- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Windows 10
- OpenMediaVault
- YouTube
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen program, ami...?
- Microsoft Excel topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
SzlobiG
félisten
-
stickermajom
addikt
válasz SzlobiG #24152 üzenetére
Gondolom a két hátulról belemenés rátett egy lapáttal és eddig bírta a feszültséget. De amúgy tipikus, hogy azokkal történik ilyen, akik odafigyelnek az autójukra..
De majd mindjárt jól megmagyarázzák itt, hogy ez nem történhetett meg, ahogy az ablaktörlő által betört szélvédő sem.
-
Declare
őstag
válasz #94529552 #24130 üzenetére
Azt a kerdest csak azert irtam, mert en azon a velemenyen vagyok, hogy egy dizel auto ami robog a palyan töredeket sem hasznalodik el, mint amelyikkel minden nap a bp-i dugoban araszolnak. Hiaba lesz az elsöben evi 60k km az utobbiban meg csak 30k mondjuk....de ezt mar kiveseztük
Az meg hogy, hogy jön össze: pl területi kepviselö, sales-es, epitesvezetö akinek egyszer Sopron ba kell 1 evet ingaznia, legközelebb Nyiregyhazara....van azert sok szakma, ahol rendesen pörögnek a km-ek
-
Declare
őstag
van valakinek ötlete arra, hogy mitöl lehetett az, hogy reggel nem fogott a fekem 1-2 kmig? Egeszen erösen be kellett nyomnom, hogy lassuljon a kocsi es akkor is messze nem ugy fogott, mint kellene es huzott is a kocsi oldalra 2-3 km t mentem igy es epp az amugy is utamba esö elsö szervizhez akartam bekanyarodni, kitettem az indexet, fekeztem es minden rendben volt...szoval bekanyarodtam egy kis utcaba, lehuzott ablaknal probalgattam a feket es minden normalisnak tünt
reggel ilyen 1 fok volt kb, ködös, szemerkelö esös idö, de sem a kocsi, sem az utak nem voltak lefagyva....tegnap hasonlo idö volt de tiszta jeg volt az auto is, meg az utak is, de a feknek semmi baja nem volt....ezt azert irom, mert most azon gondolkoztam, hogy esetleg bejegesedett a tarcsa de igy meg soha nem jartam es ha be is jegesedett volna, akkor tegnap kellett volna ezt tennie, nem ma
barkinek barmi ötlet?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Remekelek28 #24118 üzenetére
Attó függ, hogy milyen a szoft. Ugye, a regenerációnak 3 fajtája van. Passzív, aktív és szerviz regeneráció.
A Passzív általában előre meghatározott futáshoz van rendelve, vagy telítettségi szinthez, ezt befolyásolja a felhasználás módja.
Az aktív csak akkor kapcsol, ha már túllépte a telítettsék azt a szintet, amit a passzív képes kiégetni. Ha az aktív nem fut le időben, akkor hibát jelez a motorvezérlő, vészmódba kapcsol, amivel el lehet vergődni a következő szervizig, ahol a szerviz regenerációt aktiválják, ha még lehetséges. Egy bizonyos telítettségi szint fölött nem lehet regenerálni, mert annyira megnőne a hőmérséklet, hogy valami károsodna a motorban, ilyenkor a részecskeszűrő cseréje oldja csak meg a dolgot.
EGR mindegyikben van.
A sajátomat ismerem: Passzív 1000km/ vagy 17g-ig közötti telítettségnél. Aktív 18-24g között ha kivillna a pilács még 40g-ig ki tudja égetni, szerviz 40-45g között, 45g fölött csere. Utoljára, mikor néztem 11g volt benne.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Declare #24163 üzenetére
Szerintem ez nem normális jelenség. Soha nem volt ilyen, pedig nálam sem úsznak olajban a tárcsák...rohadnak rendesen esőben. Nézesd meg, fék nem játék. Esős, párás időben mindegyik tárcsa rozsdásodik, de ettől nem kellene oldalra húznia a féknek. Ellenőrizted a fékfolyadék szintjét? Mikor volt cserélve? Ugye, két évente cserélni kell, csak mivel, nem motor olaj, mindenki hanyagolja.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Mágus2 #24165 üzenetére
mult evben, amikor vettem az autot, a feket rendbetettek, mert a jobb elsö fgott egy picit. Ez gyakorlatilag azonnal megtörtent, azota nem volt semmi bajom a fekkel.....hogy a fekfolyadekkal mi van.... azt se tudm, ezt hol lehet megnezni....meg fogom nezni...siman benne van a pakliba akkor, hogy soha nem volt cserelve es akkor, akar ez is okozhatta ezt ezek szerint....megkerdezem a szerelömet majd.
Most volt novemberben a müszakin, ott ugye ellenörzik a fekeket es minden tökeletes volt. Ettöl függetlenül ennek a csere kerdesnek utannajarok, köszönöm
-
nagyúr
6,6-ér istenítik a Vitarat, annyiért kapsz új Focus kombit dízellel, minden csilivilivel (most kérdeztem meg 1 hete). Nálam nem kérdés, melyiket venném, mégis miért olyan jó vétel ez?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
nagyúr
válasz Gergőke88 #24170 üzenetére
Hű
(#24171) EQMontoya: A Focusból is engedtek 2 misit, ha a Suzukiból is, akkor talán kategóriájában tényleg marha jó vétel, de a bemondott ár szerint nagyon nem.
Mi a baj a mai dízelekkel? Az 1.6os céges hiba nélkül megy, a rönyó 1.5-össel se volt motorikus gond, a 2.7-es merci se hal le meg a Transit Custom is csak váltóhibás volt, nem motor.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
EQMontoya
veterán
válasz Tsebacsi #24172 üzenetére
Váltóhiba nem elég?
Az is a hajtáslánc része, ott épp azt méretezték alul.
Rönyó 1.5 dci pedig egy legendás foshalom, amiből a fillérb..ás jegyében még a gázolaj-visszahűtő is kimaradt a nagynyomású rendszer visszavezetésénél, ha már a befecskendezés legalább állati érzékeny. Okos...Ford 1.6-nak valóban nincs rossz híre.
Same rules apply!
-
hroberto
veterán
válasz Remekelek28 #24169 üzenetére
Szerintem ez normális működés.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
nagyúr
válasz EQMontoya #24173 üzenetére
Mutass nekem hibátlan kocsit... Alattam a Honda megállt (féltengely, még Imi se hallott ilyenről) a Punto meg elosztótrafós volt. Namármost ez 2 autó 15 év alatt, és 2 hiba. Halálossss... A Transit garis, meg is csinálták. Ha valaki ezek miatt nem vesz ilyen autót, az megérdemli.
1.5dci azért szerintem ennyire nem trágya. De elájulva nem voltam tőle ez igaz.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #24173 üzenetére
Gondolom sok üzemanyag rendszert megterveztél már. Néha olyanokat olvasok itt, hogy azon kapom magam, leestem a székről.
Az 1.5dci-n pont nem az üzemanyag rendszer a gyenge pont, meg ugye nem csak egyféle 1.5dci van, szóval lehetnél konkrétabb is.
A sok dízel foshalom teória ott bukik meg, hogy spórolni vesznek az emberek dízelt. Nem az autó hibája, ha nem arra használják, amire tervezték, vagy nem szervizelik, mert mindent sajnálnak az autótól. Minedik lelakható a foshalom szintre, a benzinesek is, csak a dízelnek sokkal több az érzékeny része.
Kezeket fel, aki tudta, hogy nem szabad CR dízellel sokat 1/4 tank alatti üzemanyagszinttel járni...
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24176 üzenetére
Kezeket fel, aki tudta, hogy nem szabad CR dízellel sokat 1/4 tank alatti üzemanyagszinttel járni...
Jelen. Ugye ezen a problémán segítene, ha tisztességesen vissza lenne hűtve a tankba visszavezetett gázolaj és nem csapódna ki a pára, felvizesítve az egészet. A vizes gázolaj tudtommal az 1.5 dci-nél is okozott problémákat.
Ennek a problémának a megoldása nyilván lenne némi pénz meg némi plusz súly a gyártónak, és végülis annyira nem kritikus...
Same rules apply!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #24179 üzenetére
Ha ez a hűtés megoldaná, akkor az olyan járművek védve vannak, ahol a hűtés megvan... ja mégsem, mert az összes TDCI pumpája a tankban leforgácsolja a tengelyét és elbassza az egész üzemanyag rendszert, ha sokat hajtják kevés üzemanyaggal, mert ezt a pumpát keni és hűti az üzemanyag, ha csak a lábujja ér bele a pumpának, akkor a bré besül rajta.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
Ha be fóliáztatom, akkor mind1,hogy kék vagy zöld üveget rakatok a helyére, nem? Mer kék volt, de az drágább meg csak jövő hétre lenne a zöld meg azonnal.
Szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
-
Declare
őstag
válasz Tsebacsi #24178 üzenetére
Nem vagyok ford tudor fel sem tünt, az biztos, hogy 19", metal feher, led lampa, meg most megneztem neten es 211 loerö volt...több mint valoszinü, hogy "vignale". Az ülesei viszont nem olyanok voltak, mint a kepeken, ha a "vignale" ra rakeresel, hanem ilyen alcantara jellegü, mintha szövettel lett volna kombinalva....de nem full bör....baromi kenyelemes volt es szep is....de ennyi penzert ....ami mellette allt 26.000 euros mondeo egesz gagyi volt utanna....nem ereztem a "kell" erzest egyaltalan.
A masik brutal dög, meg amit most fönököm kapott par napra, az uj q7 S line, full extra hat az valami döbbenet megint. Embertelen az a gep....az ejjellato kameraval, led müszerfal, sajat wifi, tv, az üles, design...bah...birnam, ha ez lenne a következö, mert ha a masik kettö epp nincs bent, mi is megkapjuk a q7 est
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24180 üzenetére
Ez viszont gyakorlatilag bármit érint, az üzemanyagpumpa egy benzinesben is meg fog kotlani, ha tartósan nem kap kenést, ez tiszta sor. A dízelnél nyilván jóval nagyobb kárt okoz az utána lévő részek miatt.
Egyébként hogy a vizes probléma mennyire szépen jelentkezik: anyáméknál merci 220cdi, volt még benne vagy 10 liter, aztán hidegindítás után olyan gőzfelhőket eregetett a kipufogón, hogy öröm volt nézni. Nem tudom, mennyi víz csapódhatott ki a gázolajba, de esélyesen elég sok. Gyorsan tankolás, el is múlt.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24188 üzenetére
Nem. Csak akkor szoktam sírni, amikor meghallom az E osztályból előtörő csattogást, amit egy régi pdtdi is megirigyelne. De komolyabb baj amúgy nem volt vele.
Azt viszont Te biztos jobban tudod, hogy erre a tankos mizériára a gyártók miért nem hívják fel a figyelmet?
Mert az oké, hogy itt a fórumon megvan ez az infó, de szerintem 10 tulajból 9-nek fingja nincs róla, annak sem, aki a szalonból tolja ki a kocsit. Esélyesen a gépkönyv 132. oldalán apróbetűkkel szerepel.stickermajom: ez nem az a fajta felhő volt, amit úgy látsz gomolyogni picit a tükörben piros lámpánál, hanem amin hátrafelé nem látsz át.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
stickermajom
addikt
válasz EQMontoya #24190 üzenetére
Amúgy ijesztő méreteket tud ölteni néha. Amikor múlt héten ment egy 5-10 percet alapjáraton amíg ellapátoltam a havat ilyen 2-3 méter magas gőzfelhő lebegett mögötte. Pedig a vizet/olajat nem eszi, nem keveredik, és 1/3-nál lejjebb nálam egyszer vagy kétszer volt a tank. Nem szereti az alapjáraton ketyegést na.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #24190 üzenetére
Ha minden ajánlást feltüntetnének a használatot illetően, senki nem venne semmilyen autót, mert csupa megkötésekkel lenne tele a gépkönyv. Akárhogy hajtod, jó esetben két évet elmegy utána meg nem az ő saruk.
Nálam olyanok is vannak a gépkönyvben, hogy ne használja rövidebb távra, mint 4km.
A gépkönyvet már csak azért is érdemes olvasgatni, mert pl 1/4tank alatt nem kapcsol be a regeneráció sem, szóval aki folyamatosan alacsony szinttel jár, az kockáztat egy DPF cserét is.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24192 üzenetére
Ez világos, mondjuk valahol vicces is. Dolgozni én is 5km-re járok. Mondjuk egyrészt szívóbenzin, másrészt hazafelé legalább fűtött garázsból indulok, harmadrészt jó időben bringázok.
Ugyanakkor az az érzésem, hogy a vevőknek ezeket a dolgokat (alapvetően inkább tele legyen a tank, de semmiképp nem üres, ne használd rövid távokra tartósan, stb.) nem igazán kötik az orrára. A gépkönyvet persze nem olvassák el, bevallom őszintén, én is csak azt olvastam belőle, amire épp szükségem volt. De sokszor azt is a neten kerestem meg inkább. (Pl. biztosítéktábla kiosztása)
Same rules apply!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #24193 üzenetére
Magad is bevallottad, hogy nem olvastad, akkor? Ez a baj az emberekkel. Azt hiszik, értik a technológiát és nem kell olvasniuk, vagy nincs idejük, vagy egyszerűen nem érdekli őket, mert használni vették az autót, nem a gépkönyvet olvasgatni. Pedig látod, vannak ott érdekes dolgok. Persze a gépkönyv a szervizkönnyvel együtt szokott elpárologni a második tulajnál ez a másik probléma...
aztán, mikor megáll a vas és mondja a szerelő, hogy hol hibázott a tulaj, akkor a jó öreg: nekem nem mondta senki, meg ezt a szart, az a fosh megint otthagyott...bezzeg a zsigulim soha, pedig abban is csak 5 liter lötyögött
[ Szerkesztve ]
-
KisBundi
őstag
Valaki meg tudja nekem mondani, hogy egy 2004-es Mazda 3-on hol található a színkód? Kerestem pár helyen már, de nem találom. A neten amerikai modellek vannak fent amin a sofőr oldalol B oszlop alján van. Nekem olyan nincs.
-
McSzaby
őstag
Hi,
néztem egy videót a neten, ahol hűtőrendszert úgy tisztították ki, hogy a fagyálló leeresztése után egy kis ideig közepes nyomáson ráraktak slagot a beöntőre és miután/miközben "átmosták" a rendszert egy pillanatra beindították az autót. (15-20mp).
Én ezzel a módszerrel nem igazán tudok mit kezdeni, mert épp annyi előnye van, mint hátránya. Szerintetek rá lehet próbálni erre? Pont ilyen problémám van nekem is, hogy 2 éve cseréltem fagyállót és megint úgy néz ki, mint a hányás.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #24194 üzenetére
Részben igazat adok, részben meg nem értek egyet.
Persze, nyilván jó lenne, ha mindenki olvasná. De egy hétköznapi használati tárgy használatának kézenfekvőnek kell lennie. A telefonom bekapcsolom és telefonálok vele. A mikróba beteszem a kaját és meleg lesz.
Szóval szerintem az előre nem arra van, hogy hiperbonyolult és hiperszenzitív autókat gyártunk, amik ugyan 4 litert fogyasztanak úgy, hogy közben az elektromos herevasaló is megy bennük, de ha két hétig csak rövid utakra használod, vagy hó végén nincs lóvé megtankolni, akkor kezdhetsz aggódni, hogy mi fog történni.
Legyünk őszinték, ez azért valahol normális felhasználás, és ha már egyszer alkalmatlan rá a technika, akkor illene rá igen nyomatékosan felhívni a figyelmet, nem a gépkönyv 132. oldalának alján apróbetűvel feltűntetni, hogy ne használd 4km-nél rövidebb utakra.
Nyilván ebben az egészben vastagon benne van a piac felülgyelete (aka. törvényhozás is), de valahogy nincs ez így jól.Same rules apply!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #24198 üzenetére
Nem lehet másképp megoldani a világot, lehetne tartósra gyártani mindent, de az eldobhatóságon többet keresnek. Erre állt rá a világ. Nem is érdeke a gyártóknak, hogy sokáig menjen a termék, vegyél másikat.
Nem mondtam, hogy jól van ez így, de a használati útmutató elolvasásával elég jó képet lehet kapni az egyes részegységek tartósságáról és tervezett avultatásáról.
[ Szerkesztve ]
-
Vertigo18
addikt
Hoi!
Lenne egy olyan gondom, hogy van egy C4-esem és elhalódott az indítókulcson a gumigomb. Vettem egy másik kulcsházat ebayről, ugyanolyat. Mire figyeljek átrakásnál? Egyáltalán elkezdjem én, vagy csináltassam mással zsetonért?
Minél több embert ismerek, annál jobban szeretem a kutyámat...
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W