- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Krisztianby: Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #30934 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #30938 üzenetére
Nekem a sigma szimpatikusabb, de biztos az se rossz.
Úgy néz ki országúti tulajdonos lettem , annyira megkedveltem a Balaton körön, hogy a főnökömmel megalkudtam a teszt gépre. Egy trekkinget akartam, de végül ez lett a második bicaj: [link]
torzo: Részben igazad van, én is tök jól elvoltam ez előtt egy 3000 ft-os madzagos órával. Pontos volt és mérte az alap dolgokat, de mivel leginkább montizni szeretek, szerettem volna egy magasságmérőset, meg a vezeték nélküli órának se vagyok ellene, csak attól voltam ki, hogy bezavarta egy csomó minden, na ezt nem zavarja semmi. A pulzusmérés se rossz dolog, én hajlamos vagyok arra, hogy szarrá hajtsam magam. Most figyelek a pulzusra. Ha túl magas visszaveszek. Pedálfordulat mérőt mondjuk nem használom, de az országútira lehet felrakom. A hőmérséklet kijelzés se baj, hogy van. Aztán van hozzá csukló pánt amire rárakva sima óraként is lehet használni, pl. gyalog túrázáshoz, pulzusmérés, magasságmérés ugyan úgy működik. Persze van még egy halom funkció amit én se használok, de ezek nem rossz dolgok és valóban jól néz ki, pláne a montin, nem kell a madzaggal szarozni, meg elcsúfítani a bringát. Ha akarod számítógépen is kielemezheted az adatokat, bár ez annyira nem érdekel, de lehet megveszem hozzá az usb dokkolót.
Német webshop-ból rendelve nem egy vészes összeg, ennyit simán megér, 55 ezret én sem adtam volna érte.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz freelanced #30942 üzenetére
Annyira nincs nagy tapasztalatom az országútizásban, nem nagyon tudok mihez viszonyítani, de jó persze. Nagyon durván suhanok a montihoz képest. Mintha egy üres kólás dobozon ülnék, olyan érzés a masszív összteló után, de nálam ez a márka már bizonyított, a montim is Bergamont.
Cathfaern: Jó nem csak Balaton körön, hanem már itthon is megtetszett. Magamon is meglepődtem, mert nem szimpatikusak ezek a bringák, de most valahogy bejött. Ott árválkodott a boltban, kölcsönkértem és megtetszett. Kellett egy második bicaj, mindenhova nem akarom a montit használni.
Meg kihívás, egy kicsit nagyobb lejtőn simán megtekerem 60-65-re, szó szerint halálfélelmem van a virsligumi meg a koskormány miatt, de élvezemimyourfriend: Olyan árat mondtak rá amit nem lehetett visszautasítani. Azt még szoknom kell, hogy járdaszegélyek előtt lelassítok, meg kikerülök minden nagyobb úthibát, de csak megszokom. Montival mindenen át tudtam gázolni lassítás nélkül, ez más világ, de bejön ez a két véglet. Ha nem tudom megszokni akkor meg eladom és veszek egy cross trekkinget.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
Köszi, ma lemegyek megint Balatonra haverokkal, azon gondolkoztam vigyem e a montit, de inkább a virsligumisat viszem. Meglátjuk meg tudom e szokni hosszútávon, egyenlőre tetszik az újdonság varázsa miatt, de azért van mit megszoknom. Montihoz szokott embernek bizony sokszor halálfélelem.
TayRol: Elég jól vettem.
goldnarmz: Biztos nagyon jó egy polar, de nekem bejön ez a sigma is. Olcsóbb wireless órával már én is szívtam meg, de a mostanival egyenlőre semmi gond, pontosan mér és csak azt amit kell.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz vendingo #30989 üzenetére
Nekem a rox 6.0 cad órám van, ebben gps nincs, de az annyira nem érdekel, arra tényleg ott a teló ha eltévednék. Ebben a csomagban minden volt (sebesség szenzor, pedálfordulat szenzor, pulzusmérő öv, csuklópánt) Ami hiányzott az az usb dokkoló pc-hez, meg a szoftver.
Ezek nem nagy tételek. Olyan "csomagot" viszont nem vennék amiben sebességmérő szenzor sincs.
Itt vannak kiegészítő árak: [link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #30998 üzenetére
polar biztos nagyon jó, pulzusmérése is biztos nagyon pontos. webshop mindig kedvező, pláne németországban.
Az enyém magyar beszerzés, de csak azért mert be tudok memni a bikefun nagykerbe. Áfa nélkül vettem 27-ért. 50-et én se adtam volna érte, akkor maradt volna a német webshop.vendingo: pedálfordulat mérőre nekem se sok szükségem van, de annyira elenyésző volt az árkülönbség, hogy inkább ezt vettem.
-
Runner_fxr
Ármester
Egész kultúráltan utazom a kis piros vonaton a bringával. Mindjárt lent vagyok balcsin, aztán indul a bringatúra.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Gyufaaa #31020 üzenetére
Köszi! Ma egy bemelegítő 70km-es táv volt, de elég is volt. Nem is a lábam fárad el, hanem a karom nincs hozzászokva az országúti kormányhoz. Teljesen körbe szerintem most nem megyünk. Itt vagyok szigligeten és ilyen 1 napos túrákat csinálunk itt a környéken, jó borok kíséretében.
-
Runner_fxr
Ármester
Ez egy Isten csapása. Ha jót akarsz magadnak akkor messziről elkerülöd ezeket az "össztelós" csodákat.
sghc_toma: Én még nem kaptam defektet a 2.35-ös Nobby Nic-el, tapadása se rossz, de valóban nagyon gyorsan kopik. Rubber Queen nekem is volt, nagyon szerettem és az nem kopott gyorsan.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz D.Orion #31607 üzenetére
Nekem ezekkel a defekt védő szalagokkal elég rossz a tapasztalatom. Sokszor láttam már olyat, hogy maga a szalag dörzsölte ki a belsőt. Akármilyen körültekintően vágod méretre, van, hogy kivágja a belsőt, illetve el is csúszhat a futófelületről ha nem mindig van nagy nyomáson a kerék. Ezenkívül nem szeretnék plusz súlyt a kerékbe. Szóval se folyadék, se szalag nincs a bringáimba. Defektem is ritkán van, ha meg van, kicserélem a belsőt és viszont látásra. Jövő szezonra tervezek egy tubeless kerékszettet venni, kíváncsi vagyok rá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz tatabike #31706 üzenetére
Na ezektől a ma divatos női nadrágoktól én is rosszul vagyok, viszont bringás gatyám van. A hosszú változat, de általában arra is felveszek egy normál rövid gatyát, hogy ne legyen annyira forró a helyzet.
A feszülős bringás nadrág amúgy nem rossz dolog, kényelmes és nagyon jól tartja a meleget. -
Runner_fxr
Ármester
válasz rayoliviero #31749 üzenetére
Ha nem értesz a bringákhoz szerintem nem érdemes használtakat nézni. Könnyen lehet az olcsónak tűnő bicaj drágább mintha újat vettél volna. Rengeteg olyan hirdetés van, ahol a leharcolt, nagy generál előtti állapotban lévő bringát szeretnék rásózni a gyanútlan, nem hozzáértő emberre. Amivel nem lenne baj, ha ehhez mérten olcsó lenne, de olyan áron kínálják mintha minden okés lenne. Ha nincs hozzáértés szerintem az újakat nézd, használtat esetleg kereskedésből, ahol adnak némi garanciát.
sghc_toma: Milyen nyomáson használtad? Mekkora a testsúlyod? Én 80-82kg körül vagyok és terepen a 2,2 bar tűnik optimálisnak, nem mondhatom, hogy kíméltem őket, szerencsére nem lett még egy defektem se 1000km alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #31767 üzenetére
Ha a nagy átlagot nézem, szerintem sokan profitálnak a 29"-es kerékméretből. Sok előnye van a 26"-al szemben. Hátrányként a kicsit lomhább megindítást és lomhább kanyarodást lehet neki felróni, viszont sok előnye is van. Jobban tartja a tempót, jobban átgördül az egyenetlenségeken, jobb tapadás. Ez a legtöbb hobbi montisnak épp elég, hogy a 29"-et válassza a 26"-al szemben. Ezenkívül trekking külsőkkel kb egy cross trekking-et tudunk belőle csinálni, ami aszfalton is haladósabb lesz mint a 26"-os.
Az tény, hogy a 26" fürgén kanyarodik, akinek számít a technikás lefelé, sok kanyarral, nagy tempóval, ott lehet jobb választás egy 26" vagy inkább 27,5". -
Runner_fxr
Ármester
válasz Frenky89 #31771 üzenetére
Szerintem a 29"-es montiból könnyebben csinálsz cross trekkinget, mint fordítva.
A másik meg a geometria, itt nem csak a külső mérete számít, hanem a geometria, a montiban nagyobb a rugóút, teljesen más a váz, hátrébb van a súlypont, alkalmasabb változatos erdei terepre mint egy cross trekking.
Cross trekkinget akkor érdemes venni ha többnyire aszfalton használod és a terephasználat sem komolyabb terep, csak jó minőségű földút, ami nem túl meredek. Ha már nagyobb részt használod terepen, esetleg durvább, köves, meredek terepen, oda nem való a cross trekking. Akkor egyértelműen a monti a jobb választás.
Ezt neked kell tudni, hogy milyen felhasználásra szánod, a szerint válassz.
Nincs azzal a fékkel gond, nem túl durva felhasználásra teljesen jó. Shimano fékek teljesen rendben vannak.
200-ért kifejezetten jó vétel az a bringa.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #31783 üzenetére
A kerékméret csak egy dolog, azért ne felejtsük el, hogy még sok minden egyéb alkatrész is beleszól abba, hogy milyen érzés a bringát irányítani. Gondolok itt például a teleszkópokra.
Szerintem nem hülyeség a 29" hobbi szinten se. Itt azt kell figyelembe venni, hogy milyen a kerékpározási stílus. Aki szereti a gyors kanyarvételt az nem fog 29"-et venni. Nálam se jöhetett szóba. Viszont el kell ismerni a létjogosultságát, ami nem csak versenyen van. Egy kezdőnek, vagy olyannak aki egy mindenes, biztonságos túra gépet akar, simán jó választás lehet. Egyébként meg pár év és 27,5" vagy 29" lesz a választási lehetőség, mert a 26" csak nagyon kevés gyártónál lesz elérhető, az is csak a belépő kategóriában. -
Runner_fxr
Ármester
válasz LonGleY #31787 üzenetére
Magasságot szándékosan nem írtam, mivel azért egy 29"-es gépet magasság szempontjából eléggé tág határokon belül lehet választani. Elvileg kb 175 centitől már jó lehet, az meg nem különösebben nagy magasság.
26"-os bringából is lehet olyat választani aminek a váza jó egy 195 centi magas embernek is.
Itt a bringázási stílus szerintem többet nyom a latba mint a magasság. 29"-es kerék soha nem fog úgy kanyarodni mint egy 26" vagy 27,5", akinek ez szempont, az nem fog 29"-et venni, akkor se ha 195 centi magas. Viszont az emberek többsége jól elvan a 29"-el is. Meg mint mondtam itt sok egyéb alkatrész is beleszól az irányításba, na meg a geometria. 29" és 29" között is elég nagy eltérés lehet irányíthatóság szempontjából, meg az se mindegy , hogy merev farú vagy össztelós.Szerettem a régi Kona bringákat, szépek és jók is. Az újak viszont már nem annyira tetszenek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #31790 üzenetére
29"-nek szerintem egyértelműen meg van a létjogosultsága, az tuti nem fog lecsengeni. 27,5" ami vitatható, mivel csak egy kicsit nagyobb a 26"-nál, nem drasztikus a különbség. Én megszerettem a 27,5"-ös méretet, szerintem semmi baj nincs ezzel a mérettel, nekem nem fog hiányozni a 26". Biztos van benne üzleti stratégia is, de amilyen mellszélességgel kiálltak a legnevesebb gyártók a 27,5"-ös méret mellett, én nem gondolnám, hogy nem lenne pozitív technikai adatokkal alátámasztva ez a döntés. Csak a lóvé miatt nem söpörték volna ki a komolyabb bringák közül a 26"-ot és hozták helyette a kevésbé jó 27,5"-öt. Szerintem nincs ezzel különösebb probléma. Jó ez a méret. Aztán meglátjuk mit hoz a jövő, én azt mondanám, hogy 27,5" és 29" fog maradni a mtb piacon, a 26"-tól hamarosan el lehet búcsúzni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #31793 üzenetére
Azért van már választék a 29"-es alkatrészekben is bőven. Az tény, hogy 26"-os nagyon sokáig volt uralkodó a mtb piacon, így nyilván még sok időnek kell eltelnie mire ezek az alkatrészek kikopnak, de a folyamat elkezdődött. Mint ahogy zoli03 is írta, már csak főként az alsóbb szegmensbe vannak 26"-os gépek.
Elvileg 175 centitől már okés a 29" , persze alacsonyabb emberek is szoktak használni 29"-et, nagyon kis termetű embernek én sem ajánlanám, de egy átlagos magasság mellett elmondható, hogy stabilabb, biztonságosabb egy kezdő kezében mint egy 26".
Egyébként nem akarom én leszólni a 26"-ot, remek bringák épültek arra a kerékméretre, de most a fejlesztések más irányba mennek.Because: Természetesen igen, a kerékpáriparban sem a legdrágább carbon gépek hozzák a bevételek legnagyobb részét hanem az olcsóbb modellek. Viszont itt érdemes Magyarországtól elvonatkoztatni, külföldön rengeteg AM/Enduro monti fogy, szerintem ez most az egyik húzóága a mtb iparnak. Persze nem Magyarországon, mivel a belépő kategória 500-600 ezer. Ez magyar pénztárcával mérve nagyon sok, gazdagabb országokban nem akkora érvágás.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sghc_toma #31803 üzenetére
100kg-nál már érthetőbb, nyilván nem mindegy, hogy 80 kilóval terheled vagy 100-al. Nekem szerencsére bírja.
2,2 elöl és 2,5 hátul. Próbáltam már 1,8-at is elöl, durván jól tapadt, de azért ott már én is fostam a felütéstől, a 2.2/2.5 atombiztosnak bizonyult. Jövőre tubeless kereket szeretnék, ott elvileg mehet az 1,8. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Gyufaaa #31885 üzenetére
A cikkecske írójától megkérdezném, hogy az, hogy ő fotózgatja a nénit mitől jobb mint nem megállni és nem segíteni? Ő ezzel segített?
Egyébként van benne igazság, de szerintem nem a járdán kerékpározás itt a fő gond, hanem a rutintalanság.
Magam is sokszor megyek járdán, hogy miért? Mert vannak olyan útszakaszok ahol olyan szinten veszélyes az autós forgalom, hogy nem vagyok hajlandó ilyen szinten kockáztatni a testi épségem, akkor sem ha pár gyalogos szúrós tekintettel néz rám, nem és kész! Szerintem lehet úgy kerékpározni a járdán, hogy ne veszélyeztessünk mást. Ehhez persze az kell, hogy gyakoroljunk kerékpározni, nem a belvárosban kell kezdeni, mint ahogy ezt sokan teszik, hanem túrázni, olyan helyeken ahol nyugalom van. (erdő, kevésbé forgalmas kerékpár utak)
Majd az itt megszerzett rutinnal már magabiztosabban lehet közlekedni a városban is.
Az jó dolog, hogy egyre jobban terjed a kerékpározás Magyarországon is, de azt is meg kell érteni, hogy ez egy közlekedési eszköz, amit karban kell tartani, illetve megfelelő rutint kell szerezni a használatára.
A rutintalan bénázók, meg a fixis divatmajmok okozzák itt a problémát, most nem a rutinos fixisre gondolok, bár az se veszélytelen, hanem aki kb fixivel kezdi a kerékpáros pályafutását és a városban, mert az hú de menő. Csak épp kerékpározni nem tud. De ha nem is fixi, a rövidre vágott kormányú, virsligumis kerékárok se épp a legjobb eszközök a kerékpáros rutin megszerzésére. Elhiszem, hogy ez menő, de nem kezdő kezébe való, nekem ez a véleményem. Persze aki igazán béna és rutintalan, az tökmindegy milyen biciklivel megy, mindegyikkel közveszélyes. -
Runner_fxr
Ármester
válasz bigdady #32011 üzenetére
Szia, szerintem igen. Vannak jobb minőségű útvonalak is, ahol esetleg nagyon meredek vagy nagyon köves, gyökeres ott meg letolod. Azért egy monti sokkal alkalmasabb erre a célra, de cross géppel is felmehetsz nyugodtan. Én épp a napokban voltam, szintén cross géppel.
Arra érdemes figyelni, hogy kicsit bütykösebb külsők legyenek a cross gépen, ne a sima aszfalt külső.Megszületett a végleges döntés, hogy mi lesz a második bringám, végül is visszaadtam az országútit és inkább egy cross bicajt hoztam helyette. Tetszett az országúti, Balatonon élveztem, bár voltak rosszabb utak ahol nem volt egy leányálom, de voltak nagyon élvezetes útszakaszok is. Nagyon bejött, hogy iszonyatosan suhantam vele, az összes befektetett energia ment át a kerekekre. Viszont Itt Budapesten úgy érzem egy cross-nak több hasznát veszem, mivel a második bicaj lesz a melóba járós is.
Gondolkoztam a 29"-es montin is, de végül is a cross mellett döntöttem. -
Runner_fxr
Ármester
válasz bigdady #32029 üzenetére
Hát fene tudja, azért ez inkább aszfalt szerintem. Az a baj ezekkel a mindenes gumikkal, hogy igazából sehova se jók, de akkor már inkább az aszfalton érzik jobban magukat. Ha szeretnél normafára is menni én ennél valami bütykösebb külsőt vennék azért. 35-622-es Rapid Rob nekem nagyon tetszett, bár aszfalton biztos jobban fog kopni, de nagyon jól tapad és jól is gördül.
fpeter07: Kíváncsi voltam a másik végletre. Kétszer körbetekertük a Balatont, meg mentem Budapesten is vele egy 100-at, szóval kb 500-at mentem az országútival. Először halál félelmem volt rajta, de elég jól megszoktam, viszonylag hamar hozzászoktam.
Van benne szerethető is, tudom, hogy mondtam sok negatívumot az országútizással kapcsolatban, ma is inkább a mtb szerelmese vagyok, de elismerem, hogy van élvezetes oldala az országútizásnak is. Szerethető ez is. Én idáig nem mentem egyhuzamban ennyit országútival, ezért nem annyira jött át a jó oldala, csak a negatívumai. De arra rájöttem, hogy hosszútávon, Budapesten nekem inkább a negatívumai jönnek át, így ezért a Cross mellett döntöttem. Lehet, hogy veszek majd még egy országútit is, de azt csak 3. bicajnak. Az a baj, hogy kevés itt a környezetemben az olyan út ahol élvezetesen lehet hajtani egy országútit.TayRol: Vadon Sport az üzlet neve, Bergamont kerékpárokkal foglalkozik, télen Völkl sífelszereléssel.
Van kerékpár szerviz és síszerviz is. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #32534 üzenetére
Szia, igen az enyém. Bármi kérdésed van a bringával kapcsolatban, nyugodtan.
Szeretnék egy Enduro-t építeni, csak ezért eladó, amúgy nincs vele bajom, remek gép. -
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #32542 üzenetére
Ha eladom akkor jön helyette egy másik. Valami ilyesmi:
YT Industries Capra CF Pro
Canyon Strive CF 8.0 Race[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #32539 üzenetére
Szerintem ide is érdemes benézni, nem hiszem, hogy van az országban még egy kerékpárbolt ahol több mint 3000 db kerékpár van raktáron.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #32550 üzenetére
Szerintem nincs semmi baj ezzel a deore hajtókarral. Az slx is max annyival tud többet, hogy néhány grammal könnyebb. Ezeket akkor rónám fel hátránynak, ha árához képest lenne alacsony szintű, de 2000 euro-ért ez van. Nézd végig, hogy 2000 euro körül, milyen felszereltségű 650b AM gépeket kapni. Szerintem teljesen rendben van a felszereltsége ehhez mérten. Hát a szín meg ízlés dolga, nekem konkrétan tetszik ez a kék szín, az is dob rajta, hogy matt, nem egy átlagos szín, de nyilván nem mindenkinek tetszik.
Nem mondanám, hogy kevés a mostani, sőt, szerintem ez a 140mm a legoptimálisabb ha mindenes bringát keresünk. Itt van kb egy szinten a lejtőzés és mászás. Kisebb rugóútnál már a lejtőzés látja kárát, nagyobbnál meg a mászás. Nálam a montizás egy hobbi, abszolút kikapcsolódás, nem versenyszintű teljesítményről szól, így lehet megbékélnék egy kicsit rosszabbul mászó, de agresszívebb lejtőzős masinával.
Úgy érzem nekem inkább a lefelé a fontosabb és nem baj az ha kicsit rosszabbul mászik. Meg úgy is ott a lock az enduro bringán is, súlyban meg semmiképp se vennék nehezebbet mint a mostani, sőt inkább még könnyebbet. Félreértés ne essék, imádom ezt a bringát, de kicsit hiányoznak azok az állatságok amiket a anno a kona stinky-vel meg lehetett csinálni, ezzel meg azért nem. Ezzel azért nem lehet mindenen átgázolni, a stinky meg kb olyan volt, hogy akármilyen köves, gyökeres a pálya, gond nélkül eresztettem, itt meg azért jobban kell figyelni merre megyek. Persze nem hiányzik a kona stinky közel 20 kilós súlya, nem sírom vissza, de a 180mm rugóútja azért más világ volt. De hát az egy Freeride gép volt, nyilván nem érdemes AM géphez hasonlítani.
Gondolkoztam azon is, hogy veszek egy Enduro villát az Xfusion velvet helyett, mondjuk egy új Pike-ot 35-ös becsúszókkal. 150mm-re állítva még jó is lenne és biztos, hogy rengeteget dobna az irányításon. Ugye a fő különbség AM és Enduro között inkább a villában keresendő. Viszont akkor már inkább eladom a mostani bringát és egy ízig vérig Enduro-t veszek helyette, nem a fél megoldást választom.
Olyan 160/170mm rugóút tartományban gondolkozom. Bár ez is érdekes lehet: 2015 Cube Fritzz 180mm, 650b, 13,7kg
Bár nem lenne rossz 13 kiló alatti bringa, ez esetben meg mindenképp carbon vázban kell gondolkodni és 160mm rugóút környékén.Egyébként a Budai-hegységben szoktam főként bringázni, de azért meglátogatom Ausztriát is néha.
Nyilván nem létszükség az Enduro, de ki akarom próbálni. Hátha az jobban bejön, ha mégse akkor majd visszaváltok AM-re.Tothgera30: Ez más világ mint a 29", ízlés dolga. Nyugodtan keress privátban is, vagy az ismerősöd, bármire kíváncsiak vagytok a bringával kapcsolatban szívesen válaszolok. Váz egyébként örök garis, alkatrészekre még van 7 hónap gari.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #48525824 #32717 üzenetére
Azért ezzel a hozzáállással nem árt vigyázni! Ha pont egy olyanba futsz bele, aki nem fog megijedni a lóbálódzó u lakattól, hanem simán kést ránt és jó estben combon, rosszabb esetben hasba szúr, akkor majd lehet megbánod, csak akkor már késő bánat. Ebben a primitív országban ez nem lenne olyan meglepő, ennyi cigány között, ezek azért veszélyesek mert fel se fogják mit csinálnak, vagy tényleg nem érdekli.
Láttam már ilyet, csak óvatosan. Én inkább kerülöm a konfliktust, persze azért ha nagyon paraszt valaki velem szemben én is be szoktam szólógatni, de ennél többet nem engednék meg magamnak. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #32722 üzenetére
Hát van ahol nem a legjobb minőségű, de én megúsztam defekt nélkül. 8 bar-on voltak a gumik, itt ott kicsit pattogós volt, de ki lehetett bírni, illetve sok helyen menetem a főúton is. Szerintem vállalható, de defektre mindig fel kell készülni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #32729 üzenetére
Annyira szerintem nem kell megijedni, ha az én, montihoz szokott seggem is kibírta, akkor szerintem túl lehet élni. Vannak azért jó szakaszok, ahol lehet suhanni. Persze ha a véleményemre vagy kíváncsi, hogy szerintem mi a legalkalmasabb Balaton körre, akkor egy könnyű cross trekkinget mondanék, 32-es vagy 35-ös külsőkkel.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz beleszólok #33363 üzenetére
A súlyzózás egész más téma, attól, hogy valaki erős még nem feltétlenül tud bunyózni.
Nekem is van egy régi cimborám, thai box-ol már vagy 20 éve. Thaiföld-et is megjárta, A-s meccsei voltak, ami azt jelenti, hogy minden szabad, könyök használata is, nincs védő felszerelés, ráadásul a Thai box hazájában, ahol nem ritka, hogy hullaként húznak ki a ringből. Egy jópofa srác aki nem igazán kötekszik és ránézésre úgy néz ki mint egy "hülye gyerek" 60 pár kiló és 170 centi körüli, saját szememmel láttam, hogy széttetovált, 120 kilós izomagyakat combozott le úgy szórakozóhelyen hogy sírva fakadtak, persze ott sem ő kezdte. De mindig betalálják mert kis hülye gyerek kinézete van és azért nem egy ijedős fajta.
Én is edzegettem vele, amikor a combosokat mutatta, csak épp hogy odatette a lábát, de mintha egy vascsővel b@sztak volna combon, meg se suhintotta. Arról nem is beszélve, hogy úgy rúg fejbe egy 180 centi magas embert, hogy pislogni nincs ideje. Amint megrogyik meg a térd és a könyök, ha egy ilyenbe vagy akár csak hasonlóba belefut maummamut kolléga, akkor szerintem egy életre elmegy a kedve a verekedéstől.
Mindenki csak addig ugrál ameddig nagyon csúnyán el nem verik, ezt már sokszor tapasztaltam.
Egy másik ismerősöm is mindig keménykedett szórakozóhelyen, egyszer az egyik arc elővett egy baseball ütőt a csomagtartóból és úgy megcsapkodta hogy bordái törtek, meg az alkarja úgy, hogy össze kellett csavarozni. Azóta kenyérre lehet kenni.És akkor még a szurkálós cigányokról nem is beszéltem. nem tudhatod kinél lapul ott egy kés, amit nem szarozik használni sem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #48525824 #33370 üzenetére
Félreértesz, teljesen jogos a felháborodásod, nem azt mondtam, hogy nem. Én is ugyan úgy fel tudom húzni magam az ilyen embereken, nekem is rengeteg olyan szituációm volt már ahol csak azért nem ütöttek el mert én figyeltem és más balfaszságát korrigáltam. Ilyenkor én is simán beszólogatok, nem szoktam kussolni. Viszont nem fogok verekedést kezdeményezni, mert az egész nem ér annyit. Járhatok én is szarul és az ellenfelem is, akár börtön is járhat érte nekem is. Az megint más kérdés ha engem megtámadnak, nyilván megvédem magam ahogy tudom. A konfliktus kerülés pedig nem egyenlő azzal, hogy hagyom hogy hülyének nézzenek.
Zola007: Ja az úgy biztos nem rossz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #34452 üzenetére
Szép bicaj, de ha már enduro akkor inkább Scott Genius LT 700, vagy YT Capra CF Pro.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Chappy #34738 üzenetére
Szerintem csináltasd meg a hausert, aztán jólvan. A XI. Budafoki út 41.-re gondolsz? Kalandsport? Jól ismerem a tulaját, rendes srácok, nem dolgoznak drágán, oda nyugodtan viheted.
Mint ahogy előttem is leírták, ilyen körülmények között, hogy utcán lesz lezárva, meg kapja az esőt, havat, felesleges új, értékesebb bicajban gondolkodni. A drágább bicaj precízebben működik, de törődést igényel, sőt, minél drágább egy bicaj, annál több törődést, mert precízebb műszer. Cserébe nagy élményt nyújt.
De ha nem fűtött helyen van tárolva, pláne télen, akkor az nagyon gyors állapot romláshoz vezet. Ázzon, meg rohadjon el inkább az a hauser az utcán, mint egy 150 ezres cross trekking. Nekem ez a véleményem.
Egyébként 50-60 ezerért újonnan kb egy ugyan olyan hauser színvonalat kapsz mint ami most van.
130-150 től indulnak az értelmesebb darabok. -
Runner_fxr
Ármester
Ha valakit esetleg érdekel, van egy Cube acid 27,5"-ös mtb-om eladó! [link]
220-ért van hirdetve, de tudok belőle még egy kicsit engedni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #34918 üzenetére
Sajnos csak ez van.
-
Runner_fxr
Ármester
Bár nem ide tartozik, de hánynom kell ezektől a tetoválásoktól. Én nem is értem mit gondolnak ezek az emberek, most ettől ő egy kemény gyerek? Szerintem inkább egy bohóc!
Frenky89: A rugós nyeregcsövek egyáltalán nem terep használatra valók. Az trekking alkatrész, városi használatra lett kitalálva, némi kényelmet ad, de ugyanakkor hamar kikotyogósodnak, tekerés közben csavarodik a nyereg jobbra balra, szóval szerintem eléggé haszontalan alkatrész amúgy.
Terephasználatra totál felesleges és pillanatok alatt széthullik. Szerintem fix nyeregcsövet használj inkább. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #34969 üzenetére
Ismerem ezeket a nyeregcsöveket jól, én magam is használtam Rock Shox Reverb-et. Ezek nem teleszkópos nyeregcsövek, hanem útállítós nyeregcsövek. A "teleszkópos" nyeregcső rugózik, az útállítós pedig ugyan olyan fix mint egy normál nyeregcső, csak a nyereg alatt egy karral vagy kormányon elhelyezett remote kar megnyomásával tudod változtatni a magasságát le fel. Amikor a kart elengeded az onnantól meg sem moccan, tehát fix. Ha berugózna, akkor az meghibásodott szerkezetileg. Hozzáteszem, az útállítós nyeregcsőnél is megengedett kb 2mm-nyi berugózás, de ez olyan kis mértékű, hogy az tekerés közben egyáltalán nem érezni.
Míg a teleszkóposnál ez néhány centit jelent, ami tulajdonképpen nem is teleszkóp, csak egy mezei acélrugó, semmi csillapítás. Nagyon primitív szerkezet, ellenben egy útállítós nyeregcsővel, ami rengeteg alkatrészből, tömítésből áll és legalább olyan összetett szerkezetileg mint egy jobbféle teleszkópos villa. Épp ezért ez az árakban is megmutatkozik. A rugós nyeregcső filléres alkatrész, míg egy útállítós cső akár egy egész jó minőségű, komplett bringa ára is lehet.Egyébként régen, kb 10 évvel ezelőtt voltak jobb minőségű rugós nyeregcsövek is, a rock shox is gyártott ilyet anno, de nem nagyon vált sikeressé a termék. Illetve ma is vannak próbálkozások, jobb minőségű, rugós nyeregcsövekre, de ezek nem terephasználatra valók és nem is terjedtek el széles körben.
Frenky89: Átmérő és hossz amire figyelned kell. Illetve minél drágább, annál jobb minőségű alumíniumból vagy karbonból van, ami a súlyában is megmutatkozik.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz venember83 #35638 üzenetére
Nem rossz, én ezen gondolkoztam: [link]
Ha 18"-as lenne, szerintem el is hoztam volna. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #35640 üzenetére
Hát az biztos, hogy nem ezzel a bicóval járnék melóba, a téli latyakba.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #35651 üzenetére
Kizártnak tartom, ha a megfelelő karbantartást betartod, akkor nem lesz különösebb probléma. Ezeket az enduro gépeket elég szélsőséges körülmények közé tervezték.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #35822 üzenetére
Azért szerintem nem kell elájulni a Fox-tól se. Volt idő amikor köröket vert a többi gyártóra, de ma már ez nem igaz. Nekem az xfusion velvet villám ugyan olyan szépen mozgott mint a zsír új fox 32-es. És ezt nem csak én állítom, hanem jó pár ember aki kipróbálta. Ebből kiindulva a Fox bő kétszeres ára nem igazán indokolt.
A Rock Shox villák is nagyon feljöttek. Például az új Rock Shox Pike. Itt már nem igazán van lépcső, kicsi se. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #36020 üzenetére
Szerintem meg az a fő probléma, hogy amikor bejött Magyarországra a tesco és társai, akkor a nem hozzáértő emberek elhitték, hogy egy alap kerékpár újonnan valóban 20-30k. Holott ezek csak ipari hulladékok, amiket nem lehet kerékpárnak nevezni, mert a legalapvetőbb minőségi igényeket sem képesek kielégíteni, sőt, némelyik életveszélyes konstrukció. Régen is kb egy átlagos Magyar havi bér volt egy normális minőségű új kerékpár, ez ma is így van, csak ezt sokan képtelenek megérteni, elfogadni.
Sőt manapság még olcsóbb mint régen, mert egy átlag havi bér alatt is lehet kapni olyan új kerékpárt, ami teljesíti a minimum elvárásokat. Ez kb 60-70 ezer forintot jelent. Persze ezek ár/értéket tekintve nem túl jó vételek, de mondjuk az alap elvárásoknak megfelelhetnek.
20-30k-ért maximum a használt piacon lehet kifogni egy olyan bringát ami megfelel a minimum elvárásoknak, de ez se könnyű feladat. Egyik az, hogy nagyon jól kell érteni a bringákhoz, mert különben simán megvehetünk egy lelakott sz@rt, a másik meg az, hogy 20-30k-ért ritkán adnak el felújítás után, megbízható bringát. Csak akkor lehet ennyiért értelmes bringát kapni, ha keveset volt használva, mondjuk valami retro gép a 90-es évekből, amin már minőségi alkatrészek voltak, de ideje java részét egy fűtött garázsban pihenve töltötte, ez meg azért valljuk be, igen ritka.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #36037 üzenetére
Mármint mennyibe és pontosan mikor? Egyébként meg régebben a legalapabb kerékpárok is megbízható acél váz és villával, shimano váltókkal készültek, míg egy "össztelós" tesco szökevényen valami nevenincs váltó és hajmeresztő hegesztések vannak, a legalapabb biliacélból.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ígyvanferi #36040 üzenetére
Most, hogy jobban belegondolok még rémlenek a 90-es évek végéről, 2000-es évek elejéről tesco-s, obi-s, auchan-os, óriásplakátok, újságok, ahol 15.900 meg 19.900-ért kellették magukat azok a szörnyszülött "kerékpárok".
Az biztos, hogy a caprine cherokee sokkalta jobb vétel volt mint bármilyen teszkó szökevény.Napfénysüti: Én 1993 környékén jutottam hozzá az életem első mtb kerékpárjához, ez egy swchwinn woodlands bicaj volt, minőségi reynolds cromo acélvázzal és villával, teljes shimano altus c10 szettel. Ez a bicaj ekkor 32 ezer ft volt. Szerintem ez még kicsit több is volt akkor, mint egy átlag havi bér.
Because: Emlékszem ezekre az uno bicajokra, ezek voltak kb az alap montik, 18 ezer ft körül, de shimano váltóval. Ekkoriban népszerű volt még a stone márkájú mtb is.
A bevásárló központos bicajok megjelenésével romlott sokat a helyzet, akkor árasztotta el a népet az a sok szemétdombra való "kerékpár".[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen