- Programozás topic
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Mobilinternet
- Linux - haladóknak
- Apple TV+
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- SkyShowtime
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tomi_Sci #19912 üzenetére
Pontosan, nehéz mint a kő és túlzottan rugalmas, 2 munkatársam is épített csepel royal vázra bringát, mindkét gép kő nehéz volt, kiállva tekerésnél meg annyira rugalmas, hogy ha keményre volt állítva a fék, akkor hozzáért a fékbetét egy pillanatra a felnihez. A munkatársamén a hegesztési varrat is csapnivalóan ronda volt.
Annyira meg nem olcsó, hogy ezeket elnézzem neki.
Divatbicaj, ennyi. Jók a színei, divatos, de inkább valami retro, de minőségi acélváz mint a csepel.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #19932 üzenetére
Én is használtam (nyilván nem annyit mint te), az egyik gép benti rohangálós, mindenki használja a cégnél.
Abban igazad van, ha jó áron jutsz hozzá, akkor elmegy, ezeket valami tizen ezerért vették a nagykerből a kollégák, annyit nyilván megért, de normál áron már inkább más, akár valami minőségibb használt. És ez az én véleményem, nem kell vele egyetérteni senkinek.
Divatból nem szokásom fikázni valamit.
A divat inkább az, hogy túlértékelik ezeket a csepel bringákat, ahogy zola is mondta, nincs a csepellel baj, ha a helyén van kezelve.
Azt meg lássuk be, hogy a csepel már nagyon rég nem a minőségről szól, a legolcsóbb és az egyik leggagyibb termékeket forgalmazzák.
Ezzel nem akarok megbántani egy csepel használót se, de én így látom.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bigbuda #19934 üzenetére
Használtat szerintem ezen az árszinten és hozzáértés nélkül felejtsd el, inkább az újat javaslom. 100 ezer alatt a gepidát tudom ajánlani: [link]
Viszont itt a 40mm-t rugózó első villától csodát ne várj, egy hangyaf@sznyival kényelmesebb mint egy merev villa.
Ha valami minőségibb cross trekkinget akarsz jó áron, akkor ezt javaslom: Bergamot Helix 2.3, utolsó darab, 56-os méretben, szerintem jó áron van. Ez nagyon jó kis bringa.
Amit meg különösen tudok ajánlani az ez: Bergamont Helix 4.3, ebből kb 1 hét múlva érkezik egy utolsó darab, 135 ezer az ára akciósan.
Ennyiért ez a felszereltség szerintem nagyon jó, az egyik legsikeresebb bringánk volt, nagyon hamar elkapkodták a készletet. Már megkaptam itt, hogy a Bergamontot nyomom , ezt azért ajánlom mert tényleg jó vételek. Nem azért mert ezt a márkát forgalmazzuk. 56-os méret kb 180-185 centis embernek optimális. Ha kb ekkora vagy akkor jók lehetnek. -
Runner_fxr
Ármester
Ha 60 ezer a keret akkor valóban megfontolandó, hogy eladd a régit valami jelképes összegért, felújítás előtt kb 10-15-öt érhet így látatlanban, de persze látni kéne. Az a rockrider 60-ért elmegy kategória, az aluváz miatt. Amúgy ugyan olyan alap gép mint a mostani bicód, csak új. Ha a régit akarod felújítani, az szerintem nem kerül 60-ba. Tehát az az olcsóbb megoldás. Egy komplett v-fék fékkarokkal együtt kb 5 ezer. Külsők első-hátsó 6-7 ezertől kb. Váltót lehet csak állítani kell, ha a lánc fogaskerék kopott az is kb 6-7 ezer, kerekek 5 ezer/db. Át kell nézni, amit írtál felhasználási terület arra elég a régi bicaj is kicsit kipofozva. Persze csak ha nem valami auschan vagy tesco szökevény, mert akkor egy ft-ot ne költs rá.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #19962 üzenetére
19mm-es felni, szerintem 2.35-ig okés, teljesen jól látod, ha ennél szélesebb külsőt akarunk, akkor érdemesebb szélesebb felnit venni, de ez sem szentírás. Emlékszem rá, amikor összeraktam az első kona stinky bringám, a pénz keret igen szűkös volt, váz, tag, villa, fékrendszer elvitte a pénz nagy részét és a többi alkatrészre már alig maradt, így abból kellett építkezni, ami volt. Hátul egy sun ds2-xc felni volt, mint látható 17,5mm a belső szélesség, nekem ezen 3.0 duro külső volt! Nyilván ez egy állatság volt, meg érdekesen is nézett ki, de nem jött le a felniről a gumi egyszer se, szóval nem érdemes ezen annyira aggódni. Aztán persze amit lett egy kis pénzem cseréltem is MTX 33-ra.
Hasonló téma, a belső gumiknál is sokan nézik, hogy rá van írva 2.125-ig, húha akkor a 2.35-be nem jó, fenéket, 3.0-ba is simán belefújtam, de 2.5-be gond nélkül, használtam dh belsőt is, nem vettem észre, hogy az tartósabb lett volna mint a normál ami 2.125-ig ajánlott.
Inkább az lehet gond ha keskenyebb külsőbe akarunk szélesebb belsőt gyömöszölni.
