Új hozzászólás Aktív témák

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz MunezXBK #144046 üzenetére

    Én flottakezelőnél dolgozom, de a téli abroncson futást több szempontból sem értem.

    - Ha kicsit is dinamikusabban közlekedik az ember - nem kell padlógáz, tényleg csak egy picit kövérebb gáz a mai turbós autóknál -, akkor elnyíródik, tisztán gazdaságilag sem éri meg. Nyilván mondjuk ez Németország északi részén kevésbé problémás, mert valamivel hidegebb van és talán nincsen olyan, hogy 50-60 fok feletti az aszfalt.

    - A téli abroncs melegebb aszfalton kenődik, taknyol és kopik, lehet azt mondani, hogy úgyse megy gyorsan az ember, de itt nem erről van szó. Ha vészfékezni kell bármi miatt, akkor utólag baromi jól jött volna az a pár méter, ami pont ahhoz kéne, hogy ne legyen baj. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen mutatvány után jó eséllyel szálszakadt lesz az abroncs. Plusz ugye, lehet magyarázkodni a biztosítónak, hogy pontosan miért is nem évszaknak megfelelő abroncs volt a gépjárművön.

    Szóval én értem, hogy valaki keveset megy, stb. de akkor arra ott vannak a 4season abroncsok. Az utóbbi 5 évben jelentősen fejlődtek. Flottában is használunk jó pár autón, volt, aki azt kérte és elégedett vele (sőt, itthon a jellemzően taknyolós, nyirkos időben kevesebb a gond velük, mint a téli abroncsokkal), családon belül is használunk, asszony is olyat kapott a városi harcra, de vidékre is le mernék vele menni, ha kell. Nem egyformák ezek az abroncsok és mint mindegyiknél, ennél is lehetőleg kerülni kell a legolcsóbbakat, ha nem akarunk problémát a 2./3. télen. Pl.: Michelin CC+, Bdrigestone A005, Nexen N blue 4 season remek darabok és a nexen abszolút nem drága darab.

    Megtéríteni nem fogok senkit, mindenki azt használ, amit akar, csak másnak ne okozzon kárt a döntésével.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

Új hozzászólás Aktív témák