-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
polonic
félisten
Sziasztok!
Ford Fiesta MK6-ban cseréltem bal első fényszóró izzót. Azt a tartó fémet is kipattintani is egy művészet volt. De miután megadta magát könnyen ment minden. Viszont betéve az új izzót nem marad a helyén, hiába van visszapattintva a fém szál. Nagyobb bukkanónál kiugrik a helyéről és össze vissza áll az izzó.
Nem tudom, hol lehet a hiba. Visszapattintva a fémet, normálisan áll az izzó, csak nem tudom miért nem marad úgy. Letörhetett vmi?
-
polonic
félisten
Sziasztok!
Érdeklődésképpen, hátha van ötlet.
Van egy Ford Fiesta Mk6 1,3-as 71 lóerős benzinmotorral, 2005-ös. Nagyon kis gázadásra elkezd kattogó hang jönni a motortérből így folyamatosan sűrűn. Akinek van ilyenje, az tapasztalt már ilyet? Ha igen, mi lehet?Nyilván viszem szerelőhöz. De ha van info arról, hogy apróság vagy éppen komoly gond előjele, akkor annak függvényében intézem.
Köszi!
-
polonic
félisten
Üdv!
KGFB évforduló július 30. Előző évben 50k volt, kijött a levél 49k. Union.
Kalkuláltam egyet, K&H lett a legolcsóbb 43k. B1 kategória.Elküldtem emailben az Unionnak a felmondó nyilatkozatomat már múlt héten, de nem reagálnak semmit.
Küldjem el nekik sima levélben is vagy akár faxon is?Meg lehet már kötni az új biztosítást most, hogy még nincs az előző úgymond felmondva? Vagy várjam meg az Union visszajelzését a felmondásról és csak utána?
-
polonic
félisten
válasz molnarpeter #135374 üzenetére
Lehet, az lesz. Bár nem szerettem valamiért az alkuszokat.
Magamnak intéztem mindig. Csak máskor nem kellett ennyit várni a visszaigazolásra és már meg volt kötve az új. -
polonic
félisten
Sziasztok!
Az tüzelőanyaghoz kapcsolódóan én is írnék valamit. Pontosabban a dízelről.
Remélhetőleg új információ a topikban.Osztrákoknál az OMV prémium gázolaj, a MaxxMotion B7-es jelölésű.
Itthon ezt B0-val jelölik a kutakon.
Ez így furcsa volt. Irtam is az OMV-nek, hogy ez miért van.A válasz:
A B7 jelentése, hogy a biotartalom NEM haladja meg a 7%-ot. Tehát a 0%-os biotartalmú gázolaj is B7-nek jelölhető. Osztrákoknál így B7-tel jelölik. Magyarországon pedig B0, a könnyebb megkülönböztethetőség miatt.
Szóval a MM tényleg nem tartalmaz semmi használt sütőolajat.Így ebből kifolyólag, lehet a Mol vagy Shell prémium sem tartalmaz FAME-et, amiket itt B7-tel jelölnek, ha jól tudom. Kéne egy adatlap, ami az OMV oldalán is megtalható és úgy már tiszta lenne a kép.
Aztán a származásról is érdeklődtem. Azt írták, mivel a MaxxMotion termékek egyedi finomításban és gyártásban készülnek, a teljes hálózat kizárólagos származási helye a schwechati finomító.
-
polonic
félisten
-
polonic
félisten
válasz Motion_Blur #156951 üzenetére
Ezt valahogy gondoltam.
-
polonic
félisten
Most már Magyarországon is B7 jelölésű a maxxmotion.
-
polonic
félisten
Szerintem meg a hazi koszt a legjobb.
-
polonic
félisten
válasz CactuS #157695 üzenetére
Az azért mekkora ganéj dolog, az átutalásért is pénzt kérni, pfff.
A leafnél a ránézés. Egy szempár 50 ezer. Ketten néztek rá, hogy biztos minden rendben. Nem tudom.Nekem legutoljára 2018-ban Renault márkaszervíz 130 ezer volt. Letettem a mindenem hirtelen.
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, klímatisztítás, hűtőfolyadék. Legutóbbinak a munkadíja dobta meg monjuk nagyon. -
polonic
félisten
válasz focvis #157985 üzenetére
Renault bizonyos motorjaira 30 ezer vagy 2 év a gyári előírás.
Aztán az 1,5 dci hajtókarcsapágya megadja magát a kelleténél előbb. Oké, konstrukciós hiba is. De ha nem tartották volna a 30 ezres olajcserét, akkor eléggé meg lehet hosszabbítani az elhalálozásig tartó időt.Én sem hagyom az 1.6 dci-ben az olajat 30 ezerig, Isten őrizz. 15-nél csere.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz rbalint88 #158283 üzenetére
én azokat nem értem egyelőre, akik évtizedeket képesek eltölteni ugyanazzal az autóval...
Nem biztos, hogy van kedvük 3 évente milliókat költeni az embereknek, amikor más dologra sokkal szívesebben, hasznosabban költik el
Én sem adom el a járgányt, amíg gazdaságosan fenntartható az állapota. Ha ez 3 év lesz, akkor annyi, ha 7, akkor annyi.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz BigBlackDog #201269 üzenetére
Kékestetőtől Parádig meg van csinálva rendesen, jó minőség. Recsk után már kicsit rosszabb. Siroktól majdnem egészen Egerbaktáig megcsinálták, utána borzasztó Egerig. Nem is értem miért nem végig csinálták meg.
-
polonic
félisten
válasz BigBlackDog #201298 üzenetére
Úgy azért végig. De figyelni kell. Tényleg gyatra. Ha nem is kátyúk, akkor nyomvályú.
Egyébként lehet úgy mennék, hogy Recsk után Sirok előtt Verpelét felé az irány. Bár ott is vannak rossz szakaszok. Tarnaszentmáriáig az. Utána jó az út Egerszalókig, de utána megint trágya.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Tudtok jó klímást?
Ahol nem csak abból áll a dolog, hogy klímatöltés vagy töltetcsere, hanem becsületesen megcsinálja a nyomáspróbát, vákumozást, megkeresi az esetleges szivárgás helyét. -
polonic
félisten
Ki milyen gázolajat tankol mostanság?
Én eddig omv mm-et tankoltam. De ezek az árak...
Először tankoltam sima omv-t és picit hangosabb lett a motor és hidegindításnál nem első fordulatra röffen be, hanem inkább másodikra. -
polonic
félisten
válasz stickermajom #213317 üzenetére
Jövő héten 20 fok is lesz, én várok vele.
Meg úgy sem használom most az autót. -
polonic
félisten
válasz 6030D #213322 üzenetére
Jó, azért nem ilyen szinten nem használjuk az autót.
Traktormotoros. Hosszú távra van csak használva. Hétköznap pihen a garázsban a következő hosszabb útig. Hétköznap bicaj, bmv, gyalog.
Legközelebb jövő héten fogunk menni vele. Van amikor hetente, van olyan is, hogy 2-3 hét múlva megy legközelebb. -
polonic
félisten
Vezettem először egy duplakuplungos váltós autót.
Nem tetszik. Elindulásnál elkezd kúszni, lenyomom a gázt és van olyan 1 mp-es késlekedés, mire ténylegesen megindul. Meg amikor nagyobb lendülettel indultam el, akkor pedig megtorpant. Menet közben viszont észrevétlenül, szépen váltott.
Mindegyik ilyen vacak?A klasszikus automata váltókat jobban szeretem. BMW váltója pl, vagy akár a Hyundai Kona 2016 2 literes dízel mellé nagyon jó, vagy Mazda 6, de akár a Sangyong-nak is.
-
polonic
félisten
válasz rasotamas #253320 üzenetére
Kicsit később reagálva. De én írtam ez ügyben az OMV-nek még 3 éve, mikor bevezették ezeket a jelöléseket.
Ezt írtam:
Tisztelt Hölgyem/Uram!
Az új B-s jelölésű gázolajokkal kapcsolatban keresem az OMV-t. Az új szabályozás értelmében már jelölni kell az üzemanyagok biokomponens arányát is.
Én eddig is a MaxxMotion Dieselt tankoltam a járművembe. A jelölés bevezetése után örömmel láttam, hogy a prémium gázolajnak B0 jelölése van több hazai OMV kúton is, ellentétben más kúttársaságoknál. Tehát ez alapján nem tartalmaz biokomponenst, FAME-et. Ami a gázolaj esetében gyakorlatilag "használt sütőolaj", igaz?
Legutoljára Ausztriában jártam egy rövid időre és ott is az OMV-nél tankoltam a MaxxMotion Dieselt, de ott megdöbbenve tapasztaltam, hogy B7-es jelölése van a prémium gázolajnak, tartalmaz FAME-et.
Ha jól tudom, a prémium gázolaj a schwechati OMV-olajfinomítóból jön egyenesen Magyarországra is.
Ezért gondolom, nem készül két különféle prémium gázolaj az osztrák piacra és a magyar piacra is. Furcsállom, hogy az Ausztriában kapható ugyanolyan prémium gázolaj miért B7-es jelölésű, az itthon kapható pedig miért B0?
Tévedés történt a jelöléseknél vagy valójában két külön termék készül?Kérem, tisztázzák részemre a dolgokat!
Előre is köszönöm a válaszukat!
És itt a válaszuk:
Kedves xyy,
Köszönjük megkeresését.
A prémium termékek (MaxxMotion), mivel egyedi finomításban és gyártásban készülnek, a teljes hálózat kizárólagos származási helye a schwechati finomító.
A jelölés megváltoztatásával részben alkalmazkodtunk a jogszabályi kötelezettségünkhöz, hogy a gázolajnál a (szabvány adta) lehető legmagasabb biotartalmat kell feltüntetnünk, másrészt követtük az autók többségében található jelölést, ezért cseréltük a termékbesorolást jelölő matricákat B7-re. A B7 jelentése, hogy a biotartalom NEM haladja meg a 7%-ot. A MaxxMotion Diesel biotartalma továbbra is 0% (így egyben 7% alatti), ami az autók motorjára semmilyen káros hatást nem jelent, ugyanakkor nem okoz bizonytalanságot azoknak, akik a tanksapka melletti jelölést veszik alapul.
Üdvözlettel,
OMV Marketing Osztály[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Be akarok jelenteni egy autó eladást az online felületen. És ez a kalapszar akármi szopat. Adnám meg az új tulaj születési helyét és ez van.
Hogy a fenébe írjam be másként a Budapestet?
Mostanság adtatok el autót és tapasztaltatok ti is ilyet? -
polonic
félisten
válasz polonic #282904 üzenetére
Valahogy sikerült megcsinálni, lezárt ügyként jelzi a rendszer.
Na de amikor kiléptem, ezt dobja vissza.
Szóval amilyen szerencsés voltam, menet közben halt le valami. Kezdjek el aggódni, hogy ez nem sikerült, hiába lezárt ügynek írja és inkább menjek az okmányirodába?