszi, nem? Pfej foschszar minek az ki kell dobnihttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Ez sem igaz feltétlenül, mert a sok károgásnak hála mindenki azzal kezdi (tapasztalat, tegnap is megkaptam a pofámba) hogy ez meg az ha tönkremegy akkor mennyibe fáj majd, engedjek el 20%-ot - én meg hát persze Uh lehet nyugodtan folytatni az emberek paráztatását és indokolatlan félelemben tartását (gondolom a 2.0 pd taxik is azért vannak, mert élvezi a tulaj hogy a sok-sok felesleges pézét számlálatlanul öntheti bele )
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #29971 üzenetére
Várható érték, mint fogalom, megvan?
Ne kötekedj, mert összesározzuk az avatarod, pusztán az élethűség kedvéért!Egyébként a magyar egységsugarú userről elég sokat elmond a legújabb rulettkerekes cikk, amiben kiderült, hogy az bálna futóművében semmit nem cseréltek '91 óta, és többszázat futott.
Éppen ezért érdemes szerintem azokat a konstrukciókat nézegetni a magyar használtpiacon, amik faék egyszerűségűek, nem kényesek semmire.
Nem, ettől tényleg nem lesz szar egy kicsit érzékenyebb technika, sőt. Persze, előfordul néha egy-egy gyengébben sikerült konstrukció, pl. kezdeti szériás tsi, prince, 2.0 pdtdi, eleinte az 1.5dci, 2.2 d-cat, de alapvetően nem ez a jellemző, van egy csomó értelmes autó, ami normális karbantartás mellett kimegy a világból. Itthon viszont sokszor az a kérdés, főleg 8-10+ éves autóknál, hogy melyik az, ami normális karbantartás nélkül is kimegy a világból.Same rules apply!
-
-
lenko
aktív tag
válasz bitpork #29973 üzenetére
Ezen mi a paráztatás, hogy azt írtam személyes meglátás szerint kb éves 20e futástól ajánlott a dízel.
Meg miért kéne engedni? A vevőnek kell mérlegelni megy-e annyit, hogy az üzemanyag költség difi+vételár difi megérje, és azért bele kell kalkulálni legalább+200e szervízköltséget a dízel javára mondjuk 5év/100e km alatt.Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz SzlobiG #29975 üzenetére
Fater is 80-90% városban jár, igaz 10km a táv, de 50 felé nem nagyon tud gyorsulni(Miskolc)
1.9pd be beletekert 190e km-t. 2x votl kuplung, és lendkerék csere. Ez ~400e.
Most ugyanez csak 2.0 CR DSG, 120e van benne, és 100e-el vette. Majd az idő eldönti megéri vagy sem ez a felállás.Az embereknek fáj az igazság!
-
válasz EQMontoya #29974 üzenetére
Mennyivel másabba így írva, ugye?
Mondjuk még akkor sem értem a "karbantartás nélkül" fogalmát. Egy autót ha vki úgy vesz h ne kelljen karbantartani, annak nem szabadna autótulajjá válnia. Annak ott a BKV és a bérelt kocsi. Persze az meg nem jó mert csak, pedig ha az állandóan hivatkozott reális gondolkodás lenne egy közlekedési igény alapja akkor meg sem fordulna senkinek a fejében a saját tulajdon.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
lenko
aktív tag
válasz kalmanchris #29980 üzenetére
Vagy legyen vezetett szervízkönyv, vagy ha nincs, akkor összes számla elrakva, mint ahogy én is teszem.
+ az sem árt ha valaki fanatikus, mindent kicserél az előírtál hamarabb. Kb. előírt minusz 20-30%.
(esetemben 40-50, 1éve sincs meg az auto, de már a szervízfüzettartó könyv zsebébe nem férnek bele a számlák annyi van)[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
veterán
Srácok, help plíz!
Múltkor valaki ajánlott egy jó akkumulátorost a Moszkva tér környékén, melyik lenne az?
Egy hete írtam, hogy a kolléganőm CRV-jében meghalt a generátor, a szomszédom CRV-jét meg töltőre raktuk. Ma reggel megint a halálán van a szomszéd autója (nincs benne delej, akku ~2 éves). A XII. ker közepén lakunk, ezért gondolom a Moszkva teret, de ha van jobb a környéken, az is jöhet.
Ugye az akksiboltban rá tudnak mérni, hogy az akku vagy a generátor halálozott el?Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #29981 üzenetére
Azért tudjuk, hogy sok autó kezdi cégautóként, új autó, nem kell erre költeni módon, vagy csak ez egy Corolla/Merci, nem kell rá költeni jeligével a pályafutását.
Arról már nem is beszélve, hogy a sok fakezű tulajnak fel se tűnik, hogy lengéscsillapítók hiányában igazából egy illúzió, hogy Ő vezet, a gyakorlatban inkább hajózik.
Sajna, ez az átlag.pedig ha az állandóan hivatkozott reális gondolkodás lenne egy közlekedési igény alapja akkor meg sem fordulna senkinek a fejében a saját tulajdon.
Ezzel viszont nem tudok egyetérteni. BP-Miskolc vagy BP-Szeged, amerre gyakran járunk, két főre vonattal kb. 14e, helyi tömegközlekedéssel számolva egy hétvége 15-16e, és háztól házig 3 óra az út, irányonként.
Kocsival 12-ből akkor is megjárjuk, ha mindenkit kitolok a belsőből és 1:40 alatt leérek. Ha nyugisan megyek, akkor 2 óra lesz háztól házig, és 10k körüli üzemanyagköltség.
Nekem ez megéri, főleg ha a megnyert idővel is számolok.Same rules apply!
-
choco01
addikt
Megjött ez az ELM237 hibakódolvasó, és nem ír semmi hibakódot, pedig gyújtás előtt még ez felvillan:
Vagy csak akkor érvényes a hibakód jel ha gyújtás után is ott marad?
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
válasz EQMontoya #29984 üzenetére
Ugyanakkor fizeted az éves adókat, veszed a gumit elviseled anyósod társaságát stb. Nem így működik. Sokkal reálisabb a havi bérleti díj és csak a nyál a költség mert még a pálya matricát is a bérbeadó biztosítja. Hidd el van az a konstelláció ami miatt ez nagyon népszerű tőlünk nyugatra. Igaz h mi inkább alap nélküli tiszteletet követelünk , mint megszolgáljuk mások megbecsülését bármilyen agymenésről is van szó
Nem azt mondtam, hogy nincs gondozatlan autó, hanem h itthon sajnos pont az a jellemző és hogy mindenkitől elvenném, aki nem szervizeli rendesen. Én most is amikor választanom kell h eszek v szervizelek, viszem tömítés cserére, utána megy olajcserére stb. Még ha nem is egyszerre , de meg van csinálva. (És ennek ellenére lehazugoznak és lehúzzák a kocsit mert nem kifogástalan )
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #29986 üzenetére
Sokkal reálisabb a havi bérleti díj és csak a nyál a költség mert még a pálya matricát is a bérbeadó biztosítja.
Ebben az elméletben nekem makroökonómiailag hibádzik valami. Nyilván rövid távra lehet olcsóbb, de hosszabb távon azt látom, hogy a bérbeadó pont azért adja bérbe az autót nekem, mert ez neki megéri. Tehát a szervizelés, adózás, pályamatrica és amortizáció neki kevesebbe van, mint ami pénzt tőlem kap. Ha nem lenne így, akkor ő lenne a világ egyetlen ökumentikus gépjárműszolgáltatója, ami - valljuk meg - ritka, mint a lila disznó.
choco01: indítás előtt mindig kigyullad, az természetes. Így legalább tudod, hogy az izzó égett ki, tehát nincs baj. Ha ilyenkor se gyulladna ki, honnan tudhatnád, hogy nincs baja a motornak, vagy olyan régóta van baj, hogy már rég kiégett az adott izzó a műszerfalban? (Nepperek szokták kikötni is, és így nem vesz észre a paraszt)
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
válasz EQMontoya #29988 üzenetére
No vár, ez nem azt jelenti h neked most 7/24ben ott kell állnia egy autónak. de ha tudo h lesz két heted ami necces akkor ott a kocsi. Vagy minden hónap felében. 400€ egy megan kombi Dániában egy teljes hónapra. Ha defekted van kapsz másik kocsit ingyijé. Persze ha a birtokvágy nagyobb
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
choco01
addikt
válasz stickermajom #29991 üzenetére
Azt írták hogy lehet.
Skoda Fabia 1.2 HTP 2007Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Skillet
addikt
válasz choco01 #29985 üzenetére
Gyújtás előtt? Akkor nem is világíthat semmi. Gyújtásra világít, aztán ha beindítod, elalszik.
Valamelyik autón ilyen. Nálam gyújtásra világít, aztán (indítás nélkül) pár mp után elalszik a check engine.
És nem szervíz hanem szerviz
Bocsi. Szerkesztenem kellett volna az előzőt.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Qtya123
őstag
válasz bitpork #29989 üzenetére
Ebben én is egyetértek. Alapjaiban véve akárhogy is nézzük kényelem ide vagy oda, a saját autó kevés esettől eltekintve tisztán pénzügyileg nézve nem reális döntés.
A baj nem is ezzel van, mert attól, hogy nem racionális, még választhatna sok ember magának olyan autót, ami a saját pénztárcájának a szintjén fenntartható, szervizelhető anélkül, hogy csődbe vinné a családi kasszát. A legnagyobb gond, hogy nem olyat vesz... Azért van ennyi 8-10 éves autó karbantartás nélkül, mert a legtöbb ember 1-2 "számmal" nagyobb autót vesz magának, mint amit igazából megengedhetne. Ugye a világnak villantani kell. Ilyenkor jön az, hogy megy a nagyfelnire a használtgumi, meg húzzuk az olajcserét, meg ami zörög, kopog, folyik lesz@rjuk, mert attól még megy az autó.
A használtautó vásárló meg ezek közül tud válogatni, legyen az dízel vagy benzin.Hány olyan embert ismertek, aki épphogy kiszáll az egyik autóhitelből és mintha nem lenne jó, hogy épp nincs tartozása, azonnal adja el az autót és veszi a fiatalabbat hitelre? Hányat, akinek derogál, hogy 10-13 év feletti autóba üljön be? Hány olyat, aki a szénné hitelezett autóban ülve sír, hogy nincs pénze, de leszól téged, mert te egy 15 éves autóban ülsz?
Én kaptam már meg olyan embertől, akinek két bedőlt devizahiteles autója volt épp, hogy miért matuzsálemmel járok...
De ez már nagyon OFF, ez már nem az autókról szól, hanem az emberek pénzügyi kultúrájáról, ami a legtöbbeknél (sok másik dologhoz hasonlóan) egyenlő a nagy nullával.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Gyúrósok ide!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- További aktív témák...
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Workzone 2 fokos erősített acél háztartási létra fellépő
- Irobot Braava 380 felmosó és feltörlőrobot
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db
- NEO NAS-WR10W WiFi okos konnektor dugalj 16A 3680W TUYA SMART 4 db fogyasztás mérős