Országútinál is rá van írva 19-23 ig jó, 25-ös külsőbe vagy akár 28-asba is simán bele lehet fújni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #19973 üzenetére
Van róla elvileg, csak a gépemen elég nagy a kupleráj és nem találom a legrégebbi képeket, az meg már igen rég volt. Vicces volt az biztos, de egyébként le a kalappal a sun xc felnije előtt, azt hittem hamar kinyírom, de állta a sarat, pedig kapott rendesen. Mondjuk 18 centi rugóút, fox dhx 5.0 tag és egy brutál 3.0 gumi védte, ami nem ugyan az mint egy merev vázban 2.0 gumival. Kisebb 8-as volt csak benne, párszor centíroztam, azért megnyugtató volt lecserélni egy erősebbre.
bigbuda: Gondolom a crs 200 és 200 pro jöhet szóba, ezek vannak 100 alatt.
200pro-n jobb a hajtómű és a hátsó váltó. Illetve a villa legalább suntour. Én inkább azt venném. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #19991 üzenetére
Hát ez azért nagyban függ a kerékpározási stílustól, de egy össztelós bringában, egyértelműen többet kibírnak a felnik, mint egy merev vázban. Én kb. 2 m-es letöréseket ugráltam, meg elég tempósan 45-50km/h csapattam lefelé az erdőbe, rengeteg kőhöz, gyökérhez, gödörhöz vágtam oda a hátulját, nem vagyok benne biztos, hogy ezt mondjuk kibírta volna egy merev vázas dirt gépben. Tényleg durvákat kapott és mégiscsak egy xc felniről beszélünk.
LógaGéza: 26.-ára szerintem már itt lesz, de nincs kizárva, hogy már érkezése napján el fogjuk adni.
De ha akkor nem is, pár napot jósolok neki. A 2014-es modellből viszont jön egy csomó nemsokára: [link], de ez szezonáron 160-165 körül lesz sajnos.A hitelhez ez kell:
- Személyi igazolvány, lakcím kártya
- Adókártya
- Utolsó két havi bankszámla kivonat (ha a fizetés számlára érkezik) vagy
Munkáltatói igazolás
- Befizetett közüzemi számla és a hozzá tartozó számlalevélMik a feltételek?
- Minimum 25%-os kezdőrészlet
- Minimum 75.000 Ft-os hitelösszeg
- A futamidő szabadon választható 6 és 48 hónap között[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20009 üzenetére
Súly ügyileg kicsit el vagy tájolva, de nem baj, ezért van a fórum. 10 kiló körüli montik általában carbon vázasak és kb 600-700 ezertől indulnak. 100 ezer ft-nál 14 kiló környékén vannak a mtb kerékpárok.
Ez itt 11,1kg carbon vázas xc monti és láthatod az árát, jócskán túl van az elképzeléseiden. 100 ezer alatt kb ez van: [link] 13,9 kg. Ez egy nagyon alap hobbi mtb, nem túl durva terepre, túrázásra való, olyan ami bírja a strapát, az 150-160 tól, meg az sem mindegy milyen strapára gondoltál. Mert ehhez egy jó teló is kell, az meg inkább a 200 ezer feletti kategóriában van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20009 üzenetére
Tehát ilyen bringa amit te szeretnél, egyértelműen nem létezik! Vagy is létezik, csak jóval drágábban.
Össztelós bringák azok 400-500 ezres kategóriában vannak, amiket meg is szabad venni, utánzatok persze vannak 100 környékén is meg a tescoban is 30 ezeré. Csak ezek éppenséggel ipari hulladékok.
Ami javasolnék az legalább valami ilyesmi: [link], de erre is kéne egy normálisabb teleszkóp, mert ez a villa egy alap hobbi teló, ez nem bírja a komolyabb igénybevételt. Tehát villacserével ez is alulról nyaldosná a 200 ezret.
Vagy veszel egy eleve jó, olajcsillapításos villával szerelt modellt, ami szinte biztos, hogy 200 ezer felett lesz.
Például: [link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz lsebestyen #20014 üzenetére
Lehet kifogtál valami leértékelt modellt. 60-é ennél jobbat szerintem 2-3 éve se lehetett venni.
Meg aztán mi az aminek nem ment fel az ára? -
Runner_fxr
Ármester
válasz pengemetal #20017 üzenetére
Sajnos ez a szomorú valóság, eszméletlen, hogy mennyi paraszt él ebben az országban.
Ilyet egyébként már velem is csináltak, bent a városban, a paraszt kiüvölt az autóból, hátha megijedek tekerés közben. Olyan is volt, hogy a zebrán rám üvöltött az autós, hogy húzzak a f@szba innen, miközben szépen átgurult előttem a zebrán. Ezek azok a dolgok amiket nem nagyon lehet értelmezni, ezek például egyáltalán nem a politikusokon múlnak, meg azon, hogy milyen a gazdasági helyzet. Sokan mindent erre akarnak fogni. Egyszerűen sok a proli. -
Runner_fxr
Ármester
válasz eddie1978 #20295 üzenetére
Egy Német piacot nem lehet egy Magyar piaccal összehasonlítani, pláne ha kerékpárról van szó.
Ausztriában, Németországban egy átlagos bicajos boltban az egy főre eső vásárlói kosár, kerékpár vásárlás 2-3 ezer euro körül van és 1 év alatt 1000-1500db kerékpárt értékesít egy bolt, van aki többet is. Ehhez képest Magyarországon örülsz ha egy kis konténert el tudsz adni, az 120db kerékpár, azokból is az olcsóbb modellek 100-150 ezer körül azaz kb 300-500 euro körül darabját.
