Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

• legiaap

félisten

válasz Xero #70465 üzenetére

Ez mind szép és jó amit leírtál, csak az ember hajára kenheti, hogy ha el is találja mire van szüksége a tarsadalomnak. Hogy miért?
    A legtöbb melóhelyen már nem a tudást nézik, hanem haver vagy-e vagy rokon.
    A legjobb példa rá. Egy haverral kezdük el a fősulit (nem titok építőmérnök vagyok). Faterjának volt építőipari cége, meg ismerettségi köre. Nekem semmi. Nekem minél előbb el kellett végeznem a sulit. Nem szabadott sokat csúsznom, mert szüleim meg a saját buxám is korlátos volt. Fél éves csúszással nem szar eredménnyel végeztem el. Ő laza 1,5 év csúszással. De nem sietett, mire fel hisz az ő jövője biztos volt nem úgy mint az enyém. Én k..va nehezen találtam melót fosért-hugyért. Napi 12-14 órákat dolgoztam heti 6 napban hatalmas felelősséggel, míg ő fele annyit melózott dupla fizuért.
    Kapóra is jött a gazdasági válság, melót vesztettem, és leléptem magyarból. Persze előtte mindent megtettem, hogy munkát találjak, de nem ment. Szerintem az önéletrajzom az építőipari cégek felénél ott van, hiába.
    Idekint meg minimálbéren vagyok, de jobban keresek-élek, mint otthon egy diplomás.
    Na ez a nem mindegy. És mi lenne ha itt a szakmámban dolgoznék...csak itt még nehezebb az én szakmámban melót találni. Bánom is meg nem is, hogy azt a szakmát választottam. De úgy gondoltam építkezni, felújítani mindig fognak az emberek és kellenek a mernökök...rosszul gondoltam. Miért nem valami IT-snek tanultam?!
    Volt egy osztálytársam fősulin aki komolyan mondom zseni. Mi van vele most? Havi 140.000 forintért robotol. Miért? Mert nem rokona és ismerőse senkinek sem. Pedig simán felvirágoztatna bármilyen csődszélén lévő céget.

És ez a tendenica már a külföldön is egyre gyakoribb, mivel egyre nagyobb a túljelentkezés mindenre és ez alapján szűrnek már.

How are U today? Just kidding...I don't care!

• manchester85

veterán

válasz Xero #70465 üzenetére