- Microsoft Excel topic
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- DIGI kábel TV
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Autodesk - Revit
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Frenky89 #77177 üzenetére
Infini super lavat tudom ajanlani. 15-16k körül van. 300 lumen, ezzel már látsz. Kompakt méret, jo minőség, jó rögzítése van, még terepen sem forog el a kormányon. Vannak hasonló áron nagyobb fényerejű, 1000 lumen körüli lámpák is, de azok külső aksival rendelkeznek és elég gagyi a rögzítésük. 300 lumen alattit semmiképp ne vegyél, ez kb a minimum ha látni is akarsz valamit. Minőségi 1000 lumenes elég húzós árban, de a kompromisszum mentes kerékpáros lámpa valahol 1000 lumen körül kezdődik.
-
Runner_fxr
Ármester
Én is úgy voltam vele, hogy ha nagy a sár akkor nem megyek erdőbe. Aszfalton mentem fel normafáig, aztán onnan be az erdőbe. Voltak részek ahol csúszós volt, de igazán nagy sár sehol nem volt, sőt néhol még jót is tett a talajnak, mert tapadós lett tőle.
Igen, elég hülye helyen van az a kis ugrató, ha nagyon gyorsan rámész, nekiugrasz a fának. Mindet be lehet vállalni, csak azt kell megjegyezni, hogy hol van érkező is, mert ott kicsit nagyobbat kell ugrani, nehogy pont az érkező tetejére ugorj, és esetleg megdobja a hátsó kereket. Vagy beugrasz a két ugrató közé, az sem túl szerencsés.
StLui: Azért a vázgeometria is bele tud szólni jelentősen, hogy milyen lesz az adott bringa irányíthatósága, sőt ez szól bele igazán. Ha mentél olyannal ami tetszett, akkor hasonlítsd össze a kiszemelt vázgeometriáját azzal amit próbáltál, nehogy csalódás érjen.
Én nem feltétlen a legolcsóbbat keresném, hosszú időre veszed, fontos, hogy az igényeidhez leginkább passzoló legyen, ha már sok pénzt kiadsz kerékpárra. -
Runner_fxr
Ármester
Fejcsőszög az pl mérettől független, meg a láncvilla hossz is, és ezek elég fontos adatok az irányítás szempontjából.
Gyakorlatilag akkor úgy veszem ki a szavaidból, hogy a merev XC montitól az Enduróig kb minden játszik. Már csak a DH hiányzik és teljes a káosz. Ez azért komoly bizonytalanság. Akkor arra válaszolj, hogy még is mi az elvárásod egy montitól? Mi az amivel elégedett lennél? Mit kéne tudnia? Hátha így közelebb kerülünk a megoldáshoz, mert szerintem jelenleg egyre csak távolodunk tőle.
-
Runner_fxr
Ármester
Lehet én értettem valamit félre, de annyira csapongónak tűnt már az elképzelésed, hogy gondoltam térjünk vissza egy alap kérdésre. Ha megvan a szükséges összeg, akkor szerintem butaság lenne a kényszermegoldást választani, jelen esetben a merev xc montit. Azt is vedd számításba, hogy a lejtőzésbe is bele lehet jönni, épp ezért nem árt ha van a bringában tartalék. Az lehet, hogy most a merev is elég lenne a tudásodhoz, de pár hónap múlva már nem biztos.
Elmondásod alapján én mindenképp egy AM bringa irányába indulnék el 27,5"-ös verzióban.
Snowboard-hoz nem értek, én síelek. Illetve annyit értek a boardhoz is, hogy leszervizelem, de az életben nem próbáltam.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #77251 üzenetére
Jó a gép. A 140-es tárcsa szerintem is kevés lesz. Nagyobb ereszkedésnél meg fogod égetni. Én előre tettem volna egy 180-at, hátra meg 160. Na majd kíváncsi leszek a véleményedre a villával kapcsolatban. Brutális a Pike. Nekem nagyon bevált, csak jót tudok róla mondani. Mondjuk ebbe a vázba lehet kicsit sok lesz az a 130mm-es villa, ha jól tudom az epic váz 100-at rugózik. Nekem 10%-ra ül be a villa. A tagot állítottam be 20%-ra. Szeretem ha a villa kicsit keményebb, mert meredek leléptetőknél nem szeretem ha nagyon beül. Még így is baromi finoman dolgozik, de majd kipróbálom egy 20%-os beüléssel is, akkor viszont a tagot 30-ra állítom.
Az elektromosnak mi lesz a sorsa?maximilian4: Nem akarom az eladót menteni, mert nekem sem szimpatikus amikor egy ilyen értékes gépet így hirdetnek, ennyire koszosan, és azért ekkora vételár mellett már valami papírt is virítani kéne, de azért a sok nevetséges ajánlat is idegesítő tud lenni. Eladtam már pár drágább gépet, általában rugalmas is voltam, mert nálam beszámítás is játszott szinte mindig, de mire jött egy értelmes ajánlat addig volt 10 seggfej. Nem csodálkozom amikor valakinek elege lesz a sok olcsó jánosból.
Amikor fél áron hirdetek egy szinte új gépet, még arra is ráalkudnak pofátlanul, de úgy, hogy akkor annak a fele esetleg. Beszámítani persze irreális áron kell, kétszer annyiért mint amit a beszámítandó bringa ér, lehazudja a csillagokat is az égről, az én portékám meg lehúzza. Őszintén szólva a tökömet sem érdekli, hogy kinek mennyi pénze van, ha nincs pénz olcsóbb gépeket kell nézegetni, és mindig ezzel jönnek, hogy neki ennyi van rá, hát lesz@rom. Nálam is elszakadt a cérna párszor. Nem rég felraktam a pc-m eladásra, és írtam, hogy bringát beszámítok. A gép kb 350-et ér, kaptam is szép számmal ilyen 60-80k-s bringaajánlatokat csere alapnak. Amikor mondtam, hogy öreg, csak a proci közel kétszer ennyibe van, hát neki ennyi van rá. Az eszem megáll! Szóval van baj mindkét oldalon.Amit linkeltél, merev AM gép. 140mm körüli villákkal kompatibilis a geo általában. Nicolai-nak volt anno egy nagyon durva merev gépe, abba ilyen 170-180mm körüli villa passzolt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #77267 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szatocs #77273 üzenetére
Itt nem a kerékméret számít hanem a telók. Nekem 2 bar volt a gumiban és 60-al mentem azon a szakaszon. 3,5 bar? Nem csodálom, hogy elcsúsztál. Terepen a 2,5 a plafon. Felette már nincs tapadás.
Esés az mindig benne van a pakliban, a tavaszi, szezonnyitó patakba fürdésem is egy ártalmatlannak tűnő úton volt, és még csak gyorsan sem mentem.IMIIKE1998: Lehet csak valami hasonló dirt gépet láttál, nem? Azért ez igen ritka darab. Merev váz létére valami 1000 euro-t kértek érte anno.
maximilian4: Ezek tényleg műalkotások. Soha nem egy tömegtermék volt, az biztos. Nem taiwani portéka.
Sokaknak tetszik a merev AM, kinézetre nekem is bejön, csak hiányolnám hátsó rugózást. Mondjuk 27,5"+ kerekekkel már azért egész használható darab, pl egy ilyen gépben teljesen jó dolog ez a pluszos kerék, de össztelóban egy agyrém.
joysefke: Nem gatyavédő az, hanem láncvezető egy rockring-el, ami védi a lánctányért a felütésektől.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #77281 üzenetére
Összerakni mindig többe van, de legalább teljesen az igényeidhez lehet hangolni a gépet.
Azért nem szerencsés montira a kis tárcsa mert ha megég akkor a betét is feltehetően kuka lesz, illetve mint említetted elforrhat az olaj például. Hátra 160, előre 180. Semmit nem nyersz a kisebb tárcsával, most az a néhány gramm elhanyagolható. Cserébe nagyobb lesz a fékerő és megbízhatóbban fog működni.Ilyen komoly telóknál ki kell tapasztalni a csillapítást, el kell telni jó pár tekerésnek mire be tudod lőni.
Mondjuk az a BH nekem nagyon nem szimpi, montiba agymotor, háát. Szerintem is engedd el, aztán ha kell pedelec, középmotorost vegyél, sokkal jobb terepezni.
Emtra Prime: Igaz nem tesco színvonal, de ez a decathlonos fully messze elmarad attól amit igazán terepezésre lehet használni. Most abba bele sem megyek, hogy az alkatrészei a vicc kategória egy össztelós montihoz mérten. A vázzal van leginkább gond, merevség nulla, elavult geo és felfüggesztés. Hitvány minőségű rugóstag. Ha ennyi pénzed van, csak is merev. És valóban nem 300k-nál indul egy épkézláb fully, hanem inkább 450 körül. Új árakat figyelembe véve.
Köztes megoldás lehet egy régebbi 26"-os fully, azt már kifoghatsz 150-200 körül is, kifogástalan alkatrészekkel.6030D: Nekem is volt Epic vázam, igaz egy régebbi, 2006 körüli, szintén brain fox taggal. Olyan mint egy merev váz ha tekered, de ha alulról kap egy ütést bemozdul, működik a cucc, elég jól. Viszont ezt csak kis rugóút mellett tudja abszolválni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nem mindenki tesz fel mindent a webre. Már régebben is említettem neked, hogy érdemes lenne benézni nagyobb bringa boltokba. Valóban ez az őszi, téli időszak a legjobb arra, hogy kifogj egy kedvezőbb áru gépet. Jövőre már mindenki rendeli az újakat, és abból nem fognak neked kedvezményt adni. Viszont simán lehet, hogy most talász valami amit már jó ideje nézeget a tulaj a boltba, és jó áron meg tudtok egyezni. Illetve azt is fogadd el, hogy bármennyire segítőkészek egy fórumba, a gyakorlati tapasztalatot mindenkinek magának kell megszereznie. Majd menet közben derül ki, hogy neked az mennyire kompromisszumos. Egy XT szintig érdemes elmenni, felette már nehéz különbségeket tenni. A jobb Suntour villák használható darabok, bár én jobban szeretem az xfusiont az olcsóbb kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #77388 üzenetére
A webshop nem igazán naprakész náluk. Érdemes személyesen menni a boltba.
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem a Merida soha nem volt a szívem csücske. Számomra szimpatikusabb a Radon és a Cube. A Meridába azért az árért még egy dropper post sem fért bele.
Ne az döntsön, hogy 2 vagy 3 tányéros a hajtómű, vagy SLX vagy XT. Egy hajtóművet kicserélni elenyésző összeg a bringa árához képest. Ennél sokkal fontosabbak a teleszkópok például, mivel ezek sokkal nagyobb költséget jelentenek ha cseréled őket. Illetve, hogy a váz számodra megfelelő legyen. Felszereltségben és rugóútban számomra az a Radon a befutó. És elég jól is néz ki. Egyébként számodra teljesen tökéletes bringát akkor tudsz venni ha te építed, akkor viszont nem érdemes a pénzt számolgatni a végén.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #77448 üzenetére
Élmény bringázáshoz szerintem a 150mm-es Radon jobb. Azért a 120 és a 150mm között rohadt nagy a különbség, nyilván kissé rosszabbul mászik, viszont sokkal jobban lejtőzik. Mászásban nem lesz akkora különbség mint a lejtőzésben. Játékosabb a kisebb kerék miatt, jobban meg lehet ereszteni lefelé. Stabilabb, merevebb az egész cucc. És van köztük 1kg súlykülönbség, ami nem fog számottevően hátráltatni. Pláne ha nem versenyen indul.
Most még elevenen él bennem a 29" 120mm-es fully emléke. Nem mondom, hogy rossz gép volt, de a 140/150-es 27,5"-hez képest egy játékszer volt. A mostanihoz képest nyeklett nyaklott, ez meg egy vadállat.Amikor komplett bringát nézek magamnak, elsődlegesen mindig a vázat nézem, az legyen számomra megfelelő alap, utána a telókat, az összes többi "sallang" csak utána jön.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #77450 üzenetére
Én személy szerint úgy vagyok ezekkel az áttételekkel, hogy 1 X 10/11/12-es hajtáshoz baromi jó edzettség kell. Ez annak jó aki az összes szabadidejét erre a sportra tudja áldozni vagy versenyző. Én is el tudnám hajtani ha nagyon megfeszülnék, de egy 2 X 11 vagy 3 X 11 sokkal élvezetesebb lenne, legalább is nekem, átlagos kerékpáros kondival.
-
Runner_fxr
Ármester
Igen, szerintem oda a belső lábhosszt kell írni. Azért a mai monti vázak hosszabbak mint a 20 évvel ez előttiek. Persze most is L-est mondanék így látatlanba.
Joysefke: Pluszos kerékméret a hazai használtpiacon még igen ritka. Így ezt inkább újonnan fogsz találni. Télen mindig a legolcsóbb, de ilyenkor már mérethiányos.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #77522 üzenetére
Nem, mert nagyon alacsony a gumi nyomás, 0,5 bar-ig le lehet menni.
[link]Strezi: Kicsit túlzásnak érzem ezt a villát ebbe a vázba, de azért nem rossz a gép.
-
Runner_fxr
Ármester
Na végül csak bevállaltad az alu vázas enduro-t. Szép darab. Biztos, hogy nagyon fog tetszeni. Itt a kérdés csak annyi lesz, hogy meg tudsz e barátkozni vele a hegyre fölfelé? Bár a 14,1kg-os súly nem olyan rossz, még pont a határon van, csak ugye itt nincs rendes lock, sok energia kárba vész, de gondolom ezzel tisztában vagy, azt nem lehet mondani, hogy nem gondolkoztál rajta eleget.
Jövő hét végén benne vagyok egy Ph-s közös tekerésében, elvileg az lesz az utolsó hétvégém itthon.
kk831228: És mi lenne ha inkább 10-es rendszert építenél? Egyébként visszafelé általában kompatibilisek a hajtóművek és láncok is. Tehát a 10-es hajtómű valószínű fog működni a 9-es rendszerrel, fordítva nagyobb gond lenne, de 100%-os garancia nincs rá. A 10-es lánc biztos nem okoz gondot a 9-es rendszerben.
-
Runner_fxr
Ármester
Nem választottál rosszul, mert jó gép, csak az a kérdés, hogy nem lesz e kolonc a nyakadon az a 160-as rugóút? Mindenhez hozzá lehet edződni, csak idő kérdése.
maximilian4: Én másfél évente járok a dokimhoz a sportkórházba, a könyökömbe kapok hyaluron injekciókat. Nekem nincs gyulladásban, csak egy kis meszesedés és porckopás van benne, de nem olyan nagyfokú, a röntgenen nem látszik a porc kopása, csak az mri mutatta ki. Viszont rohadt szarul tud lenni, az injekciók csodát tesznek és bő egy évig nagyon jó. Ezt múltkor fényképeztem. [kép] Nyilván a gyulladás miatt kell a szteroid injekció, de kérj tőle Hyalgan-t. 5000ft/db, térdbe 5-öt szoktak adni, 5 héten keresztül.
kk831228: Szerintem egy hátsó agy csere már nem sokat oszt vagy szoroz ha ennyi mindent cserélsz. Én inkább 10-es építenék mint 9-est.
Rm33-ra szerintem felmegy a 10-es.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #77594 üzenetére
Munkatársamnak a szalag műtét után vizesedett a térde, neki is leszívták párszor, meg kapott szteroidot is. Pár alkalom után megszűnt a gyulladás. Neki inkább az volt kemény meló, hogy visszaerősítse a lábát. Az egyik combja 7 centivel kisebb volt mint a másik. 1 év kemény edzés volt mire rendbe jött. Gyógytornásszal kezdte, utána már rendes súlyzós edzéseket csinált.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #77610 üzenetére
Hát nem valószínű, hogy felírják, de majd megoldod. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CaNNa3IS #77695 üzenetére
Magyarországon az a baj, hogy rengeteg embernek semmi tapasztalata a komolyabb gépekkel. Lila gőzük nincs róla, hogy mi fán terem egy Enduró. Számukra még mindig létezik a vékony kerekű országúti, meg a vastag kerekű mtb. Aztán kész. Van egy 60K értékű ultra low mtb utánzatuk és osztják az észt. Mert mindenki nagyon okos. Ezeknek az embereknek írhatsz akármilyen pontos és szakszerű cikket, a végén akkor is odaírja az idióta kommentjét, hogy szar, drága, meg semmire nem jó. Felesleges belemenni itt a szakmázásba. Mai napig előttem van az arca sok embernek, amikor még a csillebérci tesztnapon voltam. Ráültek az ilyen 1,5 millás mtb-ra a 25 éves schwinn woodlands-ről, kérdezi az ember, hogy a nyerget feljebb tudnád emelni? Majd mutat a teszt centerben a srác a dropper post karjára, megnyomta és feljött a nyereg. Az ember meg elkezdett ilyen bugyután nevetni, mint egy kisgyerek aki csudát lát. Fogalma nem volt semmiről. Persze egy ilyen teszt azért is van, hogy megismerjék a technikát, csak túl sokan okoskodnak 0 tapasztalattal.
Egyébként szerintem ez a Merdia 14 kilóval nem egy könnyű darab. Ilyen felszereltséggel legalább 1 kilóval könnyebb a konkurencia.
6030D: Szerintem az az öreg még többet is értett hozzá, mint ezek a kommentelők.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem ezekről a retro montikról a gyerekkorom jut eszembe. Amikor a Mountainbike action hungary újság volt számunkra az egyetlen információ forrás. Ámulva nézegettük az ilyen retro fully gépeket.
Régóta gondolkodom rajta én is, hogy veszek egyet úgy emlékbe.
Szerintem valami levegős tagot nézz abba a gépbe, ránézésre 165mm-es méretnek tűnik, de persze meg kell mérni. Sokkal egyszerűbb a levegős tag beszerzése mint rugókat vadászni a mostanihoz, bár az sem lehetetlen.
Én egy ilyen gépbe szereznék valami retro Manitou-t esetleg Rock Shox Mag21-et.
Illetve csak is valami retro Magura fékszettet.2db retro monti van amit szeretnék majd beszerezni, az egyik:
Answer Manitou system FS
A másik:
GT RTS-3
GT RTS-3Strezi: Attól függ, ha 2-3 hónap alatt megkeresed az X5 árát, akkor az asszony sem szólhat semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #77795 üzenetére
Szerintem ettől nem kell jobban félni, meg azért ezekkel a pár centi rugóutakkal nem lehet úgy száguldozni mint egy mai géppel, hosszabb rugóút, jobb csillapítás és modern geometria. Maga a váz pedig a retro gépeken is elég masszív. Sokat kibírnak ezek a bringák.
Én már láttam az aprón Answer manitou bringát, nem volt olyan szép mint amit linkeltem, és olyan 120K körül kínálták. KB 1 napot volt az aprón.
A retro montik ára nagyon változó, egy makulátlan answer manitou gép 200-300K-t is megérhet. Az más kérdés, hogy találsz e rá fanatikust, akinek megér ennyit? Ugyanakkor láttam már XT/XTR cuccokkal szép állapotú Alpinestars retro montit, az sem olyan gyakori modell, 20K-ért. GT Zaskar és RTS3 is volt már az aprón szotyiért. Aki nem ért hozzá, az nem tudja milyen kincs van a kezében, csak azt látja, hogy 25 éves a gép és biztos nem ér semmit.szjoci: LTS sem rossz, de nekem az RTS-3 tetszik a legjobban. Emlékszem amikor először láttam ilyen gépet a fogason, úgy 94-95 körül. Tátva maradt a szám.
c4bB: Szerintem is simán megállná még ma is a helyét az a bringa ha rendbe van. Azért az elmebeteg tempótól messze vagyok, de mondjuk az átlagnál gyorsabban szoktam lefelé menni.
Sokat kibírnak azok a retro vázak, ezek az akkori top termékek voltak, minőségi acél és easton alu csöveket használtak főleg. Persze ettől még jól át kell nézni. Az answer manitou váz konkrétan változó falvastagságú easton csövekből van. 20-30K-ért általában nagyon lelakott darabok vannak. Általában csak a váz ami használható ezeken a gépeken, néha persze előfordul pár jobb állapotú darab, meg nincs mindenki tisztában az értékével a retro gépeknek, aztán áron alul is kínálnak.A mag 21 azért nem volt rossz, illetve a régi Marzocchi villák között is akadt pár említésre méltó (XC500, XC600)
175mm-es tagot szerezni viszont nem lesz könnyű. Manapság a 165 után a 190-es méret az elterjedt.noorbertt: Nem rosszak azok a bringás mosószerek, csak nem ér annyi pénzt. Ha nagyon koszos a bringa, úgy sem lesz elég rá egy spricnis tisztító. Oda bő víz kell, slag vagy vödör, szivacs. És elég a sima szappan is. A lánc, sor tisztításhoz meg brigéciol, vagy WD40 degreaser, utána meg valami láncolaj.
Minőségre jó a Bionx, de terepen nem tudtam megbarátkozni ezekkel az agymotorokkal.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz noorbertt #77815 üzenetére
Elrontja a súlyelosztást. Nagyokat tud pattanni a hátsókerék, mivel ott van egy 3 kilós agymotor. Terepen ha nagyobb sebességgel mész, kiszámíthatatlan lehet a viselkedése a bringának, pláne a merev vázas esetében. A középmotor sokkal ideálisabb súlyelosztást tesz lehetővé, és az irányítást sem befolyásolja hátrányosan. A hátsó defekt javítása is macerásabb egy agymotorral. És az is gond lehet ha az egyik furatban, ahova a féktárcsát rögzíted, megszakad a menet, ennek a javítása igen macera egy agymotornál. Mindettől függetlenül aszfaltra és jó minőségű föld utakra jó lehet, de konkrét terepezésre nem túl ideális megoldás. Nem véletlenül tértek át a gyártók is kizárólag a középmotorra ha mtb-ról van szó, csak városi gépekben találsz agymotort manapság, egy-két kivételtől eltekintve.
c4bB: Én úgy emlékszem, hogy az answer manitou villák is elasztomeresek voltak. A marzocchi és a rock shox használt ezekben az időkben már olajcsillapítást. Az RS mag21 levegős és olaj csillapításos villa volt ha jól emlékszem. De már a korai marzocchik is levegősek voltak. Ettől függetlenül elég jó villák voltak a manitou-k is, persze a kornak megfelelően.
Ha találsz answer gépet 50k körül és elfogadható az állapota, engem mindenképpen érdekel. -
Runner_fxr
Ármester
válasz noorbertt #77825 üzenetére
Mihez képest nem macerás? Általában ezek nem gyorszárasak, hanem vinned kell egy 15 vagy 17-es villáskulcsot. Nekem is volt egy agymotoros montim, ahhoz még kábelkötegelő is kellett ha kivettem a hátsó kereket. Mint mondtam, jó minőségű útfelületen semmi baj nincs ezekkel az agymotorokkal, pláne nem egy bionx-el. Terepen is tudod használni, mert a motor faék egyszerűségű szerkezet, brutális méretű csapággyal, ami teljesen zárt. Bírja, nem fog szétesni. Itt csak az irányítással lehetnek gondok, ezért nem ideális. Egy 3-4kg-os kerékkel ha rámész egy kőre, kicsit gyorsabban, egészen máshogy pattan meg mint egy normál, mondjuk 1kg-os kerék. Ez nagyon zavaró tud lenni, de csak sportosabb terephasználat mellett. Nyugodtan nézd végig a mai pedelec kínálatot, agymotort montiban nem is fogsz látni, csak az ilyen nagyon alap cuccokban. Ez nem véletlenül van így, mivel rájöttek a gyártók, hogy csak középmotorosból tudnak kihozni olyan súlyelosztást amit tökéletesen tudsz használni terepen, és nem tér el irányításban a hagyományos kerékpároktól. Régebben meg szinte csak agymotoros montik voltak. Ha annyira okés lett volna az agymotor, erre a felhasználásra, akkor nem állnak át egy jóval bonyolultabb, drágább középmotorra.
A középmotor a mérések szerint kb 30%-al kevesebbet is fogyaszt mint egy agymotor.
Persze az agymotornak is vannak előnyei, épp ezért van még ma is a piacon. Teljesen hangtalan a működése, tud visszatölteni, és mivel nincs benne annyi mozgó alkatrész, az élettartama is nagyobb mint egy középmotornak. Viszont egy-két kivételtől eltekintve visszaszorult inkább csak az olcsóbb szegmensbe, illetve az ilyen nem szabványos, 40-50 kilós szörnyekbe.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #77828 üzenetére
Borzalmasan gagyi. Az egész bringa tesco színvonal. Ennél az is jobba ha egy alap montit átépítesz otthon, valami alap agymotoros szettel.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #77842 üzenetére
Én is gondolkodom rajta, hogy összedobok egy kis irományt a pedelec bringánkról. Bár ez a téma eléggé megosztó. Volt már 4db pedelec montim, 2 merev és 2 fully, egy unalmas hétvégén összehozok valami nem elfogult írást a témában.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #77998 üzenetére
Ameddig újdonság egy pedelec, tehát először ül rá az illető, mindenki nyomja maxon mint a süket a csengőt, de idővel rájön, hogyan is kell használni ha hosszabb távokat szeretne menni vele. Simán ki lehet kalkulálni a hatótávokat ha ráérzel. Én ránézek egy szintre, távra, és már tudom, hogy elég lesz az 1db akku vagy kell a tartalék. Ha valaki nagyon edzetlen és nagyon kímélőben akar kezdeni, akkor rövidebb távokat kell menni pedelec géppel is, hogy elkerüld a lemerülést. Ahogy hozzáedződsz úgy kell egyre kevesebb rásegítés és ezáltal nő a hatótáv. Meg azt sem érdemes elfelejteni, hogy pl egy kezdő ha feltolja turbo fokozatra fölfelé egy technikásabb terepen, lehet nagyon meglepődik, mert nem lesz meg a technikai tudása ahhoz a sebességhez, aztán nincs kizárva, fölfelé is fékezni kell. Arról nem is beszélve ha esetleg 45-ös verzió, vagy ki van véve a korlátozás, és lefelé menet turboban felejti, elég néhány pedálcsapás és 40-50 el tép lefelé. Észnél kell lenni azért, pláne ha tapasztalatlan ember kézbe kerül egy ilyen monti.
Ha valakit érdekel, még utoljára bedobok gy lehetőséget Cross trekking vásárlásra.
Tehát ez van nekem, 52-es és 56-os méretben: [link]
Nagyon pofás kis gép, cross trekkinghez mérten egész kellemes felszereltséggel. Kiváló Shimano hidrós fékekkel. Ez a gép 180K az üzletben, én 120-ért odaadom extra akció keretén belül, mert igen sürgős. A bringák egy métert nem gurultak, még dobozban vannak. Teljes körű jótállás érvényes rá, lepecsételt garanciajegy. Hétfő estig van lehetőség a bringák átvételére Budapesten a vadonsport üzleben. Utána már nem él ez a lehetőség, mert elutazom külföldre és a bringákat visszaadom a boltnak.
Tudom, hogy most nincs szezon, kevesen vesznek ilyenkor bringát, de érdemes lecsapni rá annak aki ilyen kategóriát keres. Tavasszal egy ilyen gép 180-200k. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #78012 üzenetére
Ha lesz egy kis időm, összedobok egy logout-os cikket a témában. Aztán az is lehet, idővel lesz majd annyi pedelec tulaj idehaza is, hogy külön téma legyen. Egyelőre szerintem nem érdemes külön választani. Van rengeteg közös pont, elfér egy ilyen topikban is. Persze én most itt a szabvány pedelecre gondolok, az ilyen cross motorra hajazó monstrumok már tényleg inkább motoros topikba valók.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #27813376 #78020 üzenetére
Szerintem is. Még úgy is megéri ha valaki megveszi azért, hogy tavasszal eladja. 150-160-ért elmenne szerintem. Csak tárolni kell pár hónapot.
Ha nem lenne sürgős én is 160-ért kínálnám.noorbertt: Nyilván finomítanak rajta szoftveresen is. A Bosch is folyamatosan ad ki újabb pedelec szoftvereket. Viszont csodák azért nincsenek, ha nagyobb rásegítést használsz, az jobban szívja az akkut. Ha sík úton mész vele akkor lehet nem olyan nagy a fogyasztásbeli különbség a fokozatok közt, de hegyen hamar kijönnek a különbségek.
Hasaggymeg: Jól elkülöníthető a pedelec és az elektromos motor kategória. De amíg nem próbálod ki, nem tapasztalod meg a rendszer sajátosságait, addig nem tudod hova tenni. Ez teljesen érthető. Elég nagy szelet már a kerékpár iparban, rengeteg a fejlesztés, itt is egyre nehezebb eligazodni tapasztalat nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz inifini #78439 üzenetére
A tapered fejcső miatt a Radont választanám, de amúgy a Cube-ot jobban kedvelem. Afelől meg ne aggódj, hogy nem használnád ki. Ha montizni szeretnél, nagyjából kompromisszum mentesen, akkor kb ez a minimum amit kinéztél. Ha ennél gyengébb felszereltséget választasz, akkor kb azon nyomban a cserélendő alkatrészeken fogsz gondolgodni. Főként a sima trekking szintű rugós villa nagy érvágás egy montiba.
-
Runner_fxr
Ármester
A helyzet az, hogy egy nagy átverés volt az egész, rengeteg meló, kevés pénz. Ezzel nagyjából el is mondtam mindent. A szállás is nagyon cigány. Decemberben jövök haza és ide vissza már nem megyek. Elég volt ennyi. Svédország ezen része sem tetszik, sehol egy hegy vagy domb, bármi. Tele arabbal. Én itt nem tudnék élni. Már meg is vettem a repülőjegyet haza.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #78751 üzenetére
Azt nem mondom, hogy romokban az életem, mert hazamegyek és valószínű visszavesznek az előző munkahelyemre, de ha nem azt is megoldom. Találok mást. De az tény, hogy ez kiborított egy kicsit. Nem gondoltam, hogy ennyire lukra futok. Nem vártam, hogy kolbászból lesz kerítés, de gyakorlatilag abból a pénzből amit adnak nem élek jobban itt mint Magyarországon az előző fizetésemből. És annyit dolgoztattak, hogy az embertelen. Vicc. Most már óvatosabb leszek, nagyon pontosan utána kell nézni és mindent letisztázni ha külföldi munkára vállalkozik az ember, mert nagyon könnyen hatalmas szarban lesz ha mindent egy lapra tesz fel. Elvileg bringás meló lenne, aztán megdöglök egy autógumis műhelyben. Említették, hogy lehet segítenem kell kicsit egyéb munkákban is, de ez szó szerint átverés volt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #78760 üzenetére
Nézzük a jó oldalát, ismét bicajozhatok a Budai-hegységben.
zack: Persze nem akarom én az ördögöt a falra festeni, isten ments, hogy valami baj történjen. Úgy vagyok ezzel, hogy én sem ültem gyerekülésben, megtanultam bicajozni amikor itt volt az ideje, szerintem a gyerekemnek is jó lesz majd így. Egyszer láttam egy olyan esetet amikor az apuka elindult a trekkinggel, hátul gyerekülés kisgyerekkel, egy kicsi járdaszegélyen ment le, de épp olyan szerencsétlenül, hogy előre billent, kifordult a kormány, a bringa segge a magasba emelkedett, majdnem a betonra csapódott, de úgy, hogy a kisgyerek feje ért volna földet először. Szerencsére ez nem következett be, hanem oldalra dőltek. Sokan nem veszik azt figyelembe, hogy egy gyerekülés, benne a gyerekkel, teljesen megváltoztathatja a bringa viselkedését. Ha még rutintalan is az illető, könnyen baj lehet. Ha egy felnőtt elesik nagy bringával, gyerekkel együtt, az sokkal veszélyesebb mintha a kisgyerek elesik a gyerekbringájával. Épp ezért én nem ültetném soha a gyerekem egy gyerekülésbe, annak ellenére, hogy régóta bringázom, és rutinosnak tartom magam.
-
Runner_fxr
Ármester
Ahogy érzed.
6030D: Jó is lehetett volna, mert komoly a cég, szépek a bringák, jól felszereltek a műhelyek, gyönyörű mind a két kerékpárboltjuk, hegyekben állnak az alkatrészek. Látszik, hogy van pénz rendesen. Csak a munkamorállal van a baj, meg azzal ahogy tekintenek a munkavállalóra. Én bringát szerelni mentem ki, nem megdögleni egy poros gumis műhelyben a parasztokkal. És a pénz, azt hagyjuk, Svédországban egy vicc. Pláne miután már látom mennyibe kerül itt az élet.
De bringát szerelni, összerakni sem sok értelme van úgy, hogy megdöglesz a munkamennyiségtől, mert az sem kecsegtet sok jóval. Utána meg még tisztességes pénzt sem kapsz. Elmegy az embernek a kedve az egésztől.TayRol: Köszi!
Hasaggymeg: Az arabok nagyon durván betelepedtek ide, vannak városok ahol szinte csak arab van. Úgy képzeld el, hogy ezek itt annyi pénzt kapnak az államtól, hogy élnek mint a király és nem is dolgoznak. Lakásokat kapnak, autót vesznek, bulizgatnak, vannak sörözők ahova be sem mertem menni mert csak az arab hablatyolást hallottam. Akik meg esetleg dolgoznak, azokat is csak azért veszik fel, mert különben az állam megbünteti a vezetőt, hogy diszkriminál. Aztán alig járnak be dolgozni és ot sem csinálnak különösebben semmit, ezt a főnök feleségétől tudom. Vannak svédek akik még az otthonukba is befogadtak arabokat, teljes álomvilágban élnek, de csúnya vége lesz ennek. Nem igazán volt itt háború, megszokták a jólétet, nincsenek tisztában azzal, hogy épp az öngyilkosság felé haladnak. Ez valóban nyugtalanító, és még inkább úgy gondolom, hogy semmi kedvem ebben az országban élni. Egyedüli pozitívum talán az, hogy sok kedves svéd ember van, alapvetően barátságosak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #78791 üzenetére
Az a baj, hogy en nem sved cegnel dolgozom. Magyar a tulaj, csak svedorszagban vannak. Sved cegnel nem lenne gond a penzzel. Fene se gondolta, hogy ez lesz. Most mar leszarom, jovok haza.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #78794 üzenetére
Ha legalább a pénz jobb lenne, még talán maradnék is. Most már a bringa boltban vagyok. Igaz sok bringát kell javítani, de a körülmények nagyon jók. Gyönyörű bolt, komoly szerviz Park Tool cuccokkal.
De valahogy a környék nem az igazi. Ausztria sokkal szebb, hiányoznak a hegyek.dellfanboy: Ha beszélném a svédet akkor nem egy magyar cégnél dolgoznék kint.
Németet tanultam, az megy egy kicsit, de abban se vagyok perfekt.varsam: Én a Recont venném.
zack: Ha külföldről lopott akkor miért ne? Kicsi az esélye a lebukásnak. Na nem mintha támogatnám az efféle üzleteket, de szerintem tele van az apró külföldi bugázott bringákkal. Azt azért senki ne gondolja komolyan, hogy aki megvesz 1-2 millióért egy bringát az harmad áron fogja eladni 500km használat után fél vagy 1 évesen. Márpedig elég sok ilyet láttam már. Az is lehet maga az eladó sincs tisztában vele, hogy lopott e vagy nem, mert már átment pár kézen. Adásvételi önmagában semmi, ha nincsenek nálad az eredeti papírok, nem tudod igazolni az eredetét a bringának. Drága gépet csak eredetiséget igazoló papírokkal együtt tanácsos venni használtan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Autós topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Formula-1
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Stabil MoBalux fürdőkád belépő
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen