-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Ringman #205917 üzenetére
A modern MTB geometriák sokat hozzá tudtak tenni ahhoz, hogy ma már egy mtb kezesebb a durvább, meredekebb terepeken mint akár 6-7 éve vagy pláne régebben. Gyakorlatilag a Spanyol Mondraker robbantott lassan 10 éve, mert elkezdte megnövelni a mtb vázak első háromszögét és, hogy a kormány ne legyen túl messze, jóval rövidebb vagy akár 0-ás stucnit alkalmaztak. Ezáltal a bringa stabilabb lett, mert jelentősen nőtt a tengelytáv, laposodott a fejcsőszög is, de megmaradt a kezelhetősége is, mert a láncvilla rövid maradt és a rövid stucnival a kormány is még optimális távolságban van. Viszont akadnak gyártók akik a modern geometriát is eltúlozták és extra hosszú vázakat gyártanak, nem elég hogy baromi hosszú az első háromszög, de a láncvilla sem rövid, esetleg extra lapos a fejcsőszög. A Nicolai ékes példája a túlzásoknak, nehezen megindokolható, hogy miért lett ilyen, valami extrát akartak, de ez inkább egy egyedi bringa, mint jól használható.
Az agyváltóval a fő probléma a súlya, azért egy Rohloff közel 2kg. Baromi sok az egy terepen pattogó hátsó kerékbe. Épp ezért nem lettek hosszútávon sikeresek az agymotoros eMTB bringák. Nem lehetett normálisan irányítani a bringát, mert kiszámíthatatlan viselkedésük volt. Ezért jöttek a középmotorok. A Pinion és társai egy tök jó elgondolás és ez már tényleg használható megoldásnak tűnik terepen is, mert itt is középen van a plusz súly. Ami problémát én ebben látok, hogy egy igen drága megoldás, speciális vázat igényel. A javítása is speciális, nem oldják meg a sarki bringa szervizben és mindenképpen nehezebb is lesz tőle a bringa mint a láncváltós. Tömegtermék ebből nem lesz. A szíj meg terepen azért szerintem le tud esni, beszorulhat alá törmelék, kosz, bármi.
-
Friczy
senior tag
válasz
Ringman #205917 üzenetére
Szerintem terepre azért nem használnak Rohloffot, mert a montiknak meglehetősen kis hajtóművei vannak, a Rohloff esetében limitálva van a minimáis tárcsaméret (nyilván összefüggésben azzal, hogy hátul mekkora a lánckerék). Gondolom, terepen dőnként nagyobb nyomatékok kerülnének a váltóra, mint amekkorát az elvisel.
Ha már agyváltó, akkor MTB-n a Pinion lehetne a nyerő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Linux kezdőknek
- Renault, Dacia topik
- Milyen NAS-t vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Akciófigyelő: Ha kéne vezeték nélkül CarPlay és Android Auto...
- One mobilszolgáltatások
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Watch 5 40mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5290 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB GDDR6 Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- Teljes magyar Logitech Mx Keys Mini billentyűzeted lehet.
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest