Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Szada85 #264842 üzenetére

    Kálvária#7:

    Újabb hét várakozás után ma délután jött a telefon, felemás hírekkel.

    Jürgen a "jó" hírrel kezdett, az elözöleg kicsengetett 2k€-s számlát törlik, és elindítják a visszautalást, mivel az a kör nem oldotta meg a hibát (legalább ezt így beismerték), így ezt átvállalják, az új direkt-injektorok maradnak az autóban "grátisz", bár bajuk a régieknek se volt ugye igazából. #jujjdejó.

    Aztán felvettük a sz*póálarcot, hirtelen megállapították, és kicserélték mindkét lambdaszondát, illetve valami "Ölstandsensort", és a dús keverék hiba megszünt, kérdésemre, hogy az olajszenzor miként tudja a keverrékképzést befolyásolni két hümmögés után nem tudott válaszolni, "ezt látja a rendszerben"...

    Ez a buli tart most ~1200€-nál, ezt már fizetni "kell(ene)" majd, ha oda jut a buli.
    Próbakör után az alapjárati gyujtáskimaradás továbbra is fennáll, és félig ki is mondta, hogy kb. tanácstalanok, viszont az autó továbbra sem jó.

    -Mértek kompressziót, mind a 4 hengerben 10-11 bar között van, hurrá.
    -Mértek kipufogógázt, összetételt, minden érték hibátlan. Hurrá.
    -Endoszkóppal benéztek minden hengerben, semmi rendellenest nem látnak. Hurrá.

    Ezután megkérdezte Jürgen tölem, hogy "akkor most hogyan tovább?", amire némiképp kiakadtam, hogy ezt miért én mondjam meg, nem vagyok szerelö (még ha valamennyire értek is hozzá), azért vittem oda az autót, hogy javítsák meg.

    Sikerült odáig elterelni a beszélgetést, hogy részükröl két "opció" van a csöben:

    1. Random kicserélni a motorvezérlöt, hátha jobb lesz. Mivel ezt az autóhoz kódolják, ezért visszaküldeni nincs mód, cserébe 6-700€ nettó. Drága játéknak érzem.

    2. Másik tippjük, hogy talán a szelep/szelepfészek nem zár jól, viszont hogy ezt "megnézzék", az gyakorlatilag komplett motorszétszedés (vezérlés, fej le és akkor majd eldöl). Ezt még drágább játéknak érzem.

    Szóba került, hogy holnap kontaktálják a SEAT központját, akiknek van elvileg valami technikai support részlegük, hátha tudnak valami bíztatót mondani.

    Tippre ebböl holnap személyes vizit lesz, ugyanis nem egészen értem, hogy ha a kompresszió rendben van, akkor miért lenne rossz a szelep, ami miatt az egész motort szét akarnák szedni, aztán vagy látnak valamit, vagy nem.
    Erre árat mondani sem mert Jürgen, de tippre többezer €-s mókáról beszélnénk, ehhez föleg nincs kedvem.

Új hozzászólás Aktív témák