-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
Nem tudom, hogy mit csinaltal vele, nalam negyevszakos gumival az Ampera vmax-nal eszik 8 korul. Energy saverrel 110-re rakott tempomatnal 5 korul kajalt, de meg a CC+-al is megall 6 alatt. Es ez szerintem amugy egy magas fogyasztas, de hat az 1.4 ecotectol ne varjunk csodat.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #218896 üzenetére
En is, nem mintha fenyegetne a veszely, hogy vegyek sajnos
Pedig nem torne fel a seggem, ha valaki esetleg hozzam vagna egyet 😅 -
M3aN
senior tag
válasz szőröscica #218901 üzenetére
Az az érdekes, hogy ezt már hallottam többektől is, hogy az Ampera ilyen, a Voltnál mégsem ezt tapasztaltam. Mindegy is, nem saját volt, csak érdekes.. Lehet eltér valami amúgy ECU programozásban a két típus között.
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz szőröscica #218901 üzenetére
4 évszakos abronccsal többet eszik az autó?
-
szőröscica
addikt
válasz Stylewars_kp #218904 üzenetére
Ezt igy altalanositva szerintem nem lehet kijelenteni. Az en peldamban egy brutal ecogumit (Michelin Energy Saver, 90 ezer km utan meg alig lathato kopassal ) valtott egy negyevszakos garnitura. Ebben az esetben erezheto volt a megemelkedett fogyasztas. Valoszinu, hogy egy tura- vagy sportabroncshoz kepest nem lett volna ekkora elteres.
-
rbalint88
addikt
válasz simonjoe #218897 üzenetére
A mostani pluginok mar jobban fel vannak keszitve erre remelhetoleg, talan nincs benne pad sem.
Tucson: dct valto kuplungja szetesik, nagy homlokfelulet miatt magas fogyasztas meg az 1.7crdi-vel is. Szelvedo vekony, nagyon konnyen reped kavicstol. Amugy nem rossz auto. Ules kenyelmes, hely van eleg, zajszigeteles is egesz jo. 19” felni se tragedia a magyar utakra, 17” hulyen mutat, 18” az optimalis, faceliftben mar van az is. -
M3aN
senior tag
válasz Stylewars_kp #218904 üzenetére
Nyáron mindenképp, bár decikről beszélünk.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Stylewars_kp #218904 üzenetére
Fogyasztás optimalizált gumival kevesebbet eszik, mint mikor olyan van rajta, ami nem az 🤔
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz rbalint88 #218906 üzenetére
..nem tudom, h milyen lett, én már a mostani újban gondolkodom, a 265LE-s szerintem ezzel már lehet valamit kezdeni. Remélem ezek már jobbak mint az előd. Még csak most rendelhetők, teht sok infó nincs ezekről. Figyelemmel kísérem, nem szándékozom újat venni, 1, max két éves, keveset futottal számolnék. Azt azért látom, h ezeknek az új autóknak a fenntartási költségei, dekadikus szervizei messze magasabbak mint a családban lévő 10+ éves autóké. Néztem az Audi Q7 e-tron-t, mint lehetséges utód, de el kellett vetnem, mert rohadt nagy árak mozognak körülötte, szűrőinek darabja 30-40e HUF, plusz még az olaj! A régi Passat CC-ben egy komplett szűrőcsere plusz prémium LM olajjal, munkadíjjal 50eHUF. Persze nem egy liga, de a Splash-be meg csupán 30.
Joe
-
Vismajor01
addikt
válasz kisza25 #218900 üzenetére
Valóban kár, hogy nem oldották meg jobban az akkucsomag elhelyezését, pl passat gte-ben semmivel sem kisebb a csomi mint simában. :/
És igen, baromi drága volt de az se segitett, hogy alig forgalmazták, nem találtam konkrét infót róla de talán csak svédországban, angliában és hollandiában
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #218912 üzenetére
Mert a Passat padlolemez elemekbol epul fel, szabadon varialhato, mig a Volvo-e meg mar fixen kesz volt. Igy nekik nem vt mozgasteruk az akksi elhelyezesnel.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #218916 üzenetére
Na latod, nem is olyan kicsi. Nem kell vinni nyaralni az egesz haztartast es kesz.
#nincsbennetarcsi
-
pècsimunkás
addikt
Januárban viszem az Aurist olajcserére.
Megnéztem valamelyik nap a számlákat- eddig sosem néztem, és az első 5 szerviz költsége 205000 jmf- volt.
Szerintem egész barátságos.
Ezen kívül vettem egy garnitúra ablaktörlőt. És ennyi, a majd 5 év alatt.Plusz a télre szánt alufelni, de ugye az nem lett volna kötelező...
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #218892 üzenetére
Multkor volt errol szo TC-n, hogy ki fognak halni.
Ugye a problema az, hogy kell bele villanymotor, inverter, bolgyomu, hogy ossze legyen hangolva a dizellel, maga a dizel az osszes viszonylag draga technologiaval (nagynyomasu uzemanyagrendszerek, katalizator, turbo, stb).
Raadasul a sok cucc miatt nagy test kell, hogy elferjen minden.
Az akkuk ara pedig evrol evre csokken.
A baj viszont az, hogy az akku koltsege egy plugin aranak csak 10%-a, tehat nem csokken emiatt jelentosen az ara.
A villanyautok ara pedig tud csokkenni.Az Ioniq 5 most mar olcsobb, mint egy hasonlo meretu, tisztesseges plugin. Es ez meg csak a kezdet, egyre inkabb noni fog az arelonye. Igy pedig nem nagyon lesz ertelme a pluginnek.
Same rules apply!
-
rbalint88
addikt
válasz EQMontoya #218919 üzenetére
A pluginnak amiatt van (meg) ertelme, mert a villanyautozashoz eleg szukos az infrastruktura, meg ahogy olvagatom a facebookon a villanyautos csoportokat, azert vannak gyerekbetegsegek, aztan a belsoegesuvel konnyebb messzire menni. Az altalad leirt hatranyai valosak, nem is vitatom, csak mig benzinkutbol van sok, mukodik appok nelkul, akar kpval is (ha lehalna a terminal), addig a pucer villanyos toltese tud szopo lenni, ha epp foglalt az oszlop, lehalt a rendszer, megszakad a toltes vagy epp ki se nyilik a csatlakozo fedele az auton (mind megtortent, nem egyszeri, valos peoblemaforras a csoportokat olvasva). Szoval szerintem jelenleg villanyauto annak valo, aki elsodlegesen tudja tolteni otthon, nem megy hirtelen messzire soha es lehetoleg van melle masik autoja. Valoszinu picit sotetebb szinben latom most a helyzetet a valosagnal, de erdemes ezekkel is szamolni, mielott valaki a nagy rozsaszin kodben megveszi a villanyost, aztan egyszercsak beszopodik valamivel es osszetorik az alom
-
szőröscica
addikt
válasz EQMontoya #218919 üzenetére
Igen, tul komplexek sajnos. En pont a multkor mondtam, hogy a pisilesi szokasainkkal egy kis akkus elektromos kocsival is jol ellennenk, de azert a karacsonyi miskolci ut soran valoszinuleg izgultam volna, hogy mi lesz a nagy dugoval es kerulokkel, ha valami 40-50kwh-s modellben ultem volna.
-
Peter.70
őstag
[Egy életre magánzárkába zárnám]
Ilyeneket miért nem lehet kiszűrni valahogy?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Peter.70 #218922 üzenetére
Amíg nincs rendesen szabályozva a gumik ellenőrzése (is), nem pénzgyűjtésre vagy minden ésszerűséget nélkülözve megy a sebességmérés, nem szigorodik tovább a műszaki és nincs rendes szülői gyereknevelés, addig ez lesz...
Ja kihagytam a normális tanítást a jogosítvány megszerzésekor. Igen legyenek emberek, akiket 2x-3x-5x meghúznak, mert alkalmatlanok a vezetésre. Annyi ilyen van...
És sok esetben a türelmüket vesztett emberek kezdenek el gyorshajtani.
Ez most más eset, de...
Aki télen nem 4 évszakossal vagy téli gumival közlekedik azt igenis megbüntetném. getszivagyok!Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
forceberg
veterán
válasz Tsebacsi #218924 üzenetére
Nem vagy getsi egyáltalán.
Ritkán járok a belvárosba, de tegnap pl. mentünk Zuglóba. Amit én látok, hogy a többségnek semmi sem drága, mint a barom. A türelmetlenség nem mentség. Én is néha ordítozok a kocsiban ülve, mégis megy visszafogottan vezetni.[link]
Tegnap itt jött majdnem belém a barma, mi mentünk a szervizúton, az ökör meg balra nézés nélkül jött volna ki a kútról. Úgy úsztuk meg, hogy tudtam ugye balra húzni a kormányt, a mögöttem jövő meg ráfeküdt a dudára, így a kútról jövő ökör belelépett a fékbe, így nem ért el minket.
Hozzáteszem, az a mackósajt is elég xar helyre van rakva...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
macilaci78
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
válasz Tsebacsi #218924 üzenetére
Simán meghúznak 5x is embereket, de sokan megtanulnak közülük közlekedni. Viszont aki teljesen fogyatékos, az nem tudom, miért vezethet. Az orvosi vizsgálatokat is jóval komolyabban kellene venni.
25-én este gurultam le egy helyi főbb utcán, és a társasházi parkolós kis utcából úgy kijött elém balra kanyarodva, nagy ívben egy Vitara, hogy 5 méterre voltam tőle. Azért nem durrantam bele, mert nagyon lassan mentem, és el tudtam húzni a kormányt a busz beugró felé. (Az ABS közben ledarálta a talpam.) Nyomtam egy 10-15mp-es duda szólót, de még csak arra se méltatott a nyomorultja, hogy benyomja a bocsánatkérő vészvillogót.
Nappal sem fordulhatna ilyen elő, de éjszaka, amikor pár méterről világít a tompított oldalról az arcába, azt se veszi észre?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
EQMontoya
veterán
válasz rbalint88 #218920 üzenetére
Ezzel teljesen egyetertek, en sem szeretnek venni egyelőre, kell ennek meg par év, mire tényleg gördülékeny lesz ez a story.
joamilestone forumtarssal pedig teljesen egyetértek abban, hogy ez akkor lesz életképes, ha a karácsonyi dugóban, fűtve is biztonságosan eljuss BP-rol az ország bármelyik végébe.
Egyebkent en meg attól félnék, hogy ha kijön a szilárd elektrolitos akku belátható időn belül, akkor a jelenlegi villanyautók értéke jelentőset fog esni nagyon rövid időn belül.Same rules apply!
-
Vismajor01
addikt
válasz EQMontoya #218919 üzenetére
Egyáltalán nem olcsóbb az Ioniq 5, mivel nem képes egyedül ellátni egy normális család közlekedését felelősen És ha hozzászámolsz pl egy dizel kombi árát, mindjárt nem olcsóbb.
A villany autó mehet akár 500 kilométert is, akkor sem lesz jó egy autós családnak. Arra van hogy a városban közlekedj vele, és kész. Bármikor elakarod hagyni a város határt, netalántán az országhatárt akkor felejtsd el. Lehet nekem itt jampizni, hogy "Elmentünk horvátországba elektromossal" de ez max engem fog igazolni, amikor órákat vesztegettek el a töltőkereséssel és műküdésrebirással, nem is számolva magát a töltő időt.
Ellenben a plugin megspórol neked egy teljes autót. Esetemben dizel plugin, 50km elég 90%-ban hogy a városban jaszkarizzak vele, ha viszont kikell menni a városból akkor ott van benne az 5 hengeres dizel.
Ha lett volna 15 misink az autóvásárlásra akkor mi igy tettünk volna-Valami modernebb kényelmes, tágas dizel kombi és egy elektromos autó pl fiat 500e vagy hasonló apróság a városba. De nem volt, igy a 3 misi dizel kombira és 2 misi kisautóra helyett lett egy plugin dizel. Majd idő eldönti hogy ez mennyire volt jó döntés, feleség egyelőre nem szereti elvinni mert nagy és "nem akarok vele parkolni". Miközbe ha kis fiat 500 állna lent biztos elvinné
Most perverz álmaimban az van h eladom a volvót 6 körül és az árából veszek egy 16v fiat 500ast meg egy 530d GT bmw-t
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
EQMontoya
veterán
válasz Vismajor01 #218933 üzenetére
Azert 500km hatotav nekem egy évben maximum két külföldi út során lenne kevés. Akkor beleférne az extra töltés.
Persze, aki minden héten megteszi a München-Szecsőt
, annak nem opcio a villany. Egy Model 3 szerintem átlag embernek bőven alkalmas egyedüli autóként is, de annyiba kerül, amiért tényleg lehet venni egy értelmeset utazni meg egy kicsit városba.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Vismajor01
addikt
válasz EQMontoya #218934 üzenetére
Szerintem ha nincs tölthető autód akkor nem tudod felmérni, hogy mennyire szűkös lenne vele együtt élni.
Nekem csak plugin hibridem van, és igy is gondot okoz-hiszen nem akarom lemerült akksival használni.
pl most Paksra mentünk le, odáig szépen elfogyasztotta az akkut. Ott nem tudtuk feldugni otthon, ezért publik töltőre kellett tenni, ami viszont fél óra sétára volt a háztól. Jó az egyik vendég lejött értünk kocsival, visszafele viszont lekellett sétálnunk. Igazságszerint simán a fogyasztás miatt nem szenvedtem volna vele ennyit-de ónos esős fos idő volt, és ha nincs áram nincs 4 kerékhajtás. Igy biztonságosabbnak itéltem meg. De ha villanyos kocsink van akkor nincs választás, bár ha felkészülten indulunk, tehát fullra feltöltve akkor a legtöbb azért megjárja a paks-pestet oda-vissza. Amit azért könnyebb mondani mit meg is tenni. Nekem rengetegszer van hogy hazaérek, feldugom az autót és rá fél-1 órára már mennem is kell valahova. És az áramautó is többeteszik városban mint egyenletes tempónál.
Az elektromos autónak az se mindegy, milyen töltőre áll rá. Az én kis 22kw nyamvadt töltőmön neki 11 óra feltöltődni, de ha vmi longrange teslád van akkor kb 3 nap. Az otthoni 16 amperes villásdugót felejtsd el. Én bárhova beállhatok(ami AC type2 persze) mert visszafele kompatibilis, az autó tudja hogy csak 13-at tud felvenni (vagy mennyit), ráadásul ha nem találok töltőt/nem működik akkor bosszankodva, de elindulok dizellel. Volt olyan is amikor feldugtam a kocsit este és valamiért, vagy a töltő volt a hülye vagy a kocsi de egy csepp Kw-t nem töltött be reggelre. Namost ha villanyosom lenne akkor ez fájt volna bőszen.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
stickermajom
addikt
válasz Vismajor01 #218935 üzenetére
"Az én kis 22kw nyamvadt töltőmön neki 11 óra feltöltődni."
Mármint minek? 11 óra lógás egy 22kW-os töltőn az több mint 240kWh-nyi áram, elégnek kell lennie bármielyiknek.
De - ha tudja az EVSE- egy 16A-s röfiből is belenyomsz 40kWh-t 11 óra alatt, ez még télen is van 200km hatótáv a legtöbb elektromos autónak. Ez a szokásos 30-80%-os használat mellett bőven elég egy átlag autósnak. Persze, ha valaki taxizik, vagy sokszor kell gyorsabban tölteni, akkor ki kell hozzá építeni a megfelelő infrastruktúrát.
-
szőröscica
addikt
válasz stickermajom #218940 üzenetére
Egy uj Ioniq5 meg siman tolt 200kw kornyeken, azzal tenyleg belemegy egy pisiszunet alatt 150km az autoba. Persze azon nem segit, ha epp lehal az Ionity halozat.
En egy ilyen autoval mar el tudnam elni az eletem mindenfele aggodalom nelkul. Csak anyagilag nem eri meg, kitolhatnek most egyet a szalonbol, de nem valoszinu, hogy annyival jobba tenne az eletem, mint amennyi faradtsaggal osszegyujtottem azt bo 10 millio forintot, amit ra kene dobnom az Amperara. -
brumi1024
veterán
válasz EQMontoya #218932 üzenetére
Egyebkent en meg attól félnék, hogy ha kijön a szilárd elektrolitos akku belátható időn belül, akkor a jelenlegi villanyautók értéke jelentőset fog esni nagyon rövid időn belül.
Szemeztem az i4-gyel (meg a Model 3-mal) az ICE 4-es helyett, de ez volt az egyik komolyabb érv ami miatt nem ugrottam bele. Érdekelt volna valószínűleg annyira, hogy elfogadom a töltéssel járó macerát (mondjuk ez is autófüggő, iPace töltése pl elég bugos volt), de a vonóhorgos biciklitartós 20% hatótávcsökkenés, illetve az, hogy nem mindenhol tudom tölteni eldöntötte a kérdést. -
simonjoe
senior tag
Ezt akartam én is kérdezni. Nincs olyan üzemmód, h menet közben hosszú pályázás alatt feltölti?? Én most tettem le a voksom a plugin mellett, mert azt gondoltam, h városban elem azon kívül pedig üza fogyjon és közben töltsön az autó. Ha ez nem így műxik akkor felejtős!
Joe
-
simonjoe
senior tag
Akkor lehet, h jó az elképzelés? Tehát ahogy írtátok, egy hosszabb vegyes autózásnál városon kívül rá lehet bírni a rendszert, h töltse az akkut. Ez szerintem egy pozitív dolog, meg valahol elvárható is lenne. Még talán az is, h teljesen ki lehessen iktatni a villanyos hajtást. Egy kicsit azért szkeptikus vagyok ezzel a rendszerrel. Villanymotor le-be kapcsolásával nem lehet gond, viszont a "főmotor"-nak nem biztos, h egy hálás felhasználás ez az üzemmód. Azt gondolom, h élettartam szempontjából nem hosszú futásúak ezek a motorok. Biztos valami híg nullás olaj is kellhet bele, h minél hamarabb eljusson az olaj mindenhova.
Joe
-
Vismajor01
addikt
válasz simonjoe #218944 üzenetére
Jaja, engem is megvezettek mint ÁLAT.
Youtube teszteken, hivatalos újságcikkekben is a Hybrid üzemmódra azt imondták/irták, hogy
"
– A Hybrid mód az alapértelmezett az autó beindításakor. A dízel- és a villanymotor kombinációja optimális egyensúlyt biztosít a vezetési élmény és a környezetbarát üzemelés között. "Szóval gondolom ki-be kapcsolgatja a motort, magának dönti el mikor melyiket használja.
Ezzel szemben a valóság az, hogy a Pure és Hybrid között csak annyi a különbség, hogy a klimát pure-ban echo-ra állitja, illetve nagyobb gázadást engedélyez áramról mint hibridben. De ennyi. Szal ha hibridre rakod akkor mondjuk 50%-nál rúgja be a dizelt, ha pure-ba akkor meg 65. Röhej, mert én meg toyotás hibridséget vártam tőle, és elég csalódás volt ezt igy feldolgozni.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
simonjoe
senior tag
válasz Vismajor01 #218949 üzenetére
Kezd elmenni a kedvem a hibrid-től. Pedig kezdtem magam beleélni, h lesz egy jó, zöldes árnyalatú autóm. Ezt még jól át kell rágni.
Joe
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen