- Rendszergazda topic
- Milyen program, ami...?
- Ubuntu Linux
- Microsoft OneDrive (korábban SkyDrive)
- Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
- Programozás topic
- Sweet.tv - internetes TV
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HBO Max & OD topic
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz superecneB #13382 üzenetére
Alkati kérdés is, hogy ki mennyire fázik, de -10 fokban, csak egy ilyen gatya, térdmelegítő nélkül kevés.
Persze ezt nem úgy kell elképzelni, hogy pillanatok alatt baja lesz a térdnek, ez egy hosszú folyamat, maga a porckopás is egy nagyon hosszú folyamat. Viszont évek alatt kialakulhat a porcpusztulás a térdben ha télen nem tartjuk elég melegen. Akkor meg már késő bánat, mert azzal sok mindent kezdeni már nem lehet. A porcerősítő készítményeknek is inkább a megelőzésben van szerepük, a már kialakult elváltozást nem tudják gyógyítani. Az csak műtéttel lehetséges és persze soha nem lesz olyan mint előtte. Ezt azért érdemes szem előtt tartani. Én 50-60 évesen is akarok bringázni, erős fájdalom és térdprotézis nélkül is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz superecneB #13388 üzenetére
A sínadrág már valóban elegendő védelmet nyújt, de abban bringázni szerintem még kényelmetlenebb mint a térdmelegítőben. Téli bringás nadrágom nekem is van, azért jóval szerényebb vastagságú és teljesen más anyagú mint a térdmelegítőm.
Az jó ha ismerős orvos, de ez még sajnos nem garancia arra, hogy a szakértelem is megfelelő. Ezt tapasztalatból tudom mondani.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #13392 üzenetére
Annyira már én se, nem megyek napi rendszerességgel bringával ilyen időben. De azért hét nem teléik úgy el, hogy ne pattannék fel legalább egyszer vagy kétszer. Viszont 0 fok alatt már tényleg nem vagyok hajlandó bringára ülni. Ilyenkor inkább otthoni edzést csinálok vagy edzőterembe megyek.
Meg azért nekem a kerékpározás mindig is a hegyi kerékpározást jelentette, városi tekerések nem annyira tartoznak a kedvenceim közé. Persze szívesebben tekerek mint buszozok.
Már nagyon várom a tavaszt!
Tavaszra remélhetőleg meglesz ő is: [link]Egyébként pár napja majdnem 2 szer ütöttek el 5 percen belül.
Bringaúton megyek, viszonylag gyorsan 30 körüli tempóban, késésben voltam, bringaút keresztez egy kis utcát amiről ki lehet hajtani egy főútra, na most lassítok kicsit benézek balra amerről az utca keresztezi a bringautat, nem jön semmi, de amikor kiérek a kereszteződésbe jön egy autó igen gyorsan, láthatóan nem tervezte, hogy ő megáll a bringaút előtt, satu fékezünk mindketten, autós szerencsére megáll én meg orra állok és nyomok egy tigrisbukfencet, szerencsére komolyabb baj nem lett, a bokám kicsit megrándult és az egyik térdem kicsit lezúztam. Autós kipattan, hogy minden oké e, mondom oké viszlát, nem álltam le vitázni, mivel szerintem mindketten kicsit hibásak voltunk. Megyek tovább van egy zebra ami a budaörsi utat keresztezi a laktanya után, az egy 2 sávos gyors útszakasz ahol az autósok nagyon nem szeretik átengedi a gyalogost vagy kerékpárost. 5-10 autó is elsuhan mire valaki kegyeskedik megállni. ha megáll az egyik sávban, az még persze nem jelenti azt, hogy a mellette lévő sávban is megállnak, de ezt már tudom, így felkészült voltam. Autós megáll a külső sávban elenged, lelépek a zebrára, de a másik sávban amikor meglát egy nő nyom egy satuféket a zebra előtt, megáll, de a mögötte jövő suzukis bácsi beleszáll úgy, hogy átlöki előttem a satufékezéssel megálló autót a zebrán, bajom szerencsére itt sem történt, mentem tovább, kicsit fájós bokával és térdel meg is érkeztem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #13393 üzenetére
Bár azt hozzáteszem, a zebrás jelenetnél már megérte volna megvárni a rendőrt, elmondani, hogy ezek a szerencsétlenek mit műveltek itt, meg hogy kis híján kinyírtak a zebrán. Viszont a késés miatt inkább mentem tovább.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz superecneB #13401 üzenetére
Én voltam a sportkórházban, az orthopéd főorvos vizsgált először, kb 70 éves doki, gondolom látott már ezt azt.
Megcsinálta a klasszikus szalag vizsgálatokat, majd csináltatott egy röntgent ami alapján azt a diagnózist állította fel, hogy a szalagjaim jók és súlyos porckopásom azaz arthrózisom van mindkét térdemben.
Ilyeneket mondott amikor nézte a röntgenem: háát barátom... mondom ez mit jelent? Hát ez előrehaladott kopás ez itt a baj. Mondom, csak nem, hát kattog kicsit, meg kicsit kellemetlen, de inkább instabilnak érzem. Meg hát 30 évesen csak nem kopott el, kérdezem akkor most mit csinálunk? Azt mondja ezzel már nem sokat, biztos azért kopott el mert sokat sportoltam. Említettem neki, hogy sok évvel ez előtt volt egy síbalesetem amikor a léc kicsavarta és eltörte a lábam azóta nem olyan jó a térdem. Azt mondta, ő ezzel nem sok mindent tud kezdeni, szedjem a béres porcerőt és ne terheljem nagyon. Persze nem hittem el, megkérdeztem a kartonozóban, hogy ki az az orvos aki leginkább ért a térd sérülésekhez ekkor mondták Dr Dobos József nevét. Kb 50 éves doki. Elmentem hozzá is, ugyan ott a sportkórházban, sokkal alaposabban megvizsgált, sokkal normálisabb volt, elmondta, hogy a hátsó keresztszalagom lazább a kelleténél, az első kereszt és oldalsók viszont jók. A porcom meg teljesen jó. A kezelési lapot széttépte amire az arthrózist írta az előző doki, adott újat amire ráírta hogy lcp (hátsó kereszt szalag) sérülés. Csináltatott mri-t, azon kiderült nincs szakadás sehol se csak kicsit lazább a hátsó, illetve a porcom is teljesen jó. Elküldött gyógytornára, amit utána otthon is csináltam, teljesen jó a térdem azóta. Mondta, hogy meg lehetne műteni, de az nagyon kockázatos lenne, mivel a hátsó keresztszalag nem rutin műtét úgy mint az első, és lehet rosszabb lesz. Hacsak nem akarok kűzdősportra vagy focira járni nem lesz vele gond, csak csináljam a gyógytornát szedjem a porcerősítőt. Amióta így teszek nincs vele különösebb gondom. Voltam egy magánrendelésen is, az a doki azonnal műtétet javasolt. Szóval nagyon nem mindegy ki vizsgál.Egyébként amikor meg a könyök sérülésem volt, megint a Doboshoz mentem, de ő mondta ha igazán jó szakembert akarok akkor a kollégája, a Hidas doki, ő könyökben jobb, szóval hiába orthopéd sebész valaki, vannak területek amiben nagyobb a tapasztalata.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SOAD19 #13411 üzenetére
Úgy érzem nekem is ma volt az idei utolsó bringázásom. Szépen letakarítottam a gépet és szögre lesz akasztva tavaszig. Reggelente fél órát kéne bemelegítenem, hogy a térdem ne kínozzam ebben a hidegben. Plusz az öltözködés.
Ettől függetlenül azt sem tartom kizártnak, hogy a városi bicajozást is befejezem. Be kell látni, hogy Budapest totálisan alkalmatlan a kerékpározásra. A levegő borzalmas, az autósok életveszélyesek, a gyalogosok olyanok mint az ökrök és ingerültek. Kerékpár út a legtöbb helyen nincs. Nem ezek azok a körülmények, amik miatt anno megszerettem a kerékpározást.
Kipróbáltam ezt a levegőszűrő maszkot is. Hát borzalmasabb mint gondoltam. Az orromon levegőt alig kapok. Fullasztó érzés, ráadásul szerintem az orrom mellet simán beszívom a levegőt úgy hogy meg se szűri, nem véletlenül nem látok egy futáron se ilyet.
Komolyan mondom a jánoshegyről 60-al leszáguldani biztonságosabb mint a városi bicajozás. -
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #13474 üzenetére
Én nem kedvelem a KTM bringákat, az ára pedig valóban sok, akárhogy is nézzük a KTM nagyon sok modellje túlárazott, a városi trekking kategóriában vannak jó ár/érték arányú bringái, de mtb-ban szerintem nem annyira versenyképes.
Meg az se szimpatikus, hogy el van adva az egész KTM kerékpáros részleg egy Taiwani cégnek. Tény, hogy a kerékpárok 99%-át ott készítik, de ez, hogy teljesen eladták nekik az Osztrákok, számomra nem túl szimpatikus. Én a magam részéről inkább maradnék egy Cube-nál vagy Bergamontnál.
Cube-ból, hasonló felszereltségű 27,5-ös merev karbon monti 600 ezer körül van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #90933760 #13491 üzenetére
Ez akkor szokott előfordulni, amikor a felső végállás csavar a hátsó váltónál túlzottan ki van tekerve és a váltó túl tud menni a legnagyobb fogaskeréken, ilyenkor el tudja kapni a küllő a váltót és feltekeri. Valószínűleg váltó csere és a váltófül kiegyenesítése szükséges lesz. Cserélhető váltófüles bringáknál pedig többnyire a váltófül eltörik és azt is cserélni kell.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #13501 üzenetére
Én úgy vagyok vele, hogy többet árt ez a hideg az ízületeimnek mint amennyit profitálnék belőle a tekerés miatt. Ilyenkor inkább edzőterem, vagy simán otthoni edzés, hogy ne gyengüljek nagyon el, úgy döntöttem télen már nem ülök bicajra. Nem tudom ilyen hidegben ezt élvezni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Manitou #13504 üzenetére
A jó ruházat sokat tud segíteni, de szerintem teljesen nem tudjuk megvédeni az ízületeket a hidegtől.
Nem megfelelő ruházatban télen tekerni, véleményem szerint egyenesen ostobaság.rétisün: Én is átmelegszem, kb 10 perc után már nem fázok, de ettől még a nagy hidegben az ízületek nincsenek "üzemi" hőmérsékleten. Én ezt abból érzem, hogy amikor még nincs bemelegedve rendesen a térdem akkor szokott kattogni kicsit, néhány mozdulatra. Ha be van melegedve, akkor nincs kattogás, akkor se ha nyeregből kiállva tekerek. Téli hőmérséklet mellett nagyon nehezen tudom rendesen bemelegíteni a térdem. Nekem olyan 7-8 fok a tűrőképességem. Ennél hűvösebb időben már nem érzem magam túl jól a kerékpáron, 10 foktól már minden okés.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fireproof #13658 üzenetére
Arra figyelj, hogy a hajtókarlehúzót rendesen csavard be, érdemes bezsírozni kicsit a menetet és úgy. Kézzel tekerd be ameddig lehet, ne rögtön szerszámmal mert simán be lehet ferdén is tekerni és akkor valóban szétcseszi a menetet. Ha betekerve megforgatod a hajtóművet és véletlenül ferdén lenne benne, akkor látod, hogy kacsázik benne a lehúzó. Ha a hajtókarlehúzó rendesen be van csavarva, az lefogja szedni a hajtókart. Menetet akkor szokta szétbarmolni ha nincs rendesen betekerve és kevés menet fogja, vagy ha ferdén van becsavarva.
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #13744 üzenetére
60-at egy patronos SR villáért én biztos nem adnék, szerintem várj amíg meglesz a pénz az xfusion-ra. Abban biztos nem fogsz csalódni. Vagy RS villa, azok se rosszak azért na.
A-s jogsi akkor jó ötlet, ha motort is tudsz mellé venni. Arról nem is beszélve, hogy ott az üzemeltetési költségek igen húzósak. Persze ha nem robogóban gondolkozol.
No meg könnyen otthagyhatod a fogad, ha tapasztalat nélkül, elhamarkodottan veszel nem a tudásodnak megfelelő motor. A legtöbb motoros haláleset ebből fakad. De ez egy másik táma...[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #13747 üzenetére
Természetesen drágább az RS, nyilván az SR a legolcsóbb, de én nem kedvelem. Bikemag-on lehet azért vadászni olcsóbban, kiskerben nyilván horror egy jó villa ára.
250-es elvileg jó tanulómotornak ha 4 üteműben gondolkozol. De egy 250-es 2 ütemű cross gép maga a pokol. De 250-es kétütemű gyorsaságit se javasolnék tanulómotornak. [link]
Ez viszont teljesen jó tanulómotor: [link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #13777 üzenetére
A kerékpározás nem veszélytelen, pláne ha valaki szereti csapatni. Szerintem ez hülyeség, hogy nagyobbat esel a 29-el. Ha szerencsétlenül esel, ott is maradhatsz, akármivel tekersz. A mai napig egy csomó kerékpáros nem hord sisakot például és nem gyerekek, hanem felnőttek, akiknek lennie kéne annyi eszüknek, hogy belássák, ha odacsapják a fejüket a betonhoz, komoly sérülésük lehet, ám ha van sisak, jelentősen kisebb lehet a sérülés. Mondjuk szerencsétlenül akkor is lehet esni, volt olyan távoli ismerősöm, aki egy gyári hibás karbon villanyak törése miatt elesett kb 40-50-es tempóval és a saját nyakát is kitörte. Túlélte, de sok műtét után is komoly, maradandó sérülései vannak, a hétköznapi mozgás is gond neki, nem hogy újra kerékpározzon. Van amit nem lehet kivédeni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #13778 üzenetére
Az igazat megvallva nem tudom, távoli ismerős, annyit tudok, hogy a bicaj egy 1 milliós karbon monti volt, talán merida, de nem biztos. A villa szerintem RS vagy DT lehetett.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #13842 üzenetére
Hangzatos ez a shadow rendszer, azonban elájulni nem kell tőle. Szerintem akár egy sram x7 is jobb választás mint egy ilyen shimano deore váltó.
Toomy: Az, hogy ki mennyit beteg azért sok mindenen múlik. Egyéni adottságon is múlik, nem mindenkinek egyformán ellenálló a szervezete. Ezt már megfigyelhette mindenki magán, akár általános iskolában is, voltak akik állandóan betegek voltak, míg mások szinte soha sem hiányoztak. Persze a sport és az ellenálló képesség között mindenképp van összefüggés. Én már egészen kiskoromban imádtam sportolni, szerencsére azok közé tartoztam akik szinte alig hiányoztak anno az iskolából, de ez így volt a többi olyan osztály társammal is akik szintén sokat sportoltak. Sok ember felnőtt korában később jön rá, hogy jó dolog sportolni, vagy csak muszájból, bár a kerékpározók általában szeretnek is tekerni.
Viszont, az alapokat gyerekkorunktól fiatal felnőtt korunkig rakjuk le. Aki ezen időszak alatt sokat sportolt annak nem csak az ellenálló képessége, hanem az szíve és az egész keringési rendszere erősebb lesz mint aki később vagy egyáltalán nem kezd el sportolni. Persze később is sokat tehetünk az egészségünkért, de aki fiatalon nem volt aktív az nem fogja tudni behozni azt a lemaradást. Természetesen ez csak arra igaz aki fiatal kora után is sportol. Én például nem emlékszem rá mikor voltam utoljára beteg, pedig a vitamint se mindig szedem.
A táplálék kiegészítők hasznos dolgok tudnak lenni, minden esetre én inkább a gyógyszertári, oéti engedélyszámmal ellátott termékeket preferálom. A többiben nem annyira bízom. Sok esetben a gyógyszertári nagyobb dózisú is. Persze nem mindig, de a gyógyszertáriban biztos benne van az amit ráírnak. Porcerősítőt például soha nem vennék máshonnan, csak gyógyszertárból. A 3 legfontosabb tépkieg: multivitamin, protein, porcerősítő.
Minden nap edzeni pedig baromság, persze, hogy nem fogsz tőle fejlődni. Sőt akár a túledzettség is előfordulhat, ami egy olyan állapot ami talán még rosszabb mint a semmit tevés. Ezen kívül meg az étkezés legalább annyira fontos mint az edzés, talán még fontosabb is. A fejlődés szabályai: megfelelő mennyiségű edzés, táplálkozás, pihenés. Ha bármelyik csorbát szenved, nem lesz fejlődés.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Támogató nélkül biztos nehéz, nyilván Magyar embernek oda kijutni nem kis feladat. Ráadásul azon a versenyen dopping ellenőrzés sincs, ami viszont eleve kizárja a komolyabb eredményeket ha valaki tisztán akar indulni. Ez amolyan részvétel a fontos alapon működhet, meg biztos hatalmas élmény és dicsőség ezen végigmenni szintidőn belül, akár milyen helyezést ér el az ember.
-
Runner_fxr
Ármester
Már jó páran leírták itt a fórumon, többek között én is, hogy elég sok baja lehet. Szerintem próbáld meg még is inkább valahogy betenni egy fűtött helyre. A kerékpárod biztos meg fogja hálálni.
Megkezdődik az amortizáció ha kint hagyod. Csapágyak, külsők, műanyag alkatrészek stb. -
Runner_fxr
Ármester
Hangulatos összeállítás: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
Az Xfusion nagyon belehúzott, ez a villa gyönyörű.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Elhatároztam, hogy amint beköszönt a tavasz, elkezdem bejárni az ország legjobb túra útvonalait kerékpárral. Idáig főként a Budai hegységben bringáztam vagy külföldön bringa parkban. Pedig egy csomó helyen nem voltam Magyarországon. Tudna valaki ajánlani jó túraútvonalakat? Főként erdei túrák érdekelnének, az sem árt ha van sok technikás lefelé is. Egyenlőre gyűjtöm az infókat.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #13953 üzenetére
Köszi, ott is érdemes lenne bringázni. Ha arra mennék akkor szólok mindenképp. Egy Balaton körbetekerés az biztos lesz, de ezenkívül főként erdei utak. AM/Enduro bringával nem nagyon szeretnék sokat aszfalton tekerni.
Ez az endomondo, hogy működik? Tudom, már sokan használják, de én egyáltalán nem ismerem. Honnan tudja meghatározni a pulzust? Úgy tudom valami androidos telefonos alkalmazás ez. Ezek szerint kell hozzá valami polar óra is?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #13955 üzenetére
Köszi, pulzusmérő övet már tervezek egy ideje venni. Nem mintha bármi bajom lenne, de hajlamos vagyok túlhajtani magam. Nem ártana ha valami figyelmeztetne ha túl magasra viszem a pulzusom. A többi funkció számomra nem annyira lényeges, de lehet kipróbálom. Végül is egy sima km/óra ami most is van a bringán, mutatja az átlag sebességem, megtett távot, max sebességet, mellé egy pulzusmérő öv szerintem elég. Persze jó ez, hogy a telefonon vissza tudjuk nézni az adatokat. Nem mondom, hogy hülyeség. Bár én inkább a szórakozással vagyok elfoglalva bringázás közben. Ezek a teljesítmény adatok kevésbé szoktak érdekelni, max azt nézem mekkora volt a max sebességem az erdőben lefelé.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #13958 üzenetére
Engem leginkább csak ezért érdekel a pulzusmérés. Hobbi szinten ez a lényeg. Tartósan túl magas pulzussal edzeni nem olyan jó. Fölöslegesen túl terheled a szíved, az ott már nem edzés neki.
sghc_toma: Köszi, ez is felkerül a listára. Valóban szép, meg az 29-es giant is szép.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #13965 üzenetére
köszi az infot, utánanézek.
superecneB:
Sajnos ezek az olcsó Sr villák nem a tartósságról híresek. Szervizeltetni sem érdemes. Haszálod amig mozog, meg nem kotyog nagyon, utána kidobod és veszel valami rendes nyílt olajfürdős villát. Erre egy fillért ne költs.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz superecneB #13990 üzenetére
Mivel ez a teló alapból nem képvisel túl nagy értéket, így nagyjából nem sokat oszt vagy szoroz, hogy kicsit kopottak vagy rozsdásak a becsúszók. (Ér kb 5000-et használtan egy ilyen villa) Inkább a kerekek, fékek, hajtás, váltók állapota a számottevő.
Sokat szerintem nem tudsz tenni, én nem sokat foglalkoznék ezzel a villával. Megkopott és kicsit rozsdás lett, a rozsdát le lehet szedni, de attól még a kopás látszani fog. Utána megkened egy kis szilikonos zsírral aztán kész.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz amargo #14045 üzenetére
Szerintem csak akkor érdemes egy sérülést engedi műteni, ha több orvos egybehangzó véleménye az, hogy kell! Ha egy mód van rá, érdemes elkerülni. Nekem a kulcscsontom tökéletesen meggyógyult, persze a kezemmel érzek a törés helyén egy dudort, de a működése hibátlan.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ludsimon #14068 üzenetére
Az emberek már lassan az úszó medencébe is magukra akarják vinni a telefonjukat. Én ezt hülyeségnek tartom, ha elesel cseszheted a telót. Menet közben minek azt bámulni? Azon is szoktam nevetni, amikor anyuci lemegy "futni", tempójából ítélve igencsak kezdő, de az a kurv@ telefon oda van gumizva a karjához,. Mert anélkül egy tapodtat sem. Vicc.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pengemetal #14076 üzenetére
Szerintem az emberek kicsit túlzásba viszik ezeket a méricskéléseket, mintha a tour de france-ra készülnének. Most nem olyanokra gondolok akik hobbi szinten, de komolyan nyomják, mint pl deicide, hanem az olyanokra akik kitalálják, hogy ők most elkezdenek valamit sportolni és a nevetségesen rövidke, lagymatag kis edzésüket méricskélik. Az ájfónnal meg a méricskéléssel vannak elfoglalva. Biztos van olyan ember akinek hasznos egy karpánt, de szerintem a legtöbb ember divatbuzulásból használja. A kormányra rögzítés is egy baleseti faktor, ha kell a teló, megállunk, elővesszük pl egy övtáskából vagy a kerékpáros hátizsákunkból és megnézzük azt ami fontos. Én megőrülnék ha a kezemre kéne szíjaznom egy telefont.
És igen, az alapvető adatok mérésére egy picike kerékpáros óra sokkal jobb megoldás, mint egy bazi drága, batár tepsi, okos telefon, amire ha ráfingasz bereped a kijelzője.stracker06: Gondolom annyira biztos vagy magadban, hogy még sisakot sem hordasz. Én a legcsúnyábbakat aszfalton estem, pedig van mögöttem jó pár év Downhill, estem nagyokat erdőbe, meg úgy általánosan a hegyi kerékpározást részesítem előnyben és igencsak szeretem megereszteni lefelé ahol lehet.
Épp ezért megtanultam, hogy az esések hozzá tartoznak a bicajhozáshoz, a legprofibbak is olykor olykor elesnek. Aszfalton viszont annyira nem számít az ember esésre, épp ezért sokkal csúnyábbakat lehet taknyolni mert nem számítunk annyira rá, mint egy erdei terepen ahol robogunk le a gyökereket és köveket kerülgetve, abban nálam szinte mindig benne van egy esés lehetősége.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gonger #14102 üzenetére
Ahogy lsebestyen is javasolta, bikemag, illetve testbike aprót érdemes böngészni.
Ha találsz pár szimpatikus hirdetést, akkor kérdezz meg hozzáértőket és amikor mész megnézni, olyan emberrel menj aki ért hozzá, különben könnyen beleszaladhatsz olyan használt bicóba amit kapásból újíthatsz fel és úgy már mindjárt nem lesz olyan jó vétel. (esetleg elviheted kerékpár szervizbe is átnézetni vásárlás előtt, pár ezerért átnézik és megmondják mennyit ér) Ebből a szempontból a boltból új, szerencsésebb választás egy nem hozzáértőnek, de az drágább. Ha pedig össze akarsz rakatni egyet, az lesz a legdrágább, amennyiben boltban óhajtod megvásárolni az alkatrészeket. Bringát építeni új alkatrészekből, mindig drágább mint ha komplett bicajt veszel. Az általad megjelölt 50-60 ezer-től indul nagyjából a minőségileg vállalható kategória. Úgy is mondhatnám, ez az az összeg ami a minimum, ha új bringában gondolkozol és nem egy kupac, haszontalan vasat akarsz venni.
Ezek a csepel royal gépek divatosak, de dög nehéz acél vázzal szereltek, ráadásul ez tényleg csak városi. Váltó hiányában az emelkedőkön gondba lehetsz, ha netán szeretnéd túrázásra is használni és nem csak sík úton. A másik meg a fixi őrület amit nem javaslok, balesetveszélyes, pláne kezdőknek. A legjobb megoldás városi, mindenes bringának egy agyváltós trekking, de az nem 50-60, hanem inkább 100-120, de ha már csepel royal szóba jön, akkor helyette inkább egy agyváltós trekkinget javaslok, mindennel felszerelve sokkal jobb választás mindenes bicajnak. Persze ez az én egyéni véleményem, mások biztos mást gondolnak jónak.[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szjoci #14123 üzenetére
A legjobb megoldás szerintem az lett volna, ha a bolttal kicserélteted a nem jól küldött alkatrészt, de gondolom mire ez feltűnt már jó ideje használtad a cuccokat. Bár én utána is szóltam volna nekik, végül is ők cseszték el, valamit mondaniuk kellett volna rá.
Shimano cuccoknál, főként váltórendszereknél én már nagyon sok bizonytalansággal találkoztam egyébként, aliviónál jóval magasabb kategóriákban is. Sokszor tapasztaltam olyat, hogy egy acera úgy váltott mint a kis angyal majd egy slx vagy xt bizonytalan volt és éppen hogy be lehetett lőni, de nem volt atombiztos, amit elvárna az ember egy ilyen kategóriától. A te általad említett problémához annyit tudok szólni, hogy szerintem össze lehet lőni, de lehet, hogy bizonyos kompromisszumokat el kell fogadni, végig kell váltania a 3 tányért elöl, de a láncvonal lehet nem lesz tökéletes sose, ezért itt ott beleér majd a lánc a terelőbe.
Egyébként az M430-hoz 113-as monoblock-ot ajánlanak a legtöbb helyen, persze ez nem szentírás. -
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14149 üzenetére
Egy csúcskategóriás kerékpárt, csúcskategóriás autóhoz vagy motorhoz lenne értelme hasonlítani, nem holmi 15-20 éves családi bevásárlókecskékhez, már ami az értéküket illeti.
Volt szerencsém, Európa egyik piacvezető carbon alkatrész gyártó üzemében dolgozni. Itt: carbotech.at
Bár itt kerékpár alkatrészt nem gyártottak, autókhoz és motorokhoz gyártottak különböző carbon karosszéria elemeket. A carbon alkatrészek gyártása bizony drága! Azért drága mert nem lehet teljesen robotizálni, kell hozzá az emberi munkaerő is, ami jócskán megdrágítja. Persze nyilván meg van rajta a haszon, de egy bonyolultabb karbon alkatrészen nem kis munka van. Mondok egy példát. Én carbon diffusort készítettem m-es bmw-hez és porsche gt2-es szárnyat, ezen alkatrészek elkészítése a következő volt. Egy számítógép vezérelt gép kivágta, nyers carbon szövetből és üvegszálas szövetből a megfelelő méretű darabokat.
Volt egy negatív szerszám amibe ezt be kellett nagy gonddal ragasztani, úgy hogy szépen felvegye a formát, ne legyen levegős, az első réteg karbonszövet keresztszálai szépen párhuzamosan fussanak, mert ez látszik kívülről, ha meghúzod akkor hullámos lesz ami esztétikailag ronda. Olyasmi ez mintha egy 1m széles matricát kéne egy 3d-s alakzatra úgy ráragasztani, hogy ne legyen levegős, persze a carbon szövet fel is veszi a formát, csak óvatosan húzod le a védőfóliát és úgy apránként ragasztod be. Ezt gép nem tudja megcsinálni, reggeltől délelőttig ragasztgattad a rétegeket, majd jött egy fólia réteg, amit ha elrontottál, maradt valahol egy levegő buborék akkor a kész alkatrész is mehetett a kukába. 1 ember 8 óra alatt 2 alkatrészt tudott megcsinálni, amikor már belejöttem 3-4-et, de 2 volt az elvárás.
Amikor megvolt a carbon és üvegszálas szövet beragasztás és fólia is, jött az hogy beraktad egy présgépbe, ami nagyjából 120 fokon nagy nyomáson készre sütötte az alkatrészt. Amikor kivetted az alkatrészt ment egy csiszoló műhelybe, ahol szintén emberek, levegővel hajtott különböző vágóeszközökkel levágták róla felesleges részeket, ami a nagy nyomás alatt kifolyt belőle. Ez egy olyan műhely, ahova csak légmentesen záródó overálba és gázmaszkban szabadott bemenni, a levegőztető rendszer a plafonról nyomta be a levegőt és a padlón szívta el, hogy ne álljon meg a szén és üvegpor! Épp ezért gázmaszk nélkül a tüdőd súlyos károsodásokat szenvedne. Majd amikor ez megvan ment a kézi csiszoló műhelybe, ahol a felületen megfolyt gyantát, (mivel műgyantával van átitatva a carbon és üveg szövet is) szintén emberek egy pormaszkban finom csiszoló papírral lecsiszolgatják. De óvatosan mert ha túlcsiszolod, kuka az alkatrész. Majd ha kész, kapott egy felületi védő lakkozást, ami ellenállóvá tette és szépen nézett ki. Tehát 1 alkatrészen dolgozott 3-4 ember, akiknek az alap kezdő havi bérük 2000 euró körül van. Akik régebb óta ott voltak, tapasztaltabbak, 3-4 ezer/ hó körüli fizukat kaptak. Ezenkívül a nyers carbon szövet se olcsó, plusz hűtőkamrában kell tárolni mert tönkremegy, de így is 1 hónapig lehet felhasználni. kerékpár vázakat nem csináltam, annak a folyamatát pontosan nem ismerem, de az se lehet gyerekjáték. Ebben az üzemben ahol melóztam, készítettek kb 250-30 féle alkatrész, a világ legnagyobb szuper sportkocsi gyárainak (Porsche, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin, Bugatti stb.)
Készíttet pl ducati alkatrészeket, ami nagyon érdekes volt az a Ducati 999-hez carbon váz, ennek az ára 4-5 millió forint végfelhasználói áron. Illetve itt készül a Forma1 Redbull teljes karosszériája is. Szóval láttam ezt azt a carbonról.Egyébként mi az üzletben ahol most melózom, ilyet adtunk el nyáron 450-ért, teljes ultegra szett carbon váz+villa: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #14169 üzenetére
Tudom, hogy a véleményem sokaknak nem szimpatikus, ám én még is úgy gondolom, hogy ahelyett, hogy az ember azon rágódik, teljesen fölöslegesen, hogy ejj de rossz itt az élet, inkább szedje a sátorfáját és menjen gazdagabb országokba munkát vállalni, amennyiben neki ez az életszínvonal nem kielégítő. Régen gépfegyverrel őrizték a határt, akkor ez valóban nem volt egy könnyű alternatíva, de manapság az Unióban csupán nyelvtudás kérdése az egész és a kutya nem akadályozza meg, hogy bárki (18-50 között) elinduljon valamerre munka vállalás céljából.
Persze én megértem azokat akik úgy gondolkodnak, hogy sok minden ide köti őket és nem akarnak máshova menni, de akkor el kell fogadni a helyzetet, mivel az itteni helyzeten változtatni úgy sem lehet. El kell fogadni, hogy gyarmat vagyunk, nem véletlenül nincs itt is euro, így lehet egy országot kifosztani, játszani a pénzükkel ahogy másnak tetszik. Bár egy afrikai országhoz képest még mindig sokkal jobban élünk, vagy háborús övezetekhez képest. Tudom, hogy ez sovány vigasz, de ez van.Én is voltam külföldön dolgozni, még is hazajöttem 2 okból, kaptam itthon egy jól fizető állás ajánlatot, ezenkívül valóban hiányzott is ez az ország, meg az ismerősök. Viszont most megint úgy néz ki, hogy dobbantanom kell, mert gondok vannak, de ez esetben már úgy indulok el, hogy véglegesen, mert abban a korban vagyok, hogy komoly döntéseket kell hozni.
Nálam egyébként kizárólag Ausztria és Németország jöhet szóba hosszútávon, máshova nem mennék.
Talán még Franciaország, de franciául nem tudok és nincs is türelmem neki állni franciát tanulni.Azzal egyébként nem értek egyet, hogy a kerékpárok túl drágák lennének, szerintem rendben van az áruk. Régen, a 90-es években sokkal drágább volt a jó kerékpár mint manapság. persze akinek csúcs gépek és alkatrészek kellenek, az ne csodálkozzon, hogy drága.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szjoci #14179 üzenetére
A hajtómű tányérok azért jóval többet kibírnak mint a lánc és a sor. Tehát ha egy már kicsit használt hajtóműhöz veszel új láncot, sort, semmi gond nem lesz. A hajtómű tányérjait akkor lehet hamar elkoptatni, ha sz@rrá nyúlt lánccal használod sokat.
Egyébként ha már cserélsz mindent, én ezeket ajánlanám: Sram X9 9s. vagy Sram X7 9s.
Sram X7 trigger 3X9 s.
Én még az x7-est is szívesebben használom mint az xt-t.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest