-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
akartam linkelni, mert valaki kérdezte milyen a hyundai automatája, de nem találtam meg a hozzászólást, mondjuk olyan sokat nem ír róla, de ez is több, mint a semmi.
Az ára csak szerintem nagyon sok?
Integrale: csak én vagyok ilyen ökör, hogy 4 garnitúra gumi van itthon a két autóra
megmondom az őszintét, hogy kicsit bánom, hogy nem négy évszakos lett véve a golfra, de páromnak nincsen nagy rutinja és úgy voltam vele inkább legyen neki rendes nyári és rendes téli. Ami a négyévszakos mellett szólna, hogy keveset megy (évi 5ekm) és 95% helyben.
Mondjuk azonos a golf és fiat gumimérete, szóval nagyon akarok tudok variálni, de még 2-3 év mire valamelyik gumimat megörökölné a golf, addigra már nagykorú lesz, 18.-ra megkapja[ Szerkesztve ]
Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 29,9eFt, posta van
-
ez egy 2015-ös autó, tehát 4 éves, én a 2013-ast 2,9M vettem 2016-ban 3 évesen, az is ugyanez a bódé, csak az 1,4 crdi volt, egyel alacsonyabb felszereltség és nem automata.
4,7M kapsz egy új 1,4-t tipo-t, ennyit nekem biztos nem érne, pedig volt ilyenem és amúgy szerettem[ Szerkesztve ]
Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 29,9eFt, posta van
-
EQMontoya
veterán
A mai negy evszakos gumik mennyire frankok?
Ugy tunik, lesz sportcross, aztan gondolkodom azon, hogy valami 4 evszakos megy ra, ami inkabb a telihez all kozelebb, nyaron amugy is inkabb az MX5 van haszalatban.
Azert akkora paraszt nem akarok lenni, hogy telivel toljam nyaron.
Same rules apply!
-
válasz EQMontoya #144063 üzenetére
elég sokan használnak a topiklakók között 4 évszakost (tboldi, Qru, Kornél(ka)....), de szerintem itt kérdezősködj
vannak téliesebb 4 évszakosok és nyáriasabb, neked az előbbi passzolna akkor jobban[ Szerkesztve ]
Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 29,9eFt, posta van
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MunezXBK #144046 üzenetére
Én flottakezelőnél dolgozom, de a téli abroncson futást több szempontból sem értem.
- Ha kicsit is dinamikusabban közlekedik az ember - nem kell padlógáz, tényleg csak egy picit kövérebb gáz a mai turbós autóknál -, akkor elnyíródik, tisztán gazdaságilag sem éri meg. Nyilván mondjuk ez Németország északi részén kevésbé problémás, mert valamivel hidegebb van és talán nincsen olyan, hogy 50-60 fok feletti az aszfalt.
- A téli abroncs melegebb aszfalton kenődik, taknyol és kopik, lehet azt mondani, hogy úgyse megy gyorsan az ember, de itt nem erről van szó. Ha vészfékezni kell bármi miatt, akkor utólag baromi jól jött volna az a pár méter, ami pont ahhoz kéne, hogy ne legyen baj. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen mutatvány után jó eséllyel szálszakadt lesz az abroncs. Plusz ugye, lehet magyarázkodni a biztosítónak, hogy pontosan miért is nem évszaknak megfelelő abroncs volt a gépjárművön.
Szóval én értem, hogy valaki keveset megy, stb. de akkor arra ott vannak a 4season abroncsok. Az utóbbi 5 évben jelentősen fejlődtek. Flottában is használunk jó pár autón, volt, aki azt kérte és elégedett vele (sőt, itthon a jellemzően taknyolós, nyirkos időben kevesebb a gond velük, mint a téli abroncsokkal), családon belül is használunk, asszony is olyat kapott a városi harcra, de vidékre is le mernék vele menni, ha kell. Nem egyformák ezek az abroncsok és mint mindegyiknél, ennél is lehetőleg kerülni kell a legolcsóbbakat, ha nem akarunk problémát a 2./3. télen. Pl.: Michelin CC+, Bdrigestone A005, Nexen N blue 4 season remek darabok és a nexen abszolút nem drága darab.
Megtéríteni nem fogok senkit, mindenki azt használ, amit akar, csak másnak ne okozzon kárt a döntésével.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
őstag
válasz EQMontoya #144063 üzenetére
Scrossom van, 1.4t allgrip automata. Most volt 2 éves, 31 k km. CC+ rakattam rá kezdettől fogva. Első télen jó volt, másodikon már csúszkált egy kicsit. Most cserélem Nexen 4 évszakosra nemsokára (feleségem jazzén jól elvolt 1 tél+ 1 nyár). Csak az egyik ok a múlt téli csúszkálás, a másik hogy belehúztam és 2 év alatt 3 szög/vasdarab volt, mindegyik a bal hátsóban. Nexen olcsó, ha 2 évig jó lesz akkor elégedett leszek.
-
-
nagyúr
válasz stickermajom #144069 üzenetére
Én ezért töröltem ki, manapság nem megy a finom fogalmazás
(#144070) Gsx-rr : Igen ez is benne lett volna Írtam már, van ilyen ismerősöm, aki télen is nyárit használ, ha esik, nem megy az autóval (legalább ennyi) de így se és elmagyarázás után se értette miért nézek rá úgy, ahogy (csúnyán).
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
nagyúr
válasz bitpork #144080 üzenetére
Cactus kolléga leírta helyettem, nincs hozzáfűznivalóm
Nem az eltérő véleménnyel van a baj, hanem ha az egyik nem helytálló, mégis ragaszkodnak hozzá. (Túl off, és sokadjára ismétlődő, én befejezném a témát ha nem baj)
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
válasz Tsebacsi #144083 üzenetére
Ez nem off. Cactus kolléga véleménye meg minden bekezdésben azzal kezdődik hogy "ha". Én nem a a vidám földön élek hogy haházzak, hanem két lábbal a földön És ha már "ha": soha nem volt saját hibás balesetem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
#89309696
törölt tag
Egy biztosító mindenben a hibát fogja keresni, hogy ne kelljen fizetnie. Ha négyévszakossal csinálsz balesetet abba is bele fog ugatni. Ez egy ilyen szakma.
A hatóság ha elő is írja, csak a télit szokta télre, nem nagyon hallottam olyanról, hogy nyáron a nyárigumi kötelező volna. Mondjuk ez szégyen idehaza, hogy nem kötelező a téli, pedig azért modern ország vagyunk EU tagok meg minden, legalább ennyi elvárás lehetne. -
#89309696
törölt tag
válasz bitpork #144084 üzenetére
Nem vagyok pro sofőr mégis érzem, hogy azért ha megmelegszik tud hajókázni, gyurmaként viselkedni. Nyárival biztosan jobb volna, de az is igaz közel sem olyan tragédia, mint ahogy bele van látva. Én egy fekete bárány vagyok az autós témában, vannak akik nem szeretnek emiatt, de van pár dolog ami kicsit túl van tolva. Az egyik ilyen ez a téligumi kérdés. Nem jó téligumin járni, oda kell rá figyelni, hosszútávon anyagilag sem adja ki stb. De amúgy különösebben nem okoz gondot. Te azért sokat mész, erős, nehéz autóval, a te szavad többet ér. Én nem sokat megyek azt is átlagosan. Én ennyit tapasztaltam, hogy érezni rosszabb mikor sportosan megyek, de közel sem életveszélyes, pláne nem normál módban.
Azt nem tudom miből van levonva, hogy esőben meg nyálkában rosszabb a nyárihoz képest, én pont ellenkezőjét tapasztalom. Ez nem pozitívum akar lenni a téli használata mellett, egyszerűen csak nem szeretem, ha valótlan van állítva valamiről, mert az nem szimpatikus. Ahogy a szálszakadás meg a leváló futófelület is az.
A téli kopik, nem éri meg anyagilag, nem lehet vele sportosan menni, picit rosszabb a féktáv, pár év után jobban leromlik a téli tapadása. Ennyit tudunk, ez fix. Az összes többi inkább generált szubjektív nemtetszés. -
#89309696
törölt tag
válasz stickermajom #144089 üzenetére
És mennyit lassul egy autó az utolsó 2-3 méteren? Mekkora különbség van olcsó és drága nyárigumi között? Új és 4 éves között? Hideg és meleg fék között? Megane és Merci között? ABS és nem ABS? Három körös és négy körös? Gyári gumi vagy szélesebb?
Nem tagadom, hogy rosszabbul tapad, csak nem szeretem a szőrszálhasogatást. Nem 60-nal fogom telibeverni a gyalogost emiatt, pedig úgy van beállítva. Ha rakok fel nyárigumit az lesz a baj miért nem márkásabbat. Ha használtat az a baj miért nem új. Ha azt rakom fel az a baj miért buta az autó, miért nem modernebb. Utána meg a: ha nincs banánra.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz pècsimunkás #144092 üzenetére
Ausztriában, szerintem.
-
gzbotii
veterán
válasz pècsimunkás #144092 üzenetére
Éleg sok helyen: [link]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
stickermajom
addikt
válasz #89309696 #144091 üzenetére
Még egyszer leírom: 2-3 méter fékút különbség az egy zebra szélessége (kétszer). Ha nem tudsz megállni előtte, akkor bizony emiatt fogod telibeverni a gyalogost. És az utolsó 2-3 méter alatt is fog akkorát kapni, hogy befejeli a szélvédőt.
Nincs itt szőrszálhasogatás. -
pècsimunkás
addikt
válasz MunezXBK #144093 üzenetére
Ausztriában , nov .1- áprl.15 . között , télies útviszonyok esetén . Ha jól tudom ... Ha nem akkor elnézést kérek
Nem tenném kötelezővé én , arra 3-5 havas napra minek ... Azt a rendszert viszont bevezetném , ami itt van Németországban ! Amúgy , ha télen otthon vagyok szoktam néha nézni a parkoló autók gumijait . Szerintem az autósok 95 %- a használ téligumit .
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
válasz stickermajom #144096 üzenetére
Megint csak a "ha"...
(#144085) Tsebacsi : nem mondtam h nincs alapja a felvetésnek. De amit ti beleláttok az rettegés nem félelem. Miért van az hogy nekem soha nem kellett még zebra előtt vészfékeznem? Miért van az hogy nem volt még soha önhibás balesetem? (na jó parkolóból kiállásnál húztam meg autót, de fel sem merült bennem hogy a téli gumi miatt). Nem zárom ki hogy balesetem lesz, de soha nem én leszek benne a hibás, mert én defenzíven vezetek - mindig számítok arra hogy mindenki más rajtam kívül egy öngyilkos futóbolond. Ennyi a tiKtok.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
pit stop
addikt
Spanyolországban rengeteg autót lártunk slick-re kopott gumikon. Normális gumi kb. új autón, meg kölcsönzősön volt.
Volt olyan qashqai amin öregebb volt a gumi, mint az autó.
Egy szó mint száz itthon még jó a helyzet ahhoz képest.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.