Ez nagyon komoly különbség, így van ez a kiegészítőkkel is. Rengeteg olyan ember van aki bejön a boltba és még a 65 ezres kerékpárra is húzza a száját. Vagy behoz egy sufniból előszedett kerékpárt, ami kb 20 éves, minden csere érett rajta és még a nagy szerviz árát is sajnálja, pedig a csapágyak karbantartásért könyörögnek, egy sz@ros külső gumit úgy kell rátukmálni a kirepedezett helyett, ebben benne van a csóróság is, meg az is, hogy a kerékpározási kultúránk a Német vagy Osztrákkal még mindig merőben eltér. Itt sok ember úgy tekint a kerékpárra mint egy darab sz@rra, tisztelet a kivételnek és úgy gondolja rákölt 2000 ft-ot és hajtja 10 évig, hiszen az csak egy kerékpár amit hajtani kell, meg ő különben sem versenyző, meg különben is neki jó lesz az is stb. elképesztő, hajmeresztő elképzelésik vannak a kerékpározásról. Ráadásul sokan a gyerekeiknek, barátnőjüknek a kerékpárját hozzák ilyen állapotban és szeretnék "felújíttatni" , nem is értem, hogy lehetnek ennyire felelőtlenek és ostobák. Ilyenből sajnos rengeteg van és ez Budapest! El tudom képzelni mi lehet vidéken, ott még ennél is rosszabb lehet a helyzet. Persze azért nyilván nem csak ilyen van, különben akár be is lehetne zárni az összes bicajos boltot Magyarországon, meg vannak az igényesebb vevők is. Viszont sajnos akkor is érezhető, hogy leginkább a filléres, legolcsóbb dolgok fogynak. Ne csodálkozz azon a kerékpáros cipő hiányon se, tudod ezek a dolgok úgy mennek, hogy még télen le kell adni egy előrendelést a boltoknak, aki ezt nem teszi meg, azzal nem számolnak és nehezen jut hozzá sok cucchoz.
A webshopok is érdekesek ám Magyarországon, az hagyján, hogy olyan termékek vannak fent amik fizikailag ott sincsenek, egy csomó olyan is van amit be se tudnak szerezni de ott van.Kerékpárnál is úgy van, hogy le kell adni már télen egy előrendelést vagy a nagykernél, vagy a gyárnál ha te vagy a forgalmazója egy márkának, kifizeted kb a felét előre, majd legyártják neked és akkor küldik el amikor kifizetted a másik felét is. Ezenkívül azokból a modellekből amikből nem rendeltél, csak később és azt is nagyon korlátozott mennyiségben teszik számodra elérhetővé. Én például akartam venni most tavasszal egy Cube Fritzz mtb-ot, egy közepes árkategória kb 600 ezer, Magyarországon kb 5-6 db üzlet webshopjában fent van a mai napig ez a modell, miközben beszéltem a nagykerrel, akik közölték velem, hogy ebből a modellből egy azaz egy darabot nem rendeltek Magyarországon, semelyik boltnak nincs és nem is lesz, mert a nagyker se tudna szerezni, mert nem volt belőle előrendelés, nem számoltak vele, ennyi. Sok egyéb más modellel is így van. Nálunk ugye Bergamont van, a mi üzletünk a Magyar forgalmazó, még is csak azokat a modelleket küldik amikből előrendeltünk, a 120-200 ezer körüli kategória. A drágább gépeket nem küldik, majd júniustól nyitják meg a raktárt azok számára akik nem rendeltek elő, persze addigra már nem sok modellből lesz. Én mint alkalmazott tudtam egy darabot rendelni egy drágább modellből, azt is csak úgy, hogy kvázi Bergamont dolgozóként megengedték. Egy másik kolléga is akart, neki már nem volt, el is fogyott. Már most. Pedig ez 2014-es modell. Szóval manapság ez a tendencia, hogy ha előrendelsz van, ha nem akkor meg hoppon maradhatsz, sok boltos meg nem mer előrendelni, ezáltal egy csomó mindent nem is tud beszerezni. Németországban ez nyilván nem így van, mert ott mindenki időben előrendel kb mindenből. Ezért van is minden. Persze az egy más világ.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TripleB #20325 üzenetére
Azért szerintem nem ez a jellemző. Olyan bringás boltban kell vásárolni ahol jók az árak, esetleg rugalmasak az árak tekintetében, pláne ha több mindent veszel, a legtöbb helyen adnak kedvezményt nagyobb vásárlásoknál. Külföldön inkább a szolgáltatások borsosak, ott egy kerékpárszerviz jóval drágább mint Magyarországon.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20329 üzenetére
Majd mindjárt átfutom a táblázatod, de így hirtelen annyit tudnék hozzáfűzni, hogy szerintem 185 centihez, meg ekkora súlyhoz nyugodtan vehetnél L-es vázat. 18"-as váz kb nekem jó és én 178centi vagyok és pehely súlyú hozzád képest. A felső cső hosszát érdemes megmérni és az alapján is nézegetni a méreteket. 185 centihez 570-585mm körüli hosszúságú felső cső az ajánlott, ez kb 19"-es váz montinál. M-es montivázaknak olyan 555-560mm körüli felső csöve szokott lenne, az pedig neked rövid.
V-féket ilyen súlynál felejtsd el, csak is tárcsa és hidraulikus. A szűk keresztmetszet a villa lesz, ezek az alap suntour villák, amik ebben az árkategóriában vannak nem sokat fognak bírni alattad, pláne ha intenzívebb használatnak teszed ki komolyabb terepen. Meg iszonyat puha is lesz neked.
A 29" nekem se szimpi, nekem lomha, jobb szeretem a 26"-ot vagy inkább a köztes 27,5" fogott meg, javaslom próbálj ki 27,5"-öt is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz razzorr #20333 üzenetére
Egy ismerősöm Bécsben él, kerékpározik, a bringáján a nagy szerviz 100 euróba került, ebbe még egy bovden sem fért bele, az csak a munkadíj volt. De akár nézz meg egy fodrászt, 20-30 euróért vágnak le egy hajat nullás géppel. Ez nekünk bődület pénz egy hajvágásért, de ha 2000 euróból kell mondjuk havi 1-szer vagy 2-szer kifizetni, lehet nem nagyon érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #20338 üzenetére
Én egyszer próbáltam egy egy 6 fokozatú váltókart 7-es sorral összehozni, úgy, hogy egy fokozat kimarad, nem váltott jól, sehogy sem volt jó, kellett a 7 fokozatú váltókar, ez asszem egy revoshift váltókar volt. Egyéb próbálkozásom nem volt, nem szeretek összetákolni semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Cathfaern és sanzi89: Próbáltátok is ezeket a méreteket, több típust is esetleg, vagy csak ilyen szerintem meg én úgy gondolom vélemények ezek?
Véleménye persze mindenkinek lehet, de érdemes gyakorlati tapasztalatokra alapozni a nagy kijelentéseket.
Nekem volt lehetőségem minden kerékméretet kipróbálni, többféle típust is, így van egy átfogó képen ezekről.
Természetesen ez is csak egy vélemény ami nem feltétlenül egyezik más ember véleményével, meg hát miért is egyezne, nem mindenki ugyan olyan stílusban bringázik, nem mindenki ugyan olyan magas és azonos arányokkal rendelkezik. Alapvetően szerintem semmi baj nincs az új méretekkel, nagyon is jónak találom, hogy nagyobb lett a választék. Ezenkívül bárki tesztelhet, kipróbálhat különböző kerékméretű montikat, erre Magyarországon is több üzlet nyújt lehetőséget. Pisztolyt meg senki fejéhez nem fognak nyomni, hogy márpedig neked 29"-es vagy 27,5"-ös méretet kell venned! Mindenki eldöntheti maga mi a jó neki.Amit én leszűrtem, 29"-est próbáltam 3 félét, mindhárom merev vázas volt, 2 hobbi kategória és egy felsőbb kategóriás carbon. A hobbi kategóriás gépek geoja kissé lomha, parasztbiciklis volt, de alapvetően nem rossz mindenes bicajok ezek, érdekes érzés tekerni, kicsit trekkinges, de mégis montis. Jól tartják a tempót, jól is másznak, a lefeléken vannak hátrányai abból a szempontból, hogy nem elég fürge az irányítás, ez nálam kizáró tényező, mert én imádok lefelé nagy tempóval, technikás pályákon menni. Igaz, hogy a nagy kerék könnyebben átgördül a terepen, de engem nagyon zavart a lomha irányíthatóság, persze aki nem ilyen stílusban bringázik, hanem túrázósabb, megfontoltabb lefelé, annak kiváló gép lehet egy 29"-es, akár sokkal jobb választás mint egy 26".
A 29"-es carbon gép már egész más tészta volt, ott meglepően fürge irányíthatóságot tapasztaltam, érezhetően versenyre termett gép volt. Persze annyira nem volt fürge mint egy 26"-os nyilván, az a játékosság azért hiányzott.
Egy 29"-es össztelóst még ki szeretnék próbálni, bár amit eddig olvastam róla az hasonló mint amit én is tapasztaltam a merev vázas 29"-nél, hogy terepen egy nagyobb kanyar előtt előbb kell fékezni mint a kisebb kerékméretnél, nem olyan sportos az irányítás, de ugyanakkor átgázol mindenen nagy tempóval amíg egyenes az út.27,5"-öst próbáltam merev vázasba és össztelósba is. Engem ez a kerékméret valóban meggyőzött (nem véletlenül döntöttem magam is a 27,5-ös méret mellett), itt már nem éreztem azt a lomhaságot mint a 29"-nél, de ugyanakkor némi pluszt adott a kicsit nagyobb kerék, a tapadásban mindenképpen, meg picit érezhető volt az, hogy jobban tartja a tempót mint a 26". Nem véletlenül nyomják ezt a méretet, tökéletes arra, hogy leváltsa a 26"-ot. Persze nem a DH szakágban, bár nem lehet tudni. AM/Enduro-ban nagyon jól vizsgázott.
Megértem az ellenzőket is, hogy mi a fenének új kerékméret ha ennyi ideig jó volt a 26", meg az is tény, hogy egy bringa nem attól lesz jó vagy rossz, hogy 26"-os 27,5"-ös vagy 29"-es, mindegyik kerékmérettel lehet nagyon rossz és nagyon jó bringát is készíteni. Az alkatrészeken, geometrián múlik leginkább, de ugyanakkor a kerékpározási stílushoz, testalkathoz, jobban ki lehet választani melyik gép illik hozzánk, mivel már a kerékméretet is kiválaszthatjuk, szerintem ez inkább üdvözlendő mint hátrány. Én így látom.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #20354 üzenetére
Én sem vagyok orvos, de ha születési rendellenességed is volt akkor simán lehet összefüggés, a tüneteid nagyon úgy hangzanak mintha valami a szíveddel nem lenne okés. Keress másik orvost, sajnos vannak sz@r orvosok is, ne hidd el az elsőnek azt amit mond, pláne ha nem tud megoldást a problémádra vagy úgy érzed mást mond mint amit érzel.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #20356 üzenetére
Jómagam 93-óta montizok. A mountain bike action hungry volt a bibliám, szinte kizárólag terepezek, számomra meg pont az országútizás egy homály, azt soha nem csináltam, egyedül egy virsligumis ftness bicajom volt pár hónapig, az nem jött be. 26"-os montim vot már rengeteg, az összes kategóriából, így azt úgy gondolom csukott szemmel is megismerem. Kipróbálva a nagyobb kerékméreteket valóban érezhető a különbség, ez nem csak a vázgeometria, hanem ténylegesen érezhető, hogy nagyobb kerekeken gurulsz. Annak minden előnyével és hátrányával, tényleg csak azt tudom mondani, hogy próbáld ki, mert számokból és írásokból soha nem fogod megérezni a különbségeket.
Tomi_Sci: De bizony, 584-es felni már nagyon régóta létezik, ez a 27,5". Csak ugye nagyon nem mindegy, hogy milyen kerékpárban vannak ezek alkalmazva, montinál a 622 és 584 egy újdonság, a 622 már nem annyira, de a 26-hoz képest igen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csapi007 #20362 üzenetére
Azért a 27,5-öt vagy 29-et nem említem egy lapon a fat tire-el. Az tényleg egy őrület, ellenben az előbb említett méretekkel.
Az én véleményem az, hogy a 26" az megmaradhat DH/FR kategóriákban, ahova a legfürgébb és legerősebb kerekekre van szükség. Illetve az alsó szegmensbe, hobbi kerékpárnak, alacsony nőknek vagy gyerekeknek.
A nagy átlagnak teljesen jó lesz a 27,5, akár versenyzőknek is.
29" jó lehet maratonra, xc-re magasabb embereknek, illetve kezdőknek akik most ismerkednek a terepezéssel, 29"-en nagyobb biztonságban fogja magát érezni egy kezdő mint a kisebb kerékméreteken.
A nagy átlag a 26"-ot akár el is felejtheti, de a gyártók is erre felé tendálnak.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20371 üzenetére
Acera váltó alá én semmiképpen sem adnám, de inkább alivio. A linkelt bicók közül nekem a Cannondale Trail 29 6 és a CTM Rambler 2.0 a legszimpatikusabb, a többivel nem foglalkoznék.
Vagy esetleg ebből van egy 56-os méret az üzletünkben. Egy próbát megér.A te magasságodhoz jó lehet a 27,5 és a 29 is, a kérdés az, hogy milyen a kerékpározási stílusod?
Teljesen kezdő terepesnek talán a 29-et inkább ajánlanám, bár a 27,5 se lenne rossz választás. -
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20375 üzenetére
110kg-os embernek nem nagyon javasolnék menetes hátsó agyat, v-féket, vagy mechanikus tárcsaféket (kivéve ha az egy avid bb7-es), hidraulikus tárcsa és kazettás agy illene.
A villa amúgy is probléma lesz, azt egészen biztos, hogy cserélned kell majd, akármelyiket is választod.
29"-es montitnál maradhatsz, jó lesz az. Mondjuk erre a felhasználási területre inkább a cross trekinget szokták javasolni, de ha neked a monti geometria szimpatikusabb akkor válaszd azt. -
Runner_fxr
Ármester
Jópofa gép: [link] Hát még az ára A teszt gépet 330-ért oadaadják, annyiért ajándék ez a bringa!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TripleB #20380 üzenetére
Mali forgalmazza a cannondale-t, de gpndolom ott is inkább az olcsóbb modellek mennek. Sajnos ilyen felső kategóriás bicajok nálunk szinte beszerezhetetlenek. Nem igazán rendelnek a boltosok, de még sokszor a középkategória is hiányzik.
xtr helyett én inkább egy sram x.0-át vagy xx-et választottam volna.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz NeoExDeath #20390 üzenetére
Ami legalább 8 sebességes vagy nagyobb, az mind kazettás, 7 sebességes az menetes. ha jól látom csak a Specialized Hardrock 29 az, a többi kazettás, viszont v-fék vagy mechanikus tárcsa van több modellen, azokat nem venném, inkább olyat amiben hidraulikus tárcsa van.
Gepidával kapcsolatba tévedsz, ez konkrétan 150-et nem ér, régi alivio, az a váltó nem is 2014-es ha jól látom, egyébként meg az slx jobb mint az alivio, ezért nem értem miből gondoltad, hogy a gepidán van a legjobb hátsó váltó. Gepida 100-ig versenyképes 100 felett nem szabad gepidát venni, mert nem jó az ár/értéke. Meg a vázai se valami hú de faszák.
CTM 2.0 vagy a Cannondale trail 29 6, én ezek közül választanék.
A villával kapcsolatban a következő a helyzet, ezek a villák nagyon primitívek, kb 25-30 ezer ft egy ilyen suntour villa (szerintem annyit se ér), nyilván nagyon alap cuccról beszélünk. Egy sima acélrugó, némi gumi elasztomer, belül műanyag alkatrészek stb, többnyire már újonnan kotyogni szoktak, van amelyik kevésbé, van amelyik jobban, attól függ hogy sikerül, ezek maximum laza túrázáshoz valók, nem lehet velük igazán terepezni, mert csak minimálisat csillapítanak, ezáltal úgy is csak pattogni fog a bringa eleje nagyobb tempónál. A másik meg a súlyod, 110 kilóhoz nem fogod tudni felkeményíteni megfelelően, az előfeszítés max egy 20%-ot dob rá, kb 85-90 kilós embernek jó hobbi túrázásra.
Neked egy jó levegős villa kéne amit fel tudsz pumpálni a 110 kilódhoz, illetve van benne olaj csillapítás. Csak az a gond, hogy ilyen villákat bőven 200 ezer feletti kerékpárokban találsz. Önmagában egy valamire való 29"-es levegős villa 90-100 ezer körül van legalább. Márpedig ezt muszáj lesz cserélned ha élvezni akarod a montizást a te testi adottságaiddal. meg amúgy is egy rakás kaka az a suntour, majd meglátod.A bringakezelés témához pár dolog, a cross treking váz geometriája nem a durva terephez van kitalálva, az max döngölt földútra való, nem valódi, meredek erdei terepezésre. Egy meredekebb úton orra is buknál vele, míg egy montival nem mert azon hátrébb van a súlypont, erre van kitalálva. Cross trekking az inkább városi jószág, némi laza nem túl durva, nem túl meredek földúttal megfűszerezve. Míg a monti változatos, erdei terepezésre. Ez a lényegi különbség. Cross treking viszont aszfalton lesz haladósabb a geometriája és a vékonyabb kerekei miatt. Egyébként montin belül is többféle geometria van, ezek a hobbi montik amiket te nézegetsz mind inkább túrázósabb geometriával rendelkeznek. Átlagos felhasználásra. "Extrémkedni" ezekkel a bicajokkal nem is lehet, ahhoz megfelelő masina kell, meredekebb fejcsőszöggel, komolyabb montik, amik verseny geoval rendelkeznek, akár xc/maraton, akár am/enduro legalább 450-500 ezer, ez az induló ára, ez alatt hobbi kerékpárok vannak.
troland26: Sokféle modell van, kb innen indulnak: [link], ez a minimum ár, ettől csak felfelé van.
-
Runner_fxr
Ármester
Egy kis elírás, nem meredekebb hanem laposabb fejcsőszöggel,
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cyberpunk #20421 üzenetére
Nézd meg, hogy jó e a váltó magassága, a terelő alja pár milliméterre legyen a fogaskerék tetejétől. Párhuzamos legyen a tányérokkal, a felső végállás csavaron valószínű kell egy kicsit kifelé tekerni.
Egy aszfaltra tervezett kerékpár gyorsabb az aszfalton mint egy terepre tervezett kerékpár! Mi ezen olyan meglepő? És képzel egy terepre tervezett kerékpár meg sokkal jobb lesz terepen mint egy aszfaltra tervezett.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz petiwr #20422 üzenetére
36 ezret én nem adnék egy tektro fékszettért, inkább shimano, hayes fékeket nézegess. Vagy mechanikusba egy avid bb7-es.
A promax fékek a gagyi kategóriát képviselik, de ettől függetlenül azért biztos be lehet úgy állítani, hogy ne fogja be a kereket, valószínűleg nem ért hozzá az aki próbálja beállítani. Mechanikus féknél külön kell állítani általában imbusz kulcsal a belső fékbetét távolságát, a külsőt meg a bovden feszességgel tudod állítani. Ezenkívül még lehet nyolcas is a tárcsában, ahol beleér, ott megállítod és az ellenkező irányba hajlítasz rajta kicsit, pillanatok alatt ki lehet szedni belőle a nyolcast.
Illetve a féknyerget is fel kell lazítani és úgy kell beállítani ,hogy a tárcsa a betétek között legyen. Nem árt ha jó szemed van hozzá, mert igen kicsi a rés a fékbetét és a tárcsa között. De próbálhatod azt is, hogy fellazítod a féknyerget, behúzod a féket majd mehúzod a féknyereg rögzítő csavarjait, van amikor így is beáll középre de nem mindig.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cyberpunk #20425 üzenetére
Nagyjából jónak tűnik a magasság, az előírás 1-3mm közötti távolság a terelő és a legnagyobb lánctányér között, persze vannak olyan váltók ahol nagyobb távolságot kell hagyni, mert ekkor már a terelő belső része eléri a középső tányért.
Ha a felső végállás csavar megfelelően van beállítva és jó a bovden feszesség is, akkor nem érhet bele a lánc. -
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
Képek alapján úgy láttam, hogy van a villáján IS tárcsafék felfogatás. Tehát elvileg igen, de ehhez új kerekek kellenek bele, mert az agyak viszont nem tárcsa kompatibilisek. Vagy komplett kereket kell bele venni tárcsafékes aggyal, vagy fűzni kell bele tárcsás agyakat. Véleményem szerint egy ilyen alsó kategóriás bringára nem éri meg az átépítés, mert a bringa árához képest aránytalanul sokba kerülne.
Úgy látom, hogy csak a villán van tárcsafék rögzítési lehetőség, a vázon nincs, tehát hátulra semmikép nem tudnál tárcsaféket tenni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ez esetben új villa kell, nem tudok semmilyen bilincses megoldásról és a vázad meg biztos, hogy nem kompatibilis a tárcsafékkel, tehát hátra semmiképp nem tudnál tenni, nem éri meg a vesződséget, erre a bicóra elég a v-fék, olyan terepre úgy sem szabad vinni ahol szükség lenne minőségi tárcsafékre.
Jobban jársz ha kompletten eladod a bringát és már elve tárcsafékkel szereltet veszel. Lehetőleg hidraulikus tárcsafékkel szereltet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #20482 üzenetére
Erre a célra inkább cross trekkinget néznék, nem 26"-os montit.
Ha mindenáron monti, akkor valami ilyesmit néznék: [link]
Nálunk volt 130-ért Bergamont monti akciósan, hidraulikus tárcsával, de az már elfogyott a kisebb méretben.
Ha magasabb lennél akkor 29"-es monti is szóba jöhetne, de 170 centihez nem javasolnám.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dragonfx #20507 üzenetére
Ne haragudj, de ez egy baromság. A valamire való kerékpár vázakat nem Kínába, Indiába gyártják, hanem Taiwan-ba. Voltál te már Taiwan-ba? Nekem az egyik legjobb barátom Ösztöndíjjal Taiwanban is tanult, olyan szintű műszaki fejlettség van ott, hogy te azt fel sem tudod fogni.
Minőségi gyártás folyik ott.
A kerékpáros cégek inkább a tervezést végzik és kiadják Taiwannak a megrendeléseket a vázakra.
Semmi gond nincs ezek gyártási minőségével, a hibákat inkább a tervező asztalon szokták elkövetni.A Decathlonos Rockridereket is Taiwan-on hegesztik, csak éppen a tervezése hagy némi kívánni valót maga után. Én a decathlonba dolgoztam szervizesként, ismerem azokat a kerékpárokat, röviden és tömören sz@r. Nincs merevsége a vázaknak, az, hogy hogy néz ki, egyéni ízlés dolga, szerintem gusztustalan, de ettől még másnak tetszhet. 60 ezer ft-ig azt mondom oké, annyiért elmegy, azon a szinten akár még jól is járhatsz vele, mert többnyire aluvázakat adnak, meg ezeket úgysem lehet komoly igénybevételnek kitenni, laza túrázásra, nagyon alap dolgokra jó az. Viszont felette már érdemes nagyon megfontolni, mert a több száz ezres gépeik váza is sz@r. Akkor meg már lehet venni értelmesebb gyártótól is. 400ezer ft-os xc össztelós rockriderek úgy tekeredett a váza attól ,hogy beletapostam a pedálba, hogy az hajmeresztő volt.
Az összes össztelós váza egy vicc. 1 milliós karbon országútit villatöréssel hoztak vissza.
Gyerekbringát és felnőtt kerékpárt 60 ezerig érdemes ott venni maximum, esetleg drágább modellt akkor ha raktár kisöprés van és féláron vagy kicsit alatta is odaadják, akkor a felszereltsége miatt talán érdemes lehet megvenni, de ezeket a dolgozók szokták elkapkodni, szóval figyelni kell rá mikor van ilyen.Az, hogy te a Kross-t, Bergamontot nem ismered, még egyáltalán nem jelent semmit, gondolom még rengeteg egyéb márkát sem ismersz, attól még lehetnek nagy múltú, minőségi gyártók. A Kross nem annyira nagy múltú, de jó gépeket gyártanak, remek minőségben. Százszor inkább Kross mint Rockrider.
A Bergamont 20 éve gyárt kerékpárokat, az se tegnap kezdte. Németországba volt piacvezető is, jelenleg a Cube az, amivel minőségben kb azonos szinten van, csak nem olyan széles a modell palettája.
A Bergamont a BMC-vel közös cég. Ezek komoly gyártók, egy Rockrider a koszos lábuk nyomába nem ér.Merida, KTM, Magellán mind jobbak a Rockridernél, bár a Magellán már megszűnt, Kellys-t nem tartom túlzottan jónak, bár a Rockridernél az is sokkal jobb.
GT nincs eltűnőben, nézz már rá a honlapjukra micsoda gépeket gyártanak!
Egyébként tudnak a Franciák jó bringát csinálni, nézd meg a Lapierre-t, azok komoly gépek, ahhoz képest Rockrider egy bazári kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #20647 üzenetére
Arra figyelj, hogy 130 fölé ne menjen a pulzusod tekerés közben, ehhez kéne pulzusmérős óra, mert különben honnan tudnád mennyi? 130 fölött nem nagyon lesz zsírégetés. 120-130 körül kéne tartani. Kajára érdemes azért figyelni, lehetőleg ne hizlaló kajákat, italokat fogyassz. Szénsavmentes víz. Persze néha meg lehet inni egy két sört nem azon fog múlni, meg egy kis sült krumpli is belefér. Csak rendszeresen kell tekerni és nem kell nagyon hajtani, mert akkor nem zsírégető lesz az edzés.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tomi_Sci #20654 üzenetére
A tudományos oldalát annyira nem ismerem, bevallom őszintén, (ebben Zola007 a mester) arra tudok hagyatkozni amit az elmúlt években az edzőteremben megtanultam, többnyire saját magamon megfigyelve, illetve veterán testépítők elmondása alapján. Persze egyéni adottságok vannak, nem mindenki ugyan úgy reagál bizonyos edzésre, intenzitásra, táplálkozásra, tehát már ezért se könnyű a konkrét tanácsadás, de általános szabályok vannak. Alacsony pulzuson többnyire hatékonyabb a zsírégetés, magasabb pulzuson inkább a kardiovaszkuláris rendszert edzed, kevésbé a zsírégetésé a fő szerep. Persze ez nem szentírás, de kiindulási pontnak jó. Egyébként mindkét edzésre szükség van, ha egészségesek és edzettek akarunk maradni.
Tehát nem baj az ha keményebben is tekerünk, csak legyen benne közepes terhelés huzamosabb ideig.
Ha meg igazán eredményes zsírégetést akarunk, akkor a testsúlyunknak megfelelő diétás táplálkozás bevezetésével kell kezdeni, zsírégetés szempontjából ez majdhogynem többet jelent mint maga az edzés.Még valami, az edzésnapló is lehet segítség, azt visszaolvasva kirajzolódik, mikor tudtunk hatékonyan fejlődni, tehát megtudhatjuk mi az ami a saját szervezetünknek a legmegfelelőbb. Persze ha rendesen vezetjük is és minden fontos információt feljegyzünk.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Miamiquake #20757 üzenetére
Tisztában vagy vele, hogy ez kb egy 20 éves kerékpár? Az nem kevés idő. Ráadásul ahogy elnézem, használva is volt rendesen. Szerintem ez az 50 ezres ár kicsit magas. Én ezért 25-30 nál többet nem adnék az tuti. Azt is csak akkor ha komoly gond nincs vele, márpedig egy ilyen öreg gépnél rengeteg hiba adódhat. A Hajtóműn a fogak még jónak tűnnek, de a lánc és fogaskeréksor állapota kérdéses. Illetve a csapágyak állapota, egy felújításra nagyon hamar rászaladhat az az 50-es még egyszer, ha normálisabb alkatrészeket akarsz hozzá. Látatlanban nem lehet rábólintani, csak egy szakszerű átnézés után lehet erre érdemben válaszolni. De az 50 ezer mindenképpen sok érte.
Egyébként remek bringa volt ez a maga idejében, ma is jó kis gép ha rendbe van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Miamiquake #20761 üzenetére
Nincs mit, de szerintem ne kapkodd el, láttam én már 25-ért ennél sokkal szebb állapotban lévő retro montit. De a használt mindenképpen lutri lesz, ezzel számolj, csak azt nem tudják átverni aki képben van, márpedig eléggé képben kell lenni, az évjáratokkal, állapot felméréssel stb.
Egyébként ha 50-ért írta ki, kötve hiszem, hogy a feléért oda akarná adni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dm1970 #20789 üzenetére
Szerintem ezen nincs semmi meglepő, hogy az újabb modell drágább, szezonban drágábbak a kerékpárok, szezon vége felé meg megkezdődik a leértékelés. Olyat ritkán látok, hogy gyengébb cuccok lennének az újon, inkább azt látom, hogy ugyan azok, csak más design-t kap a fényezés és persze drágábban adják az újat. Ezekben a belépő kategóriákban még sokszor a felszereltség se követi az adott évjáratot, amiből sok van raktáron azt rárakják, így kerülhet sokszor 2013-as vagy 2014-es kerékpárra régebbi évjáratú váltó.
Amiket belinkeltél kelly's kerékpárokat, kb egy kategória, tulajdonképpen azt is mondhatnám azt vedd meg amelyik színe jobban tetszik.
A Kross nekem szimpatikusabb, mondjuk a Hexagon X9.
Amit írtál a hobbi használatról, meg, hogy 10-15 évig elgurulgat, ez azért nem ilyen egyszerű.
A hobbi használat egy igen tág fogalom. Hobbi szinten is lehet sokat menni, erdőben, komoly terepen.
Pláne ha jobban rákapsz az ízére. Maga a váz elfuthat 10-15 évet, meg ilyen, hogy kormány, nyeregcső, de a gagyi suntour villa, csapágyak, váltók, kopó alkatrészek már aligha. Meg aztán ezeket karban is kell tartani, használattól függően. Egy fogaskeréksort és egy láncot egy nyári szezon alatt lazán el lehet használni.Sokan azt hiszik egyébként, hogy vesznek 100-150-ért egy kerékpárt, akkor az már valami komoly gép, annak bírnia kell. max defektet javítanak rajta, meg letörölgetik, aztán csókolom. Hát bírja is, a light terepet, meg üzembiztos marad, ha rendszeresen karbantartod, használattól függően, de minden szezon előtt legalább egy full szervizt kell csinálni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sorozatok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Ingatlanos topic!
- BestBuy topik
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Milyen TV-t vegyek?
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen